Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

Smørsteg rødspætte med nye kartofler og persillesovs. Helst en friskfanget spætte fra havnen.

Eller en grydefuld blåmuslinger.. fan'me godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

må være mine egne hjemmelavede bacon bacon burgere

der skal bruges :

500 g.hakket oksekød  

3 pk bacon i skiver  

salt 

peber 

chiliflakes

3 fed hvidløg 

olie

+ diverse dressing (remoulade ketchup sennep) 

burgerboller (kan købes eller bages selv)

tag en skål
kom salt, chili flakes, peber (jeg brugte både stødt og grovmalet peber)
og 3 presset fed hvidløg i. (billede 1)
derefter tilsæt lidt olie og bland det sammen.
tilsæt nu oksekødet og bland det sammen (jeg brugte en håndmixer)
lad det så bare stå og trække i køleskabet indtil bacon er lavet

brug 2 pk bacon (280g) og skær dem ca. i 1 cm tykkelse

kom dem i en gryde og rør i dem undervejs 
se evt. billedet hvor de ser ud til at have fået nok.(billede 2)
den sidste pk bacon skæres over på midten og steges derefter på panden og ligges til side til samlingen af burgeren.
bacon´et fra gryden kommes nu i skålen med hakket oksekød og blandes godt sammen (igen her brugte jeg håndmixeren (resultat se billede 3)

herefter formes farsen til bøffer og steges på den pande du allerede har stegt bacon på så der er allerede fedtstof derfra samt der er lidt olie i farsen

så der skal ikke bruges yderlige fedtstof at stege i.(billede 4 og de er færdige på billede 5)

jeg brugte brødristeren til de overskåret burgerbollerne og kom dressing på begge (over/under bollen)
(jeg brugte remoulade, heinz ketchup, sød sennep)
derefter 2-3 stykker bacon ovenpå snasket og så en bøf i midten og evt. noget ost ovenpå bøffen (billeder af samlingen af burger 6 og 7)


men man bestemmer jo selv hvad man vil have indeni af både dressing og evt. grønt  :-D:-D:-D

IMG_0523.JPG

IMG_0529.JPG

IMG_0531.JPG

IMG_0532.JPG

IMG_0535.JPG

IMG_0537.JPG

IMG_0541.JPG

Redigeret af vestsj81

Del dette indlæg


Link til indlæg

man skal bare passe lidt på med hvidløg og chili flakes afhængig hvor krydderet man vil have dem

har selv kommet til at lave dem for stærke til min smag en enkelt gang så der blev drukket godt med væske :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

SÅ HAR FREDAG EFTERMIDDAG VÆRET BRUGT PÅ JULEFORBEREDELSER . . . . :P:P

1. HJEMMELAVET rullepølse er kogt . . . . 

2. HJEMMLAVET sylte - IKKE den KLAMME lyserøde fra køledisken i supermarkedet - MEN Mors gammeldags, kogt på svinebov og skank . . . . MUMS

Grunden til alt denne kogen kød var egentlig også, at temperaturen ENDELIGT er så lav, at værkstedet kan bruges til kortvarig opbevaring af suppe . . . . :P:P Gårdbutikken havde en god kunde idag . . . Udover ingredienser til sylte og rullepølse, som ryger i fryseren til Jul, blev der også købt 1 meter medisterpølse og kogeflæsk . . . . . til GULE ÆRTER . . . . 

AL den ekstra suppe fra rullepølse og sylte er SELVFØLGELIG røget i de gule . . . . ENDNU MERE MUMS . . . . 

SÅ ALT I ALT - Weekenden skal stå på afsendelse af masser af luftpost fra Tarm - Frokost/brunch med kogt flæsk / sylte / rullepølse med STÆRK sennep og HJEMMESYLTEDE rødbeder . . . . OG en enkelt kryddersnaps eller flere . . . . 

GLÆDELIG JUL TIL ALLE . . . . :P:P:P:P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Den der rullepølse, kan du ikke lige ringe når den er færdig. Jeg har f.eks.  snaps på røllige, tomantil, hasselødder og et eller andet mere jeg ikke lige kan huske. Desuden har jeg sennep, der har stået og sat sig i en uges tid nu. OG masser af hjemmeavlede syltede chilier, som blandet med hakket løg og den der sennep, og så måske ved bålet med benene i en sort sæk ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 27 minutter siden:

Den der rullepølse, kan du ikke lige ringe når den er færdig. Jeg har f.eks.  snaps på røllige, tomantil, hasselødder og et eller andet mere jeg ikke lige kan huske. Desuden har jeg sennep, der har stået og sat sig i en uges tid nu. OG masser af hjemmeavlede syltede chilier, som blandet med hakket løg og den der sennep, og så måske ved bålet med benene i en sort sæk ;) 

Desværre er kalenderen optaget resten af året . . . :-( Næste weekend skal julesildene marineres . . . . :P:P Etc.

Dine snapse lyder lækre - Har pt kun kvan, slåen plus en ny og 1 ti års valnød . . . :P:P

OGg har desværre nedlagt min bålplads - Skal ha' lavet en ny til næste år . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er den røgede rullepølse og sylten klar til at sætte tænderne i. BIDESILDENE er klargjort, men bliver sikkert spist inden jul. Så skal vist til fiskehandleren igen.

De røgede ål (en god P.. tykkelse) er skaffet samt SNAPS og MJØD er ligeledes klar.

Bliver sgu en dejlig jul, igen i år.  sm444

 

Redigeret af BigDick
GIF tilføjet

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 11 minutter siden:

Så er den røgede rullepølse og sylten klar til at sætte tænderne i. BIDESILDENE er klargjort, men bliver sikkert spist inden jul. Så skal vist til fiskehandleren igen.

De røgede ål (en god P.. tykkelse) er skaffet samt SNAPS og MJØD er ligeledes klar.

Bliver sgu en dejlig jul, igen i år.  sm444

 

Køber du bidesild hos din fiskemand eller supermarked?

Også god jul til dig BD :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 36 minutter siden:

Køber du bidesild hos din fiskemand eller supermarked?

Også god jul til dig BD :)

Tak og i lige måde.

Der var sgu da sikkert endelig en, der vist ved hvad bidesild er, det er sgu lukket land for "indfødte" jyder.

Jeg køber hos min fiskehandler, hvor de har høstsild saltet i tønde. Både som krydder og alm. Det.Det skal sgu være kvalitet.

Forøvrigt har jeg IKKE set salt sild i supermarkederne overhovedet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 37 minutter siden:

Tak og i lige måde.

Der var sgu da sikkert endelig en, der vist ved hvad bidesild er, det er sgu lukket land for "indfødte" jyder.

Jeg køber hos min fiskehandler, hvor de har høstsild saltet i tønde. Både som krydder og alm. Det.Det skal sgu være kvalitet.

Forøvrigt har jeg IKKE set salt sild i supermarkederne overhovedet.

Hvis man kommer fra den vestlige side af åsen / Funder bakke, kendes den . . . :grin::grin: Selv om Svensk Congo påstår det er en af deres egnsretter . . . ;-);-)

Øst for åsen har jeg dog fundet en fiskehandler, der også skaffer RIGTIG klipfisk - IKKE saltet torsk . . . :P:P

FESK ER GÅTT . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke så avantgarde med hensyn til at lave mad, ej heller vil jeg kloge om at stå i et køkken. Så for mig er det barnemad = Spaghettigratin, lavet med en god pølse naturligvis. Nuvel, valget af ketchup, som jo er det eneste rigtige tilbehør er vigtig. Hælder til Heinz selv.

Måske er det, når man er en kegle ved et komfur, mere følelsen af at have set den vokse i ovnen og glæde sig over resultatet der betyder noget, mere end smagen. Den smager jo af nada!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 26 minutter siden:

 barnemad = Spaghettigratin, lavet med en god pølse naturligvis. Nuvel, valget af ketchup, som jo er det eneste rigtige tilbehør er vigtig. Hælder til Heinz selv.

Måske er det, når man er en kegle ved et komfur, mere følelsen af at have set den vokse i ovnen og glæde sig over resultatet der betyder noget, mere end smagen. Den smager jo af nada!

Heinz er perfekt, er også den ketchup der hedder - AH Ketchup som jeg synes er fin.

For at give lidt mere smag kan man bruge et drys af revet Rød Cheddar (fås i Netto.) 

Barnemad eller ej, det smager sgu dejligt, lækkert og er nemt at lave.

Redigeret af BigDick
stavefej rettet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja AH er en rigtig pølseketchup, den er sgu også god. Tak for dit råd BD, det med cheddaren må prøves.

Åhhh sig nu ikke det er for nemt, jeg bliver så stolt af mig selv hver gang!:-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 2 minutter siden:

Ja AH er en rigtig pølseketchup, den er sgu også god. Tak for dit råd BD, det med cheddaren må prøves.

Åhhh sig nu ikke det er for nemt, jeg bliver så stolt af mig selv hver gang!:-)

Gjorde jeg heller ikke - ja jeg bliver også stolt af mig selv når jeg laver mad der bliver vellykket. Har en svigerdatter der ejer en pølsevog/grill så køber Ketchup, Sennep, Remoulade og pølser der.

Vil sgu hellere spise 1 kvalitets pølse end 2-3 ikke kvalitets pølser.

Et tip. Jeg køber også frosset pizza, og kommer lidt revet Rød Cheddar på, det bliver så dejlig lækkert. De er sgu så fedtet med det ost der er i forvejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 7 minutter siden:

Gjorde jeg heller ikke - ja jeg bliver også stolt af mig selv når jeg laver mad der bliver vellykket. Har en svigerdatter der ejer en pølsevog/grill så køber Ketchup, Sennep, Remoulade og pølser der.

Vil sgu hellere spise 1 kvalitets pølse end 2-3 ikke kvalitets pølser.

Et tip. Jeg køber også frosset pizza, og kommer lidt revet Rød Cheddar på, det bliver så dejlig lækkert. De er sgu så fedtet med det ost der er i forvejen.

Jeg henter mine pølser i Tyskmandsland, der har man stadig den tradition at putte rigtigt kød i dem. ;)

Aldis  bajerske pølser smager langt bedre end noget, du kan købe ved slagteren herhjemme, prisen forbigår vi i tavshed, men den får dem da kun til at smage endnu bedre.

Ketchup blander jeg selv på bunden af en banal grundsubstans til mindre end en 10'er flasken og tilsætter chili eller karry samt diverse hakkede løg alt efter forgodtbefindende.

Pizza laver jeg også helt fra bunden, dej og al toppingen. det smager bedre, og så ved man, hvad der er i.

Hvis nogle skulle være interesserede, lægger jeg gerne opskriften på en lækker dej op her i tråden. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Hvis nogle skulle være interesserede, lægger jeg gerne opskriften på en lækker dej op her i tråden. :)

Kom gerne med dine gulkorn, min ven - jeg ved du har en masse af disse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 1 minut siden:

Kom gerne med dine gulkorn, min ven - jeg ved du har en masse af disse.

Efter håndboldkampen, jeg skal sydpå efter pølser og vin her på min fridag. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 2 timer siden:

Gjorde jeg heller ikke - ja jeg bliver også stolt af mig selv når jeg laver mad der bliver vellykket. Har en svigerdatter der ejer en pølsevog/grill så køber Ketchup, Sennep, Remoulade og pølser der.

Vil sgu hellere spise 1 kvalitets pølse end 2-3 ikke kvalitets pølser.

Et tip. Jeg køber også frosset pizza, og kommer lidt revet Rød Cheddar på, det bliver så dejlig lækkert. De er sgu så fedtet med det ost der er i forvejen.

HAR 'desværre' et par forkælede 'møg'unger . . . :lol::lol: INGEN færdigkøbte pizzaer her . . . 

De forlanger at pizzaen (dej, sovs og fyld) skal være hjemmelavet . . . :P:P

Til gårdslagterens hjemmelavede pølser SKAL ketchup og remoulade også være Fars den hjemmelavede . . . Sønnike foretrækker ketchuppen med chili styrke 5-6 . . . ;-);-)

Efter weekenden skal jeg fortælle, om senneppen også skal være den hjemmelavede - Weekenden står på marinering af sild til julebordet - stegte- / tomat- / appelsinsild + et par mere . . :P:P - SAMT prøvesmagning af julesylte og rullepølse fra sidste weekend med hjemmelavet sennep . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ann: Ærgerligt at du ikke lige kan sende en smagsprøve på nogle af alle de lækre retter du er igang med at forbedre. Jeg er så ung at jeg aldrig har smagt gule ærter, eller hjemmelavet sylte, men kunne godt tænke mig at prøve det. :P

Hvad med blodpølse og stegt lever. Er det noget du har erfaringer med og kan anbefale? 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 15 timer siden:

Ann: Ærgerligt at du ikke lige kan sende en smagsprøve på nogle af alle de lækre retter du er igang med at forbedre. Jeg er så ung at jeg aldrig har smagt gule ærter, eller hjemmelavet sylte, men kunne godt tænke mig at prøve det. :P

Hvad med blodpølse og stegt lever. Er det noget du har erfaringer med og kan anbefale? 

Værsgo mon ven, lige i dit pastorat.       http://mortenskro.dk/reserver-bord.aspx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...