Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

Gæst
BigDick skrev, Lige nu:

Jow da, alle dem der skal være i en sild, men kødet er så blødt at det slipper benene.

Okay jeg vil nu hellere prøve stegte sild i eddike. Det hører da vist også til en rigtig julefrokost med familien :) 

Du har fat i noget rigtigt her BigDick. Der er masser af zink i fisk og det booster sædproduktionen og sexlysten og mon ikke de fleste af os har en interesse i det. :)

Så derfor spis mere fisk! :)

http://www.bt.dk/sex-og-parforhold/spis-dig-til-bedre-sex

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 3 minutter siden:

 

Du har fat i noget rigtigt her BigDick. Der er masser af zink i fisk og det booster sædproduktionen og sexlysten og mon ikke de fleste af os har en interesse i det. :)

Mere sexlyst? Er du sindsyg? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 29 minutter siden:

Okay jeg vil nu hellere prøve stegte sild i eddike. Det hører da vist også til en rigtig julefrokost med familien :) 

Du har fat i noget rigtigt her BigDick. Der er masser af zink i fisk og det booster sædproduktionen og sexlysten og mon ikke de fleste af os har en interesse i det. :)

Så derfor spis mere fisk! :)

http://www.bt.dk/sex-og-parforhold/spis-dig-til-bedre-sex

Ja fisk er godt. Da jeg boede på Svensk Congo fik vi meget tit bidesild.

Da jeg gik på vejen var traditionen fredag til frokost, at vi fik kogte sild og brændevin, FØJ for satan det smagte godt, men da var man jo også ung, smuk og ridderlig, nu er man bare voksen, følsom og liderlig.og har brug for mere sædproduktion, men intet at bruge den til.

Efter udvandring til Tysklands Odde har jeg kun fået det een gang, der var silden ikke modnet nok så når de spistes fik man munden fuld af ben, fy for satan.

Ja stegte sild hører da til en julefrokost, Alle fiskeprodukter er lækre at sætte tænderne i. Juleaften står den på bakskuld og bidesild, rugbrød med hjemmesmeltet krydderfedt  og et par snaps datzu, til frokost,.

Julemenuen er jo så rigelig fed, så der skal lidt syrligt i maven til at stå imod med.

 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, den 18. dec. 2015 at 13:24:

sm24.gif Ak ja alle disse minder. Jeg får sgu helt tåre i øjnene af al den nostalgi, og ja, dengang var pengene små, men kærligheden til maden og til hinanden var i stor - læs: i højsædet). santa.png     Det var festmåltider. Blodpølse, finker og deslignende, der blev sat pris på alt.

Husker så tydelig at far sagde,> min dreng, her spiser vi hvad vi formår at kunne sætte på bordet, du kan tillade dig at være kræsen, ja men først når du sætter benene under eget bord. Det kan også ses at jeg ikke er kræsen, ikke sandt KK: :lol: :lol:  

Også god jul til dig og dine kære..

Sønderjysk grønlangkål med kålpølser. Mums

En nævnte tidligere solæg en herlig sønderjysk specialitet-

Æggene koges med løgskaller 20 til30 minutter. Her efter rulles æggene forsigtigt så skallen revner og lægges i en salt lage.

Efter nogle dage er æggene klar til at blive spist. Ægget pilles og deles på langs, den grønne blomme tages ud, hullet i viden fyldes med eddike sennep, pebber karry efter eget valg.

Blommen lægges omvendt på og det halve æg spises i en mundfuld med en dram til.  Ahh

Navnet solæg skyldes at løgskallerne giver æggene en flot orange farve.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Intet slår en lækker mør og rød steak gerne Hereforth men ikke gennemstegt eller medium tak !), serveret med søde kartofler, ovn stegte rodfrugter og en pikant hjemmelavet sauce.

Der hører naturligvis en god flaske rødvin (Italiensk/spansk eller Australsk helst) og en lækker dessert  (gerne nøgen !)

 

Glædelig jul og godt nytår til alle lider-basserne herinde

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 5 timer siden:

PIS og LORT. De bidesild er bare perfekte, de strækker sgu da ikke til jul. Atter en udgift,  sm154.gif  sm154.gif

KØB DOG RIGELIGT MED DET SAMME . . . . :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
an2n skrev, for 9 minutter siden:

KØB DOG RIGELIGT MED DET SAMME . . . . :lol::lol:

NEMLIG an2n.

Sild er billige, så det er bare med at give den gas :P 

Redigeret af troldmanden
Jeg har rettet dit navn til an2n. Troede, der stod Ann. My bad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 1 minut siden:

NEMLIG ANN.

Sild er billige, så det er bare med at give den gas :P 

JA - JEG HAR KØBT OG MARINERET NOK TIL RESTEN AF ÅRET . . . . :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

ØJ,Øj! J eg har lige indtaget to stykker friskbagt rugbrød med surrip, rødbeder og sennep.

Det er guf for en gammel sønderjyde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gungner skrev, for 6 minutter siden:

ØJ,Øj! J eg har lige indtaget to stykker friskbagt rugbrød med surrip, rødbeder og sennep.

Det er guf for en gammel sønderjyde.

Var rugbrødet også Sønderjysk? ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu går jeg utrolig meget op i madlavning.. Kan nemt bruge en hel eftermiddag på at tilbrede en lækker middag..

jeg elsker lamme kød, det er simpelthen fantastisk når det bliver lavet ordenligt :)! Men ellers en dejlig hjemme lavet kyllinge bruger altså heller ikke helt dum :) .. 8-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Helt enig, lam er fantastisk. Men underligt nok er der stadig rigtig mange unge, der ikke bryder sig om lam; jeg tror egentlig at mange af dem er 'arveligt belastet', de har hørt fra forældre og/eller bedsteforældre, at lam smager af uld. De, hvis forældre elsker lam, synes ofte, at det er fantastisk, f.eks. friske lammekoteletter fra en halalslagter på Nørrebro.

Da min gamle far for 30 år siden havde jubilæum, blev der (som noget nyt) bl.a. serveret helstegt lammekølle, og efterfølgende kom flere 'lammehadere' hen og spurgte om, hvad det var for noget dejligt kød, der blev serveret.

Så meget for fordomme, også på det kulinariske felt

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
strange skrev, for 24 minutter siden:

Helt enig, lam er fantastisk. Men underligt nok er der stadig rigtig mange unge, der ikke bryder sig om lam; jeg tror egentlig at mange af dem er 'arveligt belastet', de har hørt fra forældre og/eller bedsteforældre, at lam smager af uld. De, hvis forældre elsker lam, synes ofte, at det er fantastisk, f.eks. friske lammekoteletter fra en halalslagter på Nørrebro.

Da min gamle far for 30 år siden havde jubilæum, blev der (som noget nyt) bl.a. serveret helstegt lammekølle, og efterfølgende kom flere 'lammehadere' hen og spurgte om, hvad det var for noget dejligt kød, der blev serveret.

Så meget for fordomme, også på det kulinariske felt

 

Der ramte du plet skud :)! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, det er svært at at flytte fordomme, selv i dagens Danmark. Og desværre er lammekød jo meget dyrt i supermarkederne, så jeg kan kun anbefale interesserede i at købe det hos halalslagtere, hvis det er en mulighed, der er prisen meget lavere.  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
strange skrev, for 3 minutter siden:

Ja, det er svært at at flytte fordomme, selv i dagens Danmark. Og desværre er lammekød jo meget dyrt i supermarkederne, så jeg kan kun anbefale interesserede i at købe det hos halalslagtere, hvis det er en mulighed, der er prisen meget lavere.  ;)

Får smager faktisk endnu bedre end lam, men det kan være svært at skaffe medmindre, du kender en bonde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har aldrig smagt får, men som strange skriver, så smager lammekød fantastisk. Det kræver selvfølgelig, at det er korrekt tilberedt og det er slowfood, hvilket nok ikke passer til den moderne livsstil, hvor det skal gå stærkt. :)

Jeg har indtryk af at lam er mere udbredt i mellemøstlige lande, som fx Tyrkiet, hvor det indgår som substitut for svinekød. 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
strange skrev, for 17 minutter siden:

Ja, det er svært at at flytte fordomme, selv i dagens Danmark. Og desværre er lammekød jo meget dyrt i supermarkederne, så jeg kan kun anbefale interesserede i at købe det hos halalslagtere, hvis det er en mulighed, der er prisen meget lavere.  ;)

Ja eller hvis man kender en bonde, så få en øko. Også tilpas stege det, så det smelter på ens tunge .. Så kan alle li lam..

 

- jeg synes smagen af lam og får minder meget om hinanden :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gungner skrev, den 21/12/2015 at 00:03:

ØJ,Øj! J eg har lige indtaget to stykker friskbagt rugbrød med surrip, rødbeder og sennep.

Det er guf for en gammel sønderjyde.

Hvad er surrip, det har jeg aldrig hørt om?

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, den 21/12/2015 at 19:21:

NEMLIG an2n.

Sild er billige, så det er bare med at give den gas :P 

Hallo - i 2 trillebøre ved vist ikke hvad salt sild koster ved fiskehandleren. :P:P 100.- kr./ kilo - jeg gav 46 kr.- for 2 stk., så ville da ikke investere i mange, hvis de ikke var møre nok så benene slipper.

Redigeret af BigDick
komma stak af

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 3 timer siden:

Hallo - i 2 trillebøre ved vist ikke hvad salt sild koster ved fiskehandleren. :P:P 100.- kr./ kilo - jeg gav 46 kr.- for 2 stk., så ville da ikke investere i mange, hvis de ikke var møre nok så benene slipper.

Godt nok den forkerte mand du handler ved..

God jul BD

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 5 timer siden:

Hallo - i 2 trillebøre ved vist ikke hvad salt sild koster ved fiskehandleren. :P:P 100.- kr./ kilo - jeg gav 46 kr.- for 2 stk., så ville da ikke investere i mange, hvis de ikke var møre nok så benene slipper.

JO JO Hr. Vognstyrer :grin: Special (saltede) sild koster - MEN almindelige sild til råmarinering og spegesild plejer at være billigere . . 

Her i huset går de hjemmemarinerede stegte og kryddersild ned på højkant . . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr183cm skrev, for 7 timer siden:

Ja eller hvis man kender en bonde, så få en øko. Også tilpas stege det, så det smelter på ens tunge .. Så kan alle li lam..

 

- jeg synes smagen af lam og får minder meget om hinanden :) 

Jeg kan anbefale vadehavslam . . . :P:P Smager lidt bedre end dem, der vokser op længere inde i landet . . . ;-);-)

Til påske har jeg ofte fået tilsendt et fenalår - DET er herlig påskemad . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 6 timer siden:

Godt nok den forkerte mand du handler ved..

God jul BD

KK

Tak og i lige måde KK.

Ja der er ikke mange fiskehandlere i mit pastorat, kun i Esbjerg, Nr.Nebel og Hvide Sande, så vil jeg have tingene må jeg til lommerne. Fiskehandlere er jo et særsyn efterhånden.

Men godt smager det sgu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 3 timer siden:

Jeg kan anbefale vadehavslam . . . :P:P Smager lidt bedre end dem, der vokser op længere inde i landet . . . ;-);-)

Til påske har jeg ofte fået tilsendt et fenalår - DET er herlig påskemad . . . :P:P

Jeg køber gerne forarbejdede lammeprodukter og lammekød på Varde Ådal Lam. http://vardeaadallam.dk/ 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...