Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

troldmanden skrev, for 4 timer siden:

I Matador bliver kødrand disset af lærer Andersen,  men har nogen prøvet det? : 

 

ja - jeg laver det også ind i mellem... det smager SKIDEgodt hvis det er laver rigtigt.... 

men min absolutte favorit... 

min egen hjemmelavede svampesuppe lavet på svampe jeg selv har hentet i skoven.... tyk, cremet og med en smag man kan nyde i minutter efter den er kommet ind i munden.... smager så godt at jeg ikke har lyst til at synke men bare beholde smagen i munden :) 

og så helst med hjemmelavet stenovnsbagt brød.... (eller i stegeso)  så  er Jasmin i himlen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, for 30 minutter siden:

ja - jeg laver det også ind i mellem... det smager SKIDEgodt hvis det er laver rigtigt....

men min absolutte favorit...

min egen hjemmelavede svampesuppe lavet på svampe jeg selv har hentet i skoven.... tyk, cremet og med en smag man kan nyde i minutter efter den er kommet ind i munden.... smager så godt at jeg ikke har lyst til at synke men bare beholde smagen i munden :)

og så helst med hjemmelavet stenovnsbagt brød.... (eller i stegeso)  så  er Jasmin i himlen

Og jeg gik og troede, at det var andesteg, når man tager din promovering af andesteg og analsex dag i betragtning ;)

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, Lige nu:

Og jeg gik og troede, at det var andesteg, når man tager din promovering af analsex og andesteg dag i betragtning ;)

det er min andenplads... (no pun intended)  med brune kartofler, waldorfsalat, rå rødkålssalat og litervis af tyk cremet andesovs lavet på den kraftigste andefond jeg kan præstere :) Skal selvfølgelig have hele famlien til Mortensand med den menu... og gæt hvem der også laver julemiddagen :):) 

 

Men hvis valget står mellem svampesuppe og andesteg - så bliver det suppen,... den smag er ganske enkelt guddommelig :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke om man kan kalde det en livret - men så favorit måltid ;)

Det store kolde bord med alverdens lækkerier; Sild, ål, laks fiskefilet, æg og rejer, tarteletter, kamsteg, svinemørbrad i sovs, and, æbleflæsk osv... og så bare sidde ne hel eftermiddag og stoppe i kraniet i godt selskab med rigeligt at det flydende til :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 14 timer siden:

Jeg sidder og slår mave efter en af mine livretter -: panneret flæsk med kartofler og en persillesovs der minder mere om stuvet persille :D 

Lige præcis - og af persille skal bruges så meget at det sovs skal ligne stuvet grønkål og -spinat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 14 timer siden:

Jeg kan faktisk ikke huske at have fået stegt flæsk ret ofte som barn.

Men hver søndag fik vi stegte sild, med mos og smørsovs, jeg har på fornemmelsen det mest var fordi det var billigt, ved du om det kan være rigtigt? (det har været sidst i 70erne og lidt frem). Det havde jeg ikke fået i mange år efterhånden, men så overtalte jeg Mor til at lave det igen en dag, og det var.. Himmelsk!.

Det har du ret i, ligesom adskillige ting hos slagteren, som alligevel skulle smides ud kunne man bla. få til ganske få penge (indmad) eller nærmest gratis hvis det var et sted man var stamkunde. indtil blodsugerne fandt ud af at der var økonomi i at sælge det.

Husmandskoteleter var også et hit, i mangel af økonomi til at købe rigtige koteletter, da pengene var små..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 14 timer siden:

Løgsovs - det serverede min far til bidesild med hvide kartofler - jeg siger jer - man tørstede bagefter :) 

Bidesild er IKKE noget jyderne kender/er vant til, når jeg serverer det så kigger de jo nærmest åndsvagt på den skide Køwenhavner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 3 timer siden:

ja - jeg laver det også ind i mellem... det smager SKIDEgodt hvis det er laver rigtigt.... 

men min absolutte favorit... 

min egen hjemmelavede svampesuppe lavet på svampe jeg selv har hentet i skoven.... tyk, cremet og med en smag man kan nyde i minutter efter den er kommet ind i munden.... smager så godt at jeg ikke har lyst til at synke men bare beholde smagen i munden :) 

og så helst med hjemmelavet stenovnsbagt brød.... (eller i stegeso)  så  er Jasmin i himlen

Var egentligt i naturen i weekenden på jagt efter slåen og andet til snapsen - Men faldt i en skovtykning over Karl Johan'er og kantareller, der skreg på at blive taget med hjem . . . Så mandag til slagteren efter RIGTIG bacon - Mandag aften var der bare himmerigsguf i det lille hjem - Flødestuvede svampe med bacon . . . :P:P Har nok puttet 1 kg svampe i fryseren til senere . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 1 time siden:

Lige præcis - og af persille skal bruges så meget at det sovs skal ligne stuvet grønkål og -spinat.

Skal al persillesovs ikke det ? ? ? :-o:-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 2 minutter siden:

Skal al persillesovs ikke det ? ? ? :-o:-o

Jamen det skal det da, og ikke det man får serveret nogle steder hvor man dårligt kan se persillen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 12 timer siden:

mmmmmmmmmmm

Intet slår stegt flæsk med persille sovs og små nye kartoffler....sådan mosende lidt ud i sovsen....Mumsiiiiiiiii:smile:

Æggekage...min egen....efter at have været "Mad-o-rator" på Resturant-boardet på venuslogen, hvor vi til tider delte opskrifter og anmeldelser over gode spisesteder rundt omkring når man sad i en ny by og overhovede ikke andende hvor man gik hen oprettede vi derinde : resturant-boardet....

Men tilbage til Æggekage:

Man tager:

8-10 æg (man går selvfølig ud og samler dem i sin egen hønsegård)

dobbelt op med skefulde mel

Spæder op med piskefløde (for de indtørret pinde, så tager man sødmælk)

Så er der gang i piskeriset, imens man let...(let blev der skrevet steger Baconen....nej det er ikke det der tynde...det er det der håndskåret fra slagteren)

Op med baconen...fra panden...nu er den varm....baconen sætter vi (dig og mig....husk jeg ser dig over skuldren:grin:  ) lidt til side...

I vores blanding af æg mel og piskefløde har vi blandet salt pebber og alskens krydderrier efter smag ....

nu skal det på panden....Vupti....

Men vi tager det roligt (vi det er stadig dig og mig )

Hvem hader ikke en æggekage med brændt bund?

Så vi tager en pletkniv og stepper lidt på gulvet og går til "angreb" på Æggekagen, som står på en mellemtempratur............vi har g o d  t i d

Vi stikker lidt til den der kage, så det "våde" kommer ned og bliver bagt.....

imens starter vi grillen op i komfuret.....

Så sætter vi panden ind under grillen....nu skal det gå tjept!....ikke højere end du kan se hvad der sker....HELE TIDEN!

HUSK AT OMVIKLE STEGEPANDENS HÅNDTAG MED EN VÅD KARKLUD....VIGTIGT!!!!

Så er det dine evner med en kniv skal testes ....nu skæres der lige dele tomater og agurker i skiver og de ancceres ...skiftesvis på din kage......

(du vil nu opdage at din kage under grillen vil begynde at blive "tør" og hæve op....nu skal dit bacon på kagen og din purløg skal drysses på med rund hånd.

Nu skal der holdes øje med det hele, for nu går det stærkt.....

Kagen vil være dobbelt størrelse...baconen vil steges færdig...dine agurker og tomater vi være perfekte....din bund i æggekagen vil ikke være brændt!

Nu skal den ud...du er klar!

Verdensmesteræggekage i klasse 1

Du skriver altså sjovt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 12 timer siden:

Stegt sild med kartoffelmos og lingon var typsikt billig mad når jeg var lille. Kan stadig godt lide det. Andet typiskt billigt på tallerken var blodpudding - ved ikke hvis i har det i Danmark? Temmelig forfærderligt. Samt naturligtvis brune bønner med flæsk. Vi er mange svenskere der er bygget af disse tre retter.

Hvad er lingon? 

Jo blodbudding har vi. Det meste sender vi vist til Sverige - uha det er noget grimt noget :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:

Hvad er lingon? 

Jo blodbudding har vi. Det meste sender vi vist til Sverige - uha det er noget grimt noget :) 

Lingon er lingon. Jeg har lært at i har fundet på noget barnligt ord for det: Tyttebær. Men det hedder det ikke. Det hedder lingon. Det er et svenskt bær og derfor er det os som bestemmer hvad det hedder. Lingon

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Lingon er lingon. Jeg har lært at i har fundet på noget barnligt ord for det: Tyttebær. Men det hedder det ikke. Det hedder lingon. Det er et svenskt bær og derfor er det os som bestemmer hvad det hedder. Lingon

Tossede svensker :) 

Tyttebær er ikke svensk. Det er noget i har fået fra Norge, som engang var dansk. 

Det var noget af Sverige også, men i må godt beholde det. Vi har rigeligt gøre med at håndtere Sjælland, og de indfødte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Tossede svensker :) 

Tyttebær er ikke svensk. Det er noget i har fået fra Norge, som engang var dansk. 

Det var noget af Sverige også, men i må godt beholde det. Vi har rigeligt gøre med at håndtere Sjælland, og de indfødte. 

Nej nej. Lingon er svenskt og har altid været det. Det er desuden det bær der indeholder de fleste antioxidanter. Uhyre  nyttigt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Nej nej. Lingon er svenskt og har altid været det. Det er desuden det bær der indeholder de fleste antioxidanter. Uhyre  nyttigt. 

 

Jamen for fanden, man kan jo ikke engang udtale ordet. Det er jo bare en gryntelyd. Næh du , TYTTEBÆR det er klar tale. Der er mange antioxidanter i dansk øl. 

I øvrigt har jeg smagt tyttebær. De smager af intet, og har en farve der minder om efterveerne fra en hård boksekamp, hvor begge tabte!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Jamen for fanden, man kan jo ikke engang udtale ordet. Det er jo bare en gryntelyd. Næh du , TYTTEBÆR det er klar tale. Der er mange antioxidanter i dansk øl. 

I øvrigt har jeg smagt tyttebær. De smager af intet, og har en farve der minder om efterveerne fra en hård boksekamp, hvor begge tabte!

Smager af intet?????? Så har du ødelagt dine smagsløg med dansk øl - hvilket jo bestemt ikke er svært. Friske lingon er meget beske og sure på samme gang. I sylt har de en meget markant smag. Smager af intet.....?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

. Friske lingon er meget beske og sure på samme gang. 

Ok, ok -du har ret. Med  den karakteristik kan det kun være et svensk bær. 

Dem jeg har smagt har nu været totalt uden smag, men svensk påstår du jo :) 

 

 

Selvfølgelig døves ens smagsløg af danske øl. Alt man indtager, og som påvirker dine smagsløg,  døver dem. Det er det er nok derfor svenskerne har så jomfruelig smagsløg, selv i en høj alder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Ok, ok -du har ret. Med  den karakteristik kan det kun være et svensk bær. 

Dem jeg har smagt har nu været totalt uden smag, men svensk påstår du jo :) 

 

 

Selvfølgelig døves ens smagsløg af danske øl. Alt man indtager, og som påvirker dine smagsløg,  døver dem. Det er det er nok derfor svenskerne har så jomfruelig smagsløg, selv i en høj alder. 

Vores jomfruelige smagsløg har vi i generne - århundrede med frisk luft, sundt liv, sund mad bestående af hjort, vildsvin, svamp og lingon - og befriende mangel på dansk øl. 

Alt siden Danmark bestemte sig for at det var opgave nok for det danske sind at tage sig af Sjælland, så har vi kunnet nyde det bedste og sluppet fra det værste.

Og nu når jeg fået at vide at blodbuddingen kom fra Danmark, så fik jeg den sidste brik på plads. Selvfølgelig er det sådan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 16 minutter siden:

Vores jomfruelige smagsløg har vi i generne - århundrede med frisk luft, sundt liv, sund mad bestående af hjort, vildsvin, svamp og lingon - og befriende mangel på dansk øl. 

Alt siden Danmark bestemte sig for at det var opgave nok for det danske sind at tage sig af Sjælland, så har vi kunnet nyde det bedste og sluppet fra det værste.

Og nu når jeg fået at vide at blodbuddingen kom fra Danmark, så fik jeg den sidste brik på plads. Selvfølgelig er det sådan.

Hæ, hæææææ. 

Og nu skal du ud og fælde nogle af alle de træer der skygger for jeres svenske ånd. 

Jeg napper en Royal Export så længe. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, 1 time siden:

Hvor ligger det mon henne i landet? :-)

Gætter på, at det er i Silkeborg, Søhøjlandets hovedstad . . . ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 2 minutter siden:

Åh, lidt for langt fra Ringkøbing ;-)

Alt er langt fra Ringkøbing, dog ikke for langt :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...