Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

Gungner skrev, den 28/10/2015 15.34.25:

Friskfangede stegte sild

-

Er det pga. den globale opvarmning? Nå, men det sparer da lidt tid i processen inden servering.

 

Nu er der taget lidt hul på desserter - der er min favorit alt med creme (no dirty minds, thank you). Lige meget hvad det er, bare der er vanillecreme/flødecreme. Flødekager, jordbærtærte, lagkage, kartoffelkage, chokoladeboller, gåsebryst, kringle med creme. Åh gud, jeg går helt i koma nu. Haps haps haps.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bing skrev, den 27/10/2015 20.27.28:

Stort set alt, bare der er nok af det :lol: men stegt flæsk, æggekage, hakkebøf, stegt kalvelever, boller i karry, alle mulige retter med hjortevildt og vildsvin (det er det jeg oftest spiser) flæskesteg, oksesteg, bøffer, suppe, koteletter, spagetti og kødsovs, pasta retter. MEN JEG SPISER IKKE KØDRAND :D 

- MEN JEG SPISER IKKE KØDRAND :D  - -  det gjorde Pensionerede Overlærer Andersen i Korsbæk heller ikke     -    - "fru Violet du ved jeg ikke tåååler kødrand"  og så skar han sig verdens mindste stykke kødrand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 2 timer siden:

Er det inte en AGA? Et fantastisk køkkenudstyr; men ikke særlig miljøvenligt.

Nej, en Rayburn - samme firma som AGA fortiden.

Dette er en AGA. Og du har ret, miljøvenligt er det jo ikke, men der er noget med den der slow cooking man bliver nødt til med det slags komfur. Du laver simpelt hen ikke junk food i dit brændestofkomfur. Så det er på godt og ondt.

Aga4OvenClassic.JPG

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gina Faith skrev, 1 time siden:

-

Er det pga. den globale opvarmning? Nå, men det sparer da lidt tid i processen inden servering.

Mvh,

/Gina.

Det er pisse smart og i flere havne er de endda olie marineret samtidig med :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bing skrev, for 11 minutter siden:

Det er pisse smart og i flere havne er de endda olie marineret samtidig med :-) 

Det er altså en genial udvikling.

Bare ud i vandet med en masse glas, så er julefrokost-handlen i hus. 

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 1 time siden:

- MEN JEG SPISER IKKE KØDRAND :D  - -  det gjorde Pensionerede Overlærer Andersen i Korsbæk heller ikke     -    - "fru Violet du ved jeg ikke tåååler kødrand"  og så skar han sig verdens mindste stykke kødrand.

Har tidligere serveret det for sønnike - Her var gulerødderne i hans stykke byttet ud med STÆRKE chilistykker . . . :grin::grin:

En lille hævn for et tidligere 'mordforsøg' fra hans side . . . ;-);-)

MEN rigtigt lavet, smager det vidunderligt . . . :P:P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blandt alle jeres mange vidunderlige livretter undrer det mig, at der ikke er nogen der skal have lidt -  surt til :mrgreen:

- -  det er i hvert fald vigtig for Gurli hos De Nattergale - -  " - Om vi fik asier?  Ja gu´ fanden fik vi da asier!!" 

Den kommer her i fuld længde : https://youtu.be/7a-ppyh2QAY                     

Oprindelig "Oh Carol" af Neil Sedaka

Mange hilsner

Nyder 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mit yndligsstykke må vi ikke glemme:

Bøftartar
Rugbrød, andefedt, tartar, kapers, hakkede rødløg, friskrevet peberrod og en æggeblomme.
*Alt enten biodynamisk eller økologisk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gina Faith skrev, for 6 timer siden:

-

Er det pga. den globale opvarmning? Nå, men det sparer da lidt tid i processen inden servering.

 

Nu er der taget lidt hul på desserter - der er min favorit alt med creme (no dirty minds, thank you). Lige meget hvad det er, bare der er vanillecreme/flødecreme. Flødekager, jordbærtærte, lagkage, kartoffelkage, chokoladeboller, gåsebryst, kringle med creme. Åh gud, jeg går helt i koma nu. Haps haps haps.

Mvh,

/Gina.

Hvad med creme brulée?
Eller er det for meget af det gode? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Den er lidt svær, men comebacks favoritter hører altså ikke til i det moderne køkken, det er fortidens favoritter, der stadig er i højsædet:

1. Stegt flæsk med persillesovs, noget som jeg nyder et par par gange årligt i selskab med tidligere kollegaer:;-), alternativet er æbleflæsk, som oftest nydes hjemme.

2. Store lammekoteletter købt på Nørrebro hos en halalslagter til kr 95/kilo, samme pris som dybfrosne ditto kan købes for i supermarkederne på tilbud. Og så en gang hjemmelavet tzatziki, så har man plads nok dagen efter. :D

3. En stor god okse- eller kalvebøf med hjemmelavede pommes frittes, ikke specielt sundt, men det smager s'gu godt.

4. Og så forstår jeg ikke, at biksemad ikke er i højsædet, hvis den er hjemmelavet. Hos mig er det altid flæskesteg eller oksesteg (evt bøffer), brasede kartofler, løg, engelsk sovs, spejlæg, rødbeder og frisk rugbrød.  Det er da maksimum udnyttelse af madrester. :lol: Og nydelse. Og med en øl/snaps eller evt rødvin kan det vel næppe gå galt.

Og selv mit barnebarn på 5 år synes at det smager godt.:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 29 minutter siden:

Hvad med creme brulée?
Eller er det for meget af det gode? :D

Fedekur, noget som sætter sig på sidebenene

Del dette indlæg


Link til indlæg
comeback skrev, for 23 minutter siden:

 

2. Store lammekoteletter købt på Nørrebro hos en halalslagter til kr 95/kilo, samme pris som dybfrosne ditto kan købes for i supermarkederne på tilbud. Og så en gang hjemmelavet tzatziki, så har man plads nok dagen efter. :D

 

Kan man få adressen til halalslagternen med lam til 95 kr/kilo? Det er sørme billigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Professoren skrev, den 27/10/2015 20.28.45:

Hvis jeg nødtvunget skal se bort fra Amy's fristelser, sværger jeg til min hjemmelavede marine bouillabaisse med en frisk, syrlig portugisisk Vinho Verde til.

Sidste gang jeg lavede bouillabaisse, så smagte det ikke rigtig af noget særligt, men kan være at jeg laver den forkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bananas skrev, for 33 minutter siden:

Kan man få adressen til halalslagternen med lam til 95 kr/kilo? Det er sørme billigt.

Jeg kan ikke lige finde en præcise adresse. men hans butik er i Blågårdsgade tæt på Nørrebrogade, Jeg skal nok sende dig adressen i en pm næste gang, jeg har været der, for der er altså kvalitet til pengene, måske ligesom hos andre halalslagtere.

Så næppe noget populært indlæg på EG.

 

Redigeret af comeback

Del dette indlæg


Link til indlæg
comeback skrev, for 4 minutter siden:

Jeg kan ikke lige finde en præcise adresse. men hans butik er i Blågårdsgade tæt på Nørrebrogade, Jeg skal nok sende dig adressen i en pm næste gang, jeg har været der, for der er altså kvalitet til pengene, måske ligesom hos andre halalslgtere.

Så næppe noget populært indlæg på EG.

 

Jeg takker og ser frem imod et PM. Elsker lammekød. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
comeback skrev, for 9 minutter siden:

Jeg kan ikke lige finde en præcise adresse. men hans butik er i Blågårdsgade tæt på Nørrebrogade, Jeg skal nok sende dig adressen i en pm næste gang, jeg har været der, for der er altså kvalitet til pengene, måske ligesom hos andre halalslagtere.

Så næppe noget populært indlæg på EG.

 

Kan det være Islamisk Slagter på Blågårdsgade 4?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Jeg takker og ser frem imod et PM. Elsker lammekød. 

Også jeg. Og der er altså en verden til forskel mellem at købe frosne lammekoteletter til kr 95/900 gram i Netto og købe til 95,00/ kilo friskslagtet lammekød (lammekoteletter) hos en slagter på Nørrebro.:D

 

Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Kan det være Islamisk Slagter på Blågårdsgade 4?

Måske. det er i hvert tilfælde i starten af Blågårdsgade, ved ikke om det er nr 2  nr 4  eller måske nr 6.  Jeg bor ikke i området, men kommer der en gang imellem

Del dette indlæg


Link til indlæg
comeback skrev, Lige nu:

Også jeg. Og der er altså en verden til forskel mellem at købe frosne lammekoteletter til kr 95/900 gram i Netto og købe til 95,00/ kilo friskslagtet lammekød (lammekoteletter) hos en slagter på Nørrebro.:D

 

Måske. det er i hvert tilfælde i starten af Blågårdsgade, ved ikke om det er nr 2  nr 4  eller måske nr 6.  Jeg bor ikke i området, men kommer der en gang imellem

Det skal i hvert fald prøves. Tak for tippet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 14 timer siden:

Blandt alle jeres mange vidunderlige livretter undrer det mig, at der ikke er nogen der skal have lidt -  surt til :mrgreen:

- -  det er i hvert fald vigtig for Gurli hos De Nattergale - -  " - Om vi fik asier?  Ja gu´ fanden fik vi da asier!!" 

Den kommer her i fuld længde : https://youtu.be/7a-ppyh2QAY                     

Oprindelig "Oh Carol" af Neil Sedaka

Mange hilsner

Nyder 

Minder mig om en sammenkomst jeg deltog i, der var en deltager der spurgte "har de noget surt", nu er jeg så ikke kendt for at belægge mine ord, så det fløj ud af kæften "jo de kan få et billede af værtinden", det var meget nemt at se hvem der havde humoristisk sans.

Værtinden og jeg kender hinanden rigtig godt, så det blev opfattet i samme ånd som det blev sagt.  :mrgreen::mrgreen:  

For øvrigt alt surt er lækkert at nyde til de rette retter.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 28/10/2015 12.09.02:

Lingon er lingon. Jeg har lært at i har fundet på noget barnligt ord for det: Tyttebær. Men det hedder det ikke. Det hedder lingon. Det er et svenskt bær og derfor er det os som bestemmer hvad det hedder. Lingon

Arh, spis nu brød til. Dette bær er altså også udbredt i hele Norge, så jeg synes ikke, du kan tage svensk patent på det. På norsk hedder det også tyttebær.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 38 minutter siden:

Arh, spis nu brød til. Dette bær er altså også udbredt i hele Norge, så jeg synes ikke, du kan tage svensk patent på det. På norsk hedder det også tyttebær.

Brød til Lingon? Nej vel, det kan du spise til dine tyttebær fra Norge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 1 time siden:

Minder mig om en sammenkomst jeg deltog i, der var en deltager der spurgte "har de noget surt", nu er jeg så ikke kendt for at belægge mine ord, så det fløj ud af kæften "jo de kan få et billede af værtinden", det var meget nemt at se hvem der havde humoristisk sans.

Værtinden og jeg kender hinanden rigtig godt, så det blev opfattet i samme ånd som det blev sagt.  :mrgreen::mrgreen:  

For øvrigt alt surt er lækkert at nyde til de rette retter.

:grin::grin::grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...