Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

troldmanden skrev, for 19 timer siden:

Ann: Ærgerligt at du ikke lige kan sende en smagsprøve på nogle af alle de lækre retter du er igang med at forbedre. Jeg er så ung at jeg aldrig har smagt gule ærter, eller hjemmelavet sylte, men kunne godt tænke mig at prøve det. :P

Hvad med blodpølse og stegt lever. Er det noget du har erfaringer med og kan anbefale? 

 

 

BLOT gå på nettet og søg, der står som regel en udførlig vejledning om tilberedning . . . ;-);-) Har lært lidt hjemmefra, resten er tillært - MEN vær aldrig bange for at spørge specielt kvindelige kollegaer om forslag/råd . . . 

Har ofte fundet spændende opskrifter ved blot at skrive nogle ingredienser . . .:P:P - HER i huset sker de fleste ulykker i køkkenet, og børnene 'tvinges' til at spise det . . . :lol::lol: FÅR altid at vide, om jeg skal gemme opskriften eller arkivere den i brændeovnen . . . . :-(:-(

Apropos blodpølse og stegt lever - Efter en del år i udlandet + rejser, rangerer blodpølse på niveau med surstrøming og lutefisk - Smagt det, kommer ALDRIG på bordet igen . . . :grin::grin: Stegt lever er en sjælden gæst på middagsbordet - Giver det hellere til misserne . . . ;-);-) MEN bruger da indmad, specielt fra fugl, i forskellige retter . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 19 timer siden:

Har ofte fundet spændende opskrifter ved blot at skrive nogle ingredienser . . .:P:P - HER i huset sker de fleste ulykker i køkkenet, og børnene 'tvinges' til at spise det . . . :lol::lol: FÅR altid at vide, om jeg skal gemme opskriften eller arkivere den i brændeovnen . . . . :-(:-(

Apropos blodpølse og stegt lever - Efter en del år i udlandet + rejser, rangerer blodpølse på niveau med surstrøming og lutefisk - Smagt det, kommer ALDRIG på bordet igen . . . :grin::grin: Stegt lever er en sjælden gæst på middagsbordet - Giver det hellere til misserne . . . ;-);-) MEN bruger da indmad, specielt fra fugl, i forskellige retter . . . 

Godmorgen An2n

Ja køkkenet og sengen er de værste ulykkessteder :lol: :lol: Man skal dæleme da også være en bestemt støbning for at kunne synes om lutefisk. Så hellere bakskuld da.   Jeg kan godt lide blodpølse ristet på panden, zusammen mit, brun farin/rørsukker og sirup. Så smager man ikke blodpølsen så meget. ha ha  :P:P

Har truet pigerne med, som straf, at vi skal smage Solæg.Efter opskriften at dømme, skal vi sikkert ligge brak, og have et værelse med adgang til 2 toiletter. Hvis det bliver dernede så forhindrer snapsen sikkert videre fremfærd den dag.:lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 12 minutter siden:

Blodpølse med sukker på, serveret med brasekartofler og lingon (tyttebær), det er supergodt :-)

Eller med æblemos og sirup ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja i denne juletid er der jo mange retter, man glæder sig til. Mange minder popper op. Jeg kan huske, at når min mormor og morfar slagtede gris, and og høns op til jul. Ja så var, der jo faste traditioner. Og mad der skulle spises. Og alt var hjemmelavet. Sylte, suppe blodpølse, flæskesteg, medister, rullepølse osv osv. 

Vi skulle altid have god gammeldaws sønderjydsk kål, med frikadeller og medister. Ja selvfølgelig med kanel på :lol: Tarteletter med den dejlige fløde høns i asparges. Ja det laver vi stadig, de traditioner må aldrig glemmes.

Bear skrev, for 45 minutter siden:

Eller med æblemos og sirup ;)

Og ikke mindst det som Bear her skriver. Ja Blodpølse er måske ikke lige min store appetitvækker. Dengang stillede man ikke spørgsmål der spiste man det der blev, sat på bordet. 

Glædelig jul til jer alle.

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 minutter siden:

Ja i denne juletid er der jo mange retter, man glæder sig til. Mange minder popper op. Jeg kan huske, at når min mormor og morfar slagtede gris, and og høns op til jul. Ja så var, der jo faste traditioner. Og mad der skulle spises. Og alt var hjemmelavet. Sylte, suppe blodpølse, flæskesteg, medister, rullepølse osv osv. 

Vi skulle altid have god gammeldaws sønderjydsk kål, med frikadeller og medister. Ja selvfølgelig med kanel på :lol: Tarteletter med den dejlige fløde høns i asparges. Ja det laver vi stadig, de tradition må aldrig glemmes.

Og ikke mindst det som Bear her skriver. Ja Blodpølse er måske ikke lige min store appetitvækker. Dengang stillede man ikke spørgsmål der spiste man det der blev, sat på bordet. 

Glædelig jul til jer alle.

KK

sm24.gif Ak ja alle disse minder. Jeg får sgu helt tåre i øjnene af al den nostalgi, og ja, dengang var pengene små, men kærligheden til maden og til hinanden var i stor - læs: i højsædet). santa.png     Det var festmåltider. Blodpølse, finker og deslignende, der blev sat pris på alt.

Husker så tydelig at far sagde,> min dreng, her spiser vi hvad vi formår at kunne sætte på bordet, du kan tillade dig at være kræsen, ja men først når du sætter benene under eget bord. Det kan også ses at jeg ikke er kræsen, ikke sandt KK: :lol: :lol:  

Også god jul til dig og dine kære..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 6 minutter siden:

Apropos pølser, her er et af mine danske favorit film citater:

 

Stor humor haha Ole Thestrup er bare Dansk kunst når det er bedst :lol: Tak for grineren Bear.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 2 timer siden:

Godmorgen An2n

Ja køkkenet og sengen er de værste ulykkessteder :lol: :lol: Man skal dæleme da også være en bestemt støbning for at kunne synes om lutefisk. Så hellere bakskuld da.   Jeg kan godt lide blodpølse ristet på panden, zusammen mit, brun farin/rørsukker og sirup. Så smager man ikke blodpølsen så meget. ha ha  :P:P

Har truet pigerne med, som straf, at vi skal smage Solæg.Efter opskriften at dømme, skal vi sikkert ligge brak, og have et værelse med adgang til 2 toiletter. Hvis det bliver dernede så forhindrer snapsen sikkert videre fremfærd den dag.:lol: :lol:

Bakskuld er da bare den jyske (danske) pendant til klipfisk . . . :grin::grin: SMAGER SKØNT . . . :P:P

OG solæg er da SKØNT til at reparere på gårsdagens druk . . . . ;-);-) IGEN en dansk version af Bloody Mary . . . :P:P TROR KK kunne bruge det nogen weekender . . . . :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 48 minutter siden:

Ja i denne juletid er der jo mange retter, man glæder sig til. Mange minder popper op. Jeg kan huske, at når min mormor og morfar slagtede gris, and og høns op til jul. Ja så var, der jo faste traditioner. Og mad der skulle spises. Og alt var hjemmelavet. Sylte, suppe blodpølse, flæskesteg, medister, rullepølse osv osv. 

Vi skulle altid have god gammeldaws sønderjydsk kål, med frikadeller og medister. Ja selvfølgelig med kanel på :lol: Tarteletter med den dejlige fløde høns i asparges. Ja det laver vi stadig, de traditioner må aldrig glemmes.

Og ikke mindst det som Bear her skriver. Ja Blodpølse er måske ikke lige min store appetitvækker. Dengang stillede man ikke spørgsmål der spiste man det der blev, sat på bordet. 

Glædelig jul til jer alle.

KK

Her er det karbonader - HVER gang mine forældre havde ordnet grisen, stod den på FRISKE karbonader . . .  Blev ofte vækket klokken lort om aftenen/natten, fordi der var FRISK LAVEDE karbonader . . . 

MINDES det hver gang, jeg laver karbonader af FRISKHAKKET kød fra gårdslagteren . . . . :P:P

MEN undgår stadig blodpølsen . . . ;-);-) Er dog ikke kræsen . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
kanonkongen skrev, for 18 minutter siden:

Stor humor haha Ole Thestrup er bare Dansk kunst når det er bedst :lol: Tak for grineren Bear.

Den mand er i særklasse..:grin: Og lige præcis som slagtermester er han i verdensklasse. "Svend sved"

Gad godt ha været en flue på væggen, da Thestrup i en kæmpe brandert, ville skåne sine medpassagerer for røg, og forsøgte at åbne dørene 10km over Atlanten, for at få en smøg..:smile: Mener han fik en regning på 350.000 for en enkelt nødlanding.

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 14 minutter siden:

 TROR KK kunne bruge det nogen weekender . . . . :lol::lol:

Solæg skal jeg aldrig have igen :lol::lol:

an2n skrev, for 10 minutter siden:
kanonkongen skrev, 1 time siden:

 

Her er det karbonader - HVER gang mine forældre havde ordnet grisen, stod den på FRISKE karbonader . . .  Blev ofte vækket klokken lort om aftenen/natten, fordi der var FRISK LAVEDE karbonader . . . 

Karbonader fik vi også, koncentrerede mig bare om julemaden. :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 4 timer siden:

. . . :P:P TROR KK kunne bruge det nogen weekender . . . . :lol::lol:

Lige præcis, så er vi enige - Solæg og et par Fernet Branca/Underberg - så er man klar til en ny dag........ :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 7 minutter siden:

...Underberg - så er man klar til en ny dag........ :lol::lol:

Oj oj oj.. den unævnelige drik! Smager som en sammenblanding af alle krydderier på hylden, opløst i sø-vand.. Fooor dævlen da jeg var ved at kløjs i det :blink:

Aldrig igen!.

Og god fredag ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 9 minutter siden:

Oj oj oj.. den unævnelige drik! Smager som en sammenblanding af alle krydderier på hylden, opløst i sø-vand.. Fooor dævlen da jeg var ved at kløjs i det :blink:

Aldrig igen!.

Og god fredag ;)

Når man har hugget sådan 2 i løgnhalsen, og de vel at mærke er blevet dernede, er der intet, der kan få dagen til at ligne lort. Så kan den bare komme an, ka den. :lol: :lol:

https://www.underberg.com/dk/start.html

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 14 minutter siden:

Oj oj oj.. den unævnelige drik! Smager som en sammenblanding af alle krydderier på hylden, opløst i sø-vand.. Fooor dævlen da jeg var ved at kløjs i det :blink:

Aldrig igen!.

Og god fredag ;)

Suk, smagen af Underberg, så vælder minderne frem, om min tante fra helvede.....grim smag, grimt fruentimmer, især indeni. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Underberg er en Gudedrik for mandfolk!

Ratzeputz, så står den på blanke øjne og hidsig vejrtrækning. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Underberg er en Gudedrik for mandfolk!  :D 

Ja en drik for RIGTIGE mænd.

God weekend til dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BigDick skrev, for 3 minutter siden:

PIS og LORT. De bidesild er bare perfekte, de strækker sgu da ikke til jul. Atter en udgift,  sm154.gif  sm154.gif

Dem er der ingen ben i? ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, Lige nu:

Dem er der ingen ben i? ;) 

Jow da, alle dem der skal være i en sild, men kødet er så blødt at det slipper benene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...