Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

troldmanden skrev, den 31. december 2015 at 03:10:

Glimrende idé KF :-) 

Og hvis trommeslageren Jazz, kunne gå sammen med DETH i en duo, så skal det nok blive underholdende. ;-) 

Det ligesom remulade og leverpostej, må aldrig, ALDRIG blades sammen :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, den 18/12/2015 at 12:32:

Blodpølse med sukker på, serveret med brasekartofler og lingon (tyttebær), det er supergodt :-)

Blodpølse er godt

kan huske da jeg var barn fik jeg det  stegt på panden og så med brun farin/puddersukker på.

men de senere år er det bare blevet spist i skiver med et lag kærgården og så alm sukker ovenpå 

og var lige et smut i føtex idag og så der var blodpølse på tilbud

der der var nogle pølser med 700g og 400g til henholdsvis 6,95 og 4,95

så kom til at lave et impuls køb på 3,5kg blodpølse (5x700g) men har indtil midt maj til at få dem spist inden sidste holdbarheddato

Del dette indlæg


Link til indlæg
vestsj81 skrev, den 5/1/2016 at 19:14:

Blodpølse er godt

kan huske da jeg var barn fik jeg det  stegt på panden og så med brun farin/puddersukker på.

Lige præcis, det er guf for ganen. Prøv også med rør sukker, det har jeg også brugt, synes jeg er rigtig lækkert.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 4 timer siden:

Den dessert ser meget lækker ud :)
Man sgu helt præstationsangst hvis man skal lave sådan en fræk chokolade dessert ;)

 

 

Tilbehør ? ?  

Nr. 2 skal lige passe på overskægget . . . :-D:-D

10.01.sj.dessert.01.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, den 27/10/2015 at 19:49:

Min livret er ikke fedende, har ingen tilsætningsstoffer, det er ren nydelse :D

BEmerxBCYAA0rQ6.jpg_large.thumb.jpg.9740

 

Nice try Nille ;) 

Mad og sex er 2 ting man bør holde adskilt. Det er bare min holdning. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM

Stegt flæsk med persillesovs, broccolisalat eller min kære moders brunkål er klart det bedste i min verden. En god bøf, flæskesteg eller hvad som helst med bacon er nu også ganske godt. Stærk mad er også et hit, gerne asiatisk eller mexicansk.

 

Jeg har også udviklet en kærlighed for avokado med makrelsalat. Det er foruroligende godt med lidt salt og peber.

 

Egentlig kan jeg bare rigtig godt lide mad. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
UerfarenM skrev, den 4. feb. 2016 at 16:27:

Stegt flæsk med persillesovs, broccolisalat eller min kære moders brunkål er klart det bedste i min verden. En god bøf, flæskesteg eller hvad som helst med bacon er nu også ganske godt. Stærk mad er også et hit, gerne asiatisk eller mexicansk.

 

Jeg har også udviklet en kærlighed for avokado med makrelsalat. Det er foruroligende godt med lidt salt og peber.

 

Egentlig kan jeg bare rigtig godt lide mad. :P

Avocado med makrelsalat? Er det ikke i klasse med en spandauer med sauerkraut?  :???:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal have tøserne på besøg i morgen, så jeg skal i gang med min Sorte Gryde.

Ingredienser.

Et helt hvidløg.
750 gram okse i små tern.
750 gram kalkun i tern. (normalt skinkekød, men pigerne spiser ikke gris)
1 lille bakke champignons.
3 dl meget stærk kaffe.
3 dl rødvin.
1-2 ds. tomatpasta.
½ liter piskefløde.
200 gram smør.
Groft salt og peber.

Pil hvidløgsfeddene og del dem i 2 eller grovhak dem.
Svits smørret til det er gyldenbrunt og put hvidløg i, lad dem svitse let.
Tilsæt kødet og lad det svitse under omrøring.
Kom salt og peber i og lad det arbejde sig ind i kødet.
Lav kaffen i mens
Når der ikke er flere rå flader på kødet, tilsæt kaffen og rødvinen samt 1 ds pasta.
Lad nu retten simre i ½ times tid under låg.
Tilsæt halvdelen af fløden og om nødvendigt den  2. dåse pasta.
Smag til med salt og peber og tilsæt resten af fløden.
Lad slutteligt retten koge ned til passende konsistens under svag varme.

Retten serveres med enten kartoffelmos eller/og pandestegte grøntsager.

Bon appetit. :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM
Gungner skrev, for 2 timer siden:

Avocado med makrelsalat? Er det ikke i klasse med en spandauer med sauerkraut?  :???:

Det lyder ulækkert, og jeg lurede også noget, da min daværende kæreste serverede det for mig, men for dælen det smager godt. Jeg har endda fået den gamle til at æde det i stor stil. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
UerfarenM skrev, for 54 minutter siden:

Det lyder ulækkert, og jeg lurede også noget, da min daværende kæreste serverede det for mig, men for dælen det smager godt. Jeg har endda fået den gamle til at æde det i stor stil. ;)

Nu spørger eg nok dumt, som sædvanligt.

Hvordan spiser man det, altså gennem munden, jow jow, klappe.gif men som salat eller skivet på brød.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM
BigDick skrev, for 5 minutter siden:

Nu spørger eg nok dumt, som sædvanligt.

Hvordan spiser man det, altså gennem munden, jow jow, klappe.gif men som salat eller skivet på brød.

 

 

En af mine gamle professorer sagde til mig, at der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar. ;)

 

Jeg plejer at dele avocadoen i to, fjerne stenen, smide makrelsalat i hullerne og drysse dem med lidt salt og peber. Totalt godt som en snack til at stille den lille sult engang imellem, men jeg bliver da næsten nødt til at prøve det som skiver på brød med makrelsalat ovenpå en dag.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gæst skrev, den 17. jan. 2016 at 19:45:

Nice try Nille ;) 

Mad og sex er 2 ting man bør holde adskilt. Det er bare min holdning. :) 

... det er jeg så ikke enig i... har oplevet stor nydelse ved at få udvalgte steder på min krop smurt ind i lækre (søde) sager, som efterfølgende er blevet slikker grundigt af med en drillesyg tunge... uhmmmmmmmm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 2 minutter siden:

... det er jeg så ikke enig i... har oplevet stor nydelse ved at få udvalgte steder på min krop smurt ind i lækre (søde) sager, som efterfølgende er blevet slikker grundigt af med en drillesyg tunge... uhmmmmmmmm

Lige præcis - så giver ordet Nutella-mis en helt ny betydning. sm154.gif  sm154.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BigDick skrev, den 26. mar. 2016 at 14:57:

Lige præcis - så giver ordet Nutella-mis en helt ny betydning. sm154.gif  sm154.gif

... nu er smag og behag jo forskelligt, men flydende klistret karamelsauce er ikke at foragte... ej heller på spændte niples..

... og hvis nogen skulle ha lyst til at prøve, så få en slikkeglad mand til at hælde en smule kølig boblende champagne ud jeres venusbjerg, så det løber frækt ud over missen... og få ham til at slikke dig helt ren... frækt køligt og den varme tunge - super kombi...

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, for 8 timer siden:

... nu er smag og behag jo forskelligt, men flydende klistret karamelsauce er ikke at foragte... ej heller på spændte niples..

... og hvis nogen skulle ha lyst til at prøve, så få en slikkeglad mand til at hælde en smule kølig boblende champagne ud jeres venusbjerg, så det løber frækt ud over missen... og få ham til at slikke dig helt ren... frækt køligt og den varme tunge - super kombi...

Tillad at skrive mig op som forsøgs person ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... hvis vi skal gå væk fra mit frække forslag og til generel snak og 'livretter', så har jeg nogle stykker, som klart kan bringe mundvandet frem og det helt store smil af nydelse efter hver eneste mundfuld, uhmmm;

- stegt flæsk m persillesovs og kartofler og rødbede 

- gl.dags hakkebøf m tyk brun sovs osv.

- en sprød pizza med mozzarella, spinat og pancetta

- sidst jeg var ude at spise var det på 'grappa' i Aarhus - kyllige/ceasar salat, svampe risotto og panne cotta... kølig hvidvin og hyggeligt selskab... 

- og ellers mørbrad fra kronvildt interval stegt på grillen en sommeraften med bagt kartoffel, rigeligt med smør, lidt salat og lækkert brød - ikke dårligt, vel?

- sidst men ikke mindst alle mulige desserter, men det kan man nok ikke ha som livret - er en sucker efter is og andet sødt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja beklager ;).. Jeg kommer med tre af mine livretter - for at få det ind på sporet igen.. Griner..

3. Homemade Pizza, bagt på stenovn med spagetti m.m.

2. Homemade burger med fritter 

1. Langtids stegt lammebov med hasselbagte kartofler :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, den 26. marts 2016 at 14:53:

... det er jeg så ikke enig i... har oplevet stor nydelse ved at få udvalgte steder på min krop smurt ind i lækre (søde) sager, som efterfølgende er blevet slikker grundigt af med en drillesyg tunge... uhmmmmmmmm

En lækker velplejet mis skal da ikke smøres ind i søde sager, den smager jo fantastisk i sig selv :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, den 27. december 2015 at 18:04:

Har fået en forsinket julegave / for tidlig nytårsgave . . . ;-);-) 

Datteren har inviteret sin lillebror og faderen på frokost på 'Kohalen' . . . :P:P (Far får sikkert lov at betale . . . :lol::lol: )

Så er spørgsmålet bare, hvilken livret der skal vælges ? ?  Byens største pariserbøf eller stegt flæsk ad libitum . . . :P:P

Så oprandt dagen endelig, hvor vore kalendere passede sammen  . . .  

OG datteren var vel ikke jyde for ingenting - 'Kan vi ikke sige, det også er Fars dags gaven ? ? ' ;) (Far betalte jo . . . ) :lol:

Jeg fik deres mother-fucker af en pariserbøf - Med MASSER af peberrod . . . :P:P HVIS hvalen er observeret i Vejle fjord i aften, vil jeg stille spørgsmål . . . - MEN vandet var herligt . . . ;)

Ungerne bestilte Stegt flæsk ad libitum . . . DE KOM IKKE IGENNEM deres første portion ;) - Havde advaret dem . . . . And no doggy-bags . . . . Persillesovsen kunne nærmest skæres med kniv og gaffel - OG smagte af persille . . . . :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...