Hop til indhold
Guest Sparkster

Hvad pisser jer helt urimeligt af?

Recommended Posts

Gæst

Hov ja - det pisser mig også af når slet skjult hverdags xenofobi skal antydes i ikke særligt subtile kommentarer. Det minder mig allermest om samtaler mellem df'ere ved kakkelbordene, mens de ryger Cecil og spiser citronmåne :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 time siden:

 

Uha. McClown er tilbage. Som du kan. Tak for din sikkert velmenende analyse. Lad os overlade tråden til dens oprindelige formål.

under Politisk forum er der masser af plads til at du kan komme med dine tirader mod alle de racister og andre spøgelser, som du i din ophøjede godhed kan få øje på. Take it away McClown. 

Og god søndag. 

Hvorfor lyde som et racistisk fjols, når man ikke vil stå ved det?

"hudfarve og religion har de da med sikkerhed tilfælles".... Som kun en hvid mand med sit på det tørre kan udtale!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, 1 time siden:

Hvorfor lyde som et racistisk fjols, når man ikke vil stå ved det?

"hudfarve og religion har de da med sikkerhed tilfælles".... Som kun en hvid mand med sit på det tørre kan udtale!

Stop nu dig selv McClown. Det nytter ikke noget at du gentager dig selv i uendelighed. Du kommer ikke videre med mig.

Og jeg er sikker på, at du har fået demonstreret for publikum herinde, hvilken kæmpehelt, at du er. :-)

Det kan kun være et spørgsmål om tid før hyldesten bryder ud.

Lad nu være med at ødelægge denne tråd mere. Lad det ligge. Og hermed vil jeg da gerne gøre endnu et forsøg på at ønske dig god søndag. :-)

og til alle andre også. God søndag til jer :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Tag den over PM, jeg er personligt rimeligt ligeglad med jeres fnidder, der ikke har noget med tråden af gøre...

Skal ikke udelukke at andre brugere syntes det er spændende, jeg bliver personligt lidt træt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 16/9/2016 at 15:41:

...spørger om Viborg er langt fra København?...

:-D Alt er jo relativt, så du svarede vel 'Nejda, det tager kun 25min' (for det gør det jo, hvis man har privatfly).

Seriøst, jeg kørte engang ude omkring Saksild - Hou området, altså ude midt i ingenting.. Der mødte jeg en mand af anden etnisk oprindelse end dansk, som stod ved siden af sin bil og viftede med arme og ben, jeg standsede og rullede vinduet ned, og så spurgte han med en særdeles forvildet udtryk i ansigtet, 'Hvordan kommer jeg til København?'.

Jeg var lige ved at svare 'Du taster postnummer 1240 ind i din gps'. Men han så bare  fortvivlet ud, at jeg ikke nænnede det.. så endte med at fortælle ham vejen til Horsens, og E45 ;-)

Jeg mødte også engang en øst-europæisk lastbilchauffør i et vejkryds i bjerringbros's opland, som signalerede at han behøvede hjælp. Det viste sig han skulle læsse juletræer, og ikke kunne finde ladepladsen, selvom han havde papir med adresse og det hele. Det endte med, jeg fik ham til at lange sin gps ud af vinduet, og måtte taste adressen ind for ham, selvom den var indstillet til litauisk sprog. Det må fanme være op ad bakke, at køre eksportkørsel, når man ikke kan hitte ud af at taste en adresse ind i sin egen gps :roll: 

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 16/9/2016 at 21:37:

De værste er dog de bilister der nok følger trafikken i overhalingssporet, men som siksakker fra det ene spor til andet - som om de vil vise alle andre bilister, at det er sådan man skal gøre - men det er det netop ikke - da disse unødige vognbaneskift ødeligger bremseafstanden og gang på gang skaber farlige situationer.

Det er jo kun den forreste i overhalingsbanen, der skal trække ind, når der er frit forude i højresporet - og så skal de andre bagvedliggende, sådan set også trække ind som perler på en snor - medmindre de vil køre endnu hurtigere - kun på den måde kan trafikken afvikles hurtigt og sikkert :-D

Jernsvin. jeg må udtrykke min uenighed. Husker du den nylige 'Hold til højre' kampagne?. Ved kø-kørsel og i tæt trafik skal man fylde op fra højre. Hvis, som det ofte ses, 80 % af bilisterne kører i én lang hale i venstre vognbane, mens højre vognbane er fri, med undtagelse af en lastbil her og dér, så udnyttes vejens trafikkapasitet for ringe, og der skabes unødig kø-kørsel. Alle skal trække ind til højre når der er plads til dette, ikke kun den forreste.

Men noget der pisser mig urimeligt af, er feks. en dag i Esbjerg (på Danmarksgade), jeg skulle dreje til venstre i et kryds med højrevigepligt, jeg så der var frit fra højre, og satte igang og kiggede samtidig til venstre, der kom så en cyklist, som stoppede op og med håndfagter signalerede at jeg var en tumpe. Jeg var dårligt kommet igang, så standsede og rullede vinduet ned, og sagde til ham "Du har højrevigepligt?".. Hans svar, mens han rystede opgivende på hovedet; "Sku da ikke når jeg er på cykel!" :-D

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 2 minutter siden:

Jernsvin. jeg må udtrykke min uenighed. Husker du den nylige 'Hold til højre' kampagne?. Ved kø-kørsel og i tæt trafik skal man fylde op fra højre. Hvis, som det ofte ses, 80 % af bilisterne kører i én lang hale i venstre vognbane, mens højre vognbane er fri, med undtagelse af en lastbil her og dér, så udnyttes vejens trafikkapasitet for ringe, og der skabes unødig kø-kørsel. Alle skal trække ind til højre når der er plads til dette, ikke kun den forreste.

Men noget der pisser mig urimeligt af, er feks. en dag i Esbjerg (på Danmarksgade), jeg skulle dreje til venstre i et kryds med højrevigepligt, jeg så der var frit fra højre, og satte igang og kiggede samtidig til venstre, der kom så en cyklist, som stoppede op og med håndfagter signalerede at jeg var en tumpe. Jeg var dårligt kommet igang, så standsede og rullede vinduet ned, og sagde til ham "Du har højrevigepligt?".. Hans svar, mens han rystede opgivende på hovedet; "Sku da ikke når jeg er på cykel!" :-D

KF.

Dobbelt enig med dig, gamle koldkriger :-):-)

Hold til højre og Højrevigepligt for al vejtrafik er undervurderet ... Det sjove er folk argumenterer så heftigt imod !

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

Jernsvin. jeg må udtrykke min uenighed. Husker du den nylige 'Hold til højre' kampagne?. Ved kø-kørsel og i tæt trafik skal man fylde op fra højre. Hvis, som det ofte ses, 80 % af bilisterne kører i én lang hale i venstre vognbane, mens højre vognbane er fri, med undtagelse af en lastbil her og dér, så udnyttes vejens trafikkapasitet for ringe, og der skabes unødig kø-kørsel. Alle skal trække ind til højre når der er plads til dette, ikke kun den forreste.

Der tror jeg ikke vi er uenige - men der er ikke nogen mening i at nogen i køen ligger siksakker ind og ud, når der kun er få hundrede meter hen til næste langsomtkørende, når de alligevel følger trafikken i overhalingssporet - og så tror at de, når de hver gang de kommer frem til en ny langsomtkørende, kan presse sig ud i overhalingssporet - de skaber kun støj og unødig extra farlige situationer. Da er det bedre at de bliver i overhalingssporet, så alle bilerne i overhalingssporet hurtigt og sikkert kan komme forbi de langsomtkørende, hvorefter alle efterhånden kan trække ind til højre.

Siksakbilisterne vil uvægerligt på et eller andet tidspunkt forårsage et uheld og bilisterne må sidde i kø i flere timer, indtil redningsmanskab mm. når frem og der kan ryddes op - så at det med at folk partout skal trække ind til højre i tide og utide, vil faktisk i den sidste ende ikke bibringe nogen noget  - snarere tværtimod i form af ødelagte biler, ødelagte familier, liv og helbred mm.

I øvrigt så kan jeg ikke forstå at vejens kapacitet skulle udnyttes bedre, hvis folk kun kører i højresporet - alt andet lige må kapaciteten da bliver bedre om begge spor udnyttes ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Jeg hader virkeligt hensynsløse rygere, især cigar rygere, som bare pulser uhæmmet løs blandt børn, gravide kvinder og mennesker der nyder et måltid.

Kan I for H...... ikke nøjes med at svine jeres eget hjem til ?

Derudover er jeg dødtræt af cyklister der tror, at de ejer landevejene og fortovene, I må sgu da indse at ude på vejene er I de svage trafikanter og at fortovene er forbeholdt vores svageste og mest udsatte trafikanter: almindelige fodgængere, børn og forældre medbarnevogne og  dårligt gående mennesker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, den 17/9/2016 at 19:18:

Lad os komme tilbage på sporret - det var ikke min intention at det skulle handle om fordomme, kan godt se det er beslægtet - men det er ikke temaet.

Jeg har en til: FIFA, dette tilfælde på Xbox - jeg kan blive helt urimeligt pisset af hvis jeg sidder og taber til en eller anden 13 årig filipens belastet knægt, i en online kamp - her snakker vi Bubber-arrig. Jeg ved godt det er et skide spil, og et nederlag absolut intet betyder i virkeligheden, men nøj hvor kan jeg blive arrig, over min egen manglende kunnen, over at mine spillere ikke stiller sig der hvor de skal, over at min målmand bare står og glor... kan næsten få ondt i maven. Det er et spil... og det pisser mig helt urimeligt af :D 

Netop fordi jeg "æder" vreden, har det endnu ikke kostet kontrollere, jeg er kun udadreagerende på mit arbejde... hvor det har praktisk anvendelse.

Enig, jeg bruger en del timer på Fifa (også på Xbox) og når man så bliver banket af en 12 årig knægt så ser jeg sgu rødt! :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uhhmmm - bliver vel egentlig aldrig rigtig pisset af. Det kan jo ikke svare sig. 

Er det ikke også sådan, at hvis man har en tendens til at møde flere idioter i løbet af dagen end andre - såehh - you do the math ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, den 13. sep. 2016 at 22:33:

vel også en form for mini politibetjent at sænke farten til 15-20km/t ... hvorfor ikke bare kører ind til siden og lade vedkommende komme forbi?

Hvis ikke afstanden passer til hastigheden må man vel tilpasse hastigheden til afstanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claesen skrev, den 13. sep. 2016 at 23:51:

Uha der faktisk, rigtig mange ting, der virkelig kan pisse mig af.

Som Trine nævner, dem der absolut trodsman står med posen fremme, klar til at samle op efter Trofast, lige skal nævne at man skal samle op, uha jeg ligger altid lige på nippet til at tvære lorten ud i hovedet på idioten! 

I Trafikken, jamen der er så mange ting, på de danske veje, der kan sætte mit pis i kog. Hvorfor er der så mange med kørekort? Når det åbenlyst kun er mig der kan køre bil! Idioten der absolut, skal ligge i overhalingsbanen med 125,5. Jeg indrømmer jeg flipper skråt, han får både horn, det lange lys og fingeren. Folk der kører helt op i røven, af mig mens jeg er ved at overhale, jeg markere bremsen og stikker fingeren op i bagruden med det samme! Motorcyklisten der mener det ok, at kører mellem bilerne. Det rent held, jeg ikke har fået mast en endnu. Folk der bremser for gult i stedet for at rydde krydset.

Folk der vil rette på mig, eller kommentere min måde, at gøre tingene på, medmindre man betaler min løn, skal man ikke blande sig!

Og inden jeg får fyldt, hele tråden op med mit had til telefonen sælgere, folk der bruger falske billeder etc.  Så er noget af, det der pisser mig rigtig meget af, folk der ikke kan stave og formulere sig korrekt, misforstå mig ikke, jeg ved der noget der hedder ordblindhed, det ikke dem jeg har et piss of mod, næh det er journalisten der staver forkert, skolelæren der ikke kan formulere sig på korrekt dansk, folk der trods en fornuftig dannelse stadig tror hindbær staves himbær og håndklæde staves hångklæde uha uha...

"Motorcyklisten der mener det ok, at kører mellem bilerne. Det rent held, jeg ikke har fået mast en endnu."

Misundelige bilister der ikke kender færdselsloven, det er lovligt at køre mellem bilerne. Er det ikke bedre at afvikle køen end at gøre den længere.

Bilister der er sure over at man parkerer en MC.  på en parkeringsplads, selv om de er alene i bilen. (En person en parkeringsplads).

Redigeret af Gungner
Slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 14. sep. 2016 at 13:04:

Folk, der bruger badeshorts i svømmehallen, da det især er dem der ikke tager badetøjet af, når de vasker sig og går ind i svømmehallen med badeshortsene fulde af lort og sæbe - de få lige en fuck-finger med kondom på et vist sted :cry:

Jernsvin, du kender mig. Jeg vil ikke tage mig godt ud i speedos. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, den 16. sep. 2016 at 22:13:

Du er da helt fortabt. Hvori består det racistiske?

Ja, jeg mener helt sikkert, at det overvejende er brune, der står bag disken ved pizzamanden og den billige frisør. Også i Jylland. 

Er det racistisk, at konstatere det?

Og du mener så, at det ikke forholder sig sådan. Fair nok.  Vi har dog ingen "hvide" pizzabarer i Vejle.

 

Det er ikke alle der kender forskel på realisme og racisme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 17. sep. 2016 at 13:14:

Pisser mig ikke urimeligt af.:

1.
Den tiltagende mangel på (mad)kultur, der præger billedet.

Skal man være mere end 2 til bords, bliver sammensætning af menuen efterhånden til noget af en opgave, for den ene spiser ikke dit og den anden ikke dat.

Som tilhørende den generation, som spiste, hvad der kom på bordet, pikerer det forhold mig. Det mindste, man som "kræsen" kan gøre, er dog at smage lidt på maden og vente med at kommentere sit ubehag til i bilen på vej hjem.
Jeg må tilstå, at jeg længes tilbage til tider, hvor en flæskesteg med sprødt svær var et sikkert hit hos alle tilstedeværende. Ingen syntes, at det var gastronomiens kongedisciplin, men alle gik mætte og veltilfredse fra bordet.

I dag kan man stort set kun servere mellemøst-pizza eller affald fra McDårlig, hvis man skal ramme alle deltagere, det pisser mig.

2.
Folk, der kommer vadende ind i bussen med telefonen ved øret, mens de højlydt har travlt med et eller andet, der helt uden problemer kunne sættes på pause, mens man billetterer og finder sig en plads at sidde på.

Hvor er almindelig god opdragelse blevet af? Og nej, det er ikke  unge danskere AEHl, jeg taler om, men det store flertal.

 

Har et arbejde hvor alle går med hjelm. Det irriterer mig når folk lægger hjelmen i omklædningen, tager kasket eller hue på og sætter sig ind i kantinen, ofte med deres mobiltelefon.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 8 timer siden:

"Motorcyklisten der mener det ok, at kører mellem bilerne. Det rent held, jeg ikke har fået mast en endnu."

Misundelige bilister der ikke kender færdselsloven, det er lovligt at køre mellem bilerne. Er det ikke bedre at afvikle køen end at gøre den længere.

Bilister der er sure over at man parkerer en MC.  på en parkeringsplads, selv om de er alene i bilen. (En person en parkeringsplads).

Åh ha jamen vi tager den da lige igen, jeg kender ubemærket færdselsloven,  dels har jeg tilbragt de sidste 10 år ca på de danske veje. Og dels så har jeg div kørekort deriblandt til MC, jeg er udmærket klar over at det er lovligt at køre mellem bilerne så længe det kan se i den samme vognbane. ( hvilket er en af grundene til jeg sørger for at trække så langt ud at det ikke kan lade sig gøre) 

Som erfaren trafikant, så har jeg set motorcyklister tage de mest fuckt op chancer for at komme 5 min hurtigere frem. Jeg har set en MC der var cm fra at blive mast fordi der var en bilist der ville skifte bane hurtigt fordi dem i højre bane kørte lidt hurtigere :-S 

Mht tilafviklingen så går det ikke hurtigere ved at man skal tage hensyn til dem der kører mellem bilerne eller tager nødsporet slet ikke hvis det ender i en trafikulykke! 

De steder hvor der ikke er lavet særlige MC p-pladser kan jeg ikke blive gal over de holder på en alm p-plads, men der hvor der er lavet særlige pladser til MC og der er en ledig og der oven i købet er skilte der informere om at de SKAL holde der, ja der pisser det mig af.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claesen skrev, 1 time siden:

Åh ha jamen vi tager den da lige igen, jeg kender ubemærket færdselsloven,  dels har jeg tilbragt de sidste 10 år ca på de danske veje. Og dels så har jeg div kørekort deriblandt til MC, jeg er udmærket klar over at det er lovligt at køre mellem bilerne så længe det kan se i den samme vognbane. ( hvilket er en af grundene til jeg sørger for at trække så langt ud at det ikke kan lade sig gøre) 

Som erfaren trafikant, så har jeg set motorcyklister tage de mest fuckt op chancer for at komme 5 min hurtigere frem. Jeg har set en MC der var cm fra at blive mast fordi der var en bilist der ville skifte bane hurtigt fordi dem i højre bane kørte lidt hurtigere :-S 

Mht tilafviklingen så går det ikke hurtigere ved at man skal tage hensyn til dem der kører mellem bilerne eller tager nødsporet slet ikke hvis det ender i en trafikulykke! 

De steder hvor der ikke er lavet særlige MC p-pladser kan jeg ikke blive gal over de holder på en alm p-plads, men der hvor der er lavet særlige pladser til MC og der er en ledig og der oven i købet er skilte der informere om at de SKAL holde der, ja der pisser det mig af.

 

Har set bilister åbne døren for at hindre trafikken, bliver trafikken afviklet hurtigere når også motorcyklerne gør køen længere?

Hvorfor er det helt i orden at en person bruger en parkeringsplads med en bil; men ikke i orden når samme person bruger den samme parkeringsplads med en motorcykel? Ofte holder der to MC,er på en parkeringsplads.

Her hvor jeg bor er der forbud mod at parkere på bilpladser; men der er ingen MC.pladser.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 19 minutter siden:

Har set bilister åbne døren for at hindre trafikken, bliver trafikken afviklet hurtigere når også motorcyklerne gør køen længere?

Hvorfor er det helt i orden at en person bruger en parkeringsplads med en bil; men ikke i orden når samme person bruger den samme parkeringsplads med en motorcykel? Ofte holder der to MC,er på en parkeringsplads.

Her hvor jeg bor er der forbud mod at parkere på bilpladser; men der er ingen MC.pladser.

 

 

Som jeg skrev, er det i mine øjne også af sikkerhedsmæssige hensyn, at jeg ikke mener det er ok de kører mellem 2 biler, jeg mener ikke det er ok, at åbne dørene for at blokere,  jeg nøjes med at trække helt ud til venstre, så de ikke kan komme til. De kører trods alt sjældent højre om.

Jeg mener også, at der er en hvis køkultur, som motorcyklisten også bør være en del af, desuden så kan det godt være, køen bliver lidt længere hvis der holder en MC i den, men hvis mc'en fordi han kører mellem bilerne, pludselig bliver ramt af en bil der under et baneskift overser ham, ja så der for alvor kø.

Jamen jeg kan følge dig, så langt mht parkering af mc, at hvis man er 2 der holder på samme plads så det ok, så fylder man pladsen op jo. Og er der ingen mc plads, ja så det også ok at bruge en bilbås, så længe man gør plads til, at der kan holde en mc mere ved siden af. 

Der hvor det irriterer mig, er når der er lavet mc pladser og mceren så ikke fatter, at benytte den plads men absolut skal optage, en bil plads ofte stik i mod skiltningen.

Tja hvis der står, at der ikke må holde mcere på pladsen, så må man jo finde et andet sted, at holde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

DSB og Banedanmark - Nøj de kan få mig til at blive usaglig ( næsten )...... Skidtet er dyrt og virker ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...