Hop til indhold
Guest Sparkster

Hvad pisser jer helt urimeligt af?

Recommended Posts

tvr skrev, for 1 time siden:

Hvorfor det ? Det betyder jo ikke at trafikken ikke eksisterer, det betyder jo bare at det ikke er skattebetalt, men bruger betalt. Lyder det som en kattepine ?

Ja, for så bliver den urimeligt dyr for dem der ikke har mulighed for at køre i privatbil. For mig er offentlig transport der er til at betale en del af det samfund der gør at Danmark er et velfungerende land som virksomheder faktisk er ret interesserede i at slå sig ned i. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 26 minutter siden:

Ja, for så bliver den urimeligt dyr for dem der ikke har mulighed for at køre i privatbil. For mig er offentlig transport der er til at betale en del af det samfund der gør at Danmark er et velfungerende land som virksomheder faktisk er ret interesserede i at slå sig ned i. 

Det 100% private, og privatfinansierede uden tilskud, Linie 888 er betydeligt billigere for brugerne end offentlig fjerntrafik, som endda modtager massive statstilskud.

Driften af bytrafik, oplandstrafik, og fjerntrafik bør i alle tilfælde konkurrenceudsættes, i licitationer hvor det offentlige kan byde på lige fod med private aktører. Udbyder (kommune, region, eller stat), fastsætter i de udbudte kontrakter præcise krav for antal afgange på samtlige ruter, som specificeres med specifikke stoppesteder, herunder transport i tyndtbefolkede områder. Og der fastsættes priser for maksimale billettakster, som kan forbrugerprisindex reguleres én gang årligt i kontraktperioden.

Man bør IKKE, som i Skanderborg kommune tilbyde fuldt skatteyderbetalt taxikørsel til kommunens unge, om aftenen og i weekends. Der bør altid være en hvis grad af egenbetaling. Også ved andre former for offentlig trafik.

KF.

PS. Debatten har bevæget sig bort fra trådens emne. Vil én være snild at oprette en ny tråd, hvis emnet ønskes fortsat?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det pisser mig helt urimeligt af, at denne tråd er blevet politisk :)

Ellers er der ikke noget, der pisser mig urimeligt af. Åh jo, når folk glemmer nutids-r Ha-ha-ha-ha

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 20 timer siden:

Ja, for så bliver den urimeligt dyr for dem der ikke har mulighed for at køre i privatbil. For mig er offentlig transport der er til at betale en del af det samfund der gør at Danmark er et velfungerende land som virksomheder faktisk er ret interesserede i at slå sig ned i. 

Ja, jo, det er jeg med på. Mit spørgsmål går egentlig mere på om det er rimeligt at dem der vælger at bosætte sig hvor der er brug for transport, vælger ikke at have en bil, læsser omkostningen over på samfundet, fordi det er "urimelig dyrt" for dem at komme rundt..... Altså hvis man har brug for at komme rundt, anskaffer man sig en bil (leasing er stort set ikke dyrere end et tog-kort) eller bosætter sig centralt. Det er IKKE samfundets ansvar at folk kan komme rundt. Med mindre der er særlige forhold der gør sig gældende for enkelte. Og så er det jo bare billigere med en taxi end en jernbane..... Og som du ser ovenfor, taler jeg jo ikke om "lokalbaner" der rent faktisk fragter en del passagerer, men om lidt mere fjerntogsagtigt.

Og om der er fjerntog eller ej, er der ingen virksomheder der slår sig ned i DK på. De tænker nok mere på om skatten er lav, og om det er muligt at få kvalificeret arbejdskraft til en fornuftig penge...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K

Hvad pisser mig HELT URIMELIGT af ? 

Jeg kan ikke lide at indrømme det. For jeg er et urimeligt og meget unfair menneske på det punkt.

Og det ved jeg godt selv , at jeg er :( 

Men 

Mennesker, der ikke besidder almen viden og som emmer langt væk af lav intelligens , men som alligevel lever i deres egen forskruede påstand om, "at de ved bedst" , til trods for at virkeligheden er en anden. 

Ligeledes er det samme skuffe som jeg putter de meget ligegyldige mennesker ned i . For eksempel dem der bare æder de lykkepiller de modtager af lægen , uden selv at tjekke hvorvidt lægens behandling er den rette . Og uden at vide, hvad man selv putter i munden . Og som fejer mig af , ved at at sige " jamen han er jo læge - er du måske læge "?? ( Dette er blot et eksempel på min definering af et ligegyldigt menneske)

For det første, så har jeg ingen ret til at dømme andre  på deres intellekt - eller mangel på samme - men jeg gør det alligevel, fordi de pisser mig så meget af :( 

 

Derfor er dette for mig at se, det mest urimelige jeg som menneske kan blive pisset af over

Jeg skammer mig også over det.

Men min blodåre i tindingen dunker alt for meget af irritation til, at jeg kan være rimelig på det punkt

 Og det er som om at al min energi bliver suget ud af mig , hvis jeg opholder mig i længere tid sammen med sådanne mennesker :( 

Det er ok , hvis det for eksempel  blot er en butiksmedarbejder , der måske ikke helt formår at gøre sit job med at hjælpe kunden i butikken. Jeg kan som kunde som regel godt hjælpe mig selv med at undersøge den vare jeg efterspørger , INDEN jeg går ind i butikken

Jeg var  i Bilka forleden dag og spurgte om de havde en bærbar printer. Blev henvist til et monster af en printer - der absolut INTET havde med en bærbar printer at gøre:roll: - men jeg kunne godt styre min irritation - min blodåre i tindingen dunkede kun en lille smule og jeg formåede at ønskede ham en god dag,  fordi jeg synes at det var synd for manden , at han var så dum , og fordi at jeg  aldrig behøver at tale med ham igen. 

Men mennesker der summer rundt i den ydre del af mit netværk, med den lave intelligens og med så ligegyldig en holdning til sig selv og tingene omkring dem, som før beskrevet, de bliver aldrig en del af mit liv og min dagligdag. 

For det har jeg , forfærdelige menneske som jeg er på det punkt,

hverken temperament eller energi til :( 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
KF skrev, den 7/11/2016 at 17:51:

PS. Debatten har bevæget sig bort fra trådens emne. Vil én være snild at oprette en ny tråd, hvis emnet ønskes fortsat?

:D Jeg er vild med din obeservante  kommentar :D 

Du er ikke så nem at løbe om hjørner med , hva` @KF :wub::rolleyes:

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 1 time siden:

...Du er ikke så nem at løbe om hjørner med , hva` @KF :wub::rolleyes:

Njaa.. altså hvis der er udsigt til fisse, går jeg med om hjørnet..

Og som svar til trådens emne;  Narrefisse, og folk der ignorerer høflige henstillinger. ;-)

KF. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2
Iscenesat Virkelighed skrev, den 21. oktober 2016 at 16:12:

Voksne mennesker der er kræsne og ikke kan lide helt almindelig ting såsom løg, bananer, tomater og så videre. Det er både irriterende OG barnligt. :D

Hov hov

nu kender jeg flere der beviseligt lider af fødevare allergier, herunder to der er allergiske overfor løg.

men ok: dermed ikke sagt at vi voksne godt kan være lidt for forvænte og kræsne ind i mellem ( jeg hader personligt når folk bruger for meget hvidløg, og spiser aldrig hvidløgsbrød pga. Smagen og lugten)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...