Hop til indhold
Guest Sparkster

Hvad pisser jer helt urimeligt af?

Recommended Posts

Lars Boca skrev, for 10 timer siden:

vigter hos Pizzamanden, hos den billige frisør, hos bland selv slik manden, hos cykellappe manden... - Hvad har de dog til fælle

Og du mener så dumt nok, at det kun er brune der sælger slik, lapper cykler eller klipper hår?

Og da slet ikke i Jylland, mand!

 

Så næste gang må du læse HELE  indlægget, før du svarer racistisk! 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
antichrist skrev, for 10 timer siden:

Alle religioner pisser mig af.

Religiøse prædikener og alt deres selvgode, selvoptaget og dogmatiske belæringer om hvordan vi bør leve vores liv, opføre os, deres moralisering og formaninger om hvordan vi skal være overfor hinanden, er så pissetrængende fremkaldende at jeg med glæde ville slippe den størst golden shower ud over enhver religions præsteskab. 

"Pax vabiskum"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 14/9/2016 at 09:31:

Det gør de nok ikke pga. de endnu større tabere, der altid ligger i overhalingssporet og ikke afpasser hastigheden, så dem i højresporet også kan komme ud i overhalingssporet og undgå at blive klemt bag lastbiler og campingsvogne :roll:

De værste er dog de bilister der nok følger trafikken i overhalingssporet, men som siksakker fra det ene spor til andet - som om de vil vise alle andre bilister, at det er sådan man skal gøre - men det er det netop ikke - da disse unødige vognbaneskift ødeligger bremseafstanden og gang på gang skaber farlige situationer.

Det er jo kun den forreste i overhalingsbanen, der skal trække ind, når der er frit forude i højresporet - og så skal de andre bagvedliggende, sådan set også trække ind som perler på en snor - medmindre de vil køre endnu hurtigere - kun på den måde kan trafikken afvikles hurtigt og sikkert :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 5 minutter siden:

De værste er dog de bilister der nok følger trafikken i overhalingssporet, men som siksakker fra det ene spor til andet - som om de vil vise alle andre bilister, at det er sådan man skal gøre - men det er det netop ikke - da disse unødige vognbaneskift ødeligger bremseafstanden og gang på gang skaber farlige situationer.

Det er jo kun den forreste i overhalingsbanen, der skal trække ind, når der er frit forude i højresporet - og så skal de andre bagvedliggende, sådan set også trække ind som perler på en snor - medmindre de vil køre endnu hurtigere - kun på den måde kan trafikken afvikles hurtigt og sikkert :-D

Jeg er sikker på, at lovgivningen ikke tager hensyn til "kollektivt ansvar" men vurderer individuelt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, 1 time siden:

Og du mener så dumt nok, at det kun er brune der sælger slik, lapper cykler eller klipper hår?

Og da slet ikke i Jylland, mand!

 

Så næste gang må du læse HELE  indlægget, før du svarer racistisk! 

Du er da helt fortabt. Hvori består det racistiske?

Ja, jeg mener helt sikkert, at det overvejende er brune, der står bag disken ved pizzamanden og den billige frisør. Også i Jylland. 

Er det racistisk, at konstatere det?

Og du mener så, at det ikke forholder sig sådan. Fair nok.  Vi har dog ingen "hvide" pizzabarer i Vejle.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Når man har flere varer til salg på nettet og en køber ringer op på en dårlig mobilforbindelse, ikke kan udtale det han er interesseret i, ikke har læst annoncen, spørger om Viborg er langt fra København? - og så ellers gerne vil have den sidste pris :roll:

Hi hi @Jernsvinet:D Man skulle næsten tro, at du var glædespige :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 12 timer siden:

Du er da helt fortabt. Hvori består det racistiske?

Ja, jeg mener helt sikkert, at det overvejende er brune, der står bag disken ved pizzamanden og den billige frisør. Også i Jylland. 

Er det racistisk, at konstatere det?

Og du mener så, at det ikke forholder sig sådan. Fair nok.  Vi har dog ingen "hvide" pizzabarer i Vejle.

 

Din reaktion på skatteunddragelse var først og fremmest baseret på "racetankegang", hvor du pr. automatik tillægger en særlig etnisk gruppe en negativ egenskab, uagtet at danskerne har været dygtige til sort arbejde (uden regning, jyske dollars etc.) lang tid før, den første brune mand satte sine ben i Jylland. Og nu blev der så nævnt 3-4 brancher, hvor danske erhvervsdrivende også forekommer .... Du vælger så instinktivt at fokusere på pizzamanden.... Det er en racistisk reaktion... Mest sigende er dog, at du som 99,9 % andre med racistiske udsagn ikke ved det, fordi de reagerer så instinktivt ... Og efterfølgende reagerer man derfor meget stærkt, når det påpeges!!

Så NEJ det er IKKE racistisk at påpege at mange brune pizzamænd fusker, men det er en racistisk reaktion instinktivt at fokusere på det område, hvor de brune mænd fusker, når der nu både blev nævnt cykelsmede og frisører og sliksælgere!

Mange frisører står dagligt i deres salon efter 20 og klipper videre... Der kan man konstatere ved at cykle af Østerbrogade en tidlig aften... Og det er hvide drenge og piger ..."kun kontant, desværre"

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tass

Hvis man går meget i solarier, er der så risiko for at blive en af de "brune mænd"??
Hov vent, jeg er hvid... hvor fanden er alle mine sorte penge?? (eller hedder det brune nu?? hvide?)
CRAP, jeg er sq da håndværker, jeg burde svømme i øhhhh.... farvede penge..... Jeg gør noget forkert :huh:

:mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det her pisser mig forresten også helt vildt af.

Unge kvinder der tror de ved alt, og som på baggrund af 4 udtalelser lige kan naile enhvert andet menneskes personlighed, intentioner og moral.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nihil skrev, for 18 timer siden:

@antichrist Derfor skrev jeg et simpelt bare i den sætning om at opponere. Jeg er helt enig i en opposition er essentiel, men om det er det eneste man dannes af, og ikke selv fremfører noget af værdi, ja så er det hult og intetsigende i min optik, uden noget konstruktivt.

Jeg forstår godt hvad du mener - og indrømmer at jeg bryggede lidt videre på "at opponere".

Når det er sagt så er jeg stadig af den opfattelse, at opposition har en værdi i sig selv. Selvom du har ret i, at det er skide belastende, hvis oppositører ikke selv bibringer forslag eller ideer til bordet. Men at sige at opposition uden dette element er værdiløst synes jeg er en stramning. Megen opposition kan i sig selv bibringe nye refleksioner hos magthavere og meningsdannere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, for 53 minutter siden:

Din reaktion på skatteunddragelse var først og fremmest baseret på "racetankegang", hvor du pr. automatik tillægger en særlig etnisk gruppe en negativ egenskab, uagtet at danskerne har været dygtige til sort arbejde (uden regning, jyske dollars etc.) lang tid før, den første brune mand satte sine ben i Jylland. Og nu blev der så nævnt 3-4 brancher, hvor danske erhvervsdrivende også forekommer .... Du vælger så instinktivt at fokusere på pizzamanden.... Det er en racistisk reaktion... Mest sigende er dog, at du som 99,9 % andre med racistiske udsagn ikke ved det, fordi de reagerer så instinktivt ... Og efterfølgende reagerer man derfor meget stærkt, når det påpeges!!

Så NEJ det er IKKE racistisk at påpege at mange brune pizzamænd fusker, men det er en racistisk reaktion instinktivt at fokusere på det område, hvor de brune mænd fusker, når der nu både blev nævnt cykelsmede og frisører og sliksælgere!

Mange frisører står dagligt i deres salon efter 20 og klipper videre... Der kan man konstatere ved at cykle af Østerbrogade en tidlig aften... Og det er hvide drenge og piger ..."kun kontant, desværre"

Tillykke :-) jeg lader dig få sidste ord. Vi kommer ikke videre. Du ønskes god lørdag herfra. :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når personer herinde, spørger hvorfor der er nogle piger, som ikke tager imod mænd af mellemøstlig herkomst, selvom de godt kender grunden, men så lige får det bedre med sig selv, når de kan fremstille andre som racister og dem selv som tolerancen og godhedens vogter.

 

sutte

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pisser mig ikke urimeligt af.:

1.
Den tiltagende mangel på (mad)kultur, der præger billedet.

Skal man være mere end 2 til bords, bliver sammensætning af menuen efterhånden til noget af en opgave, for den ene spiser ikke dit og den anden ikke dat.

Som tilhørende den generation, som spiste, hvad der kom på bordet, pikerer det forhold mig. Det mindste, man som "kræsen" kan gøre, er dog at smage lidt på maden og vente med at kommentere sit ubehag til i bilen på vej hjem.
Jeg må tilstå, at jeg længes tilbage til tider, hvor en flæskesteg med sprødt svær var et sikkert hit hos alle tilstedeværende. Ingen syntes, at det var gastronomiens kongedisciplin, men alle gik mætte og veltilfredse fra bordet.

I dag kan man stort set kun servere mellemøst-pizza eller affald fra McDårlig, hvis man skal ramme alle deltagere, det pisser mig.

2.
Folk, der kommer vadende ind i bussen med telefonen ved øret, mens de højlydt har travlt med et eller andet, der helt uden problemer kunne sættes på pause, mens man billetterer og finder sig en plads at sidde på.

Hvor er almindelig god opdragelse blevet af? Og nej, det er ikke  unge danskere AEHl, jeg taler om, men det store flertal.

 

Redigeret af Onslow
Tastefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tass skrev, for 5 timer siden:

Hvis man går meget i solarier, er der så risiko for at blive en af de "brune mænd"??
Hov vent, jeg er hvid... hvor fanden er alle mine sorte penge?? (eller hedder det brune nu?? hvide?)
CRAP, jeg er sq da håndværker, jeg burde svømme i øhhhh.... farvede penge..... Jeg gør noget forkert :huh:

:mrgreen:

He he ... En håndværker der ikke fusker? Du burde få en pris!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det pisser mig fuldstændig af... når personer opfører sig total "uanstændigt" på internettet (som herinde), på en måde som de aldrig kunne finde på at gøre overfor samme person face to face - det kan være alt fra at svigne en anden til - bagtale vedkommende, eller komme med trusler af varierende lovlighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det pisser mig fuldstændigt af, når tabere spiller racismekortet per automatik og ophøjer deres egen godhed :-), i forsøg på at udskamme alle andre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Lars Boca skrev, for 59 minutter siden:

Det pisser mig fuldstændigt af, når tabere spiller racismekortet per automatik og ophøjer deres egen godhed :-), i forsøg på at udskamme alle andre. 

Folk som bruger ordet Racistisk i flæng uden at have helt styr på hvad 

 

Det bliver ofte brugt herinde til at shame og udstille andre....desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Lars Boca skrev, 1 time siden:

Det pisser mig fuldstændigt af, når tabere spiller racismekortet per automatik og ophøjer deres egen godhed :-), i forsøg på at udskamme alle andre. 

Det er ufattelig nemt at vide hvad der er (racisme) diskerimnation - bare oversæt det til dansk.... hvis I kan oversætte det til "danskere er rødhåret" og at det samtidig er nedsættende - ja så er det diskrimnation 

Muslimer er....

Bøsser gør....

hvorfor kan "folket ikke lære at sige, der er en tendens blandt danskere til at arbejde sort - så er det igen et seriøst indslag i debatten 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Lad os komme tilbage på sporret - det var ikke min intention at det skulle handle om fordomme, kan godt se det er beslægtet - men det er ikke temaet.

Jeg har en til: FIFA, dette tilfælde på Xbox - jeg kan blive helt urimeligt pisset af hvis jeg sidder og taber til en eller anden 13 årig filipens belastet knægt, i en online kamp - her snakker vi Bubber-arrig. Jeg ved godt det er et skide spil, og et nederlag absolut intet betyder i virkeligheden, men nøj hvor kan jeg blive arrig, over min egen manglende kunnen, over at mine spillere ikke stiller sig der hvor de skal, over at min målmand bare står og glor... kan næsten få ondt i maven. Det er et spil... og det pisser mig helt urimeligt af :D 

Netop fordi jeg "æder" vreden, har det endnu ikke kostet kontrollere, jeg er kun udadreagerende på mit arbejde... hvor det har praktisk anvendelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Trinetease skrev, for 2 timer siden:

Folk som bruger ordet Racistisk i flæng uden at have helt styr på hvad 

 

Det bliver ofte brugt herinde til at shame og udstille andre....desværre.

Ja. Det må man sige. Har selv oplevet herinde i denne tråd at blive kaldt racist af  et kæmpefjols, fordi jeg konstaterede at bl.a. Pizzabarer ikke var danske. 

En af mine bedste fodboldkammerater er muslim. Han gad nok ikke sidde og drikke en øl med mig, hvis jeg var mega racist. Og jeg gad nok heller ikke. 

Jeg har haft en sød muslimsk kæreste ( dog skjult, da hun ikke turde andet). Hun betragtede mig nok heller ikke som racist. 

Men fair nok. Der er sikkert nogle herinde, der har mere forstand på hvad jeg er, end jeg selv har. :-)

Ja man kan blive så harm. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det pisser mig af, jeg skal læse om folks manglende hundeposer til deres xxxxx, og det pisser mig af intetsigende ting I har glemt i morgen pisser jer af.

Det pisser mig faktisk af, vi lever godt og folk glemmer det !

Det pisser mig af !

:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 7 timer siden:

Det pisser mig fuldstændigt af, når tabere spiller racismekortet per automatik og ophøjer deres egen godhed :-), i forsøg på at udskamme alle andre. 

Det pisser mig af, når smartasses bliver fornærmede når man fortæller dem, at deres dumsmarte bemærkning faktisk er funderet i racistisk tankegods!

Dermed ikke sagt, at de samme smartasses er racister... Hvem kan ikke finde på at fyre en "perkerjoke" af... Forskellen er blot at den let fornærmede smartass ikke rigtig er bevidst om sit standpunkt.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 4 timer siden:

Ja. Det må man sige. Har selv oplevet herinde i denne tråd at blive kaldt racist af  et kæmpefjols, fordi jeg konstaterede at bl.a. Pizzabarer ikke var danske. 

En af mine bedste fodboldkammerater er muslim. Han gad nok ikke sidde og drikke en øl med mig, hvis jeg var mega racist. Og jeg gad nok heller ikke. 

Jeg har haft en sød muslimsk kæreste ( dog skjult, da hun ikke turde andet). Hun betragtede mig nok heller ikke som racist. 

Men fair nok. Der er sikkert nogle herinde, der har mere forstand på hvad jeg er, end jeg selv har. :-)

Ja man kan blive så harm. 

Ha ha du har ikke engang styr på hvad du skrev, mand!

Det blev påpeget, at pizzamænd, sliksælgere, billige frisører og cykelsmede (cykellappe mænd) ofte ikke tager kort, så de lettere man "styre deres skatteindberetning"... Så langt så godt... For det er selvfølgelig rigtigt.

Men så kommer hurtige Lars på banen med en kommentar:

"Ja. Haha. Hudfarve og religion har de da med sikkerhed til fælles."

.... det er da en faktuelt forkert bemærkning og en bemærkning, der kun skal shame "brune muslimer"!

Det er pr definition en racistisk bemærkning ... At du ikke engang  er dig bevidst om det, fortæller jo bare, at din "racisme er institutionaliseret" i dig.

Du er dog meget bevidst om, at du ikke vil have det prædikat hæftet på dig... Men det er blot forfængelighed.

På mange måder er din reaktion som dem, der begynder en sætning med "ja nu er jeg jo ikke racist, men...."

Hvortil man blot bør bemærke, at i så fald bør du nok afholde dig for at sige de ting, du gør!

PS. iøvrigt har jeg aldrig skrevet at du var racist ... Men blot at din bemærkning var det. 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, for 6 timer siden:

Det pisser mig af, når smartasses bliver fornærmede når man fortæller dem, at deres dumsmarte bemærkning faktisk er funderet i racistisk tankegods!

Dermed ikke sagt, at de samme smartasses er racister... Hvem kan ikke finde på at fyre en "perkerjoke" af... Forskellen er blot at den let fornærmede smartass ikke rigtig er bevidst om sit standpunkt.

 

McQueen skrev, for 6 timer siden:

Ha ha du har ikke engang styr på hvad du skrev, mand!

Det blev påpeget, at pizzamænd, sliksælgere, billige frisører og cykelsmede (cykellappe mænd) ofte ikke tager kort, så de lettere man "styre deres skatteindberetning"... Så langt så godt... For det er selvfølgelig rigtigt.

Men så kommer hurtige Lars på banen med en kommentar:

"Ja. Haha. Hudfarve og religion har de da med sikkerhed til fælles."

.... det er da en faktuelt forkert bemærkning og en bemærkning, der kun skal shame "brune muslimer"!

Det er pr definition en racistisk bemærkning ... At du ikke engang  er dig bevidst om det, fortæller jo bare, at din "racisme er institutionaliseret" i dig.

Du er dog meget bevidst om, at du ikke vil have det prædikat hæftet på dig... Men det er blot forfængelighed.

På mange måder er din reaktion som dem, der begynder en sætning med "ja nu er jeg jo ikke racist, men...."

Hvortil man blot bør bemærke, at i så fald bør du nok afholde dig for at sige de ting, du gør!

PS. iøvrigt har jeg aldrig skrevet at du var racist ... Men blot at din bemærkning var det. 

Uha. McClown er tilbage. Som du kan. Tak for din sikkert velmenende analyse. Lad os overlade tråden til dens oprindelige formål.

under Politisk forum er der masser af plads til at du kan komme med dine tirader mod alle de racister og andre spøgelser, som du i din ophøjede godhed kan få øje på. Take it away McClown. 

Og god søndag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...