Hop til indhold
Guest Sparkster

Hvad pisser jer helt urimeligt af?

Recommended Posts

Guest Sparkster

En situation jeg oplevede på en opgave fornyligt, fik mig til at tænke;

Hvad pisser jer grænseløst af, hvor i inderst inde godt ved det er jer der er en sjat hysteriske? 

Jeg ligger naturligvis ud. Folk der har solbriller på indendørs hvor der ikke umiddelbart er nogen god grund til at have solbriller på. Jeg havde en opgave i en virksomhed hvor der var en del unge mænd ansat (de er billige i drift, og det var et start-up). En af disse unge mænd, havde konsekvent nogle meget mørke solbriller på, af den slags der ligger på den dumme side af 3.000. Jeg spørger ham ganske venligt om han lider af en form for lysfølsomhed, det gør han ikke, jeg spørger om han har tømmermænd, det har han ikke, jeg spørger ham hvorfor fanden han så står inde på et kontor uden direkte sollys med solbriller på... Det havde han et smart-i-en-fart svar på, og min konklusion var at jeg tog dem fra ham, med aftalen om at han kunne hente dem på mit kontor når han skulle hjem... det skabte lidt mere ballade end det egentligt var værd, og det var en fuldkommen urimelig reaktion fra min side.

Hvorfor pisser det mig af? jeg bruger øjenkontakt til at vurdere mange ting i et andet menneske, blandt andet om personen har forstået evt. instrukser. Når jeg ikke kan se folk i øjne, føler jeg at de forsøger at skjule noget, og jeg mener at det at holde øjn kontakt med den man snakker med er et spørgsmål om almindelig respekt og god opførsel. Det er som negle imod en tavle når en person har solbriller på indendørs... og det er helt urimeligt af mig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Når jeg går tur med min Hund og står med Hundeposen parat og folk alligevel ikke undlader at 'huske' mig på at jeg skal samle op. 

Generelt pisser det mig urimeligt af når alm Danskere føler et behov for at lege mini- politi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sparkster 

Det der kunne også have pisset mig af.

 

Trinetease

Ja mini politibetjente er eddermame belastende. 

 

Det der virkelig kan gøre mig til en lille obstanasi 7 årig dreng, er når en eller anden idiot kører helt op i røven af mig på vejen. Jeg kører ikke langsomt, men heller ikke hasarderet, men når sådan en idiot er der kører jeg kun 15-20 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Sparkster.

Det pisser mig så meget af, når jeg, går igennem parken eller hovedgaden en søndag formiddag., og ser brugte pizza bakker, flasker der er smadret, papir, ja det der er værre. Især efter de fester de holder efter sidste skole dag. I guder det er en skændsel de ikke kan smide deres lort i skraldespanden. Dårlig opdragelse 

God aften til jer.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 17 minutter siden:

Når jeg går tur med min Hund og står med Hundeposen parat og folk alligevel ikke undlader at 'huske' mig på at jeg skal samle op. 

Generelt pisser det mig urimeligt af når alm Danskere føler et behov for at lege mini- politi.

Pisser også mig af, men der er absolut nogle fjolser, der ikke kan holde sig fra, at være belærende.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
antichrist skrev, for 15 minutter siden:

når en eller anden idiot kører helt op i røven af mig på vejen

Det syntes jeg nu ikke er urimeligt :) - trafik sikkerhed er vigtig :) 

Trinetease skrev, for 20 minutter siden:

Når jeg går tur med min Hund og står med Hundeposen parat og folk alligevel ikke undlader at 'huske' mig på at jeg skal samle op.

Der ville jeg nok blive små hysterisk :) mini-politi skal bare have lov til at være det, der ligger sikkert noget mindreværd som forklaring, men hvis de samtiddigt er dumme... så knækker filmen :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
Bundstokken skrev, for 5 minutter siden:

Det der pisser mig mest af : hensynsløshed, løgn, manipulation.

Det er jo ikke urimeligt heller ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, 1 time siden:

Hvad pisser jer grænseløst af, hvor i inderst inde godt ved det er jer der er en sjat hysteriske? 

Idioter.

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De gamle halv blinde sutter og sutinder ikke at forglemme, der ikke magter at komme ind i rundkørslen/ud på vejen med mindre der er mindst 1km til den nærmeste bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentligt ikke så meget.......... Aaaaah det skulle da lige være mænd, der overhovedet ikke ejer et gram af smag eller raffinement når de ser lidt hud, og så er det sådant set ligemeget om det 80 årige gurli eller smækre lækre Luise på 25.

Jeg synes det er ganske fint med et like et bette kompliment, men det er sgu for meget at "hive pikken" ud af bukserne og gå fuldstændig i selvsving over noget "vi" alle godt ved nok ikke ligger i klasse hvor de måske normalt ville vise deres begejstring. Men..... sådan er der jo så meget på EG ;-)

nå, men jeg tror nu stadig at man som mand kan have en passende succes hos det modsatte køn, uden at skulle opføre sig som en hundehvalp der har fået øje på et kødben. 

 .  

Del dette indlæg


Link til indlæg
antichrist skrev, for 2 timer siden:

Ja mini politibetjente er eddermame belastende. 

Det der virkelig kan gøre mig til en lille obstanasi 7 årig dreng, er når en eller anden idiot kører helt op i røven af mig på vejen. Jeg kører ikke langsomt, men heller ikke hasarderet, men når sådan en idiot er der kører jeg kun 15-20 km/t.

vel også en form for mini politibetjent at sænke farten til 15-20km/t ... hvorfor ikke bare kører ind til siden og lade vedkommende komme forbi?

Redigeret af Marqui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når folk besøger mig og rør ved mine ting. Jeg siger ikke noget. Jeg gør ikke noget. Men de kommer ikke ind i min lejlighed igen :D 

Værst er det, hvis de tager en bog og ikke sætter den på plads samme sted. 

Og folk der sviner i naturen (eller andre steder for den sags skyld) det ved jeg dog ikke om er "urimeligt" at blive sur over..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moriarty skrev, 1 time siden:

Når kunder hænger over mig og tjekker om jeg nu også gør det ordentligt. Specielt når de siger "husk nu lige ..." og "nu strammer du den godt"

Det hader jeg også når mine kunder gør :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, for 3 timer siden:

En situation jeg oplevede på en opgave fornyligt, fik mig til at tænke;

Hvad pisser jer grænseløst af, hvor i inderst inde godt ved det er jer der er en sjat hysteriske? 

Jeg ligger naturligvis ud. Folk der har solbriller på indendørs hvor der ikke umiddelbart er nogen god grund til at have solbriller på. Jeg havde en opgave i en virksomhed hvor der var en del unge mænd ansat (de er billige i drift, og det var et start-up). En af disse unge mænd, havde konsekvent nogle meget mørke solbriller på, af den slags der ligger på den dumme side af 3.000. Jeg spørger ham ganske venligt om han lider af en form for lysfølsomhed, det gør han ikke, jeg spørger om han har tømmermænd, det har han ikke, jeg spørger ham hvorfor fanden han så står inde på et kontor uden direkte sollys med solbriller på... Det havde han et smart-i-en-fart svar på, og min konklusion var at jeg tog dem fra ham, med aftalen om at han kunne hente dem på mit kontor når han skulle hjem... det skabte lidt mere ballade end det egentligt var værd, og det var en fuldkommen urimelig reaktion fra min side.

Hvorfor pisser det mig af? jeg bruger øjenkontakt til at vurdere mange ting i et andet menneske, blandt andet om personen har forstået evt. instrukser. Når jeg ikke kan se folk i øjne, føler jeg at de forsøger at skjule noget, og jeg mener at det at holde øjn kontakt med den man snakker med er et spørgsmål om almindelig respekt og god opførsel. Det er som negle imod en tavle når en person har solbriller på indendørs... og det er helt urimeligt af mig!

burde du ikke snarere tænke over hvorfor du opfører dig helt igennem urimeligt? eller hvorfor du tilsyneladende ikke evner at moderere din "blive pisset af", og ender med at overskrider dine beføjelser, og nu forsøger at finde lidt opbakning ift at andre måske kunne finde på at gøre det samme, eller noget ligende ... men det gør velsagtens ingen forskel, for det er jo stadig dig, og dig der blev pisset af, og dig der overskred dine beføjelser ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Goliath2.0 skrev, for 51 minutter siden:

De gamle halv blinde sutter og sutinder ikke at forglemme, der ikke magter at komme ind i rundkørslen/ud på vejen med mindre der er mindst 1km til den nærmeste bil.

Enig. Men det er ikke kun gamle og halvblinde, der holder i 1000 år ved en rundkørsel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 3 minutter siden:

burde du ikke snarere tænke over hvorfor du opfører dig helt igennem urimeligt? eller hvorfor du tilsyneladende ikke evner at moderere din "blive pisset af", og ender med at overskrider dine beføjelser, og nu forsøger at finde lidt opbakning ift at andre måske kunne finde på at gøre det samme, eller noget ligende ... men det gør velsagtens ingen forskel, for det er jo stadig dig, og dig der blev pisset af, og dig der overskred dine beføjelser ...

Hva så, har du det bedre nu? :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 8 minutter siden:

Hva så, har du det bedre nu? :D 

tænker fornøjelsen er helt på din side.

Ida sunshine skrev, for 20 minutter siden:

Når folk besøger mig og rør ved mine ting. Jeg siger ikke noget. Jeg gør ikke noget. Men de kommer ikke ind i min lejlighed igen :D 

det er mig uklart om det er en morsomhed, men såfremt det ikke er, synes jeg ikke det virker vidre sympatisk at opføre sig sådan; hvis ikke du vil have at nogen rører ved dine ting, kan du i det mindste gøre opmærksom på at det er sådan du har det ... gæsterne har du angiveligt selv inviteret?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, Lige nu:

tænker fornøjelsen er helt på din side.

det er mig uklart om det er en morsomhed, men såfremt det ikke er, synes jeg ikke det virker vidre sympatisk at opføre sig sådan; hvis ikke du vil have at nogen rører ved dine ting, kan du i det mindste gøre opmærksom på at det er sådan du har det ... gæsterne har du angiveligt selv inviteret?

Marqui. Dit mavesure gamle væsen, pointen med tråden er tydeligvis, at vi udemærket godt ved, at vores opførsel er helt urimelig. 
Så nej, selvfølgelig er det ikke sympatisk at jeg opfører mig sådan, tak for din mening, kunne fint leve uden. Det tror jeg vi er en del der kan ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...