Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

Guest Søren Brun
an2n skrev, for 32 minutter siden:

Ungerne bestilte Stegt flæsk ad libitum . . . DE KOM IKKE IGENNEM deres første portion ;) - Havde advaret dem . . . . And no doggy-bags . . . . Persillesovsen kunne nærmest skæres med kniv og gaffel - OG smagte af persille . . . . :P

Sikke nogen svagspisere, æblet falder åbenbart langt fra stammen.:-D

Og klart nok ingen doggy bags, når der er bestilt ad libitum.;-) Har dog oplevet det en gang, hvor retten ikke stod på spisekortet, og jeg mindes at der var en liebhaver til resterne, ret sjældent da vi er 6 voksne mandfolk, der nok kan tage fra. :oops:

 

Nå, lige nu står den på jordbær med sukkerfri flødeis, ikke dårligt når man er diabetiker og godt kan li' frugt og søde sager.

Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 11 minutter siden:

Kohalen.. hvor er det?

KF.

Gå bare tilbage til side 11 i denne tråd . . . ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 2 minutter siden:

Sikke nogen svagspisere, æblet falder åbenbart langt fra stammen.:-D

Og klart nok ingen doggy bags, når der er bestilt ad libitum.;-) Har dog oplevet det en gang, hvor retten ikke stod på spisekortet, og jeg mindes at der var en liebhaver til resterne, ret sjældent da vi er 6 voksne mandfolk, der nok kan tage fra. :oops:

Ungerne har desværre ikke en håndværkerappetit . . . ;) Som faderen - Jeg fik da også stegt flæsk - som dessert . . . (rester fra børnenes bord . . . )

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så blev det 'Kohalen' igen . . . :P:P;);) 

Ikke at datteren og jeg ikke har frekventeret andre steder i Aarhus siden sidst . . . ;) Hun viser sine - Jeg min gamle stamsteder . . . ;) 

De nye steder i Mejlgade og Jægergårdsgade og Latinerkvarteret er besøgt - Bedste minde er måske 'Mefisto's 3 retters hummermenu . . . :P :P :P (Fortjener mere end 3 tunger) . . . ;) 

Men tilbage til dagen i dag . . . ;) 

På vej til datteren blev der købt morgenbrød/croissanter hos 'SchweizerBageren' i M.P. Bruunsgade . . . :P @Rejsenetværk - Her kan Lagkagehuset squ godt gå hjem at lægge sig . . . :P  ;) )

Efter indtagelse af et lækkert morgenmåltid hos datteren gik turen til Ingerslev Boulevard's torvedag . . . :P - Et savnet marked her i tre-kanten, måske bortset fra Akseltorv i Fredericia - Købte mig igen i armod hos fiske- oste- og grønthandlERNE . . . :P 

MEN tilbage til 'Kohalen' . . . :)  

Intet har forandret sig . . . ;) 

Havde hørt, at @debruneriddere havde kåret 'Kohalen's bøfsandwich som den bedste i 2018 - Den skulle da prøves . . . ;) 

Det var ingen skuffelse . . . :P  Har smagt andre vindere af @debruneriddere 's nomineringer . . . 'Havnens Perle' (2014) i Aarhus og 'Rasses Pølser' (2017) i Skanderborg, gerne i forbindelse med 'Smukfest' . . . . :P Lidt for grill-bar-agtigt . . . :( 

MEN at få serveret en 'almindelig' bøfsandwich med det hele (ALT HJEMMELAVET) på hvide duge, gjorde måske udslaget . . . :P:P :P :P - Ved godt smag er individuel - MEN med solen skinnende ind ad vinduerne, så var oplevelsen ekstra god, sublim . . .  :P:P  ;) (Dog ingen havudsigt . . . :D ) - Kan ikke beskrive nydelsen som @Rejsenetværk desværre . . :( - Men IGEN en sublim kulinarisk oplevelse . . . :P 

Alt i alt en SUPER præ fødselsdagsmenu - SOM Far IGEN betalte . . . . :lol: (Datteren er squ faldet for tæt efter de jyske krejlere i familien . .  . :( :lol: ) 

I må selv søge diverse links - Orker ikke at finde dem efter sådan en dag . . . ;) 

MEN måske der som tidligere foreslået i tråden, skulle arrangeres et EG møde på 'Kohalen'' en lørdag ala de tidligere møder mellem medlemmer i Jylland og Kbh ? ?  @DETH og @Aarhuselsker har tidligere været inde her, men tror ikke 1. og 2. salen på 'Kohalen' er ændret . . . . ;) :lol: 

Andre interesserede ? ? ? ;);) IKKE kun drengene  - Men også de lyserøde . . . ;);) 

 

PS: Kunne se, at deres pariserbøf IKKE er blevet mindre - Så menuen er nok ikke for veganere/flexanere . . . :( :D :D :P :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Stegt  flæsk  er  nævnt  i  flere  omgange  - jeg  kan  kun  anbefale  jer  at  besøge  Dollys  i Horsens  - den  bedste  stegte  flæsk  jeg  nogensinde  har  smagt. 

Det  er  dog  ikke  min  livret  - min  livret  består  helt  klart  af  medium  stegt  bøf  med  bagekartoffel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
P_Nord skrev, for 15 minutter siden:

Helt klart "Gratis mad":lol:

Altså Frelserhærens suppeuddeling i folkekøkkenet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 13 timer siden:

PS: Kunne se, at deres pariserbøf IKKE er blevet mindre - Så menuen er nok ikke for veganere/flexanere . . . :( :D :D :P :P 

Flexanere, er det en der spiser grønt til sin mad? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 5 timer siden:

Flexanere, er det en der spiser grønt til sin mad? 

Nej, det er vel en, der accepterer mug på maden som grønt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 7 timer siden:

Flexanere, er det en der spiser grønt til sin mad? 

Li'som de bisexuelle - De ved ikke før på dagen, om de foretrækker kød eller grønt . . . ;) 

Selv foretrækker jeg 2. generations vegetarmad . . . . :P Der er ikke noget som friskstegt bacon eller kanin-ragout . . . . :P :P :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En god tallerkenfund bandeja paisa er nu ikke at foragte. Stegte røde bønner i en sovs af tomat og forårsløg, serveret med en tørstegt blanding af meget finthakket svine- og oksekød, samt med hvide ris, stegt banan, stegt flæsk, spejlæg, avocado, lime, stegt chorizo og arepa. Dertil et par glas aquardiente og en iskold øl.

BfOdPUT.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Opfølgning til indlægget om 'Kohalen' . . .  

Datteren er stadig en svagspiser . . . . :( 

Fik en sms i eftermiddag, at hun sad og nød den sidste halvdel af den fastelavnsbolle med nougat, jeg købte sammen med morgenbrødet i går . . . :( :D 

Den var STOR , men ikke så stor . . . :P OG smagte . . . . :P 

Jeg lærte, at der altid skal være plads til en hotdog bagefter . . . :P ELLER dessert . . . :P;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 3 timer siden:

Li'som de bisexuelle - De ved ikke før på dagen, om de foretrækker kød eller grønt . . . ;) 

 

Det var da en forfærdelig slags mennesker :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, den ‎01‎-‎06‎-‎2016 at 21:40:

Ungerne har desværre ikke en håndværkerappetit . . . ;) Som faderen - Jeg fik da også stegt flæsk - som dessert . . . (rester fra børnenes bord . . . )

Nå er du en grovæder ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, Lige nu:

Nå er du en grovæder ?

NÆ - Men li'som andre herinde, gør jeg plads til desserten også . . . ;);) :D :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 10 minutter siden:

Aha :rolleyes:

Det var boller som disse . . . Bortset fra, at EEN bolle fyldte en desserttallerken . . . :P :P 

5.boller.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE

Selvom jeg er vokset op i Aarhus og har hørt om Kohalens fortræffeligheder ud i dejlig dansk mad, så har jeg endnu ikke spist der....!

Hvis der er andre ‘lyserøde’, som kunne være friske på et arrangement med spisning på Kohalen, så vil jeg ikke være afvisende.

Kunne være hyggeligt at træffe nogen af de herrer herinde, hvor begge parter faktisk beholder tøjet på og blot konverserer og nyder maden og selskabet.

Er der andre, som er friske ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, 1 time siden:

Selvom jeg er vokset op i Aarhus og har hørt om Kohalens fortræffeligheder ud i dejlig dansk mad, så har jeg endnu ikke spist der....!

Hvis der er andre ‘lyserøde’, som kunne være friske på et arrangement med spisning på Kohalen, så vil jeg ikke være afvisende.

Kunne være hyggeligt at træffe nogen af de herrer herinde, hvor begge parter faktisk beholder tøjet på og blot konverserer og nyder maden og selskabet.

Er der andre, som er friske ?

Jeg har også min første besøg på Kohalen til gode.

Skal vi følges?

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, den ‎16‎-‎02‎-‎2019 at 19:58:

Så blev det 'Kohalen' igen . . . :P:P;);) 

Ikke at datteren og jeg ikke har frekventeret andre steder i Aarhus siden sidst . . . ;) Hun viser sine - Jeg min gamle stamsteder . . . ;) 

De nye steder i Mejlgade og Jægergårdsgade og Latinerkvarteret er besøgt - Bedste minde er måske 'Mefisto's 3 retters hummermenu . . . :P :P :P (Fortjener mere end 3 tunger) . . . ;) 

Men tilbage til dagen i dag . . . ;) 

På vej til datteren blev der købt morgenbrød/croissanter hos 'SchweizerBageren' i M.P. Bruunsgade . . . :P @Rejsenetværk - Her kan Lagkagehuset squ godt gå hjem at lægge sig . . . :P  ;) )

Efter indtagelse af et lækkert morgenmåltid hos datteren gik turen til Ingerslev Boulevard's torvedag . . . :P - Et savnet marked her i tre-kanten, måske bortset fra Akseltorv i Fredericia - Købte mig igen i armod hos fiske- oste- og grønthandlERNE . . . :P 

MEN tilbage til 'Kohalen' . . . :)  

Intet har forandret sig . . . ;) 

Havde hørt, at @debruneriddere havde kåret 'Kohalen's bøfsandwich som den bedste i 2018 - Den skulle da prøves . . . ;) 

Det var ingen skuffelse . . . :P  Har smagt andre vindere af @debruneriddere 's nomineringer . . . 'Havnens Perle' (2014) i Aarhus og 'Rasses Pølser' (2017) i Skanderborg, gerne i forbindelse med 'Smukfest' . . . . :P Lidt for grill-bar-agtigt . . . :( 

MEN at få serveret en 'almindelig' bøfsandwich med det hele (ALT HJEMMELAVET) på hvide duge, gjorde måske udslaget . . . :P:P :P :P - Ved godt smag er individuel - MEN med solen skinnende ind ad vinduerne, så var oplevelsen ekstra god, sublim . . .  :P:P  ;) (Dog ingen havudsigt . . . :D ) - Kan ikke beskrive nydelsen som @Rejsenetværk desværre . . :( - Men IGEN en sublim kulinarisk oplevelse . . . :P 

Alt i alt en SUPER præ fødselsdagsmenu - SOM Far IGEN betalte . . . . :lol: (Datteren er squ faldet for tæt efter de jyske krejlere i familien . .  . :( :lol: ) 

I må selv søge diverse links - Orker ikke at finde dem efter sådan en dag . . . ;) 

MEN måske der som tidligere foreslået i tråden, skulle arrangeres et EG møde på 'Kohalen'' en lørdag ala de tidligere møder mellem medlemmer i Jylland og Kbh ? ?  @DETH og @Aarhuselsker har tidligere været inde her, men tror ikke 1. og 2. salen på 'Kohalen' er ændret . . . . ;) :lol: 

Andre interesserede ? ? ? ;);) IKKE kun drengene  - Men også de lyserøde . . . ;);) 

 

PS: Kunne se, at deres pariserbøf IKKE er blevet mindre - Så menuen er nok ikke for veganere/flexanere . . . :( :D :D :P :P 

bestemt interesseret I fælles mad på Kohalen.

Jeg har tusind livretter, "arbejder" (ikke professionelt)I øjeblikket en del med gamle danske retter. Er for øvrigt super spændt om Wassim får sin stjerne nr. 2.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Burde måske have været postet i Thai-trådene - Men pågældende er rejst igen . . . :( ;) 

Har nu også prøvet gå fra et besøg snøftende og med tårerne løbenede ned ad kinderne . . . :( IKKE PEBERSPRAY . . . :D 

Besøgte for nogle måneder siden en ny pige i Little Pattaya - Kommenterede på hendes snøften - Caught a cold ? - No - HOT spicy food . . . :P 

Ved senere besøg nævnte jeg, at jeg kunne 'Taste the HOT food on her lips' . . ;) 

Her sidst ville jeg have en præ fødselsdagsgave hos hende inden hun rejste :P  :(  - Hun lovede mig at give mig en overraskelse . . . :) 

HELDIGVIS efter endt SKØN massage - serverede hun et thailandsk fødselsdagsmåltid . . . :P ER til STÆRK mad . . . :P MEN her kom jeg squ til kort . . . :-o Hun sad bare og smilede, da tårerne begyndte at løbe ned ad kinderne. . .  LÆNGE siden, at jeg har fået en så god STÆRK krydret ret . . . :P 

Gav hende mit nummer, hvis hun kommer tilbage til DK . . . ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...