Hop til indhold
pacer

Jeg er rystet - All without

Recommended Posts

Guest Trinetease
Æ´Synderjyde skrev, for 2 minutter siden:

Nu vil i jo også gerne “ses” som “frie fugle”.

Tænker da heller ikke du vil sluge nogle af dine “kameler” i fællesskabets navn. 
Sålænge I alle vil agerer og hævde Jeres “frie tilværelse” vil I jo aldrig få et fælles fodslaw. 

Jo det vil jeg faktisk gerne. Sluge nogle af mine kameler altså. Og man kan vel godt være en fri fugl og så stadig beskytte de svageste. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Jeg tror desværre, at det er ren ønsketænkning. Branchen er generelt kendetegnet ved at være ureguleret, ja, nærmest Vild Vest, og glædespigerne har ikke kunnet finde sammen i noget brugbart eller slagkraftigt sammenhold. Selv herinde har der været røster mod at organisere sig, så jeg tror ikke, at tanken har en kinamands chance.

SIO formåede på toppen, at opnå indflydelse til gavn for os alle, på trods af så begrænset en opbakning, som de beklageligvis kun fik fra baglandet.

Det skyldtes support af ekstremt dygtige mennesker i kulissen, og med en helt usædvanlig dygtig forkvinde i front, godt bakket op af få andre prisværdigt offentlige kvinder i branchen.

Den situation er det nok pt vanskelig at genetablere, men der er igen brug for det, hvis det kan lade sig gøre.

Men det forhindrer ikke, hverken annonce portaler, eller communities som EG på nettet, i at gå sammen, for at forholde sig til, om de kan skabe en fælles platform for dialog med politikerne.

Når nu de politisk fremholdes som eksponenter for en udvikling, hvor der argumenteres for, at de udgør gode grunde til at kriminalisere købesex, i et eller andet omfang.

At det så ikke er her humlen virkelig ligger begravet, men at den helt afgørende udslagsgivende faktor, består i de åbne grænser, og den frie bevægelighed i EU, det får du aldrig politikerne til at ligge til grund, som en fokus, der for dem har første prioritet i dette spørgsmål.

Derfor er vi pisket til at forholde os til det problem, vi selv bliver anset for, og anlægge en strategi, der i bedste fald kan modvirke at der bliver truffet beslutninger, med de værst tænkelige konsekvenser for os.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lov mod ubeskyttet købesex kan udestrækkes til annonceportalerne. At annoncere noget som er ulovligt kan være ulovligt. Tænker at Politikens hus ikke vil være med til det.

Rejses tanker om RUT kan være et andet ting. Der findes ting at prøve inden den store hammer slår ned.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 5 minutter siden:

En lov mod ubeskyttet købesex kan udestrækkes til annonceportalerne. At annoncere noget som er ulovligt kan være ulovligt. Tænker at Politikens hus ikke vil være med til det.

Rejses tanker om RUT kan være et andet ting. Der findes ting at prøve inden den store hammer slår ned.

Det er en mulighed Bananas, men hvorfor ikke tænke i en trinvis strategi, i en tæt dialog med politikerne, hvor vi fylder en værktøjskasse med værktøjer, som kan forblive i værktøjskassen, hvis det ikke skønnes, at der bliver brug for dem, og hvis udviklingen skønnes at gøre det nødvendigt, så kan flere værktøjer bringes i spil.

Her vil jeg gerne til en begyndelse tænke i forebyggelse, fremfor forbud.

En start kunne være restriktioner for annoncer for købesex, og hvis det skønnes over tid at have en positiv effekt, i forhold til formålet med samme, ja så kan man lade det blive herved.

Opnår man modsætningvis ikke den ønskede effekt over tid, så kan det næste trin bestå i kondompligt som i Tyskland.

Uanset, så består risikoen for at hammeren rammer som et lyn fra en klar himmel, med en svensk model, som bliver til lov i Danmark også, og som vi efterfølgende intet vil kunne gøre for at ændre.

Sker det sidstnævnte, vil det blive en katastrofe for os, og derfor har vi brug for i tide, at opnå politisk vilje til at lytte til os, og i bedste fald opnå at der fortsættende er politisk flertal for at det ikke gøres kriminelt at købe sex i Danmark.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 7 minutter siden:

Det er en mulighed Bananas, men hvorfor ikke tænke i en trinvis strategi, i en tæt dialog med politikerne, hvor vi fylder en værktøjskasse med værktøjer, som kan forblive i værktøjskassen, hvis det ikke skønnes, at der bliver brug for dem, og hvis udviklingen skønnes at gøre det nødvendigt, så kan flere værktøjer bringes i spil.

Her vil jeg gerne til en begyndelse tænke i forebyggelse, fremfor forbud.

En start kunne være restriktioner for annoncer for købesex, og hvis det skønnes over tid at have en positiv effekt, i forhold til formålet med samme, ja så kan man lade det blive herved.

 

Good thinking. Jeg er enig.

Men det kræver også at man har en række politikere med på vognen, som ikke vil forbud men forbedring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 11 minutter siden:

Good thinking. Jeg er enig.

Men det kræver også at man har en række politikere med på vognen, som ikke vil forbud men forbedring.

Det har vi haft til nu, og de har ikke brug for at vi gør det sværere for dem, end det altid har været.

Hvis vi gør det, risikerer vi at de ikke gider at bruge flere kræfter på os.

Fordi de måske vil føle, at vi snigløber deres indsats indenom, ved at anlægge en ignorant attitude, som bliver brugt mod dem igen og igen, af deres politiske modstandere, med modsatte standpunkt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 19 minutter siden:

en ignorant attitude, som bliver brugt mod dem igen og igen, af deres politiske modstandere, med modsatte standpunkt.

Tonedøvheden... ja, jeg finder den mærkelig.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 38 minutter siden:

SIO formåede på toppen, at opnå indflydelse til gavn for os alle, på trods af så begrænset en opbakning, som de beklageligvis kun fik fra baglandet.

Det skyldtes support af ekstremt dygtige mennesker i kulissen, og med en helt usædvanlig dygtig forkvinde i front, godt bakket op af få andre prisværdigt offentlige kvinder i branchen.

 

 

Wauv

Her sad jeg og troede at jeg havde bare lidt styr på historien, og så viser det sig, at jeg har fuldstændigt overset den kæmpe sejr Susanne Møller og SIO opnåede.  Her gik jeg og troede at SiO kæmpede for forbedringer og ikke for at bevare tilstandene som de var.   

Jeg fulgte faktisk en del med i har SIO foretog sig.  Det er mit klare indtryk, at de kæmpede for forbedringer som i grove træk handlede om

  • Afskaffelse af Rufferiloven
  • At prostitution skal anerkendes som et lovligt erhverv
  • Mulighed for at stå i en A-kasse
  • Rettigheder på lige fod som andre erhverv

Sio blev stiften for at kæmpe for rettigheder.  Deres formål var ikke at kæmpe for en bevarelse af tilsandende.   Lykkedes det ? Tja, man kan finde en del på nettet, og ikke meget tyder på, at SIO blev inviteret med eller taget med på Råd når skiftende regeringer nedsatte strafferåd og hvad man ellers kaldte de undersøgelser man igangsatte, som kunne indgå i politiske drøftelser om man skulle indføre et forbud eller skabe forbedringer.    Kort sagt er det bestemt ikke mit indtryk, at SIO følte af de vandt nogle sejre, tvært imod er det mit indtryk, at de ofte gav udtryk for deres frustrering over at de stort set aldrig blev hørt og involveret i den politik der vedrørte sexarbejde. 

Jeg vil ikke hævde at jeg har ret, men blot konstatere at folk i branchen ser forskelligt på hvad Sio opnåede og sikkert også hvorfor den pludselig døde

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 16 minutter siden:

Jeg vil ikke hævde at jeg har ret, men blot konstatere at folk i branchen ser forskelligt på hvad Sio opnåede og sikkert også hvorfor den pludselig døde

Du har sikkert ret i alt det som du skriver, men jeg deltog selv i et offentligt debatmøde mellem Susanne Møller, og en fra forbudsfløjen, og jeg var dybt imponeret af Susanne Møller.

Hun var suveræn overlegen i debatten, og jeg er overbevist om at hun i medierne, og på de indre politiske linjer, havde en afgørende indflydelse på den selvstændige faktor, som jeg tillægger den allerstørste værdi!

Nemlig at det, da faren bestod sidst, da blev det hverken gjort kriminelt at sælge eller at købe sex.

Den stemme, og en sådan offentlig stemme i debatten, har vi ikke idag, desværre.

Men vi har forum, og os i forum på EG, og forbudsfløjen elsker os for det, og ønsker mest af alt, at vi selv går linen ud, og gør bøddeljobbet så meget nemmere for dem.

Det ændrer ikke på, at behovet for at opnå alle de forbedringer i branchen består, som SIO dengang måtte have følt at de ikke lykkedes med.

Men forudsætningen for, at den kamp stadig kan kæmpes, er at branchen ikke kriminaliseres i nogen form.

Sker det, er slaget tabt, og der vil ikke længere bestå nogen mulighed for at kæmpe for en sag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der snakkes meget om næsten arkaiske forskelle mellem Sverige og Danmark. Noget er sikkert rigtigt, imens andet mere virker som inderlig ønsken om at i som land og folk skiller jer fundamentalt fra alle andre. Det er måske også rigtigt, men hvad som sker nu er at verden krymper, landegrænser er ikke hvad de var, EU har åbnet for øst og information kan ikke rigtigt kontrolleres. Danmark og danskere er måske specielle men omverden kryber nærmere.

Danskere kan ikke gå upåvirkede gennem samfundet, politikere kan ikke lade som at Danmark er en enklav i verden. Tonedøvhed er måske også noget arkaiskt danskt, det skal jeg ikke kunne sige, men det gavner ikke købesexmarkedet.

Ja, der er stor forskel mellem Sverige og Danmark. Men der er også stor forskel mellem den faktuelle situation Sverige var i når loven blev gennemført, og den situation Danmark er i idag.
Der fandtes ikke noget Eroguide i Sverige. Ikke noget sted hvor vi kunne snakke om det. Der fandtes heller ikke dominerende annonceportaler som det nu gør i Danmark - tilmed med Danmarks største mediehus i spidsen. At sælge annoncer faldt under rufferiloven allerede den gang.  Oven i det fandtes der ingen stærke prostituerede kvinder der deltog i debatten. Vi fik at vide at prostituerede ville deltage i udredningen som foregik loven. Det viste sig senere at de var to - hvis jeg husker rigtigt - exprostituerede à la Tanja Rahm. Debatten var sløj, der fandtes ingen som kunne redegøre for kundernes mening, ingen som redegjorte for de velfungerende prostituerede. Berettelsen gik på at kvinder i branchen tog skade, og især alle tilrejste piger som man hævdede styredes af kriminelle netværk. Det blev overhoved ikke nogen kamp, for der fandtes ikke nogen arena.

Man skal også huske afstanden, cirka 40 procent af svenskerne havde ikke nogen tilgang til prostitution overhoved, andet en de gange nogle traffickingsyndikat turnerede i landet - noget som forekom.

I Danmark er det anderledes. I er et mindre land. I har lov og mulighed at snakke om nuancer, i har højere til loftet, i har stærke kvinder som kan snakke og skrive og i har et brugerforum.
Men verden kryber stadig nærmere og det ville være kedeligt hvis hammeren falder fordi ingen gider tage det alvorligt.

Vi havde ikke jeres værktøj den gang. Det ville være sørgerligt hvis i ikke bruger dem fornuftigt.
 

  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er nogle kloge ord fra @Rejsenetværk , der fortjener en gentagelse.

Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Det dummeste vi kan gøre, med en overordnet fælles interesse, i at undgå enhver form for kriminalisering af os.

Det er at forblive politisk tonedøve.

Når Trine Tease og compagni, sidder rundt om bordet sammen med politikerne, er der ikke tale om 2 ligestillede parter, og det skal der selvfølgelig heller ikke være tale om.

Det er politikerne, der i den situation har bukserne på, og det er os der har noget fuldstændig afgørende på spil i den situation.

Det vi har på spil, det er politisk lydhørhed og politisk goodwill.

Til de møder, fører politikerne ikke forhandlinger med dem der taler vores sag, de fører samtaler med dem.

Forhandlinger fører politikerne indbyrdes, og det er de forhandlinger, som det er så afgørende for os, at vi formår at påvirke i retning af vores synspunkter.

Og @Rejsenetværk har også en løsning på et meget stort og synligt problem med det store antal af udenlandske kvinder i Danmark.

Rejsenetværk skrev, for 18 timer siden:

Man kunne også sætte det i system, at EU borgere som virker i prostitution i Danmark skal registreres i Rut, og hvis ikke de er det, ja så arbejder de pr definition ulovligt i landet, og kan udvises af samme årsag:

Registret for udenlandske tjenesteydere (RUT)

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Registrering_af_udenlandske_tjenesteydere_RUT__Registration_of_Foreign_Services_RUT

Forhåbentlig vil det gøre østpiger mindre udsat for misbrug af bagmænd, og gøre det lettere for myndighederne at beskytte dem mod samme.

Plus at Rut vil udgøre en mulighed for, at danske piger og steder kan tippe myndighederne, om alle østpiger, som de får kendskab til, arbejder i Danmark uden at være registreret i Rut.

Første gang er det en advarsel og rådgivning (en folder) og næste gang er det udvisning.

Redigeret af Connoisseur
Tilføjelse
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg synes i princippet godt om Rejsenetværks tanker om at man kunne lave et talerør af en slags, dog ville jeg foretrække, at han holdte benene lidt på jorden, og jeg tror heller ikke helt på, det står til altid helt 100 % som Rejsenetværk skriver, men lad det nu være, alene fordi Rejses tanker om et talerør som sådan er fine, synes jeg.

Men jeg er seriøst bange for, at det bliver ved snakken, og snakken skal der nok blive meget af. Jeg tvivler ikke på, at der kan skrives herfra og til juleaften om det, uden at der i øvrigt sker mere. Når disse ideer fødes, så er der ingen grænser for hvad "nogen" kunne og skulle gøre, men ingen tager ansvar for det og gør det, ingen spørger hvad jeg kan gøre, men alle siger hvad nogen kan gøre, men ingen gør det.

Jeg siger det blot, også for om ikke andet, at provokere jer til at gøre mere end blot at skrive indlæg i denne tråd, for en ting er sikkert, det hjælper i hvert fald ikke noget på det problem I påstår lurer i horisonten. Og så kan man sige, hvorfor jeg ikke gør det selv. Så vil jeg bare på forhånd sige, at det ikke er mig, der siger at 117 ting og sager skal ske, og jeg tvivler som sådan også lidt på projektet og på det der påstås vil ske, men derfor er tanken jo fin om et talerør, det kan aldrig skade, hvis det gøres ordentlig, men tanker og indlæg på EG løser ingenting.

Jeg undrer mig i øvrigt over, at Seksualpolitisk forum ikke er nævnt i tråden. http://www.seksualpolitik.dk/ - de er pt kun atkive på www.facebook.com/seksualpolitiskforum

I min verden vil det være oplagt at søge et samarbejde med dem.

Ud fra det jeg kender til dem, så er de er da i den grad på den side, som vi efterspørger, de er på vores GPernes og kundernes side (i hvert fald det jeg har læst og hørt fra dem) de har nogle fantastiske kompetencer hos dem, der er sexologer, journalister, politikere, psykologer mv. Alle sammen kompetencer, som man ville kunne udnytte.

Og ud fra mit kendskab til dem, så er de indædte modstandere af et forbud mød købesex.

Et råd fra mig er, at vil man denne kamp, så foren jer, foren kræfterne, og gå sammen med bl.a. Seksualpolitisk forum, de vil kunne hjælpe som ingen andre kan eller vil kunne tror jeg, hvis de ønsker et samarbejde med os kunder og GPer, og det har jeg et gæt på, at de sagtens kunne ønske, ud fra deres holdninger.

Det med at skrive indlæg herinde hjælper altså ikke noget, hvis de ikke bliver fulgt ordentlig til dørs.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 4 minutter siden:

Jeg undrer mig i øvrigt over, at Seksualpolitisk forum ikke er nævnt i tråden. http://www.seksualpolitik.dk/ - de er pt kun atkive på www.facebook.com/seksualpolitiskforum

I min verden vil det være oplagt at søge et samarbejde med dem.

Meget gerne, og jeg møder gerne op sammen med Trine til en uformel snak, hvis nogen ønsker det, eksempelvis om denne tråd på EG.

Aros skrev, for 6 minutter siden:

Et råd fra mig er, at vil man denne kamp, så foren jer, foren kræfterne, og så sammen med bl.a. Seksualpolitisk forum, de vil kunne hjælpe som ingen andre kan eller vil kunne tror jeg, hvis de ønsker et samarbejde med os kunder og GPer, og det har jeg et gæt på, at de sagtens kunne ønske, ud fra deres holdninger.

Det med at skrive indlæg herinde hjælper altså ikke noget

Meget gerne, men bemærk venligst at Trine og Co aldrig få smidt screenshots i hovedet af indlæg hos Seksualpolitisk forum, men at de konsekvent gør det af indlæg i forum på EG.

Forhåbentlig har Seksualpolitisk forum den indflydelse i kulissen, som vi har brug for at de har, for det er tydeligt at Trine og Co ikke mærker at det er tilfældet, når de mødes med politikere.

Det med at skrive indlæg herinde, hjælper helt tydeligt til at sætte os i det dårligst mulige lys, hos dem som har beføjelserne til gennem lovgivning at afgøre vores skæbne.

I alt beskedenhed, forsøger jeg at give dem et contra indtryk, hvis de også læser mine indlæg.

Tak til alle der følger opbakkende op med egne indlæg

Forhåbentlig er den tavse interesse større for mine indlæg, end den der kommer til åbent udtryk.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk

Vi ser nok meget forskelligt på det indenrigspolitiske trusselsniveaet og hvilke faktorer der har indflydelse på, om der med tiden skulle komme et total forbud, men jeg beundre dit engagement når du har sat dig noget i hoved.  Til gengæld kan vi sagtens blive enige om, at det ville være en rigtig god idé, at få en organisation op og stå.   

Der har været mange initiativer, og der er tilsyneladende også noget i gang.  Det er jo ikke sålænge siden af Sofie Brandvarm og nogle flere indkaldte aktive kvinder til møde.  Jeg kan så forstå på dine skriv, at @Trinetease nu også har gang i noget eller  er en del at det der blev initieret af Sofie Brandvarm.

Det er nok ingen hemmelighed, at det er svært dels at samle kvinderne og dels at blive enige om hvilke forandringer man vil kæmpe for.  Det er sikkert også svært bare at blive enige om, hvordan en sådan organisation skal drives, om hvem der kan være aktive eller passive medlemmer.  Jeg  tror såmænd nok, at der er enighed omkring manglen på et sted hvor man som ny kan få vejledning fra alt lige fra skatteregler til hvordan kan jeg minimere risikoen for overgreb m.v.

Som årene går og hvis man antager at udviklingen i en eller andet udstrækninger foresætter, så kunne der være belæg for at spå:

  • Antallet af danske kvinder vil udgøre en stadig mindre del af marked
  • Antallet af velrenommerede danske klinikker vil i bedste fald være status quo eller være forbeholdt København
  • De danske piger vil som nu stadig søge imod andre og mere selvstændige koncepter hvor man i højere grad driver det meste selv som en enkeltmands virksomhed.
  • Største parten af kvinder i Sugar, betragter sig ikke som en del af prostituonsbranchen.  
  • Allerede i dag, ser man at det udenlandske segment udvikler sig på flere fronter.  Ikke kun omkring pris og ydelser, men der er kommet flere til, som bestemt føler sig tiltrukket af gøre mest muligt selv og samtidigt placere sig i toppen af markedet.  
  • Thai miljøet.  Tja....  det miljø betragter sig nok mere som massage massører end en del af sexbranchen.  
  • Jeg er tvivlende overfor det mørke univers eller hvad jeg skal kalde segmentet med dominaer, slaver og de særlige ydelser der tilbydes i dette segment.  Det er min tanke, at lige netop her gør det en markant forskel at kunne tale modersmålet.  Deres position i forhold til det udenlandske er næppe presset i samme grad som GP´erne, men jeg aner for lidt om den verden.

Med udgangspunkt i ovennævnte bliver det nok svært at opbygge en organisation der tæller mange danske kvinder. Man aldrig sige aldrig, men det ligger nok ikke ligefor, at de udenlandske kvinder i stort tal, føler det store behov for at være en del af en dansk organisation.  Der vil være nogle, her tænker jeg blandt andet på de kvinder der har fundet vej til EG og som deltager aktivt.

Man kan ofte læse på EG at de danske kvinder typisk kun tænker på egen forretning (senest i dag skrevet af Trine).  Det er jeg rimelig sikker på passer.  Det skyldes nok flere ting, såsom

En del kvinder i branchen regner kun med at være aktiv i en kortere periode hvor det har en klar målsætning om hvad de ønsker at opnå.  De har sådant set ingen særlig interesse i at se branchen som et erhverv med diverse krav og rettigheder.  De har det ganske fint med, de kan få deres målsætning indfriet uden der er unødig fokus på dem.  

Så har vi gruppen af kvinder der driver "biksen" stort set selvstændigt, og som har et almindeligt arbejde ved siden af.  De kvinder har selvfølgelig et ønske om, at alle kvinder i branchen behandles med respekt osv.  De går næppe så meget op i sygedagpenge, A-kasse med videre - De er sådant set dækket fint ind i forvejen.  Deres koncept fungere sikkert ganske fint, og det ligger en dæmper på lysten til at kæmpe for rettigheder for de sexarbejdere der har det som eneste indtægtskilde.  Det kan sikkert sagtens tænke "Der burde være sådanne rettigheder, men jeg har ikke overskud til at kæmpe deres kamp"

Nu er det så heldigvis kun mine betragtninger, og jeg har da ofte taget fejl eller skudt ved siden af skiven, men jeg når frem til, at antallet og potentialet for en stor og slagkraftig organisation er forholdsvist lille.  Det skal så også lige siges, at det er med i mine betragtninger, at man kun ønsker aktive udbydere med.  Antallet og potentialet vil blive større hvis man udvidede målgruppen til også at omfatte køberne og personer der har en særlig indsigt eller interesse i sexbranchen

Det betyder bestemt ikke, at det ikke kan lykkedes, man havde jo engang SIO, men det kan måske forklare hvorfor det er svært.  Der til kommer så, at de forsøg der har været i nyere tid, virker lidt som

Det er drevet af lysten til at bevare eget koncept som man føler truet af de udenlandske kvinder

Nogle af kvinde har ikke være særligt længe i branchen og mangler indsigt om andres koncepter - De ser verden ud fra deres egen forretning

En del af kvinder kender faktisk ikke den gældende lovgivning 

En del af kvinderne, nok specielt den del jobber på klinik, har nok den opfattelse, at forandringer skal kommer fra politikere og Mutter

Lidt groft sagt er kvinderne nogle fantastiske kvinder, der virkelig forstår at service deres gæster, men de mangler generelt kompetencer og forretningstalent, og.... de er egentligt ikke særlige innovative.  Ja, det er kritik, men en forståelig kritik.  Dels er de jo typisk meget yngre end deres gæster, og dels er uddannelses niveauet og generelt erhvervserfaring ikke særligt højt.  

Set med mine øjne er det lidt paradoksalt,  at de nye og stærke kæmpere siger de vil kæmpe for de svage i branchen.  Reelt mener jeg faktisk de har behov for blandt køberne, som repræsentere stort set alle erhverv og som har viden om stort set alt, at køberne  aktivt  hjælper kvinderne og bistår med deres viden og kompetencer og undersætter deres ønsker.

Så en organisation der samler både udbyttere, købere og andre gruppe der har interesse i branchen, er mit bud på hvor man skal starte. I øvrigt bør man allerede fra starten eller hvor man befinder sig nu,  se på mulighederne for at blive en del af noget internationalt, således at man også dels er opdateret på hvad der sker i andre lande, og mere samlet kan mobilisere kræfter hvis der i et andet land bliver behov for kamp.   Selvfølgelig skal det primære blik være rettet mod de særlige forhold vi har her i landet.

 Som jeg ser det, bliver det en stor opgave, at nogle få aktive kvinder ikke kan løfte det alene.  De har simpelthen brug for massiv hjælp

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Meget gerne, og jeg møder gerne op sammen med Trine til en uformel snak, hvis nogen ønsker det, eksempelvis om denne tråd på EG.

Meget gerne, men bemærk venligst at Trine og Co aldrig få smidt screenshots i hovedet af indlæg hos Seksualpolitisk forum, men at de konsekvent gør det af indlæg i forum på EG.

Forhåbentlig har Seksualpolitisk forum den indflydelse i kulissen, som vi har brug for at de har, for det er tydeligt at Trine og Co ikke mærker at det er tilfældet, når de mødes med politikere.

Det med at skrive indlæg herinde, hjælper helt tydeligt til at sætte os i det dårligst mulige lys, hos dem som har beføjelserne til gennem lovgivning at afgøre vores skæbne.

I alt beskedenhed, forsøger jeg at give dem et contra indtryk, hvis de også læser mine indlæg.

Tak til alle der følger opbakkende op med egne indlæg

Forhåbentlig er den tavse interesse større for mine indlæg, end den der kommer til åbent udtryk.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Der er nogen, skal tage ansvar og sørge for at det sker Rejsenetværk.

Din ide om et talerør/en brancheforening stiller du dig ikke selv i spidsen for tydeligvis. Jeg tror ikke nogen andre vil ? Tager jeg fejl ? Så det er allerede en dødssejler.

Din ide om RUT synes jeg er så god, at jeg håber, at du vil bruge en anelse engagement på at få formidlet den videre til politikerne i det relevante udvalg.

Jeg har hørt det meste af åbne samråd om prostitution i Ligestillingsudvalget med Astrid Kragh for bordenden - f.eks. fra den 27-11-2019. Jeg ved godt også, hvor politikerne har fokus og hvad de går op i, iflg dem selv på sådan et samråd. Og jeg synes du har kørt den alt for langt ud generelt, når du har i flere indlæg udtalt dig om hvad de mener, hvad der vil ske, og hvor deres fokus er, hvis man sammenholder det med de samråd der har været. 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

@Rejsenetværk

Vi ser nok meget forskelligt på det indenrigspolitiske trusselsniveaet og hvilke faktorer der har indflydelse på, om der med tiden skulle komme et total forbud, men jeg beundre dit engagement når du har sat dig noget i hoved.  Til gengæld kan vi sagtens blive enige om, at det ville være en rigtig god idé, at få en organisation op og stå.  

Ja og vejen til at opnå det som du beskriver, er meget lang, og måske en umulighed i branchen?

SIO nåede i sin tid aldrig så langt i sit arbejde, førend den konverterede til en inaktiv position.

Men SIO viste, at med den ene rette person i spidsen, og de få rette mennesker til at bakke hende op, der var det muligt at opnå en positiv opmærksomhed, og en goodwill som om opbakningen bag SIO, i egne rækker var langt større, end tilfældet desværre viste sig ikke at være.

Det viser at langt mindre end det som du beskriver, i situationen kan have en for os alle ganske dramatisk positiv effekt, på den korte bane.

SIO blev skabt under indtryk af en markant risiko for, at det også ville blive gjort kriminelt at købe sex i Danmark.

Da faren var overstået, og missionen på dette ene parameter var lykkedes, mistede SIO hurtigt den energi, den var drevet af i nødens stund.

Måske også under indtryk af manglende opbakning i egne rækker, til at videreføre det langsigtede arbejde for alle de forbedringer du opstiller.

Men ligesom de rette mennesker på rette tid og sted, i øjeblikket kan være livreddende.

Så kan vi modsat selv initiere i forum på EG, at vi bliver brugt til at understøtte modsatte formål, af den mission SIO havde.

Trine har oplevet at det sker, hun og få andre har ikke nær det setup som SIO udgjorde, og vil uden at få det, heller ikke kunne opnå samme succes som SIO opnåede.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Ja og vejen til at opnå det som du beskriver, er meget lang, og måske en umulighed i branchen?

SIO nåede i sin tid aldrig så langt i sit arbejde, førend den konverterede til en inaktiv position.

Men SIO viste, at med den ene rette person i spidsen, og de få rette mennesker til at bakke hende op, der var det muligt at opnå en positiv opmærksomhed, og en goodwill som om opbakningen bag SIO, i egne rækker var langt større, end tilfældet desværre viste sig ikke at være.

Det viser at langt mindre end det som du beskriver, i situationen kan have en for os alle ganske dramatisk positiv effekt, på den korte bane.

SIO blev skabt under indtryk af en markant risiko for, at det også ville blive gjort kriminelt at købe sex i Danmark.

Da faren var overstået, og missionen på dette ene parameter var lykkedes, mistede SIO hurtigt den energi, den var drevet af i nødens stund.

Måske også under indtryk af manglende opbakning i egne rækker, til at videreføre det langsigtede arbejde for alle de forbedringer du opstiller.

Men ligesom de rette mennesker på rette tid og sted, i øjeblikket kan være livreddende.

ndenrigspolitisk.

Trine har oplevet at det sker, hun og få andre har ikke nær det setup som SIO udgjorde, og vil uden at få det, heller ikke kunne opnå samme succes som SIO opnåede.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Som tidligere nævnt, så har vi nok dels et forskelligt syn på SIO´s historik og hvad der skal til.  Jeg ved så ikke helt om  fik læst det korrekt,  men jeg fortolkede noget i dit indlæg som et godt initiativ.

Vi har generelt debat, og det er typisk her, man afprøver forskellige idéer.  jeg synes at det er bekymrende så få kvinder der  aktivt er her.  Nå, men som minimum kunne de få, der kæmpe for noget,  med fordel bruge dette forum noget mere aktiv, informere noget mere, lave tråde om emner hvor man er i tvivl omkring aktualitet, behov m.v. 

Det ville i hvert fald være en god idé, hvis de få aktive kvinder opfordrede andre kvinder til at bruge EG noget mere.  Nærværende tråd er vel et fint eksempel på, at mange har en holdning til ubeskyttede ydelser. Desværre er der flest mænd.  Det ville give en bedre balance hvis flere kvinder gav deres besyv med.

Jeg er nok ikke den eneste der har en interesse i dels kvinders forhold, deres udfordringer, bekymringer, deres ønsker osv.  Men jeg føler faktisk oprigtigt, at det er lidt trist, at man gerne vil have opbakning til forskellige tiltag, men samtidigt ikke bare står frem og skrive "jeg nogle kvinder, der har gang i dit og dat, og vi har lagt en stategi der er sådan og sådan, er der opbakning, kan det bære osv osv.

Nu er du så i besiddelse af noget viden som vi andre ikke har.  Du har så valgt at løfte en smule for slørret, men havde det ikke været bedre, at alt hvad der ikke er person følsom kom frem omkring det stykke arbejde du beskriver 

Jeg fornemmer men ved det oprigtigt ikke, om de kvinder du beskriver er blevet enige om, at de sikkert blandt andre tiltag vil foreslå diverse politikkere, at man skal indføre et generelt forbud mod at købe og tilbyde ubeskyttede ydelser.  Som emnet er blevet debatteret har de fleste vel blot forhold sig til

  • Er det bekymrende at de ubeskyttede ydelser bliver mere og mere udbredt
  • Skyldes denne udvikling primær, at de danske kvinder er i under tal
  • Skyldes denne udvikling, at det udspringer af et massivt pres fra alfonser
  • Skyldes denne udvikling, at køberne er mere risikovillig end tidligere.
  • Hvad betyder denne udvikling reelt
  • Er der et forbud på 
  • Og tusind andre ting 

 Uagtet hvor man står, burde alle kunne blive enige om, at dette emne er meget følsomt. Emnet er ej heller et emne der ligesom samler tropperne.  Når det så er sagt, synes jeg faktisk at der er kommer mange vinkler og nuancer på emnet.  Det giver jo et godt input hvis man vil forandre noget eller kæmpe for noget.  

  • Personligt kunne jeg sagtens forestille mig, at tråde om 
  • Skal det anerkendes som erhverv eller som et job
  • Skal der indføres en slags licens
  • Skal man kunne stå i en A-kasse, og hvis ja, hvad har man så forestillet man skal have udbetalt ved "arbejdsløshed"
  • For at få  syge-dag penge skal man så fremligge en lægeerklæring eller noget tilsvarende.  Hvad med dem der har indkomster ved siden af
  • Hvordan håndtere man, at mange kvinder gerne vil have flere rettigheder, men samtidigt har det svært ved at oplyse deres rigtige identitet til diverse instanser
  • Hvis man fjerne rufferiloven, skal der så sættes noget i stedet, således at den grove alfons adfærd bare ikke blive lovlig.

Blot for at nævne nogle eksempler på nogle rimelige komplekse problemstillinger.  Det er så min holdning at før man fremkommer med den slags forslag til nogle politikere, vel det være en klar fordel dels at kende reglerne for almindelige mennesker og dels at have forholdt sig til fordele/ulemper og hvilke paradokser der kan ligge gemt.  Man skal ligeledes forholde sig til,  jamen kommer købelov, markedsføringslov osv osv så også til at gælde hvis det anerkendes som et erhverv, og..... er man egentligt interesseret i det.  Det er jo ingen hemmelig at denne branche ikke ligefrem drives på flotte etiske forretningsprincipper.  

Nå, men jeg har nydt at deltage i tråden, og jeg håber det bedste for dem der kæmper for enten bevarelse eller forbedringer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, 1 time siden:

Nå, men jeg har nydt at deltage i tråden, og jeg håber det bedste for dem der kæmper for enten bevarelse eller forbedringer.

Super fint indlæg, men jeg har sådan set mest haft fokus på, at Trine har siddet i møde med politikere, hvor vi her på EG er blevet fremstillet som en paria.

Hvor hun og hendes, allerede blev bragt i defensiven, med afsæt i forum på EG.

Det er ingen nem begyndelse, på en samtale med mennesker, der afgør hvilke love der skal gælde, også for os i dette land.

Og det billede af os, har jeg blot efter fattig evne søgt at korrigere i denne tråd.

Kald det bare et forsøg på damage control, om du vil, men det er dybest set, det som det drejer sig om.

For om muligt, at eventuelle nye samtaler på politisk niveau, vil kunne få en anden og mere positiv begyndelse?

Hvor modparten forhåbentlig, ikke igen som det første konfronterer Trine eller andre, der vil os alle det bedste, med de værste eksempler, der kan findes i forum på EG, på alt det man fra politisk hold måtte mene er galt i branchen.

Jeg indrømmer blankt, at jeg hverken har indsigt eller paratviden, til at være i front af en målrettet langsigtet proces, som den du efterlyser.

Men det er der andre der har, og gid de kunne gå sammen om det.

Mit ærinde er sådan set at tage afsæt i det fremragende indlæg, som Bananas skrev, om hvordan de i Sverige blev taget på sengen under processen, frem mod at det blev gjort kriminelt at købe sex.

Hvordan han beskriver, at vi i Danmark, både tidligere var, og stadig er langt bedre rustet, til at kunne søge en sådan udvikling afværget.

Vi får håbe at Bananas har ret, og at vi fortsættende vil kunne undgå at få svenske tilstande, også i Danmark.

Her på EG, er det derfor i vores interesse, at vi ikke entydigt bliver opfattet af alle politikere, som en paria i debatten om prostitution, og da særligt af dem som hidtil har bakket os op.

Alt andet har en mere langsigtet horisont, end fokus i denne tråd, men jeg ville da ønske, at nogen har mod på at betræde den vej, som TheVoice anviser.

Lidt udenfor emnet :)

Min deltagelse i denne tråd, giver mig minder fra tiden, hvor jeg var kendt for, og af nogle afskyet for min maniske aktivitet i forum.

Det er lidt skræmmende at genoplive, hvor tidskrævende det kan være at følge en tråd hele vejen, og engagere sig som jeg gør nu.

Det har jeg gjort før, og det bliver ikke en vane igen, til beroligelse, skulle nogle det frygte ;)

Samtidig er jeg fuld af beundring for, hvor hurtig andre er, både i hovedet og på tasterne, til at følge op med velskrevne lange indlæg.

Det magter jeg slet ikke tilsvarende, og jeg hænger kun på stadigvæk, fordi at jeg har ferie i øjeblikket.

Så måske opgiver jeg lige pludselig, men så må andre bare få det sidste ord, det er ok :-)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk.

Jeg vil bare sige at jeg synes du har leveret fremragende indlæg i den her debat og højet den til et niveau som er usædvanligt for EG.
Du er meticiluous (kender ikke det danske ord) som ingen anden, uanset hvad du tager dig an, og du søger ikke konflikter unødvendigt. Det gør dig også til en god og troværdig repræsentant for det segment som idag er lidt bekymret.

Jeg tror heller ikke at der er 117 forskellige ting igang, men jeg tror at pigeinvasionen fra primært øst er det vi skal være bekymrede for. Alle som har det mindste interesse for den her verden - for eller imod - ved hvad som er igang. Det er åbenbart. Og matematikken er ikke så svær for dem som har lyst at fundere lidt.

En lang række piger kommer op her nogle uger, eller dage, ad gangen. Nye kommer hele tiden til. De er udenlandske, og med tanke på hvor hårde de danske bankerne er blevet, så kan de ikke bare gå ind på en dansk bank og få en konto og et betalingskort uden videre. Altså kan de ikke betale sine annoncer selve, ikke heller bruge Mobilepay. De kan sandsynligt heller hverken finde eller betale for sine opholdssted selve. Og de kan ikke gå til banken og sætte ind alle de penge de tjener, eller overføre dem til Rumænien eller Ukraina eller hvor de nu kommer fra. Ikke uden en masse nødvendige papir.

Ergo - der er andre som gør alt dette for dem. Næppe gratis. Selvstændigheden er med andre ord en noget modifieret størrelse.
Om man så lægger til en udvikling med stigende forekomst af annonceret sex uden beskyttelse fra netop den samme gruppe udenlandske piger, så har vi et billede som ikke ser så godt ud.

Mit gæt er at dem der vil købesex til livs ikke kunne være mere tilfreds. Og som ekstra bonus får de en masse misogyne og ubetænksamme skriv fra EG.

Jeg håber at Trine orker blive ved, og at du orker fortsætte debatten på din gode måde.
 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Trinetease skrev, for 7 timer siden:

Netop fordi at alle kun tænker på deres egen butik. 

Og  fordi  der  er  flere  som  er  overbevist  om  at  deres  måde  at  drive  deres  butik, er  den  eneste  rigtige.  Hvis  der  var  lidt  mere  forståelse  frem  for  fordømmelse  kunne det  måske  se  lidt  anderledes  ud. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 14 minutter siden:

Og  fordi  der  er  flere  som  er  overbevist  om  at  deres  måde  at  drive  deres  butik, er  den  eneste  rigtige.  Hvis  der  var  lidt  mere  forståelse  frem  for  fordømmelse  kunne det  måske  se  lidt  anderledes  ud. 

Hvem mener du fordømmer hvem?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg vil indrømme en ting.... Jeg deltog med de bedste intentioner i debatten om det her emne. Den udviklede sig, på en måde jeg ikke havde forudset. Og jeg tilbragte Fredag af med at græde. Jeg har følt mig misforstået, talt ned til og latterliggjort, i denne her debat. At blive kaldt skinger og en tudeprinsesse, var den berømte dråbe. 

Jeg prøvede at skrive om de mørkere sider af denne her branche. Om de skæbner jeg har mødt. 

Een ting jeg har lært, af denne debat, er at lade være med at deltage i dem. 

Herinde er der højt til loftet, bare ikke når det handler om debatter om østpiger, og usikker sex. Så har alle nok i sig selv. 

Fyi - Nej jeg har ikke ondt af mig selv, græderiet er også overstået. Men den vrede jeg har følt, mod min person, har gjort mig mildest talt forskrækket. 

Min mening har dog ikke ændret sig - Jeg mener stadig at man har en pligt til at passe på de svageste i et samfund. Og dermed også i denne her branche. Og jeg mener stadig at der skal være et forbud mod at sælge og købe usikker sex. Og det bliver sidste gang jeg nævner det herinde. 

Jeg har modtaget de grimmeste mails, meget velformulerede svinere, og det er under lavmålet. Jeg ville aldrig selv kunne finde på at sende den slags, uanset hvor meget jeg mener at en given person er et klovn. 

Hvis vi ønsker rettigheder, så forpligter det også. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 minutter siden:

Min mening har dog ikke ændret sig - Jeg mener stadig at man har en pligt til at passe på de svageste i et samfund. Og dermed også i denne her branche. Og jeg mener stadig at der skal være et forbud mod at sælge og købe usikker sex. Og det bliver sidste gang jeg nævner det herinde. 

Jeg har modtaget de grimmeste mails, meget velformulerede svinere, og det er under lavmålet. Jeg ville aldrig selv kunne finde på at sende den slags, uanset hvor meget jeg mener at en given person er et klovn. 

Det er så ufatteligt ærgerligt at man ikke kan debattere i ordentlig tone herinde :( Lad dig ikke knægte.

  • Synes godt om 7
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Liv skrev, for 1 minut siden:

Hvem mener du fordømmer hvem?

Se blot  på  denne  her  tråd, der  er totalt  non-tolerence af  dem  der  har  andre  holdninger end  en  selv.  Der  bliver  indikeret at  man  ikke  forstår  en  skid.  Der  grines  af  seriøse  indlæg.  Ord  bliver  fordrejet  osv.. osv...

Jeg  har tidligere  i denne  tråd  nævnt  at  jeg  har  modtaget  pb  fra  en  klinikpige som  jeg  at  jeg  spredte  sygdomme.  Jeg  må  tilstå  at  jeg  har  et  voldsomt  had  til  denne  person, at  dømme  mig  på  den  måde  og  nok  også  sprede  rygter. 

Som  jeg  ser  det forekommer  der stor  fordømmelse  - og  det  holder  jeg fast  ved. 

Hvis  du  har  en  anden  oplevelse  er  du  jo  blot  mere  heldig  end  jeg  er. 

Nu  har jeg  læst  @Trinetease  indlæg, der  er  flere  emner  jeg  ikke  er  enig  med  Trine. Men  det  er  heller  ikke  rimeligt  at  hun  modtager  svinske  beskeder. 

Der  forekommer  bare  ikke  ret  meget  respekt  herinde, og  meget  lidt rummelighed og  forståelse. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 22 minutter siden:

Jeg vil indrømme en ting.... Jeg deltog med de bedste intentioner i debatten om det her emne. Den udviklede sig, på en måde jeg ikke havde forudset. Og jeg tilbragte Fredag af med at græde. Jeg har følt mig misforstået, talt ned til og latterliggjort, i denne her debat. At blive kaldt skinger og en tudeprinsesse, var den berømte dråbe. 

Jeg prøvede at skrive om de mørkere sider af denne her branche. Om de skæbner jeg har mødt. 

Een ting jeg har lært, af denne debat, er at lade være med at deltage i dem. 

Herinde er der højt til loftet, bare ikke når det handler om debatter om østpiger, og usikker sex. Så har alle nok i sig selv. 

Fyi - Nej jeg har ikke ondt af mig selv, græderiet er også overstået. Men den vrede jeg har følt, mod min person, har gjort mig mildest talt forskrækket. 

Min mening har dog ikke ændret sig - Jeg mener stadig at man har en pligt til at passe på de svageste i et samfund. Og dermed også i denne her branche. Og jeg mener stadig at der skal være et forbud mod at sælge og købe usikker sex. Og det bliver sidste gang jeg nævner det herinde. 

Jeg har modtaget de grimmeste mails, meget velformulerede svinere, og det er under lavmålet. Jeg ville aldrig selv kunne finde på at sende den slags, uanset hvor meget jeg mener at en given person er et klovn. 

Hvis vi ønsker rettigheder, så forpligter det også. 

Kære Trine.

Historien gentager sig altid, når en GP stikker hovedet frem med en mening som nogle er uenige i bliver hun slagtet.

Syge hjerner er der masser af, så pas på dig selv. 

 

Redigeret af pacer
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...