Hop til indhold
pacer

Jeg er rystet - All without

Recommended Posts

Aros skrev, for 3 timer siden:

 ..... Men når nu du selv slår så mange slag for lavere til loftet på EG, at du selv er/vil være en foregangsmand  gode eksempel osv, så lad mig spørge dig, er de 3 punkter gode eksempler på den gode købesexkunde, som du vil fremhæve overfor politikerne eller er du i virkeligheden mere eller mindre et af de problemer du selv vil gøre op med ? Men så alligevel ikke gør det ? Fordi det er dig selv ...

Konklusionen på en meget fin analyse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 11 minutter siden:

Aros og TheVoice

Jeg må ærligt erkende, at jeg har overskredet egne evner, til at følge den her tråd til dørs.

Jeg magter ikke at svare jer, jeg er udmattet, og det som I skriver vil forblive uimodsagt af mig.

Fortsæt I alle bare, jeg har forsøgt at trække i håndbremsen 1 gang, og har alligevel skrevet endnu et indlæg.

Bliv ikke overrasket, hvis Trine har skrevet sit sidste indlæg, og ikke læser med mere herfra.

Vi er begge præget, som jeg ikke mindes at have været det tidligere.

Har ikke kapaciteten til at fortsætte, og må konstatere at jeg er sprunget ud på dybere vand, end jeg kan nå bunden.

Jeg vil hellere lade andre, der er mine overmænd få de sidste ord.

Jeg har kun folkeskolen som baggrund, der kommer et punkt, hvor det ikke rækker, dertil er jeg nået nu.

Imorgen fredag skal jeg mødes med Trine, og vi skal have os en rigtig lang snak om, hvad det lige var der skete her, for os begge 2 på EG.

Måske det er tid til at træde et skridt tilbage, og være mindre aktiv end hidtil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg synes du har gjort det meget godt - folkeskole eller ikke. Herinde kan man ikke regne med at stå uimodsagt - name of the game.
Men det er svært at føle stærkt for noget, og opleve at andre overhoved ikke føler detsamme men tilmed underkender ens opfattelse. Jeg kender det godt.

Husk bare at vores lille debat herinde udgøres af nogle få energiske røster og hverken du eller nogen anden har nogen skyldighed at bemøde dem man ikke orker at bemøde.
Giv Trine et kram fra mig.
 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Bananas

Jeg vil da mene, at jeg flere gange har skrevet, at hans meninger er helt legale. Kritikken går udelukkende på det billede han fremstiller af den politiske situation, som var det fakta, og så det roderi omkring Trine.  Så nej,  han skal ikke stå mere på mål for sine meninger end vi andre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Rejsenetværk skrev, for 26 minutter siden:

Aros og TheVoice

Jeg må ærligt erkende, at jeg har overskredet egne evner, til at følge den her tråd til dørs.

Jeg magter ikke at svare jer, jeg er udmattet, og det som I skriver vil forblive uimodsagt af mig.

Fortsæt I alle bare, jeg har forsøgt at trække i håndbremsen 1 gang, og har alligevel skrevet endnu et indlæg.

Bliv ikke overrasket, hvis Trine har skrevet sit sidste indlæg, og ikke læser med mere herfra.

Vi er begge præget, som jeg ikke mindes at have været det tidligere.

Har ikke kapaciteten til at fortsætte, og må konstatere at jeg er sprunget ud på dybere vand, end jeg kan nå bunden.

Jeg vil hellere lade andre, der er mine overmænd få de sidste ord.

Jeg har kun folkeskolen som baggrund, der kommer et punkt, hvor det ikke rækker, dertil er jeg nået nu.

Imorgen fredag skal jeg mødes med Trine, og vi skal have os en rigtig lang snak om, hvad det lige var der skete her, for os begge 2 på EG.

Måske det er tid til at træde et skridt tilbage, og være mindre aktiv end hidtil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg forsætter ikke, jeg svarede kun på dine indlæg, fordi du forsatte og forsatte og gentog dig selv. Det var dine massive gentagelser i indlæg på indlæg som faktisk provokerede mig lidt, da jeg ikke var enig i det du skrev. Jeg mener ikke at det er hverken TheVoice eller jeg der har holdt gryden i kog men kun svaret på dine forsatte indlæg.

Jeg har rost dig for flere pointer men også forholdt mig en del kritisk til andet du har skrevet. Nu kender jeg dig som bruger gennem er et årti efterhånden, eller er det mere, jeg plejer faktisk tit at rose dine indlæg ret ofte eller forsvare dig, det er der ingen tvivl om overhovedet, men omvendt må jeg også sige fra, hvis jeg mener du kører lidt for meget ud på overdrevet eller i ring :) 

Jeg synes du skulle have tacklet det på en anden måde end du gjorde, og det har jeg skrevet. Vil ikke gentage hvorfor. Der er fair nok at stoppe debatten nu. Jeg kører den ikke videre medmindre nogen citerer mine gamle indlæg. 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 37 minutter siden:

Godt indlæg Voice, men det sidste her, er det ikke to sider af det samme mønt? De danske piger er i markant undertal fordi de udenlandske piger har taget over markedet og det er dem der tilbyder ubeskyttet sex. De danske piger er ikke i undertal fordi de tjener mange penge på et godt marked, men lige fordi de ikke længere gør det. Det er andre som gør og på helt andre præmisser end dem de danske er vant til - deriblandt ubeskyttet sex.

Genau. Dort liegt der Hund begraben.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan man skal debattere på en god måde har vi forskellige opfattelser om, og ingen af os er herre over hvilken måde som er den bedste. Af den simple grund at vi er forskellige og reglerne herinde er meget rummelige.

Jeg mener stadig at den her tråd har været en af de mest interessante - og anstændige - debattrådene på EG i lang tid. Og at @Rejsenetværk er en af dem der har bidraget til det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk

Jeg tror du har brugt lidt for mange ord til at fortælle et budskab der egentlig er ret enkelt.
Nemlig, at det vil være taktisk klogt at arbejde for at forbyde sex uden kondom - eller i det mindste annoncering for dette.
(Og her er jeg helt enig)

Når du skriver så meget, som du gør, tænker jeg nogle læser det, som om du har een eller anden kryptisk skjult dagsorden.

Kender selv det der med at bruge for mange ord og formulere mig alt for omstændeligt ... 

Det er nok derfor du og jeg ikke kan finde ud af det med kvinder ... 
Vi snakker dem ned under gulvbrædderne og i søvn ... :D :D :D 

(... sorry, ku' ikk' la' vær' .. det er helt godmodigt ment)

 

Redigeret af sneræven
  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 14 minutter siden:

Det er nok derfor du og jeg ikke kan finde ud af det med kvinder ... 
Vi snakker dem ned under gulvbrædderne og i søvn ... :D :D :D 

(... sorry, ku' ikk' la' vær')

Sjovt nok du skriver det :)

Jeg havde en gang en kvindelig chef, som tålmodigt altid lod mig skrive så langt, og omstændeligt, som jeg nu en gang gør.

Hun vidste jo, at jeg altid er firmaets mand, og at intet ligge mig mere på sinde, end vores fælles vel.

Min Teamkoordinator fortalte mig en gang, at han en gang imellem havde hende i røret, om et af mine skriv.

Hvor hun spurgte til, hvad det lige var jeg mente, og hver gang, så kunne min Teamkoordinator efter års erfaring med min stil, sige at "Det som Rejse han mener, det er".

Hvorefter hun fik et Ritzau resume, og straks forstod hun mig meget bedre.

En gang ringede hun selv til mig, hvorefter hun i telefonen, gav mig lov til den plan jeg havde formuleret, og sluttede af med et " der kan du bare se, det tog kun 3 minutter i telefonen".

Ja kommunikation er nu en gang en svær ting.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Haha 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 29 minutter siden:

Sjovt nok du skriver det :)

Jeg havde en gang en kvindelig chef, som tålmodigt altid lod mig skrive så langt, og omstændeligt, som jeg nu en gang gør.

Hun vidste jo, at jeg altid er firmaets mand, og at intet ligge mig mere på sinde, end vores fælles vel.

Min Teamkoordinator fortalte mig en gang, at han en gang imellem havde hende i røret, om et af mine skriv.

Hvor hun spurgte til, hvad det lige var jeg mente, og hver gang, så kunne min Teamkoordinator efter års erfaring med min stil, sige at "Det som Rejse han mener, det er".

Hvorefter hun fik et Ritzau resume, og straks forstod hun mig meget bedre.

En gang ringede hun selv til mig, hvorefter hun i telefonen, gav mig lov til den plan jeg havde formuleret, og sluttede af med et " der kan du bare se, det tog kun 3 minutter i telefonen".

Ja kommunikation er nu en gang en svær ting.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvis du i din mundtlige omgang med andre mennesker (læs: kvinder) er lige så omstændig og detaljefocuseret som i din skriftlige kommunikation, begynder visse ting at gå op for mig ..... :D

  • Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg mener et forbud mod ubeskyttet sex er urealistisk, da det bliver umuligt at bevise hvad der er foregået og da det kunne føre til et lyssky marked. Grunden til at prostitution er lovligt er netop at man vil have åbenhed omkring hvad der foregår. Det samme gælder for en licensordning. Hvis selv branchens egne folk (de danske piger) beskriver kunderne (EGs brugere) som nogle usympatiske perverse stoddere og gør opmærksom på de mange "stakkels udenlandske piger, der bliver udnyttet og misbrugt" af kunder og bagmænd, så kommer vi bare et skridt nærmere et totalforbud. For ikke at lave et kæmpe selvmål er der INGEN politikere eller meningsdannere, der vil forsvare at prostitution er lovligt med andre argumenter end at det er for at beskytte pigerne. Det argument skal de gerne kunne blive ved med at fremføre. Kunderne har også et ansvar for at opføre sig ordenligt 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Aros og TheVoice

Jeg må ærligt erkende, at jeg har overskredet egne evner, til at følge den her tråd til dørs.

Jeg magter ikke at svare jer, jeg er udmattet, og det som I skriver vil forblive uimodsagt af mig.

Fortsæt I alle bare, jeg har forsøgt at trække i håndbremsen 1 gang, og har alligevel skrevet endnu et indlæg.

Bliv ikke overrasket, hvis Trine har skrevet sit sidste indlæg, og ikke læser med mere herfra.

Vi er begge præget, som jeg ikke mindes at have været det tidligere.

Har ikke kapaciteten til at fortsætte, og må konstatere at jeg er sprunget ud på dybere vand, end jeg kan nå bunden.

Jeg vil hellere lade andre, der er mine overmænd få de sidste ord.

Jeg har kun folkeskolen som baggrund, der kommer et punkt, hvor det ikke rækker, dertil er jeg nået nu.

Imorgen fredag skal jeg mødes med Trine, og vi skal have os en rigtig lang snak om, hvad det lige var der skete her, for os begge 2 på EG.

Måske det er tid til at træde et skridt tilbage, og være mindre aktiv end hidtil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er helt ok.  Der findes ingen regler for, at man skal svare på alle de indlæg, hvor nogen citere en. På trods af forskelligt syn har du bestemt udvist et stort engagement, respekt for dig.  For mit eget vedkommende tillægger jeg det faktisk ikke nogen særlig betydning hvad folk har af uddannelse.

Jeg håber i begge får en dejlig brunch eller hvad i nu har planlagt i morgen.   

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Godt indlæg Voice, men det sidste her, er det ikke to sider af det samme mønt? De danske piger er i markant undertal fordi de udenlandske piger har taget over markedet og det er dem der tilbyder ubeskyttet sex. De danske piger er ikke i undertal fordi de tjener mange penge på et godt marked, men lige fordi de ikke længere gør det. Det er andre som gør og på helt andre præmisser end dem de danske er vant til - deriblandt ubeskyttet sex.

 

Jeg er bestemt enig i, at det du skriver også er en del af årsagsforklaringen, med der bestemt også andre årsager.   Selvom man skal være varsom med at drage paralleller,  så har man jo nogle beslægtede mekanismer indenfor service, transport og håndværk.  Her benyttes typisk ordet social dumping. Det er jo lidt interessant, at her er den fortrukne strategi "De må gerne arbejde her, det skal bare ske til samme løn og vilkår"

Man kunne vel godt med lidt god vilje kalde de udenlandske kvinders massive repræsentation i branchen for social dumping. I de andre branchen har man regler omkring løn, arbejdsvilkår, sikkerheds osv osv -  Det har man så ikke i sexbranchen.  Nu handler tråden så om ubeskyttede ydelser, og ja det kan sikkert godt have en betydning hvis  man forbød det. Det kunne måske være mere interessant at tænke "hvad vil der ske,  hvis man forbød ubeskyttede ydelse, indførte licenskrav,  regler om  mindste betaling og krydrede det hele med nogle hvile-tidsbestemmelser, noget i stil med max længde på vagter, pause dage imellem vagter"    Så lugter det jo lidt af samme strategi som ved almen social dupping. ville det så øge den danske antal ? Det ved jeg ikke, men jeg har fantasi til at tro, at det måske ville bekymre køberne mere end kvinderne.  

Hvorfor ?  vel sagtens fordi sexkøbernes adfærd nok vil minde meget om køberne/forbrugernes adfærd i de branchen hvor social dumping er rimeligt udbredt. Hvis det skulle holde vand, vil det så næppe være en vej at gå, da man så udmærket ved, at det ville kræve oseaner af ressourcer at håndhæve det.  Jamen kunne det så ikke bare være signal politik ? Jo da, men ville det så flytte ret meget ?  Lidt måske.

Meeeen en væsentligt forskel i denne leg, er jo dels at prostitution i dag ikke betragtes som et erhverv og ikke uvæsentligt man kan jo bare indføre et total forbud - Alle branche problemer er løst. 

Afslutningsvis kunne man måske  stille følgende provokerende spørgsmål "Fordi det er lovligt at modtage penge for sex, skal det så pr automatik medføre, at man skal kunne opretholde et bestemt indkomst niveau, således at man forsøge sig selv uden andre indtægtskilder"  Personligt vil jeg mene, at set med de store briller,  at en del branche issue vil blive mindre hvis man havde det som bibeskæftigelse/hobby og dels ville det nok skabe en bedre balance for kvinderne imellem arbejde, familie, venner og fritid.  Det vil jo også tage noget af presset omkring dækhistorier m.v. da man nu også er i besiddelse af et offentsielt liv  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 10 timer siden:

.... Man kunne vel godt med lidt god vilje kalde de udenlandske kvinders massive repræsentation i branchen for social dumping. I de andre branchen har man regler omkring løn, arbejdsvilkår, sikkerheds osv osv -  Det har man så ikke i sexbranchen.

Med lidt god vilje? Det ER social dumping.

Der er en del eksempler på, at danske arbejdsgivere hiver udlændinge op, hvor de får lov til at arbejde på vilkår, som man ikke ville byde danskere, og som fagforeningerne ville korse sig over. Indrømmet, det er ekstreme eksempler, men selv under ordnede forhold er strømmen af udenlandske arbejdere noget, der presser lønnen herhjemme.

Meget anderledes er det vel ikke i sexbranchen? Her sidder der formodentlig oftest en "arbejdsgiver" i skikkelse af en bagmand og hiver en stor del af pigerne herop, hvor de – velsagtens efter bagmandens fradrag – alligevel arbejder til priser under de danske pigers.

Nogen kaldet det fri konkurence, men jeg kalder det altså social dumping. For dét er det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest RunningMann
Rejsenetværk skrev, for 15 timer siden:

Aros og TheVoice

Jeg må ærligt erkende, at jeg har overskredet egne evner, til at følge den her tråd til dørs.

Jeg magter ikke at svare jer, jeg er udmattet, og det som I skriver vil forblive uimodsagt af mig.

Fortsæt I alle bare, jeg har forsøgt at trække i håndbremsen 1 gang, og har alligevel skrevet endnu et indlæg.

Bliv ikke overrasket, hvis Trine har skrevet sit sidste indlæg, og ikke læser med mere herfra.

Vi er begge præget, som jeg ikke mindes at have været det tidligere.

Har ikke kapaciteten til at fortsætte, og må konstatere at jeg er sprunget ud på dybere vand, end jeg kan nå bunden.

Jeg vil hellere lade andre, der er mine overmænd få de sidste ord.

Jeg har kun folkeskolen som baggrund, der kommer et punkt, hvor det ikke rækker, dertil er jeg nået nu.

Imorgen fredag skal jeg mødes med Trine, og vi skal have os en rigtig lang snak om, hvad det lige var der skete her, for os begge 2 på EG.

Måske det er tid til at træde et skridt tilbage, og være mindre aktiv end hidtil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

God ide, må også sige med dine lange skriverier, at du må bruge enorm mange resurser som dræner.

Jeg har tidligere haft profil på EG, og jeg er helt holdt op med at gå ind i disketioner med folk, det er alt for opslidende og mange sidder bare og kaster med mudder, kun pga de sidder bag en skærm og gemmer sig.

Forstår til fulde at Trine er mærket, håber hun er ok trods alt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
RunningMann skrev, for 12 minutter siden:

Forstår til fulde at Trine er mærket, håber hun er ok trods alt.

Tak

Hun og jeg er begge mærket, men vi har det begge helt ok.

Vi ramte bare begge muren i den her tråd, men det har også værdi, som stof til eftertanke.

Hvis vi også er blevet læst af mennesker, som vi gerne ville vise, at vi ikke er immune over for kritisk fokus på os.

Og at vi betragter os selv, som værende inden for pædagogisk rækkevidde, så håber jeg, at det i sidste ende var det værd, at vi ramte muren.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 7.2.2020 at 12:47:

Meget anderledes er det vel ikke i sexbranchen? Her sidder der formodentlig oftest en "arbejdsgiver" i skikkelse af en bagmand og hiver en stor del af pigerne herop, hvor de – velsagtens efter bagmandens fradrag – alligevel arbejder til priser under de danske pigers.

Nogen kaldet det fri konkurence, men jeg kalder det altså social dumping. For dét er det.

Tusind tak Borende X, for at udfordre min egen konsekvens, eller eventuelle mangel på samme i dette spørgsmål??

Jeg har jo under politik, forfægtet nøjagtig samme synspunkter som dine, hvor det har drejet sig om det helt almene arbejdsmarked.

Altså hvor det almene lavtløns arbejdsmarked, undermineres af social dumping  med lønninger, der ligger under den laveste timeløn med faste tillæg,og udenfor de gængse branche overenskomster på området.

Jeg har forsvaret det standpunkt, at der er himmelvid forskel på om at lønninger på 120 kr +/- , undermineres af socialdumping, og så at danske piger får et modspil på egne timepriser til 2000 kr pr time, og så østpiger der tager 1400 kr for samme.

Rent ud sagt, har jeg indtaget det standpunkt, at jeg med en timeløn på 1/10 del af prisen for 1 time med såvel en dansk som en østpige , ikke medvirker til noget der ligner social dumping, i sammenligning med arbejdsmarkedet i almindelighed.

Det fastholder jeg sådan set stadigvæk, men igen er jeg under indflydelse af den viden om branchen, som TrineTease delagtiggør mig i :(

Jeg kan ikke med den viden, som Trine konfronterer mig med, som hidtil forblive immun overfor det forhold, at det hævdes at østpiger i almindelighed deler deres indtægter 50/50 med deres bagmænd, hvilket tilsyneladende heller ikke et ualmindeligt indenfor thai segmentet.

Efter nærmere eftertanke, forekommer det mig, at et bytteforhold mellem østpiger og deres support, og så danske pigers langt langt mindre betalinger for deres vagter.

Alene beror på den faktuelle forskel i købekraft, hjemme i Rumænien og samme i Danmark.

Og at det alene, er derfor, at østpigerne kan underbyde danske piger på hjemmebane i Danmark.

TrineTease har derfor, formået at få mig til at indse, at jeg har uret i, at jeg med god samvittighed kan købe sex billigere af østpiger i Danmark, end af danske piger i Danmark.

Men når det er sagt, så giver jer mig ikke en tomme, og det sikkert både til ærgrelse for Tinetease og TheVoise, når jeg vedblivende efter mere end 10 - 15 års ørkenvandring på Venuslogen.dk, Hedomax.com, og nu på Eroguide.dk, forfægter det standpunkt, at stordrift kan give lavere omkostninger for pigerne, og deraf følgende laver priser for sex, for mændene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo det rene gætterier - Pludselig er socialdumping kommet ind i ligningen. 
@Rejsenetværk påstår at vide, at østpigerne og thaipigerne afregner 50/50 - Er det noget nogen ved med sikkerhed?

Er det bare de sædvanlige rygter?

Jeg kender da en østpige jeg regelmæssigt frekventerer, som kommer herop selv, har aftale med en dansk udlejer, der tager sig godt betalt, men det efterlader da bestemt piger med noget mere end 50/50 - Hvilket jo naturligvis afhænger af antal besøgende. 

Jeg syntes efterhånden denne tråd er godt og grundig baseret på rygter, det som folk antager må være sandheden, det nogle helst vil tro og så at sige ingen kolde fakta  

 

  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 5 minutter siden:

Jeg syntes efterhånden denne tråd er godt og grundig baseret på rygter, det som folk antager må være sandheden, det nogle helst vil tro og så at sige ingen kolde fakta

Mange tak, jeg tror også, at det som der virkelig er behov for, det er at gode kræfter på begge side, af det rum, der er opstået for rygtedannelser, og mangel på kolde fakta.

Det er, at de simpelthen sætter sig sammen, for at tale om, hvad der er op og ned i hele denne problemstilling?

Dybt provokerende, vil jeg her anbefale, at vi ser stort på alle formelle rapporter, statistikker og undersøgelser.

For  i stedet at møde hinanden, på en baggrund af de mavefornemmelser, vi hver især har, for i den bedste mening, at nå frem til nogle kompromiser mellem de standpunkter, vi hver især indtager.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 12 minutter siden:

Det er jo det rene gætterier - Pludselig er socialdumping kommet ind i ligningen. 
@Rejsenetværk påstår at vide, at østpigerne og thaipigerne afregner 50/50 - Er det noget nogen ved med sikkerhed?

Er det bare de sædvanlige rygter?

Jeg kender da en østpige jeg regelmæssigt frekventerer, som kommer herop selv, har aftale med en dansk udlejer, der tager sig godt betalt, men det efterlader da bestemt piger med noget mere end 50/50 - Hvilket jo naturligvis afhænger af antal besøgende. 

Jeg syntes efterhånden denne tråd er godt og grundig baseret på rygter, det som folk antager må være sandheden, det nogle helst vil tro og så at sige ingen kolde fakta  

 

For de almindelige herboende thaipiger passer det med 50/50 meget godt. Personligt synes jeg ikke, det er så urimeligt - det er trods alt ikke gratis at drive en klinik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 4 minutter siden:

For de almindelige herboende thaipiger passer det med 50/50 meget godt. Personligt synes jeg ikke, det er så urimeligt - det er trods alt ikke gratis at drive en klinik.

Tak, men er forholdet rimelig, mellem hvad thaipigene betaler mutter, og hvad de får igen  for pengene?

Som jeg har forstået det, så består der nogle forskelle, i vilkår for pigerne, der øger risikoen til begge sider.

Som igen har indflydelse på den risikopræmie, som nogle piger derfor, også betaler.

E det helt forkert opfattet?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 37 minutter siden:

Det er jo det rene gætterier - Pludselig er socialdumping kommet ind i ligningen. 
@Rejsenetværk påstår at vide, at østpigerne og thaipigerne afregner 50/50 - Er det noget nogen ved med sikkerhed?

Er det bare de sædvanlige rygter?

Jeg kender da en østpige jeg regelmæssigt frekventerer, som kommer herop selv, har aftale med en dansk udlejer, der tager sig godt betalt, men det efterlader da bestemt piger med noget mere end 50/50 - Hvilket jo naturligvis afhænger af antal besøgende. 

Jeg syntes efterhånden denne tråd er godt og grundig baseret på rygter, det som folk antager må være sandheden, det nogle helst vil tro og så at sige ingen kolde fakta  

 

Rygter er jo hvad vi har. Hvordan ville det kunne være anderledes, hvis vi ikke selve står for driften af det hele?

Vedrørende thai virker det være 50/50 cirka som er modellen. Thai'erne er i stor udstræknig et samfund i samfundet, med meget god kontakt til hinanden, så jeg tror nok at den model som bruges er temmelig udbredt. Og jeg er enig med @Virgula om at det er svært at afgøre hvis det er urimeligt. At turistpigerne så først skal betale en rejseskuld til Mamasan på 100.000 kr eller mere er derimod vanvid.

Østpigerne er noget andet. De kommer fra forskellige lande, og bruger sikkert helt forskellige modeller, hvor nogle er mere selvstændige end andre. Og nogle ikke selvstændige overhoved. Men vi kan vel formentlig være enige om at det er de færreste østpiger som ikke behøver dele kagen med dem der gør forretningen mulig? Hvor stor den bid så er, er sikkert forskelligt.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Rejsenetværk skrev, for 58 minutter siden:

Tusind tak Borende X, for at udfordre min egen konsekvens, eller eventuelle mangel på samme i dette spørgsmål??

Jeg har jo under politik, forfægtet nøjagtig samme synspunkter som dine, hvor det har drejet sig om det helt almene arbejdsmarked.

Altså hvor det almene lavtløns arbejdsmarked, undermineres af social dumping  med lønninger, der ligger under den laveste timeløn med faste tillæg,og udenfor de gængse branche overenskomster på området.

Jeg har forsvaret det standpunkt, at der er himmelvid forskel på om at lønninger på 120 kr +/- , undermineres af socialdumping, og så at danske piger får et modspil på egne timepriser til 2000 kr pr time, og så østpiger der tager 1400 kr for samme.

Rent ud sagt, har jeg indtaget det standpunkt, at jeg med en timeløn på 1/10 del af prisen for 1 time med såvel en dansk som en østpige , ikke medvirker til noget der ligner social dumping, i sammenligning med arbejdsmarkedet i almindelighed.

Det fastholder jeg sådan set stadigvæk, men igen er jeg under indflydelse af den viden om branchen, som TrineTease delagtiggør mig i :(

Jeg kan ikke med den viden, som Trine konfronterer mig med, som hidtil forblive immun overfor det forhold, at det hævdes at østpiger i almindelighed deler deres indtægter 50/50 med deres bagmænd, hvilket tilsyneladende heller ikke et ualmindeligt indenfor thai segmentet.

Efter nærmere eftertanke, forekommer det mig, at et bytteforhold mellem østpiger og deres support, og så danske pigers langt langt mindre betalinger for deres vagter.

Alene beror på den faktuelle forskel i købekraft, hjemme i Rumænien og samme i Danmark.

Og at det alene, er derfor, at østpigerne kan underbyde danske piger på hjemmebane i Danmark.

TrineTease har derfor, formået at få mig til at indse, at jeg har uret i, at jeg med god samvittighed kan købe sex billigere af østpiger i Danmark, end af danske piger i Danmark.

Men når det er sagt, så giver jer mig ikke en tomme, og det sikkert både til ærgrelse for Tinetease og TheVoise, når jeg vedblivende efter mere end 10 - 15 års ørkenvandring på Venuslogen.dk, Hedomax.com, og nu på Eroguide.dk, forfægter det standpunkt, at stordrift kan give lavere omkostninger for pigerne, og deraf følgende laver priser for sex, for mændene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Du  har  flere  gange  skrevet  at  du  ikke  har  mere  at  bidrage  med  i denne  her tråd  og  du  er  ramt  af  den  modstand  du  har  mødt  overfor  dine  påstande. 

Sjovt  nok  fortsætter  du  i samme  rille. 

Måske  kan hele  det  danske købesex   marked  ikke  beskrives  blot  ud  fra  en  enkelt persons  opfattelse  af  hvordan  dette  marked  ser  ud  og  måske  er  den  beskrivelse  af  de østeuropæiske piger  som  du  har  fået  Ikke  neutral  og  udtømmende.

Jeg  forstår  ikke  årsagen  til  at  du  nærmest  konstatere hvordan  tingene hænger  sammen  blot  ud  fra hvordan  en  enkelt  person  opfatter  tingene  på.  

Hvor  bliver  fakta af? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

Tak, men er forholdet rimelig, mellem hvad thaipigene betaler mutter, og hvad de får igen  for pengene?

Som jeg har forstået det, så består der nogle forskelle, i vilkår for pigerne, der øger risikoen til begge sider.

Som igen har indflydelse på den risikopræmie, som nogle piger derfor, også betaler.

E det helt forkert opfattet?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Forstår ikke helt hvad du mener her? De historier man hører om, handler mestendels om turistpiger som måtte betale latterlige penge for at få mulighed at komme op her i 3 måneder. Det betyder at de har en gæld at betale før de kan tjene noget som helst til sig selv. Det er ikke kun ulovligt, men også umenneskeligt.

Herboende thai'er har ikke en sådan gæld at betale, men tjener sine penge fra første dag. Hvad du mener med "risikopræmie" forstår jeg nok ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 5 minutter siden:

 

Hvor  bliver  fakta af? 

Har du nogle?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...