Hop til indhold
pacer

Jeg er rystet - All without

Recommended Posts

Frodige Ida skrev, for 6 minutter siden:

Helt forkert på den syntes jeg ikke han var. 

Her er jeg uenig. Og han var tilsyneladende også uenig med mig, da alle mine indlæg blev forsynet med sørgende smileyer.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan efter 2 timers brunch mandag, i behageligt selskab sammen med Trinetease, meddele at hun har rejst sig igen, efter fredagens nedtur over udviklingen i denne tråd.

Oplevelsen af egen deltagelse i denne tråd, har været et wake up call for os begge.

Sammen er vi fast besluttet på, at arbejde for at vise politikere, og befolkning, at der findes brugere her på EG.

Som er lydhøre overfor den kritik de har, af den opførsel der kommer til udtryk af nogle brugere i forum på EG, og som vi mener er dybt skadelig for vores fælles interesser, som købere og sælgere af sex.

Vi er parat til at medvirke til, og at tage et medansvar, om nødvendigt for beslutninger, der imødekommer kritikken, men som også samtidig overordnet set, som vi ser det tjener vores interesser bedst muligt.

I den udstrækning, der måtte blive udvist vilje til at lytte til os, forudser vi at en dialog vil kunne føre til beslutninger, som ikke vil være populære.

Hverken hos piger der sælger sex, eller mænd der køber sex,  og for hvem det gør sig gældende.

At de ikke mener, at de har interesser til fælles med alle os andre, men som kun mener, at de har deres egne personlige interesser at pleje.

Vil ingen lytte til os, vil ovennævnte nok være ganske tilfredse, men vil nogle politikere, og andre dem med lytte til os, er vi forberedt på en ganske heftig kritik fra ovenfor nævnte.

Imidlertid, der håber vi samtidig på, at få opbakning fra alle, os i blandt.

Som anerkender at civilsamfundet, også har en berettiget forventning til, at vi selv viser en fælles vilje til at komme kritikken i møde, og derfor også vil bakke op om, at noget må gøres fra politisk hold.

Trine og jeg vælger positivt, at tro på, at sidstnævnte udgøres af det tavse flertal i denne tråd.

Nu trækker vi i arbejdstøjet, parat til at påbegynde, en nok lang og svær rejse mod det mål vi har sat os.

Vi bilder os ikke ind, at vi kan gøre det alene, derfor håber vi også på opbakning fra alle gode kræfter, som vil vores fælles bedste.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Jeg kan efter 2 timers brunch mandag, i behageligt selskab sammen med Trinetease, meddele at hun har rejst sig igen, efter fredagens nedtur over udviklingen i denne tråd.

Oplevelsen af egen deltagelse i denne tråd, har været et wake up call for os begge.

Sammen er vi fast besluttet på, at arbejde for at vise politikere, og befolkning, at der findes brugere her på EG.

Som er lydhøre overfor den kritik de har, af den opførsel der kommer til udtryk af nogle brugere i forum på EG, og som vi mener er dybt skadelig for vores fælles interesser, som købere og sælgere af sex.

Vi er parat til at medvirke til, og at tage et medansvar, om nødvendigt for beslutninger, der imødekommer kritikken, men som også samtidig overordnet set, som vi ser det tjener vores interesser bedst muligt.

I den udstrækning, der måtte blive udvist vilje til at lytte til os, forudser vi at en dialog vil kunne føre til beslutninger, som ikke vil være populære.

Hverken hos piger der sælger sex, eller mænd der køber sex,  og for hvem det gør sig gældende.

At de ikke mener, at de har interesser til fælles med alle os andre, men som kun mener, at de har deres egne personlige interesser at pleje.

Vil ingen lytte til os, vil ovennævnte nok være ganske tilfredse, men vil nogle politikere, og andre dem med lytte til os, er vi forberedt på en ganske heftig kritik fra ovenfor nævnte.

Imidlertid, der håber vi samtidig på, at få opbakning fra alle, os i blandt.

Som anerkender at civilsamfundet, også har en berettiget forventning til, at vi selv viser en fælles vilje til at komme kritikken i møde, og derfor også vil bakke op om, at noget må gøres fra politisk hold.

Trine og jeg vælger positivt, at tro på, at sidstnævnte udgøres af det tavse flertal i denne tråd.

Nu trækker vi i arbejdstøjet, parat til at påbegynde, en nok lang og svær rejse mod det mål vi har sat os.

Vi bilder os ikke ind, at vi kan gøre det alene, derfor håber vi også på opbakning fra alle gode kræfter, som vil vores fælles bedste.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvad  er  det  helt  konkret  at  I vil  arbejde  for? Jeg  har  læst  dit  skriv  et  par  gange  og  jeg  kan  ikke  gennemskue  din  dagsorden.

Jeg  tror  det  vil  være  meget  håndgribeligt  for  de  fleste  både  brugere/læsere  af EG hvis  det  du  vil  arbejde  for  blev  skrevet  op  i  punktform.

Tak 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes, at dit "manifest" er noget uklart.

Du er "fast besluttet på, at arbejde for at vise" ..... Hvordan? Og du er "parat til at medvirke til, og at tage et medansvar, om nødvendigt for beslutninger, der imødekommer kritikken" ... Hvad mener du med det?

Der er et par andre ting, der virker uklart og vagt, men du har i hvert fald vist, at du begår dig i disciplinen diplomatik.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Jeg kan efter 2 timers brunch mandag, i behageligt selskab sammen med Trinetease, meddele at hun har rejst sig igen, efter fredagens nedtur over udviklingen i denne tråd.

Oplevelsen af egen deltagelse i denne tråd, har været et wake up call for os begge.

Sammen er vi fast besluttet på, at arbejde for at vise politikere, og befolkning, at der findes brugere her på EG.

Som er lydhøre overfor den kritik de har, af den opførsel der kommer til udtryk af nogle brugere i forum på EG, og som vi mener er dybt skadelig for vores fælles interesser, som købere og sælgere af sex.

Vi er parat til at medvirke til, og at tage et medansvar, om nødvendigt for beslutninger, der imødekommer kritikken, men som også samtidig overordnet set, som vi ser det tjener vores interesser bedst muligt.

I den udstrækning, der måtte blive udvist vilje til at lytte til os, forudser vi at en dialog vil kunne føre til beslutninger, som ikke vil være populære.

Hverken hos piger der sælger sex, eller mænd der køber sex,  og for hvem det gør sig gældende.

At de ikke mener, at de har interesser til fælles med alle os andre, men som kun mener, at de har deres egne personlige interesser at pleje.

Vil ingen lytte til os, vil ovennævnte nok være ganske tilfredse, men vil nogle politikere, og andre dem med lytte til os, er vi forberedt på en ganske heftig kritik fra ovenfor nævnte.

Imidlertid, der håber vi samtidig på, at få opbakning fra alle, os i blandt.

Som anerkender at civilsamfundet, også har en berettiget forventning til, at vi selv viser en fælles vilje til at komme kritikken i møde, og derfor også vil bakke op om, at noget må gøres fra politisk hold.

Trine og jeg vælger positivt, at tro på, at sidstnævnte udgøres af det tavse flertal i denne tråd.

Nu trækker vi i arbejdstøjet, parat til at påbegynde, en nok lang og svær rejse mod det mål vi har sat os.

Vi bilder os ikke ind, at vi kan gøre det alene, derfor håber vi også på opbakning fra alle gode kræfter, som vil vores fælles bedste.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det lyder alt sammen fint.

Men jeg opfordrer jer/dig til at I sætter jer ind i hvad argumenterne for et købesexforbud er, og hvad modargumenter skal være.

Det har i hele denne tråd virket til, at du forsøger at skabe et billede af at det hele drejer sig om indlæg på EG. Intet kunne være mere forkert uanset hvor mange gange du har påstået det 

Hvis du har fulgt samrådene, hvis du har læst om partiernes politik, argumenterne, fokus, så er det meget meget mere end EG, ja alt andet end EG det har politikernes fokus, uanset at der måtte have været et møde hvor indlæg fra EG var på bordet.

Jeg tror også det er vigtigt at I bevarer overblikket. Du skriver, at hvis der ikke bliver lyttet til jer, kan det medfører beslutninger som ikke vil være populære. Rolig nu. Jeg kan oplyse dig om at regeringen og politikerne ikke kun vil bruge jer men hører alverdens personer, rapporter, osv. Arbejdet kører allerede hvor Sofie Brandvarm, gadejuristen mv er hørt og politikerne har har haft snuden godt langt nede i de undersøgelser og rapporter der er om branchen, såvel kunder som piger 

Jeg synes det er super fint at du vil gøre arbejdet, jeg synes det vil være fantastisk hvis du ville så et slag for dine tanker om RUT og ville være konstruktiv ellers i dit eventuelle møde med politikerne, men jeg håber også at du formår ikke at være for ensidig i dit fokus men får et overblik over såvel hvad partierne mener som hvad deres fokus er. Skal du have en hjælp med det arbejde kender du min pm. 

Desværre fremkommer du ikke med noget konkret om hvad det er I vil. 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 8 timer siden:

Nu trækker vi i arbejdstøjet, parat til at påbegynde, en nok lang og svær rejse mod det mål vi har sat os.

Hvilket mål ?

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Jeg kan efter 2 timers brunch mandag, i behageligt selskab sammen med Trinetease, meddele at hun har rejst sig igen, efter fredagens nedtur over udviklingen i denne tråd.

Oplevelsen af egen deltagelse i denne tråd, har været et wake up call for os begge.

Sammen er vi fast besluttet på, at arbejde for at vise politikere, og befolkning, at der findes brugere her på EG.

Som er lydhøre overfor den kritik de har, af den opførsel der kommer til udtryk af nogle brugere i forum på EG, og som vi mener er dybt skadelig for vores fælles interesser, som købere og sælgere af sex.

Vi er parat til at medvirke til, og at tage et medansvar, om nødvendigt for beslutninger, der imødekommer kritikken, men som også samtidig overordnet set, som vi ser det tjener vores interesser bedst muligt.

I den udstrækning, der måtte blive udvist vilje til at lytte til os, forudser vi at en dialog vil kunne føre til beslutninger, som ikke vil være populære.

Hverken hos piger der sælger sex, eller mænd der køber sex,  og for hvem det gør sig gældende.

At de ikke mener, at de har interesser til fælles med alle os andre, men som kun mener, at de har deres egne personlige interesser at pleje.

Vil ingen lytte til os, vil ovennævnte nok være ganske tilfredse, men vil nogle politikere, og andre dem med lytte til os, er vi forberedt på en ganske heftig kritik fra ovenfor nævnte.

Imidlertid, der håber vi samtidig på, at få opbakning fra alle, os i blandt.

Som anerkender at civilsamfundet, også har en berettiget forventning til, at vi selv viser en fælles vilje til at komme kritikken i møde, og derfor også vil bakke op om, at noget må gøres fra politisk hold.

Trine og jeg vælger positivt, at tro på, at sidstnævnte udgøres af det tavse flertal i denne tråd.

Nu trækker vi i arbejdstøjet, parat til at påbegynde, en nok lang og svær rejse mod det mål vi har sat os.

Vi bilder os ikke ind, at vi kan gøre det alene, derfor håber vi også på opbakning fra alle gode kræfter, som vil vores fælles bedste.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvad fik i at drikke til den brunch?

  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Der er ikke noget dem og os i denne her kamp. Vi er faktisk en del som har meldt os under de samme faner som Sofie brandvarm. 

Mht EG og politikerne, så var de ( 3 stk Fra bla S) på besøg en hel dag på Mon-Cherie, og EG blev nævnt mere end i tror. 

Hvis man vil vide noget om køberne i branchen, så har man pligt til at prøve at sætte sig ind i dem. Og der er EG altså et glimrende alternativ. I står jo ikke ligefrem i kø, for at fortælle om jeres grunde til sexkøb offentligt. 

Egentligt efterlyser jeg ikke censur herinde. Men der er altså lidt mere end de 15 mest intense debattører herinde. Og jeres kvinde/GP syn, er altså ikke det der vejer tungest når man leder efter, at få bekræftet sine værste fordomme herinde.

Redigeret af Trinetease

Del dette indlæg


Link til indlæg

I forlængelse af @Aros  glimrende indlæg, hvor jeg deler mange af hans tanker, vil jeg også gerne give udtryk for, at det virker som en noget rodet forestilling, specielt den del der nævnes på EG.  Det udelukker bestemt ikke at den organisering  der tilsyneladende er ved at samle sig omkring Sofie Brandvarm med flere  "har styr på det".  

Nu springer jeg alle del argumentationerne over og går direkte til mit budskab.   Man kan selvfølgelig diskutere hvor og hvilke medier man vil tage i brug, når man ønsker af informere bredt om dannelsen og etableringen af en ny organisation for sexabejdere,  herunder deres formål, organisering m.v. Det ville både være ønskværdigt men også en særdeles god ting, at oprette en tråd på EG hvor interesserede kunne læse helt konkret kan for info omkring:

  • Hvad hedder organisationen
  • Har den en hjemmeside
  • Hvem kan blive medlem
  • Hvem tegner organisationen ud af og indad til 
  • Hvordan kan organisationen kontaktes
  • Hvem har hvilke roller i ledelsen
  • Visioner og formålsparagraffer
  • Igangværende aktiviteter
  • Holdninger og meninger omkring forbedringer i branchen (kort sagt hvad kæmper man for)
  • kalender for vigtige møder
  • Info omkring den politiske situation, herunder hvem taler man med

blot for at nævne nogle ikke uvæsentlige info. Der sikkert behov for mere, men det kunne være et rigtigt godt sted at starte.  Hvis jeg selv kan søge disse oplysninger, vil jeg såmænd blive glad for at få at vide hvor jeg kan finde dem.

Som verdenen ser ud p.t  er EG en platform hvor der kan søges info om stort set alt indenfor branchen (så fik jeg alligevel flettet lidt argumentation ind) :)

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 49 minutter siden:

blot for at nævne nogle ikke uvæsentlige info. Der sikkert behov for mere, men det kunne være et rigtigt godt sted at starte.  Hvis jeg selv kan søge disse oplysninger, vil jeg såmænd blive glad for at få at vide hvor jeg kan finde dem.

Som verdenen ser ud p.t  er EG en platform hvor der kan søges info om stort set alt indenfor branchen (så fik jeg alligevel flettet lidt argumentation ind) :)

Det bliver der ikke nødvendigvis tale om, og hele det setup må andre gerne stå for, dem der kan og vil samles om det.

Gøre det offentligt, og i helt formelle sammenhænge, så som samråd, og som SIO gjorde det tidligere.

Jeg er nu klar over, at noget af det mest engagerede arbejde, der er ydet for at få meningsdannere og beslutningstagere i tale, er gjort anonymt i kulissen.

Og de er blevet vel modtaget, men også mødt af en massiv kritik, i mødet med dem, hvor de oplevede, at EG blev brugt konsekvent som en stopklods i dialogen med dem.

Det er der faktisk først kommet en flig frem af, med denne tråd, og som sådan viser det måske, at der ikke er noget der er så galt, at det ikke er godt for noget.

Så jeg må desværre skuffe en udtrykt forventning, om at blive holdt løbende orienteret i forum på EG, for det kommer ikke nødvendigvis til at ske i den form.

Men forhåbentlig kan vi på et tidspunkt, fortælle om hvordan vi bliver mødt og modtaget, hvis vi bliver modtaget, og ikke blot afvist, for det er også en mulighed.

Jeg forestiller mig at dialoger, kan tage form af uformelle kaffemøder, hvor vi lytter til hinanden, og vi forhåbentlig kan opbygge en gensidig tillid, som begge parter oplever positivt.

Det forpligter ingen, men det kan forhåbentlig påvirke holdninger, og inspirere deltagerne.

Undervejs kunne nogle måske bidrage med anmeldelser og indlæg, der viser branchen fra dens bedste side, og som måske kunne give anledning til en helt ny tråd med modsatte overskrift af denne tråds overskrift :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

One step at a time.

Jeg synes det virker meget godt det i har gang i, og håber i føler det har/får nogen betydning.

Vedrørende EG og branchens bedste side, så ... tjae håbet er jo det sidste der dør.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

@TheVoice En hjemmeside skulle være på vej :-) 

Tusind tak for info.  Når den lanceres vil den sikkert kunne besvare mange af mine spørgsmål 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 41 minutter siden:

@TheVoice En hjemmeside skulle være på vej :-) 

Måske får jeg tæsk men alligevel,

Som jeg forstår det arbejder nogle medlemmer herinde for at købesex ikke ulovligøres men at "arbejdsforhold" forbedres? hvis dette er tilfældet kunne jeg ikke være mere enig. 

Er det korrekt forstået at der arbejdes på at etablere en "forening" bestående af GPér ?

Der tales om en hjemmeside, nu kommer det så, intet her i verden er gratis (:lol:) kunne man forestille sig at vi som "bruger" af GPér, økonomisk kunne støtte denne forening, jeg vil gerne smide en 10er i kassen!!!

Inden jeg nu bliver overfaldet med argumentet om at hvis GPér vil danne en forening så må de sku selv betale, så vil jeg sige, hvis min 10er kan fordre at jeg fortsat kan besøge GPér enda under ordnede forhold så er den med glæde betalt.

  • Synes godt om 3
  • Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 19 minutter siden:

Det bliver der ikke nødvendigvis tale om, og hele det setup må andre gerne stå for, dem der kan og vil samles om det.

Gøre det offentligt, og i helt formelle sammenhænge, så som samråd, og som SIO gjorde det tidligere.

Jeg er nu klar over, at noget af det mest engagerede arbejde, der er ydet for at få meningsdannere og beslutningstagere i tale, er gjort anonymt i kulissen.

Og de er blevet vel modtaget, men også mødt af en massiv kritik, i mødet med dem, hvor de oplevede, at EG blev brugt konsekvent som en stopklods i dialogen med dem.

Det er der faktisk først kommet en flig frem af, med denne tråd, og som sådan viser det måske, at der ikke er noget der er så galt, at det ikke er godt for noget.

Så jeg må desværre skuffe en udtrykt forventning, om at blive holdt løbende orienteret i forum på EG, for det kommer ikke nødvendigvis til at ske i den form.

Men forhåbentlig kan vi på et tidspunkt, fortælle om hvordan vi bliver mødt og modtaget, hvis vi bliver modtaget, og ikke blot afvist, for det er også en mulighed.

Jeg forestiller mig at dialoger, kan tage form af uformelle kaffemøder, hvor vi lytter til hinanden, og vi forhåbentlig kan opbygge en gensidig tillid, som begge parter oplever positivt.

Det forpligter ingen, men det kan forhåbentlig påvirke holdninger, og inspirere deltagerne.

Undervejs kunne nogle måske bidrage med anmeldelser og indlæg, der viser branchen fra dens bedste side, og som måske kunne give anledning til en helt ny tråd med modsatte overskrift af denne tråds overskrift :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Fint indlæg

Din rolle 

Du kunne være rart at vide i hvilken egenskab dit indlæg skal læses, er det som:

  • Almindelig profil, som alle vi andre
  • Som en del at den nye organisation eller hvad skal man sige, dem der taler med politikere m.v.
  • Som en god ven til @Trinetease

EG - En stopklods

Jeg kan såmænd godt sætte mig ind i, at når EG afspejler stort set alle slags udbydere, købere, herunder også toppen og bunden af markedet samt meget detaljerede beskrivelser af gode/dårlige  besøg, konflikter,  forskelligt syn på de aktive kvinder osv osv.    så er det jo forventeligt, at uagtet hvad ens politiske holdning er til prostitution, så er der materiale der kan understøtte disse forskellige holdninger.  Det er jo ikke anderledes end  ved stort set alle politiske emner der

Kunsten her er jo nok ikke at føle sig presset i en meningsudveksling og føle at man skal forsvare og forklare den del af branchen man ikke selv kan stå indenfor.  Det handler nok mere om, dels at erkende at denne branche også har dårlige sidder, og tage afstand for det, og få rettet fokus på den del som man kæmper for.  Der er jo intet til hinder for, at man eks. støtter op omkring. at der bestemt findes de såkaldte sociale problemer i branchen, samt man er helt enig i, at den del skal hjælpes anstændigt ud af branchen, og så samtidigt fremføre sin syn på den velfungerende del af branchen

Bortset fra det, har jeg fuld forståelse for, at man let kan føle sig kørt over at politikere, som nærmest har det som deres spidskompetence, at finde svagheder i andres holdninger og argumentation eller som I/jer eller dem der har oplevet det,  har oplevet massive angreb, med det enes formål at skulle undgå at kunne argumentere og retfærdiggøre egne politiske holdninger.

Skal man op imod politikkerne  skal man vælge sine talsmænd/kvinder med omhu.  ligesom man i erhvervslivet  har "medvinds- og modvindsleder" og man også her nødt til at se på hvem er gode til at argumentere under pres og modgang, og hvem er gode til ikke at lade følelserne løbe af med sig.

Som min pointe er blot, at man på ingen måde skal købe eller bilde sig ind, at EG og dens alsidighed er et problem.  

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 14 minutter siden:

Jeg kan se at jeg har fået 2 HAHA, jeg tager faktisk nærværende diskussion ret seriøst så hvorfor HAHA

Min griner er fordi jeg syntes om dit indlæg og samtidig gav det et stor smil. 

  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@TheVoice Hvis du var mod prostitution og ønskede at sætte dig ind i gæsternes mentalitet, hvor ville du så kigge ? 

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er mod EG. Siden er også vigtig på sin egen lidt specielle måde. Og der er mange gode debatter. 

Og du har da ret, en talskvinde skal ikke være for emotionel. Hvilket også er lige præcis derfor at jeg aldrig kunne finde på at være det ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der nævnes censur - Både direkte og også underforstået (ja undskyld, men sådan læser jeg det) Trine er imod censur herinde, hvorimod Rejse mener vi kun skal poste positive indlæg herinde på EG.

Håber da ikke, at der er og bliver et udbredt ønske om, at anmeldelser og debatter herinde på EG skal tage udgangspunkt og hensyn til hvad der er bedst muligt i “en forhandlings situation” med nogle politikere. 
Netop mangfoldigheden herinde, er efter min mening det der gør stedet her interessant at være. Og at en skovl bliver kaldt en skovl. Desuden håber jeg da ikke, at man som bruger og aktiv bruger herinde, skal “godkendes” eller kun må skrive på en af andre, bestemt måde. Naturligvis skal EG’s regler overholdes, det er ikke dem jeg anfægter. 

Men mener @Rejsenetværk feks, at der ikke mere må postes tråde om sex uden kondom?

Eller hvordan skal jeg helt konkret forstå dit skriv?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg deltager sjældent i debatter her på lille EG.

Så undskyld mig  -  men jeg prøver at pippe lidt alligevel.

Som udgangspunkt mener jeg, at talsmænd m/k skal vælges af forsamlingen. Ellers er det personens egen mening, han/hun giver udtryk for.

Trine Tease er GP - Hende springer jeg over.

@Rejsenetværk 

1) Er han talsmænd for lille EG?

2) I så fald - hvem har valgt ham?

3) Udtaler han sig alene for sig selv?

4) Eller?

 

NB! Det skal IKKE opfattes som kritik af nogen person! TAK.

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

@TheVoice Hvis du var mod prostitution og ønskede at sætte dig ind i gæsternes mentalitet, hvor ville du så kigge ? 

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er mod EG. Siden er også vigtig på sin egen lidt specielle måde. Og der er mange gode debatter. 

Og du har da ret, en talskvinde skal ikke være for emotionel. Hvilket også er lige præcis derfor at jeg aldrig kunne finde på at være det ;-) 

Hvis jeg skulle argumentere imod prostitution og derved have et ønske om et forbud,  så ville jeg først og fremmest læse alt hvad de toneangivende på forbud siden allerede har lavet.  Den side har ligesom lagt hovedvægten på kvinderne,  og deres argumentation er jo ligesom bygget op omkring, at :

  • Kvinderne lider psykisk overlast
  • Kvinderne er svage
  • Kvinderne udnyttes
  • Kvinderne gør det af tvang, nød eller som eneste udvej
  • Deres valg skyldes sikkert ting og sager i deres opvækst.  Svigt m.v. 

 

I den form for argumentation bliver reelle undersøgelser af købernes adfærd, kendetegn m.v.  "uinteressant"  fordi ovennævnte klart og indirekte fortæller/antager at mænd lidt populært sagt er nogle svin der er årsag til ovennævnte.  Hvis en undersøgelse af mændenes adfærd klart viste, at mændenene generelt set behandlede kvinderne med respekt og værdsatte det unikke i at blive inviteres ind i kvindernes intime univers på kvindernes betingelser, så ville det efterlade en masse spørgsmål og huller i argumentationen.  

Jeg kan så forstå, at nogle tilsyneladende social demokrater har været et smut på en dansk klinik og talt med nogle danske kvinder.  De har så på forskellig vis forberedt sig.  Det er altså ikke kommet på besøg med fuldstændige åbne og objektive øjne.  De har hart om EG, som de danske kvinder sikkert også kender.  Derfor har man vel præcenteret de danske og tilfredse kvinder for nogle mænds grænse overskridende adfærd på EG.  Det kunne så give anledning til at sige

Når i fortæller at i nyder jeres "job" og fortæller at jeres gæster er søde, respektfulde -  Der er da noget der ikke hænger sammen her, når vi kan læse om den ene krænkende adfærd efter den anden bare ved at bruge 5 min på EG.   Det er selvfølgelig ikke rigtigt, der er brugt mere tid, og man er fuldstændig upåvirkelig af tråde og indlæg der ikke bakker deres diskurs op - Altså en på forhånd fastlagt politisk holdning som ikke påvirket af virkeligheden. 

Den er jo egentlig ikke særlig svær at komme tilbage på  "Det er jo ingen hemmelighed, at social demokratiet har prioriteret, at sætte skub i processen med at hjælpe de svagest stillede ud af branchen,  men det konflikter sådan set ikke med, at de stærke og selvstændige kvinder i andre dele af branchen afviser den slags mænd og nøje udvælger respektfulde mænd osv"

Så hvor ville jeg lede hvis jeg stærk manipulerende ønskede at fremstille alle mænd som nogle svin ?  Jeg ville primært finde de grove eksempler i Tyskland og de andre lande hvor det er lovligt, og så tilføje "Der kan i jo bare, selv i Tyskland hører vi om alverdens ulykkelige skæbner, kriminalitet, usle forhold for kvinderne, og.....sjovt nok er det mændene der tjenere de fleste penge og sætter regler og betingelser, mænd der udøver vold på kvinder og bla bla.  De har jo ligesom prøvet, se hvad der er kommet ud af det"

 Sekundært ville jeg selvfølgelig også fremfører at man kan finde rigtig mange kedelige historier på EG, for ligesom at fortælle "Køberne i danmark adskiller sig ikke markant fra eksempelvis tyske købere"

Nu mangler vi så bare, at du beder mig om at argumentere for at branchen selvfølgelig stadig skal være lovlig, at mændene generelt er søde, at kvinderne skal have flere rettigheder, og stigmatiseringen skal have en ende  ;) :D  

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pollution skrev, den 29.1.2020 at 03:18:

Al snak om ubeskyttet.... hov, det er jo rigtigt hvad du siger, men i et marked, hvor ingen regler hersker, så skal efterspørgslen da nok diktere udbuddet. Superfransk er jo nærmest blevet  standard.

Men at ubeskyttet sex er et prisspørgsmål giver ingen mening. 

Grunden til at være imod ubeskyttet sex er vel, at vi ikke vel have en ukurerelig og dødelig sexsygdom og i allerværste tilfælde at give den videre. 

I dag har vi jo PrEP (piller mod at få HIV og det er noget man skal tage hele tiden) og de fleste sygdomme kan udryddes med antibiotika, mens andre er mere genstridige.

Jeg mener ikke, at man derfor skal fralægge sig alt fornuft og bare knalde ethvert hul, men hvis professionen kunne blive reguleret, så at pigerne i hvert fald havde bedre adgang til lægekontrol og hjælp (evt. adgang til PrEP behandling) så kunne det være, at man  (med forbehold) kunne få lov til at have seksuel samvær uden en tynd plastikpose over lemmet. 

 

Hahaha nej vent lige 2 sekunder... tror det det er en pille man popper til morgenmaden med sin omega3 ? Har du tjekket op på bivirkningerne ved en pille, der dræber chancen for at få, hvad der førhen var kendt som en dødbringende sygdom? Er du som i seriøs lige nu ? 
 

det er mit ansvar som luder at sørge for jeg ikke bliver smittet, eller jeg smitter mine kunder. Og nu er du vel Forhåbentligt en af de mænd med en hjerne støre end dit pikhovede. Som godt ved at aids den dag idag måske er det mindste problem, hvad det angår. Tror at blive smittet med mangel på fucking selvrespekt nok er det allerværste. 
 

pgr af mænd som i.. det tænker.. det går nokZ er grunden til så mange der ude er smittet med hiv og føder børn der allerede fødes med sygdommen. Den starter af mange gange med ham den helst store idiot, der ik bare nok med at knalde uden om. Så knalder en tøs uden kondom. Der har sex med alle mænd der betaler hende for det, uden kondom.

Han tar smilende hjem og knalder konen. Smukt. Og det starter altsammen med det ansvar vi har. Os i branchen. 
 

hvad det angår har kunderne sku ik noget ansvar overfor os. Det er vores ansvar som tøser, ikke at blive smitter og ikke at smitte. ! 
 

lad os hoppe videre til sprøjt i munden. 
 

En kvinde bliver voldtaget, slået ihjel og kastet ud i skoven. 2 måneder efter bliver hun fundet. Ingen ved hvem hun er. De dna tester. Og de kan både teste sig frem til hvem hun er og hun er blevet voldtaget. Spyt er dna, sperm er dna. Når det sperm har sat sit i spyttet. Så håber jeg fandme, at et tyngekys. Er det første hendes næste kunde får. Heeelt ind og køre rundt med tungen. Og så kan du få lov til ar være dagens måske nr 5 der stiller pikken i munden på hende uden kondom og sprøjter. For nogen er det en fetich. I mine øjne er det mangel på selvrespekt.
 

Jeg sluger min kaviar. Men ikke 80 årige oles sperm. Eller unge søren på 18 der knepper til højre og venstre og hukker i alt der har en puls. 
 

må sku ærligt indrømme. Den her branche er kørt så langt ned til et level. At jeg har ondt af de der følger med ned af bakke.  
 

Jeg holder mig her oppe, hvor jeg har kæmpet mig op. Og de der vil lade sig rive med at et par spanske eller russiske tøser. Eller lidt for ældre danske damer der føler sig nødsaget at kneppe og sutte uden kondom for at holde regningerne betalte. I tar den vej der passer jeg bedst. Jeg er 26 år ung. Men kan med stort garanti garantere jeg for. Hverken nu eller nogensinde vil jeg få brug for at risikere mit helbred for en lille skilling.  
 

600 kr ? 1000 kr ? Uden kondom? Der er sku ik engang nok til vin til maden

Men nyd det folkens, til de der desværre er endt der. Hvor sex of blowjob med en luder der tilbyder det til alle mænd og en hver. Er okay 

   

  • Haha 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden:

Jeg deltager sjældent i debatter her på lille EG.

Så undskyld mig  -  men jeg prøver at pippe lidt alligevel.

Som udgangspunkt mener jeg, at talsmænd m/k skal vælges af forsamlingen. Ellers er det personens egen mening, han/hun giver udtryk for.

Trine Tease er GP - Hende springer jeg over.

@Rejsenetværk 

1) Er han talsmænd for lille EG?

2) I så fald - hvem har valgt ham?

3) Udtaler han sig alene for sig selv?

4) Eller?

 

NB! Det skal IKKE opfattes som kritik af nogen person! TAK.

Hvis udgangspunkten er at en talsmand skal vælges af forsamlingen, så må jo udgangspunkten for udgangspunkten være: Hvem er forsamlingen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er på pm, og i forum blevet bedt om at præcisere min rolle, og er blevet bebrejdet mit skriv efter at have spist brunch med Trine.

Jeg skal beklage, hvis jeg har udtrykt mig på måder, der giver anledning til at jeg kunne fejlfortolkes.

Min hensigt var ikke andet, end at følge op på, hvad der allerede var givet indtryk af i tråden, herunder eksempler af Trine selv fra arbejdet i kulissen, og de oplevelser det har givet.

Herunder en vilje til at stille uformelt op, eksempelvis til kaffemøder, som ja kunne inkludere inspiration til justeringer, der kan tale for beslutninger, som ikke alle ville billige.

Jeg har pointeret at det ikke, skulle være som led i nogle formelle initiativer, men blot på uformel basis.

Jeg er ikke valgt af nogen til nogen rolle, men ville sådan set bare godt medvirke til, helt uden om de formelle processer, at diskutere det syn på os, som der er kommet til udtryk i denne tråd.

At det har kunnet opfattes anderledes, beklager jeg.

Set i bagklogskabens klare lys, skulle jeg slet ikke have skrevet det indlæg, ihvertfald ikke på det givne tidspunkt.

Jeg var for hurtig på tasterne, i dette tilfælde var der for kort fra tanke til handling, og rent ud sagt så skulle jeg have talt med Trine om det før jeg skrev det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden:

Jeg var for hurtig på tasterne, i dette tilfælde var der for kort fra tanke til handling

Som talsperson er det ikke en god egenskab at have.
Tror det står som et af de første punkter i talspersonhåndbogen, at omtanke før man skriver er godt, og at mere omtanke er bedere.
Og det gælder også når man udtaler sig på vegne af andre.

Derfor er jeg ikke talsperson for andre end mig selv.

Redigeret af AalborgLook
Typo...
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...