Alting skrevet af ZEUS
-
annonce betaling
Netop !.. Tænkte også der var den fare.
-
Godnat
Ja det er sørgeligt som det desværre mange gange foregår. Jeg tror vi alle kender til groteske hændelser, og hvor man undrer sig. Hos min storebror feks som døde af kræft, så var det netop noget lignede der skete. Hvor de udskød og udskød, og til sidst droppede at give ham stråling et sted. Hvor det så efterfølgende viste sig kræften kom igen, og spredte sig og før de opdagede det, havde spredt sig til et sted hvor der ikke fandtes behandlings mulighed. Jeg tror at når man centraliserer meget, så opstår de her kæmpe kolosser hvor der er en masse mellemledere og mennesker uden et reelt ansvar. Og så opstår de her ting uundgåeligt. Så er det hvad der er flest fordelle eller ulemper ved. Økonomisk så nok ingen tvivl om hvilken model der er bedst. Men menneskeligt så ingen tvivl om hvem der er taberne. Men håber du får en afklaring tirsdag Misjo. Og godt du fik sagt din mening. Selvom ikke pågældende læges skyld, så skylder hun en forklaring hvorfor de handler som de gør.
-
Godnat
Men ville der så ikke være nogle herinde der kunne hjælpe på med transporten ? Nu efter nogle tidligere i tråden tilbød hjælp til diverse byggeopgaver i huset. Ikke at det så skulle betyde du skulle gengælde noget med du skulle invitere dem ind og alt muligt. Bare hjælp med transport de dage fra a til b ? Ved heller ikke om du vil have den hjælp, hvis nogle har mulighed og vil hjælpe med det. Tror jeg selv havde syntes det havde været lidt grænseoverskridende. Trods utroligt flinke og dejlige mennesker herinde, så ville jeg nok føle man skulle give noget igen, invitere dem ind , bruge en del tid og give en masse personligt. Og vurderes op imod den hjælp med transport kontra at skulle åbne sig så meget op for mennesker man trods alt ikke kender rigtigt, ville nok gøre at jeg havde afslået hjælpen. Men hvis der på forhånd var klare linjer, og hjælpen udelukkende var transport og du ikke skulle give noget som helst igen, så kunne det måske være en mulighed Misjo ?
-
NYSTARTET/ DEBUTERENDE slank 21årig☘️VARM SAFTIG FISSE❣️
Og nu har "hun" åbenbart skiftet statsborgerskab og ikke fra Polen mere men Bulgarien. Man skal give hende den credit, for det fejlfri dansk hun skriver i annoncen. Specielt når hun til sidste skriver hun kun kan svare på engelsk
-
Lån med afdragsfrihed i 30 år
Jeg er ikke den rette at spørge, men selv altid været skeptisk over variabel rente. Men dem der har benyttet sig af det har helt sikkert haft stor gavn/besvarelse af det. Men jo er en risiko. Så bare hvor stor den er kontra det dyrere fastforrentet.
-
Lån med afdragsfrihed i 30 år
Men uanset hvad så slet ikke sammenligne med dem der stod med gæld i husene til skorstene og oplevede en finanskrise. Du har uanset hvad der skulle kunne komme af økonomiske nedgange i fremtiden, næsten betalt din lejlighed på 2 mio. Og skulle du afdrage fuldt, jamen så har du stadig de 1,2 mio som du eventuelt låner, som du kunne tage lidt af. De ville faneme kunne strække langt og dække kæmpe huslejer masser af år ud i fremtiden Og i værste af værste tilfælde, ja så flytte. Som du skrev i oprindelige indlæg udenfor byen til provinsen. Men du er altså godt stillet der med at kunne komme med 2 mio kontant Så syntes altså ikke du behøver frygte eller bekymre dig på nogen måder der ved at få sådan et lån.
-
Lån med afdragsfrihed i 30 år
Ja det skal jeg ikke være den rette til at svare på. Men uanset hvad så er du velhavende Rejse. Du vil have en formue i investerede midler på 0,9 mio som i værste tilfælde kunne trækkes ud. . Ligesom du minimum vil have en tilsvarende friværdi i din bolig på ca det samme beløb. Så du behøver ihvertfald ikke bekymre dig for økonomiske trængsler fremover Så bare hvad der er bedst at gøre for at få formuen til at vokse, samtidigt med at du stadig har frihed til at tage lidt af den hvis du havde behov. Men der har du nok selv fundet den bedste løsning. Få uafhængig rådgivning, og læse inde på Forbrugerrådet Tænk om emnet.
-
Lån med afdragsfrihed i 30 år
Men er det ikke fuldstædigt ligegyldigt ? Det er jo ikke dit problem. Og tro mig havde låneudbyderne haft bare den mindste risiko så havde de nok selv sagt fra. Tro mig det havde de ! Men gør de altså ikke ved en 40 procent friværdi. Og de låner altså ikke udfra hvor godhjertede og ærlige man kunne være. De er kolde som is, og låner kun hvis de ved det er en god forretning for dem. Og skelner så med risiko for gevinst eller i værste fald et tab for dem. Er der bare lidt risiko så dyrere rente/gebyrer. De giver dig altså ikke penge. Du får bare nogle af dine egne på forskud, mod at de får værdi i din lejlighed. Plus de så tjener lidt ekstra på det Jeg kunne forstå det for dem der har købt nyt hus/lejlighed med kun 5 procent i udbetaling eller dem der endda har lånt til udbetalingen i banken. De kan hurtigt komme på røven hvis renten stiger på deres variabel rente lån, de bliver syge eller arbejdsløse og pludselig ikke har råd til at sidde i det, og hvis hus/lejlighedspriserne så er faldet i mellemtiden. De vil få et smæk og risikere at sidde med stor gæld efterfølgende, som de skal afdrage som et almindeligt forbrugslån med 10 procent rente. Uden at eje noget. Men Rejse du har næsten betalt lejligheden !.. Det er hujende ligegyldigt om du så havde kunnet låne op til 99 procent af værdien af lejligheden, om den så eventuelt havde faldet i pris senere. Kun hvis du skulle flytte fra den og sælge den så gøre en forskel. Dvs hvad du reelt så fik i hånden ved salget. Men jo ligegyldigt da det det kun handler om hvornår du ville tage pengene ud af lejligheden. Havde du fået udbetalt hvert en rub af friværdi i den, og endda havde et tab iforhold til den nuværende værdi den er vurderet til, så jo ikke gøre en hujende forskel. Da du jo så bare har fået udbetalt beløbet forud og med lethed kunne betale det lille tab der i værste tilfælde kunne opstå. Vælger du at blive boende i den til du sætter træskoene så endda direkte risiko for du ender med at dø hvor der står en kæmpe beløb i friværdi som så enten staten eller hvis du har skrevet testamente til kattens værn vil få. Jeg forstår ikke hvorfor du bekymrer dig om eventuelt de 60 procent friværdi ikke skulle passe engang i fremtiden. Hvad forskel gør det ? Selv i værste tænkelige scenerier, så vil en låneudbyder låne dig til skallede 60 procent af værdien af din lejlighed. De kan næsten ikke få mere sikkerhed. Selv ved usandsynlig dårlig ejendomsmægler og en sort tid for ejendomshandler så lejligheden går langt ned i pris, så vil de jo med 100 procent sikkerhed få deres penge igen når den blev solgt. Andet med dem der har belånt op til skorstenen og intet ejer. For eget vedkommende så vil jeg ikke risikere at min opsparing ender med at gå til kattens værn. Jo måske en mindre del Men jeg vil sørge for jeg selv bestemmer over min forhåbentlige rimelige formue den dag jeg bliver gammel. Ikke at det er bankerne der bestemmer og ikke vil låne mig penge i huset, trods jeg har friværdi på mere end 50 procent, og kun tilbyder mig lorte lån med høje renter hvor jeg skal tigge om at få pengene. Jeg vil gøre alt for at få flest muligt penge ud af murstenene så jeg selv har råderet over dem. Og så investeret så jeg altid har et rimeligt stort beløb jeg kan få ud hvis jeg ønsker det.
-
Kingi - 11 ud af 10 på GFE-barometret!
ZEUS skrev et svar til ÅbyhøjMand's tråd i Anmeldelser af piger og klinikker på Sjælland og KøbenhavnJoke ?
-
Bedste sted i Europa for Hygge/Knalde tur ?
Jeg har så ikke været i Ukraine. Men tror altså ikke at det er billigere der end i Polen. Så tætteste sted fra Danmark og billigste sted må helt suverænt være Polen. Og kvaliteten generelt hos pigerne i Polen bestemt også god Og til trådstarter er det en billig tur du søger, så tjek Roksa.pl og se udvalget feks i Stettin. Mit råd her er at udelukkende at finde pigerne derinde, og få dem hen til ens hotel som escort. Og ikke besøge de her klubber de har i Polen. Dels er det dyrere, og vigtigst, så meget mindre udbud af piger.
-
Lån med afdragsfrihed i 30 år
Tak Rejse for endnu et af dine velargumenterede indlæg med masser af info. Som sædvanlig fra din pen, så undersøger du sagerne ned til mindste halmstrå, så vi andre kan høste frugterne. Står lidt i lignede situation som dig, selvom sammenligneligheden adskiller sig fra at bo et sted hvor boligpriserne er ekstremt lave i forhold til hos dig. Men hvor jeg har fået et ekstremt billigt hus (også iforhold til boligpriserne her er meget lave i forhold til feks København) og hvor jeg er igang med en total renovering af huset. Har indtil videre klaret mig uden lån, og regner med jeg kan indtil huset står færdigt, ny renoveret med nyt terrænndæk, forvandlet fra energimærke D til A, og væg og skorsten fjernet og åbent køkken alrum med nyt stort køkken blandt andet. Men selv med alle de ting, så vil værdien af huset sikkert ikke være mere end 1 mio. Så er i en anden liga en dig der har friværdi på 2 mio Jeg har derfor uanset covid19 sparet min tur til Thailand i år. Men når hus færdig om ca 1 år, så da igen leve fint igen. Jeg gider sgu ikke ud og skal betale dyrt for et billån i renter. Jeg vil som før jeg købte dette hus have minimum 2-300.000 stående. Og havde tænkt til den tid når huset færdigt, få vurderet mit hus og tage et normalt fastforrentet huslån. Så jeg ihvertfald får trukket en del ud, så jeg ikke risikere at skulle ud og betale et dyrt forbrugslån på noget som på et tidspunkt kunne være aktuelt. Men denne lånetype som du bringer i denne tråd, gør det interessant. Den anden tråd du referede til i første indlæg, har jeg også lige læst. Men tror du gjorde det rigtige i ved ikke at vælge det. Uden jeg selv har meget forstand på det her stof, så virker det efter min mening ublu at forlange 25 procent af en prisstigning udover de udgifter det i forvejen kostede. Så kan de nok så meget kalde det rentefrit. Men lette penge de tjener af dig efter min mening. Husk på at de sikkert også ville have vurderet dit hus i underkanten, for dermed at få en stor fortjeneste når det skulle sælges. Jeg har så fornemmet på dig at du ikke vil have for stor friværdi ud, og godt følge dig. Samtidigt fornemme jeg også at du har rykket dig lidt i din indstilling fra tråd 1, med absolut at ville være helt gældfri. Også til du gik i graven. Helst med 2 mio + stående som mursten. At det måske ikke er helt så meget fidus i at gå og spare og måttet undværre en masse glæder bare for at kunne være gældfri, og så have en opsparing på 2 mio i mursten som staten vil æde hvis du gik bort. Jeg kan sagtens følge dig i at det er så meget dejligere at have overskud af penge, end at være fattig. Har selv oplevet begge dele. For 6-7 år siden og før der, hvor man hele tiden brugte rub og stub ligeså snart de kom ind på kontoen, og måske i nød var nødt til at gå ud og tage et lån som var dyrt i sidste ende. Jeg må bare sige ordsproget med at at de rigere bliver rigere, og de fattige fattigere, holder i den grad. For tjener man pludselig mere end man bruger, så bliver man endnu rigere, da man slipper for dyre lån, og altid kan købe billigt når der er behov for noget. For mit vedkommende var det et godt job som jeg iøvrigt stadig har. Udskiftning til en ny C1 som i den grad var forringelse i forhold til at have en dyrere mellemklassebil med stor motor. De penge man brugte før på bil er altså faneme mange og utroligt så billigt man månedligt og årligt sad for med en mikrobil. Så fra min første tur til Thailand for vel ca 7 år siden hvor jeg kom hjem, og kontoen igen stod i 0, så ændredes det fremadrettet, at jeg trods frihed til masser af fornøjelser, pludselig havde 50.000 årligt i overskud. Og gør en kæmpe forskel ! Så ja kan sagtens følge dig i at ville være gældfri. Men derfra til at ville have en masse stående i friværdi det forstår jeg simpelthen ikke. Livet kan meget hurtigt ende. Jeg havde en del år ældre bror som lige er død af kræft. For 3-4 år siden fik han det. Han fik lige en tur på ferie med familien i Tyrkiet, men resten af tiden bare gået tilbage og grusomt at opleve hvor ubarmhjertig den her fucking kræft kan være. Han havde børn og der se fidus at der var en opsparing i mursten, men seriøst ikke se hvad du får ud af det, nu du skriver du ingen arvinger har. Der er jeg sgu enig med Alkoholikeren i at lån det du kan max i lejligheden, og investerer dem i nogle sikre obligationer eller aktier. Mens du kan !!.. For jo ældre du bliver jo sværere bliver det for dig at låne penge, selvom det jo er idioti da låntagere næppe finder bedre garanti for udlån ved sådanne friværdier. Medmindre problemet er at du med dine indtægter som pensionist ikke vil have råd til at betale for sådan et boliglån ? Iøvrigt hvilken forskel er der på de her friværdi lån og et almindeligt lån ? Mener hvis man ingen gæld havde i en evt lejlighed/hus og ville låne 60 procent , er det så billigere at låne i et af de her via friværdi lån, eller det samme som andre boliglån ?
-
Forklar jeres brugernavn
Fuldstændigt tilfældigt, og håber ikke grundet mindreværd komplekser Meget længe siden jeg oprettede en profil herinde. Og faktisk lidt underligt jeg oprettede med det navn. Alle andre steder på nettet, der næsten alle steder oprettet mig som Fetaehhgodt. Og nej drejer sig ikke om fetaost Faktisk betyder det på bornholmsk : fisse er godt. Og holdt fast i navnet som jeg oprindeligt tog på en gamerside, hvor der var sådan et tåbeligt censursystem, så man ikke kunne skrive ord der bare mindede lidt om bandeord eller noget frækt. Så "opfandt" navnet i trods, og morede mig indvendigt af at tage røven på de her censur idioter. Vedr. navnet ; fetaehhgodt så også brugt det engang på en eller datingsider med polske piger. Der spurgte en pige engang hvad det betød. Hun besøgte af og til Bornholm og kendte nogle bornholmere.. Jeg svarede at hun bare skulle sige det højt næste gang hun var der. Så ville hun nok få at vide hvad det betød. Hmm var måske lidt ondt Hørte aldrig fra hende mere.
-
Mie (snap)
Ha Ja jeg havde ihvertfald aldrig brugt bare en øre eller et sekund på kontakt der. Den oser vildt af fake . Billederne virkeligt elendige hvis de skulle virke troværdige. Dels tydeligt fra en pornoside. Og dels temmeligt usandsynligt at en dansk pige har sådanne ansigts billeder i en annonce. Er det mig der bare føler at der er blevet ekstremt mange af de her fusker annoncer hvis eneste formål at lokke folk ind på en eller anden udenlandsk betalingsside ? Jeg får uhørt mange emails af vilde danske damer i mit nabolag der desperat vil have sex Alle med ansigts billeder og med ubeskrivelig dårlig google translate dansk. Jeg fatter ikke der er nogle der er så dumme at de hopper på det her svindel. Men må samtidigt erkende at der er en del der må gøre det, sidenhen det er en god forretning at have folk til at sende alle de emails, og betale annoncer som man ser i trådstarter. På en måde komisk, og på den anden side dybt tragisk For er åbenbart nogle der går i fælden. Og naivt sidder og betaler dyrt for at skriver til nogle mænd der udgiver sig for være damer.
-
29 årig sigtet og fængslet for voldtægt af 17 årig sugardate
Du læser overhovedet ikke noget af det jeg skriver ? Hvis kun følelser og fornemmelser du argumenter efter så giver jeg op Vil dog endnu engang understrege, og som mit indlæg oprindeligt tydeligt gjorde opmærksom på, var at du blandede to sager sammen. Og de kommetarer der talte om snyd og ikke voldtægt var fra et indlæg der handlede om en "vittighed" med en luder. Og ja bruger ordet igen for at henlede til den "vits" der var. Jeg har hele tiden taget stærkt afstand fra det der skete i det oprindelige indlæg fra trådstarter. Selvom ingen ved hvad der reelt er sket, så hader jeg simpelthen de der ubehagelige typer der forsøger at presse prisen ned før eller bagefter mv. Og ja er det sket som hun beskriver,hvilket der er virkelig god grund til at tro, så ingen tvivl om det var en voldtægt ! Men der hvor jeg skelner mellem voldtægt og det at blive snydt, er hvor der sker en sexagt frivilligt med accept og ikke bare det der ligner lidt tvang ! kontra en sexagt hvor en anden tvinger en pige til samleje mod sin vilje.. Det er det der gør den kæmpe store forskel. I eksemplet med "vitsen" med luderen, skrev jeg at det selvfølgelig ikke var ok. Men at det ikke var en voldtægt, da hun jo frivilligt , ganske vist under falske forudsætninger havde tilbudt og udført samleje. Som en anden herinde skrev, så kunne det måske også føles som voldtægt hvis en pige fra en eller anden datingside et halvt år havde skrevet med en mand. Og med falske forudsætninger havde troet at hun havde skrevet med en rig succesfuld mand, men som senere viste sig var en svindler, føle hun var blevet voldtaget. Da hun nu senere efter samleje havde opdaget han var en svindler der udgav sig for alt muligt til en masse kvinder. Men der en kæmpe forskel efter min mening for hvad man kan mene er voldtægt kontra bedrageri/snyd. Og jeg syntes ordet voldtægt bliver udvandet hvis man bruger det i det tilfælde, efter min mening Men ellers er vi enige om at det er uhyre svært at bevise en voldtægt, og der sikkert sker rigtigt mange desværre som aldrig bliver dømt. Dels som du skrev fordi de ikke tør stå frem som sikkert er et kæmpe mørketal. Og dels dels dem der har stået frem, men hvor det er så pokkers svært at få medhold i en retssag, da alt jo skal kunne bevises.
-
29 årig sigtet og fængslet for voldtægt af 17 årig sugardate
Nu kunne jeg bare ikke finde et andet udtryk, end det. (gøre grin med voldtægt) og syntes faktisk ikke det var et udtryk du behøvede føle dig stødt af. Der kunne sikkert findes meget grovere udtryk. Men selve min poingte at jeg syntes det ikke var særligt smart at du ligestillede en rigtig voldtægt, med en person som bare var blevet snydt, det svarede du slet ikke på. Jeg fastholder stadig at det var særdeles upassende af dig at sammenligne en voldtægt med det eksempel som nævnte indlæg gik på. En luder som ikke fik de penge hun havde regnet med. Og ja normalt bruger jeg ordet GP eller prostitueret, hvilket du kan se i alle de tråde hvor jeg har skrevet om de personer. Men nu omhandlede netop det indlæg fra en bruger hvor han skrev om en luder som blev snydt. Så for at holde fokus på det, og ikke selve trådstartens indlæg, så skrev jeg luder. Og nej jeg føler ikke ordet er nedladende. Ordet luder er kun blevet negativt ladet fordi nogle idioter har set ned på de piger der arbejder i den branche. Specielt af andre piger om deres medsøstre. Enten fordi de var bange for hvad deres ægtemænd lavede. Eller til at holde deres medsøstre nede som bare hyggede sig med flere partnere som vi fyre åbenbart sagtens kan gøre uden at blive kaldt ludere eller billige. Så ja bliv bare stødt over ordet luder. Og føl dig krænket. Det er jo også det bedste forsvar at ikke svare på det der var poingten og så lave et angreb Personligt så vil jeg nu mene det er mere krænkende når en person i omtalte indlæg mener at det er en voldtægt. Specielt overfor de piger der vitterligt har oplevet en rigtig voldtægt.
-
Godnat
Sørgeligt. Selv lige mistet en storebror til det fucking lorte kræft. Kæmpe respekt til Misjo. Han minder os også om hvor lidt der er mellem liv og død. Vi (eller ihvertfald mig) flygter for de her tanker. Men sundt at blive mindet om det. Og sikker på der venter Misjo noget godt når han forlader denne verden.
-
29 årig sigtet og fængslet for voldtægt af 17 årig sugardate
Trine den her debat handlede ikke om trådsstarters indlæg med pigen på 17 der anmeldte en voldtægt. Det handlede om den her tråd som en anden bruger skrev: Sagen får mig til at tænke på en gammel historie: En mand aftaler en forretning til 200 kr med en gadeluder. De går ind i en port og knepper. Da de er færdige, trækker manden hurtigt bukserne op og flygter i fuld fart. Uden at betale. Luderen råner HJÆLP, jeg er blevet voldtaget. Og kæmpe forskel på det her og så det trådsstarter handlede om. Ikke iorden det luderen blev udsat for, men sgu ikke voldtægt ! Hvis du virkeligt mener det, så gør du tykt grin med dem der virkeligt har oplevet en voldtægt. Og så mener jeg sgu ligeså godt, en håndværker kunne kalde sig voldtaget hvis han blev snydt af en kunde der ikke betalte.
-
29 årig sigtet og fængslet for voldtægt af 17 årig sugardate
Jeg ville kalde det: snydt ! Hun er ikke taget mod sin vilje. Hun er blevet snydt og ikke fået de penge hun havde regnet med. Og selvfølgelig ikke i orden. Men at bruge ordet voldtægt i ramme alvor , er efter min mening en hån mod dem der virkelig oplever en voldtægt. Men ja det ville sikkert være det ord de fleste ville bruge i sådan en situation. Men siger jo også meget. At der desværre også er kvinder der fortryder eller føler sig snydt , og som følgende oplever det som en voldtægt og dermed anmelder det som en voldtægt, selvom det ikke har været det efter min mening. Næst efter de værste ofre som er dem der er blevet voldtaget, er dem der bliver dømt for en voldtægt, som de ikke har begået. Tro mig det må ikke være sjovt hverken for vedkommende ellers vedkommenes familie. Heldigvis er vores domstole opmærksomme på det, så sikkert uhyre sjældet det sker at en uskyldig bliver dømt for voldtægt. Men samtidigt så sikkert mange kvinder som vitterligt er blevet voldtaget, men hvor det ikke har været muligt at bevise det. Det er sørgeligt. Det er utroligt svært emne. For alle enige om at en voldtægt burde straffes virkeligt hårdt. Men samtidigt utroligt svært at bevise. Har desværre også været flere sager hvor piger netop har fortrudt,eller bange for en skideballe af sine forældre fordi de kom for sent hjem, så de har kommet med den historie om en voldtægt. Men hvor de heldigvis har fortrudt og indrømmet det var en løgn. De sager gør det jo heller ikke lettere når en virkelig voldtægt skal opklares og dømmes.
-
Tvivlsomme annoncer på Ero Guide
Tror det gør sig gældende alle steder hvor der er annoncer for GP´ere. Nogle steder endda meget værre. Hvor der er fyldt op med de her platte google translatede annoncer for at at lokke naive kunder ind til såkaldt gratis sider, men hvis eneste formål er at plukke dem. Man kunne undre sig over de ikke gøre mere ud af at rydde op her. Men dels handler det vel om indtjening , og dels svært at censurere nogle fremfor andre, udelukkende udfor fornemmelse, og ikke konkrette beviser. Vedrørende forældede annoncer så ser det jo altid bedst ud , både overfor annoncører og kunder, jo flere der er Men ja det er virkeligt trættene. Kender specifikt til et andet sted hvor en annonce nu har stået der vel over 10 år, selvom personen kun arbejde 1 weekend. Så googler man området så kommer den annonce altid frem. Tænker gad vide hvor mange tusinder forgæves opkald det tlf har fået Men den netside syntes sikkert det er fint for jo flere der besøger deres side, jo mere kan de tjene på reklamer inde på den. Men ja lidt ærgeligt at det skal være sådan.
-
Øv udsolgt
Forstår ikke at du tør Rejsenetværk. Hvis jeg endelig skulle have betalt til sådan noget, så ville jeg skulle dobbelt tjekke mine bank konti det efterfølgende år. Jeg stoler simpelthen ikke på noget der, da der findes et utal af fuskersider. Og når der samtidigt findes så utroligt meget gratis på nettet, så forstår jeg dig ikke der.
-
covid-19 Billige priser.
Men kun midlertidigt så længe turismen ikke er her. Bagefter være det samme. Dvs stor efterspørgsel på leje/hotel i feks Købehavn. Så tror slet det vil få nogen virkning på de almindelige lejemål. Ændringer der sker jo uhyre langsomt.
-
covid-19 Billige priser.
Mener også du eller anden skrev, at nu grundet Corona krisen så ville østpigerne få billigere lejemål og dermed kunne sænke priserne. Det finder jeg usandsynligt. Priserne på lejemål rykker sig sgu ikke ikke en disse. Derimod stor risiko for fly billeter de næste år bliver dyrere. Dog en tendens der allerede var ved at ske før Corona krisen, og som kun forstærkes nu, hvor flyselskaberne selvsagt er i knæ og senere skal have pengene ind, eller nogle er gået konkurs og mindre konkurrence.
-
covid-19 Billige priser.
Tjaee vi kan jo alle gætte. Tror dog ikke priserne falder nævneværdigt. Som allerede skrevet i tråden så argumenter for at priserne skulle falde, men ligeså gode argumenter for at de stiger. Ihvertfald en kortvarigt periode. Læs øst pigerne vil ikke den nærmeste fremtid let kunne komme til Danmark. Og selvom den her branche lever af udbud og efterspørgsel så er den i den grad konservativ. Priserne jo næsten ikke ændret sig de sidste 20 år. Som en nævnte så gav feks finanskrisen ikke billigere priser på GP´ere. Og mener iøvrigt slet ikke man kan sammenligne de økonomiske konsekvenser som Finans krisen forudsagde med den her Corona krise. Der er kæmpe forskel. Ved Finans krisen var det en kunstigt opskruet boble der pludselig bristede , og et marked der pludselig slet ikke havde den købekraft som alle troede de havde. Den her Corona krise er altså ikke værre end man gør den til. Der er stadig det samme marked når verden igen bliver åbnet op. Folk vil stadig skulle købe de samme ting som de gjorde før Corona krisen. Korrekt mange er blevet arbejdsløse nu, men naturligt når der ikke er den samme efterspørgsel lige nu mens vi venter på en vaccine. Men jo kun midlertidigt. Markedet vil kræve de samme arbejdspladser bagefter. Nogle virksomheder måske gået fallit i løbet af den her periode, men så jo bare andre der virksomheder der overtager det marked. For vil jo stadig være den samme efterspørgsel. Så kan man sige der er uvished om hvornår der kommer en godkendt vaccine. Og usikkerhed om man ikke kan være sikker på at være immun efter at have været smittet og blevet rask. Jeg kan godt se at hvis man end ikke kan regne med det ved denne virus, så blive stort problem til efteråret når den sikkert vender tilbage med fuld styrke igen og vi endnu ikke har en vaccine. Så spørgsmålet er om krisen varer til efteråret (meget optimistisk) eller vi skal regne med der går over 1 år endnu før verden for alvor lukkes op som før Corona krisen. Og der skal man nok forvente der igen går yderligt 1-2 år før verden er helt normal igen med efterspørgsel på vare. Så ja den vil give et tilbageslag for verdensøkonomien. Men kun midlertidigt hvor der ikke køres på fuld styrke. Hvis du ser på renten så viser den netop at ja lige her i starten lod den sig påvirke af de hysteriske udspring der tit er på aktierne, og steg. Men den er jo næsten igen nede ved det den var før Corona krisen. Og jo afgørende om feks huspriser falder for jo i sidste ende det der bestemmer hvor dyrt hus folk kan købe. Men selv her tror jeg ikke på huspriserne falder som der var snak om for 1 uge siden. Hus salg og køb er helt sikkert sat på pause for de aller fleste, men tror ikke der kommer nævneværdigt flere tvangsaktioner. Og sikker på ligeså snart der er en vaccine så ikke bare normaliseres hus og køb salget, men det vil eksplodere og stiger kraftigt og opnår de priser på huse som det havde været hvis der slet ikke havde været den her Corona krise. Kort sagt verden kører ikke på fuld blus nu 1-2 år men vil køre på fuld styrke bagefter.
-
Diskretion går begge veje!!!
Og så fordi man ikke selv arbejder som GP´er så kan man selvfølgelig ikke have nogen som helst indsigt eller mening ? Det syntes jeg er et for letkøbt argument for at lukke alle mænd ude for at have lige en anden mening end det du og nogle GP´ere i denne tråd gad udtryk for. Specielt når stemningen i den grad generaliserende for hvordan mænd er. Og igen understrege at jeg syntes trådstarters indlæg var rigtigt godt. Og meget relevant at bringe. Men at det kammede over, og hvis budskabet var at få de her få (mit bud på hvor mange det drejer sig om) til at tænke sig om, så de ikke en anden gang går hen og konfronterer jer privat, -så næppe fået dem til at ændre sig. Derimod skabt grobund for irritation hos mange mænd over de skulle sættes i bås med de her tåber der ikke kender til normal pli og diskretion. Jeg har markeret overover et eksempel på hvorfor jeg reagerede og jeg syntes det løb af sporet. "Heldigvis er der også nogle mænd der ikke gør det". Citat slut. Det lyder jo nærmest som det næsten er mere normalt end unormalt at mænd gør det. Der er jo ingen data på det, men nægter simpelthen at tro at der er bare 10 procent der kunne opføre sig sådan. Faktisk tror jeg det er max er 1 til 5 procent der kunne finde på det. Du og nogle andre GP´ere mener så at det er et betydeligt antal. En stor procentdel af mænd. Men isåfald (trods jeg ikke arbejder som GP´ere) så påstå mit gæt mindst ligeså troværdigt som jeres. Og må bare konstantere at jeres arbejde desværre kan have nogle skadelige effekter. Man kunne kalde det arbejdskader. Det er kendt at et menneske husker 1 gang kritik bedre end 10 gange ros. Sådan er vi mennesker desværre indrettet. Og jeg er helt sikker på i møder nogle svin derude engang imellem. Og oplevelser der selvfølgelig aldrig bliver glemt. Og så en naturlig tendens til at forstørre lige dem op kontra alle de gode oplevelser i har haft. Og de få dårlige oplevelser i har haft vejer tungere end alle de gode reele mænd i har mødt. Der er meget forskel på hvor meget lort hvert enkelt har mødt i denne her branche, og selvfølgelig også på hvordan de har kunnet taklet det. Men nogle burde ikke arbejde i dette erhverv. Nogle skulle ihvertfald stoppe før de fik mén af det. Måske forsætter de grundet økonomiske årsager, men skadevirkninger er netop at de ikke kan have tillid til mænd mere. De ender simpelthen med at hade mænd. Fordi de generaliserer og lader de få rigtigt dårlige oplevelser overspille alle de andre reele søde mænd de har mødt. Så langt er i på ingen måder Men jeg så bare lidt hvor i generaliserede groft og lod det til at være nærmest normalt det her. Og det jeg reagerede på. I bryder jeg vel heller ikke om generaliseringer på jeres køn udfra hvad nogle få af jeres køn har gjort af negative ting ?
-
Diskretion går begge veje!!!
Men det sker altså. Selv oplevet herinde blandt andet i en ligegyldig politisk debat fra en GP¨ere. Hvor manglende argumenter åbenbart blev afløst af personlige oplystninger herinde. Nu ligeglad personligt , men der var INGEN der bebrejdede at GP´eren gjorde det dengang. Så kom ned fra træet. Og at gøre det til en kønskamp ved at nærmest at påstå jeres køn aldrig kunne finde på det, samtidigt med at det lyder som næsten alle mænd gør det, der syntes jeg det kammer over i hykleri. Skal siges jeg syntes trådstarters indlæg var godt og relevant. Og meget enig i hvad der blev skrevet. Men efterfølgende indlæg bærer præg af generaliseringer og overdrivelser. Iøvrigt tror jeg ligesom en anden skrev herinde (men som hurtigt blev banket på plads) at de få mænd der ikke allerede selv kan tænke sig til den her almene pli og diskretion , næppe (desværre) ændrer adfærd på det punkt, bare fordi det bliver skrevet herinde. Som han skrev så er der bare nogle (både mænd og kvinder) der overhovedet ingen situationsfornemmelse har.