Hop til indhold
La Capra

Tror du thaistedet har forstået dit spørgsmål?

Recommended Posts

Læser tit herinde om misforståelser eller piger der ikke gjorde som forventet, eller det ikke var muligt at få det man var blevet lovet i telefonen.

Og har tit tænkt hvorfor disse forviklinger, jeg har besøgt en del steder i mit lange liv og har da altid fået det forventede, oftest også godt og vel, og selvfølgelig er det sket at engagementet ikke har været 100% men så har jeg da gjort hende opmærksom på den manglende kvalitet med det samme, på en pæn måde, kan du ikke lige tage lidt hårdere fat i den muskel, og gerne ligge mere kraft i generelt, osv. og det virker.

Men måske skyldes det for nogens vedkommende at stedet ikke har forstået hvad der efterspørges, og er det så deres fejl eller vores som kunder?

i dag sad jeg efter massagen og spiste i baglokalet et af de mere faste steder, Det sker vi bruger tid på andet end massage, og en af jer hulbrødre havde sendt en sms.

En af pigerne kom ind og spurgte: hvad betyder “FP” pigen jeg hyggede med svarede det er nok fod massage helt seriøst, jeg begyndte at grine og korreksede hende og forklarede “fuld pakke”, pigen sagde så nåe hel krop massage og fod massage, så var jeg ved at flække midt over af grin og måtte forklare “bum bum” så fattede de og begyndte at grine. Men det tilbyder de ikke det sted, så pigen spurgte skal jeg så ikke svare? 

Det er faktisk meget normalt at thaisteder ikke svarer på sex ønsker i telefonen eller på sms, hverken bj, hj, fp. Om det er af frygt for myndigheder eller fordi mange af dem har kærester, ved jeg ikke, og er også ligeglad, men der er tydeligvis en hel del hulbrødre der ikke har forstået de ikke vil svare og måske slet ikke er klar over hvad i spørger om.

Jeg har faktisk flere gange oplevet at få stukket en telefon i hånden og spurgt om jeg ikke lige kunne svare en af jer fordi pigen ikke fattede en brik af hvad i spørger om. 

Så måske det er tid for os at tænke over hvad og hvordan vi spørger, jeg føler at de fleste steder gider ikke alt muligt i telefonen, bestil en tid og duk op, så kan du og den pige der skal massere dig nok selv aftale hvad der skal ske, og hvis ikke må vi videre til næste sted, og prøve heldet.

Jamen jeg ønsker en bestemt pige fra billederne. Ja det er også muligt nogle steder, tænker det nok er mest sandsynligt de steder hvor der er navn på billederne, ellers går det jo på tur hvis kunde den næste er og kun hende hvis tur det er dukker op og tager imod. Og mange steder er det enten kun indehaveren på billederne. Eller billederne er modelfotos, og så kan man ønske i den ene hånd og se hvad der er i den anden hånd. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt indlæg og noget som jeg ikke tror mange tænker over.

Jeg citerer mig selv fra en anden debat:

 

  Henrikholmhansen skrev, den 24.10.2019 at 20:59:

Hej

 

Jeg ville lige benytte denne første post til at sige fedt forum.

Jeg er i den situration at jeg typisk ikke har muligheden for at ringe til GP når jeg ønsker at komme på besøg, dette skyldes at jeg arbejder på kontor i københavn og 99% af tiden gør den slags i mine pauser (som kan svinge fra 1-1.5 time midt på dagen eller sen eftermiddag) så jeg prøver altid at lave en aftale vis SMS imens jeg sidder på kontoret og jeg kan af logiske grunde ikke føre en samtale om dette emne i et kontor landskab

Mit problem er dog at jeg tit enten ikke får svar overhoved (faktisk 8 ud af 10 svare aldrig) og af dem som svare får jeg tit en sviner over jeg spørger hvor de befinder sig i kbh? Dette er vigtigt da jeg ikke har bil i kbh og skal nå det hele i min pause. Og jeg skal derfor med offentlig transport..

Mit spørgsmål er så om det bare er helt yt med sms? Eller om jeg formulere mig forkert? Jeg skriver typisk følgende besked.

”hi. :) Where in Cph are you locates? And would you be available today at short notice? Best regards”

 

tak for alt input

Nu ved jeg jo ikke med hvem du skriver. Men jeg tænker at 80-90 procenter af østpiger og thai'er ikke en gang forstår hvad du skriver. Og jeg tror at mange af kunderne ikke tænker på det. Ikke kun tusindevis af SMS'er men også på sprog som man måske ikke er så god til.

"available at short notice" Hvor mange tror du forstår det?

Jeg ville gøre det langt simplere. F.eks: "I'd like to see you today. Where are you?"

Det er en god start. Og siden komme til tider. Ikke spørge "When do you have time"? Hvad skal hun svare på det? Alle tider som endnu ikke er bookede? Men skrive når du kunne tænke dig, f.eks. "Do you have time this afternoon, around 15.00?".

Skriv få sms'er og korte, er mit tip.

Hvis det er danskere du skriver  med, så kan du glemme ovenstående.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lynet2019

Super indput bananas.   Mange thaier og andre oversætter vha Google.  Og så giver mange sætninger ikke mening.   Korte præcise og simple  spørgmål Er altid en god ide.  Er der flere på job er der næsten altid en der er ledig 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skrevet mange gode indlæg.   Men med hensyn til thai massage og manglende oplysninger om hvad de tilbyder, så udover de helst ikke vil have skattefar/politi  indover, så er det også velkendt at der ligger noget i deres kultur med at lokke.  Uden at man må vide hvad de tilbyder og koster.

Ser man sexmarkedet i Thailand så er det feks  normalt at alle gogo barer har en masse piger udenfor til at lukke kunder ind.  Ind et sted hvor du ikke aner hvad der er indenfor.  Tit et meget dårligere udvalg end dem der står udenfor på gaden og lokker kunder ind :D   Hele forretnings princippet i en gogobar er bygget op på den måde.   Du må ikke se hvad du går ind til. 

Er du først lokket ind så er du i fælden.   Kun de erfarne går ud igen straks de opdager,  der er få og mindre attraktive piger.  Størstedelen bliver inde.  Og må selvfølgelig købe den obligatoriske øl/drink til en overpris i thailanske forhold til sig selv.   Få nøjes med den, da det normale er at de nærmest bliver "overfaldet", at en pige som vil have en ladydrink. Og hvis man er for godvillig, så endnu en eller flere veninder der også vil have en :D

Og misforstå mig ikke :)  Jo super dejligt sted sådanne barer.  Men princippet med at man går ind til noget, og ikke ved hvad udvalget er, bryder jeg mig ikke så meget om.

Derfor også undret mig over alle de danskere, der fandt thaimassage så interessant.  Har engang i anden tråd engang spøgt med at de måtte lide af en form for ophidselse, ved at blive taget i røven/snydt.   Ikke vide hvilken pige de kom ind til.   Ikke vide om hun tilbød ekstra ydelser udover thaimassage.   Og hvis der blev tilbudt det, så tit til en over pris af hvad priserne normalt er hos GP´ere.          Thai pigerne ved nemlig godt at det bedste tidspunkt at forhandle en pris, er når man ligger der og der lige er blevet pirret lidt til lillemand, og den sidste rest af fornuft, er forduftet hos ejermanden   :D   

Kunne man forestille ligeså mange kunder ville besøge et sted, hvis en kunde på forhånd havde fået den fulde pris i telefonen ?.. Og havde et billede af de pige de ville få massage af ?  Jeg svarer selv.  Det tvivler jeg på.   De er smarte, og ved hvad der forretningsmæssigt er bedst.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 7 timer siden:

...Derfor også undret mig over alle de danskere, der fandt thaimassage så interessant.  Har engang i anden tråd engang spøgt med at de måtte lide af en form for ophidselse, ved at blive taget i røven/snydt.   Ikke vide hvilken pige de kom ind til.   Ikke vide om hun tilbød ekstra ydelser udover thaimassage.   Og hvis der blev tilbudt det, så tit til en over pris af hvad priserne normalt er hos GP´ere.         

Der er jo forskel hvad man kommer efter, jeg har altid opsøgt massage steder for at få massage, x-tra er kun sket hvis der har været kemi, og jeg har betakket mig flere gange end jeg har sagt ja. Hvis jeg har søgt sex sådan et sted har jeg enten været hos hende før eller været 99% på hvem jeg bookede en aftale med, forummet her er godt til det formål.

mht prisen har jeg ALDRIG oplevet thai steder være dyrere end GP, men jeg er måske ikke i panik og giver mig god tid til at sondere markedet inden jeg besøger dem. Jeg er også fuld ud afklaret over hvad jeg ønsker og til hvilken pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 13 timer siden:

Kunne man forestille ligeså mange kunder ville besøge et sted, hvis en kunde på forhånd havde fået den fulde pris i telefonen ?

Med undtagelse af de relativt få thaipiger, som i deres annoncer nævner fp til en bestemt lav pris (typisk 800 eller 1000kr), så er det min opfattelse, at prisen for ekstraydelser på thaistederne faktisk ligger ganske ens. 300 kr for et håndjob og 800-1000 kr for sex i forlængelse af massagen. Så hvis man læser lidt i diverse tråde herinde og derigennem får opsnuset de ganske mange steder, som tilbyder den fulde pakke (i hvert fald hvis de føler for det på dagen og til den pågældende kunde), så ved man godt på forhånd, at den samlede pris lander på 1200-1500 kr for en time, nok mest i den høje ende af intervallet, tror jeg.

Om det er dyrt eller ej i forhold til GP-ernes priser, synes jeg er svært at sammenligne. Hos thaierne får du massage, mens tiden hos GP’en primært er helliget sex. Og ligesom kvaliteten af massagen kan variere betragteligt på thaistederne, så kan GP’ernes indlevelse variere tilsvarende, kan vi konkludere af de mange tråde.

På de danske thaisteder bliver du (så vidt jeg ved) yderst sjældent brændt af, hvis du har lavet en aftale, mens en (forhåbentligvis mindre) gruppe af især østpIger kan give udfordringer. Til gengæld har jeg ikke indtryk af, at de danske piger generelt brænder os mænd af.

La Capra skrev, for 6 timer siden:

Jeg har altid opsøgt massage steder for at få massage, x-tra er kun sket hvis der har været kemi, og jeg har betakket mig flere gange end jeg har sagt ja.

For mig er det omvendt, jeg har endnu til gode at nøjes med massagen. Til gengæld kan jeg konstatere, at thaierne så godt som altid spørger om interesse for ekstraydelser i god tid inden min købte time udløber. Underforstået at siger man ja til sex, så får man altså også kun ca 40 min massage. Et spørgsmål til dig, @La Capra (og andre med disse erfaringer): Når du har takket nej til ekstraydelser, har pigen så efterfølgende genoptaget massagen, eller er man så bare færdigbehandlet? Og er det dermed i virkeligheden bare noget, man skal indstille sig på, altså at 60 minutter sjældent er 60 minutters massage, uanset om man køber ekstraydelser eller ej?

I så fald må køb af 30 minutter godt nok være hurtigt overstået. Men OK, den problematik genfinder man jo også hos visse GP’er (igen tilsyneladende dog ikke rigtigt hos de danske piger)

Del dette indlæg


Link til indlæg

I den grad relevante indlæg af La Capra, Bananas og Den glade amatør. Tak for det :)

I betragtning af, hvor fuldstændig anderledes et samfund de kommer fra, og hvor katastrofalt ringe deres sprogkundskaber ofte er, synes jeg personligt, at thaiernes evne til at få små levedygtige virksomheder op at køre her i DK, fortjener tonsvis af respekt. Det er sgu meget godt gået.

Men tror man, at det fungerer på samme måde, som når man køber hårde hvidevarer hos Skousen, gør man klogt i at tro om igen.  

 

   

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, 1 time siden:

I betragtning af, hvor fuldstændig anderledes et samfund de kommer fra, og hvor katastrofalt ringe deres sprogkundskaber ofte er, synes jeg personligt, at thaiernes evne til at få små levedygtige virksomheder op at køre her i DK, fortjener tonsvis af respekt. Det er sgu meget godt gået.

Helt enig. :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Den_glade_amatør de gange jeg har taget chancen et nyt sted, har jeg normalt meldt ud med det samme, at idag er kun massage, tiden 60 min har holdt, jeg har aldrig prøvet 30 min.

Er jeg gået efter mere ved genbesøg eller efter forarbejde med anmeldelser, har jeg enten valgt at tage oplevelserne først og massagen bagefter hvis der har været tid, eller jeg har selv holdt øje med tiden under massagen og fået den tid jeg (min bedste ven) havde behov for.

300 ekstra er vist normalt for hj, det er bare ikke mig, skal det være ‘mit allez’ aftaler jeg en total pris fra start, for det skal ikke ligges oveni massage prisen som nogle prøver på, så ka det jo hurtigt løbe op.

Sidst jeg alligevel blev overtalt efter massagen var der faktisk gået 60 min inden spørgsmålet om ekstra kom, det var så tilpas timet at jeg tog imod.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man bestiller massage til 500 og tager et hj i samme time til 300 er det 800 det synes jeg er dyrt, kontra at tage en time fp til 1000 og her kan man selv styre om der skal bruges krudt på massagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
La Capra skrev, den 19.7.2020 at 00:25:

Hvis man bestiller massage til 500 og tager et hj i samme time til 300 er det 800 det synes jeg er dyrt, kontra at tage en time fp til 1000 og her kan man selv styre om der skal bruges krudt på massagen.

Det kommer jo an på hvad man er i humør til. Jeg tager ofte bare en massage. Nogle gange med hj. Engang imellem går jeg decideret efter sex. Ved nu ikke hvor mange steder du kan få en time fp til 1000 kr på Thai stederne.

Redigeret af Sammy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, den 18.7.2020 at 22:35:

I betragtning af, hvor fuldstændig anderledes et samfund de kommer fra, og hvor katastrofalt ringe deres sprogkundskaber ofte er, synes jeg personligt, at thaiernes evne til at få små levedygtige virksomheder op at køre her i DK, fortjener tonsvis af respekt. Det er sgu meget godt gået.

Men tror man, at det fungerer på samme måde, som når man køber hårde hvidevarer hos Skousen, gør man klogt i at tro om igen. 

 

Nemlig. Og sjældent lever de af bidrag. Og bankerne prøver at udelukke dem. Også på sprog de ikke forstår-

Og de kører bare videre på den måde de kan. Meget godt gået.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, den 18.7.2020 at 22:35:

I den grad relevante indlæg af La Capra, Bananas og Den glade amatør. Tak for det :)

I betragtning af, hvor fuldstændig anderledes et samfund de kommer fra, og hvor katastrofalt ringe deres sprogkundskaber ofte er, synes jeg personligt, at thaiernes evne til at få små levedygtige virksomheder op at køre her i DK, fortjener tonsvis af respekt. Det er sgu meget godt gået.

Men tror man, at det fungerer på samme måde, som når man køber hårde hvidevarer hos Skousen, gør man klogt i at tro om igen.  

 

   

 

 

Jeg er meget enig i det du skriver. Jeg har også stor respekt for deres måde at få tingene til at hænge sammen. 

Jeg har oplevet en del små thaiklinikker med meget få piger, hvor pigerne ikke forstår meget dansk og kun lidet engelsk. Der er imidlertid også større steder, med en mamma-san som styrer det hele med hår hånd. Her det det ofte, men ikke altid, nemmere at kommunikere. 

Min erfaring er, at man får en glimrende service, hvis man kommer og ringer på. Her må man så tage den pige som bliver tildelt, eller åben døren. Det er ofte nemt at kommunikere, med få begreber og fagter og jeg har ikke oplevet at blive misforstået. 

Hvis jeg har ringet til en pige med egen annonce,  eller har spurgt ind til en bestemt pige i annoncen for en thaiklinik, har jeg altid  fået denne pige. Jeg har aldrig aftalt i telefonen hvad der skal ske, ud over tiden, og er heller ikke blevet spurgt om dette. 

Det er faktisk ret simpelt, hvis man tager tingene som de kommer og ikke har fordomme. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville bestille tid hos et thaisted og efter et par skriv frem og tilbage på dansk, beskrev jeg hvad jeg gerne ville have, hvilket meget godt svarede til en reklamevideo hun havde lagt ud af hvad man kunne forvente på stedet. Så skrev hun bare "nej". Jeg spurgte hvad siger du nej til? Det svarer jo bare til hvad du selv reklamerer med i din video. Intet svar resten af dagen. Så dagen efter skriver hun, om hun kan ringe, så vi kan snakke sammen, men der var det længe for sent. Hvad skete der lige der?:o

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, 1 time siden:

Det svarer jo bare til hvad du selv reklamerer med i din video. Intet svar resten af dagen. Så dagen efter skriver hun, om hun kan ringe, så vi kan snakke sammen, men der var det længe for sent. Hvad skete der lige der?:o

Lige præcis. "Det svarer jo bare til hvad du selv reklamerer med i din video". Det er jo næsten ren thailandsk. Mærkeligt du ikke fik svar.... :rolleyes:

Det som formentlig skete lige der, er det som tråden omhandler. Skriv frem og tilbage, med masser af spørgsmål på et sprog som de fleste thai'er ikke er ørne til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 12 timer siden:

...efter et par skriv frem og tilbage på dansk, beskrev jeg hvad jeg gerne ville have, hvilket meget godt svarede til en reklamevideo hun havde lagt ud af hvad man kunne forvente på stedet. Så skrev hun bare "nej".

Mange thaisteder ønsker ikke at sms omtaler seksuelle ydelser, nok af bevismæssige årsager, hvis stedet skulle komme klemme på den ene eller anden måde. Men det er selvfølgelig lidt underligt, hvis stedet samtidigt har en reklamevideo med åbenlys sex. Alternativt kunne det måske skyldes, at thaistedet ikke ønskede at bruge kræfter på en længere sms-korrespondance?

Jeg kunne forestille mig, at der er tale om et thaisted på en befærdet gade på Vesterbro, og i så fald ville jeg ikke være nervøs for, om ydelsen leveres. :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, den 29.7.2020 at 11:02:

Jeg ville bestille tid hos et thaisted og efter et par skriv frem og tilbage på dansk, beskrev jeg hvad jeg gerne ville have, hvilket meget godt svarede til en reklamevideo hun havde lagt ud af hvad man kunne forvente på stedet. Så skrev hun bare "nej". Jeg spurgte hvad siger du nej til? Det svarer jo bare til hvad du selv reklamerer med i din video. Intet svar resten af dagen. Så dagen efter skriver hun, om hun kan ringe, så vi kan snakke sammen, men der var det længe for sent. Hvad skete der lige der?:o

Nej / ja til hvad, jeg oplever meget ofte når jeg taler med en thai veninde at hun svarer nøjagtig det modsatte af hvad hun mener, hvis man analyserer deres sprog vil man forstå (måske, jeg var længe om det) men man skal virkelig holde tungen lige i munden og holde skriveriet til et absolut minimum, det er sket hundredvis af gange jeg har skrevet med hende og så ringer hun “jeg ikk forstå”

Så måske har hun ment ja, men gør det nu ikke sværere end det er,

skriv: har du tid kl. xx jeg ønsker 2 timers massage.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...