Hop til indhold
Rejsenetværk

Læs hvornår vi mødes i chatten

Recommended Posts

Guest Mortenkok

Ikke for at lyde forsmået og undskyld, men er det kun for de indviet, som kun deltager i Eva`s Fredagsbar, som deltager i Skurvognen eller kan alle deltage? Som jeg læser det, er det kun for indviet? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 26 minutter siden:

Ikke for at lyde forsmået og undskyld, men er det kun for de indviet, som kun deltager i Eva`s Fredagsbar, som deltager i Skurvognen eller kan alle deltage? Som jeg læser det, er det kun for indviet? 

Alle kan deltage - chatten var faktisk skyld i jeg deltog i fredagsbar i første omgang:wub: 

Det er klart, der foregår noget internt sommetider - men selv jeg som bruger 8 timer dagligt i gennemsnit med min telefon i hånden (ja en eller anden app sladrer) kan ikke engang følge med i alt :lol: Så du skal være hjerteligt velkommen til at deltage og jeg kan garanter dig vi tager godt imod dig <3 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 49 minutter siden:

Ikke for at lyde forsmået og undskyld, men er det kun for de indviet, som kun deltager i Eva`s Fredagsbar, som deltager i Skurvognen eller kan alle deltage? Som jeg læser det, er det kun for indviet? 

Det har Skurvognen udviklet sig til, men stedet er jo hvad brugerne gør det til.

Der er ingen regler om at Skurvognen kun er til for deltagerne i Eva's Fredagsbar.

Men det ser bare sådan ud fordi at det er dem der mest aktivt bruger Skurvognen, og det kan de jo ligesom ikke gøre for.

Hvis man ønsker at Skurvognen også skal handle om andet og mere end blot Eva's Fredagsbar?

Så er der ikke andet at gøre end at der kommer flere til i Skurvognen, som vælger at tale om andet også.

Det kan eksempelvis gøres ved at skrive i denne tråd at man deltager, og eksempelvis informere om hvad en selv gerne vil tale om, hvis flere kommer til.

Selv så synes jeg at det er fantastisk markedsføring af Eva's Fredags Bar!

Og jeg har ikke set så dygtig markedsføring siden i sin tid Seduction Girls, Pussy Galores og Cassiopeia Stars ragede højt over alt og alle i branchen.

Når det kom til kreativ proaktiv markedsføring.

I mens sidder resten af branchen og ser totalt passive til fra sidelinjen :roll:

Uden evnen eller viljen til at lade sig inspirere af branchens for tiden dygtigste i klassen, når det kommer til markedsføring.

Jeg kan til en start opfordre alle der opretter egen event under "Sexevents" her på EG, til også at blive aktive i Skurvognen.

Og lad endelig en af de lyserøde deltagere i jeres arrangement, stå som afsendere i denne tråd af en opfordring til at møde dem i Skurvognen.

Gør flere piger det, og trækker de mænd med sig over i Skurvognen!

Ja så kommer Skurvognen til at handle om andet og mere end kun Eva's Fredagsbar.

Gør de det ikke, ja så fortsætter Skurvognen selvsagt med stort set kun at handle om Eva's Fredagsbar.

Men det kan Eva's Fredagsbar ligesom ikke klandres for.

De er bare dygtigere, mere kreative og mere innovative end resten af branchen!

På deres egen mere stille måde gør Pussy Pigernes Pussy Party hos Pussy Galores Eva's Fredagsbar rangen stridig.

Men hvert sit koncept, hver sin facon!

Jeg er sikker på at der er plads til at flere kommer på banen, og forsøger sig i egen ret :)

Og hvis du Morten Kok er kok, så bring god mad på banen, jeg elsker god mad og skal nok deltage i den snak ;-)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 34 minutter siden:

Jeg kan til en start opfordre alle der opretter egen event under "Sexevents" her på EG, til også at blive aktive i Skurvognen.

Og lad endelig en af de lyserøde deltagere i jeres arrangement, stå som afsendere

Jeg er ret fast i skurvognen og ville synes det var fedt hvis nogen af de andre der laver opslag i sexevents især de lyserøde damer kiggede forbi i skurvognen og med casual chat derinde også får lokket folk med til et pussy party eller andet 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 30 minutter siden:

Jeg er ret fast i skurvognen og ville synes det var fedt hvis nogen af de andre der laver opslag i sexevents især de lyserøde damer kiggede forbi i skurvognen og med casual chat derinde også får lokket folk med til et pussy party eller andet 

Ja og så er det helt gratis!

Man skal bare ville det!

Så er der på den ene side ingen garanti for at det virker, men der er mulighed for at det på sigt vil kunne virke.

Her udgør på sigt nøgle ordet!

For TTT ting tager tid, og det er det som piger og mutre flest ikke har tålmodighed og vilje til, mange har måske heller ikke evnen?

For i denne branche tæller for mange kun de hurtige penge, og der er ingen vilje til at produktudvikle.

Og der er ingen tålmodighed med se det udvikle sig over tid, til at det virker.

Her udgør evnen til at kommunikere et kæmpe aktiv, og ingen er for tiden bedre til at kommunikere deres produkt og deres budskab end Eva's Fredagsbar.

Men de gør det også seriøst, målrettet og vedvarende.

Og de gør det sindssygt godt!

Det kan ikke købes bedre for penge, for ingen er bedre til det end Eva's Fredagsbar selv !

Ikke bare fordi at de selv er de dygtigste til det!

Men også fordi at de er netop det, som ingen andre kan være det i deres sted!

De er autentiske, de er den ægte vare!

Og de har ikke mindst bevist at de er det, ved gentagende at levere varen.

Havde de ikke kunnet det, så var souffleen hurtigt klappet sammen, eller luften var sevet ud af ballonen.

Som med i sin tid Lars Larsen, ingen kunne heller bedre end ham selv levere budskabet  "Jeg har et godt tilbud til dig".

Hvad der er det rigtige for Pussy Party, om Skurvognen er det eller ikke, det er jeg ikke den rette til at afgøre!

Men jeg kan konstatere at noget gør også de rigtigt, på deres måde!

De kommunikerer og udvikler også deres koncept, ser det ud til.

De har tydeligvis også tålmodighed til at udvikle deres koncept, og det er alletiders at følge fra sidelinjen.

Nye kræfter har formået at relancere en gammel kending i nye klæder hos Pussy Galores :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 6 timer siden:

Ikke for at lyde forsmået og undskyld, men er det kun for de indviet, som kun deltager i Eva`s Fredagsbar, som deltager i Skurvognen eller kan alle deltage? Som jeg læser det, er det kun for indviet? 

Alle  kan  deltage,  og  chatten  herinde  handler  om  andet  end  fredagsbaren. 

Så  kig du  blot  herind tirsdag  aften efter  kl  20 og  deltag i chatten  med  det  du  har  på  hjertet. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

Her udgør evnen til at kommunikere et kæmpe aktiv, og ingen er for tiden bedre til at kommunikere deres produkt og deres budskab end Eva's Fredagsbar.

Jeg er helt enig i at Eva har skabt noget ægte med fredagsbaren ved at holde fast i en ide der skaber et nyt sted og en ny måde at mødes for de skønne kvinder og os kunder imellem, men det er Evas helt egen ide og koncept og skal på ingen måde kobles til chatten. Evas ide virker med eller uden chatten, fordi hun bider sig fast og fordi hun er den hun er - med eller uden chatten.

Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

De har tydeligvis også tålmodighed til at udvikle deres koncept, og det er alletiders at følge fra sidelinjen.

Og det gælder jo også for dig, Rejse.

Chatten er oprindeligt skabt af @Lake den gang chat blev lukket på EG og (gen?)annonceret af dig med denne tråd i 2019. I lang tid blev den kun benyttet sporadisk selvom flere forsøgte at pippe om at mødes fra tid til anden. Lige indtil du, kære Rejse, kom på den ide at vi skulle mødes en fast ugedag, så man vidste hvornår der var chance for at mødes med andre. 

Den ide fulgte jeg så op med det ugentlige opslag om at vi mødtes tirsdag klokken otte. Det opslag som den kære @SiaUngQ nu har overtaget så fint, da jeg efter et årstid (eller mere?) ikke længere havde den samme mulighed for at være ligeså aktiv tirsdag aften.

Alt dette startede inden Evas første fredagsbar og du var altså selv med til at udvikle konceptet. Det var også her du delte din rejseberetning om din rundtur til diverse jyske vildtbuffeter. Og tak for den, den skabte bestemt rindende mundvand hos undertegnede.

Så der er ingen grund til at koble @Evas Fredagsbar sammen med chatten. Vi der har været så heldige at besøge den har selv valgt at bruge chatten til også at tale om den og dermed lokket er par af de lyserøde med over. Men det er altså ikke det eneste der tales om selvom det fylder en del af chatten, særligt når den næste fredagsbar nærmer sig eller lige har været.

Chatten er hvad du, jeg og alle andre gør den til. Så kom indenfor - vi er blot en gruppe kunder og et par lyserøde der nyder at chatte med andre, der er også er glade for sex og de muligheder der er i prostitution. Ordet er frit.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, for 1 time siden:

Det opslag som den kære @SiaUngQ nu har overtaget så fint, da jeg efter et årstid (eller mere?) ikke længere havde den samme mulighed for at være ligeså aktiv tirsdag 

Og @SiaUngQ gør det skide godt <3 hun er også god efterhånden til at huske det er skurvognstirsdag ;) :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ku være at jeg skulle begynde at bruge Skurvognen til at foreslå diskrete træf til brunch og andet i København og omegn?

Det var vi dem der lykkedes med nogle gange for år tilbage i Hyggesnak og på pb på EG

Jeg kunne måske også prøve at trække folk til, der kan være interesserede i at rejse sammen som sexturist.

Måske vi kan få gang i flere temadage, end bare en fast tirsdag, og trække folk til med forslag i denne tråd til emne chat?

Vi mænd har bare lidt den bagdel, at vi ikke er lyserøde.

Desværre fungerer Skurvognen også sådan at en opfordring af en lyserød trækker flere til.
End når det er mænd der opfordrer til at ses i Skurvognen.

Men en levende chat kan noget som et statisk forum på EG ikke kan på samme måde!

Og jeg synes at at flere skulle gribe chancen, og begynde at bruge chatten til at skabe interesse og samtale om egne temaer.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det som der også er så genialt ved Eva's Fredagsbar, det er at det er gjort til et eksklusivt tilbud til oprettede brugere på Eroguide.dk

Som bruger forum for "Sexevents" til at informere om den næste fredagsbar, og med et livlig afledt kommentarspor til følge.
Og med PB som det primære værktøj til indbyrdes kommunikation.

Og at pigerne får support af egne aktive stamgæster både i forum og i Skurvognen.
Til at vedligeholde interessen for, og til at udvikle interessen hos flere for Eva's Fredagsbar.
Gør det til et eksklusivt tilbud der ikke er for alle, men som skaber loyalitet og vedholdende tilknytning hos dem som samler sig om at mødes i fredagsbaren.

Jeg har aldrig set noget lignende!
Og det er udtryk for en overordentlig kompetent evne til at definere sin målgruppe, og indsnævre sin markedsføring målrettet mod samme.

Fremfor som alle andre at skyde med spredehagl med sine annoncer for egen event, uden en strategi for at nå definerede målgrupper.
Og så håbe på at når man har fyret sine spredehagl i luften, at så falder der nok et eller andet ned fra luften når man gør det.

Hvis først du kan skaffe dine første kunder i butikken, de og måske flere og flere kommer igen og igen.
Så er det 50 x bedre end hvis du skal starte fra scratch hver gang, og har brug for at skaffe nye deltagere hver gang.
Som måske flest enten kun kommer en gang, eller de kommer ikke nær hver gang.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Det som der også er så genialt ved Eva's Fredagsbar, ...

Interessant, men det hører vel ikke til under en debat om chatten?

Måske en ny tråd om forretningskoncepter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, Lige nu:

Interessant, men det hører vel ikke til under en debat om chatten?

Måske en ny tråd om forretningskoncepter?

Jeg synes at debatten giver meget god mening i denne tråd, taget Morten Koks indgangs replik i betragtning.

Der er det en særdeles relevant dialog, af den grund at Skurvognen blev startet op som en af EG uafhængig erstatning for den chat som EG nedlagde.

At så Skurvognen har udviklet sig til at den nu er totalt domineret af Eva's Fredagsbar, er ikke ment som en kritik af Eva's Fredagsbar!

Tværtimod så nærer jeg en næsegrus beundring for Eva's Fredagsbar, som et innovativt fyrtårn i en branche præget af passivitet og handlingslammelse.

Der bortset fra enkeltstående undtagelser er totalt blottet for initiativ og kreativitet.

Men det er ikke forbudt at følge lidt med i hvordan andre opnår deres succes, og det synes jeg at branchen burde følge lidt mere med i.

Jeg startede denne tråd i 2019, og siden er det deltagerne i Eva's Fredagsbar, både pigerne og mændene der har brugt den til at trække deltagere i Skurvognen.

Det synes jeg ikke er misbrug og jeg synes ikke at de har kuppet Skurvognen!

Tværtimod for havde de ikke holdt liv i Skurvognen, så  havde den sandsynligvis allerede lidt en stille død.

Det er derimod udtryk for en enorm dygtighed som andre kunne lære af, hvis ellers de gider?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

At så Skurvognen har udviklet sig til at den nu er totalt domineret af Eva's Fredagsbar, er ikke ment som en kritik af Eva's Fredagsbar!

Jeg startede denne tråd i 2019, og siden er det deltagerne i Eva's Fredagsbar, både pigerne og mændene der har brugt den til at trække deltagere i Skurvognen.

Skurvognen  er  åben  for  alle,  både  deltagere  fra  Fredagsbar, brugere  på  EG og  endda  brugere  som  ikke  har  en  profil  på  EG.

At  de  der  deltager  i  fredagsbaren  og  kender  hinanden  derfra,  er  det  jo  naturligt at  de  opfrisker  minder  og  glædes  over  de  kommende  arrangementer. 

Men  chatten  er  fri  og  der  tales/skrives  om  meget  forskelligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lejogbrug skrev, for 6 minutter siden:

Skurvognen  er  åben  for  alle,  både  deltagere  fra  Fredagsbar, brugere  på  EG og  endda  brugere  som  ikke  har  en  profil  på  EG.

At  de  der  deltager  i  fredagsbaren  og  kender  hinanden  derfra,  er  det  jo  naturligt at  de  opfrisker  minder  og  glædes  over  de  kommende  arrangementer. 

Men  chatten  er  fri  og  der  tales/skrives  om  meget  forskelligt.

Så er det jo bare for alle at samle handsken op, og bidrage til at der bliver talt om andet og mere end bare Eva's Fredagsbar i Skurvognen.

Hvis nogle ønsker at det sker?

Ugen har i øvrigt 7 dage og består ikke kun af tirsdag aften i Skurvognen.

Det ville da være herligt hvis nogle kunne tiltrække nogle til flere dage, end kun tirsdag aften i Skurvognen.

Jeg kan anbefale at slå pjalterne sammen med en lyserød, da en invitation af en lyserød altid trækker flere til truget end en invitation af en mand.

Eller også i det mindste at invitation af en mand, følges op af et tilsagn af en lyserød om at deltage.

Det er det der gør Skurvognen til en begrænset succes, det at begge køn deltager.

Var det forblevet en ren mandeklub, tror jeg ikke at den havde overlevet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mig bekendt har skurvognen ALDRIG været benyttet til markedsføring af kvinden bag Eva's fredagsbar, GP'erne der deltager, eller selve fredagsbaren. Hverken bevidst eller ubevidst.

De folk der har deltaget i Eva's fredagsbar brugte i de flestes tilfælde også skurvognen FØR Eva's Fredagsbar overhovedet blev opfundet. De nytilkomne fredagsbar deltagere som nu også benytter Skurvognen, gør det fordi de så kan snakke med de andre deltagere de har mødt til en fredagsbar.

Eva's første fredagsbar var faktisk mere en fejring af Eva's "pension" fra hendes non-gudinde arbejde, hvor deltagerne var folk som hun kendte i forvejen. At Eva så gudskelov syntes det var en god ide at gentage arrangementet, fordi alle der deltog i den første fredags bar var enige om hvor befriende det var at mødes på den måde med ligesindede folk. Samt at det var noget som andre EG brugere nok også kunne tænke sig at deltage i - at kunne hygge sig, snakke om ting man ellers ikke kan snakke med andre om i sociale sammenhæng, SAMT selvfølgelig også kunne kombinere det med en GP seance såfremt man ønskede det. 

Det er ikke fordi Eva har haft nogen form for overskud på de 5  fredagsbarer hun har arrangeret indtil nu, snarer tværtimod. Hun har arrangeret de efterfølgende fredagsbarer, FORDI folk hygger sig, og nyder samværet med hinanden. Uden at det på nogen måde bliver sammenspist og kun for en elite. ALLE læsere på EG har haft mulighed for at tilmelde sig. Hvis Eva ikke kendte dem i forvejen, krævede hun som det eneste før en tilmelding, at man havde en telefonsamtale med hende så hun kunne forklare HVAD fredagsbaren egentlig går ud på. 

På mange måder minder Eva's Fredagsbar faktisk om den måde jeg lærte Eva at kende for næsten et kvart århundrede siden - Scor chat brugere som hyggede sig på chatten, og derfor blev enige om at tage i byen sammen en flok om fredagen, hvor vi mere eller mindre overtog den bagerste bar oppe på Duke/Bonaparte, og fortsatte så når diskoteket lukkede nede på Natcafeen, fordi man havde det sjovt sammen også når man mødtes fysiskt. 


Eva har så bare forstået at sammensætte en ramme med Eva's Fredagsbar, der passer til EG brugere. Og det har så vist sig der ikke er så stor forskel fra dengang - Deltagerne nyder at alle snakker med alle - At alle har den samme "Tabu erfaring" gør nemlig at ingen deltagere, nye som gamle, føler sig udenfor. Vi har alle enten købt eller solgt sexuelle ydelser. Og her kan vi så snakke åbent om det - Så ingen behøver føle sig udenfor, eller "forkert". Og det er derfor Eva's Fredagsbar "konceptet" har fået den store opbakning blandt dem der har deltaget. Hvilket gør det helt naturligt at man snakker om det når man efterfølgende mødes på Skurvognen. 

Men derfra til at tro at der har været et markedsføringskoncept som fra starten har benyttet Skurvognen som et reklamemedie, det kræver sq godt nok nogen meter sølvpapir foldet som en hat. 

Just my 0.02€'s worth omkring hvorfor Eva's Fredagsbar nu afholdes for 6'te gang.

/Francois

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mortenkok

Jamen Tak fordi mit skriv tages seriøst (hvilket gav mig nyt indsigt) dog mener jeg stadig Københavner snakker for meget, tros det er Jyderne som betaler Skatten (overdrivelse fremmer forståelsen) men inden der går Politik i den, så tager vi den i Skurvognen :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for det gode skriv Francois!

Jeg påtager mig gerne rollen som sølvpapirshat, og så kan alle tro eller ikke tro det de vil.
Det står enhver frit for!
Men det er alt sammen ment som ros, og skrevet i respekt for den dygtighed som Fredagsbaren vitterligt er udtryk for!

Nu vil jeg så gerne påtage mig, en formentlig udsigtsløs mission?

Jeg vil gerne opfordre alle de lyserøde her på EG, som er bekendt med eksistensen af Skurvognen.
Men som til nu ikke har valgt selv at oprette sig som bruger, og som gratis bruger at blive aktiv i Skurvognen.

Gør det gerne på individ basis for at gå solo, eller aftal med kolleger i huset at i alle sammen melder jer på banen i Skurvognen.

Kom med egne budskaber, prøv at sætte dagsordenen og gå i dialog med alle andre der er online i Skurvognen samtidig med jer.

Eventuelt parallelt med at I selv opretter en event under sex events på EG?

Måske kan også I opnå en succes for jeres egen lille niche, der kan udvikle sig til en institution som kan samle både mænd og piger.
Om at mødes hos jer, hvor begge parter kan forene det fornøjelige med det nyttige.

Næste faste tirsdag er, om kalenderen holder nu på tirsdag den 5/9 kl 20.

Håber at se gamle og ikke mindst nye ansigter i Skurvognen :)
Jo flere des bedre, ikke mindst flere af de lyserøde tak!

Men hvis i følger denne opfordring, så skriv endelig i denne tråd at i kommer - tak :)

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk hvorfor vil du gøre Skurvognen til et hvervningsforum for sexevents????

Sexevents har sit eget forum her på EG, så har man lyst til at undersøge hvad der tilbydes af events kan man læse om det der.

De faste deltagere i Skurvognen er udmærket klar over hvad der tilbydes og hvor.

Skurvognen er, som jeg forstår det, ikke et sted hvor de lyserøde skal prøve at lave mersalg, omend jeg flere gange har set chat samtaler der mest af alt ligner en 0059 tjenste, men et forum hvor der kan snakkes om løst og fast i live tid i stedet for at oprette en tråd i et forum.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 36 minutter siden:

@Rejsenetværk hvorfor vil du gøre Skurvognen til et hvervningsforum for sexevents????

Fordi jeg tror at der består muligheder i det!

Også andre dage end blot tirsdag, hvis nogle melder sig på banen og deltager med deres egne dagsordner og emner.

Det vil jo blot være en udvidelse af deltager og emnefelt hvis det sker.

Og hvis det ikke sker, så er der jo hver tirsdag som vi kender den dag i Skurvognen, hvor alle kan deltage efter humør eller ikke.

Jeg forsøgte mig sidste år med at motivere nogle til at tage på tur i provinsen til vildt buffet og skadyrsbuffet.

Skovkroer og små kystbyer, det er stort hvert efterår med vildt på menuen.

Det lykkedes jeg ikke med, og jeg tog selv på tur.

Men det er jeg klar til at tale om igen i Skurvognen som et muligt alternativt emne :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 11 timer siden:

...blev enige om at tage i byen sammen en flok om fredagen, hvor vi mere eller mindre overtog den bagerste bar oppe på Duke/Bonaparte, og fortsatte så når diskoteket lukkede nede på Natcafeen, fordi man havde det sjovt sammen også når man mødtes fysiskt.

...så var det måske derfor, at der tit og ofte var; "god stemning og godt gang i den" i etablissementet i  Gothersgade den gang ?  :lol: ...synes nok jeg husker, at der var ekstra "lummert" i den bagerste bar oppe på Bonaparte ;) ...og at denne lumre stemning bredte sig ned igennem de forskellige afdelinger af stedet. :wink:

Nå spøg og gode minder til side. Tak @Francois for en rigtig god baggrundsbeskrivelse af @Evas Fredagsbar samt indblik i "konceptet" etc.

Pøj pøj med de fremadrettede Fredagsbar(s) - må de blive mange og hyggelige.  :razz:

 

/ Cruise 

Redigeret af Cruise

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cruise skrev, for 10 timer siden:

...så var det måske derfor, at der tit og ofte var; "god stemning og godt gang i den" i etablissementet i  Gothersgade den gang ?  :lol: ...synes nok jeg husker, at der var ekstra "lummert" i den bagerste bar oppe på Bonaparte ;) ...og at denne lumre stemning bredte sig ned igennem de forskellige afdelinger af stedet. :wink:

Der var altid god stemning når vi var igang med vores fredags hygge deroppe :D. Lad mig sige det på den måde, bartenderne var på fornavn med flere af os, og modsat normal procedure på Bonaparte, så kunne et par af os starte en regning, uden at skulle aflevere betalingskortet i baren indtil vi gik. Hvorfor ? Fordi vi var en garant for gang i den og god stemning der smittede igennem hele diskoteket. Good times, good times indeed. :D
 

/Francois

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, den 1.9.2023 at 23:25:

Ikke for at lyde forsmået og undskyld, men er det kun for de indviet, som kun deltager i Eva`s Fredagsbar, som deltager i Skurvognen eller kan alle deltage? Som jeg læser det, er det kun for indviet? 

Jeg håber at se dig i Skurvognen i aften @Mortenkok - så skal vi nok forsøge at snakke om andet end fredagsbar :D

…. og kunne selvfølgelig også være fedt at se andre, der blot er nysgerrige! :rolleyes:

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil rigtig gerne kunne mødes til nogle træf i skurvognen, hvor temaet er at vi deler oplevelser rundt om i landet.

Det være sig kulinariske som kulturelle!

Jeg vil blankt indrømme at jeg ikke kun er motiveret af det sociale i at gøre det sammen, selvom det bestemt vil gøre det til en større oplevelse hver gang at dele oplevelsen med andre.

Ærlig talt så er det også med et gustent overlæg jeg gør det, for bedre at kunne få en fornuftig logistik og økonomi i at bevæge mig ud af hovedstaden.
For at opsøge den mere perifere provins!

Jeg har 2 nære venner som kan lokkes til at dele gode oplevelser på et vist niveau, og hvor udgiften hver gang ligger i den lidte højere ende til formålet.

Det være sig opera i Operaen på Holmen eller en symfoni koncert i Radiohusets koncertsal.

En søndag eftermiddag gik vi til opera kl 15, og spiste efterfølgende på en god restaurant.
Hvor vi hver brugte 2000 kr på en samlet set fantastik oplevelse.

Fælles for når vi gør det, er imidlertid at vi kan komme alle steder døgnet rundt med metro eller S tog.
Optimal logistik, tidseffektivt og for en lille udgift!

Positivt er det så også at jeg er så heldig at eje en 2 v klods op af metroen, som jeg købte for 30 år siden.
Den kan sælges for ca 10  x kvm prisen i udkants Danmark!
Hvilket fordobler mine omsættelige aktiver den dag jeg går på pension.
I sammenligning med hvis jeg havde siddet til leje :)

Det er alt sammen meget godt, men hver gang jeg taler om at vi kan bevæge os ud i landet for at få nogle oplevelser.
Der indebærer at vi deler udgiften til en delebil elle en taxi, og hvor vi måske er nødt til at overnatte.
Der siger de hver gang blankt nej tak!

Det stiller mig i den situation, at jeg for at få de oplevelser som jeg gerne vil have.
Er nødt til at gøre det på egen hånd, og påtage mig de udgifter det indebærer at gøre det.

Det gjorde jeg så sidste år da jeg afholdt 6 ugers ferie hen over oktober og november måned.

Det blev nogle dyre lærepenge, men jeg har ikke fortrudt et øjeblik, for jeg fik nogle gode oplevelser.

Eksempelvis lærte jeg at man ude på landet opererer med et begreb der hedder "Vinkestrækning!!

Hvilket betyder at der ikke er nogle faste stoppesteder på strækningen.
Hvis du vil stå af så beder du chaufføren om at stoppe, og hvis du vil stå på så vinker du til chaufføren fra vejkanten.

Hvordan kan man bo og overleve sådanne steder i landet, jeg holdt det ikke ud i en uge :huh:

Jeg har ikke kørekort, og selvklart har jeg derfor heller ikke bil.
Men jeg klarer 80 % af mit transport behov for 500 kr+ om måneden, til et pendlerkort til 2 zoner i København inklusiv metro.

Glad tog jeg toget til Viborg efter at jeg samme aften havde nydt en skøn vildtbuffet på en restaurant i Randers.
Boede et par dage på et godt hotel i Viborg.

Ville besøge:

Mønsted Kalkgruber
Kalkværksvej 8-10
7850 Stoholm
https://www.monsted-kalkgruber.dk/da/ 

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/Kalkværksvej+8,+7850+Viborg/@56.4561775,9.1632965,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x464bddac53719737:0xf9ac3f9773501d1d!8m2!3d56.4561746!4d9.1658714!16s%2Fg%2F11c5gkjh_t?entry=ttu

Kastede mig som jeg plejer over Rejseplanen.dk, i en naiv forventning om at jeg kunne komme med bus fra og til Viborg.

Men nej alle søgeresultater angav disse vinkestrækninger, og nogle krop umulige distancer til fods til og fra Mønsted Kalkgruber.

Jeg endte med at bruge 2 x 400 kr ialt 800 kr til en taxi, for at kunne besøge Møndsted Kalkgruber.
Det er jeg glad for at jeg gjorde, for det var en stor oplevelse at besøge stedet.

Der var stuvende fyldt med besøgende, og propfyldt med biler på en kæmpe parkeringsplads.
Men altså ingen busser til denne store turist attraktion :(

Jeg er også vild med vildt og fiske/skaldyrsbuffeter, som simpelthen ikke er i udbud i hovedstadsområdet.
Sådan som tilbuddet findes rundt om i den store provins.

Typisk skovkroer og kystbyer!
Hvor buffeten er så overdådig og fantastisk velsmagende, at alle der kan lide vildt og fisk burde besøge disse kroer.

Ofte er prisen ufattelig lav, typisk mellem 400 kr og 700 kr :)

Men igen det koster mig samlet set en bondegård, hver gang jeg gør det på egen hånd.
Og jeg gør det kun alene fordi jeg ikke kan få selskab af andre, som jeg ud over at nyde deres gode selskab med.
Også gerne ville kunne dele udgifter med til logistik og transport.

Ofte så kan jeg komme med DSB på en orange billet fra København, og til nærmeste større provinsby.
Men så begynder mine udfordringer med logistik og udgifter til samme først :-?

Glad drog jeg sidste efterår fra København med DSB til Ringsted.
Herfra med taxi til Gyrstinge Skovkro og tilbage igen til Ringsted, hvor jeg tog toget hjem til København.
Ud og hjem samme dag uden overnatninger!

Gyrstinge Skovkro
Gyrstinge Skovhuse 33
4173 Fjenneslev
https://skovkro.dk/ 

VILDTAFTEN
Nyd skovens glæder
https://skovkro.dk/vildtaften/ 

Nyd alt godt fra havet
https://skovkro.dk/det-sker/fiskebuffet/ 

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/Gyrstinge+Skovkro/@55.4753219,11.6540989,15z/data=!4m6!3m5!1s0x465285839588e75d:0xaffa0fdc6389d920!8m2!3d55.4753219!4d11.6540989!16s%2Fg%2F1tl1m1jz?entry=ttu 

Det gør jeg gerne igen hvis jeg ikke har andre muligheder, for vildtbuffeten var overdådig og vidunderlig!
Kan kun anbefale at I alle prøver den på Gyrstinge Skovkro.

Men mine samlede udgifter til den oplevelse endte på 3 x udgiften til buffeten.
Og hvis nogle vil med fra København, eller området omkring Ringsted og Sorø for at vi kan dele udgiften til taxi/minibus.

Så sig til :)

Hvis nogle kommer i bil, skal føreren vel ofre sig på promille alteret, og det vil jeg ikke forlange af nogen.
Selvom jeg selv vil nyde alkoholfri øl, er det nok ikke alle der vil det.

Sidste år drog jeg også alene til Tambohus Kro for at nyde deres fiske og skaldyrsbuffet.
Den kan også anbefales og jeg nyder også gerne den igen :)
Det er også fundet til prisen!

Helt generelt bliver du som hovedstads borger positivt overasket, når du opsøger provinsens kulinariske slaraffenland.

Det er helt ufatteligt så godt det er, det som du får for 500 - 1000 kr en hel aften.

Tjeneren på restauranten i Randers havde sin opfattelse af hvorfor, vi fra København oplever provinsen som billig.
Han mente at alle der bor i Århus og København simpelthen går mere ud, og er mere villig til at bruge penge på at gå ud og spise.
End man er villig til at betale for det i provinsen.

Det er nok meget rigtig, men jeg har den teori at hvis du driver en skovkro eller et kyst/badehotel.
Så har du bedre forbindelser til lokale jægere og fiskere?

Og råvarerne er mere tilgængelige lokalt til en lavere indkøbspris, omkostninger til transport og levering.
End restauratører i hovedstadsområdet har mulighed for?

Men jeg betaler gerne dobbelt op for tilsvarende tilbud i København og omegn, men de findes ikke desværre :(

Det var her jeg nød vildtbuffeten i Randers, og den kan også anbefales!

Restaurant Skovbakken
Østervangsvej 1
8900 Randers
https://restaurantskovbakken-randers.dk/ 

Vildtaftener 2023
https://restaurantskovbakken-randers.dk/vildtaftener/ 

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/Østervangsvej+1,+8900+Randers/@56.466699,10.0445692,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x464c1cded822ae75:0x2f21fcf2acb48f81!8m2!3d56.4666961!4d10.0471441!16s%2Fg%2F11cpd9rhl8?entry=ttu 

Nå men tilbage til :)

TAMBOHUS KRO & BADEHOTEL 
Tambogade 37
7790 Thyholm
https://www.tambohus.dk/ 

Skaldyrs- & Fiskebuffet
https://www.tambohus.dk/restaurant-og-events/fiskebuffet 

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/TAMBOHUS+KRO+%26+BADEHOTEL+-+Ved+Limfjorden+i+Jylland/@56.635899,8.592906,15z/data=!4m9!3m8!1s0x46498765f87ae62b:0xf25150fb58c45187!5m2!4m1!1i2!8m2!3d56.635899!4d8.592906!16s%2Fg%2F11xk9zg8p?hl=da&entry=ttu 

Det nærmeste jeg kunne komme fra København var med tog til Hvidbjerg.
Det er kun skolebussen der passerer Tambohus Kro og Badehotel.

Det endte med Flextrafik fra stationen, som jeg fik lov til at bestille.

Og jeg måtte tage en taxi dagen efter til Hvidbjerg.

Jeg måtte vælge en overnatning på Tambohus Kro og Badehotel for at få turen til at hænge sammen.
Det endte med 4 - 5 gang udgiften til fiskebuffeten, men det gør jeg i princippet også gerne igen :)

Har ferie i 6 uger!

Jeg har ferie i 6 uger fra først i oktober måned til midt i november måned.

I den periode vil jeg sindssygt gerne rundt i provinsen for at opnå kulinariske oplevelser.
Besøge seværdigheder, gå til koncerter og andet.

Det er intet problem når mulighederne består i de større provinsbyer.
For her kan jeg tage toget til, og bo på hotel den tid det er nødvendigt.

Det er når jeg har brug for at komme ud hvor kragerne vender, der kun findes vinkestrækninger og der i det hele taget ingen busser kører.
Jeg bliver udfordret, og det er i de tilfælde at det samlet set hver gang ender med at koste mig en bondegård for at få oplevelsen.

Det har jeg heldigvis råd til hvis jeg absolut vil, og derfor gør jeg det også når jeg ingen andre muligheder har.

Men det er sjovere at dele oplevelsen sammen med andre, og det vil også være velkomment at kunne dele nogle udgifter med flere.
Som jeg ellers er ene om at have på egen hånd.

Hvis I er nogle der kunne se jeres interesse i, både at dele oplevelser sammen.
Og at dele de udgifter vi kan dele, hvis vi opsøger oplevelser steder som ligger ude på herrens mark.

Så vil jeg rigtig gerne fremadrettet møde jer i Skurvognen, til en snak om alle de muligheder som hele Danmark i virkeligheden byder på.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...