Hop til indhold
Rejsenetværk

Læs hvornår vi mødes i chatten

Recommended Posts

Som @Rejsenetværkskriver i sit indlæg, så er alle da velkomne til at tage alle emner op i skurvognen .

Kan da godt afsløre at @Rejsenetværk, allerede har haft succes med sin spiseklub:) 

Skurvognen er da åben alle dage ikke bare tirsdag, men det kræver jo bare man skriver i tråden herinde med et emne eller ikke, så dukker der nok nogle op :D 

Jyder og Københavner, ja det er jo altid et emne :D vi mangler en sød fynsk mægler :P

Men duk da op,, i går nåede vi da at være i Munchen, snakke om mad, GFE og spille skak :lol: for at nævne nogle emner.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mister12 skrev, for 21 minutter siden:

Jyder og Københavner, ja det er jo altid et emne :D vi mangler en sød fynsk mægler :P

Jo jo men hvis det er det eneste man næsten byder ind med så bliver det meget ensidigt og så kommer man næppe ind i de store samtaler. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 18 timer siden:

Hvorfor bruger i overhovedet skurvognen som platform (som i øvrigt kan forstås på 2 måder, altså platform) da selvsamme personer klare sig fint dagligt under hygge og debat, i behøver jo slet ikke en anden platform, for at blive hørt, i er jo så at sige jeres egen platform herinde, jeg tænker bare, der er måske en del (Jyder) som egentlig aldrig kommer til orde men blot fortrænger sig i stilhed, i og med jeres fremtoning altid er den samme, og de selvsamme piger i skriver (tilbeder) om, blot en tanke til de altid gæve Københavner, som altid har deres på det tørre våde platform :rolleyes:  

Jeg bruger skurvognen af flere årsager - for det første er det en live-chat modsat forummet herinde. Jeg synes tonen på chatten er en anden og så er emnerne ikke så restriktive som her på forummet hvor hvert emne kræver sin egen tråd.

Desuden er jeg jyde og jeg føler bestemt ikke det er noget problem at komme til orde. Vi skriver oftest om de piger der deltager i chatten af dem er mindst én altså også jyde, så jeg har lidt svært ved at se hvad du brokker dig over.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 2 minutter siden:

Ja, men sådan er det jo med de fleste fra Sjælland - der er jo næsten kun eksil-jyder :lol:

Vi kan da godt sende betjentene hjem igen :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, 1 time siden:

Og en anden er faktisk halvjyde…. :rolleyes:

*suk* Det vil sige jeg skal veksle penge til bananer igen.... 

/Francois

 

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 7 minutter siden:

*suk* Det vil sige jeg skal veksle penge til bananer igen.... 

/Francois

 

Det nævnte jeg altså også til fredags baren :lol:<3 men jeg tager også imod helt almindelig penge :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mister12 skrev, for 12 timer siden:

Jyder og Københavner, ja det er jo altid et emne :D vi mangler en sød fynsk mægler :P

Jeg er en slags Fynbo (og osse en slags jyde)
Men jeg er desværre ikke god til det der storgruppe-chat ... 
De towlige Kjøwwenhavnere er alt for rappe i replikken til mig ... 
Det skulle de jo være, for at overleve på gaden ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 3 timer siden:

Jeg er billigt til salg for chokolade med marcipan.... :rolleyes:

Jeg har noteret chokolade med marcipan til værelset næste aftale den er opfaget i en af trådene :lol: ;) den er på min indkøbsliste til aftalen i november

Redigeret af Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 23 timer siden:

De towlige Kjøwwenhavnere er alt for rappe i replikken til mig ... 
Det skulle de jo være, for at overleve på gaden ... 

Har I ingen gader vest for Storebælt? ;) ...eller skal man være "Kjøwwenhavner" for at overleve eventuelle gader vest for Storebælt? ;)

Bare rolig @sneræven og andre godt folk vest for Storebælt, der er;

bare GAS  :lol: :-) :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cruise skrev, for 21 minutter siden:

Har I ingen gader vest for Storebælt? ;) ...eller skal man være "Kjøwwenhavner" for at overleve eventuelle gader vest for Storebælt? 

Nej, for husene står ikke så tæt, så der er plads nok til at stikke af ... 
Der hvor jeg kommer fra i Jylland var der så langt imellem husene at vi slet ikke kunne finde hinanden ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 18 minutter siden:

Nej, for husene står ikke så tæt, så der er plads nok til at stikke af ... 
Der hvor jeg kommer fra i Jylland var der så langt imellem husene at vi slet ikke kunne finde hinanden ... 

Jeg føler mig efterladt midt ude i ingenting, hvis der er marker og ikke andet så langt øjet rækker.

Jeg har svært ved at opholde mig steder i bare få dage hvor jeg ikke 24/7 kan benytte metro, og hvor der ingen 7/11 butikker findes.

Når det sker føler jeg mig meget forladt og rigtig meget hjælpeløs.

Og så frister det ikke at jeg kan købe fast ejendom til 10 % pr kvm, af prisen på min egen snottede 2 v ejer på 58 kvm i København.

Det får jeg ikke klaustrofobi af, men det kan jeg få af marker så langt øjet rækker, men ingen metro lige udenfor egen hoveddør :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 14 timer siden:

Jeg har svært ved at opholde mig steder i bare få dage hvor jeg ikke 24/7 kan benytte metro, og hvor der ingen 7/11 butikker findes.

Når det sker føler jeg mig meget forladt og rigtig meget hjælpeløs.

Jeg har det godt nok også stramt med at komme uden for civilisationens trygge rammer. Der hvor gader bliver til veje, som kan blive til grus, hvor man kan lugte fritgående dyr, hvor kvinde-negle er uden lak, Wolt ikke leverer og folk snakker istedet for at tale. Uha. Bare tanken om mudder stedet for fast grund under skoene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 23 minutter siden:

Jeg har det godt nok også stramt med at komme uden for civilisationens trygge rammer. Der hvor gader bliver til veje, som kan blive til grus, hvor man kan lugte fritgående dyr, hvor kvinde-negle er uden lak, Wolt ikke leverer og folk snakker istedet for at tale. Uha. Bare tanken om mudder stedet for fast grund under skoene.

Nu kommer jeg selv fra helt derude hvor kragerne vender.
Og har på den måde lidt en fod i hver lejr, efter at jeg er flyttet til København for efterhånden rigtig mange år siden.

En ting er sikkert, og det er at mange som er født og opvokset i hver sin lokale boble.
De har mange subjektive og unuancerede fordomme om andre fra andre dele af landet, hvor nogle træf over en kop kaffe kunne fremme en bedre gensidig forståelse.

Men husk der skal være plads til både sort kaffe uden mælk, og den der skrækkelige latte version med mælk.
Hvis ikke tror jeg at der ingen samtale bliver, for jeg vokser aldrig fra at drikke sort kaffe uden  mælk.
Uanset hvor længe jeg nu har boet i København :)

Afstandene mellem os i vort lille land er længere inde i vores hoveder, ind de er på distancen mellem os.

Bare tag forskellen på vestegnen og Nordsjælland, man lever jo på hver sin planet.

Men noget der er fuldstændig objektivt, det er forskellen i lokal infrastruktur.

Der hvor der er metro, du kan klare dig uden kørekort, og hvor du kan handle ind til kl 24 der er det sådan.

Mens der hvor der er langt mellem husene, og hvor det kræver 2 biler for at kunne komme på arbejde eller handle ind.
Fordi alt lukker og slukker, der er det sådan!
Jeg kan få dårlige nerver bare ved tanken om at bo et af de steder i landet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 4 timer siden:

Jeg har det godt nok også stramt med at komme uden for civilisationens trygge rammer. Der hvor gader bliver til veje, som kan blive til grus, hvor man kan lugte fritgående dyr, hvor kvinde-negle er uden lak, Wolt ikke leverer og folk snakker istedet for at tale. Uha. Bare tanken om mudder stedet for fast grund under skoene.

Jeg har det omvendt. Efter at være vokset op i storkøbenhavn og boet det meste af mit liv hhv i Kastrup, Kbh S, Islands Brygge og Valby, så fortryder jeg absolut ikke at jeg er flyttet ud på landet oppe i Odsherred. 
At der så ikke er muligt at få leveret via Wolt, og at man snakker sammen istedet for at tale til hinanden, er kun en fordel i mine øjne :D

/Francois
 

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mortenkok

Omvendt, gav den dog nyt liv i chatten, uegnet hvor man kommer fra, dog giver tiltagende sin egen værdi i tråden, finder selv ud, hvilket, mest naturligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 23 timer siden:

Jeg føler mig efterladt midt ude i ingenting, hvis der er marker og ikke andet så langt øjet rækker.

Jeg har svært ved at opholde mig steder i bare få dage hvor jeg ikke 24/7 kan benytte metro, og hvor der ingen 7/11 butikker findes.

Når det sker føler jeg mig meget forladt og rigtig meget hjælpeløs.

Der er da masser at lave ..
De der øde områder var, som een eller anden skrev i et helt andet forum, et paradis for en dreng at vokse op ... 
Har du aldrig prøvet at tage et fisketræk langs åen på en lun sommereftermiddag ...
Jeg savner landet, fra dengang dengang der var liv derude ... 
Men OK, det var ensomt .. indrømmet ... 

Men jeg forstår slet ikke København ... 
Fatter ikke pointen i at betale en formue i husleje for en lille lejlighed et sted hvor der kun er sten hele vejen omkring dig ... 
Jamen, Strøget er da meget hyggeligt ...,
Det er fuldstændig lissom gågaden i den by hvor jeg bor, bare med fire gange så mange butikker af præcis samme slags ... 
Jeg så for år tilbage der er noget der hedder Lagkagehuset - tænkte ju-huu nu er jeg kommet til storbyen, så kan jeg afprøve forskellige spændende lagkager ... 
Men hvad de ikke havde, var lagkager ... 

tvr skrev, for 7 timer siden:

Jeg har det godt nok også stramt med at komme uden for civilisationens trygge rammer. Der hvor gader bliver til veje, som kan blive til grus, hvor man kan lugte fritgående dyr, hvor kvinde-negle er uden lak, Wolt ikke leverer og folk snakker istedet for at tale. Uha. Bare tanken om mudder stedet for fast grund under skoene.

Ja, det er lidt sjovt, for os der bor ude i provinsen oplever egentlig ikke den store afstand til København ...
Vi oplever nærmest København som en samling bygninger som så mange andre, bare større .. 
Max et kulturcentrum, som en del af et land der i øvrigt er meget forskelligartet (E-e-elsker at cykle på grusveje i skove, det er bare en fantastisk stemning)

København er let tilgængelig fra det meste af landet.
Herfra hvor jeg bor kan jeg komme ind på Hovedbanen på godt et par timer med offentlig transport .. 
Både jeg selv og flere af mine kammerater er tit en smuttur i København frem og tilbage samme dag, til kulturelle arrangementer og andet ...

Tror fra København til provinsen er meget større, end afstanden fra provinsen til København ... 
Var en gang inde i en bank i København for at ordne et mindre ærinde, og da bankdamen så hvor jeg kom fra udbrød hun, 'Hold da op, du er da godt nok langt væk hjemmefra' ... 
Jeg blev noget undrende, og da vi snakkede videre fandt vi så osse ud af at det ikke tager mig ret meget længere at komme til København, end det tog for hende at komme ind til centrum fra der hvor hun boede, i een af Københavns omegnskommuner ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Sneræven

Som jeg ser det, så handler det om en hverdag hvor du bor og arbejder i København.
Og hvor du kan komme rundt alle steder 24/7 med offentlig trafik.
Hvor du kan handle ind til fods, og opleve mest muligt forskelligt indenfor en radius mellem dit hjem og din destination.
Som gør at du effektivt og på kort tid kommer fra punkt A til punkt B, og lige så mange bogstaver som der er i alfabetet for hvor du vil hen :)

Jeg kan vælge mellem 10 +/- dagligvarebutikker og 1 indkøbscenter til fods, og jeg handler ind med en indkøbs trailer med 3 hjul der kan kravle på trapper.

Jeg kan også tage længere med metroen, for at handle hvor jeg kan stå af for at handle i Lidl og Føtex i krydset ved metroen, og tage hjem med indkøb lige til døren.

Kunne i dag ikke købe og bo i min egen ejerbolig med den løn jeg har, men fordi jeg købte for 30 år siden vil jeg kunne sælge en gældfri bolig.
Det handler om at jeg har været heldig at jeg kunne købe på det rigtige tidspunkt, og derfor bor og arbejder jeg stadig i København.

Der er 10 år til jeg kan gå på pension, og jeg har en ide om at sælge til den tid?
For at flytte til leje i en 1 v lejerbolig i provinsen, hvilket vil fordoble min likvide formue som pensionist.
Sådan at jeg ikke efterlader mig halvdelen af mine værdier i mursten, som jeg ikke får brugt.

Men jeg skal bo sådan at jeg kan komme med toget, væk og til København, Århus, Hamborg og Berlin.
Jeg må ikke havne i et hul uden en tog station, som jeg ikke kan komme væk fra når som helst.

Vi er 3 brødre der lige har arvet fra vores mor som den sidst levende af vores forældre.
Og huset var kun noget værd fordi det var gældfrit efter 30 år, hvor vi måtte sælge det for mindre i nutidspenge end vores forældre købte det for i datids penge.
Rundt regnet en halvering af værdien for et hus i udkants Danmark på ca 3 årtier.
Hvor min 2 v kan sælges for 5 - 6 gange det som vi fik for mors hus.

Det er sådan set der jeg er havnet ved et tilfælde for 30 år siden!
Og hvis jeg venter 10 år mere med at sælge, vil jeg nok trods reformen af boligskatten kunne sælge til samme pris eller mere end i dag?
Forhåbentlig :)

Jeg er godt på vej til på mine gamle dage, at blive bedre stillet økonomisk, end nogensinde tidligere.
Ikke ved hårdt arbejde eller egen dygtighed, men slet og ret bare ved at have betalt min gæld, vente og blive ældre og ældre.

Godt jeg ikke blev hjemme på min hjemstavn, det har lønnet sig at jeg flyttede til København.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 timer siden:

For at flytte til leje i en 1 v lejerbolig i provinsen, hvilket vil fordoble min likvide formue som pensionist.

Det er præcis sådan jeg bor, og af samme grund ... 
Jeg havnede i et såkaldt 'belastet boligområde' da jeg blev skilt, og netop på grund af den nogenlunde lave husleje og gode og skønt beliggende lejligheder er jeg blevet hængende, har dog opgraderet til en rimelig stor eetværelses ... 

Når jeg driller København lidt, hænger det selvfølgelig også sammen med at jeg er ret privilegeret i forhold til hvor jeg bor  ...
Byen profilerede sig for år tilbage som "Danmarks mindste store by" og ikke uden grund ...
Man kunne på flere måder også kalde den "Danmarks San Fransisco"
Det er en mangfoldighed af cafeer, restauranter og spændende butikker, og et rigt kulturliv, også - og måske især - i den eksperimenterende og alternative retning.
Måske netop fordi land og by er så tæt på hinanden, byen er bygget meget spredt og på grund af bl. a. det kuperede terræn er der store grønne områder midt i byen, hvor en stor fåreflok tit græsser om sommeren ... 
Især øko-folket tiltrækkes, både på grund af vores uddannelsesinstitutioner, og fordi de netop bruger det by-nære kombineret med muligheden for at bo på landet eller i meget landlige omgivelser ... 
Een af vores store kolonihaveforeninger er efterhånden forvandlet til noget der ligner en øko-landsby på den gode måde, og vi har også et mere 'regulært' økosamfund ikke så langt herfra ... 

Så jo, det er et rart sted at bo, når man som jeg er et udpræget 'by-land-menneske' ... 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, den 29.9.2023 at 20:10:

At der så ikke er muligt at få leveret via Wolt, og at man snakker sammen istedet for at tale til hinanden, er kun en fordel i mine øjne

Man kan jo også tale MED hinanden....... uden at det bliver for meget snak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...