Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Rejsenetværk skrev, den 11.3.2019 at 14:51:

Jeg håber også at jeg kommer af sted en dag.

Men jeg tror at jeg afskriver lavprisselskaberne, og forsøger at opnå en så gunstig pris som muligt med et ruteselskab.

Jeg har aldrig fløjet så langt før, og gruer ærlig talt for det.

Derfor også den lille afstikker til business class, hvis det kan købes for menneske penge, men det er klart at jeg ikke giver 20 - 25000 kr for det.

Jeg er bedøvende ligeglad med komfort,  og rejser gerne lavpris på korte ture på 2 timer +/-, men 10 - 12 timer er en lidt skræmmende tanke.

Jeg rejser altid på 1 kl til Hamborg, eller Berlin, og på lange ture med tog til det nordlige Jylland, men det er jo også økonomisk overkommeligt.

Må lyde som en ret pylret Rejsenetværk efterhånden, der er jo efterhånden ingen grænser for alle mine bekymringer :?

Men en dag tager jeg vel skridtet, og så får vi se om det bliver til et "aldrig mere", eller et "igen og igen" :)

Der skulle 1 gang FKK til, siden har jeg været solgt, og heldigvis er det mere tilgængeligt end Thailand.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hey

Hvis du gerne vil flyve med lidt bedre standard og ikke nødvendigvis Thai business, så tag Norwegian´s business class den svare til Thai og SAS mellemklasse og kan tit købes for 8-9000 for en retur, der er kun 24 sæder mener jeg, så dejligt rolig og fine sæder , så går turen som smurt 

Har boet i Bkk i flere år, dog flyttet til DK igen, men hvis du har brug for råd, så det bare at sige til  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil også lige komme med min erfaring med rejser til Thailand og flyselskaber ...

Har rejst i stort set det meste af verden de sidst 35 år og det er nu blevet til 87 lande, så mener nu jeg har noget erfaring ...

Har selv været i thailand over 20 gange første gang i 1992 ...

Har fløjet med alle selskaber til østen undtaget Aeroflot ...

Alle flyselskaber har mere eller mindre samme afstand mellem sæderne på økonomiklasse alt efter flytype ...

De værste har faktisk været charterflyene med Startour !

Personligt vil jeg gerne give 1500-2000kr mere pr vej for at flyve på enten economy pluss eller premimum class eller hvad de nu kalder klassen på de forskellige selskaber ...

Sæderne er mærkbart bedre og personligt er jeg ligeglad med alt andet, såsom mad og drikke (overlever nok de 11 timer) 

Kan ikke forstå folk gå så meget op i mad og drikke m.m.

Min første prioritet er:

Direkte fly, 

Priser og tillæg for bedre sæder

Max 1 mellemlanding hvis der er godt tilbud på business

(Prøve Emirates A380 fly for 2 år siden med businessclass til Bangkok for en pris på 14200 retur ...

Øvredæk med en bar aller bagerst i flyet

Sæder kunne lægges helt ned og man har sin helt egen bås

Chaufførservices hvor du bliver hente hjemme på din privatadresse i københavnsområdet og igen på dit hotel i Bangkok på returrejsen)

 

Norwegians såkaldte lavprisfly er et topmoderne Dreamliner fly, som har bedre sæder end på de fleste andres flyselskabers økonomiklasse ...

Så der er ingen grund til at undgå dem på flyet

Deres priser hvis du tilkøber baggage, mad og drikke, matcher Thais, som er det eneste alternativ,  da de 2 selskaber er de eneste som flyver direkte ...

Gider ikke spare 500-1000kr på en returbillet for at mellemlande et sted og så lægge 3-4 timer ekstra på flyveturen ...

Deres premimum class er bedre end Sas og Thais premimum ekstra og det er til meget billigere penge ...

 

Angående det tips som var læst i en artikel, så holder den ikke meget vand og den bar præg af at der var et site der skulle reklamere for sin egen rejseforum ...

Hvem sidder og venter på at der kommer en billig billet til hvor som helst når man nu VIL til f.eks Bangkok ...

Totalt værdiløst tips efter min mening 

Det eneste billige upgrade er enten ved checkin skranken eller melde sig online på en upgrade liste inden flyturen

Norwegian har en hvor man fortæller hvor meget man vil betale (minimium 1800kr pr. vej) og så får man besked senest 24 timer før om de godtager tilbudet.

 

Og så er der lige det med Norwegian som engang hver 6 måned kommer i medierne fordi deres fly har tekniske problemer og folk så ikke kommer hjem,...

Det kan selvfølgelig ske for alle selskaber og de fleste andre store flyselskaber vil straks kunne sætte et erstatningsfly på vingerne, men det kan Norwegian som regel ikke da alle deres fly er på ruter hele tiden, men chancen for at det sker (2-3 gange årligt), er lille i mine øjne, med tanke på de har daglige fly til bangkok og enda 2 gange daglig i højsæsonen ...

Selv Thai kommer i problemer, for et par uger siden da der var  konflikt mellem Pakistan og Indien og luftrummet blev lukker over de 2 lande ...

De fleste europæiske selskaber fik hurtigt tilladelser til at overflyve andre ruter men Thais fly blev groundet 2-3 dage før folk blev fløjet hjem og Norwegian fløj planmæssigt ...

 

De billigste billetter fås ca 3-4 måneder før afgang, hvor selskaberne sætter prisen ned for at få fyldt flyene op ...

Men vær hurtig for de kan sætte prisen op igen uden varsel ...

Du tjekke daglig  4 måneder før på tænkt afrejse dato ...

 

Skal i øvrigt snart afsted igen til Bangkok og har betalt 7400kr for en returbillet på Premimum class med Norwegian i maj

 

Tager selv en del kontanter (ca 3000 euro) og veksler der nede og har så 2 kreditkort med som backup!

Ha ALTID mindst 2 kreditkort med, hvis det ene enten bliver lukket ved en fejl, stjålet eller bliver spist af ATM maskinen.

Det koster ca 50kr hvergang du hæver penge i gebyr

Så 10-15 hævninger kan løbe op i et betragteligt beløb

 

Har hotellet saftybokse ved receptionen, så lægger de fleste af mine værdier der incl. Pas m.m. og så har jeg kun ca 5000 baht og mit kopi af mit pas og indrejsekort liggende i boksen på værelset ...

De fleste bokse på værelserne kan åbnes med lethed uden nøgler og sågar med en kartoffel, så dem tiltror jeg ikke hele min formue ...tjek selv på youtube, der er masser af vidoer som viser hvordan ...

 

Der er ikke grund til at være paranoia over at blive bedøvet eller andet af pigerne, tænk på hvormange der besøger thailand og hvormange vi hører om ...

Almindelig sund fornuft gælder i hele verden og undgår du at drikke så meget at du ikke kan tage vare på dig selv så skal alt nok gå ...

 

Der var en der skrev om en tur til 1000 baht som et scam ...

De 1000 baht lyder rimeligt billigt

Uanset om chafføren får penge ekstra på destinationen, så er det ikke scam men bare heldigt for ham ...

Du har booket en tur til 1000 baht et sted hen og hvad kommer det dig ved om han får ekstra eller ej ...

Du er jo ikke blevet tvunget ...

Taxi Bangkok - Pattaya 1500 baht ...

De fleste taxier på gaden kører til den pris og prisen med meter ligger noglelunde på samme +-100 baht alt efter trafik

Der blev også nævt af en at man skal huske det blå sygeforsikringskort ...

Glem det, da det KUN bruges i EU og nogle ekstra lande i Europa ...

En rejseforsikring er et must enten igennem din indboforsikring eller også tilkøbt hos europæiske eller gauda og lign....

 

Håber mit besyv kunne bruges ...

 

Kneppetyr ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, den 17/3/2019 at 22:05:

 

 

Der var en der skrev om en tur til 1000 baht som et scam ...

De 1000 baht lyder rimeligt billigt

Uanset om chafføren får penge ekstra på destinationen, så er det ikke scam men bare heldigt for ham ...

Du har booket en tur til 1000 baht et sted hen og hvad kommer det dig ved om han får ekstra eller ej ...

Du er jo ikke blevet tvunget ...

 

Hvad det kommer mig ved ?

Øhh har jeg skrevet noget om det kom mig noget ved ?  

Jeg fortalte at det var meget godt at vide hvad ting normalt kostede dernede.  

Og fingerreglen med at så man en eller pris på noget i bath så kunne man erstatte bath med danske kr og så sammenligne med om man syntes det var en fair pris hvis man var i Danmark.  Nu da der går ca 5 bath til 1 dansk kr og at tingene dernede (pattaya) er ca 5 gange så billigt, så nem måde at få overblik på.    Så man mindsker sine chancer for at blive taget for meget i røven.

 

Og gu da helvede nej blev jeg da tvunget til det.  Men derfor alligevel i den grad det jeg ville kalde en turistfælde.

Og vel meget godt at fortælle om sådan noget ? 

Så man har en rimelig forståelse for hvad tingene koster dernede.

Entre billetten til det her lille latterlige bamse museum var 200 kr.  Svarende til hvis et tilsvarende lå i Danmark så ville prisen være 1000 kr pr snude.

Er det mon ikke i overkanten kunne man spørge ? 

Og nej  ingen tvunget men man bliver sgu da sat i en dum situation når man står i køen og så må sige til sin pige at man alligevel ikke vil ind.  

Og havde man betalt så sikkert også ( ikke tvunget bogstaveligt) blevet sat i en dum situation hvor det ville være svært at sige nej når pigen havde blevet tilbudt at købe en bamse til en sikkert tilsvarende vild overpris.

Og ja sgu fair nok pris for et turiststed at tage 200 kr i entre pr snude og sikkert også sådan et lille bamse museum.

Hvis det havde ligget i Danmark !!

Men i Pattaya i Thailland vil jeg kalde det overpris.

Så kan man sige det intet er når vi kommer derned med vores penge.   

Men personligt ville jeg nu heller have givet en sød pige 2000 bath ekstra i drikkepenge end gå ind til sådan et svindelforetagende.

 

Og hvorfor jeg tror de får et beløb for kun at køre til udvalgte destinationer ?

Hmm du kunne jo spørge om de vil køre til andre steder end lige de destinationer ?

Og når svaret er nej så bekræfter det meget godt min mistanke.

 

 

Ellers sige det var et konge indlæg du bragte. 

Sjældent kommet så mange fakta og info i et indlæg.

 Og enig i alt.  Feks også det med diverse flyselskaber.  Mange har ofte en mening men mange gange følelser for et specielt selskab (fordi de altid har rejst med dem) og fordomme overfor andre. 

Det spiller tydeligvis ikke ind hos dig da du har prøvet en masse og reel kendskab og erfaring.  

Lige det med at tage penge (euro) med hjemmefra for så at veksle på gaden der havde jeg nu heller anbefalet en der skal derned første gang , bare at bruge kort.

Som du skriver så ca pris på 50 kr pr hævning, (Paycard aller billigst og derefter følger visa/Dankort og Master som det dyreste at hæve med) så ville mit råd heller være at sørge for at hæve stort beløb de gange man hæver med kort.

Feks det der svarer til 5000 danske pr gang.    Det ville så koste 200 kr at hæve 20.000 fremfor gå med mange penge med hjemmefra og risikere at man bliver snydt/ betaler mere ved veksle på gaden.

Men godt at nævne det.   At er man inde i kurser så alternativt til nogle endnu billigere kurser.

 

Vedrørende rejseforsikring også godt at nævne at de fleste mastercard har sådan en rejseforsikring.

 

Men konge indlæg du bragte. Masser af info og viden som man kan bruge.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

vedr. Taxi service kan jeg anbefale:

http://www.namstaxipattaya.com/services

Koster 1200 baht fra Swampy til Pattaya

Kun Women Drivers og de kører godt ikke de normale taxi folk hvor du er usikker på om du dør før du kommer frem.

Samt ingen scams omkring at stoppe for kaffe på vejen så de lige kan tjene lidt ekstra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, den 18.3.2019 at 23:20:

1200 baht fra Swampy til Pattaya

Så er det noget billigere at tage bussen - og mere sikkert, da de går rundt og checker at alle passagererne har sikkerhedssele på.

Desværre var jeg den anden vej nødt til at bestille en taxi - kostede nu kun 1000 bath - men der var simpelthen ingen busser, der kørte tidligt nok, til at jeg kunne være sikker på at være i lufthavnen min. 2 timer før afgang - men aldrig har jeg da oplevet en mere mundlam taxi-chauffør -  men han kørte ellers pænt - bortset fra den klassiske med at sidde med hænderne inden i rattet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 22 timer siden:

Så er det noget billigere at tage bussen - og mere sikkert, da de går rundt og checker at alle passagererne har sikkerhedssele på.

Desværre var jeg den anden vej nødt til at bestille en taxi - kostede nu kun 1000 bath - men der var simpelthen ingen busser, der kørte tidligt nok, til at jeg kunne være sikker på at være i lufthavnen min. 2 timer før afgang - men aldrig har jeg da oplevet en mere mundlam taxi-chauffør -  men han kørte ellers pænt - bortset fra den klassiske med at sidde med hænderne inden i rattet.

Kom ned den ene gang og ville tage en taxa til Pattaya hvor jeg blev stoppet af en fyr der vil høre om jeg skulle med bussen da den var lige ved at køre og spurgte hvad det kostet, 120tbh det er satme billigt, og det var en fin bus med god komfort osv, tog måske en halv time mere end en taxa ville have taget 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg kan godt finde på at tage Bell Bus også men jeg lander normalt kl. 05.30 og den første bell bus er kl. 08

Du skal tjekke ind med din billet senest kl. 06 for at få lov til at tage den så der skal ikke meget forsinkelse før jeg først kan komme afsted kl. 10.

Det gider jeg bare ikke løbe an på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke forstå at folk som lige har brugt mellem 20.000 og 25.000 baht på at flyve i 11 timer til Bangkok, vælger at bruge bussen til Pattaya for at spare 1000 baht ...+ du også skal bruge bahtbussen videre til dit hotel i Pattaya

At de tjekker om du har sele på, gør det da ikke mere sikkert ...har du set hvordan de chauffører køre som død og helvede ...

Nam kvindelige taxichauffører er mere sikre

 

Redigeret af Kneppetyr
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil give dig ret,  Kneppe ang. Taxi vs Bus  :)

Når jeg er landet i Swampy om morgenen med Thai, så kan det kun gå for stærkt med at komme til PTT :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

enig jeg har taget Bell Bus en gang de kører dig til dit hotel dog men det med at jeg skulle vente 2 timer i Swampy efter jeg var landet kl. 05.30 om morgen det suttede røv aldrig mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiistheonlyway skrev, den 21.3.2019 at 22:11:

Kom ned den ene gang og ville tage en taxa til Pattaya hvor jeg blev stoppet af en fyr der vil høre om jeg skulle med bussen da den var lige ved at køre og spurgte hvad det kostet, 120tbh det er satme billigt, og det var en fin bus med god komfort osv, tog måske en halv time mere end en taxa ville have taget 

 

Den har jeg også været på nogle gange, kan klart anbefales

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, den 22.3.2019 at 19:54:

At de tjekker om du har sele på, gør det da ikke mere sikkert ...har du set hvordan de chauffører køre som død og helvede ...

Synes nu mange af chaufførerne kører pænt og er langt mere årvågne og forberedte på det vi i DK ville finde uventet - men som i Thailand er meget normalt, for at få trafikken til at glide -  og man undres over det, de slipper afsted med, uden at nogen dytter eller bliver sure, hvor en dansker straks ville begynde at starte en road-rage og finde fuckfingeren frem - men det må være noget med den buddistiske kultur, hvor man er vandt til at give plads til andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, den 22.3.2019 at 19:54:

Jeg kan ikke forstå at folk som lige har brugt mellem 20.000 og 25.000 baht på at flyve i 11 timer til Bangkok, vælger at bruge bussen til Pattaya for at spare 1000 baht ...+ du også skal bruge bahtbussen videre til dit hotel i Pattaya 

Bussen stopper 4 af de centrale steder i Pattaya - og derfra kan man stort set gå til de fleste hoteller - ellers koster Bathbussen kun 2 kroner. En retur til Bangkok kan fås for helt ned til 12500 bath/2.500 kr. med AirChina. Man skal så også regne på hvad man ellers kan få for 1000 bath - du kan f.eks. få en hel time med en sød pige - så kan man godt overleve en ½ - 1 time ekstra busrejse med sele på, fremfor at sidde i en dyr taxi med en chauffør, der kun snakker thai eller kinesisk -  og sidder med hænderne indeni rattet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 8 timer siden:

Synes nu mange af chaufførerne kører pænt og er langt mere årvågne og forberedte på det vi i DK ville finde uventet - men som i Thailand er meget normalt, for at få trafikken til at glide -  og man undres over det, de slipper afsted med, uden at nogen dytter eller bliver sure, hvor en dansker straks ville begynde at starte en road-rage og finde fuckfingeren frem - men det må være noget med den buddistiske kultur, hvor man er vandt til at give plads til andre.

 

Tror nu ikke det har noget med deres buddistiske kultur at gøre.   Tror mere det bare handler om køre kultur/vaner som er gældende her.

For forskellen i trafikkultur kan man også finde så tæt på som Sverige og Danmark.   Jeg kører ofte i Sverige og bliver næsten overrasket hvergang over hvor hensynsfulde og venlige de er i trafikken.   Og står i stærk kontrast til Danmark.

Er der nogle der i tvivl så bare køre en tur igennem København og så tage et smut over broen til Malmø.   Det er som dag og nat.     

Da jeg hverken er stedkendt i København eller Malmø, så kommer man med navigation ofte ud i et forkert spor.  Dvs man kan ikke se flere km frem (eller kender vejen) så man ligger sig tit i et spor hvor man senere opdager det ikke er hensigsmæssigt, da man feks ligger sig til højre, og ikke ved at man længere fremme skal til venstre, og burde have ligget i det spor.    Derfor må man jo uundgåeligt skifte.

Jeg er selv en der tager meget hensyn der og er der tæt trafik så venter jeg simpelthen og kører heller en ekstra omvej.  Men er der langt imellem bilerne, så venter jeg til det rigtige øjeblik så der opstår mindst fare/gene for en anden trafikant.  Og udover at bruge blinklys for at vise jeg vil skifte spor, så forsøger jeg ved at vende hovedet så jeg har øjenkontakt med den bagfra kommende bil.

Alligevel er det næsten ensbetydende med dytteri og fægten med hænderne i København.   I Sverige totalt modsat hvor de næsten gør alt for at hjælpe en bil ind der vil skifte vognbane.    Det samme med overhalinger, hvor svenskerne har en vane med at blinke til venstre når de overhaler.  Og den foran kørende trækker næsten altid ind til siden så det foregår mest effektivt og hensynsfuldt.    Sådan er det næsten med alt når man kører i Sverige.

Hvor det i Danmark er skræmmende så egoistisk folk kører og hvor utolerante de er overfor det mindste.

Uden at lyde fordomsfuld så oplever jeg det ofte er taxier eller personer med fremmed herkomst.   Når jeg hører et vredt dytteri overfor den mindste afvigelse så kommer jeg uundgåeligt til at tænke Perker, og når jeg vender hovedet, så viser det sig at være korrekt i 9 ud af 10 tilfælde. 

Og nej ej racistisk, for i Sverige hvor der er endnu flere fremmede pr indbyggere, der oplever man ikke den her kultur med bruge albuer og nul tolerance overfor andre trafikanter.  Det foregår bare i Danmark og i særdeleshed i København.

 

Husker engang da min navigation var gået i stykker midt inde i Malmø.   Det var dengang det endnu ikke var normalt at lade sig guide via mobil.   Jeg var på den, da skulle nå en færge i Ystad.   Tiden gik og ligegyldigt hvor meget jeg forsøgte, så kunne jeg ikke finde ud til et sted hvor der var vejskilte, og hvor man var heldig at kunne komme ud på en motorvej, hvor der jo uundgåeligt før eller senere ville komme vejskilte med vej til Ystad.

Da jeg havde kørt lige ud jeg ved ikke hvor længe gennem en masse lyskryds og tiden begyndte at blive faretruede.  Så lænede jeg mig til siden og rullede vinduet ned i passagersiden for at komme i kontakt med en mand der sad i en bil , som holdt ved siden mig i lyskrydset.

Forklarede ham problemet.  Istedet for en masse forklaringer med hvilken vej jeg skulle, bad han mig om at følge efter ham.   Og glad for jeg kunne det.  For blev til ihvertfald 15 min. kørsel gennem masser af lyskryds diverse veje, før jeg nåede ud hvor en motorvej startede.  

Det her måske et enkelt tilfælde af en venlig svensker.  Men føler det er normalt hos dem.    

Der er bare en kæmpe forskel på kørekulturen i Sverige og Danmark.  Og som sagt dem der ikke tror mig burde prøve at tage en tur over til Malmø.  Og se hvordan det hele glider.. Uden dytteri.   Hvordan man hele tiden forsøger at gøre det nemmest for alle trafikanter. 

Det gør man også i Thailand.  Her er også den kørekultur.   Selvom det ofte er kaos og en jungle den måde trafikken er opbygget på :)  Men hvor der trods alt er system i det hele.  Og hvor ingen bliver sure hvis en svinger ud foran den kørende trafik, hvis de kan se de ellers skulle vente længe.   Det er bare normalt at vise hensyn.    At tænke nu holder du måske, men bagefter er der en der holder for dig,- trods de har ret til at køre.   Det er næsten usandsynligt at opleve det i København.   Hvor alle holder på deres ret, og nul tolerance overfor andre.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 11/3/2019 at 11:09:

 

Tak det med Antihistamin vil jeg undersøge :) 

Baldrian har jeg prøvet men virker vist forskelligt på person til person.     Jeg føler næsten jeg bliver mere frisk af dem :( 

 

Kan se at de nye typer ikke sløver ligeså meget.

men bestemt et godt tip.

Har selv brugt circadin fast, og de koster kassen og har rød trekant. Så antihistamin skal bestemt afprøves.

6EEDDF55-EAA4-4971-AF8C-C0E67AE603B4.thumb.png.a6c39034c904717f62aa0ea5b3b6049b.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 25.3.2019 at 20:47:

 

Tror nu ikke det har noget med deres buddistiske kultur at gøre.   Tror mere det bare handler om køre kultur/vaner som er gældende her.

For forskellen i trafikkultur kan man også finde så tæt på som Sverige og Danmark.   Jeg kører ofte i Sverige og bliver næsten overrasket hvergang over hvor hensynsfulde og venlige de er i trafikken.   Og står i stærk kontrast til Danmark.

Er der nogle der i tvivl så bare køre en tur igennem København og så tage et smut over broen til Malmø.   Det er som dag og nat.     

Da jeg hverken er stedkendt i København eller Malmø, så kommer man med navigation ofte ud i et forkert spor.  Dvs man kan ikke se flere km frem (eller kender vejen) så man ligger sig tit i et spor hvor man senere opdager det ikke er hensigsmæssigt, da man feks ligger sig til højre, og ikke ved at man længere fremme skal til venstre, og burde have ligget i det spor.    Derfor må man jo uundgåeligt skifte.

Jeg er selv en der tager meget hensyn der og er der tæt trafik så venter jeg simpelthen og kører heller en ekstra omvej.  Men er der langt imellem bilerne, så venter jeg til det rigtige øjeblik så der opstår mindst fare/gene for en anden trafikant.  Og udover at bruge blinklys for at vise jeg vil skifte spor, så forsøger jeg ved at vende hovedet så jeg har øjenkontakt med den bagfra kommende bil.

Alligevel er det næsten ensbetydende med dytteri og fægten med hænderne i København.   I Sverige totalt modsat hvor de næsten gør alt for at hjælpe en bil ind der vil skifte vognbane.    Det samme med overhalinger, hvor svenskerne har en vane med at blinke til venstre når de overhaler.  Og den foran kørende trækker næsten altid ind til siden så det foregår mest effektivt og hensynsfuldt.    Sådan er det næsten med alt når man kører i Sverige.

Hvor det i Danmark er skræmmende så egoistisk folk kører og hvor utolerante de er overfor det mindste.

Uden at lyde fordomsfuld så oplever jeg det ofte er taxier eller personer med fremmed herkomst.   Når jeg hører et vredt dytteri overfor den mindste afvigelse så kommer jeg uundgåeligt til at tænke Perker, og når jeg vender hovedet, så viser det sig at være korrekt i 9 ud af 10 tilfælde. 

Og nej ej racistisk, for i Sverige hvor der er endnu flere fremmede pr indbyggere, der oplever man ikke den her kultur med bruge albuer og nul tolerance overfor andre trafikanter.  Det foregår bare i Danmark og i særdeleshed i København.

 

Husker engang da min navigation var gået i stykker midt inde i Malmø.   Det var dengang det endnu ikke var normalt at lade sig guide via mobil.   Jeg var på den, da skulle nå en færge i Ystad.   Tiden gik og ligegyldigt hvor meget jeg forsøgte, så kunne jeg ikke finde ud til et sted hvor der var vejskilte, og hvor man var heldig at kunne komme ud på en motorvej, hvor der jo uundgåeligt før eller senere ville komme vejskilte med vej til Ystad.

Da jeg havde kørt lige ud jeg ved ikke hvor længe gennem en masse lyskryds og tiden begyndte at blive faretruede.  Så lænede jeg mig til siden og rullede vinduet ned i passagersiden for at komme i kontakt med en mand der sad i en bil , som holdt ved siden mig i lyskrydset.

Forklarede ham problemet.  Istedet for en masse forklaringer med hvilken vej jeg skulle, bad han mig om at følge efter ham.   Og glad for jeg kunne det.  For blev til ihvertfald 15 min. kørsel gennem masser af lyskryds diverse veje, før jeg nåede ud hvor en motorvej startede.  

Det her måske et enkelt tilfælde af en venlig svensker.  Men føler det er normalt hos dem.    

Der er bare en kæmpe forskel på kørekulturen i Sverige og Danmark.  Og som sagt dem der ikke tror mig burde prøve at tage en tur over til Malmø.  Og se hvordan det hele glider.. Uden dytteri.   Hvordan man hele tiden forsøger at gøre det nemmest for alle trafikanter. 

Det gør man også i Thailand.  Her er også den kørekultur.   Selvom det ofte er kaos og en jungle den måde trafikken er opbygget på :)  Men hvor der trods alt er system i det hele.  Og hvor ingen bliver sure hvis en svinger ud foran den kørende trafik, hvis de kan se de ellers skulle vente længe.   Det er bare normalt at vise hensyn.    At tænke nu holder du måske, men bagefter er der en der holder for dig,- trods de har ret til at køre.   Det er næsten usandsynligt at opleve det i København.   Hvor alle holder på deres ret, og nul tolerance overfor andre.

 

 

Kan bare sige jeg er enig. Har kørt i alle deler af verden og har inget andet sted oplevet så aggressive og uvenlige trafikanter som i København. Hvis det ikke var trist med den slags mentalitet, så ville det være till grin. Det er som at køre rundt i en cartoon fra Disney.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Findes der tilbud om sexparties og gangbang i Pattaya/Bangkok?

Det er vistnok lige præcis en niche, som der ikke findes officielle tilbud om.

Det gør der - men politibetjente i ægte uniformer som ekstra kolorit:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejseforsikring. Brug dette link til at få en idé om de forskellige muligheder/selskaber og priser. Tjek lige priserne ekstra hos de billigste selskaber: https://www.rejseforsikringsguiden.dk/

Priser for flyrejser: læg dine mulige rejsedatoer (evt klokkeslæt og rejselængde) ind i skyscanner.dk og momondo.dk. Abonnér derefter på rejserne og du vil få en mail dagligt om priser og evt. prisændringer. Så bliver det ikke lettere. For en 2-3 ugers rejse så vælg ture hvor hver rejse maks tager 14-15 timer. Air China er godt nok tit billige, men turen til Bangkok tager 24 timer pga. en 10 timers mellemlanding.

Underholdning på flyturen: jeg plejer at downloade lidt podcast og YouTube som alternativ til de spil/film flyselskabet tilbyder. Hos Norwegian skal man vist selv huske høretelefoner (kan ikke huske om de skal være med enkelt- eller dobbeltstik). Man risikerer jo at skærmen foran en heller ikke virker. Men frygt nu ikke flyturen. Tiden går jo uanset hvad.

Er man under 1,85 meter høj og rimelig normalvægtig burde man ikke få de store pladsproblemer i sædet. Jeg plejer at gå efter enten en gangplads eller en vindueplads. Er det en Airbus, hvor der kun er 2 sæder ved vinduerne går jeg efter dette.

Tag en tom drikkedunk med gennem sikkerhedskontrollen og påfyld vand inden flyafgangen især hvis du flyver med Norwegian. Ingen grund til at købe vand.

Jeg har en liggende kabinekuffert fra samme selskab som der linkes til i begyndelsen af tråden. Det dårligste ved den er den måde hjulene er opbygget på. Så vær påpasselig ved dårligt underlag som der er en del af i thailandske byer.

Rygning: problemet med rygning ved mellemlanding er vel tit at få adgang til ild. Lighter og tændstikker er nok ikke altid lige populære i sikkerhedskontrollen. Husk e-cigaretter er ulovlige i Thailand.

Enig i som en skriver lige ovenfor at det blå sygesikringskort ikke er brugbart i Thailand.

Husk at slå mobildata fra hvis du går rundt med et dansk sim-kort i din telefon og ikke lige har 3 som selskab. Surt hvis telefonen bruger mobildata fordi man lige forlader wifi-området. Det koster hurtigt 500 kr.

Der plejer ikke at være ventetid for at få sin kuffert, idet paskontrollen tager sin tid. Husk at have pas og kuglepen på din på sidste tur til Bangkok til udfyldning af visum-papiret. Træls at skulle til at gennemrode håndbagagen fordi man har pakket passet langt væk.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er denne tråd stukket afsted i flere retninger, hvilket bestemt ikke gør noget. Her er masser af god information at hente.

Men for lige at vende tilbage til udgangspunktet, vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg igen har været en tur forbi blowjob baren https://www.7-heavenbkk.com

Valgte https://www.7-heavenbkk.com/bam - og hold nu op, hvor er hun køn. Hendes øjne altså :) At ligge og kigge ind i dem, samtidig med at hun sutter - så er man vel nærmest så tæt på himlen, som man kan komme. Jeg fik hende til at slikke boller og mellemkød og kunne på den måde trække udløsningen i en halv time. Men til sidst måtte jeg jo overgive mig, og som lovet på hjemmesiden tog hun hele ladningen i sin frække lille mund. Bagefter lidt hyggesnak - hun er feminin og lidt genert - afsluttet med et farvelkram. Tror da nok, at jeg vender tilbage :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 6 timer siden:

Hos Norwegian skal man vist selv huske høretelefoner

Tror du kan leje/låne dem ombord - men tag hellere selv nogle med, da de jo ikke fylder meget. Men lidt irriterede at mange af filmene er uden undertekster - og at dem som har lavet filmene, ikke er særlig gode til at lave det, så man kan høre dialogerne tydeligt - men se evt. krigsfilmen Dunkirk - her er der ikke megen dialog - og filmen så ringe at du hurtigt falder i søvn ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

Tror du kan leje/låne dem ombord - men tag hellere selv nogle med, da de jo ikke fylder meget. Men lidt irriterede at mange af filmene er uden undertekster - og at dem som har lavet filmene, ikke er særlig gode til at lave det, så man kan høre dialogerne tydeligt - men se evt. krigsfilmen Dunkirk - her er der ikke megen dialog - og filmen så ringe at du hurtigt falder i søvn ;-)

 

Gid de fik wifi på langdistance flyvningerne.   Har været snak om det til USA men ved ikke om de endnu har fået det.   Teknisk skulle det kunne lade sig gøre.

Det havde altså opgraderet min flyvefornemmelse mange stjerne op.   

Tænk hvis man bare kunne sidde med sin bærbare.   Se lidt film, man selv bestemmer.   Læse lidt på forum som her.   Tage et spil osv.     Det ville simpelthen være guldværd for mit vedkommende.      Jeg gider slet ikke de film de tilbyder.   Så har den faktisk altid skærmen slået til så man kan se kort og hvor flyveren er nået til.

Det værste er når man føler man har sovet flere timer og så kigger på den skærm og ser der er gået et kvarter og der er 8 timer endnu før man lander :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
llive skrev, for 9 timer siden:

Nu er denne tråd stukket afsted i flere retninger, hvilket bestemt ikke gør noget. Her er masser af god information at hente.

Men for lige at vende tilbage til udgangspunktet, vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at jeg igen har været en tur forbi blowjob baren https://www.7-heavenbkk.com

Valgte https://www.7-heavenbkk.com/bam - og hold nu op, hvor er hun køn. Hendes øjne altså :) At ligge og kigge ind i dem, samtidig med at hun sutter - så er man vel nærmest så tæt på himlen, som man kan komme. Jeg fik hende til at slikke boller og mellemkød og kunne på den måde trække udløsningen i en halv time. Men til sidst måtte jeg jo overgive mig, og som lovet på hjemmesiden tog hun hele ladningen i sin frække lille mund. Bagefter lidt hyggesnak - hun er feminin og lidt genert - afsluttet med et farvelkram. Tror da nok, at jeg vender tilbage :)

Ja tråden kommer vidt omkring.  Og elsker det :D

For altså heller ikke noget ved 100´vis af tråde hvor der er 2-3 indlæg.

Men oprindeligt eller en anden gang skulle vi måske have lavet en der hed: Alt om Thailand.  

Så kunne man som her læse om en masse nyttig viden.   

Jeg har specielt interesse for sådan en tråd når det er tæt på man skal rejse dernede.   Syntes det er pisse hyggeligt og læse alt mellem himmel og jord der har med Thailandsrejse at gøre.      Dem der ikke har interesse, de kan jo bare lade være med at læse den.

Det link du giver til 7-heavenbkk der kan jeg desværre ikke åbne noget på siden.  Ved ikke hvorfor.

Nogle der ved om der findes lignende gode blow barer i Pattaya ?    

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...