Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Jeg følger vist for lidt med i den her tråd :huh:

Læser lige alle de gode råd, og det bliver mere og fristende med sådan en 14 dages tur til Thailand.

Jeg er sådan ca 100 gange sværere at lokke, end Hunting for beaver, jeg siger ikke at i lokker, men I hjælper ihvertfald en beslutning nærmere om sådan en tur :)

Jeg har råd til den, og jeg tror, at hvis ellers at jeg ser noget til Hunting, efter at vi har betalt entreen til Sharks på vores næste tur til Frankfurt,  så vil Thailand udgøre et emne over kaffen.

I har selvfølgelig en pointe i at priserne generelt, på sex og andet, er billigere i Pattaya end i Bangkok, uanset at det bare er billigt begge steder.

Men 14 dage i lavsæsonen med hotel og alt, og med direkte fly begge veje for 25000 kr ligner en seriøs option :)

Får lige se hvad skattefar har til mig dem 11 marts, plejer at få 25 kg +/- tilbage i skat.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Jeg følger vist for lidt med i den her tråd :huh:

Læser lige alle de gode råd, og det bliver mere og fristende med sådan en 14 dages tur til Thailand.

Jeg er sådan ca 100 gange sværere at lokke, end Hunting for beaver, jeg siger ikke at i lokker, men I hjælper ihvertfald en beslutning nærmere om sådan en tur :)

Jeg har råd til den, og jeg tror, at hvis ellers at jeg ser noget til Hunting, efter at vi har betalt entreen til Sharks på vores næste tur til Frankfurt,  så vil Thailand udgøre et emne over kaffen.

I har selvfølgelig en pointe i at priserne generelt, på sex og andet, er billigere i Pattaya end i Bangkok, uanset at det bare er billigt begge steder.

Men 14 dage i lavsæsonen med hotel og alt, og med direkte fly begge veje for 25000 kr ligner en seriøs option :)

Får lige se hvad skattefar har til mig dem 11 marts, plejer at få 25 kg +/- tilbage i skat.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Der er ikke noget at betænke sig på :) Thailand skal du opleve, mindst én gang i livet. Men vil da advare om, at man bliver afhængig.

Jeg har også fulgt interesseret med i debatten om udgifter til en sådan tur, herunder Bangkok va. Pattaya. Der er jo ingen tvivl om, at Pattaya er væsentlig billigere på alle parametre, hvilket sagtens kan være et argument for at vælge denne by. Især hvis man også er til en by med en roligere rytme (undtagen lige på sexområdet). Dertil er der også havet, hvilket også et skønt. Så det handler i virkeligheden om to ting: Personlige præferencer og pengepungens størrelse.

Jeg er i den heldige situation, at jeg ikke behøver bekymre mig så meget om det økonomiske aspekt, og jeg foretrække så absolut Bangkok. Det er en kæmpestor by, hvor man kan få fantastiske seksuelle oplevelser. Men sexindustrien er "kun" synlige i enkelte kvarterer - man kan holde sig til dem, men så opdager man ikke, at Bangkok har så meget andet at byde på. Famtastisk kultur, sindssygt lækker mad, spændende arkitektur og byrum samt storsslåede shoppingcentre (også det modsatte, fex MBK, hvor det meste er kopiprodukter).

Jojo, jeg elsker sex - med er over 50, så to gange om dagen er nok :) Den resterende tid skal også bruges til noget fornuftigt, når man nu flyver så langt væk. Og for mig er kombinationen af at være almindelig turist og sexturist helt perfekt. Men igen - vi er jo forskellige, og der er ingen facitliste.

Del dette indlæg


Link til indlæg
llive skrev, for 4 minutter siden:

Der er ikke noget at betænke sig på :) Thailand skal du opleve, mindst én gang i livet. Men vil da advare om, at man bliver afhængig.

Jeg har også fulgt interesseret med i debatten om udgifter til en sådan tur, herunder Bangkok va. Pattaya. Der er jo ingen tvivl om, at Pattaya er væsentlig billigere på alle parametre, hvilket sagtens kan være et argument for at vælge denne by. Især hvis man også er til en by med en roligere rytme (undtagen lige på sexområdet). Dertil er der også havet, hvilket også et skønt. Så det handler i virkeligheden om to ting: Personlige præferencer og pengepungens størrelse.

Jeg er i den heldige situation, at jeg ikke behøver bekymre mig så meget om det økonomiske aspekt, og jeg foretrække så absolut Bangkok. Det er en kæmpestor by, hvor man kan få fantastiske seksuelle oplevelser. Men sexindustrien er "kun" synlige i enkelte kvarterer - man kan holde sig til dem, men så opdager man ikke, at Bangkok har så meget andet at byde på. Famtastisk kultur, sindssygt lækker mad, spændende arkitektur og byrum samt storsslåede shoppingcentre (også det modsatte, fex MBK, hvor det meste er kopiprodukter).

Jojo, jeg elsker sex - med er over 50, så to gange om dagen er nok :) Den resterende tid skal også bruges til noget fornuftigt, når man nu flyver så langt væk. Og for mig er kombinationen af at være almindelig turist og sexturist helt perfekt. Men igen - vi er jo forskellige, og der er ingen facitliste.

hvorfor dog ikke tage halvt af hvert.... så ville jeg starte i Pattaya, hvor i kan løbe hornene af billigt, og så fortsætte i Bangkok, når trangen til andet end piger og øl skal dækkes. Bare ment som et godt råd, fra en som tilbringer mere en 10 uger årligt i Thailand

Del dette indlæg


Link til indlæg
llive skrev, for 4 minutter siden:

Der er ikke noget at betænke sig på :) Thailand skal du opleve, mindst én gang i livet. Men vil da advare om, at man bliver afhængig.

Jeg blev også afhængig af FKK da jeg prøvede det for første gang i Tyskland for over 15 år siden, og siden har jeg været solgt.

Men det kan få en ende, hvis priserne er på vej op med 50 - 100 % i de tyske klubber, hvad jeg ikke ved om de er, men der er tilsyneladende en tendens i markedet i den retning.

Sker det må jeg jo se mig om efter andre muligheder, og 2 - 4 lange weekender i Tyskland om året, kan godt veksles til 1 x 14 dage i Thailand i stedet.

Også skulle det blive Bangkok i stedet for Pattaya, det valg kan jeg tage, og det betyder vel max en merudgift på 5000 kr for det samme forbrug ?

Men det er jo enormt attraktivt at tur retur uden skift, efter hånden kan købes til mellem 3 og 6000 kr, og det gør unægtelig Thailand mere tilgængelig end tidligere.

For jeg orker ikke 2 skift, for at spare.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg rejser med Thai airways hvert år (startede med Qatar men 2 skift lort) det betaler jeg mellem 3.600-4.300 DKK for i den dyrer ende men jeg dummede mig bestilte for tidligt skulle vente på et Thai Airways flash tilbud men var lige kommet hjem og skulle bare booke igen med det samme :eek:

 

Jeg vil anbefale at tager man Pattaya så prøv det hele og find ud af hvad man kan lide.

Fra dyrest til billigst:

GoGo's i Walking Street vælg high end af dem

Soi 6 (Hygge og kneppe kl. 14-18 Fest fra kl. 18-01.00) eller Gentlemens Club normalt kun om dagen der er high end Kinnarees eller low end Pirates og de 6 klubber som ligger lige op og ned af hinanden ved Pirates.

Beer Bars findes over alt men: Made in Thailand = MIT, Simons beer bars midt i Walking Street der findes andre stede men nok de 2 største områder.

Free Lancer fra Thai Friendly (Køb 1 mdrs. abb og cancel så), Tinder og Badoo. Samt diskotekerne Insomnia, Marine, Red Car, 808 og Lucifer det er nok de største men det er mest hvis du er god fra kl. 01/02 om natten og til kl. 06 om morgen.

 

En huske ting med Long Time med piger fra Soi 6 & Gentlemens klubber de skal op på arbejde kl. 13 næste dag tag det med i beregningen på hvornår du slutter aftenen og hvor tidligt du vil op.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fandt alle disse meget nyttige små videoguides til Thailand :)

Asia Addict
https://www.youtube.com/channel/UCKcgySXVFXWC5WUclsYrcnA 

How Much for Girls in Thailand 2019? Barfines, Pattaya, Shorttime & Longtime! 

Massage types and prices in Thailand & scams to avoid

Pattaya on the Map - 4 Best Nightlife Areas!

 

3 Best Nightlife Areas in Patong (Phuket) - Prices, Maps & Girls!

A Few Rules For any Man who Vacations in Pattaya, Thailand

DO'S and DON'TS in Thailand

10 LAWS IN THAILAND TO BE AWARE OF!

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 1

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 2

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 3

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 4

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 5

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 6

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 7

Ultimate List Of Pattaya Do's & Don'ts Part 8

Top 10 Essential Items To Pack When Travelling To Thailand!

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du betaler 10 thb ( 2 kr. ) hver gang du står af, kører hele døgnet på Beach Road, 2. Rd, Soi Buakhao og fra krydset South Pattaya Rd / 2. Rd . til Jomtien også 10 thb , meget nemt og billigt , ellers alternativt Motorbike Taxi, men dyrere 

Del dette indlæg


Link til indlæg
imod sexslaveri skrev, den 4.3.2019 at 19:31:

hvorfor dog ikke tage halvt af hvert.... så ville jeg starte i Pattaya, hvor i kan løbe hornene af billigt, og så fortsætte i Bangkok, når trangen til andet end piger og øl skal dækkes. Bare ment som et godt råd, fra en som tilbringer mere en 10 uger årligt i Thailand

God ide :)

Så kan man bruge tid på at komme fra Bangkok til Pattaya, og 1 dag elle 2 på at komme af med jetlag, og få justeret døgnrytmen.

Og på halvvejen kan man bruge tid på at komme tilbage til Bangkok, hvor man er tæt på lufthavnen på afrejsedagen, og ikke skal bruge så meget tid på at komme til, og at vente i lufthavnen.

Måske man skulle sætte 16 dage af så, for at mere ud af Pattaya.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 8 timer siden:

God ide :)

Så kan man bruge tid på at komme fra Bangkok til Pattaya, og 1 dag elle 2 på at komme af med jetlag, og få justeret døgnrytmen.

Og på halvvejen kan man bruge tid på at komme tilbage til Bangkok, hvor man er tæt på lufthavnen på afrejsedagen, og ikke skal bruge så meget tid på at komme til, og at vente i lufthavnen.

Måske man skulle sætte 16 dage af så, for at mere ud af Pattaya.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Vi er jo alle forskellige, på alle planer, men mine personlige kommentarer fra egen erfaring og rejsefælder. Det er ikke typisk på turen til Asien du får mest jetlag, men når at du rejser hjem.

Du skrev et sted at du ikke orkede mellemlandinger, og de fleste direkte fly lander TIDLIGT i Bkk, så du vil nok være i Pattaya omkring frokost, så det bliver ingen spilddag.

Jeg erkender at jeg er mere fan af det øvrige Thailand end lige Pattaya, og derfor synes jeg at du første gang i Thailand skal vælge flere "varianter" så du ikke sætter alt på en hest, som kan vise sig ikke at passe dine lyster. 

Vil du udvide med yderligere tid, vil jeg hellere anbefale dig at supplere med en tredje distination i Thailand, som kan tilbyde helt andre variationer med pigerne..... mulighederne er mange i Thailand. 

Hvis at lysten og økonomien så tillader dig at komme tilbage igen, så er du mere afklaret med hvor netop du skal satse din tid og penge.  BLOT MIN PERSONLIGE HOLDNING

Del dette indlæg


Link til indlæg
imod sexslaveri skrev, for 8 minutter siden:

Hvis at lysten og økonomien så tillader dig at komme tilbage igen, så er du mere afklaret med hvor netop du skal satse din tid og penge.  BLOT MIN PERSONLIGE HOLDNING

Jeg har i princippet råd til at gøre det i år, men økonomisk er der mere ræson i at gøre det næste år, men lysten til at gøre det har jeg.

Forventer at det bliver en en gangs forestilling, men skal jeg kunne gentage turen, regner jeg med at der vil gå 2 eller 3 år imellem en tur til 25000 - 30000 kr.

Efter Frankfurt i april, kan jeg målrette fokus på Thailand, hvis ellers jeg samtidig fravælger Tyskland.

Når jeg så langt, vil jeg nok oprette en tråd, hvor jeg søger rejsefæller, og det vil alt efter temperament, komme til at udgøre et større planlægnings projekt :)

Jeg skal helt klart have et ringbind med alle detaljer ved hånden, og en laptop på nettet til at lægge planer dag for dag, under opholdet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bangkok er fantastisk, intet slår den by pt, man kan få alt,  Sol,  smuk kultur og læssevis af damer plus godt med støv i lungerne for gud hvor er der beskidt mange steder. Har har de sidste par år besøgt Bangkok og Thailand 2-3 gange om året. Har været der i år og skal afsted til sommer igen. Intet er så godt som at sidde på en bar i Nana og få en drink i den lune aften mens smukke damer vælter omkring. Bor altid på Nana Hotel, lige midt i Nana Red light district med Freelancer piger over alt lige uden for hoteldøren.. Gammel lidt snusket hotel, men fantatisk service og man kan bringe alle de damer man ønsker med på værelset uden nogen problemer. De ansatte på det hotel har set alt syndigt i denne verden er jeg sikker på:). mht. damer er jeg mest til overnattende long time, ca 3000 bath. Pigerne elsker room service morgenmad og intet er bedre end en ordentlig omgange morgensex:wub: Dog er priserne på alt steget noget i den tid jeg er kommet i Bangkok, måske specialt i turistområderne. Der er så ufattelig meget at se i Bangkok så bare kom afsted folkens. Har fløjet med Norwigen hvilket har været billigst, men flyver pt. med KLM da de er lige så billige nu og meget bedre service. Og kan i øvrigt kun give folk ret omkring Thermae bar, det er det vildeste sted med unge smukke piger, bare træls japanerne også syntes dette og at de fleste unge piger syntes godt om japanare, dog absolut ikke umulig at score utrolig flotte piger på Thermae.bar.  Skriv en Pm hvis I vil vide mere.

Redigeret af kingkong9000

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det mere reglen at alle de steder som I anbefaler, enten ingen hjemmeside har, måske har en faceebook profil, og eller, at man er henvist til at finde ekstern omtale, så som blogs eller andet? 

Thermae Bar Bangkok [SECRET JAPANESE UNDERGROUND BAR]
https://www.kingepic.com/thermae-bar-bangkok/ 

Thermae bar
Billeder
https://www.google.com/search?rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&q=Thermae+bar&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi-3s6LovPgAhWwiIsKHeRFA9kQsAR6BAgEEAE&biw=1422&bih=699 

Sygeforsikring

Jeg rejser aldrig til udlandet, uden at have en sygeforsikring, der går med livrem og seler.
Er sindsyg bange for at ende i ruin, hvis uheldet er ude, og derfor må en sygeforsikring næsten koste hvad det skal være.

Hospitals regninger, og hjemtransport kan koste både halve og hele millioner kr, og det er simpelthen uforsvarligt at spare på en rejsesygeforsikring.

Har i nogen gode råd til forsikringer, og hvad koster de?

Vaske service

Nu regner jeg med at have skifte tøj med til hele turen, hvis jeg kommer afsted.
Men findes der vasketøjs service, hvor man bare kan aflevere sit vasketøj, og hente det vasket og tørret igen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 minutter siden:

Sygeforsikring

Jeg rejser aldrig til udlandet, uden at have en sygeforsikring, der går med livrem og seler.
Er sindsyg bange for at ende i ruin, hvis uheldet er ude, og derfor må en sygeforsikring næsten koste hvad det skal være.

Hospitals regninger, og hjemtransport kan koste både halve og hele millioner kr, og det er simpelthen uforsvarligt at spare på en rejsesygeforsikring.

Har i nogen gode råd til forsikringer, og hvad koster de?

Vaske service

Nu regner jeg med at have skifte tøj med til hele turen, hvis jeg kommer afsted.
Men findes der vasketøjs service, hvor man bare kan aflevere sit vasketøj, og hente det vasket og tørret igen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Hej @Rejsenetværk

Forsikring er altid godt, at have med på rejser. Der er vi helt enige. Men tjek de forsikringer du, allerede har. Om du ikke allerede er dækket ind der inden du køber. Jeg er dækket igennem min indbo og ulykkesforsikring. Så behøver ikke at købe FX.  Gouda. Men husk det blå sygeforsikring. Det skal du, have med. Og kan bestilles gratis på Borger.dk

Da jeg var i Patong. Der var der vaskeservice på både hotellet, og ude i byen. Jeg tror det kostede 150 Bath på hotellet. Så var det vasket, strøget og lagt sammen. ca 30 Danske kroner. Meget billigt. Så svaret er ja til det spørgsmål du stillede. 

God aften.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 40 minutter siden:

Er det mere reglen at alle de steder som I anbefaler, enten ingen hjemmeside har, måske har en faceebook profil, og eller, at man er henvist til at finde ekstern omtale, så som blogs eller andet? 

Thermae Bar Bangkok [SECRET JAPANESE UNDERGROUND BAR]
https://www.kingepic.com/thermae-bar-bangkok/ 

Thermae bar
Billeder
https://www.google.com/search?rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&q=Thermae+bar&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi-3s6LovPgAhWwiIsKHeRFA9kQsAR6BAgEEAE&biw=1422&bih=699 

Sygeforsikring

Jeg rejser aldrig til udlandet, uden at have en sygeforsikring, der går med livrem og seler.
Er sindsyg bange for at ende i ruin, hvis uheldet er ude, og derfor må en sygeforsikring næsten koste hvad det skal være.

Hospitals regninger, og hjemtransport kan koste både halve og hele millioner kr, og det er simpelthen uforsvarligt at spare på en rejsesygeforsikring.

Har i nogen gode råd til forsikringer, og hvad koster de?

Vaske service

Nu regner jeg med at have skifte tøj med til hele turen, hvis jeg kommer afsted.
Men findes der vasketøjs service, hvor man bare kan aflevere sit vasketøj, og hente det vasket og tørret igen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Med hensyn til vasketøj så utroligt nemt dernede.   Findes på de fleste hoteller til billige penge, og er masser af "vaskerier".  Er som regel ihvertfald i turistområder ( Hele Pattaya) altid mindst et vaskeri for hvert 100 meter.   Benytter mig af sidste, da utroligt billigt, og man aflevere bare og henter dagen efter, og har så tøjet vasket, nystrøget og indpakket i gennemsigtigt plast, så man skulle tro det var helt nyt.   Kan ikke sige nøjagtig pris, men typisk 60-80 bath (15-20 ddk) for en hel masse t´shirt og shorts.

Jeg tager kun begrænset med tøj med af den grund.

Tilgengæld overvejer jeg at tage et par ekstra gummisko med.   Mange går i sandaler men nu bedst lide almindelige gummisko.   De kan tigengæld hurtigt komme til at få en ubehagelig lugt i den her varme ;-)    Så når der er gået en uge har jeg også afleveret dem til et af de her vaskerier.    Og er som nye når jeg afhenter dem.  Men da der går længer tid med tørring (ca 1-2 dage) så har jeg hidtil måtte købe nogle sandaler dernede imellem tiden.  Og er halv turistopskruede priser og elendige at have på :D

Så i år vil jeg tage et par ekstra gummisko med, trods der er begrænset plads i sådan en kabine kuffert som jeg kun bruger når jeg tager derned.

 

Vedrørende forsikringer så er der nogle der har dem indbyggede i deres Indbo forsikring.   Så forhør dig der først.

Der er også mange der har rejseforsikring inkluderet i deres mastercard.   Så forhør dig der, da meget billigere end at tegne en selvstændig forsikring udenom.

Dog skal du være OBS å når du køber dine flybilletter, at du bruger det her mastercard med den her rejseforsikring.  Den dækker kun hvis du kan dokumentere ved fly/rejse køb.

 

Personligt har jeg Nordea som bank, og deres mastercard har rejseforsikring.     Jeg har så udover det her mastercard et Paycard hos dem, som jeg normalt bruger til indkøb i Danmark.    Det er en form for dankort men forskellen er at der skal være dækning på kortet i forvejen.   Derudover adskiller det sig ved at være det suverænt billigste kort at hæve penge i udlandet med, hvad jeg har kunnet undersøge mig til.

Et mastercard er generelt heller ikke så dyrt, derimod det du skal være OBS på er at når du hæver i automater, så hæv stort beløb ( feks 2000 ddk) ad gange.  Det vil alt andet være billigst.   Derudover vigtigt at du når du hæver ved de her automater vælger at du vil hæve i deres valuta ( Den Thailandske bank).  Ellers bliver det til en dyrere valuta, da de bliver vekslet i en kurs din bank sætter højere.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det absolut nødvendigt med et Mastercard?

Nordea har flere gange forsøgt at prakke mig et på, men jeg skal hverken have kredit eller 40 dages kredit.

Det rækker alt rigeligt med mit Visa dankort, og det kan vel også bruges dernede.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 50 minutter siden:

Er det mere reglen at alle de steder som I anbefaler, enten ingen hjemmeside har, måske har en faceebook profil, og eller, at man er henvist til at finde ekstern omtale, så som blogs eller andet? 

Thermae Bar Bangkok [SECRET JAPANESE UNDERGROUND BAR]
https://www.kingepic.com/thermae-bar-bangkok/ 

Thermae bar
Billeder
https://www.google.com/search?rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&q=Thermae+bar&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi-3s6LovPgAhWwiIsKHeRFA9kQsAR6BAgEEAE&biw=1422&bih=699 

Sygeforsikring

Jeg rejser aldrig til udlandet, uden at have en sygeforsikring, der går med livrem og seler.
Er sindsyg bange for at ende i ruin, hvis uheldet er ude, og derfor må en sygeforsikring næsten koste hvad det skal være.

Hospitals regninger, og hjemtransport kan koste både halve og hele millioner kr, og det er simpelthen uforsvarligt at spare på en rejsesygeforsikring.

Har i nogen gode råd til forsikringer, og hvad koster de?

Vaske service

Nu regner jeg med at have skifte tøj med til hele turen, hvis jeg kommer afsted.
Men findes der vasketøjs service, hvor man bare kan aflevere sit vasketøj, og hente det vasket og tørret igen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Jeg fik min forsikring med et Master-card gold. Udover at have et ekstra hævekort var der rejseforsikring med. Min var gyldig i 2 md. Så skulle man sætte fødderne på dansk jord. Så kunne en ny 2 md. periode starte. Det kostede 800 kr. årligt. Fordsikringpolicen printede jeg ud fra udbyderens hjemmeside.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke fordi jeg har stor erfaring vedrørende Thailand, men vil da gerne komme med nogle af de ting jeg har erfaret efter mine 3 ture dernede.

Med hensyn til pengebog så skal man selvfølgelig ikke gå med mange penge på sig.   Selvom jeg føler mig trykkere dernede end jeg ville ved at gå en tur ned af strøget.   Og som kommer mit råd med hensyn til pengebog.    Går udfra du også tager derned i lavsæsonen, og der jo utroligt varmt.  Så man går selvfølgelig med short eller andet lignede let tøj.   En pengebog vil automatisk med sin vægt hive godt ned i dem, og ikke behageligt.    Så der foreslå et mavebælte.

Man kan købe alt dernede og da meget billigt det meste.  Men mange af de her ting har turistopskruede priser, og nu hvor mange af varerne i Danmark kommer fra Kina, så min erfaring at det slet ikke kan betale sig at købe sådanne ting i Thailand.   Derfor meget bedre at købe det herhjemme.

Og anbefale det her mavebælte https://www.foetex.dk/fritid-skoenhed/kufferter-trolleys/rejsetilbehoer/safe-mavebaelte/p/100263291

Super godt.. Ses ikke og vejer intet, og man kan have mobil og pengesedler i de to rum.

 

Med hensyn til flybillet ved jeg ikke hvad du vælger.   Jeg gider aldrig betale ekstra for flymad, siddeplads og ekstra kuffert, så køber mad i lufthavnen og tager med, og har kun en kabinekuffert med.

Der er der efter min mening rigeligt med plads. 

Her anbefale den her :  https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/kufferter-og-trolleys/softcase/world-s-lightest-collection-2-0-kabinetrolley-stor---sort/p/100343243

Den er genial hvis man skal udnytte de her mål som en kabinekuffert max må have af mål.   Den går lige til grænsen, og har en masse lommer som dels kan udvides ekstra og give ekstra plads, plus det er super praktisk at have mange lommer.    Er af erfaring fra sidste år hvor jeg havde en smart flot farvet kabinekuffert , men som var af "boks" typen.   Det er godt nok irriterende at hver eneste gang man skal igennem lufthavnen, og flere gange, skal åbne op og have alt ud,- for at finde elektroniske ting som skal vises frem seperat, ligesom hvis man har medicin, og væsker med.  For ikke at glemme når passet skal frem.

Her kan man smart have hver af de ting seperat, og lynhurtigt få det frem uden at skulle have alt andet ud hver gang, og presse det tilbage :) 

Skal dog siges at er du ikke kræsen som mig og syntes det er dejligt med flymad så er det includeret med ekstra kuffert hos nogle flyselskaber. Men hos Norwegian er det ikke.    Så kan man betale 500 kr ekstra pr vej, og så få sædevalg, flymad og ekstra kuffert.   Og så nok ikke den jeg linkede til du skal vælge.    Så har du på forhånd masser af plads.   

Det er mere hvis du kun skal have kabinekuffert med.   Så er den god.   En "boks" kabine kuffert er jo slet ikke nødvendigt da man jo har den med op i kabinen og ikke en der skal kunne tåle en masse slag ved losning.  Plus den har det helt store minus ved ingen lommer at have.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 19 minutter siden:

Er det absolut nødvendigt med et Mastercard?

Nordea har flere gange forsøgt at prakke mig et på, men jeg skal hverken have kredit eller 40 dages kredit.

Det rækker alt rigeligt med mit Visa dankort, og det kan vel også bruges dernede.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jo men altid godt at have et ekstra kort med.

Kender godt det med credit muligheden og vil jeg heller ikke have hvis det koster noget.   Havde selv et ekstra sort mastercart hos Coop som jeg brugte til indkøb da det automatisk registerede bonusoptjening på varer.   Men netop fravalgt det, da jeg hader der går flere måneder før der bliver trukket beløb.  Læs man har intet overblik over hvad man har betalt for.

Men klart anbefale dig at have et ekstra kort med som reserve.

Desuden skal du være opmærksom på at få aktiveret det, så de ved du skal på ferie.   Ellers lukker de kortet når de ser der er opkrævninger i udlandet :)  Det oplevet, men nu ikke mere besværligt at man bare ringede og fik dem til at åbne det igen.

 

Det koster lidt årligt at have et mastercard hos Nordea.   Men den pris er meget billigere end hvis du køber et seperat rejseforsikring.   

 

Og med hensyn til om visa/dankort kan bruges så ja.   Og også det du helst skal bruge , da det normalt er en smule dyrere at bruge et mastercard. Et mastercart er med hensyn til mig kun beregnet til at betale flyrejsen med (så man får rejseforsikring) og så at have med som reserve.

Grunden til jeg nævnte Pay kortet var fordi det var en bitte smule billigere at hæve med, plus man kunne hæve større beløb med det.   Mener nogle dankort der kan man kun hæve max 2000 ddk pr gang.    Jeg hæver typisk 5000 ddk pr gang og så betaler man kun gebyret en gang, som ved første metode bliver trukket 3 gange.    

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg medbringer altid to kort, når jeg er i Thailand. Et visa/dankort samt et MasterCard. Mest for et have et backup-kort, hvis man er uheldig at miste det ene. Det skete faktisk for mig under mit sidste besøg i Bangkok. Hævede penge i en automat efter ankomst til lufthavnen, og da jeg nogle timer senere ankom til hotellet, var det væk. Jeg spærrede det selvfølgelig øjeblikkelig, og det dukkede aldrig op igen. Så jeg aner ikke, om det blev stjålet, eller om trætte mig fjumsede og glemte det. Anyway, i den situation var jeg glad for mit MasterCard - så kunne jeg fortsætte ferien uden problemer.

Mht hensyn til vasketøj - de fleste hoteller kan vaske for dig - nogle hoteller har vaskemaskine på værelset/lejligheden, og så kan man selv klare det. Man har brug for at vaske tit i Bangkok, for man sveder, når man er udenfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det for dumt at hæve og veksle  15000 - 20000 kr hjemmefra, og så lægge dem i værelsets safeboks når man har fået sit hotelværelse.

Så på en af de gode videoer, at alle værelser har værdi bokse, med kode tastatur.

Forstår at det jo i princippet foregår på samme måde som på FKK klubber, hvor man betaler cash for alt, og her har man også mange penge med hjemmefra, og har dem liggende i en boks under ens besøg.

Så kan man jo tage for 1000 kr af gangen, med i sit pengebælte.

I den samme video pointerede han, at du aldrig må tale om hvor mange penge du har med, hverken på dig, eller på værelset, og det skal jeg nok styre da jeg drikker 0 alkohol på en tur.

Men han frarådede også kraftigt, overhovedet at tage piger, freelancere som andre med på ens værelse.

Men det har jeg ellers læst, at erfarne rejsende gerne gør på girl friendly hoteller, med døgnbemandede receptioner.

Vistnok gerne mod betaling til receptionen, som bar fine i barerne.

Dog har jeg læst, at der kan være en markant højere risiko for at blive bestjålet/få noget drysset i sin kop af ladyboys, som man tager med på sit værelse, end med kvinder.

Kan det komme an på valg af hotel, hvor aktuelt denne problemstilling er, eller ikke?

På den ene side advares man mod freelancere, især ladyboys, men på den anden side fremhæves ofte muligheden for gode aftaler med freelancere, uden barfine.

Men er det ikke det der er meningen med at ofre barfine, at det er tryggere at benytte deres værelser, end at tage piger med på ens hotel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 22 minutter siden:

Er det for dumt at hæve og veksle  15000 - 20000 kr hjemmefra, og så lægge dem i værelsets safeboks når man har fået sit hotelværelse.

Så på en af de gode videoer, at alle værelser har værdi bokse, med kode tastatur.

Forstår at det jo i princippet foregår på samme måde som på FKK klubber, hvor man betaler cash for alt, og her har man også mange penge med hjemmefra, og har dem liggende i en boks under ens besøg.

Så kan man jo tage for 1000 kr af gangen, med i sit pengebælte.

I den samme video pointerede han, at du aldrig må tale om hvor mange penge du har med, hverken på dig, eller på værelset, og det skal jeg nok styre da jeg drikker 0 alkohol på en tur.

Men han frarådede også kraftigt, overhovedet at tage piger, freelancere som andre med på ens værelse.

Men det har jeg ellers læst, at erfarne rejsende gerne gør på girl friendly hoteller, med døgnbemandede receptioner.

Vistnok gerne mod betaling til receptionen, som bar fine i barerne.

Dog har jeg læst, at der kan være en markant højere risiko for at blive bestjålet/få noget drysset i sin kop af ladyboys, som man tager med på sit værelse, end med kvinder.

Kan det komme an på valg af hotel, hvor aktuelt denne problemstilling er, eller ikke?

På den ene side advares man mod freelancere, især ladyboys, men på den anden side fremhæves ofte muligheden for gode aftaler med freelancere, uden barfine.

Men er det ikke det der er meningen med at ofre barfine, at det er tryggere at benytte deres værelser, end at tage piger med på ens hotel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jo, man kan godt tage kontanter med hjemmefra. Jeg vil dog til enhver tid foretrække kort... det er nemmere, synes jeg. Og der er hæveautomater med fornuftige vekselkurser overalt. Det fungerer problemfrit. Alle de hoteller, jeg har været på i Thailand har værdibokse med kodetastatur. Her opbevarer jeg penge, pas, rejsedokumenter og andet af værdi. Jeg har kun de penge på mig, som jeg ved, jeg skal bruge. 

På alle de hoteller, jeg har benyttet mig af, bliver den "medbragte" pige registreret i receptionen - typisk afleverer hun et id-kort, som hun får tilbage, når hun forlader hotellet. Proceduren er den, at så ringer de fra receptionen og spørger, om man er ok, inden pigen får kortet. Jeg har været sammen med mange freelancere og barpiger og aldrig oplevet noget utrygt eller ubehageligt. Selvfølgelig er der ingen garantier, heller ikke i Thailand. Men jeg har efterhånden en solid erfaring - og har talt med /skrevet med en del - både danskere og udlændige - og jeg har ikke hørt om nogen, der har oplevet noget slemt. Du kan trygt nyde din "interesse" i Thailand. Pigerne er virkelig søde og frække. Som i så mange af livet andre forhold kommer man i mål ved at bruge sin sunde fornuft, og din er jeg sikker på er intakt hos dig, Rejsenetværk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tager altid kontanter med, veksler så i Pattaya. Når man veksler et stort beløb, kan man nogle gange handle sig til en bedre kurs.

Det der med at tage piger med, på hotellet, har aldrig haft problemer, har godt nok kun en gang, taget en freelancer med.

Alle værdier bliver lagt i safety box på hotellet. render ikke rundt, med mange kontanter på mig. hvis man skulle være uheldig at blive rullet. Mister man ikke det hele.

Typisk har jeg 5000 - 10000 bath på mig.

Jeg bor altid på Apex hotel second road. Ikke noget særligt, men til prisen er det ok. Vaske service på hotellet til små penge.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Rejsenetværk

Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Er det for dumt at hæve og veksle  15000 - 20000 kr hjemmefra, og så lægge dem i værelsets safeboks når man har fået sit hotelværelse.

Jeg tog ca 500 Euro med. Og vekslede dem, i veksel boderne ja i Patong, har ikke været i  Pattaya. Den bank jeg, har sagde de ikke havde Bath og det ikke kunne betale sig at bestille hjem. Kursen er ca. 1000 Danske kroner er ca 5000 Bath. 

Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Så på en af de gode videoer, at alle værelser har værdi bokse, med kode tastatur.

Har ikke oplevet et hotel endnu i Thailand der ikke, har en sikkerhedsbox. En dag jeg, havde vekslet 2000 DKR. Og glemt, at putte dem i sikkerhedsbox. Kom jeg, hjem på værelset. Der lå en seddel fra rengøringen, at det var ikke en god ide. Så god service. Thaier, har jeg ikke oplevet at de stjæler. Straffen er også enorm hård.. Så lagde 200 Bath i tips til vores rengøring. Hun, var så glad. At vi fik super service resten af tiden. Ja selv de penge vi lagde i drikkepenge tog de ikke. På et tidspunkt tror, jeg der lå. ca 1000 Bath. Så gav vi hende dem. Så sagdem hun er de til mig. Ja sagde vi. 10 min senere kom, hun med to kolde øl :D Hun fortalte endvidere at, hendes mdr løn. Var ca 12000 Bath. 

Rejsenetværk skrev, for 10 timer siden:

 

Men han frarådede også kraftigt, overhovedet at tage piger, freelancere som andre med på ens værelse.

Ja det, har jeg aldrig oplevet, at blive frarådet tværtimod. Det er sådan det foregik for os Og når vi kom på hotellet med pigen, skulle hotellet have ca 300 Bath. Og hendes ID kort. Meget nemt og smertefrit. Og så grinede han altid når vi kom ned om morgenen. Og sagde fx. Hed nat hva :P Så det var en sikkerhed for dig. Og ja aldrig, har jeg mistet hverken penge kamera eller andre ting.

Det eneste vi er blevet frarådet endda meget kraftigt. Er at gå ned på stranden om aftenen alene. Da nogle turister, er blevet overfaldet. Og ja ikke tage pigerne med der ned. Så det, har jeg aldrig gjort. 

Rejsenetværk skrev, for 10 timer siden:

Men er det ikke det der er meningen med at ofre barfine, at det er tryggere at benytte deres værelser, end at tage piger med på ens hotel.

Jeg vil 1000 gange hellere tage pigen med hjem på hotellet. Det vil jeg mene er langt mere sikkert. Men det er så min erfaring. Hotellet, har en god sikkerhed. Både for dig og pigen. 

Bare få arrangeret en tur Rejse. Landet er så fantastisk. Ja maden uovertruffen. De små gadekøkkener det er mums og meget billigt. Ja der er varmt. Men på spisesteder og barer er der aircon. Men du vi svede med garanti. Og husk, at se deres seværdigheder Rejse. Lej en Tuk Tuk for en 5-6 timer. Og lad ham være din guide. Billigt og du vil ikke fortryde det. Rundt om i gaderne er der shops der sælger billetter til shows Thaiboxing, teater osv. Det er ikke dyrt. Og de henter dig på hotellet og afl. dig igen. Og vi er aldrig blevet snydt. 

Mit råd er lad være at tage afsted i okt, nov, dec, eller jan Det er højsæson dernede i Thailand. Maj, juni, juli er et godt tidspunkt. Ja april og maj er nok de billigste tidspunkter at rejse på. 

God tur. Du vil aldrig fortryde det.

God lørdag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 minutter siden:

Har ikke oplevet et hotel endnu i Thailand der ikke, har en sikkerhedsbox. En dag jeg, havde vekslet 2000 DKR. Og glemt, at putte dem i sikkerhedsbox. Kom jeg, hjem på værelset. Der lå en seddel fra rengøringen, at det var ikke en god ide. Så god service. Thaier, har jeg ikke oplevet at de stjæler. Straffen er også enorm hård.. Så lagde 200 Bath i tips til vores rengøring. Hun, var så glad. At vi fik super service resten af tiden. Ja selv de penge vi lagde i drikkepenge tog de ikke. På et tidspunkt tror, jeg der lå. ca 1000 Bath. Så gav vi hende dem. Så sagdem hun er de til mig. Ja sagde vi. 10 min senere kom, hun med to kolde øl :D Hun fortalte endvidere at, hendes mdr løn. Var ca 12000 Bath. 

Dejligt at læse :)

Læste en gang en artikel, hvor avisen havde lavet et eksperiment, hvor de lod som om at de mistede en tegnebog med en del penge i, og ID på ejeren, i forskellige europæiske byer.

Der hvor de fik tegnebogen igen, var det af fattige findere, i de mindst velstående byer, mens de aldrig så deres tegnebøger, som de bevidst havde efterladet i de mest velstående kvarterer i de rigeste byer.

Selvfølgelig en helt uvidenskabelig test, men det er alligevel rigtig trist læsning.

Jeg har det princip når jeg rejser, og det også i Tyskland, der har et usselt lavtløns arbejdsmarked, at jeg giver flere drikkepenge til de samme typer arbejdstagere, end jeg gør i Danmark.

Og det vil jeg afgjort også gøre i Thailand.

Hvorfor skal hårdtarbejdende ufaglærte, ikke også tjene en anstændig løn, uden at være afhængig af andres almisser:(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...