Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Jeg bruger aldrig at ringe hjem fra en tlf linje bruger messenger, skype eller whatsapp alt sammen gratis.

Hvis man kan bruge et sådan abb så er det fint jeg betaler 50 DKK i abb per mdr. med 20 gb data, fri tale og SMS og der er 10 gb data i EU.

Så for mig er 599 Baht pisse billigt for 30 dages fri data i Thailand men det er jo op til hvilke behov man har.

 

Jo SITC eller Sexy in the city ligger på Soi 6 - AJ er bar manager og en really good guy.

Kort nedenstående jeg synes flaget sidder lidt forkert da jeg mener at SITC ligger overfor for Queen Vick men wth du kan ikke misse stedet.

image.thumb.png.377cb5fc04321df27d28f273e535bb9a.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 1 time siden:

Jeg bruger aldrig at ringe hjem fra en tlf linje bruger messenger, skype eller whatsapp alt sammen gratis.

Hvis man kan bruge et sådan abb så er det fint jeg betaler 50 DKK i abb per mdr. med 20 gb data, fri tale og SMS og der er 10 gb data i EU.

Så for mig er 599 Baht pisse billigt for 30 dages fri data i Thailand men det er jo op til hvilke behov man har.

 

Jo SITC eller Sexy in the city ligger på Soi 6 - AJ er bar manager og en really good guy.

Kort nedenstående jeg synes flaget sidder lidt forkert da jeg mener at SITC ligger overfor for Queen Vick men wth du kan ikke misse stedet.

image.thumb.png.377cb5fc04321df27d28f273e535bb9a.png

 

Lige præcist.  Hvilket behov man har :)  Og dejligt at se de forskellige muligheder her.

 

Super med beskrivelse hvor det er.  Ser ud som der også er hotel.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

AJ har sine egne værelser ovenpå baren de koster 700 baht per nat.

Det er vel det du kalder 2 stjernet. Du skal bare være ok med ikke at kunne komme i seng før kl. 02.00 når gaden lukker ellers er der meget musik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vandmanden82 skrev, den 8/4/2019 at 22:10:

@ZEUS kan anbefale at flyve med thaiair fra københavn til bangkok. Deres flyvninger på de ruter er blevet anmeldt som bedste economy class. Da de vælger mindre antal sæder i flyet til fordel for bedre komfort. Hvis man bestiller billet i god tid kan man få dem til god pris. For 14dage siden da jeg kiggede kunne jeg komme 14 dage til bangkok for 4600kr i maj månede. Direkte flyvning mellem københavn-bangkok.

Thai economy sæder er ligeså dårlige/gode som alle de andre selskaber der flyver til Thailand ...

har fløjet med dem alle og kun charter selskaberne er dårligere ...

faktisk er Norwegian Dreamliner bedre i economy ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er netop landet i København, fra Frankfurt med SAS, og må sige at, hvis deres økonomi klasse på denne tur til Frankfurt, er den samme som deres økonomiklasse til Bangkok, så er jeg tilbøjelig til at ville nøjes med økonomi klasse med SAS til Bangkok.

Jeg havde overraskende god plads i sædet, og til benene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 41 minutter siden:

Jeg er netop landet i København, fra Frankfurt med SAS, og må sige at, hvis deres økonomi klasse på denne tur til Frankfurt, er den samme som deres økonomiklasse til Bangkok, så er jeg tilbøjelig til at ville nøjes med økonomi klasse med SAS til Bangkok.

Jeg havde overraskende god plads i sædet, og til benene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Med hensyn til økonomi Norwegian så er der da også god benplads.   Det er mere det hvis man vil sove.   Der ville det vel også kun været godt hvis man havde kunnet ligget helt ned som i en seng.  Skal man sidde sovende så ubekvemt uanset hvad.   

Jeg har på hjemturen købt sædevalg og der har jeg uanede plads foran sædet. 

Men ulempen er så at man ikke som normalt kan sidde med knæene oppe i det foransiddende sædets ryg :D Og af og til skifte stilling og strække benene næsten helt ud, under det foransiddende sæde.

På turen derned så satser jeg på ligesom de 3 andre gange jeg har været afsted, at der ikke er mange med, og hvor man let kan finde et sted hvor man kan bruge alle 3 sæder. Så jeg faktisk kan ligge ned hele turen.

Havde jeg ikke været ryger, så ligeglad med at sove.   Så nok fået tiden til at gå.   Det er mere nu hvor man vil slå tiden ihjel og det ved at sove, at sådan en flyvetur er skod :) 

På den anden side så vant til ved arbejde som er på 12 timer at jeg ikke får røget (medmindre der kommer en mulighed for at snyde hehe)  Så nej så skod er flyveturen heller ikke.   Det er mere når man skal hjem at man hader den.   Det med at ens ferie er færdig og nu venter der masser af arbejde hjemme, og man så lige skal bruge en flyvetur på 10-12 timer for at "fejre" det :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 9.4.2019 at 17:14:

Hvad mæ en hijab :ph34r: så skulle du være dækket ind :) sorry kunne ikk vær 

Er selv pt i Thailand pisse varmt 35 - 40° hver dag, bruger selv så lidt tøj som muligt, nu har jeg heller ikke noget problem med solen, som sådan 

Men normalt at se de lokale kører rundt i lange benklæder og jakker, 

Skal også siges at alt under 20° for en Thai er koldt 

Tror det var trådstarter som spurgte efter tøj, hvis man nærmest ligner en albino.

Ellers brug AccuWeather til at tjekke UV-indexet: https://www.accuweather.com/da/th/pattaya/317584/weather-forecast/317584

Se vejrudsigten pr. time så fremgår UV-indexet samt om der er udsigt til sne :).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

Jeg er netop landet i København, fra Frankfurt med SAS, og må sige at, hvis deres økonomi klasse på denne tur til Frankfurt, er den samme som deres økonomiklasse til Bangkok, så er jeg tilbøjelig til at ville nøjes med økonomi klasse med SAS til Bangkok.

Jeg havde overraskende god plads i sædet, og til benene.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

SAS benytter Thai Airways til deres Bangkok rute. Så du kommer med samme fly uanset om du vælger SAS eller Thai Airways.

Efter at have prøvet omkrig 6-8 selskaber til Bangkok så vil jeg efterhånden betegne selskaberne som meget ens i service (mad, benplads). Der er lidt forskelle i fly. En Airbus 340 virker gammel med en lille skærm mens en Airbus 380 er dejlig (har kun prøvet den med Qatar Airways). Air China har mange film synkroniseret på tysk (bemærk de tager en evighed at komme fra København til Bangkok). Aeroflot har nogle sjove nok lidt farvede dokumentarer om hvor prægtige Rusland er.

Da jeg fløj med Thai Airways i 2015 fik man servietter nærmest hele tiden. Men ellers synes jeg selskaberne de senere år har skåret ned på servicen, hvor man før fik sutsko, ørepropper mm. udleveret er det nu skåret ned til det basale som mad og drikke.

Jeg ville derfor vælge selskab ud fra pris og ankomsttidspunkt i København (er man jyde kan man risikere at strande i Københavns Lufthavn i omkring 6 timer hvis flyet lander fx. kl. 20.00)

Redigeret af mr. sving
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tager man kontanter med til Thailand så værd opmærksom på at en dansk 500 kr. seddel godt kan ligne en thailandsk 500 bt seddel. De er begge a blålig farve.

Så enten hold danske og thailandske sedler godt adskilt eller undlad at tage danske 500 kr. sedler med til Thailand.

Der kan jo opstå situationer hvor det er irriterende at have forkert valuta på sig eller komme til at betale ca. 5 gange for meget for en vare.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pga. Songkranfestivalen med masser af vandkamp, fik jeg vædet nogle danske 1000 kr. sedler, så de blev lidt misfarvede - og dem kunne jeg umiddelbart ikke få vekslet - så forsøgte jeg i en anden vekselboks og lagde dem sammen med en grøn 200 kroner seddel, da jeg tænkte at så ville de nok koncentrere sig om den istedetfor - og så lykkedes det at få dem vekslet - og jeg fik endda en højere kurs, da kursen var steget lidt i mellemtiden/denne vekselboks gav en højere kurs.

Det er min erfaring at hos TT giver de normalt den bedste kurs, men der kan være forskel fra den ene boks til den anden få hundrede meter derfra, selvom det er samme selskab! - og man kan hurtigt tjene til en times thaimassage ved at gå lidt frem og tilbage for at checke/spørge til kurserne (senest 4.75) - og jeg vil hellere give 200 bath til en hårdtarbejde enlig husmor, der skal forsørge familien ved at give thaimassage, end en vekselboksejer, der sikkert har nok i forvejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 43 minutter siden:

Seddelerne skal helst ikke være for krøllede heller eller der er bukkede hjørner.

Nej, det er tit de bruger en tællemaskine - og så bliver de afvist, da maskinen ikke vil tage dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vedrørende at gøre flyturen mest bekvem hvis man vil sove.

Der havde jeg ved sidste tur sådan en billig oppustelig nakkepude.    Oppustelig fordi de skulle fylde mindst muligt da jeg jo kun har kabinekuffert med når jeg rejser.

Men jo egentligt dumt :) 

For kan jo tage en ligeså stor nakkepude med som jeg ønsker.   Det skal bare være med en strop så den kan hængtes udenpå :) 

Så ved denne tur finde en som jeg finder mest lækker, og så bare have den med udenpå kufferten.   Og hvis de siger den ikke må være der, så tager jeg den på nakken :D  For ifølge mål ved kabinekuffert så ikke opgivet om hvad man bærer af tøj osv :) 

 

Der skal bare være strop så den kan hængtes på kabine kuffert.    Og optimalt med en god nakkepude.   Det er ikke altid der er gode hovedpuder på alle hoteller.  Oplevede jeg bookede en fed lejlighed, i 3 uger dernede, og hvor hovedpuderne var skod.     Så flere fordele ved at tage sådan en her med.

https://rejsepuder.dk/shop/nakkepuder-3c1.html?gclid=CjwKCAjwzPXlBRAjEiwAj_XTEZ5ExI-f4RoUl3MlX76QJ1IeQD3FPJ3LDaTWuMHSabq-Ffu9egGzexoCqskQAvD_BwE

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ellers ser denne ud til at være populær på Lazada. Vælger man et produkt som sendes fra Thailand til Thailand plejer de at være fremme i løbet af få dage. Ved så ikke lige om et hotel eller ligende vil modtage pakker.

Porto: 15 BT.

 

IMG_20190422_174229.png

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så lige denne artikel ang. kreditkort:

https://credi.dk/skal-du-haeve-kontanter-udlandet-vaelg-rigtige-kreditkort/?dineropd=adck0707rei&gclid=CjwKCAjwqqrmBRAAEiwAdpDXtNCL4YmEiq6LRs92OMb_oz4dFX-X1UiXO86UR1Cg_z1tMWdZpwRMNhoC9ToQAvD_BwE

Men når man ved brug af Norweigian Kreditkortet skal betale et valutatillæg på 1,75%

*Ved anvendelse af kreditkortet i anden valuta end Danske kroner, er der et valutatillæg på 1,75 % af vekselkursen

Synes jeg ligesom ikke der er så megen fidus i det, men kan se flere af de andre muligher beregner 2% af beløbet - men jeg er godt nok træt af kun at kunne hæve 9.300 bath ad gangen hernede - og de hver gang tager 220 bath i gebyr og beregner en rimelig dårlig vekselkurs (4,68 - hvor jeg sidst med kontanter fik 4,75 hos TT på Jomtien Beach Road).

Del dette indlæg


Link til indlæg

På det sidste har temperaturen her i Pattaya været omkring 34 grader, men andre steder omkring 40 grader - og det har givet anledning til en del tilfælde af diahrrea - og jeg har også selv fået lidt "Durchfall", efter at have spist noget buffet - så jeg ikke har haft så megen "Strong Power" som min søde lille thaipige udtrykker det - til det sjove.

https://www.pattayamail.com/news/food-poisoning-cases-increase-as-temps-rise-253796

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

Så lige denne artikel ang. kreditkort:

https://credi.dk/skal-du-haeve-kontanter-udlandet-vaelg-rigtige-kreditkort/?dineropd=adck0707rei&gclid=CjwKCAjwqqrmBRAAEiwAdpDXtNCL4YmEiq6LRs92OMb_oz4dFX-X1UiXO86UR1Cg_z1tMWdZpwRMNhoC9ToQAvD_BwE

Men når man ved brug af Norweigian Kreditkortet skal betale et valutatillæg på 1,75%

*Ved anvendelse af kreditkortet i anden valuta end Danske kroner, er der et valutatillæg på 1,75 % af vekselkursen

Synes jeg ligesom ikke der er så megen fidus i det, men kan se flere af de andre muligher beregner 2% af beløbet - men jeg er godt nok træt af kun at kunne hæve 9.300 bath ad gangen hernede - og de hver gang tager 220 bath i gebyr og beregner en rimelig dårlig vekselkurs (4,68 - hvor jeg sidst med kontanter fik 4,75 hos TT på Jomtien Beach Road).

Andre kort, fx visa-dankortet tager et valutatillæg på 2 pct. for valutaer uden for Europa, så også her er Norwegian kortet bedre. Jeg ved faktisk ikke, hvad maximum er for en enkelt hævning med Norwegian visa-kortet, men jeg har da i hvertfald kunne hæve 20.000 thb i en transaktion. Hermed bliver gebyret til den thailandske bank på 220 thb også halveret pr. 10.000 thb, der hæves. Norwegian kortet har i øvrigt ikke heller ikke et årligt kortgebyr. Eneste irritationsmoment er, at det ikke kan tilmeldes betalingsservice, men kun kan afregnes “manuelt” via girokort (hvilket så typisk udløser et lille gebyr fra din egen bank).

Del dette indlæg


Link til indlæg
MajorTom skrev, for 3 timer siden:

eg ved faktisk ikke, hvad maximum er for en enkelt hævning med Norwegian visa-kortet, men jeg har da i hvertfald kunne hæve 20.000 thb i en transaktion. Hermed bliver gebyret til den thailandske bank på 220 thb også halveret pr. 10.000 thb, der hæves.

555 - ½ delen af ingenting er stadig ingenting

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jernsvinet skrev, 1 time siden:

555 - ½ delen af ingenting er stadig ingenting

Ja, dine regnefærdigheder er der ikke noget galt med 5555

Det er jo bare ikke alle, som bryder sig om at rejse med større kontantbeløb.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 16 timer siden:

Så lige denne artikel ang. kreditkort:

https://credi.dk/skal-du-haeve-kontanter-udlandet-vaelg-rigtige-kreditkort/?dineropd=adck0707rei&gclid=CjwKCAjwqqrmBRAAEiwAdpDXtNCL4YmEiq6LRs92OMb_oz4dFX-X1UiXO86UR1Cg_z1tMWdZpwRMNhoC9ToQAvD_BwE

Men når man ved brug af Norweigian Kreditkortet skal betale et valutatillæg på 1,75%

*Ved anvendelse af kreditkortet i anden valuta end Danske kroner, er der et valutatillæg på 1,75 % af vekselkursen

Synes jeg ligesom ikke der er så megen fidus i det, men kan se flere af de andre muligher beregner 2% af beløbet - men jeg er godt nok træt af kun at kunne hæve 9.300 bath ad gangen hernede - og de hver gang tager 220 bath i gebyr og beregner en rimelig dårlig vekselkurs (4,68 - hvor jeg sidst med kontanter fik 4,75 hos TT på Jomtien Beach Road).

Men med feks et PAY card fra Nordea så får man vel noget af det billigste man kan hæve med, og der mener jeg man kan hæve 15.000 DDK /ca 75.000 bath ad gangen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 6 timer siden:

Men med feks et PAY card fra Nordea så får man vel noget af det billigste man kan hæve med, og der mener jeg man kan hæve 15.000 DDK /ca 75.000 bath ad gangen.

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i:

https://www.nordea.dk/privat/produkter/kort/nordea-pay.html

Kun kr. 5000,-/hævning

og

Pris pr. hævning i pengeautomater/banker i udlandet: 1% af det hævede beløb, min. pr. hævning 1) 30 kr.
Valutakurstillæg ved europæiske valutaer 1,50%
Valutakurstillæg ved andre valutaer 2,00%

Så, det er jo ligeså dyrt som de andre kort ;-)

 

 

 

 

 

   
   
   
Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 10 timer siden:

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i:

https://www.nordea.dk/privat/produkter/kort/nordea-pay.html

Kun kr. 5000,-/hævning

og

Pris pr. hævning i pengeautomater/banker i udlandet: 1% af det hævede beløb, min. pr. hævning 1) 30 kr.
Valutakurstillæg ved europæiske valutaer 1,50%
Valutakurstillæg ved andre valutaer 2,00%

Så, det er jo ligeså dyrt som de andre kort ;-)

 

 

 

 

 

   
   
   

 

Men noget åbenlyst galt der !! :)   Jeg hævede netop for et par dage siden 10.000 kr i automat !..  Så minimumbeløb kan da ikke være 5.000 kr ?

Og de er netop billigste hævekort.  Da de ligesom visa kort  kun tager de 1 procent.  Hvorimod Mastercard tager 2 procent.   Hvorfor det så er det bedste og billigste kort er fordi ved at du kan hæve beløb a la masterkort med et gebyr som visakort.   Visa kortet bliver dyrt hvis man skal hæve mange gange.

Kort sagt med pay kortet så får du begge korts fordele.

Vedrørende valutakurstillæg så betaler man netop ikke det hvis man hæver i den Thailandske Banks valuta.    

Nu ved jeg ikke om man har lavet det om, men så tydeligt da jeg kom hjem fra rejse sidste år at det var minimalt hvad det kostede at hæve.  Men ved ikke om de har ændret det.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 timer siden:

 

Men noget åbenlyst galt der !! :)   Jeg hævede netop for et par dage siden 10.000 kr i automat !..  Så minimumbeløb kan da ikke være 5.000 kr ?

 

Nu se hvorfor.   Det er i Danmark man kan hæve 15.000

I udlandet så kun 5.000.    Men deres mastercard der kan man ej hæve meget mere.  Der er beløbet max 6.000 kr

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 timer siden:

Men noget åbenlyst galt der !! :)   Jeg hævede netop for et par dage siden 10.000 kr i automat !..  Så minimumbeløb kan da ikke være 5.000 kr ?

hæve op til 5.000 kr. pr. døgn i andre pengeautomater i Danmark og i udlandet, hvis der er dækning på kontoen

ZEUS skrev, for 4 timer siden:

Vedrørende valutakurstillæg så betaler man netop ikke det hvis man hæver i den Thailandske Banks valuta.   

Tror du skal hjem og checke dine udskrifter en del igennem - måske står der ikke valutakurstillæg - men når din omregningskurs er 2% ringere end den officielle dagskurs - så har du betalt valutakurstillæg på 2% = same-same ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...