Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Jernsvinet skrev, for 43 minutter siden:

Generelt vil jeg nok tro at rejselysten blandt andre turister også vil falde - så flybilleter og overnatning mm. også bliver købers marked

Fortsætter bath-kursen den seneste trend vil det også hjælpe på det for os danskere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 3/2/2020 at 18:03:

Jeg kan godt se fornuften i det i fly og lufthavne, hvor mange nationaliteter mødes - og hvor man har aircondition ;-)

Ikke ifølge lægen i denne artikel: 

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7632003/Her-er-alt-du-bør-vide-om-den-nye-coronavirus

Coronavirus er ikke luftbåren (modsat eks. mæslinger) men kun dråbebåren. De cirkulerer ikke i airconditionsystemer. Derimod vil det være en god ide at have desinfektionsgel på sig, og anvende ofte når man er i situationer med mange mennesker, så som fly og lufthavne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den ærede sundhedsminister i Thailand - Anutin Charnvirakul -  var i går ude med et forslag om, at alle vestlige turister i Thailand som ikke bærer ansigtsmaske skal deporteres omgående !!

I dag har han godt nok trukket det tilbage, men stemningen er ikke til at tage fejl af. 

Idioten viste også billedmateriale af en effektiv stat som bekymrer sig om sin befolkning: Militærpersonel som ompakker ansigtsmasker fra store til mindre pakker.
På disse billeder ser man bl.a. at oppakningen sker i et almindeligt ikke-sterilt miljø, at personerne som ompakker hverken bærer handsker eller masker selv !!
Med andre ord, at man pakker og herefter uddeler potentielt smittemateriale. 

Jeg kaldte ham idiot ovenfor, men ved nærmere eftertanke er det en fornærmelse mod alle verdens idioter ! 

Jeg blev selv i dag i både Suvarnabhumi og en provinslufthavn taget ud og udspurgt af autoriteter hvorfra jeg var indrejst. Den ene gang blev jeg også fotograferet! Årsagen er ikke til at tage fejl af: Jeg bar ikke maske! 

Nu har jeg købt nogle skide masker til mig selv og min kærestes familie, udelukkende for ikke at stikke ud. 
Instagram fra Thailand bliver speciel i år :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, den 8.2.2020 at 18:02:

Ikke ifølge lægen i denne artikel: 

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7632003/Her-er-alt-du-bør-vide-om-den-nye-coronavirus

Coronavirus er ikke luftbåren (modsat eks. mæslinger) men kun dråbebåren. De cirkulerer ikke i airconditionsystemer. Derimod vil det være en god ide at have desinfektionsgel på sig, og anvende ofte når man er i situationer med mange mennesker, så som fly og lufthavne. 

Nu kan jeg ikke læse artiklen uden abo, men hvis Coronavirus er dråbebåren - så vil den ifølge min optik også kunne spredes ved nysen og hoste - og hvis vi ser på, hvor mange mennesker af forskellig herkomst mødes - så er det netop i lufthavne og så er det da en lille ting at tage en maske på, mens man er i en lufthavn, iforhold til de forholdsregler vi kommer til at tage, hvis Coronavirusen udvikler sig til en panepedemi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Nu kan jeg ikke læse artiklen uden abo, men hvis Coronavirus er dråbebåren - så vil den ifølge min optik også kunne spredes ved nysen og hoste - og hvis vi ser på, hvor mange mennesker af forskellig herkomst mødes - så er det netop i lufthavne og så er det da en lille ting at tage en maske på, mens man er i en lufthavn, i forhold til de forholdsregler vi kommer til at tage, hvis Coronavirusen udvikler sig til en panepedemi.

Det er en lille ting ja, men det er falsk "tryghed", anbefalingerne er klart: Anvend maske, og gør det rigtigt, hvis du selv har symptomer, eller du yder direkte hjælp til smittede (eks. familie, eller du er plejer). Derudover er det mest symbolsk. 

Og de som anvender masker generelt, anvender dem oftest ikke således at de rent faktisk yder nogensomhelst hjælp. For at gøre det, skal den slutte fuldstændig tæt og den skal udskiftes meget ofte. Ellers kan den blive smittespredende frem for det modsatte. 

Når man ser billeder og TV transmissioner selv i direkte "folkeoplysende" øjemed, anvendes maskerne således at de ingen virkning har: De er ikke tætsluttende, man tager dem af for at snakke, spise osv. Men der findes ikke "høflige virus". 

Hvis man er på steder med mange mennesker og derfor større risici for smittespredere (lufthavne osv.) er anbefalingerne for at reducere risici: Vask hænder ofte, anvend desinficerende spray eller gel ofte og hold afstand på ca. 2 meter til folk som nyser (og derfor, hvis du selv skal nyse, hold afstand til andre). 

NB: Hvis du er i Thailand lige nu, og har set de direkte transmissioner fra Tu's ankomst i Korat, han bryder selv alle disse regler konstant. Det er ren symbolpolitisk! 

Og desinficerende gel, som er noget af det nemmeste at producere, distribuere og opbevare, er pt. nærmest fuldstændigt uopdriveligt i Thailand!! Prioriteterne fra regeringen er klar: Her er yderligere en sag vi kan fucke totalt op ! 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er Coronavirus ikke så udbredt i Thailand som herhjemme - nok fordi folk f.eks bruger bum-guns, ansigtsmasker og er mere renlige end mange danskere:

https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang

Mærkeligt at man i DK ikke bare uddeler gratis ansigtsmasker, fremfor en grænsekontrol og andre overreaktioner uden dokumentation for effekten - når det virker i Thailand og i andre asiatiske lande:

https://thethaiger.com/coronavirus/new-coronavirus-case-brings-thailand-total-to-35

Men det kan være svært at få vekslet fremmed valuta og en bank måtte holde lukket i 14 dage efter at en infected italiensk turist havde været derinde.

https://thethaiger.com/coronavirus/cv19-news-and-updates/covid-19/kasikorn-bank-stops-exchanging-foreign-cash

Thaibath er imidlertid mere "rene", så dem kan man stadig frit bruge ;-)

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 3 minutter siden:

Nu er Coronavirus ikke så udbredt i Thailand som herhjemme - nok fordi folk f.eks bruger bum-guns, ansigtsmasker og er mere renlige end mange danskere:

https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang

Mærkeligt at man i DK ikke bare uddeler gratis ansigtsmasker, fremfor en grænsekontrol og andre overreaktioner uden dokumentation for effekten - når det virker i Thailand og i andre asiatiske lande:

https://thethaiger.com/coronavirus/new-coronavirus-case-brings-thailand-total-to-35

 

Så du mener, at Thaier generelt er mere renlige end eks. sydkoreanere? Og at det har afgørende effekt på antallet af Covid-smittede ? 

Og du mener, at de udleverede og solgte 1-bahts masker i Thailand, som man ivørigt klart ser generelt bliver brugt af folk i dagevis, og hænger ned over munden osv., når man kigger om sig i bybilledet i Bangkok - at de skulle være væsentlig mere effektive end de masker som et endnu større antal af befolkningen i Sydkorea anvender ? 

Eller hvad er mon forklaringen på, at Sydkorea har det største antal døde efter Kina og Italien (78), og mere end 8000 registrerede smittede (inden man reelt holdt op med at tælle).  

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 25 minutter siden:

Eller hvad er mon forklaringen på, at Sydkorea har det største antal døde efter Kina og Italien (78), og mere end 8000 registrerede smittede (inden man reelt holdt op med at tælle).  

Det kunne evt. være pga. klimaet, da man i Sydkorea har en rimelig kold vinter - i modsætning til Thailand, hvor det stort set er 30 grader året rundt ;-)

Er der ikke også noget med at de er gode til at spille bordtennis:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/corona-rede-her-blev-cecilie-smittet/8047299

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men så har du udhulet dine andre, noget letkøbte, konklusioner omkring at det skulle være Thaiers renlighed eller ansigtsmasker der er afgørende. 

Dette er præcis hvad man mener er en del af coronavirus karakteristika og og det som både Sydkorea, Europa og USA bygger den nuværende mitigation strategi på: At virus smitteevne er voldsomt påvirker af den omgivende varme.

Jeg gider egentlig ikke diskutere det, jeg er hjemkommet fra Thailand, har været i isolation her, og pt. står Danmark lige over for den muligvis største humanitære, sociale og økonomiske katastrofe i et århundrede. 
Og så gider jeg ikke høre dumsmarte bemærkninger som insinuerer at danskeres vs. thaiers renlighed skulle være afgørende. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 11 minutter siden:

Jeg gider egentlig ikke diskutere det, jeg er hjemkommet fra Thailand, har været i isolation her, og pt. står Danmark lige over for den muligvis største humanitære, sociale og økonomiske katastrofe i et århundrede. 
 

Tror du har glemt anden verdenskrig.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
chewie skrev, for 27 minutter siden:

Tror du har glemt anden verdenskrig.... 

Jeg overvejede det faktisk. De menneskelige omkostninger, pinsler og forbrydelser mod en antal danskere kan slet ikke overvurderes, det er jeg fuldstændig enig i.
Men mht. af antallet af ofre, i forhold til worst case scenarios, kan dette blive en noget anden sag.  

Vi er sandsynligvis langt klogere om kun 4 uger. 

 Men jeg vil gerne undskylde for at have negligeret anden verdenskrig. 
 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Singapores sundhedsminister siger så man bør lade være med at benytte ansigtsmasker. For de gør at man oftere fører hånden til ansigtet (god og klar tale på 5 min.):

https://www.facebook.com/watch/?v=650020185813467

Jeg har ellers hørt at den Thailandske regering har hamstret alle de anvendelige masker. Så den alm. befolkning må nøjes med at benytte de masker som reelt ikke beskytter mod virussen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 7 timer siden:

hjemkommet fra Thailand, har været i isolation her,

Var du i isolation i Thailand?

Er der stadig turister der rejser til Thailand?

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 22 minutter siden:

Var du i isolation i Thailand?

Er der stadig turister der rejser til Thailand?

Nej, efter hjemkomst. 
Jeg ved ikke om der stadig er turister som rejser til Thailand. Men det er vist et spørgsmål om tid, inden man vil blive sat i isolation ved ankomst i. Eller som Vietnam, at grænsen er lukket for tilrejsende fra DK.    

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 6 timer siden:

Singapores sundhedsminister siger så man bør lade være med at benytte ansigtsmasker. For de gør at man oftere fører hånden til ansigtet (god og klar tale på 5 min.):

https://www.facebook.com/watch/?v=650020185813467

Jeg har ellers hørt at den Thailandske regering har hamstret alle de anvendelige masker. Så den alm. befolkning må nøjes med at benytte de masker som reelt ikke beskytter mod virussen.

Det Thailandske Sundhedsministeriums administration af masker har været en joke. Lægge pres på alle for at bære masker, vel vidende at de er umulige at skaffe for de fleste. PR stunts med fri uddeling af max. 3 stk. til alle, men kun 30.000 pr. dag (der er mere end 12 millioner indbyggere i BKK) og krævede at man tog over i et yderkvarter, stod i kø osv. - med smittefare. 
Pt. flere store afdækninger af private som har ompakket, distribueret og videresolgt kæmpe partier af brugte masker.
Og, som du også nævner, hvis ikke der er fri adgang til masker som kan skiftes ofte bliver de en smittespreder frem for smitteværn.  

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 16 timer siden:

https://thethaiger.com/coronavirus/thai-health-minister-has-a-slash-at-dirty-farang

Mærkeligt at man i DK ikke bare uddeler gratis ansigtsmasker, fremfor en grænsekontrol og andre overreaktioner uden dokumentation for effekten - når det virker i Thailand og i andre asiatiske lande:

https://thethaiger.com/coronavirus/new-coronavirus-case-brings-thailand-total-to-35

Min kone nævnte i dag, at der i uofficielle kommunikationskanaler nu er rapporteret om stor corona spredning i Udon Thani, efter mange af de hjemvendte fra sydkorea ikke har været i kontrolleret isolation. 
Noget lignende må man regne med fra andre større byer i nordøst: Kong khen, Korat, Ubon, Nong Khai, Buriram osv. - der jo alle er den gulskjorte- baserede regerings "fjendeland" og de ikke har en synderlig interesse i. Og det er næppe en del af de officielle statistikker: 

Masker: Oppe i nordøst kan de billige masker, som Anutin bryster sig med der produceres 1.2 million om dagen, ikke opdrives. De få som har råd køber de langt dyrere PF-150n masker (aktiv kul), da det er de eneste som er tilgængelige. Men det er et fåtal som har råd til. 

Men virkeligheden her er naturligvis en anden end i de områder hvor man feder den på vestlige hoteller med GPere, som er begejstrede for rindende varmt vand i bruserne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 19 timer siden:

Nej, efter hjemkomst. 
Jeg ved ikke om der stadig er turister som rejser til Thailand. Men det er vist et spørgsmål om tid, inden man vil blive sat i isolation ved ankomst i. Eller som Vietnam, at grænsen er lukket for tilrejsende fra DK.    

Pt. skal man ved ankomst blot oplyse, hvor man vil opholde sig de næste 14 dage og så har de vist en APP til selvkontrol, hvis man kommer fra et land med forhøjet risiko (endnu ikke DK) - men jeg tror man slipper nemmere igennem deres kontroller, hvis man har maske på i lufthavnen og udviser initiativ til at gøre noget, fremfor som mange vesterlændinge at gå rundt uden maske og ignorere de mest almindelige sikkerhedsforskrifter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 23 timer siden:

Min kone nævnte i dag, at der i uofficielle kommunikationskanaler nu er rapporteret om stor corona spredning i Udon Thani, efter mange af de hjemvendte fra sydkorea ikke har været i kontrolleret isolation. 
Noget lignende må man regne med fra andre større byer i nordøst: Kong khen, Korat, Ubon, Nong Khai, Buriram osv. - der jo alle er den gulskjorte- baserede regerings "fjendeland" og de ikke har en synderlig interesse i. Og det er næppe en del af de officielle statistikker: 

Blot en update, ift. min post ovenfor at mørketallet ikke blot i Bangkok og Phuket, men også i nordøst er langt langt større end de officielle tal:  

Nu har Buriram erklæret lockdown.
Alle som krydser provinsgrænsen til Buriram, samt alle større forsamlinger i selve byen bliver nu screenet og evt. sat i karantæne. Dette sker uden om regeringens "koordinering", jf. dens hidtidige manglende interesse for nordøst, som er den klart største af Thailands 6 regioner. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min thailandske veninde har fortalt at hun mener det officielle tal er meget meget lavt fordi det koster 8000 baht at få lavet en test. Derfor har meget få råd til det. Og derfor har de høje mørke tal. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Exile-63 skrev, for 6 timer siden:

Har lige hørt at alle barer i Soi Nana skal være lukket resten af måneden, og det skulle tilsyneladende gælde hele Bangkok....

Gælder vist hele Thailand. Min pige i Banchang har netop skrevet at de også må holde lukket i 14 dage - godt man har et par kontakter, så man ikke skal være helt foruden sjov, når og hvis jeg snart kommer derud og væk fra de tossede politikere herhjemme.

Nogen, der har noget kvalificeret nyt om de Thailandske indrejsebestemmelser, hvis man kommer fra DK? Jeg synes ikke jeg kan blive helt klog på det de skriver, da de blander flere lande sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jernsvinet

Mit bud er og det kan jo være et fejlskud, at der bliver tjekket for feber. Hvis der er feber så er det gennem en lægeklinik og så 14 dages isolation.

Ellers så skal alle i de første 14 dage udfylde et form for "hvordan har du det" skema hver dag (på nettet) og jeg tror du skal lade dig isolerer på hotelværelse eller lignende i 14 dage. 

Det er hvad jeg har fået ud af at lytte til en Thai ven der bor i DK og også følge lidt med i pressen i DK.

Det hele kan jo blive lavet om om lidt.

Kom gerne med dine input og tanker.

Fly til Thailand er vel også langt ude i fremtiden. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det eneste jeg ved er, kommer du fra DK nu, har du 14 dages karentæne I udsigt, men hvor ??? 

Havde 4 stk Thai der skulle ankomme til LOS 10 april, og hjem 11 maj, men de bliver I DK nu.

Både pga. karentæne hvor  ? og hvordan komme hjem igen til DK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...