Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Circadin®

Anvendelse
Circadin® anvendes kortvarigt mod søvnløshed og dårlig søvnkvalitet hos personer over 55 år.

Virkning
Virker som det naturligt forekommende hormon melatonin, som udskilles fra koglekirtlen i hjernen, og som forbedrer søvnkvaliteten. Udskillelsen, der styres efter døgnrytmen og mængden af dagslys, falder med alderen. Dette er grunden til, at virkningen af Circadin® kun har kunnet påvises hos personer over 55 år. Halveringstiden i blodet (T½) er 3,5-4 timer.
https://netdoktor.dk/interactive/medicin/Circadin-id4241.html 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 2 timer siden:

Køb en pakke med Antihistamin, = allergitabletter, de er i håndkøb, og skyl et par stykker ned med en god cognac, det virker fint sløvende og virkningen er væk inde du vågner, og så kan det være godt at have med hvis du bliver stukket at insekter, det stoppe kløen :-)  Kan også anbefale Baldrian med humle, som er naturmedicin, virker afslappende og får mig til at sove bedre

Jeg bruger det selv når jeg rejser langt, og virker fint for mig. God tur @rejse, Thailand er fantastisk, og når man som du, også er kultur interesseret, er der virkelig meget at se og opleve, når du har behov for et afbræk i rejsen egentlige formål :-) , jeg husker især en oplevelse jeg havde, hvor jeg en mørk aften blev prajet af hvad jeg først antog for at være lidt lyssky personer, men viste sig at være et reelt tilbud om at blive sejlet ud og se Kongens flåde at LongTail både, et virkelig imponerende syn der lå i mørket, fuldstændig oplyste. det er vist ikke helt lovligt at fremvise disse, men viser at der også skal være plads til lidt spontant.

 

Tak det med Antihistamin vil jeg undersøge :) 

Baldrian har jeg prøvet men virker vist forskelligt på person til person.     Jeg føler næsten jeg bliver mere frisk af dem :( 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har forstået på denne artikel, ihvertfald jævnfør artiklen, at man ikke kan planlægge sig til en billig business class billet, men er der nogle af jer der har prøvet det?

Sådan flyver du billigt på businessclass
Kan du lide luksus? Se hvordan du kommer med på businessclass - til den halve pris
https://nordjyske.dk/nyheder/saadan-flyver-du-billigt-paa-businessclass/1ce8b0a6-8a79-40dc-b4f8-61505400b1ef 

Tænker at mange som er gået på pension, vil kunne slå til i rette øjeblik.

Har I tips til muligheder, for at kunne planlægge at rejse billigere på businness, omend selvfølgelig stadig mærkbart dyrere end økonomi klasse.

Det er lige før, jeg kunne finde på at give 10 - 12000 kr for sådan en billet, men det er jo også stadigvæk kun halvdelen af normal prisen.

1 klasse vil jeg slet ikke berøre, da jeg godt er klar over at det økonomisk, er uden for rækkevidde for flertallet af os.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 45 minutter siden:

Det er lige før, jeg kunne finde på at give 10 - 12000 kr for sådan en billet, men det er jo og stadigvæk kun halvdelen af normal prisen.

Det er mange penge.

Så ville jeg selv købe Thai Airways 4500 til 5000 og så reserve plads forrest hvor der ikke er sæde foran og ud til gangen, fin plads eller hvis du ikke har så lange ben så bagerst og ud til gangen.

Men selvfølgelig er luksus altid rart ;)

Håber du tager af sted @Rejsenetværk det er nemlig en fornøjelse at læse om dine oplevelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 56 minutter siden:

Det er mange penge.

Så ville jeg selv købe Thai Airways 4500 til 5000 og så reserve plads forrest hvor der ikke er sæde foran og ud til gangen, fin plads eller hvis du ikke har så lange ben så bagerst og ud til gangen.

Men selvfølgelig er luksus altid rart ;)

Håber du tager af sted @Rejsenetværk det er nemlig en fornøjelse at læse om dine oplevelser.

Jeg håber også at jeg kommer af sted en dag.

Men jeg tror at jeg afskriver lavprisselskaberne, og forsøger at opnå en så gunstig pris som muligt med et ruteselskab.

Jeg har aldrig fløjet så langt før, og gruer ærlig talt for det.

Derfor også den lille afstikker til business class, hvis det kan købes for menneske penge, men det er klart at jeg ikke giver 20 - 25000 kr for det.

Jeg er bedøvende ligeglad med komfort,  og rejser gerne lavpris på korte ture på 2 timer +/-, men 10 - 12 timer er en lidt skræmmende tanke.

Jeg rejser altid på 1 kl til Hamborg, eller Berlin, og på lange ture med tog til det nordlige Jylland, men det er jo også økonomisk overkommeligt.

Må lyde som en ret pylret Rejsenetværk efterhånden, der er jo efterhånden ingen grænser for alle mine bekymringer :?

Men en dag tager jeg vel skridtet, og så får vi se om det bliver til et "aldrig mere", eller et "igen og igen" :)

Der skulle 1 gang FKK til, siden har jeg været solgt, og heldigvis er det mere tilgængeligt end Thailand.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skal slet ikke bekymrer dig vedr. at rejse economy til asian hvis du flyver med, Qatar, Emirats eller Thai.

Der er god plads og en god oplevelse.

Har ikke prøvet Finn Air men nogen siger de er gode også min største frygt her er 2 ting:

1: Sne - har hørt flere blive kraftigt forsinket i Helsinki grundet sne så de missede flyveren videre.

2: Fuld "lorte" finnere det ville jeg slet ikke magte i 10 timer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Jeg håber også at jeg kommer af sted en dag.

Men jeg tror at jeg afskriver lavprisselskaberne, og forsøger at opnå en så gunstig pris som muligt med et ruteselskab.

Jeg har aldrig fløjet så langt før, og gruer ærlig talt for det.

Derfor også den lille afstikker til business class, hvis det kan købes for menneske penge, men det er klart at jeg ikke giver 20 - 25000 kr for det.

Jeg er bedøvende ligeglad med komfort,  og rejser gerne lavpris på korte ture på 2 timer +/-, men 10 - 12 timer er en lidt skræmmende tanke.

Jeg rejser altid på 1 kl til Hamborg, eller Berlin, og på lange ture med tog til det nordlige Jylland, men det er jo også økonomisk overkommeligt.

Må lyde som en ret pylret Rejsenetværk efterhånden, der er jo efterhånden ingen grænser for alle mine bekymringer :?

Men en dag tager jeg vel skridtet, og så får vi se om det bliver til et "aldrig mere", eller et "igen og igen" :)

Der skulle 1 gang FKK til, siden har jeg været solgt, og heldigvis er det mere tilgængeligt end Thailand.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Med hensyn til siddepladser i flyet, hvor man skal sidde, og hvor man IKKE skal sidde, kan du kigge paa https://www.seatguru.com/

Mvh

G

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

 

Men jeg tror at jeg afskriver lavprisselskaberne,

 

Gør endelig det. Helt bortset fra at discount nu en gang er discount, så risikerer du oven i hatten en svinsk behandling ved forsinkelser.

Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

Derfor også den lille afstikker til business class, hvis det kan købes for menneske penge, men det er klart at jeg ikke giver 20 - 25000 kr for det.

 

Flyv på Premium Economy. Jeg har ikke prøvet specifikt med Thai, men hos andre selskaber er der væsentligt bedre stole end på economy, der er væsentligt bedre plads omkring ens person, og hvis man sidder på den forreste række, er der væsentligt bedre benplads. Efter min mening er det klart prisforskellen værd på de lange ture, og det er betragteligt billigere end business.

Rejsenetværk skrev, for 7 timer siden:

Der skulle 1 gang FKK til, siden har jeg været solgt

 

Jeg forstår dig så udmærket :)

Allervenligst

Din

AM

Del dette indlæg


Link til indlæg

TOP 5 GRUNDE TIL AT BETALE EKSTRA FOR PREMIUM ECONOMY CLASS
https://insideflyer.dk/top-5-grunde-til-at-betale-mere-for-premium-economy-class/ 

Der er åbenbart af og til periode tilbud på Business class:

BUSINESS CLASS PROMO GO TOGETHER
Minimum of 2 adults traveling together
Sales period: Now - 18 March 2019
Departure period: 28 June - 11 August 2019

From Copenhagen to    *All inclusive starting from (DKK)
Bangkok
12,920
Chiang Rai, Chiang Mai, Phuket, Krabi
13,620
https://www.thaiairways.com/en_DK/offer/special_offers/BIZ_GV2.page? 

SAS
REJSEKLASSER TIL ALLE TYPER REJSER
https://www.sas.dk/flyv-med-os/rejseklasser/ 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Jeg håber også at jeg kommer af sted en dag.

Men jeg tror at jeg afskriver lavprisselskaberne, og forsøger at opnå en så gunstig pris som muligt med et ruteselskab.

Jeg har aldrig fløjet så langt før, og gruer ærlig talt for det.

Derfor også den lille afstikker til business class, hvis det kan købes for menneske penge, men det er klart at jeg ikke giver 20 - 25000 kr for det.

Jeg er bedøvende ligeglad med komfort,  og rejser gerne lavpris på korte ture på 2 timer +/-, men 10 - 12 timer er en lidt skræmmende tanke.

Jeg rejser altid på 1 kl til Hamborg, eller Berlin, og på lange ture med tog til det nordlige Jylland, men det er jo også økonomisk overkommeligt.

Må lyde som en ret pylret Rejsenetværk efterhånden, der er jo efterhånden ingen grænser for alle mine bekymringer :?

Men en dag tager jeg vel skridtet, og så får vi se om det bliver til et "aldrig mere", eller et "igen og igen" :)

Der skulle 1 gang FKK til, siden har jeg været solgt, og heldigvis er det mere tilgængeligt end Thailand.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Må sige jeg er meget uenig med dig her :)  Men vi er alle forskellige.

Jeg er nok den første til at sige jeg hader en flyvetur på 10-12 timer.   Men er blandt andet fordi jeg er ryger.   Dvs regn med minimum 2-3 timer ekstra fra man tjekker ind til man flyver , og før man er ude et sted hvor man må ryge + de her 10- 12 timer.

Derfor er jeg ville ønske jeg kunne sove.   

Sidder man bare ned, og som du selv foreslog læser en bog, ja så er det da rimenligt komfortabelt og behageligt, selv hos Norwegian som måske har mindre benplads ved standart billeterne end andre af de her der blev nævnt ovenover.

Problemet er hvis man vil sove.   Der er det langt fra så behageligt som det ville være hvis man havde ligget i en seng.   Men er vel kun 1 klasse hvor man kan ligge rigtigt ned.  Det med en halv meter mere benplads og måske 5-10 cm ville jeg sgu ikke betale i dyre domme for at få.  Godt være der så er mere luksus med betjeningen, men er den virkelig det værd ?  At det måske tager 5 sekunder før en stewardesse kommer kontra os der tager de billige hos Norwegian måske må vente 10 sekunder ja nogle gange helt op til 30 sekunder før de kommer med de ting man har bestilt og betalt via den skærm man har foran sig,- giver jeg sgu ikke meget for.

Seriøst ikke se store fordele ved at betale for Businessclass.  Men okay mine ord har ikke meget vægt da jeg aldrig har prøvet det.   Men kan ikke se hvad man får mere af som er noget særligt ?   En lille smule bredere sæde og ditto benplads.  Men vælger man sædevalg på på billig selskaberne og bare ude i lidt god tid, så får man endnu mere benplads end businessclass ville kunne byde på.

Ofre 20-25.000 alene på sådan en flyvetur der ville jeg nok vælge at bruge pengene anderledes.  End at brænde så mange af på sådan to ligegyldige ture a 10-12 timer.   For de penge kunne du have boet i et hotel med en  luksus suite på 200 kvm med den bedste udsigt i Pattaya og sikkert en indendørs pool også for de penge. I alle 14 dage.   Ja sikkert endda fået med i prisen en pige til at være der 24 timer i døgnet de 14 dage til at servicerer dig i din luksus suite.

 

Jeg håber ikke det var min omtale med hvor meget jeg hadede flyveturen der har fået dig til at ændre mening.   For handler mere om hvis man vil sove.   Og der gør det ikke meget forskel om man tager økonomi eller businessclass.    Det er røv og nøgler.   Men læser man og hygger sig og som dig der ikke er ekstrem kræsen som mig så underholde dig med de retter de serverer.   Som de iøvrigt også gør ved lavprisselskabet  Norwegian..  Foruden den her normal pris på 3000 kr for begge veje, og med direkte flyvning, så koster det ikke mere end 500 kr (for begge veje) at få mad, sædevalg og ekstra kuffert.   Dvs ialt 3500 kr.  

Og her se link til deres sidde pladser.   https://www.norwegian.com/dk/rejseinformation/i-flyet/saedereservation/saedeoversigter/

Da jeg bestilte så undersøgte jeg lige hvilken af flyene det var.  Kan man se ved at sammenligne med når man skal vælge sædevalg.   Og der er der mindst 20 måske 25 hvor der er ekstra ordinær lang benplads.   Der hvor jeg valgte er der faktisk det der svarer til et hel sæde foran hvor der ikke er noget andet.  Helt sikkert mere end du ville få ved en standart Businessclass.

Så må sige jeg ikke forstår dig.. Men vi er som sagt alle forskellige :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det dyreste jeg kunne finde.  400 kvm og 2 pools.     For de penge bo 10 dage her :)    Eller hvis du rejser med en anden så kun halv pris.   Da du selvfølgelig må have ligeså mange boende som der er sovepladser.   Er 5 soveværelser med hver sin dobbeltseng.    Så dig og en ven kunne bo her 3 uger for det i ville give for sådan en pris du overvejer alene for flyveturen.

     https://www.booking.com/hotel/th/villa-25-the-luxury-tropical-villa-2-swimming-pool-heart-of-pattaya.da.html?aid=356980;label=gog235jc-1DCAYo3QE4rQJIM1gDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQGIAgGoAgO4ArfNm-QFwAIB;sid=a279c311f155d8812fc362d312e40216;all_sr_blocks=375670501_125082387_10_2_0;checkin=2019-06-17;checkout=2019-06-18;dest_id=5757;dest_type=region;dist=0;group_adults=2;hapos=1;highlighted_blocks=375670501_125082387_10_2_0;hpos=1;nflt=price%3DDKK-1430-max-1%3B;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=review_score_and_price;srepoch=1552344827;srpvid=7478a0fdc44c0278;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

 

 

    

Eller det her som er 520 kvm :)     Lidt billigere.        https://www.booking.com/hotel/th/villa-59-the-luxury-tropical-villa-private-pool-pattaya.da.html?aid=356980;label=gog235jc-1DCAYo3QE4rQJIM1gDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQGIAgGoAgO4ArfNm-QFwAIB;sid=a279c311f155d8812fc362d312e40216;all_sr_blocks=368666901_125081875_10_2_0;checkin=2019-06-17;checkout=2019-06-18;dest_id=5757;dest_type=region;dist=0;group_adults=2;hapos=4;highlighted_blocks=368666901_125081875_10_2_0;hpos=4;nflt=price%3DDKK-1430-max-1%3Bclass%3D5%3B;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=review_score_and_price;srepoch=1552345193;srpvid=c6afa1b4568b009b;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

 

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Flyver altid med Emirates og trods mine lange ben - jeg er knap 2 meter - har jeg ingen problemer

med at sidde der ... denne gang skal jeg sidde på 1. sal og har allerede reserveret sæderne ....og

så kan jeg godt li' STOP OVER i Dubai i ca. 2 1/2 time ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alone2013 skrev, for 43 minutter siden:

Flyver altid med Emirates og trods mine lange ben - jeg er knap 2 meter - har jeg ingen problemer

med at sidde der ... denne gang skal jeg sidde på 1. sal og har allerede reserveret sæderne ....og

så kan jeg godt li' STOP OVER i Dubai i ca. 2 1/2 time ...

Har overvejet mellemlanding nu jeg er ryger.  Men har man så mulighed for det når de mellemlander ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ødelægger jeg forhåbentlig ikke den gode stemning, i denne ellers på alle måder fremragende tråd :???:

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg på den ene side har betalt for at blive vaccineret for alt som jeg kan vaccineres for, Hipatitis A+B, og HPV, hvor jeg så på den anden side vælger at modtage fransk uden, jævnfør en meget teoretisk, nærmest ikke eksisterende risiko for HIV, og en samtidig accept af risikoen for at pådrage mig, noget af det gængse som kan kureres.

Hvor jeg selvfølgelig ikke dyrker hverken vaginalt, eller analt samleje uden kondom.

Noget af det som trækker i mig, er både disse blowjob barer, og alle de pragtfulde ladyboys.

Statistikkerne over smitte udbredelsen i vest europa, gør det til at leve med at vægte således, men det kan løbe en koldt ned af ryggen, at læse dette om sexarbejdere og ladyboys i Thailand:

HIV AND AIDS IN THAILAND

https://www.avert.org/professionals/hiv-around-world/asia-pacific/thailand

Jeg tænker på, om jeg skal lade være med slikke piger der ude, og konsekvent modtage blowjob med kondom, både når det er kvinder og ladyboys.

Det er overvejelser der godt kan lægge lidt en dæmper på lysten, men information om situationen i Thailand taler jo sit eget sprog, og der er jo også andre risici end HIV at forholde sig til, når man oververvejer sin egen risiko vilje.

Heldigvis er det jo sådan at patienter i korrekt HIV behandling ikke smitter, men langt fra alle smittede prostituerede er i behandling i Thailand.

Ville ønske, at bare det at jeg bruger kondom ved samleje, analt og vaginalt udgør en tilstrækkelig forsigtighed, men jeg er ikke sikker på at de synes det, hvis jeg spørger om det ude på Bispebjerg Hospital :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg vil lige sige at jeg aldrig er blevet smitte i Thailand.

3 piger i gennemsnit per dag i 24 dage af 3 år.

 

Chancen for at du fanger noget er minimal hvis du altid bruger kondom.

 

Hvis du er max bange så køb Tenvir online det kan købes lovligt og fra godkendt fremstiller på nettet.

Det koster 800 DKK ca for 3 mdr. 

Det er nok at tage 7 dage før afrejse 1 pille per dag og 1 pille hver dag under rejsen og 7 dage efter sidste knep.

Det beskytter 98-99% mod hiv infection.

 

Så kan du sgu ikke gøre meget mere.

 

sandsynligheden for at få hiv her hjemme med prostitueret er vel den samme som i Thailand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prisen for Tenvir ok, men det er jo det samme som at sætte sig selv i PREP behandling, og det er vist ikke så lige til.

Den ordning som udsatte homoseksuelle nu tilbydes, koster samfundet 2500 kr om måneden, inklusiv test og special læge opfølgning.

Så den ramme kan man jo ikke sætte sig selv i, ved at købe et lægemiddel på nettet for 800 kr, og så bare tage en pille om dagen i 3 måneder.

Men tak for den information.

Må hellere lade være med at linke til en webshop.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 minutter siden:

Nu ødelægger jeg forhåbentlig ikke den gode stemning, i denne ellers på alle måder fremragende tråd :???:

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg på den ene side har betalt for at blive vaccineret for alt som jeg kan vaccineres for, Hipatitis A+B, og HPV, hvor jeg så på den anden side vælger at modtage fransk uden, jævnfør en meget teoretisk, nærmest ikke eksisterende risiko for HIV, og en samtidig accept af risikoen for at pådrage mig, noget af det gængse som kan kureres.

Hvor jeg selvfølgelig ikke dyrker hverken vaginalt, eller analt samleje uden kondom.

Noget af det som trækker i mig, er både disse blowjob barer, og alle de pragtfulde ladyboys.

Statistikkerne over smitte udbredelsen i vest europa, gør det til at leve med at vægte således, men det kan løbe en koldt ned af ryggen, at læse dette om sexarbejdere og ladyboys i Thailand:

HIV AND AIDS IN THAILAND

https://www.avert.org/professionals/hiv-around-world/asia-pacific/thailand

Jeg tænker på, om jeg skal lade være med slikke piger der ude, og konsekvent modtage blowjob med kondom, både når det er kvinder og ladyboys.

Det er overvejelser der godt kan lægge lidt en dæmper på lysten, men information om situationen i Thailand taler jo sit eget sprog, og der er jo også andre risici end HIV at forholde sig til, når man oververvejer sin egen risiko vilje.

Heldigvis er det jo sådan at patienter i korrekt HIV behandling ikke smitter, men langt fra alle smittede prostituerede er i behandling i Thailand.

Ville ønske, at bare det at jeg bruger kondom ved samleje, analt og vaginalt udgør en tilstrækkelig forsigtighed, men jeg er ikke sikker på at de synes det, hvis jeg spørger om det ude på Bispebjerg Hospital :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skal ikke kloge mig.  Men tvivler på dem ude på Bispebjerg ville komme med andre råd end dem du i forvejen har gjort dig.

Chansen eller lad os kalde det risikoen for du fik dig aids når du brugte kondom er vel lig 0,00000000000000000001

For at blive smittet så være en masse uheldige omstændigheder til stede.

1. For det første at person har Aids.  Det er trods alt få selvom statistikken er høj i Thailand.   

2. Dernæst at personen ikke ved det, da hvis vedkommende gør så i behandling.  Og behandlingen idag gør at de lever uden me’n, og lever ligeså længe som andre.  Eneste bivirkning at de skal tage den her medicin resten af livet.   

Og vigtigst hvis de er i behandling så kan de ikke smitte.

Tror mere Bispebjerg kæmper mod de fordomme som mange har da Aids dengang det brød ud.  Hvor det at få aids betød en pinefuld tilværelse før de uundgåeligt medførte døden.

Sådan er det jo ikke idag. Her går det mere med at overbevise en ægtefælde/samlever om der ingen risiko er.

3. At personen der har aids ( og ikke i behandling) har et sår hvor de bløder og du også har det. Og der opstår mulighed for du kan få det ind i dig.

 

Med kondom så kan jeg ærligt talt ikke se bare en risiko.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grunden til at prisen er så dyr herhejmme er 2 ting:

1: Vi skal sælge den originale vare - den jeg siger er den generiske version som kun koster 25% af den originale vare. Den virker ligeså godt ligesom med viagra og den generiske udgave

2: Test for nyrer og for om du er smittet i DK. Det koster ved vi jo lønningerne er høje.

 

Så du kan sagtens selv gøre det.

 

Du starter med at blive testet. Den viser forhåbentlig negativ så starter du din behandling. I Pattaya smutter du forbi en af klinikerne og betaler kontant 2000 baht ca så for du testet nyrerne eller er det leveren i slutningen af turen og den viser forhåbentlig også normal alt i orden.

 

Det er altså ikke særligt svært eller farligt. Vi er bare meget langsomme i DK til at tage nye metoder i brug.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 18 timer siden:

Seriøst ikke se store fordele ved at betale for Businessclass.  Men okay mine ord har ikke meget vægt da jeg aldrig har prøvet det.   Men kan ikke se hvad man får mere af som er noget særligt ?   En lille smule bredere sæde og ditto benplads.  Men vælger man sædevalg på på billig selskaberne og bare ude i lidt god tid, så får man endnu mere benplads end businessclass ville kunne byde på.

Blot for at hindre misforståelser:

Du skal nok lige tjekke dette link: https://www.thaiairways.com/en/experience_my_thai/our_aircraft/seating/index.page?  og se på Royal Silk Class, som er Thai's navn for Business Class.

Læs f.eks.: All Royal Silk Class seats feature a number of reclining positions. On most intercontinental flights on A380, A350 and new models of B787 and B777 aircraft your seat reclines to a lie flat bed. A personal seat-mattressand duvet blanket are provided for a truly restful sleep on lie flat beds on most long haul flights.

Det forekommer mig, at der er en verden til forskel på den Business Class, du taler om, men som du ikke har prøvet, og den Business Class, jeg ser på langdistanceruterne, når jeg har grund til at bevæge mig til fjerne egne af kloden.

Jeg vil også anbefale dig Rejsenetværks link: https://insideflyer.dk/top-5-grunde-til-at-betale-mere-for-premium-economy-class/ 

Du er hjertens velkommen til at disponere, som du vil, og det er fint og meget forståeligt for mig, hvis du hellere vil bolle end sidde behageligt i flyet.

Jeg synes bare, der er nemmere, hvis vi snakker om det ud fra et fælles grundlag.

Og selv foretrækker jeg altså Premium Economy - når jeg selv skal betale billetten :).

De bedste hilsner fra

Din

AM

Redigeret af 2300AM

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 5 timer siden:

'

 

Og selv foretrækker jeg altså Premium Economy - når jeg selv skal betale billetten :).

De bedste hilsner fra

Din

AM

 

Der ligger nemlig humlen.  Så godt som alle de her dyre billetter betales ikke af private personer.  

Det er de færreste der vil betale så meget for så lidt.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du overvejer business så har jeg set at Turkish airlines Har deres på tilbud til 8-9000kr tit har jeg set. Det er så dog med mellemlanding

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 14 timer siden:

Det er de færreste der vil betale så meget for så lidt.

 

Øøøøhhh.......

Vi taler vist forbi hinanden. Min påstand er jo tværtimod, at der er stor forskel på vore dages Business Class på langdistanceruterne og på Economy sammesteds.

Fik du tjekket de to links?

Din

AM

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 10 timer siden:

Øøøøhhh.......

Vi taler vist forbi hinanden. Min påstand er jo tværtimod, at der er stor forskel på vore dages Business Class på langdistanceruterne og på Economy sammesteds.

Fik du tjekket de to links?

Din

AM

 

 

Det jeg tænkte på og som  jeg skrev er, at det er de færreste der vil.  Med mindre andre betaler for en.   Og betaler andre for en så er det jo dejligt og næsten et krav ;-)

Og du skrev jo selv at du selv var sådan en.

Jeg vil sammenligne med de generelle prisniveauer for alt hvad man kan få og købe i et fly med hvordan det er på færgerne.   Folk har ikke alternativer som regel (med mindre der er flere rederier der sejler den samme rute) og derfor kan de sælge hundeæde til luksuspriser.  For folk bliver jo sultne (på de længere overfarter)  og sgu ikke lige nemt at finde en pølsevogn der på åbent hav.   

Det er overpris på tilkøb af den ene eller anden art.   Og de ved de kan tillade sig det,for at gøre en dødsyg flyvetur/sejlads af mange timers varighed, lidt mindre ubehagelig.  Og mange bliver lokket.  Men de færreste der slår til.  Medmindre andre betaler for dem ;-) 

Tror også at mange af de firmaer der ofte må transportere deres medarbejder med fly får en klækkelig rabat.    Hvis de altså vælgere de dyre billetter med ekstra service.  Eller de får et tilbud på dem så prisforskellen mellem billigbilletter/økonomiklasse er meget lille.

Ved feks ved mit lokale flyselskab (hvor der ikke er konkurrence) der er deres normale flybilletter (dem der kan afbestilles uden gebyr) vel 3 eller 4 gange så dyre som billig billeterne som ikke kan afbestilles    Jeg ved at hver gang det offentlige skal have nogle borgere transporteret ( er meget ofte ! ) så de dyre billetter de køber.  Og ved at det oftes er de billige billetter der købes når det er private der selv skal punge ud.

Men rimelig sikker på de større virksomheder får rabat.   Feks skal der ofte folk over på Rigshospitalet hvor jeg bor og de beløb en tur med flyveren der koster, næppe er den hospitalet/kommunen hvor jeg bor betaler.    Jeg kan se billetten har kostet så meget ( 3-4 gange prisen på en billigbillet) men tvivler som sagt på de giver det. Det har sikkert en mængderabat eller et eller andet hvor de får stor rabat.   Ellers ville det da i den grad være frås.  Bare lidt omhu når der skulle bestilles billetter ville have medført de ihvertfald kunne halvere udgifterne til offentlig transport.    Og god dav mand økseskaft det er da godt at kunne flytte en rejsende gebyrfrit,- men med den overpris så kunne de have købt 4 gange så mange billetter for samme pris.   Og faneme sjældent de oplever en rejsendes tur må flyttes til andet tidspunkt.  Og igen skulle det endelig ske så kunne det gøres , og den samlede pris havde alligevel for den rejse været dobbelt så billig som den pris de giver nu.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde på et tidspunkt fundet nogle biletter, der var lidt billigere end Norweigian - men da jeg så var godt igang med bookingen, kom der alle mulige spørgsmål om tilkøb: mad, sædeplads, ekstra bagage, forsikring - som jeg dog alle fravalgte - men når man så havde brugt tid på at udfylde adresse, pasnr. mv. så var den billigere billet pludselig steget i mellemtiden. Prøvede flere gange at ændre lidt på min booking for at få den billige pris igen - men når man fravalgte al deres tilkøb - så steg prisen tilsvarende. Så opgav jeg og bookede bare hos Norweigian (tur/retur ca. kr. 2700,- uden tilkøb af nogen art), hvor jeg selv tager et par fuldkornsboller med, da jeg ikke gider give i dyre domme for papmad og producere en større mængde affald - kun kunne jeg savne en kop kaffe eller 2, men det er kun 10/11 timers direkte flyvning - og så kan jeg godt nøjes med det billigste vand, man kan købe til opskruede priser i taxfree.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor nogen vil give mere for en kort flyvetur, fremfor at ofre mere på f.eks. accomodation, hvor man skal tilbringe langt længere tid - en god seng med en varm pige og et godt badeværelse med bum-gun og en god udsigt i 14 dage - det må da være vigtigere, end om serveringen kommer i løbet af 1 eller 5 min. eller om man kommer til at sidde ved vinduet, når det er mørkt, når man flyver - eller de blænder vinduerne ned, så man tror det stadig er nat midt om formiddagen - og har man set  ørkenen i Tjadikistan en gang - så har man set den  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...