Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

GOD rejse til @Rejsenetværk når tiden kommer. . . ;) 

ÆGTE thaifood er MEGET forskellig . . . ;) 

Er et par gange blevet inviteret på middag før/efter besøg . . . :P 

EN gang sad pigen og storgrinede over at jeg sad og græd/snøftede over hendes middag - MEN yderst lækkert . . . :P 

En anden gang frygtede pigen, at det var for stærkt - JA spicy but not too spicy - snøftede men overlevede, og nød den efterfølgende massage UDEN lukket næse . . . ;) :P :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thaimad er fantastisk. Et verdenskøkken i min bog. Og priserne på restaurant er yderst rimelige, medmindre man vælger et sted med Michelin-stjerne. Jo, de bruger bestemt meget chili, hvilket jo smager forrygende :)

Et godt forslag, hvis du er i Bangkok og prisen skal holde nede, er at spise i den såkaldte food court i Terminal 21, der er et shoppingcenter lige ved Soi Cowboy. Her kan man for eksempel nyde en lækker risret med kylling og en friskpresset mangojuice til den fyrstelige sum af 18 kroner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Donethat skrev, for 12 timer siden:

Med Thai Airways flyver man fra CPH ca. 14:30. Medmindre du har et usædvanligt godt sovehjerte, så er du først ved at være søvnig, når man skal have den sidste madservering inden nedstigningen mod BKK. Det vil være omkring ved 22:30-tiden dansk tid. Så vær forberedt på at være rundtosset og søvndøsig den første dag. 

Eller overvej alternativet med fx Finnair ud af CPH ca. 20:30, en tur til Helsinki på halvanden time, en transfer på 2 timer, hvorefter du sidder på flyet direkte til BKK ved midnat dansk tid. Du vil lande i BKK nogenlunde veludhvilet midt på eftermiddagen Thai tid, så du stadig kan nå en god aften i BKK eller Pattaya. 

God fornøjelse. Det bliver fedt :)

 

Ja sådan også med Norwegian.  Afsted mener jeg kl 15 og ankomst kl 01.  Hvilket svarer til vist nok omkring 6-7 stykker thailand tid.

I forvejen svært at sove på en flyver og gid de havde wifi på de her lange ture til Østen.   For ændret en dræbende kedsommelig tur på 10-12 timer rimelig behageligt, hvis man kunne bruge sin bærbare.   Så læst nyheder, kigget herinde på forummet. Taget et spil skak eller hvad man ellers kan finde på, bare man har net :(   

 

Kiggede også efter andre selskaber dengang jeg købte billetter i håbet om en afgang ved aftenstid eller midnat.   Men ikke finde nogle der, mendmindre det var med mellemlandinger så rejsetid 20 timer eller deromkring plus endda dyrere end den jeg valgte som er direkte.

Da jeg lavede vagtplan på arbejde (vi har 12 timers vagter) lavede jeg fejl, da jeg skulle have gjort det så jeg fik aften og nattevagter op til rejsen.  Eventuelt den sidste aften og nattevagt været fredag ,- med afgang næste dag lørdag eftermiddag.   Været optimalt.  for så ladet være med at gå i seng, når jeg kom hjem om morgenen, og været naturlig træt når vi fløj derfra om eftermiddagen.   Og faktisk når jeg nåede til Thailand stadig have en naturlig døgnrytme som jeg var vant til med arbejde, med bare den forskel at det nu var dag og ikke nat , i Thailand.

Skal dog ved denne tur have en eller anden form for sovemedicin.    Nogle der kender noget som er godt ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 9 minutter siden:

I forvejen svært at sove på en flyver og gid de havde wifi på de her lange ture til Østen.   For ændret en dræbende kedsommelig tur på 10-12 timer rimelig behageligt, hvis man kunne bruge sin bærbare.   Så læst nyheder, kigget herinde på forummet. Taget et spil skak eller hvad man ellers kan finde på, bare man har net :(   

Tag en god bog med :)

ZEUS skrev, for 9 minutter siden:

Skal dog ved denne tur have en eller anden form for sovemedicin.    Nogle der kender noget som er godt ?

Tal med din læge, det er alligevel receptpligtigt.

Men Sundhedsstyrelsen er efter lægerne, for at få dem til at skrive færre recepter ud på sovepiller, så det er måske tvivlsomt om får en recept til undtagelsevise behov.

Man er simpelthen bange for, at gøre mennesker afhængige af sovepiller, som ikke har et uafviseligt behov.

Men der er vistnok en del receptpligtig medicin, der kan købes mange steder i udlandet i håndkøb?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Tror nu, at jeg gerne spenderer 1000 - 2000 kr ekstra på fri bagage, måske bedre benplads på økonomi klasse, god fortæring, og eventuelt mere fordelagtige fly afgangs tider begge veje, når ruteselskaberne er billigst, end når lavpris selskaberne er det.

Ikke sådan at jeg vil prioritere ruteselskabernes standard priser, men jeg vil vægte fordelene op mod merprisen, når de er billigst, men stadig dyrere end lavpris selskaberne, når begge kategorier flyver nonstop, tur retur uden skift.

Det er trods alt en rejse på mellem 10 og 12 timer hver vej, og kan man spise ordentlig, og få en bedre chance for at sove på turen, end hos lavprisselskaberne, er det bestemt værd at betale lidt mere for rejsen.

6000 kr med SAS eller Thai Airways synes jeg ikke er afskrækkende, hvis de udgør et mærkbart bedre valg, end eksempelvis Norwegian.

Hver cm mere benplads, sæde str kan være en merpris værd.

Langærmet

Hvordan bager solen derude?

Jeg bliver meget nemt rød, og eller skoldet, og forestiller mig at gå med en bredskygget hat og langærmet t shirts, og tør knap gå med bare ben i shorts, men vil måske gå i cowboybukser.

Men er det til at holde ud at gå klædt sådan.

Er jeg først blevet rød i flæsket, kan det ødelægge hele min tur, og jeg tror ikke at det rækker med en solfaktor creme :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Hvis du bestiller i god tid hos Norwegian så faktisk få luksus benplads til meget billige penge.

Hos Norwegian koster en pakke af flymad, ekstra kuffert og sædevalg 500 kr pr tur.   Hvis du ikke vælger pakken så koster hver enkelt ting 250 kr.

Selve benpladsen ved sikkert 95 procent af sædepladserne er elendig :(    Men vælger man sædevalg og er i rimelig tid så finde de pladser hvor der er uenelig meget plads foran sædet.  Enten ved udgangsdørene som de har til sikkerhed hvis de nødlandende.  Eller andre steder i flyet.

Jeg tjekkede deres fly inde på siden med forskellen for at være sikker på jeg fik sådan en plads.  På hjemrejsen fik jeg sådan en, er dog ikke ved en udgang.  Men har ringet og sikret mig :)  Og er ikke sæderække foran mig, og har faktisk to sæders benlængde der.   

Eneste ulempe er man så ikke kan sidde med knæene oppe i den foransiddende passagers sæde :)  Det er også en dejlig stilling.

 

Glæder mig til den dag nye fly begynder at lave som man kan ligge helt ned stadig på økonomi klasse.  Og set der er funet en løsning hvor passagerne faktisk udnytter den store højde der er i et fly så det på en måde er to etager de bruger.   Der vil de kunne udnytte pladsen så 2 mand vil udnytte de nuværende 3 mands plads.  Læs billetterne burde ikke blive mere end 1/3 dyrere.   Og havde jeg med glæde givet for at kunne ligget rigtigt ned :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan få Thai airways billetter til ca 4.000 DKK tur retur i deres normale sales som de har ca hver 3 mdr.

 

Vedr. solen alt efter hvad du laver så skal du agere derefter.

Er du meget i solen som pools og turer hvor du går i solen skal du have sol faktor på jeg kan selv nøjes med 10 eller 20 du skal nok have 50 når du nemt bliver rød.

Du kan eventuelt have kaki farvet løse lange bukser og en langærmet løs T-Shirt i lys farve de dage hvor du er meget i solen.

De dage du spendere med massage og bar besøg har du ingen problemer.

 

Tøj er nu ikke billigt i Thailand. Ikke hvis du vil have mærketøj hvis du kan leve med et lille marked ude bagved med kopi/hjemme lavet tøj så kan du få det billigt.

Ellers koster ting det samme som i DK. Det giver ikke mening i forhold til Thai'ernes løn men sådan er det nu i de store indkøbscentrer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Tag en god bog med :)

Tal med din læge, det er alligevel receptpligtigt.

Men Sundhedsstyrelsen er efter lægerne, for at få dem til at skrive færre recepter ud på sovepiller, så det er måske tvivlsomt om får en recept til undtagelsevise behov.

Man er simpelthen bange for, at gøre mennesker afhængige af sovepiller, som ikke har et uafviseligt behov.

Men der er vistnok en del receptpligtig medicin, der kan købes mange steder i udlandet i håndkøb?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tak og ja også det jeg vil gøre.  Mere om nogle kendte noget som var godt, uden det behøvede at være noget stærkt hvor man er bedøvet 1 dage efter.

Har også det princip nu at jeg aldrig får noget hos læge hvis jeg har behov. Feks nogle gange tænkt det var godt med noget ekstra skud i bøssen og købt på nettet til kæmpe overpriser.

Der for et par år siden tog jeg mig sammen og fik en tid hos min kvindelige læge.  Og efter en enkelt blodprøve og 10 min så ude igen og nu få det til latterlige små priser.

Med hensyn til sovemedicin så fik jeg noget for et halvt år siden.

Jeg ringede og fortalte at jeg havde behov for noget de et par gange om måneden hvor jeg gik fra nat til dag vagter.

Og super forstående og kunne der have fået alt.  Men havde læst om nogle som (ikke huske navn og har dem hjemme) som faktisk var uskadelige. Det de gjorde var at pumpe noget ud som man normalt gør når man sover.   Og som enten ældre eller dem der ændrer deres døgnrytme.

Noget pissedyrt trods recept da endnu ny udviklet og de stadig har patent.  Ikke huske navn men minder om noget andet som er kendt.   Forskellen her at de her nye piller er depot og udskiller en lille mængde over en 8-10 timers periode.  Hvor de normale virker søvndrysende straks men kun varer 1 til 2 timer.

 

Men håber at finde noget andet som virker bedre. Helst uden for store bivirkninger.  Vil helst undgå at føle jeg går i en boble dagen efter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Turen kommer nok, desværre ikke til at foregå med det her fly :(

$100 Million Boeing Business Jet - Royal Jet

Men har I en, så tager jeg gerne mod et lift til Bangkok :rolleyes:

Vi skal nok fokuseres lidt mere jordnært?

Vagaborn Oppustelig Flysædepude
https://www.coolstuff.dk/Vagaborn-Oppustelig-Flysadepude/16241?LGWCODE=16241;133253;7887&gclid=CjwKCAiAiJPkBRAuEiwAEDXZZeiBzwTFBSLA6gJDNIarDM-stsU20kWuUbBJNg51O443_Bg4D91KnxoCxTIQAvD_BwE 

Vagaborn Oppustelig Rejsepude
https://www.coolstuff.dk/Vagaborn-Oppustelig-Rejsepude 

Sådan får du Economy Class til at føles som First Class!
https://www.skyscanner.dk/nyheder/tips/10-flytips-sadan-far-du-economy-class-til-at-foles-som-first-class 

7 søvn tips: Sov som en baby på den lange flyvning
https://www.skyscanner.dk/nyheder/tips/sov-som-en-baby-pa-lange-flyveture 

Havde fundet en sovepude, som man lægger hovedet ned i, og læner sig frem, men den kunne jeg ikke finde igen.

Jeg hælder mere og mere til at forlænge en tur med 2 - 3 dage, som vil kunne spildes på at være ukampdygtig efter ankomst, i værste fald.

Har læst det gode indlæg om, at jet lag er værre på hjemturen, end på udturen, men hvis jeg/vi tager 8 dage i Pattaya, og 8 dage i Bangkok, tror jeg under alle omstændigheder, at en buffer til spild tid, kan være en god ide.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 2 timer siden:

Du kan få Thai airways billetter til ca 4.000 DKK tur retur i deres normale sales som de har ca hver 3 mdr.

 

Vedr. solen alt efter hvad du laver så skal du agere derefter.

Er du meget i solen som pools og turer hvor du går i solen skal du have sol faktor på jeg kan selv nøjes med 10 eller 20 du skal nok have 50 når du nemt bliver rød.

Du kan eventuelt have kaki farvet løse lange bukser og en langærmet løs T-Shirt i lys farve de dage hvor du er meget i solen.

De dage du spendere med massage og bar besøg har du ingen problemer.

 

Tøj er nu ikke billigt i Thailand. Ikke hvis du vil have mærketøj hvis du kan leve med et lille marked ude bagved med kopi/hjemme lavet tøj så kan du få det billigt.

Ellers koster ting det samme som i DK. Det giver ikke mening i forhold til Thai'ernes løn men sådan er det nu i de store indkøbscentrer.

Enig.  

Tror det hænger sammen med at dels er priserne oppisket i turistområderne, ligesom vi ikke skal underkende betydningningen af at vi idag får en masse hysterisk billigt produceret i Kina.  Rigtigt mange af varerne i Danmark er produceret i Kina.

Som jeg skrev i anden tråd er feks kufferter meget billigere når man køber dem i Danmark.  Ligesom feks sandaler som jeg dernede af nød vel gav to eller tredobbelt pris for hvad jeg kunnet finde på en  hjemmeside herhjemme.  

Jeg ville aldrig købe tøj eller noget dernede.  

Dels er det ikke billigere mere nu vi kan få billigvarer fra Kina. Og dels vil jeg ti gange heller side herhjemme i Danmark og nemt og overskueligt have kæmpe udvalg. Samt få varen hjem og gratis kunne sende det om igen som jeg ikke syntes lige sad 100 procent perfekt.

Fremfor gå rundt dernede hvor der måske er mange boder men intet udvalg og hvor man ihvertfald intet overblik har.  Og sjældent nogle steder man kan prøve tøjet.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har stort set ikke jetleg. Den dag jeg skal afsted så tidligt op som muligt. 5 6 morgen senest. Og så i flyet prøve at sove/slappe af så meget som muligt. Lander så dernede tidlig morgen og direkte mod pattaya. Hvis kommer for tidligt til at værelse er klar. Tager jeg ud og spiser / får massage. Uden at sove. Gør alt hvad jeg kan for at holde mig aktiv hele dagen og først gå i seng omkring midnat eller senere. Og næste dag er jeg 100% I thai tid. Sover dog til 10 tiden eller lidt mere. Men heller ikke så meget at lave i pattaya før middag. Så får jeg ikke misser nogle dage dernede overhovedet. Den første dag kan godt være lidt hård nogle gange. Men hellere det end bruge 2 3 dage på at komme af med jetlag. 

Selv hvis værelset er klar. Så det også bare op og pakke ud og bad. Og så ellers ud og få massage / mad og hvad man ellers har lyst til. 

 

Sidder selv hernede lige nu og nyder det. I små 2 uger mere :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Turen kommer nok, desværre ikke til at foregå med det her fly :(

$100 Million Boeing Business Jet - Royal Jet

Men har I en, så tager jeg gerne mod et lift til Bangkok :rolleyes:

Vi skal nok fokuseres lidt mere jordnært?

Vagaborn Oppustelig Flysædepude
https://www.coolstuff.dk/Vagaborn-Oppustelig-Flysadepude/16241?LGWCODE=16241;133253;7887&gclid=CjwKCAiAiJPkBRAuEiwAEDXZZeiBzwTFBSLA6gJDNIarDM-stsU20kWuUbBJNg51O443_Bg4D91KnxoCxTIQAvD_BwE 

Vagaborn Oppustelig Rejsepude
https://www.coolstuff.dk/Vagaborn-Oppustelig-Rejsepude 

Sådan får du Economy Class til at føles som First Class!
https://www.skyscanner.dk/nyheder/tips/10-flytips-sadan-far-du-economy-class-til-at-foles-som-first-class 

7 søvn tips: Sov som en baby på den lange flyvning
https://www.skyscanner.dk/nyheder/tips/sov-som-en-baby-pa-lange-flyveture 

Havde fundet en sovepude, som man lægger hovedet ned i, og læner sig frem, men den kunne jeg ikke finde igen.

Jeg hælder mere og mere til at forlænge en tur med 2 - 3 dage, som vil kunne spildes på at være ukampdygtig efter ankomst, i værste fald.

Har læst det gode indlæg om, at jet lag er værre på hjemturen, end på udturen, men hvis jeg/vi tager 8 dage i Pattaya, og 8 dage i Bangkok, tror jeg under alle omstændigheder, at en buffer til spild tid, kan være en god ide.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Ja eller bare at vælge 3 uger istedet for de 2.

Du skal ned med en anden og tiden flyver afsted dernede og hurtigt komme til at føle 2 uger ihvertfald er for lidt.

Når du først er dernede så koster det jo næsten intet pr dag. Mener medmindre du giver den gas på gogobarer.  Men jo ingen der gider hver dag.   Så de dage hvor du bare slapper af der koster det pr døgn jo næsten intet.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Penge dialogen går altid på kort hævning i automater, versus at have alle pengene vekslet, og med hjemmefra, til at lægge i en sikkerhedsboks.

Men betaler man slet ikke med sit kort, men kun med de kontanter man har på sig.

Jeg er godt klar over at vi altid betaler pigerne cash, men gør man også det altid, når man bruger penge til andet end købesex.

Er det sådan at de barer, og steder vi træffer piger, kun tager imod kontant betaling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

Penge dialogen går altid på kort hævning i automater, versus at have alle pengene vekslet, og med hjemmefra, til at lægge i en sikkerhedsboks.

Men betaler man slet ikke med sit kort, men kun med de kontanter man har på sig.

Jeg er godt klar over at vi altid betaler pigerne cash, men gør man også det altid, når man bruger penge til andet end købesex.

Er det sådan at de barer, og steder vi træffer piger, kun tager imod kontant betaling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Nej tvisten gik ikke på om at bruge kort kontra have pengene vekslet hjemmefra.

Den gik på om at bruge kort kontra tage stort beløb i danske kr og så få vekslet på gaden.

Det kan helt klart anbefales ikke at lade en dansk bank veksle dem, da de vil give en meget dårlig kurs der.  De skal jo hente og bringe penge til dig.

Helt sikker på en dansk bank også vil fraråde dig at lade fem veksle dem for dig.

Det vil de gøre dels den dårlige valuta du skal betale og dels sikkerheden.  

Du får ikke bedre sikkerhed end med et kort.

 

Vedr køb af piger, barer mv så bruges kun kontanter. 

Mener dog hvis du køber i butikker mv så faktisk billligere end nogen måde man kan få vekslet på.  Det sagde en fra banken til mig.

Men vælger nu at hæve og bruge kontanter når jeg er dernede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, 1 time siden:

Nej tvisten gik ikke på om at bruge kort kontra have pengene vekslet hjemmefra.

Den gik på om at bruge kort kontra tage stort beløb i danske kr og så få vekslet på gaden hos en lokal vekseler.

Det kan helt klart anbefales ikke at lade en dansk bank veksle dem, da de vil give en meget dårlig kurs.  De skal jo hente og bringe penge til dig. Og frarådede de netop mig da jeg engang ville høre om vekselkurs i banken.

Helt sikker på en dansk bank også vil fraråde dig at lade dem veksle dem for dig.  Ihvertfald hvis de har service og tænker hvad der er billigst for dig.

Det vil de gøre dels den dårlige valuta (gebyr indlagt) du skal betale og dels sikkerheden med at have så mange penge på dig.  

Du får ikke bedre sikkerhed end med et kort.  Og koster altså ikke meget.   Der var før i tiden ting der gjorde at det kostede meget at hæve.  Men sådan ikke mere.

Som skrevet tidligere, så skal du bare være opmærksom på når du hæver penge fra en automat at du hæver i den thailanske valuta.  Dvs når du hæver så står der feks 20.000 bath og ikke feks 4000 danske kr.  Står der oplyst beløb i danske kr du hæver (får udleveret i bath) så sikker på at du hæver i din danske banks valuta.  Og der råd at du afbryder hævningen, og forsøger igen.   For bliver der vekslet i din danske banks valuta, så være sikker på det er dyrere end hvis det var den thilandske banks valuta.    Dog snakker vi ikke om store beløb.      Og selv hvis du hævede gennem din danske bank og lod dem tage deres valuta, - så stadig meget billigere, end hvis du fik dem vekslet herhjemme.  For så kommer en endnu dårligere kurs der dækker de udgifter banken har for at hente bath til banken.

 

Vedr køb af piger, barer mv så bruges kun kontanter hvad jeg ved.  Og trods man føler sig overraskende sikker med hensyn til tyveri dernede, så ville jeg aldrig turde betale med kort feks med en fluesmækker til kort, ved feks en gogo bar.

Mener dog hvis du bruger kort i butikker mv så faktisk billligere end nogen måde man kan få vekslet på.  Det sagde en fra banken til mig.

Men personligt vælger jeg nu at hæve og bruge kontanter når jeg er dernede.   Har en generel frygt for  kort oplysninger bliver misbrugt  i et fremmed land.  Og derudover slet ikke styr på når jeg kommer hjem og kigger i netbank, om alle køb og beløb er korrekte.  Der er det nemmere ved at hæve nogle store beløb i en automat og bruge kontanter.      

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Penge dialogen går altid på kort hævning i automater, versus at have alle pengene vekslet, og med hjemmefra, til at lægge i en sikkerhedsboks.

Men betaler man slet ikke med sit kort, men kun med de kontanter man har på sig.

Jeg er godt klar over at vi altid betaler pigerne cash, men gør man også det altid, når man bruger penge til andet end købesex.

Er det sådan at de barer, og steder vi træffer piger, kun tager imod kontant betaling.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Var lige lovlig hurtig der ved første svar, og ville senere rette, men fik gjort forkert.   

Var fra arbejde og på ihpone.   

Men uddybbet det lidt ovenover hvad jeg mente :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

 

 

Nu har du jo god tid og kan roligt glæde dig :)  Og godt lide din indstilling med at forberede dig og ikke bare springe ud det og lave dumme fejltagelser der kan koste dyrt senere.   Sådan er jeg også eller var jeg da jeg også første gang tog til Thailand.

Og har som sagt nul erfaring i forhold til mange andre herinde.

Men vil tillade mig alligevel at komme med lidt råd.   Nu du spurgte om betaling af piger og andre ting i Thailand.

Du skal være klar over der i Thailand er en kultur med at prutte om prisen.  Selv på apoteker kan du erfarer det er nødvendigt dernede.  Den her kultur med at tilbyde noget til en højere pris og vide den er sat højere netop fordi den skal pruttes ned, bryder jeg mig generelt ikke om.  Men er jo udbredt i mange lande inclusiv Thailand.

Jeg syntes der går meget af stemningen ved at skulle prutte en pris ned på en pige.  Og bestemt ikke alle steder de praktiserer den, med hensyn til købesex.  Tror faktisk lige med hensyn til købesex er det mere normalt at det er fast pris.   Men ellers er det meget udbredt hvis du skal købe noget at den her "pruttekultur" er udbredt.

Skal du feks bruge en af de her shootertaxier, så spørg altid om pris først.   Og normale for os faranger er vel omkring 60 bath og for det beløb kommer rundt i hele området i Pattaya som er turistområde.    Siger de 80 så vender du dig bare om, og går og de vil med 95 procent sikkerhed råbe en lavere pris.   Der er vel shootertaxier for hvert 20 meter i Pattaya :)  

Skal du købe noget så kend ca prisen i forvejen.   

En god fingerregel er at bruge beløb i bath som om det var danske kroner.   Står der at noget koster 1000 bath så læser du det til 1000 danske kroner og overvejer om det virker realistisk i Danmark.    

I virkeligheden er 1000 bath jo kun ca 200 danske kroner,- men da alt generelt er 5 gange så billigt i Thailand, så er den her fingeregel med at tjekke en pris i bath som danske kroner god syntes jeg.   

Så hvis der feks som jeg oplevede at indgangsbeløbet for at komme ind på et bamsemuseum var 1000 bath (og her var det en skiltet fast pris) så nægtede jeg det simpelthen :)   Da det er en grotesk overpris for et lille latterligt hus med en masse bamser,. Og hvor man så sikkert blev inddirekte presset til at købe en bamse til en overpris, til den pige man havde med, hvis man havde gået ind.

Skal siges at nævnte oplevede jeg da jeg hyrede en dagkørsel ud til turist attraktioner med en rigtigt taxi (bil med 4 hjul).   Selve beløbet for dagturen var kun 1000 bath /ca 220 danske kr.    Men selvfølgelig lavet udspekuleret med at de kun kører til udvalgte turiststeder, hvor de selvfølgelig får penge for at bringe en hen.   Og så betaler man som nævnte ovenover 220 danske kr hvad der meget svarer til hvad der ville være 1000 danske kr hvis det lå i Danmark.   Der kan enhver idiot se det er vild overpris, og et eksempel på en turistfælde.

Det findes der også i det dejlige land og godt du bare er forberedt på det også.

 

Vend dig til det her "raflebæger"..   Det kommer frem ved barbesøg, gogobarer og nogle spisesteder.    Der bliver regningen ind.  Feks hver gang du bestiller noget, så ligges regningen derind.    Når du så går , så betaler du.   Man plejer typisk at runde lidt op.  Eller jeg gør ihvertfald og giver man feks en  20 bath seddel i drikkepenge så jo intet for os danskere.  4 kr eller deromkring :) 

Det er normen, og også meget godt at kende til.

 

Med hensyn til gogobarer så også meget godt at kende til praksis her.   

De er meget ens på mange måder selvom der er tusindvis.   Kan variere lidt på kvalitet af udbudet af piger ligesom det kan variere og det er et sted hvor pigerne nærmest overfalder en for at få en ladydrinks kontra de dyrere og bedre steder hvor pigerne ikke er så anmassende.  Men til gengæld måske kan virke lidt mere kolde.  

Man kan dog hurtigt blive træt af det her nasseri som jeg måske lidt koldt kalder det.   Personligt bedst lide at man kan se alle piger an før man eventuelt vælger en eller finder en anden gogobar at besøge.    Det kan man ikke når de sætter sig ved en og gerne vil snakke.  Forsætter man samtalen så vil de uundgåeligt spørge efter en ladydrink, og man har hermed fravalgt en anden efter min mening :)  På den anden side, afviser man med det samme klart og tydeligt hvilket det er nødvendigt nogle gange, så føler jeg heller ikke det er rart.   Så er et dilemma man hurtigt står overfor.

På de mere respekterede gogo barer er de som sagt lidt mere kolde i det.   Men har man lyst til en af dem, så siger man til en af de mange "tjenere" der går rundt at man vil give hende en ladydrink og hun vil så komme ned til en efter hun har danset.   Alle pigerne har et nummer på sig

Men er hvad man ønsker.   Det er faneme også dejligt bare at give den gas og være gavmild med ladydrinks.   Et sted jeg var sidst hvor to piger gjorde alt for mig i løbet af aftenen, ligefra at spille pik på mig og danse foran en og sidde på en og gøre sig til og hvor man kunne rage.  Der kostede sådan en underholding jo ikke engang det der nærmede sig 200 danske kr for en hel aften, selvom man havde givet masser af ladydrinks.  Så op til en hvad man har lyst til.     Og svinger jo på sådan en ferie.   Min erfaring er at man hurtigt bliver træt af de her gogo barer når man har besøgt dem flere dage.  Så mere ro ved en ølbar og mere intimt.  Og man kan se pigerne an før man vælger at gå ind i en af de barer.

Det kan man ikke ved gogobarerne.  Have det her overblik over udvalg.   Som regel har de en masse piger udenfor til at lokke en ind.  Men stor forskel på dels antal piger og udvalg.   Og er du først kommet ind, så skal du købe noget at drikke til dig selv.   Det kan blive til mange drinks på en nat, hvis man vil finde feks en specielt pige man lige tænder på den aften :)   Og tro mig du vil blive kræsen når du er dernede.   Simpelhen fordi der er sådan en kul enormt udvalg af piger.  Og efter man har knaldet en masse de første dage, så bliver man uundgåeligt mere og mere kræsen og sætter kravene højere og højere.

Mit råd er at have undersøgt på forhånd så du ved hvilke gogo barer der har en høj standart og også fundet dem udfra hvilke ønsker du specielt har.   Personligt godt lide hvor de er helt nøgne og laver show med dildoer osv.  De steder få desværre men godt at kende navnene på dem på forhånd.

Vær dog opmærksom på hvis du feks skal finde en speciel gogobar i Walking street, så godt være svært at finde den, trods du lader google maps finde vej for dig :) Igen , igen så er der så sindsygt mange gogobarer at går man forbi en og tænker næste gang man kommer om igen, så vil man gå derind, så glem det :)  Man finder den næppe igen, for der er så mange og så meget der tager opmærksomheden fra en.

Det var bare lige et par hurtige ting jeg ville fortælle om.  Sikkert siges meget mere.

Men nu lidt forberedt på betaling dernede.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 8 timer siden:

GOD rejse til @Rejsenetværk når tiden kommer. . . ;) 

ÆGTE thaifood er MEGET forskellig . . . ;) 

Er et par gange blevet inviteret på middag før/efter besøg . . . :P 

EN gang sad pigen og storgrinede over at jeg sad og græd/snøftede over hendes middag - MEN yderst lækkert . . . :P 

En anden gang frygtede pigen, at det var for stærkt - JA spicy but not too spicy - snøftede men overlevede, og nød den efterfølgende massage  

Hæ hæ :D  nøjes med massagen, men frisk nok min ven :)  vel også derfor vi tager til Thailand, skal prøve FP <3  :evil:   :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Zeus og alle i andre, det er forhåbentlig ikke kun for min skyld, at I øser så meget af alt jeres erfaring og viden.

Jeg ved godt at jeg spørger meget, men det er lige så meget for få det hele med, til glæde for alle der læser med, og det er forhåbentlig også derfor at I svarer.

Jeg er langt fra så konkret i mine planer, som når jeg rejser til Tyskland, men det er alt sammen guld værd, om så der går 1 - 2 år før jeg kommer af sted, når og forhåbentlig ikke hvis jeg gør det.

For første gang har jeg et virkeligt incitament, til at fravælge Tyskland i lang tid, og jeg håber at jeg kan det med alt jeres inspiration.

Før denne tråd,  var en tudse dyr tur til Schweiz over en lang weekend, en agenda, men den vil jo koste det halve af 14 dage i Thailand, så det håber jeg også at jeg kan slå ud af hovedet.

Kunne i øvrigt være hyggeligt, hvis nogle af jer ville gøre os selskab på vores tur til Frankfurt i april.

Det kunne måske lægge grunden til en fælles tur senere til Thailand, hvis vi først har været på FKK tur sammen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 6 timer siden:

 Men havde læst om nogle som (ikke huske navn og har dem hjemme) som faktisk var uskadelige. Det de gjorde var at pumpe

Det må være Circadin du tænker på. Indeholder melatonin, som er kroppens eget søvnhormon. Er receptpligtig. Det er nok en del mere sandsynligt at dette fås uden recept i udlandet end benzodiazepiner, som almindelige sovepiller er.

Redigeret af stein
slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Zeus og alle i andre, det er forhåbentlig ikke kun for min skyld, at I øser så meget af alt jeres erfaring og viden.

Jeg ved godt at jeg spørger meget, men det er lige så meget for få det hele med, til glæde for alle der læser med, og det er forhåbentlig også derfor at I svarer.

Jeg er langt fra så konkret i mine planer, som når jeg rejser til Tyskland, men det er alt sammen guld værd, om så der går 1 - 2 år før jeg kommer af sted, når og forhåbentlig ikke hvis jeg gør det.

For første gang har jeg et virkeligt incitament, til at fravælge Tyskland i lang tid, og jeg håber at jeg kan det med alt jeres inspiration.

Før denne tråd,  var en tudse dyr tur til Schweiz over en lang weekend, en agenda, men den vil jo koste det halve af 14 dage i Thailand, så det håber jeg også at jeg kan slå ud af hovedet.

Kunne i øvrigt være hyggeligt, hvis nogle af jer ville gøre os selskab på vores tur til Frankfurt i april.

Det kunne måske lægge grunden til en fælles tur senere til Thailand, hvis vi først har været på FKK tur sammen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Nej skriver for at give lidt igen til den hjælp jeg selv har fået og stadig får herinde.

Da jeg skrev herinde til min første tur til Thailand , så var det netop også med den indstilling , at andre sikkert havde de samme spørgsmål som mig.

Samtidigt med jeg fik svar på mange ting, og forhåbenligt også mange andre, så var det meget dejligt at læse om alt stort som småt som kunne tillægges sådan en tur til Thailand , mens man planlagde sin tur.

Sådan har jeg det også nu, hvor jeg snart skal afsted.     Når man kommer hjem så er man mæt :)    Men dejligt at læse om alt hvad der har med Thailandsrejse når man skal derned snart.

 

 

Jo sådan en FKK tur læst om fra blandt andet dine indlæg herinde.  Og virker da også meget spændende i dets grundprincip.   

Men bor selv et sted hvor det ikke ville være billigt for mig.  Der ville det være mere økonomisk attraktivt at tage til Polen, hvilket jeg også har gjort førhen.  Der får man virkelig også noget for sine penge.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
stein skrev, for 2 timer siden:

Det må være Circadin du tænker på. Indeholder melatonin, som er kroppens eget søvnhormon. Er receptpligtig. Det er nok en del mere sandsynligt at dette fås uden recept i udlandet end benzodiazepiner, som almindelige sovepiller er.

 

Er nemlig dem.   Sidder og kigger på pakken her hvor jeg er kommet hjem.   De er 2 mg.  Er en pakke med 30 og mener jeg sgu gav omkring 500 kr for den :)  Men okay sådan set ligeglad med pris da sjældent jeg har behov for noget at sove på.   Måske 2 til 3 gange om måneden.

Har blevet anbefalet at købe nogle metatonin 10 gram fast dissolve 60 strawberry i Sverige uden recept , og er 60 piller til 127 kr med fri forsendelse.

Men er sikkert ala samme virkning som de her Circadin jeg har.   Dvs her bare ikke depot

Mere om der var noget andet der var endnu bedre ?   Uden det bliver rigtigt sovemedicin.

Ellers overvejer jeg at få noget rigtigt.  Lige for at mærke virkningen og om generne er for store.   Har aldrig prøvet rigtig sovemedicin. 

 

Vedrørende rigtige sovepiller uden recept så tror jeg nu nok man kunne få dem i Thailand.  Der kan man vel få næsten alt på deres apoteker :D

Men ville aldrig købe sådan noget uden først at kende virkningen.  Og nu jeg let kan få hvad jeg vil have der hos min egen læge med recept, så helt klart vælge det ad den vej.  Og sikkert billigere end hvis jeg skulle købe dem i Thailand.      Grunden til jeg fik de her Circadin var fordi jeg selv havde læst noget på nettet om dem.   Hvor de blev blev beskrevet som revolutionerende og alt muligt andet positivt, og derfor foreslog dem, hvor hun så sagde jeg kunne prøve med dem først og at de var rimeligt uskadelige at tage.  

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener at på Eroguide må man ikke tale om ikke receptpligtige medicin :rolleyes: men man kan købe sovepiller i Thailand , 3 thb pr stk, uden spørgsmål  B) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 6 timer siden:

Mener at på Eroguide må man ikke tale om ikke receptpligtige medicin :rolleyes: men man kan købe sovepiller i Thailand , 3 thb pr stk, uden spørgsmål  B) 

 

Hvis det er rigtigt vil jeg naturligvis ikke skrive mere om det, hverken benzodiazepinbaserede hypnotika eller melatonin, som jo kun virker hvis man har underskud af melatonin

Del dette indlæg


Link til indlæg
stein skrev, for 8 minutter siden:

Hvis det er rigtigt vil jeg naturligvis ikke skrive mere om det, hverken benzodiazepinbaserede hypnotika eller melatonin, som jo kun virker hvis man har underskud af melatonin

Ok, det er rigtigt nok, men hvis ikke indlæg bliver anmeldt, og eller moderator vælger at skride ind, så kan jeg forestille mig at der skelnes lidt mellem, om et regelbrud er med forsæt, og i ond mening, eller om hensigten er at bidrage med objektiv information, i sagligt øjemed?

Guidelines

https://www.eroguide.dk/forum/guidelines/ 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
ZEUS skrev, for 8 timer siden:

 

Er nemlig dem.   Sidder og kigger på pakken her hvor jeg er kommet hjem.   De er 2 mg.  Er en pakke med 30 og mener jeg sgu gav omkring 500 kr for den :)  Men okay sådan set ligeglad med pris da sjældent jeg har behov for noget at sove på.   Måske 2 til 3 gange om måneden.

Har blevet anbefalet at købe nogle metatonin 10 gram fast dissolve 60 strawberry i Sverige uden recept , og er 60 piller til 127 kr med fri forsendelse.

Men er sikkert ala samme virkning som de her Circadin jeg har.   Dvs her bare ikke depot

Mere om der var noget andet der var endnu bedre ?   Uden det bliver rigtigt sovemedicin.

Ellers overvejer jeg at få noget rigtigt.  Lige for at mærke virkningen og om generne er for store.   Har aldrig prøvet rigtig sovemedicin. 

 

Vedrørende rigtige sovepiller uden recept så tror jeg nu nok man kunne få dem i Thailand.  Der kan man vel få næsten alt på deres apoteker :D

Men ville aldrig købe sådan noget uden først at kende virkningen.  Og nu jeg let kan få hvad jeg vil have der hos min egen læge med recept, så helt klart vælge det ad den vej.  Og sikkert billigere end hvis jeg skulle købe dem i Thailand.      Grunden til jeg fik de her Circadin var fordi jeg selv havde læst noget på nettet om dem.   Hvor de blev blev beskrevet som revolutionerende og alt muligt andet positivt, og derfor foreslog dem, hvor hun så sagde jeg kunne prøve med dem først og at de var rimeligt uskadelige at tage.  

 

Køb en pakke med Antihistamin, = allergitabletter, de er i håndkøb, og skyl et par stykker ned med en god cognac, det virker fint sløvende og virkningen er væk inde du vågner, og så kan det være godt at have med hvis du bliver stukket at insekter, det stoppe kløen :-)  Kan også anbefale Baldrian med humle, som er naturmedicin, virker afslappende og får mig til at sove bedre

Jeg bruger det selv når jeg rejser langt, og virker fint for mig. God tur @rejse, Thailand er fantastisk, og når man som du, også er kultur interesseret, er der virkelig meget at se og opleve, når du har behov for et afbræk i rejsen egentlige formål :-) , jeg husker især en oplevelse jeg havde, hvor jeg en mørk aften blev prajet af hvad jeg først antog for at være lidt lyssky personer, men viste sig at være et reelt tilbud om at blive sejlet ud og se Kongens flåde at LongTail både, et virkelig imponerende syn der lå i mørket, fuldstændig oplyste. det er vist ikke helt lovligt at fremvise disse, men viser at der også skal være plads til lidt spontant.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...