Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Lady C skrev, for 13 timer siden:

og så elsker jeg denne her tøs` musik. Og den her musikvideo er virkelig sjov. Og underfundig. Og tragikomisk. Se den og find en grimasse der kan passe :D

 

Pink er stærkt undervurderet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Normalt er jeg ikke britney spears fan men lige den her synes jeg er så ærlig og rører mig. Jeg får helt ondt af hende - musikvideoen fortæller lidt om bagsiden af medaljen ved at være kendt og berømt, samt at der er også er et menneske bag ethvert ikon :

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bevis på at kvalitets sangskrivning kan godt skjules af overproduktion… Lady Gaga er også meget skyldig på samme konto.

 

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 12.5.2019 at 02:17:

Der er noget hjertegribende over den tekst.

 

Dolly Pardon er så absolut ikke så tosset ...
Når man er vokset op på landet, går *My Tennesse Mountain Home' til marv og ben ...
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE

Kan ikke leve uden musik.

Faldt lige over denne her. Smuk kvinde, fedt budskab. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest OdEnSe
tvr skrev, for 35 minutter siden:

Ryddede op i nogle gamle CD'er.... og faldt over en Melanie C plade..... Melanie C, min favorit-Spice Girl...... 

Nåh, men ordene i denne sang er fantastiske..... og musikken ikke helt ved siden af heller ;)

https://www.youtube.com/watch?v=GOpgpAXPM40

 

Er det en CD du har fået i hadegave ? :-O 

Del dette indlæg


Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 6 minutter siden:

Er det en CD du har fået i hadegave ? :-O 

Hahaha ihvertfald gave. Manden sang er jeg ret glad for :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest OdEnSe
tvr skrev, for 1 minut siden:

Hahaha ihvertfald gave. Manden sang er jeg ret glad for :)

Så tænker jeg, hvordan ender man op med at få sådan en CD :D

Det her er musik fra 90`erne af den gode slags.
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastisk tråd, som spænder over forskelligheder i smag og behag.

Fra 70'er bræk, som bringer kvalmen frem i mig selv her 40-50 år senere og til det ypperste indenfor kunsten. :)

Jeg vil bidrage med, hvad der altid vil fremstå som cremen af musik, The Moody Blues fik æren af at bygge broen fra de klassiske mestre til rocken og vil altid stå som en milepæl i musikhistorien for sande elskere.

Her er "Have you heard", hvor man vist skal være enten tonedøv eller ignorant i det klassiske, hvis men ikke fanger linket til både Richard Strauss' "Also sprach Zarathustra" og Joseph Haydns "Valjkyrien"

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fraodense
Lady C skrev, den 12/5/2019 at 02:23:

og så elsker jeg denne her tøs` musik. Og den her musikvideo er virkelig sjov. Og underfundig. Og tragikomisk. Se den og find en grimasse der kan passe :D

 

Super fængslende musikvideo og en rigtig ørehænger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Reader

Hende P!nk er altså bare svært lækker i mine gamle øjne. Mums.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Leonard Cohen- den bedste solist, der har levet, desværre nåede jeg aldrig at opleve ham live.

Dance me to the end of love. Jeg kan ikke få nok af den violin :) 

Og så lige den officielle video

 

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg

Halvfemserne var ret slatne år for musik, Pulp undtaget...
Heldigvis ved årtusindeskiftet, fik vi gang I sagerne igen.
Denne her er en af de sjovest fra den sidste periode med rigtig galskab i musikindustrien.

 

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så en 3. kategori.:

Enhver, der har set filmen "Harrys Game", har kunnet nyde den irske gruppe Clannads tema til filmen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 5 timer siden:

Jeg vil bidrage med, hvad der altid vil fremstå som cremen af musik, The Moody Blues fik æren af at bygge broen fra de klassiske mestre til rocken og vil altid stå som en milepæl i musikhistorien for sande elskere.

 

Her er "Have you heard", hvor man vist skal være enten tonedøv eller ignorant i det klassiske, hvis men ikke fanger linket til både Richard Strauss' "Also sprach Zarathustra" og Joseph Haydns "Valjkyrien"

Jeg kender dem bedst for "Nights in white satin", som er indspillet af et utal af andre kunstnere senere hen. Her  i en version fra et par af mine "guilty pleasures"

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så lige et lille møs til det hårdtarbejdende folk:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Interessant bidrag fra Island i dette års internationale Melodi Grand Prix...(!)

Lak og læder...og S/M..?

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Island er noget for sig ... 
Det må være naturen der gør det ... 
Island er også hjemsted for 'vedens særeste band' , Sigur Ros ..
Og hér er Islands-stemning så det gør noget  .... 
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, den 16.5.2019 at 20:55:

Halvfemserne var ret slatne år for musik, Pulp undtaget...
Heldigvis ved årtusindeskiftet, fik vi gang I sagerne igen.
Denne her er en af de sjovest fra den sidste periode med rigtig galskab i musikindustrien.

Jeps ... 
Brit-Pop-bølgen satte en masse i gang.
Hér er een af de mere spøjse bands fra dengang ... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig en ok sang som vandt i Israel selv om jeg  syntes dette bidrag også var ok i tidernes morgen.

Svenske John kom "Too Late" og vandt ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må være tid til et besøg hos min musikalske Domina, den danske pige Amalie Bruun der går under kunstnernavnet "Myrkur".

Hun har formået at dele metalverdenen i 2 lige store lejre af fans og haters, hvor jeg helt klart er på fan siden.

Myrkur, jeg underkaster mig. Du er Gudinden, jeg er tjeneren.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 16.5.2019 at 17:06:

Jeg vil bidrage med, hvad der altid vil fremstå som cremen af musik, The Moody Blues fik æren af at bygge broen fra de klassiske mestre til rocken og vil altid stå som en milepæl i musikhistorien for sande elskere.
 

Der er skam ikke noget i vejen med MB, men det er altså en ære de må dele med en del andre: Procol Harum, The Nice / ELP, Jethro Tull, ...

MB er de mindst rockede af de nævnte, og de eneste jeg, trods deres kvaliteter, aldrig lytter til længere. Jeg forbinder dem faktisk mere med at (østlig) mystik end med klassisk inspiration.

Vi runder af med lidt Sibelius:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...