Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

sneræven skrev, den 3.8.2019 at 14:07:

Dén her bli'r JEG aldrig træt af ...
Walk The Moon er formidable (altså lige indtil de fik et hit - men den her er fra før den tid ... )
Eet af de mest sprudlende og livsbekræftende stykker pop-rock der nogensinde er lavet ... 
If you ask me ... ;) 

 

Herlig energi der er i det nummer :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et band, som mange af os fra dengang synes er det fedeste nogensinde ...
Og som mange i dag nok slet ikke kender ...
Og med videoklip landt andet fra alle festivalers moder ...
For præcis 50 år siden ... 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 21 minutter siden:

Closing time....

Nærmest som en afskedshilsen fra en stor musiker før hans død 

Smukt, men rent musikalt foretrækker jeg originalen på CD'en fra 90'erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Var her til aften en smut forbi Amager og se lidt til Mr. Cooper, som imponerende nok har været 18 de sidste 53 år :huh:

der kan man vidst snakke om alder tillagt moms ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 16 timer siden:

Var her til aften en smut forbi Amager og se lidt til Mr. Cooper, som imponerende nok har været 18 de sidste 53 år :huh:

der kan man vidst snakke om alder tillagt moms ;) 

Der kan man bare se hvor lidt jeg følger med for tiden. Vidste slet ikke at han var her i landet i denne omgang. Jeg har ellers for nyligt kigget en del på hans koncerter på Wacken fra nogle år tilbage, og ærget mig over at jeg aldrig har fået set ham live. Var det en god koncert? Jeg kan se at den blev sablet ned af Thomas Treo, og det plejer jo at være et kvalitetsstempel.

Mit favoritnummer med Alice Cooper i front må være den cover af Beatles nummeret Hey Bulldog som han har indspillet sammen med Steve Vai m.fl.:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
Lauersen skrev, den 26/9/2019 at 17:26:

Der kan man bare se hvor lidt jeg følger med for tiden. Vidste slet ikke at han var her i landet i denne omgang. Jeg har ellers for nyligt kigget en del på hans koncerter på Wacken fra nogle år tilbage, og ærget mig over at jeg aldrig har fået set ham live. Var det en god koncert? Jeg kan se at den blev sablet ned af Thomas Treo, og det plejer jo at være et kvalitetsstempel.

Mit favoritnummer med Alice Cooper i front må være den cover af Beatles nummeret Hey Bulldog som han har indspillet sammen med Steve Vai m.fl.:

 

Jeg må for første og eneste (og forhåbentlig sidste) gang tage Treo’s parti.

I forhold til koncerten på Copenhell i ‘16, så var det med en meget svækket stemme at Cooper gennemførte showet i onsdags. Til al held (og skræk) var det et super fedt visuelt show, som virker dét bedre i en lukket, mørk hal end udenfor i solskin, og trods lidt samspils problemer mellem de 3(!!!!!) guitarister så løftede det helheden af showet og jeg gik altså ikke skuffet hjem.

Hvis stemmeproblemerne ikke er vedvarende så skal du bide på næste gang han runder Danmark, for det er alligevel noget ret specielt at se Alice Cooper og band live. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der har været noget Leonard Cohen tidligere i tråden, så jeg synes lige vi skal have et eksempel på en cover af en af hans sange. Her af protestsanger legenden Joan Baez:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Visti-Vistisen skrev, 1 time siden:

 

Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Jackson

"Well, go on down to Jackson, go ahead and wreck your health (hmm)
Go play your hand, you big-talkin' man, make a big fool of yourself
Yeah, yeah, go to Jackson, but go comb that hair
I'm gonna snowball Jackson
Go ahead and see if I care"

Meget frisindet ........... snowballing ....
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, den 30.10.2019 at 15:20:

 

Undrede mig lidt over hvorfor denne fantastisk nummer ikke var dukket op endnu. Slowdive har lavet en fantastisk cover af den. Det har Primal Scream også - med Kate Moss. Men er HELT vild med denne her

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

læg lige mærke til hendes stemme og hendes inderlighed i den her sang ( og ja hun minder om Linda P.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den første GP, jeg mødte tilbage i 2010, var en russisk pige, som jeg mødte i Hamborg. Jeg så en del til hende de næste par år, og hun lærte mig lidt om russisk musik. Her en sang, som hun kunne lide, med musikeren Vjatjeslav Butusov med titlen Krylja (vinger).

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...