Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

M54Årh. skrev, den 20.2.2019 at 23:53:

Gammel motown soul holder stadig.

Ja, det gør den. Men hvis vi skal være nøjagtige - og det skal man med soul - så er dette ikke Motown. Ikke overhovedet. Den er indspillet i legendariske Stax Studios (Memphis Tennessee) - som har lavet noget af det bedste soul nogensinde. Sam & Dave havnede via Stax Records distributionsaftale hos Atlantic -  Tyrkeren Ahmet Erteguns fantasiske pladeselskab der startede i Washington - som også lavede plader med legender som Led Zeppelin, Aretha Franklin, Ray Charles, Solomon Burke, Wilson Picket, Cream og mange flere.

Motown er lidt mere slick soul, som f.eks. Marvin Gaye, Temptations, Supremes, Stevie Wonder, Commodores etc.

Personligt er jeg et stort fan af Stax og Atlantic.

Undskyld lektien, men soul fra den tiden er en af mine raison d'être.:)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest M54Årh.

Jeg bøjer mig for sagkundskaben - uden at det ændrer på musikkens kvalitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Åhh ja fra de yngre dage, var den her franske spurv nog den mest følsomme og henrivende sang jeg kan erindre, senere kommandet til, men den her erindrer jeg bare så tydeligt.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Herligt nummer med Ladyva, tak for den ... 
Hér går Mumford & Sons og en hel masse andre helt amok i Boogie-Woogie .. eller eet eller andet, amok går de i hvert fald ... 

    

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

Når man nu er sukkersød og romantisk anlagt sådan en fin, solskinsfyldt fredag formiddag er det gerne sådan én her jeg falder over

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes lige jeg vil drysse lidt 80er-magi over tråden, når nu det er fredag. 

Og til de lidt mere poppede som sætter pris på en flot frisure :) 

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan huske i, min spæde barndom. Dr. Phil. Og Tusindben. Ja var man sur, Kunne man kun blive i godt humør igen. :D og nu, har sel Jensens Bøfhus. Taget den op og bruger, den i sine reklamer. :) Så god søndag derude. :D Og grin i stedet for at skændes. Det er livet for kort til. 

Og som min underviser. altid Sagde. Er du oppe og skændes med en. Så tag, ham, hende i hånden og begynd at hoppe. Så skændes i ikke mere :lol:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 22 timer siden:

Og så en tak længere tilbage til dengang far var dreng :D

 

 

Tak... fuldstændig fantastisk nostalgi! De optrådte til åbning af et diskotek i Århus i starten af 70'erne. "Optrådte" fordi det vist altid var playback med dem; af nogenlunde indlysende årsager. Hendes krop er bare smækker! Og så er jeg specielt fascineret af trommeslageren; tror selv jeg kunne lære det der på en eftermiddag :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 9 minutter siden:

 

Tak... fuldstændig fantastisk nostalgi! De optrådte til åbning af et diskotek i Århus i starten af 70'erne. "Optrådte" fordi det vist altid var playback med dem; af nogenlunde indlysende årsager. Hendes krop er bare smækker! Og så er jeg specielt fascineret af trommeslageren; tror selv jeg kunne lære det der på en eftermiddag :)

 

 

Og idag er hun 73. Hvad er det med tiden? Kan nogen sige til den at tage det bare lidt stille og roligt :huh:

 

ca52e86678fd261f176358d8ac53f7ae.jpg

1723046.main_image.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, den 2.3.2019 at 15:54:

Og så en tak længere tilbage til dengang far var dreng :D

 

Åh gud i himlen. Blev lige sendt ned af memory lane, der :) 

Jeg gik selv med ble i starten af 70erne. Men jeg synes at huske at min storebror hørte den pauseløst. Senere afløst af Sweet. Specielt Ballroom Blitz var han yderst begejstret for. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Middle of the Road var mega populære i starten af 70'erne. 

Jeg har selv et erindringsglimt i hovedet: Jeg er 10 år, klokken ringer ud, og skolegården fyldes af børn som skal ud, hjem, væk fra skolen så hurtigt som muligt. Og midt i mylderet er der den her lidt seje pige som er 2-3 år ældre end mig. Hun er lidt tyk og har mørkt hår, men det lyder fuldstændigt som Sally Carr, da hendes stemme gjalder ud over skolegården med første linje "Where's your Mama gone..."

Jamen @underdog40 så lyttede din storebror nok også til Slade kunne jeg forestille mig? 

 

Redigeret af Midtvestagurken

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 5 timer siden:

 

Tak... fuldstændig fantastisk nostalgi! De optrådte til åbning af et diskotek i Århus i starten af 70'erne. "Optrådte" fordi det vist altid var playback med dem; af nogenlunde indlysende årsager. Hendes krop er bare smækker! Og så er jeg specielt fascineret af trommeslageren; tror selv jeg kunne lære det der på en eftermiddag :)

 

 

Sjov historie. Men hvorfor playback? Må tilstå at jeg ikke kan regne den ud. 

Trommeslageren... :D ham havde jeg ikke bemærket. Ja det ser faktisk ikke så svært ud det han præsterer, kunne nok læres på en eftermiddag eller to :D

Men smækker det er hun, Sally Carr 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 59 minutter siden:

Jamen @underdog40 så lyttede din storebror nok også til Slade kunne jeg forestille mig?

Oh jo. Hans "playliste", som var nogle gamle ølkasser, var fyldt op med Sweet, Kiss, Slade, Bowie, Suzie Quatro, Elton John m.fl. Han brugte hver en skilling han havde til plader. Det fortsatte op igennem 80erne med samme kraft. Han var byens "Gotoguy" hvis man skulle købe et mixtape i 80erne :D. På det tidspunkt havde han dog forrådt el-spaden (glamrocken) og kastet sig over discoens og electroens mere monotome scene. Det kan vi takke Donna Summer (han var så forelsket i hende, det var helt skørt) og Kraftwerk for, så vidt jeg husker :angry: Det må ha´ været i sluthalvfjerdserne/startfirserne han lavede den Judas-vending, tror jeg. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 3 timer siden:

Sjov historie. Men hvorfor playback? Må tilstå at jeg ikke kan regne den ud.

Nummeret falder til jorden hvis ikke produktion og lyd sidder lige i skabet, inklusive koret på "uuuu-iii chirpy chirpy cheep cheep". Det er en genre hvor koncerten skal lyde PRÆCIS som pladen, hvis ikke publikum skal stille sig i kø for at få pengene tilbage :)  Det var næppe muligt for dem med de forhåndenværende midler.

Jeg ved ikke hvad der er fup og fakta i den sammenhæng, men der gik i hvert fald rygter om at Abbas koncerter også var playback, af samme årsag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...