Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Lauersen skrev, for 19 timer siden:

Det må være tid til et besøg hos min musikalske Domina, den danske pige Amalie Bruun der går under kunstnernavnet "Myrkur".

Hun har formået at dele metalverdenen i 2 lige store lejre af fans og haters, hvor jeg helt klart er på fan siden.

Myrkur, jeg underkaster mig. Du er Gudinden, jeg er tjeneren. 

Ja, det er en herlig verden: "2nd Wave Black Metal" :)

Og så er hun det blideste og roligste væsen uden for scenen. Og synger også andre genrer:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
Lauersen skrev, den 26/5/2019 at 00:05:

Det må være tid til et besøg hos min musikalske Domina, den danske pige Amalie Bruun der går under kunstnernavnet "Myrkur".

Hun har formået at dele metalverdenen i 2 lige store lejre af fans og haters, hvor jeg helt klart er på fan siden.

Myrkur, jeg underkaster mig. Du er Gudinden, jeg er tjeneren.

 

Hun er helt fantastisk !

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig er jeg ikke specielt glad for Frk Grants musik, men af og til kan hun lige et eller andet som er så melankolsk overdrevet at man kan bare ikke andet en lade sig rive med.
Her, stort set en omskrivning af "when I'm 64".
I får lige den her med rigtig flot klippet sammen klip fra Captain America, fordi jeg har en lille ting for Hayley Atwell.. musik dog oprindelig fra soundtrack'et til Baz Luhrmanns Great Gatsby.

 

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
MC5tooge2 skrev, den 16.5.2019 at 20:55:

Halvfemserne var ret slatne år for musik, Pulp undtaget...
Heldigvis ved årtusindeskiftet, fik vi gang I sagerne igen.
Denne her er en af de sjovest fra den sidste periode med rigtig galskab i musikindustrien.

 

Den her fortjener simpelthen en kommentar. Den er vanvittig og fantastisk. Befriende crazy musikvideo med crazy musik. Tak for den :) 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Annie  Lennox : Hvor har hun lavet meget godt musik . Jeg elsker når der er et budskab i musikken og en historiefortælling; som i denne

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En fantastisk video, med en fantastisk sanger(inde)...nåh ja hun er jo også ganske køn. Men sangen og videoen er blandt mine favoritter

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu en af mine "guilty pleasures", Ritchie Blackmores noget yngre kone Candice Night, der sammen med Ritchie udgør kernen i Blackmores Night.

Ja, det er ham fra Deep Purple og Rainbow. Jeg ved ikke lige hvad han gør for ikke at blive ældre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, den 10.6.2019 at 00:10:

Endnu en af mine "guilty pleasures", Ritchie Blackmores noget yngre kone Candice Night, der sammen med Ritchie udgør kernen i Blackmores Night.

Ja, det er ham fra Deep Purple og Rainbow. Jeg ved ikke lige hvad han gør for ikke at blive ældre.

Arabic scales. Og finger picking. Har jeg hørt.

 

Og en peryk.

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikkert indbilding… men en sang om de piger der har brug for os og som vi også har brug for. Og ja... det er en omskrivning af Bronski Beats "Smalltown Boy".

ost Boys Lyrics

 

 

There are boys
Like fading coals
Lost souls

Switch blades
In tribal ways
There's good and evil
In their eyes

Lost boys
I love those, lost boys
Lost boys
Where are those lost boys

They're so lost in love
They're so lost in love

There are boys in the twilight zone
Alone
I see them drift away
Saints with sins
And heroines
There's good and evil in their eyes

Lost boys
I love those, lost boys
Lost boys
Where are those lost boys

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

@MC5tooge2

Det passer nu ikke helt at der ikke kom godt musik i 90èrne ;) 

Alle udgivet i 90èrne :) 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 2 timer siden:

@MC5tooge2

Det passer nu ikke helt at der ikke kom godt musik i 90èrne ;) 

Jeg har en løbende diskussion med en af mine venner om netop det emne… hvor jeg har også har fremlagt fine eksempler af godt musik fra 90erne - men hvor jeg får et boldt tilbage der hedder "ja men alle de bands blev etableret i 80erne eller 70erne.".
Som din liste er godt bevis på :)

Men jo... der var undtagelser. Bare ikke så mange. En anden 90er band jeg er stadig meget glad for er Garbage. 

Og 90erne uden PJ havde været meget kedelige (dog er denne her fra 2000 og hun bliver bare bedre og bedre).

Der skal også nævnes Elastica og The Breeders som andre undtagelser til reglen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 19 timer siden:

Det passer nu ikke helt at der ikke kom godt musik i 90èrne ;)

4 non Blondes - Whats up.... den har altid skurret i mine ører; det er en stor sang - problemet er at hendes stemme ikke er helt lige så stor som sangen :( Hun magter den ikke helt; det bliver nærmest fysisk anstrengende at høre på.

Min oplevelse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heldigvis blev Linda Perry bare ved med at skrive gode sange, blandt andet til Pink.
Her en alternativ version af "What's Up" af en ret dygtig ung kvinde da hun stadig gik I folkeskole….  Den er ikke perfekt - det er bare en demo jo... men ikke helt slemt for en begynder.

Spår en stor fremtid til hende… hun har allerede udgivet 2 albums med hendes  grunge band Hands Off Gretel og der kommer en solo album til august.

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fraodense

Ham her er nu også ret fed - orkesteret er det samme der spiller med Neil Young 29/6 på tinderbox

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis vi skal over I musik fra dernede… mit bud er

Det er naturligvis Lisa Gerrard, som er kendt efterhånden fra film soundtracks osv…
Og vi kan hellere ikke komme udenom ham her, som er nok Australiens største talent nogensinde … har kun valgt den her fordi min elskede Polly-Jane også er med.

Kan desuden se at Myrkur er med i tråden. Har en gang stået foran hende til en koncert hvor hun var i publikum inden jeg vidste hvem hun var. Ganske spektakulær kvinde, også I hverdagstøjet og uden sminke. 

Redigeret af MC5tooge2

Del dette indlæg


Link til indlæg
fraodense skrev, den 14/6/2019 at 21:05:

Ham her er nu også ret fed - orkesteret er det samme der spiller med Neil Young 29/6 på tinderbox

 

 

Lukas er Willies søn.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fraodense
Visti-Vistisen skrev, den 24/6/2019 at 16:20:

Lukas er Willies søn.

 

 

I know 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace
Emmalie skrev, den 24/6/2019 at 01:09:

:x faldt over dette nummer idag, repeeeat

Minder den ikke lidt om den her:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...