Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Nød lige denne her i bilen på vej hjem. Lyt især efter Obo'en og Kornet'en. Giver mig gåsehud.

Her kommer lidt mere, der giver mig gåsehud. Nyd violiinerne når de falder ind.

Og her lidt til emnet for hele boardet:

 

Og lidt mere af samme kunstner (og album):

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fraodense

Jeg er glad for Avett Brothers

 

 

 

Redigeret af fraodense

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Hvor er det dog dejligt med så meget alsidighed i musikken og i denne debat. Der er noget for enhver smag og masser af inspiration. Jeg har fået fornyet min musiksmag og eks. opdaget bandet LP som @Nemtøs introducerede :) 

Og Jeg havde da helt glemt Frank Zappa . så tak til @ Oldtimer for at genopfriske den kunstner.

@fraodense dejligt behageligt musik af avett brothers.  :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg indrømmer med stolthed i stemmen at jeg er overdrevent vild med Coldplay. Jeg er nok for gammel til at kalde mig selv for en fan. Men en lille mancrush har jeg nok i Chris Martin :ph34r: 

Det giver mig personlig glæde at de har det "grønne" budskab med sig hele vejen i mange af deres sange. Her en af de lidt "nyere"..men der sq så mange at vælge imellem :) 

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 10 timer siden:

 

Bør ikke kun aflyttes på tlf eller lignede, prøv et bare nogenlunde anlæg, hverken højre eller venstre fod kan holdes stille. God søndag. 

Sjov tråd det her. Personligt synes jeg musik er større end sex ;)

Ladyva er sød, men her kommer nogle rigtige hard core boogie woogie drenge. Unge Luca Sestak - tysk selvfølgelig, aner ikke hvad det er med tyskere og boogie, og siden Henri Herbert - fransk-engelsk keyboard-roller.

I den første video gør Luca Sestak Swanee River som boogie. Her er han kun 17 år.

 

Og her går det hurtigt nogle år senere:

 

Og Henri i en flashmobboogie på St Pancras

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 10 timer siden:

 

Jeg lytter til meget forskelligt musik og nyder det meste

Denne sang tryllebinder mig:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wDjeBNv6ip0

 

Men også  b-a-b-y af Carla thomas - en ældre sang.

Elsker Hot Chocolade numre

og selvfølgelig Prince

 

God søndag derude

 

Du har style Nemtøs.

Carla Thomas var god, men farmanden hendes var heller ikke dårlig:

 

Alt på Stax-laben var fantastisk musik. Mine store favoritter er Staple Singers, med verdens mest sexede stemme: MAVIS STAPLES

I'll take you there

Kan musik blive mere senuel?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

@underdog40 : Fedt ( danse ) nummer med coldplay og sjov musikvideo :)  

@Bananas: Man får jo helt lyst til at smide skoene og tage hippietøjet på og så bare chille  :) 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg

I mine øjne bliver det ikke bedre end denne her.... 

Det skulle da lige være denne:

Ja, jeg er jo pjattet med gode gamle Frederic Chopin.

Og kan man ikke få ham, så "Clapton is god".

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

@tvr: Jeg elsker chopin . Jeg har set hans gamle klaver og noder stå udstillet på et kloster nede på mallorca hvor han tilbragte meget af sin tid :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 42 minutter siden:

@tvr: Jeg elsker chopin . Jeg har set hans gamle klaver og noder stå udstillet på et kloster nede på mallorca hvor han tilbragte meget af sin tid :) 

Du har god smag..... Jeg hensættes simpelt hen til dagdrømmerier når jeg hører hans musik..... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

PMJ laver nogle sygt gode covers.

Btw. bonus info, Ariana Savalas, sangerinden i den hvide kjole er datter af Telly Savalas, aka Kojak.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, den 17.2.2019 at 14:39:

Hvor er det dog dejligt med så meget alsidighed i musikken og i denne debat. Der er noget for enhver smag og masser af inspiration. Jeg har fået fornyet min musiksmag og eks. opdaget bandet LP som @Nemtøs introducerede :) 

Og Jeg havde da helt glemt Frank Zappa . så tak til @ Oldtimer for at genopfriske den kunstner.

@fraodense dejligt behageligt musik af avett brothers.  :)  

Glemme Zappa???? Umuligt. En af rockens bedste guitarister, skrev sange om borgerskabetsdobbeltmoralske hykleri. Her er endnu en af mine favoritter. Teksten er ikke så lang, men guitarsoloen er ypperlig.

Txt:

I'm a little pimp with my hair gassed back
Pair a khaki pants with my shoe shined black
Got a little lady, walk that street
Tellin' all the boys that she can't be beat
Twenty dollar bill, I can set you straight
Meet me on the corner boy and don't be late
Man in a suit with a bow-tie neck
Wanna buy a grunt with a third party check
Standin' on the porch of the Lido Hotel
Floozies in the lobby love the way I sell:

Hot meat, hot rats
Hot cats, hot rits
Hot roots, hot soots

Hot meat, hot rats
Hot cats, hot rits
Hot roots, hot soots

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

@Kuk-kuk: Tribal musik er spændende . Kendte overhovedet ikke det nummer :) 

Og gnagsudgaven var smuk. Og Peter A.G. Nielsens reaktion på at hans gamle nummer blev sunget var også rørende at se :) 

Og elsker Nina Hagens rullen på r`rne. " lanterrrrrrrne ... " :) 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kuk-kuk skrev, for 43 minutter siden:

PMJ laver nogle sygt gode covers.

Btw. bonus info, Ariana Savalas, sangerinden i den hvide kjole er datter af Telly Savalas, aka Kojak.

Det var sjov bonus info. PMJ har generelt nogle meget sexede sangerinder. Og hende stepdanserinden i den gule kjole måtte godt få lov at besøge mig ved lejlighed. Hun har en fantastisk udstråling. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 8 minutter siden:

Det var sjov bonus info. PMJ har generelt nogle meget sexede sangerinder. Og hende stepdanserinden i den gule kjole måtte godt få lov at besøge mig ved lejlighed. Hun har en fantastisk udstråling. 

Kan kun sige at hvis du har chancen så gå ind og se dem live, de har de sidste mange år været i Danmark 1 gang om året, med 2-3 shows hver gang, og som regel også udsolgte koncerter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...