Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Guest Bicycle Repairman

Det nu meget hyggeligt med et musikalsk  "echo-kammer" ind i mellem.

Af de lettere franske bordvine, holder jeg mig til Courvoisier ..................................................

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okat, @Bananas Nu sagde du godt nok Hammond. Her kommer lige et nummer med Dr. Lonnie Smith. Superfedt band med Jonathan Kreisberg og Johnathan Blake. Og så tror jeg lige jeg skal have mig en powernap. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kind of Blue skrev, for 26 minutter siden:

Okat, @Bananas Nu sagde du godt nok Hammond. Her kommer lige et nummer med Dr. Lonnie Smith. Superfedt band med Jonathan Kreisberg og Johnathan Blake. Og så tror jeg lige jeg skal have mig en powernap. 

 

Jeg knuselsker Hammond B3 - verdens flotteste instrument ved siden af cello. Tænk at Laurens Hammond lavede dette elektriske mesterverk allerede i 30'erne!!!

Her The Swedish Queen of Folk Groove Merit Hemmingson (idag 80 and still going strong) som leger lidt på tangenterne sammen med norsk-svenske Paul Wagnberg. Begge to er i øvrigt mestere på fodpedalerne, hvad ingen af de store - f.eks. Jimmy Smith, Jack McDuff m.fl var.

Og jeg tror lige at jeg skal arbejde lidt. Tak for musikkammerateriet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 4 timer siden:

Selv har jeg - ikke en spand men en flaske - Ardbegh

Tror også jeg skal have et glas af min Ardbegh i aften, men den tager mig dog et helt andet sted hen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er Ardbeghen næsten slut, og jeg har i løbet af en halvtime været i bl.a. Kenya i 50'erne og i Kansas i 20'erne. Det var fine oplevelser skal jeg hilse og sige. 

Sammy Ngako, en af 1950'ernes førende yodeling cowboys i Kenya. 

 

Og så Lottie Kimbrough og hendes fine guitarist Winston Holmes. Black ululating at its finest. Jeg ønsker jeg kunnet være der 1928. Hellere end her 2021 føles det som lige nu.

 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må sige, at klassisk musik betyder meget for mig. Og hende her, hvis i ikke kender hende. mirusia louwerse Hedder hun. Hun synger som en engel. 

God aften.

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Sad en aften og zappede, og faldt over en live koncert men en Tysk gruppe med med lidt rå stil og nogen fantastisk musikere, især violinisten er imponerende

Santiano hedder de, vent på dem, der er en lang indledning, med en klassisk orkestra, men værd at vente på

VS: https://www.youtube.com/watch?v=xy1vUfk3Nqk

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fornyeligt fandt jeg en fantastisk YouTube kanal : Post Modern Juke Bux( PMJ)

Normalt er jeg ikke til pop, men PMJ laver nogle vilde cover versioner i vintage style,  hvor humor og musikalitet går op i en højere enhed

Og så har de nogle ualmindeligt skønne (og dygtige) sangerinder, ryd før øre og øjne.

Tag bare Haley Reinhart

Hun er gudinde smuk og har nok den største stemme jeg har hørt i år, og nå ja: så er hun dæleme charmerende, se bare hvor goofy og forfjamsket  Jeff Goldblum  virker i det her nummer

My Baby Just cares

Hvor jeg dog glæder mig til at komme ud og høre live musik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her
Lauersen skrev, den 16.1.2021 at 00:42:

Bestemt en af mine favoritter, og vi må bare smide horn i luften for at Copenhell bliver til noget i 2021:

https://www.copenhell.dk/nyheder/2020/5/15/judas-priest-mfl-melder-klar-til-copenhell-2021

Du får lige Helloweens fortolkning af Judas Priests besked til overvågningssamfundet

Det er også sådan jeg gør det.

Hold op et godt nummer, det har jeg ikke hørt før.

Jeg har lytte til det en del gange. I bow to you, sir:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her

Jeg var engang til koncert med Deep Purpel (da de turneret med, The Battle Rages On)

En lille smagsprøve

Da de spillet det her nummer, Anyone's Daughter

Tror kun en håndfuld i hele salen sang med:D

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Det er nærmest umuligt at finde noget med den danske gruppe Picnic, jeg har to af deres ret så glimrende udgivelser, deres koncerter var vanvittige.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kind of Blue skrev, for 13 timer siden:

Nu lagde @Bicycle Repairman lige "Last Train Home" med Pat Metheny op. Så kom jeg lige til at tænke på Steve Reich´s Different Trains. Her er det part 1: America Before the War. Det blæste mig fuldstændig omkuld første gang jeg hørte det. @Bananas  Var det noget?

 

Det vil jeg absolut sige at det var noget. Og jeg kommer i tanker på en anden der samarbejdet meget med stemmer og Kronos (ja, jeg har også set dem live), nemlig Laurie Anderson.

Et smukt stykke dette.

Now, you know the reason that I really love the stars – is that we cannot hurt them. We can't burn, we can't melt them or make them overflow. We can't flood them, or blow them up. Or turn them out. But we are reaching for them. We are reaching for them

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Dette nummer har jeg lige " opdaget " 

Fantastisk nummer og tekst. Mon ikke alle kan genkende noget her

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt

nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, 1 time siden:

åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt

nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den

Man kan sagtens se den hvis man trykker på linket. Jeg behøver ikke engang at logge ind for at bekræfte alder, men det kan være at andre skal det. https://www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc

Det er i øvrigt en super flot video hvor den personificerede Germania tager os med igennem de mørkere kapitler af Tysklands historie i en slags fødsel til død rammefortælling. Der er gjort flittigt brug af det tyske flags farver hvis man lægger mærke til det, og Till Lidemann er jo et ømt syn i rollen som Ulrike Meinhof.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 14 timer siden:

Det er nærmest umuligt at finde noget med den danske gruppe Picnic, jeg har to af deres ret så glimrende udgivelser, deres koncerter var vanvittige.

Det synes jeg ikke det er

https://www.youtube.com/results?search_query=picnic+reverse+ahead

Det var en cd jeg rimeligt tit havde på tilbage i 90'erne, men jeg ved faktisk ikke hvor den er blevet af nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Lauersen skrev, 1 time siden:

Det synes jeg ikke det er

https://www.youtube.com/results?search_query=picnic+reverse+ahead

Det var en cd jeg rimeligt tit havde på tilbage i 90'erne, men jeg ved faktisk ikke hvor den er blevet af nu.

Takker!

Jeg har googlet som svedig lille gris, uden der dukkede særligt meget op.

 

Jeg har Barking up the wrong Tree og Reverse Ahead på vinyl, dem higer jeg om

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan lide den blanding af country og techno pop fra i 90'

Redigeret af Sebmus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 4 timer siden:

åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt

nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den

 

Du kunne have brugt den rigtige video.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...