Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

En kæmpe er segnet - en legende har givet sit sidste trut.
Hvem af den (over)modne årgang mindes ikke med glæde de svundne tider, hvor det var swing, der ville noget.
Æret være hans minde, og må han sprede samme glæde på de evige jazzmarker!

Legendariske Chris Barber er død | jv.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 8.3.2021 at 12:53:
En kæmpe er segnet - en legende har givet sit sidste trut.
Hvem af den (over)modne årgang mindes ikke med glæde de svundne tider, hvor det var swing, der ville noget.
Æret være hans minde, og må han sprede samme glæde på de evige jazzmarker!

Legendariske Chris Barber er død | jv.dk

For mig var han måske mere skiffle end jazz. Men min første plade nogensinde var med Chris Barber. Jeg fik den når jeg var seks år og tog umiddelbart besluttningen at jeg skulle blive trombonist. Hvad jeg desværre aldrig blev. Petite Fleur står stadig der blandt pladerne, som idag er flere end 10.000.

Så enig - æret være hans minde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil da lige hejse flaget for Queen da de fortjener al den praise. Jeg ville have elsket at leve i deres tid og oplevet dem live.. har måtte tage til takke med Queen Machine etc. i stedet, men det er bare ikke helt det samme som Freddy Mercury and gang. ;-)

En af de sange jeg specielt går og nyder for tiden. Generelt mange af deres sange jeg har hørt gennem tiden, men lige nu er denne en jeg hæfter mig ved:

Queen - Who Wants To Live Forever

Redigeret af Mr-H
Rette link

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Lauersen skrev, for 5 timer siden:

I anledning af at Ekstra Bladets massageannoncer afskaffes.

Kors hvor jeg savner Grisse-pigen Linda .......................................................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 11.3.2021 at 00:48:

.... og tog umiddelbart besluttningen at jeg skulle blive trombonist. Hvad jeg desværre aldrig blev. .

Det er aldrig for sent at starte på noget nyt! ;) Jeg gør dig gerne selskab på vaskebræt, og så kan vi nok også lokke @Onslow med på banjo i en skiffle-trio ;) vi kan jo altid begynde via zoom

Redigeret af Midtvestagurken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace

Er faldet over denne cover af Simon & Garfunkel. Tjek mandens vokal - har aldrig oplevet en der kunne spænde så vidt. 
Meget meget smukt nummer i øvrigt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Tilbage  til  teenage årerne i slutningen  af  80'erne hvor  denne  var  et  kæmpe  hit 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så lige en stille og rolig sang fra en utrolig dygtig sangskriver og guitarist i min optik: John Mayer.

Der er så mange af hans sange man kunne vælge, men Slow Dancing In A Burning Room" rammer bare plet hver gang...

 

Redigeret af Mr-H

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

"Onde tunger", mente at med gruppe musikere som Pat Metheny, Jaco Pastorius, og Michael Brecker, havde Joni Mitchell den vildeste Ferrari nogensinde, men kørte rundt som var hun i en Lada .........

Det gik nok ....................................

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

At sidde bag rattet i bilen er den ultimative frihedsfølelse for mig. Det kan virkelig få mig i the “mood”. En køretur gennem de nordsjællandske skove på en lun solskinsdag. En køretur gennem København om aftenen i stjernelysets og gadelampernes skær. Med dette remix som den første blandt mange følgesvende. 

24kgold - “Mood” (Remix) feat. Justin Bieber, J Balvin og iann dior

/DenSidsteKavaler

Redigeret af DenSidsteKavaler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvom jeg er 20-30 år for ung til det (woohoo, jeg er ung!), har jeg altid været mest til Elvis og The Beatles.

Jeg, som selv er spillemand, er blevet lettere forelsket i Cole & The Coronaband!

Det er mange år siden, jeg havde lyst til at avle, men for Sørensen, hvor kunne det være fedt at lave et familieband!

Den dygtige trommeslager og guitarist, som jeg ikke når til sokkeholderne, er 9 og 11 år!
Den hjertesmeltende hej-og-farvel-pige er 5-6 år :)

(Jeg er 42 med 26 år på guitaren, basen og trommerne) :idea:

Jeg har foreslået Cole, der vist er et par år yngre end mig, at adoptere mig, men han har ikke reageret ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nightshadow skrev, for 25 minutter siden:

elsker det her cover af Coolio`s Gangsta Paradise

 

10.000 tak!

Jeg, som voksede op med Coolio og andet jammer, sidder tilbage med gåsehud og hard nippleses!

Hørte den tre gange i træk (helt uden at blive forkølet ...) :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...