Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Lady C skrev, for 7 timer siden:

 Det er nu ikke den samme sang. 

LOL

Du skal da vist slå ørene bedre ud. Begge sange er Rammsteins Deutschland. Forskellen er, at den du postede, er en forkortet hjemmebrygget video, og ikke den oprindelige over 9 minutter lange version. Tilmed, hvis du havde læst beskrivelsen til den video, som du postede, så havde uploaderen gjort opærksom på dette ved at skrive (jeg citerer): "Full Credit to Original Video" hvorefter han lagde et link til den oprindelige video - den jeg postede foroven.

:rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her
Lauersen skrev, for 11 timer siden:

Jamen i lige måde da, og tak for

som jeg ikke har været opmærksom på tidligere, men nu har kørt en del både i mine høretelefoner og på den indre afspiller. Jeg fandt også en version af Merciful Fate:

 

Den version er os god, men jeg foretrækker Judas Priest’s version. Den er mere ”hårdtslående” de lægger mere pres på ordene, men ikke en dårlig version:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

hold nu k. man skal være vågen for at følge med i denne tråd efterhånden :D Men hvor er det skønt at se jer folde jer ud  . 

Tak til alle der er med til at berige - ihvertfald mit liv - med fedt, smukt, rørende , vildt , absurd, råt og voldsomt og blidt og kælende musik <3

Fedt at få udvidet sin horisont på det her område :)

Bliv endelig ved <3

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her

Sue Foley, var en tur forbi dk tilbage i 2019, som man oplever hende i videoen, oplever man hende os irl

Her er lige en lille smagsprøve

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her

Michael Flanders og Donald Swann, de har nu os lavet mange sjove sange. Særlig deres sange om dyr er populære, jeg har nu valgt to andre.

More madness og friendship (den sidste vare 2:20 min men det er kun de første 1:40 minder gør sig gældne)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dejligt at få Petrucciani i spil. Jeg så ham med John Scofield, Alex Riel og Jesper Lundgård på Montmartre for mange år siden. Så er der jo guitar/piano duo formatet som også er skønt. 

 

 

 

 

 

Redigeret af Kind of Blue

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace
DETH skrev, for 22 timer siden:

Alexi Laiho nåde desvære ikke med ind i 2021 

 

 

Nej, det er et stort tab.

Så dem i 00’erne i Malmø sammen med In Flames og Slayer. Det var legendarisk!

 

Redigeret af Rust in Peace

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad siger i. Er i endelig klare til lidt seriøs musik? Musik fra æggestokkene? Bevægelser fra magma, fra sjælens inderste og universums yderste, fra tidens begyndelse til transmissionen til  næste niveau?
Now reach fucking out and touch a fucking hand and make a fucking friend!!! Før det er for sent! Jeg siger det igen og igen og igen: Gospel og Sex - helt det samme materia. TOUCH SOMEBODY!

Hvor skal jeg finde Mavis erstattere når hun går videre? Hvor skal jeg finde hende der har ordet, stemmen, hjertet, pulsen, kampen, sjælen?

 

 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 42 minutter siden:

Hvad siger i. Er i endelig klare til lidt seriøs musik? Musik fra æggestokkene? Bevægelser fra magma, fra sjælens inderste og universums yderste, fra tidens begyndelse til transmissionen til  næste niveau?

Jeg er SÅ klar!! Oh, lord!!!
 

 


 

 

image.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 18 minutter siden:

Hvilke musikere genkender i alene på anslaget?

Hmm. Her tænker du vel på pianister? Keith Jarrett, Bill Evans, Oscar Peterson, Petrucciani, Herbie Hancock, Brad Mehldau. Men jeg ved dog ikke om jeg kunne bestå en blindtest. 

Guitarister: Scofield, Stern, Metheny, Frisell, Rosenwinkle, Jim Hall, Wes Montgomery. Hendrix, Stevie Ray Vaughan, BB King og mange flere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hov lige en sidste ting inde jeg siger godnat. 

Aretha streaming på dr.dk. Fantastisk koncert. 

"I 1972 har souldronningen Aretha Franklin indspillet over 20 plader, vundet fem grammyer og været øverst på hitlisten 11 gange i træk. Som noget nyt beslutter hun at indspille en plade i en baptistkirke i det sydlige Los Angeles - der dokumenteres af instruktør Sidney Pollack. Først nu, 47 år efter, er filmen færdiggjort og afslører de usete og magiske optagelser af Amazing Grace, der blev det mest solgte gospelalbum nogensinde. Amerikansk dokumentar fra 2018. Udløber: 30. nov 2023"

Aretha Franklin Amazing Grace

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kind of Blue skrev, for 10 timer siden:

Hov lige en sidste ting inde jeg siger godnat. 

Aretha streaming på dr.dk. Fantastisk koncert. 

"I 1972 har souldronningen Aretha Franklin indspillet over 20 plader, vundet fem grammyer og været øverst på hitlisten 11 gange i træk. Som noget nyt beslutter hun at indspille en plade i en baptistkirke i det sydlige Los Angeles - der dokumenteres af instruktør Sidney Pollack. Først nu, 47 år efter, er filmen færdiggjort og afslører de usete og magiske optagelser af Amazing Grace, der blev det mest solgte gospelalbum nogensinde. Amerikansk dokumentar fra 2018. Udløber: 30. nov 2023"

Aretha Franklin Amazing Grace

 

 

Hvad så med Aretha og Mavis sammen? That was a Happy Day.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kind of Blue skrev, for 21 timer siden:

Hov lige en sidste ting inde jeg siger godnat. 

Aretha streaming på dr.dk. Fantastisk koncert. 

"I 1972 har souldronningen Aretha Franklin indspillet over 20 plader, vundet fem grammyer og været øverst på hitlisten 11 gange i træk. Som noget nyt beslutter hun at indspille en plade i en baptistkirke i det sydlige Los Angeles - der dokumenteres af instruktør Sidney Pollack. Først nu, 47 år efter, er filmen færdiggjort og afslører de usete og magiske optagelser af Amazing Grace, der blev det mest solgte gospelalbum nogensinde. Amerikansk dokumentar fra 2018. Udløber: 30. nov 2023"

Aretha Franklin Amazing Grace

 

Har lige set den. Som du siger, fantastisk.

Men jeg tænkte: Hvad skete der: "The film was never released due to technical problems". Technical problems? Wtf? Vi snacker om Warner Brothers og Sydney Pollack. Den slags har vel ikke tekniske problemer. Så jeg tjekker op på historien, og det viser sig at Pollack, som ikke havde nogen erfaring af dokumentarproduktion, nægtede at bruge clapper, ved ikke hvad man siger på dansk, men det er hvad man bruger for at finde sync mellem billede og lyd. Og eftersom Pollack og hans crew startede og lukkede kameraerne hele tiden - igen manglende erfaring - så viste det sig næsten umuligt at sætte sammen materialet.

Hele historien om hvordan filmen til slut blev klar, er ret fantastisk. Du finder den her: https://www.vulture.com/2019/04/the-story-behind-aretha-franklins-delayed-doc-amazing-grace.html

Og fantastiskt er den. Tak for at du påminde mig om den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...