Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Bicycle Repairman skrev, for 6 timer siden:

Indrømmes, det var mig. Jeg har altid - ja knuselsket - Gitte. Tror næsten jeg har alle hendes singler fra den gang. Bare hør her hendes fantastiske svensk. "Vårrrje stärrrna i det blå"

 

Og lige så god er hun til tysk. Det er sgu heldigt vi har Tyskland, det eneste land tilbage næsten som sætter pris på en god schlager.  Mødte Gitte en gang i 80'erne der nede. Her synger hun om mig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 18 minutter siden:

Chet Baker /  Philip Catherine

 

 

Smukt nummer. Chet nåede jeg aldrig at opleve, men Philip Catherine har jeg set flere gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lige her

I har nok hørt den, men det er nu et meget godt remix af, In the Air Tonight

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Cosplay-Akihibara skrev, 1 time siden:

 

Du kunne have brugt den rigtige video.

 

 

Det er nu ikke den samme sang. Men den her er også fed :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu når vi endelig er inde på ordentlig schlagermusik og Tyskland...

Tilmed de fantastiske brødrene Wennick sendte i til Tyskland. Hvad er det med jer danskere? Forstår i ikke god musik når i hører den? Ja, Kjeld var jo i og for sig født i Sverige. Døede i øvrigt sidste år 76 år gammel. Også unge drenge kan blive gamle og dø hvis de ikke ser op.

I give you The Amazing Wennick Brothers

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bananas skrev, for 7 minutter siden:

Nu når vi endelig er inde på ordentlig schlagermusik og Tyskland...

Tilmed de fantastiske brødrene Wennick sendte i til Tyskland. Hvad er det med jer danskere? Forstår i ikke god musik når i hører den? Ja, Kjeld var jo i og for sig født i Sverige. Døede i øvrigt sidste år 76 år gammel. Også unge drenge kan blive gamle og dø hvis de ikke ser op.

I give you The Amazing Wennick Brothers

 

Beklager, kan ikke styr .......mig

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 11 minutter siden:

Beklager, kan ikke styr .......mig

 

 

Kender du storyn bag dette? Billy Redden, som spillede "Lonnie" i filmen vidste jo ikke noget om banjo. Så en rigtig banjospillere gemte sig bag Redden og det er hans hånd man ser komme ud ur skjorteærmet.

Musiken var skrevet af Arthur "Guitar Boogie" Smith, som ikke fik nogen cred i filmen, og det hele ended up in court, som det gerne gør der ovre.
Her er historien, og andet om Arthur.
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Åh Banan, du glemmer vi er i Danmark, så her kommer banjo på moderne  dansk 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 10 minutter siden:

Hør denne lille skidderik synge, uden banjo!

 

 

Det er noget med drengesopraner som er på samme gang monstrøst smukt og lidt ... sørgerligt melankoliskt. Man ved jo det ikke varer. Drengesopranen hvis noget, symboliserer hvor kort ungdommen egentlig er. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 5 minutter siden:

Åh Banan, du glemmer vi er i Danmark, så her kommer banjo på moderne  dansk 

 

Dem tror jeg i får svært at eksportere til Tyskland;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Det er noget med drengesopraner som er på samme gang monstrøst smukt og lidt ... sørgerligt melankoliskt. Man ved jo det ikke varer. Drengesopranen hvis noget, symboliserer hvor kort ungdommen egentlig er. 

Trods alt hellere drengesopran, end kastratsanger. Kom min dreng, ned i det dejligt varme badekar, så lægger vi et par dyyyybe rids i dine testikler ..........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bananas skrev, for 2 minutter siden:

Dem tror jeg i får svært at eksportere til Tyskland;)

Hvad ud ad til tabes, må ind ad til vindes

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 4 minutter siden:

Trods alt hellere drengesopran, end kastratsanger. Kom min dreng, ned i det dejligt varme badekar, så lægger vi et par dyyyybe rids i dine testikler ..........

Lyder næsten som en replik fra "Deliverance", så jeg standser nok her i det trygge Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bananas skrev, for 2 minutter siden:

Lyder næsten som en replik fra "Deliverance", så jeg standser nok her i det trygge Sverige.

så så, træk vejret :

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 6 minutter siden:

så så, træk vejret :

 

 

 

Tak nu kan jeg ånde igen. Alt er fint og godt og jeg føler mig lykkelig og fuld af håb igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 20 minutter siden:

Tak for en vidunderlig aften:

 

Den der Rachmaninoff....phui .... jeg vil altså ikke græde mig i søvn i aften - også.

Sådan, op med humøret nu Bananas. Denne er til dig. Livet er smukt, og pigerne snakker om dig

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kind of Blue skrev, for 19 minutter siden:

Så tak, @Bananas og @Bicycle Repairman er I nu i gang igen? Jaja, når katten er ude spiller musene på banjo eller synger kastratsang. Her lidt klassisk kastratbanjo.

 

Velkommen till @Kind of Blue.

Når vi nu botaniserer i den vigtige banjoverden, så kan vi altså ikke glemme Béla Fleck. Og Billy Strings er heller ikke dårlig med sin guitar.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Apropos Arthur "Guitar Boogie" Smith (dueling banjos) og Billy Strings .... jeg kan ikke tilbageholde denne fra jer. Billy sammen med en af verdens bedste, Tommy Emmanuel.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lige her skrev, den 17.1.2021 at 18:26:

Hold op et godt nummer, det har jeg ikke hørt før.

Jeg har lytte til det en del gange. I bow to you, sir:)

Jamen i lige måde da, og tak for

Lige her skrev, den 15.1.2021 at 16:17:

som jeg ikke har været opmærksom på tidligere, men nu har kørt en del både i mine høretelefoner og på den indre afspiller. Jeg fandt også en version af Merciful Fate:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Beklager, ingen Banjo, derimod lamseben på bas, det vildeste talent:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...