Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Bananas skrev, for 25 minutter siden:

Har lige set den. Som du siger, fantastisk.

Men jeg tænkte: Hvad skete der: "The film was never released due to technical problems". Technical problems? Wtf? Vi snacker om Warner Brothers og Sydney Pollack. Den slags har vel ikke tekniske problemer. Så jeg tjekker op på historien, og det viser sig at Pollack, som ikke havde nogen erfaring af dokumentarproduktion, nægtede at bruge clapper, ved ikke hvad man siger på dansk, men det er hvad man bruger for at finde sync mellem billede og lyd. Og eftersom Pollack og hans crew startede og lukkede kameraerne hele tiden - igen manglende erfaring - så viste det sig næsten umuligt at sætte sammen materialet.

Hele historien om hvordan filmen til slut blev klar, er ret fantastisk. Du finder den her: https://www.vulture.com/2019/04/the-story-behind-aretha-franklins-delayed-doc-amazing-grace.html

Og fantastiskt er den. Tak for at du påminde mig om den.

Det er godt nok en vild historie. Tak for den @Bananas Så er det bare spændende hvornår dokumentaren om tilblivelsen af filmen kommer. :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Kind of Blue skrev, den 20/1/2021 at 00:08:

Hmm. Her tænker du vel på pianister? Keith Jarrett, Bill Evans, Oscar Peterson, Petrucciani, Herbie Hancock, Brad Mehldau. Men jeg ved dog ikke om jeg kunne bestå en blindtest. 

Guitarister: Scofield, Stern, Metheny, Frisell, Rosenwinkle, Jim Hall, Wes Montgomery. Hendrix, Stevie Ray Vaughan, BB King og mange flere. 

Hvad som helst.

Jeg tænker eksempelvis på Niels-Henning Ørsted Pedersen, der havde det vildeste anslag, og nok også Jaco Pastorius

Jan Johansson kunne man også straks høre, det er måske også noget særligt ved kompositionen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 1 time siden:

Hvad som helst.

Jeg tænker eksempelvis på Niels-Henning Ørsted Pedersen, der havde det vildeste anslag, og nok også Jaco Pastorius

Jan Johansson kunne man også straks høre, det er måske også noget særligt ved kompositionen 

Åh ja. Jan Johansson. Har du set Trollkarlen, @Bicycle Repairman?

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Kind of Blue skrev, 1 time siden:

Åh ja. Jan Johansson. Har du set Trollkarlen, @Bicycle Repairman?

Godt du mindede mig om den, den var der et eller andet sted i sprit tågerne, Grappa! jeg mener tak!

Nu håber jeg ikke den onde banan, lytter med, uh det svært at sige .... men SVT, er stærkere på det Kulturelle end DR, for nogle år siden, da jeg endnu så svensk flow tv, var der en 2 timers Miles Davies dokumentar, i bedste sende tid, det har der været masser af gange, kvalitets tv, i bedste sendetid, som DR aldrig kunne drømme om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Michael Brecker - tenor sax Mike Mainieri - vibes Eliane Elias - piano Eddie Gomez - bass Peter Erskine - drums

Monster besætninger, tabet af det "store hvide håb", MB er fortsat stort.

 

 

Mike Stern

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Jack DeJohnette, Pat Metheny, Herbie Hancock and Dave Holland - Shadow Dance (live)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, den 21.1.2021 at 23:35:

Godt du mindede mig om den, den var der et eller andet sted i sprit tågerne, Grappa! jeg mener tak!

Nu håber jeg ikke den onde banan, lytter med, uh det svært at sige .... men SVT, er stærkere på det Kulturelle end DR, for nogle år siden, da jeg endnu så svensk flow tv, var der en 2 timers Miles Davies dokumentar, i bedste sende tid, det har der været masser af gange, kvalitets tv, i bedste sendetid, som DR aldrig kunne drømme om.

NRK kunne også

 

 

Redigeret af Kind of Blue

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Op med humøret pip-hans, du kan altid hoppe i havet ................................................

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 9 minutter siden:

 

Nu snakker vi endelig musik for evigheden. Hvor gemmer sig dagens Hildegard?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Bananas skrev, 1 time siden:

Nu snakker vi endelig musik for evigheden. Hvor gemmer sig dagens Hildegard?

Mens vi venter på Hildegard, må vi nøjes med ypperlig dansk høj-kultur ....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...