Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Styrvolt skrev, for 38 minutter siden:

Sorry. Missclick

Her nok verdens smukkeste melodi. Så må man tage det religiøse med.

Af J. S. BACH.

https://music.youtube.com/watch?v=WUo7tQOvapE&feature=share

Rigtig smuk melodi. Den får mig til at tænke på denne lille Bach klassiker, som skønt mere melankolsk også rummer stor skønhed, i hvert fald i mine ører.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 9 minutter siden:

Rigtig smuk melodi. Den får mig til at tænke på denne lille Bach klassiker, som skønt mere melankolsk også rummer stor skønhed, i hvert fald i mine ører.

 

 

Tak for den. Ja meget smuk. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og nu til noget helt andet (tak for Bach i øvrigt).

Jeg var inde og se Slipknot i går, og må sige at selvom jeg ikke er så meget inde i deres musik som min ledsager, var jeg vild med energien i forsamlingen. Vi havde pladser langt oppe på en tribune, og kunne i ro og mag kigge på de mange spontane moshpits af barbrystede mænd der dannedes nede på gulvet - noget der nærmest tog form af en uerklæret  krig imellem bodybuildere og farkroppe afløst af vild rundkredsdans krigerne imellem. Jeg synes at det nummer der rigtigt fik gang i festen før pauserne med hvid støj imellem numrene tog over var:

Og så var det noget så sjældent som en koncert der fik 5/6 stjerner af Thomas Treo: https://ekstrabladet.dk/musik/koncert_anmeldelser/helt-forrykt-royal-arena-ruineret/8010891

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Antoninus

Jeg kan godt lide denne her. det er en dejlig "knalde" sang.

 

Redigeret af Antoninus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Indiske Devina

Inden jeg får en kunde høre jeg addicted af saving adel.

Eller freak me af silk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Året er 1991, senfirserne er begyndt at klinge hult, The Jesus and Mary Chain allerede en parodi (men skulle tage big revenge senere som Primal Scream), Tindersticks endnu kun på idéstadiet, the Smashing Pumpkins og Sonic Youth brillerer i USA med en brændende kreavitet at redde musikken fra idéløs, bagtung Grunge.

Ud af ingenting i Irland, selve the blueprint of shoegaze, som skulle redde mine 90'ere og helt op i 2010'ernes iterationer med Black Rebel Motorcycle Club, Glasvegas, danske Raveonettes og mange flere, medvirke stort til mit varige høretab:
My Bloody Valentine: Loveless 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her har vi Bob Dylans søn og guitaristen fra The Clash, Mick Jones, på et nummer som næsten lyder som noget fra Clash albummet Sandinista. Rytmen ligner i hvert fald 'The Magnificent Seven' en del;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 20 timer siden:

Her har vi Bob Dylans søn og guitaristen fra The Clash, Mick Jones, på et nummer som næsten lyder som noget fra Clash albummet Sandinista. Rytmen ligner i hvert fald 'The Magnificent Seven' en del;) 

Interessant, det er jo næsten som en Mick Jones hyldest til Joe Strummer (som vist nok skrev Magnificent Seven). Men uden den super riffed bas, som ophavet har.

Jeg opdagede først fornylig, at det ikke er Paul Simoneon, men Norman Watt-Roy (Ian Drury & the Blockheads) som spiller bas på Magnificient Seven. Måske havde Simoneon stadig ikke nået at skaffe en ny efter han smadrede sin i New York :-) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 5 timer siden:

Jeg opdagede først fornylig, at det ikke er Paul Simoneon, men Norman Watt-Roy (Ian Drury & the Blockheads) som spiller bas på Magnificient Seven. Måske havde Simoneon stadig ikke nået at skaffe en ny efter han smadrede sin i New York :-) 

Det er også ret interessant, hvad du nævner her. Og en anden sjov detalje er, at nummeret faktisk kan betragtes som et tidligt rap-nummer:

"This song started with very simple origins. The first seeds were sown by Ian Dury and the Blockheads' bassist Norman Watt-Roy. "Jonesy said, 'we need something funky 'cos Joe wants to do a rap.' Joe wrote all the words right there, totally spontaneous. A few hours later it was in the can," noted Watt-Roy in a 1991 interview.

With a little imagination, Joe Strummer's vocal delivery can be considered "rapping," which would make it the first rap track ever written by a white rock band under this loose interpretation - it was recorded in March 1980, six months before Blondie's own attempt at the genre with "Rapture."

https://www.songfacts.com/facts/the-clash/the-magnificent-seven

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 6 timer siden:

Måske havde Simoneon stadig ikke nået at skaffe en ny efter han smadrede sin i New York :-)

Nu du nævner det, faldt jeg lige over det her lille interview hvor Simonon bl.a. fortæller om den Fender han smadrede i New York 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 1 time siden:

Nu du nævner det, faldt jeg lige over det her lille interview hvor Simonon bl.a. fortæller om den Fender han smadrede i New York 

Fedt interview, han kommer omkring nogle ret interessante ting.

"The good one … unfortunately … I sort of smashed up !!" " … "I think Fender should be very pleased" :-) 
Jeg troede det var publikum i Brooklyn han var sur på, men her siger her at det var kontrollørerne som forhindrede dem i at stå op han reagerede imod. 

"Bill Wyman, John Entwistle … the bass playing people of the time ... they sort of … stood in the back they were like shadows" 
Den helt centrale ændring i lydbilledet oven på 70'ernes progressive rock: både Paul Simonon og specielt Martin Hannett og Pete Hook fra Joy Division - rendyrket i New Order - at flytte bassen og trommerne fra baggrunden ind i midten. 

Og at han så endte med at finde sin egen vej til hvad Robbie Shakespeare også havde, the "fat sound" med tommelfingeren.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Joy Division, transitionen væk fra 70'ernes progressive rock, nu skulle det være slut med alenlange guitar/ego soloer. De tidligere arbejdsmænd bas og trommer helt frem på lydscenen. Og snart ... den tunge dunst af joints erstattet af små farvede pillehylstre under bordene på The Haçienda i Manchester, man skulle jo gerne kunne holde hele natten :-) 
Nummeret indspillet kun 4 dage inden sangeren Ian Curtis død, og Joy Division gik hen og blev til New Order, som skulle definere 80erne for evigt.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

AVA Adore ! 

Synes at i dag var det rigtige tidspunkt at genhøre :-) 

Lovely girl you're the beauty in my world / Without you there aren't reasons left to find

Lovely girl, you're the murder in my world / Dressing coffins for the souls I've left to die
I'm drinking mercury to the mystery / Of all that you should ever leave behind ... In time

Da albummet udkom i sommeren 98 hørte jeg stort set ikke andet i flere uger. 
Smashing Pumpkins i opløsning, Billy Corgan på stort set alle instrumenter. Jeg skulle måske have linket til den originale video, men har svært ved at se klippene med Billy og bassisten d'Arcy i en spankingkælder, vel vidende at hun mindre end et år senere var færdig for altid med crackmisbrug! 

Og albummets cover har flere smukke billeder fra bl.a. Christiansborg ridebane ! 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et af Ronnie James Dios sidste åndedrag. Skal man være øverst i fødekæden skal man naturligvis udelukkende spise kannibaler.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, den 20.2.2020 at 17:00:

 

Rolling Stones med Angie

 

Har før kunnet spille/synge den. Pas på med at have en guitar i rummet hvis vi skulle mødes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 12 timer siden:

Har før kunnet spille/synge den. Pas på med at have en guitar i rummet hvis vi skulle mødes.

:-) 

Jeg sad med hovedet ind i FM radioen og kassettebåndoptageren på record,  og hørte direkte live reportage uden for Brøndbyhallen, da Stones fik arrangeret en ekstra eftermiddagskoncert lige efter Angie var udkommet.
Lærte mig selv at spille og synge den samme eftermiddag, på nylonstrenge :-) Især b-stykket, perfekt foran spejlet i bar overkrop. There ain't a woman that comes close to you / Come on baby dry your eyes ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Midtvestagurken skrev, den 20.2.2020 at 13:10:

Som talt ud af min mund :lol:

Her er der noget både for ører og øjne. Virkelige nogle dejlige damer med former :P

Og Gud skabte kvinden....:wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 1 minut siden:

Og Gud skabte kvinden....:wub:

Ja hun, har så skabt sig. Lige siden. :lol:

Ja vi har da helt glemt Johnny Madsen. Han, er jo en legende.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...