Hop til indhold

Fjernet moderatorer og ny Superbruger-status

Featured Replies

• Svar 137
  • Visninger 9.8k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• ensomfyr
    ensomfyr

Der kan sikkert altid diskuteres, om moderatorerne gør det godt nok. @Stapler og @Bryan Mills har gjort det på deres måde, og jeg synes helt sikkert, at de har gjort set enormt stort arbejde for at f

• SweettieDK
    SweettieDK

Så enig, jeg har taget dybe indåndinger og talt til 10 mange gange siden i går. Og egentlig stadig ikke sikker på jeg er klar til at formulere mig helt pænt. Men den måde @Stapler og @Bryan Mills nu b

• Tak for informationen i denne besked, @Administrator, rart at høre fra dig! 😄😁😆

Postede billeder

Skrevet
KalundborgMature skrev, for 50 minutter siden:

skrivekramperne tager over og bliver til ligegyldig støj, som tager uendelige tider at læse sig igennem 🙄

Lange indlæg har nu altid været tilladt så længe man holdt sig til emnet.

KalundborgMature skrev, for 14 minutter siden:

de retningslinjer som allerede er udstukket.

Overskrift, afsporing osv.

Enig men det behøver de ikke mere.

Min advarsel der blev fjernet var, afsporing (og afsporingen indeholdt personangreb) så hvis man må det , er der ret frie tøjler. Men enig denne tråd indeholder indlæg der ikke passer ind og for få dage siden fjernet med hård hånd. Lige til den del har jeg lavet popcorn. Bliver andre ting jeg rapporterer og vil gå langt for ikke tillades herinde.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 14 minutter siden:

er der ret frie tøjler.

Jeg tror ikke - eller håber i hvertfald ikke - at der bliver frie tøjler. Mon ikke man bare skal se det som en streg, der er trukket i sandet på en frisk start?

Skrevet
ToxicWaste skrev, for 6 minutter siden:

Mon ikke man bare skal se det som en streg, der er trukket i sandet på en frisk start?

I så fald misforstår jeg han indledende skriv. Han siger han ikke var enig i advarslerne, trukket nogen tilbage.

Så hvis han ikke var enig i den advarsel kommer han vel heller ikke til at give en lignende advarsel. Det er da dobbeltmoralsk.

Det er nogen og ikke alle og dermed ikke bare en streg i sandet tilbage til f.eks en bestemt dato.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet

Men for så at vende debatten fra en anden vinkel, så håber jeg som sagt han på et tidspunkt melder ud hvad retningen er nu.

For hvad handlede det om, at få ro fra brok, få brugertilfredsheden tilbage, at han som han giver udtryk for reelt var uenig i de advarsler der var givet….

For hvis det handler om bruger tilfredshed, så har jeg virkelig ikke overblik over om der reelt var flertal for at mods skulle ud. Der har altid været både støtter og modstandere.

Det kunne han jo ha undersøgt. Han har jo umiddelbart lyttet til dem der råbte højest, mens jeg i hvert fald (måske andre) der var tilfredse ikke har haft behov for at sige noget, ikke vidste (men måske skulle ha forudset) der ville komme en kamp om de skulle væk.

Jeg havde travlt med at vænne mig til opdateringen, glad for han om ikke andet midlertidigt var tilbage og håbede der så ville komme flere mods igen. Så de kære mods vi havde kunne blive aflastet lidt.

Så i og med dem der var tilfredse ikke har sagt noget har han meget ensidigt fået at vide der var utilfredshed.

Sket er sket. Jeg kæmper ikke for at få dem tilbage, men tænker det var en stor fejl. Og vi nu alle må se hvad konsekvensen bliver af det.

Skrevet

Staplers linje skræmte en del brugere væk. Det tænker jeg alle kan være enige om, uanset om man kan lide Stapler eller ej?

Min påstand har hele tiden været at aktiviteten på siden har været støt faldende siden Stapler blev moderator, blandt andet

på grund af hans mange advarsler.

Nu vil det jo vise sig om de mange advarsler var en god ide eller en dårlig ide. Fordi ... enten vil siden blomstre op igen eller

også vil det hele gå op i hat og briller. Jeg tror bare det kunne være godt hvis Administrator indtager en bare nogenlunde aktiv

rolle fremover. Og så ved jeg ikke lige med ideen om superbrugere. Den er jeg allerede lidt træt af, men måske er det bare mig.

Jeg håber siden blomstrer op igen.

Skrevet

Det handler som jeg ser det først og sidst om!

At der er et tilstrækkeligt antal frivillige, til at de ulønnet vil hjælpe med at moderere indholdet i forum på EG.

Det fordrer som jeg ser det, at Admin bør prioritere at ingen behøver at bruge mere tid på opgaven.

End at de vil kunne blive ved med at gøre det, mere af lyst end af en følelse af pligt.

Lyst udgør forudsætningen for alt frivilligt arbejde, går det over i pligt så er det normale at mennesker får løn for indsatsen.

Herudover handler det for mig at se om, hvilket er svært og ofte må det bero på et subjektivt skøn.

At der består en værktøjskasse med en række afbalancerede sanktionsmuligheder, som på den ene side kan sikre at aktivitet i forum ikke går op i hat og briller.

Men som på den anden side også fremmer at der består et nødvendigt frirum, for at brugerne kan og må bidrage med det de kan bidrage med af egen drift.

Den balance er svær, men jeg tror at der med måde bliver nødt til at herske lidt overbærenhed når brugerne træder lidt ved siden af i forum.

Jeg har selv fået både advarsler og karantæne af de tidligere moderatorer, det var ikke ufortjent.

Spørgsmålet kan være om brugere som jeg og andre kan håndteres, uden at eneste mulighed består i langvarig karantæne eller permanent udelukkelse fra EG?

Har ikke tænkt mig med forsæt at afprøve grænser, jeg er glad for at jeg må være her igen.

Men hvis et regime som det jeg argumenterer for skal kunne fungere, så kræver det også at dem der rammes af en sanktion.

De bliver ikke tøsefornærmede, de skal ikke absolut udfordre en afgørelse, men bare tage den til efterretning uden yderligere brok.

Det har jeg altid selv gjort, når det er hændt for mig.

Jeg vil også råde Admin til at vise tilstedeværelse i det arbejde, som frivillige superbrugere udfører.

Vise at han påskønner indsatsen, at han ikke regner dem som en selvfølge.

Måske har det manglet i 3 år med de 2 afsatte moderatorer?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Var ikke meget for Stapler, syntes skoene tit trykkede. Men en enkle ting, som han indførte var rigtig godt.

NEMLIG:

Når du skriver en anmeldelse , sæt altid navn og geografi i overskriften.

Når du skriver en efterlysning, fortæl altid hvad du søger og hvor.

..., så andre brugere hjælpes videre eller ved om de skal åbne tråden for at bidrage.

Skrevet

Pite: navn er helt sikkert en ide, selv om mange har en tendens til og skifte hen over årene, lokation er lidt lala nogen gange er den kun gyldig i 5 sec andre et par uger, derimod er annoncenummer meget mere relevant da den er søgbar ikke i overskriften da søgefunktionen alligevel kigger hele annoncen

jeg har set utallige annoncer hvor nogen har søgt noget specifikt men hvis det er stavet bare lidt forkert, fatter folk hat og giver mærkelige emojies eller latterlige kommentarer ikke alle er perfekte,

ellers enig i der var en eller 2 der nok selv trængte til og få taget trykket, det har de vel tid til nu 😏

Skrevet
SweettieDK skrev, for 3 timer siden:

Mere billeder uden ophavsret, telefonnumre, adresser, falske beskyldninger som kan ødelægge ens ry/forretning

Jeg forstår din bekymring for sikkerheden, men jeg synes, din logik omkring de tidligere moderatorer halter lidt. Man må ikke forveksle 'en hård linje' med 'reel sikkerhed'. Der findes jo ikke en moderator for hele internettet. Hvis en person virkelig vil en annoncør det ondt eller lække persondata, så stopper de jo ikke, fordi de bliver bannet herinde – så rykker de bare over på Nympho, Reddit eller 180.

Sikkerheden mod hetz og doxing skal ikke afhænge af to specifikke personers temperament eller om de tilfældigvis er online. Det skal ligge i selve sidens fundament og i en effektiv ordensmagt, der tager sig af de grove overtrædelser med det samme. At de tidligere moderatorer slog hårdt ned på bagateller og humor, gjorde jo ikke dig mere sikker mod et leak på en anden platform. Det skabte bare et unødigt dårligt miljø herinde.

Det er netop derfor, det ville give så meget mere mening at inddrage folk, der rent faktisk har fødderne i branchen, som superbrugere. De ved præcis, hvad man skal kigge efter, når det kommer til reel chikane, fremfor at bruge deres krudt på at agere smagsdommere over for os andre. Tror du ikke, at en ordensmagt bestående af folk med reel indsigt ville give dig en langt større tryghed end to moderatorer, der i manges øjne brugte deres magt ret vilkårligt?

Hr Lille Niels skrev, for 3 timer siden:

Det må vel betyde at den handling der udløste advarslen fremover er acceptabel.

Jeg køber ikke helt din logik, Hr Lille Niels. At Admin vælger at slette en række advarsler for at starte på en frisk, er jo ikke det samme som at sige, at dårlig opførsel nu er blevet acceptabelt eller lovligt. Det er en 'amnesti', fordi systemet var knækket, og tilliden mellem brugere og moderatorer var væk.

Det svarer jo lidt til, at hvis en domstol har været korrupt og har dømt folk i flæng for småting, så bliver man nødt til at nulstille sagerne for at sikre retssikkerheden. Det gør ikke de oprindelige handlinger 'rigtige', men det er en erkendelse af, at straffen og måden, den blev givet på, ikke var i orden.

Hele pointen med den nye kurs er vel netop, at vi skal væk fra den der sorte/hvide tankegang, hvor alt enten udløser en hammer eller er totalt frit slag. Vi skal have et forum, hvor man godt ved, at man har trådt ved siden af, hvis man får en venlig påmindelse, uden at det behøver at ende i en officiel advarsel eller udelukkelse med det samme. At du selv kan se, at dit indlæg var dumt, beviser jo netop, at vi som voksne mennesker godt kan finde ud af at regulere os selv, når bare rammerne er rimelige.

Skrevet

Geri: det kommer helt af sig selv, personligt har jeg skrevet flere indlæg i denne måned end det meste af 2026, min statistik ligner lidt sites nedadgående kraftigt ikke mindst i 2025 ikke fordi jeg har nogen advarsler overhoved men shit hvor kunne det have været tæt på med den ustabile politik der blev administreret, jeg har intet personlig imod de 2 mods eller de tidligere der faktisk virker ret fornuftige

Skrevet

Derfor mine point blev fjernet , jeg har personligt ikke ville gøre mere ved det , jeg personligt mente også de var lidt strenge men skal ikke sige de ikke gjorde et godt stykke arbejde nogen gange var de ekstrem effektive

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 17 timer siden:

En del år tilbage i tiden, der havde jeg et ret stærkt brand for rejseberetninger fra ture til Tyskland.

Det har jeg ikke længere, men mine beretninger findes stadig i arkivet.

Jeg må indrømme at jeg ville blive ret ked af det, hvis hele denne historik blev slettet.

Eksempelvis hvis jeg blev banned fra siden.
Det kunne jeg i værste fald lære at leve med, det ville jeg jo også blive nødt til hvis det skete.

Men jeg ville aldrig ønske at EG samtidig, ville slette min historik for alle disse gamle beretninger.
Det ville være et stort tab for mig, hvis det skete.

Mine indlæg og anmeldelser blev ikke slettet. Ingen ud over moderatorer vidste jeg var blevet fjenet tænker jeg. Brugerne vidste ret silkert ikke besked. Følte selv det var sån lidt Stasi artig, at man var fjernet fra jordens overflade, og aftrykket var bare at alt var som om at jeg ikke selv var aktiv mere og roligt fadede ud.

Jeg er forøvrigt meget enig i din betragtning om ejernes og brugernes forhold, og hvad de hver især får ud af det.

Skrevet

Vi er dem der har et tidligere succesfuldt forum Hedomax.com i erindring.

Eroguide.dk opstod i et vakuum, hvor ejeren af Hedomax.com var bortrejst.

Uden at have nogle til at opretholde driften af hans side i hans fravær.

Ejeren var ikke kontaktbar, Hedomax.com sejlede og gik under med fremkomsten af EG.

EG har hele vejen stået for en meget mere professionel drift, end Hedomax.com formåede at etablere.

Midt i alt kritikken af de 2 nu forhenværende moderatorer, og glæden over at de nu er fortid på EG.

Så mener jeg at det er vigtigt at anerkende, at var det ikke for deres store engagement gennem 3 år.

Hvor ejeren ikke selv var tilgængelig, som de burde kunne forvente at han var det.

Så er det måske et spørgsmål, om EG kunne have overlevet i den periode.

Hvis de selv havde valgt at stoppe, for at overlade skibet til dets egen skæbne.

At de ikke selv valgte at kaste håndklædet i ringen, i en kritisk periode hvor det afhang af dem at de holdt skibet i søen.

Var de gået af egen drift, uden som nu at de endte med at blive gået.

Så kunne det i værste fald måske være gået for EG, som det gik for Hedomax.com

Det synes jeg at de bør anerkendes for, og have tak for at de blev til den bitre ende.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Geri skrev, den 1.5.2026 at 11:07:

Men jeg er enig i at Administrator skylder en forklaring på hvorfor han (eller hun) var fraværende mellem den 5. december 2022 og

den 27. marts 2026.

Hvorfor ?? .... Så skal du også forklare dig hvorfor du ikke er her inde ? .. du har jo ingen ting i klemme fordi admin ikke har været her.

Skrevet
Den erfarne skrev, for 8 timer siden:

Det første døgns tid kunne man faktisk godt se hvem der var blevet tildelt den nye superbruger status. Der var et lille våbenskjold eller lign. på profilen. Det er nu væk, jeg ved ikke hvorfor. Men jeg kan da godt fortælle at jeg har fået den nye status tildelt. Det er ikke noget jeg har været i dialog med Admin om, det var bare ændret for et par dage siden, med en besked med info.

Den kan dog ikke bruges til at fjerne spam eller falske indlæg, men kun til at flytte en tråd og godkende en ændring i overskrifter.

Nå, er våbenskjoldet forsvundet!

Jeg er også blevet superbruger. Den "magt" vil er blevet tildelt er forsvindende, og i bund og grund har vi intet at skulle have sagt. Vi kan intet gøre ved brugere, der opfører sig forkert, eller tråde, der afspores. Ej heller fjerne spam og falske indlæg, som du nævner. Så langt hen ad vejen er vi ikke spor anderledes end alle andre brugere på forummet. Vi kan også blot indrapportere, hvis det er noget, der er skidt, og så håbe på at moderator/administrator gør noget ved det.

De fleste forummer har behov for, at der er en form for styring af forummet. Nogle forrummer har mere behov for det end andre. Og dette forum er nok et af dem, som nok har mere behov for det end visse andre.

Så medmindre administrator påtager sig denne opgave, og det er nok en opgave, som kan kræve ganske meget tid, så er det da spændende at se, hvordan det kommer til at gå med "roen" på forummet.

Skrevet
Massage-testeren skrev, for 20 minutter siden:

Hvorfor ?? .... Så skal du også forklare dig hvorfor du ikke er her inde ? .. du har jo ingen ting i klemme fordi admin ikke har været her.

Jeg er jo ikke ejer eller administrator på siden, så derfor er det ikke så vigtigt om jeg er her. Og du kan vel ikke seriøst mene at der ikke har været noget i klemme fordi admin ikke har været her? Så har du ikke fulgt med i hvordan det er gået med siden. Det jeg har i klemme er, at jeg gerne vil have det går godt for siden. Mit mål er i al stilfærdighed, at jeg gerne vil have at det går fremad for siden, og at der kommer nye og spændende indlæg. Jeg er ikke ude på at ødelægge noget - og jeg ønsker ikke det går dårligt for siden.

Skrevet
McLovin skrev, for 1 time siden:

Tror du ikke, at en ordensmagt bestående af folk med reel indsigt ville give dig en langt større tryghed end to moderatorer

Jeg tror vi er begyndt at tale lidt forbi hinanden nok også fordi vi er kommet meget langt væk fra mit oprindelige indlæg.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvem der modererer så længe der er nogen som modererer.

Lige nu er der kun admin selv. Jeg tror ikke på han kan følge med ene mand. Han har forklaret hvad superbrugere kan og andre har også nævnt det. Rette overskrifter og flytte indlæg.

Han skrev også der kun muligvis kommer et nyt moderator team. Og smutter han inden, han fået taget en beslutning om det. Hvor er vi så….

At nogen kan se egne fejl, og nej jeg er ikke den eneste, det betyder langt fra alle kan. Det ved du også inderst inde godt.

Lige kort med hensyn til doxing og de hopper andre steder hen. Det er meget få som gør det i ondskab, mange herinde siger “åh det vidste jeg ikke, jeg ikke måtte”. Men der hvor det bliver farligt for os piger er hvis folk pludselig møder op på adresserne uden aftale. (De forkerte typer).

Så det skal ikke stå i flere dage. Faktisk er 1 minut for meget.

Skrevet
Geri skrev, for 1 time siden:

? Så har du ikke fulgt med i hvordan det er gået med siden. Det jeg har i klemme er, at jeg gerne vil have det går godt for siden.

Prøv lige og kigge hvor længe jeg har været på siden før du siger det i forhold til dig 😀

Skrevet
Massage-testeren skrev, for 24 minutter siden:

Prøv lige og kigge hvor længe jeg har været på siden før du siger det i forhold til dig 😀

Det handler ikke om hvor længe folk har været på siden. Nye brugere kan godt have ret. Det handler om at du tidligere skrev at jeg ikke har noget i klemme fordi admin ikke har været her længe.

Jeg mener i høj grad at brugerne på siden har noget i klemme i forhold til admin og hans opførsel. Lige nu er admin den eneste moderator, og hvis han smutter igen er siden reelt færdig. Er du ikke enig med mig i det?

Prøv at forholde dig til substansen i det jeg skriver i stedet for blot at trække 'jeg har været her længere end dig' kortet.

Redigeret af Geri

Skrevet
Pite skrev, for 18 timer siden:

Var ikke meget for Stapler, syntes skoene tit trykkede. Men en enkle ting, som han indførte var rigtig godt.

NEMLIG:

Når du skriver en anmeldelse , sæt altid navn og geografi i overskriften.

Når du skriver en efterlysning, fortæl altid hvad du søger og hvor.

..., så andre brugere hjælpes videre eller ved om de skal åbne tråden for at bidrage.

Synes nu nok at der er andre - bl.a. mig selv, der burde have æren for at have kæmpet for dette igennem mange år.

Skrevet
ensomfyr skrev, for 19 timer siden:

Ej heller fjerne spam og falske indlæg, som du nævner.

Så er det spændende at se hvad der sker hvis der igen kommer en ny bølge spam, nu der ingen moderatorer er til at fjerne disse, hvis I superbruger ikke kan.

ensomfyr skrev, den 1.5.2026 at 21:12:

Jeg kan flytte en tråd, hvis den er fejlplaceret.

Er det så noget i superbruger følger op på dagligt.

Både ovenstående og dette var både @Stapler og @Bryan Mills gode til at få gjort.

Skrevet
Swarley skrev, for 1 minut siden:

Så er det spændende at se hvad der sker hvis der igen kommer en ny bølge spam, nu der ingen moderatorer er til at fjerne disse, hvis I superbruger ikke kan.

Er det så noget i superbruger følger op på dagligt.

Både ovenstående og dette var både @Stapler og @Bryan Mills gode til at få gjort.

Som superbrugere har vi fået et tilbud om at hjælpe, hvis vi har lyst. Vi har på ingen måde forpligtiget os til det.

Jeg læser jo ikke nødvendigvis denne gruppe hele tiden. Nogle dage kan det være mange gange om dagen jeg kigger ind. Andre gange kan der nok gå flere dage mellem.

Men er vi et antal superbrugere, der tager ansvar, når vi ser en fejlplaceret tråd og flytter den, så kan det nok aflaste administrators moderatorgerning en smule. Men nok også kun en ganske lille smule.

Jeg har selv i 90erne været moderator i nogle online forummer, så jeg ved at der kan være rigtig meget arbejde i at holde sig ajour med indlæg, så man kan være en ordentlig moderator. Man skal holde øje med at tonen er ordentlig. Man skal holde øje med at tråden ikke bliver alt for afsporet. Og så videre. Det kræver enormt meget arbejde.

Mit gæt vil være, at arbejdet som vi superbrugere kan udføre (flytte tråde og godkende nye titler til tråde) kun udgør 2-3 % af det arbejde, som moderatoren er nødt til at lægge i forummet. Som almindelige bruger (og som superbruger) kan jeg jo sagtens lade være med at læse hovedparten af de indlæg, som bliver postet hver eneste dag. Som moderator ville jeg være nødt til at skimme det meste.

Skrevet
ensomfyr skrev, for 3 minutter siden:

Som superbrugere har vi fået et tilbud om at hjælpe

Synes vi mangler at få afklaring på om I blev spurgt eller bare har fået tildelt den status i håb om I vil hjælpe den smule I nu kan. For tænker det også har stor betydning for hvor meget man kan forvente.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.