Hop til indhold

Fjernet moderatorer og ny Superbruger-status

Featured Replies

Skrevet
Swarley skrev, for 15 minutter siden:

Så er det spændende at se hvad der sker hvis der igen kommer en ny bølge spam

Enig omvendt tror jeg ikke det kommer til at ske, og i hvert fald ikke mens kun admin modererer og så længe han er aktivt deltagende på forum. Jeg er af den opfattelse de angreb der var, var hævnaktioner fra udelukkede brugere. (Jeg kan tage fejl).

Nu har de vel ikke noget at demonstrere i mod. Det er tydeligt de fleste med få undtagelser er på deres bedste opførsel pt. Både hyped på den “sejr” de har vundet, taknemmelighed og håb for en bedre fremtid (selvom vi på mange måder går i uvished)

Jeg tror vi ser bedre opførsel fordi selv om der umiddelbart er løsere regler nu, så kan ingen vel heller være i tvivl om de straffe der måtte blive givet pt da i hvert fald er gældende, når de kommer fra Admin.

Vi må se hvad fremtiden bringer

• Svar 137
  • Visninger 9.8k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• ensomfyr
    ensomfyr

Der kan sikkert altid diskuteres, om moderatorerne gør det godt nok. @Stapler og @Bryan Mills har gjort det på deres måde, og jeg synes helt sikkert, at de har gjort set enormt stort arbejde for at f

• SweettieDK
    SweettieDK

Så enig, jeg har taget dybe indåndinger og talt til 10 mange gange siden i går. Og egentlig stadig ikke sikker på jeg er klar til at formulere mig helt pænt. Men den måde @Stapler og @Bryan Mills nu b

• Tak for informationen i denne besked, @Administrator, rart at høre fra dig! 😄😁😆

Postede billeder

Skrevet
ensomfyr skrev, for 24 minutter siden:

Jeg læser jo ikke nødvendigvis denne gruppe hele tiden. Nogle dage kan det være mange gange om dagen jeg kigger ind. Andre gange kan der nok gå flere dage mellem.

Men er vi et antal superbrugere, der tager ansvar, når vi ser en fejlplaceret tråd og flytter den, så kan det nok aflaste administrators moderatorgerning en smule. Men nok også kun en ganske lille smule.

Jeg gik ud fra at i som superbruger og med mulighed for at flytte tråde, at I fik kollektiv besked, når nogle rapporterer at en tråd skal flyttes, det var ikke møntet på at i skulle læse forum igen for selv at tjekke og flytte tråde.

Det var det mit spørgsmål gik på om i fulgte op på rapportering.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 12 minutter siden:

Jeg er af den opfattelse de angreb der var, var hævnaktioner fra udelukkede brugere. (Jeg kan tage fejl).

Nu har de vel ikke noget at demonstrere i mod. Det er tydeligt de fleste med få undtagelser er på deres bedste opførsel pt. Både hyped på den “sejr” de har vundet, taknemmelighed og håb for en bedre fremtid

Lad os se om din tese holder stik, og at det bare var utilfredse brugere.

Skrevet

Jeg synes at Admin skulle oprette et opslag til rekruttering af Superbrugere.

Så kan han se hvad han får af respons, og formulere en skabelon for hvordan Superbrugere kan hjælpe med at moderere siden.

Ud fra de forhåndenværende søms princip og det muliges kunst.

Håber bare han får en brugbar respons, der er i overkanten og ikke i underkanten af hans behov.

Jo mindre tid hver Superbruger skal bruge på opgaven, des større chance er der også for at de forbliver i stedet for at droppe ud.

Funktionen må helst ikke udvikle sig til en svingdør af nye Superbrugere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
SweettieDK skrev, 1 time siden:

Synes vi mangler at få afklaring på om I blev spurgt eller bare har fået tildelt den status i håb om I vil hjælpe den smule I nu kan. For tænker det også har stor betydning for hvor meget man kan forvente.

Den er blevet tildelt og der står at det er frivilligt at hjælpe.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 2 timer siden:

Synes vi mangler at få afklaring på om I blev spurgt eller bare har fået tildelt den status i håb om I vil hjælpe den smule I nu kan. For tænker det også har stor betydning for hvor meget man kan forvente.

Det har andre nu nævnt.

Jeg er ikke blevet spurgt. Modtog en privat besked om at jeg var blevet gjort til superbruger. Jeg tænker, at vi er blevet udvalgt blandt dem, som administrator af en eller anden personlig grund har syntes har haft en god adfærd på forskellig vis. I beskeden stod også:

"Det er helt frivilligt. Vi forventer ikke at du skal gøre noget aktivt - det er bare hvis du har lyst til at hjælpe når du falder over noget. Du kan altid ignorere det og bruge forummet helt som normalt."

Skrevet
Swarley skrev, for 1 time siden:

Jeg gik ud fra at i som superbruger og med mulighed for at flytte tråde, at I fik kollektiv besked, når nogle rapporterer at en tråd skal flyttes, det var ikke møntet på at i skulle læse forum igen for selv at tjekke og flytte tråde.

Det var det mit spørgsmål gik på om i fulgte op på rapportering.

Umiddelbart får vi ingen besked om noget som helst.

Der er dog kommet et menupunkt "Forum" og så "Superbruger" hvor jeg kan finde folks forslag til ændrede titler på tråde. Men jeg får ikke besked om det. Jeg skal aktivt ind og se, og det må jeg personlig nok indrømme at jeg nok aldrig får gjort.

Så jeg skal mest af alt selv opdage forkerte titler eller forkert placerede tråde.

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Jeg synes at Admin skulle oprette et opslag til rekruttering af Superbrugere.

Så kan han se hvad han får af respons, og formulere en skabelon for hvordan Superbrugere kan hjælpe med at moderere siden.

Hvorfor?

Jeg ved ikke hvor mange superbrugere vi er, men i starten var der den lille våbenskjold og de så jeg ved flere af de kendte brugere. Så jeg tænker at vi er nogle steder.

Administrators hensigt med superbrugerne er jo ikke rigtig, at vi skal moderere forummet. Blot præcisere en dårlig titel eller flytte en forkert placeret tråd.

Han har meget tydeligt over for os og også i første indlæg her i tråden angivet, hvad superbrugernes rolle er.

Skrevet
ensomfyr skrev, for 1 minut siden:

Hvorfor?

Ok fint så, men hvor mange superbrugere er der og hvor mange har accepteret rollen?

Det forekom mig bare lidt omvendt bare at udnævne nogle til det, uden først at opfordre til at nogle melder sig.

Men metoden skal da have en chance, og jeg krydser fingre for at det lykkes.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
ensomfyr skrev, for 1 time siden:

Det har andre nu nævnt.

Ok det må jeg ha overset.

Umiddelbart får vi ingen besked om noget som helst.

Så jeg skal mest af alt selv opdage forkerte titler eller forkert placerede tråde.

Tja det er jo så til gengæld en ret vigtigt detalje.

Jeg havde godt forstået hvad i havde af rettigheder, men vi andre kan heller ikke “tagge” jer og forvente noget.

Det lød lidt på ham som noget der var planlagt, men nu som nævnt fremrykket. Men uanset hvornår det var introduceret, ændrer det ikke rigtigt det helt vilde.

Og forvirringen er helt klart opstået fordi det introduceres i samme tråd som fjernelse af mods. Havde helt klart været bedre de to budskaber var adskilt. Og det ikke havde virket som “bare rolig, I får det her i stedet for.”

Skrevet
SweettieDK skrev, for 21 minutter siden:

Ok det må jeg ha overset.

Tja det er jo så til gengæld en ret vigtigt detalje.

Jeg havde godt forstået hvad i havde af rettigheder, men vi andre kan heller ikke “tagge” jer og forvente noget.

Det lød lidt på ham som noget der var planlagt, men nu som nævnt fremrykket. Men uanset hvornår det var introduceret, ændrer det ikke rigtigt det helt vilde.

Og forvirringen er helt klart opstået fordi det introduceres i samme tråd som fjernelse af mods. Havde helt klart været bedre de to budskaber var adskilt. Og det ikke havde virket som “bare rolig, I får det her i stedet for.”

Ja, for superbrugerne er på ingen måde en erstatning for moderatorerne.

Skrevet
Kontant skrev, den 30.4.2026 at 20:40:

Virkelig en god nyhed.

Go weekend 🙂

Jeg den stramme - alt for stramme kurs har ødelagt meget for EG, vi er rigtig mange der ikke mere laver anmeldelser , et forkert ord eller lignede så hedder det advarsel og køleboks , det har virkelig taget en anden drejning siden jeg blev medlem i 2013

Skrevet
AalborgLook skrev, for 22 timer siden:

Det er så nu at Stapler ville lukke tråden.

Der er nu gået 22 timer og det er endnu ikke sket - - daggry forude 😉

Skrevet
Swarley skrev, for 7 timer siden:

Så er det spændende at se hvad der sker hvis der igen kommer en ny bølge spam, nu der ingen moderatorer er til at fjerne disse, hvis I superbruger ikke kan.

Der er en indbygget funktion på siden som skjuler indlæg, hvis det bliver rapporteret som spam af x antal brugere. Det bliver ikke slettet, men skjult så kun moderatorer kan se det. Så jeg kan kun opfordre alle til at rapportere spam indlæg.

SweettieDK skrev, for 6 timer siden:

Jeg er af den opfattelse de angreb der var, var hævnaktioner fra udelukkede brugere. (Jeg kan tage fejl).

Der har været perioder med "rigtigt" spam hvor der kom mange indlæg som med et link opfordrede til at besøge diverse andre svindel sider. Med det formål at oprette profil, love dem alt muligt og lokke penge ud af folk, altså svindel. Det tror jeg ikke har noget at gøre med udelukkede brugere, men bare "almindelige" svindlere som opererer mange steder.

Så er der den anden gruppe som vel kan betegnes som trolls som bare kommer for at skabe splid og uorden. De kan være lidt sværere at spotte, og kan sagtens være hævnaktioner fra udelukkede brugere med ondt i røven. (Jeg kan også tage fejl ))

Skrevet

Der er pt denne oversigt:

Moderator oversigt

Pt står kun Administrator på listen.

https://www.eroguide.dk/forum/staff/

Kunne det være en ide at opdatere denne liste med hvem der er Superbrugere.

Måske en lille beskrivelse af deres funktion og beføjelser.

Samt hvordan brugerne også kan være dem og siden behjælpelige.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden:

Kunne det være en ide at opdatere denne liste med hvem der er Superbrugere.

Nej, de er på ingen måde Staff, de har ikke sagt ja til “frivilligt arbejde”, og skal derfor ikke på nogen liste hvor folk misforstår “titlen” endnu mere.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet
SweettieDK skrev, for 26 minutter siden:

Nej, de er på ingen måde Staff, de har ikke sagt ja til “frivilligt arbejde”, og skal derfor ikke på nogen liste hvor folk misforstår “titlen” endnu mere.

Jeg vil stærkt anbefale at vi brugere undlader at konkludere noget som helst, som var vi selv ejere af siden.

Det er vi ikke!

Vi brugere skal ikke have ret!

Vi kan have uret, og hvis vi har uret så får vi ikke ret bare ved at vi ihærdigt prøver på at få ret.

Vi brugere kan komme med forslag og vores mening, men hvem der er hvad hvornår på siden, og i hvilken en sammenhæng.

Det er ikke op til os brugere at konkludere på, det afgør Admin!

Jeg kan have ret eller uret, Admin træffer egne afgørelser og længere er den ikke.

Faktum er imidlertid at der består den liste jeg linkede til, det har der gjort altid.

Gennem tiden har der stået de moderatorer på listen der til hver en tid har været, vistnok for længe siden 3 eller 4 moderatorer.

Nu står kun Admin på den liste, og jeg mente bare at med en omlægning til en funktion som Superbruger.

Så ville de være naturligt at de kommer med i den oversigt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Jeg vil stærkt anbefale at vi brugere undlader at konkludere noget som helst

Kald det en konklusion hvis du vil. Du spørger jeg svarer med min holdning. Baseret på de info der er lagt op fra en som har fået status som superbruger.

Skrevet

Admin
Skrev!
"Introduktion af Superbrugere
I forbindelse med dette har vi indført det vi har valgt at kalde "Superbrugere". Det er brugere som har været herinde i en vis tid, har et fornuftigt omdømme og generelt er hjælpsomme. De har nu mulighed for at hjælpe med at flytte tråde der ligger forkert. Derudover kan de godkende forslag til ændringer af overskrifter på indlæg.

Almindelige brugere kan nemlig også selv foreslå bedre overskrifter på tråde via en 💡-knap øverst i hver tråd - så får Superbrugerne et forslag de kan godkende eller afvise.

Det er naturligvis fuldstændig frivilligt om de ønsker at bruge disse funktioner, samt hvor tit. Men nu har de muligheden.

NB: Det skal nok lige bemærkes, at dette var en funktion vi egentlig først havde planlagt lidt ude i fremtiden. Men har nu fremrykket den, så der kan være lidt fejl."
https://www.eroguide.dk/forum/topic/213693-fjernet-moderatorer-og-ny-superbruger-status/

Det har du så konkluderet på, det har jeg ikke!
Jeg har kommenteret og er kommet med et forslag.
Du kan få ret og jeg kan få uret, men hvem af os der får ret det afgør Admin!

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 4 minutter siden:

Du kan få ret og jeg kan få uret, men hvem af os der får ret det afgør Admin!

Wow du er i krigs humør jeg er ikke interesseret i ret/uret du stiller et spørgsmål et åben forum. Jeg giver en holdnings tilkendegivelse. Men hvis du ønsker admin ser dit forslag. Tænker jeg du som minimum bør tagge ham. Over and out.

• 3 weeks later...
Skrevet

@Administrator

Når man læser om hvilke advarsler folk har fået slettet, så bliver man jo lidt målløs over at Du, der har været fraværende i x antal år, som efterlod dit moderator team til at kæmpe for dem selv.
Efter regler som Du selv har opsat for sitet.

Hvis de ikke havde været blevet og taget kampen op, så var det her forum da først blevet ødelagt.

Så det er lidt en fallit erklæring af dig og brase ind på denne måde, og strippe dem for deres Moderator titel.

De er grunden til DU stadig har et fungerende site.

Jeg har altid støttet deres linje, selvom jeg os har fået diverse advarsler. Fordi jeg mener det var det rigtige.

Det bliver en sjov fremtid på dette forum. 🙃 (ironi kan forekomme)

BgsCEE7CMAAtYj9.jpg

Skrevet

@Stapler var her og der forholdsvis fornuftig og til at skrive med tak for indsatsen.

@Bryan Mills har jeg kun oplevet som en magtliderlig megalomaniac og forum diktator som derudover var fuld af løgn, nægtede at indrømme egne fejl og truende på en måde som ikke er en moderator værdig. Din indsats vil ikke være savnet du dræbte min lyst til at deltage herinde andet end ekstremt overfladisk og sparsomt.

Om jeg gider være mere aktiv igen må tiden vise.

Skrevet
Den Anonyme skrev, den 24.5.2026 at 15:25:

Efter regler som Du selv har opsat for sitet.

Det er så slet ikke rigtigt. Moderationen var væsentlig mere lempelig før i tiden, hvor der var fire moderatorer på siden. Men da først en og efterfølgende nr to valgte at stoppe, gik de to tilbageværende fuldstændig rouge og fandt selv på at skulle straffe urimeligt små forhold og skræmme gamle aktive og erfarne brugere væk fra sitet.

At admin har fucket godt og grundigt op ved at være fraværende så længe, er en helt anden sag og havde det ikke sket, var moderationen ikke gået fuldstændig amok og begge de herrer havde formentlig begge haft deres rolle herinde.

Admin har gjort det rigtige ud fra situationen, men en seriøs admin burde aldrig have ladet det komme så langt ud.

Skrevet
SoveReign skrev, for 1 time siden:

Det er så slet ikke rigtigt. Moderationen var væsentlig mere lempelig før i tiden, hvor der var fire moderatorer på siden. Men da først en og efterfølgende nr to valgte at stoppe, gik de to tilbageværende fuldstændig rouge og fandt selv på at skulle straffe urimeligt små forhold og skræmme gamle aktive og erfarne brugere væk fra sitet.

At admin har fucket godt og grundigt op ved at være fraværende så længe, er en helt anden sag og havde det ikke sket, var moderationen ikke gået fuldstændig amok og begge de herrer havde formentlig begge haft deres rolle herinde.

Admin har gjort det rigtige ud fra situationen, men en seriøs admin burde aldrig have ladet det komme så langt ud.

Det er jo ikke pointen. Pointen er at moderatorene følger det regelsæt som Administrator har opsat.
Om der er 2 eller 4, gør ikke min pointe mindre korrekt.
4 havde været klart bedre. Men hvem bærer skylden for de manglende moderatorer ?!

Det var først i starten af sidste år de valgte at sige Her til og ikke længere, og folk fik det Offentligt at vide, så de havde en chance for at rette ind, og hvad skete der? Folk troede det var en spøg, og de kunne fortsætte som de plejer.
Ja der var nok en optakt inden da, men folk blev advaret og alligevel blev folk ved.
Så hvis du skal skyde efter nogle, så er det jo netop dem der gang på gang bryder reglerne og tror de er hævet over disse.

De gamle brugere, blev jo egentlig ikke skræmt væk, og det ved du os godt.
De begyndte blot at blive straffet som alle andre. Hvilket er helt fint. Der bør ikke være nogen særstatus, blot fordi man er gammel eller aktiv bruger.

Reglerne er lavet af Administrator, så Moderatorne har jo blot gjort det som de er udvalgt til, at Administrator så nu trækker en masse advarsler tilbage, er fint, men det skal os være på det rigtige grundlag og som en anden bruger os har været inde på, så sker det rigtige grundlag bare Ikke på en eftermiddag.

Hvis han ikke var forsvundet, så var der en chance for at situationen var anderledes.
Hvis han havde sørget for at sætte flere moderatorer ind, før han valgte at trække sig fra rampelyset, så havde det os muligvis set anderledes ud.

Du kender ordsproget, hvis og hvis xxxxxx ..

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.