Hop til indhold
Møffe

Bordellernes bagmænd TV2 dokumentar...

Recommended Posts

Larschristian skrev, for 33 minutter siden:

Du glemmer lige at han tager afstand fra det nu og stopper. 
det er det der er moral og empati. 
og tage ansvar 

Du læser artiklen som fanden læser biblen 

Afslutningscitat fra bunden af artiklen:

 Nej. Det er jo dobbeltmoralsk ad helvede til. Men man lever kun én gang, og ellers skulle jeg jo gå i kloster. Og når man lever i et forhold, hvor der ikke er sex, er det svært. Jeg vil sgu ikke stoppe nu, hvor jeg er 55 år. Så jeg kan ikke sige, at nu gør jeg det ikke mere. Men det har gjort indtryk, det program. For jeg har det ikke særligt godt med at være en del af det her.”

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den form for etik og moralkender vi fra den Katolske kirke :P ;) Synd i hverdagene køb afladsbrev eller gå i skriftestolen om søndagen og synd forfra ugen efter igen og gentag den moralske og etiske renselses proces

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 38 minutter siden:

det er så klamt og usympatisk at fordi fattige piger er i nød er det ok.

Tvang tager alle afstand fra. Udnyttelse er heller ikke sympatisk. Du kender miljøet blandt latinapigerne bedre end de fleste. Hvad ville der ske for de piger, som arbejder i Danmark nu, hvis så godt som alle kunder besluttede sig for at blive væk fra nu af? Spørgsmålet er oprigtigt ment, fordi min bekymring kunne gå på, hvad fremtiden så byder på for de piger. Mere pres fra bagmændene? Yderligere voksende gæld for hver pige? Og hvad bagefter, hvis kunderne stadig bliver væk?

Og nej, spørgsmålet er ikke stillet for at give mig selv en undskyldning for at støtte pigen ved at besøge hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
ppd skrev, for 2 timer siden:

(…)

 

Synes du, at prostitution skal forbydes i Danmark?

-"Ja, hvis det foregår på den måde, hvor der kommer nogle bagmænd og får halvdelen af det, som kvinderne tjener ved at sælge deres krop. Det er jo helt skævt."

Men du har jo selv betalt penge for at få sex? Det hænger jo ikke helt sammen?

-"Nej. Det er jo dobbeltmoralsk ad helvede til. Men man lever kun én gang, og ellers skulle jeg jo gå i kloster. Og når man lever i et forhold, hvor der ikke er sex, er det svært. Jeg vil sgu ikke stoppe nu, hvor jeg er 55 år. Så jeg kan ikke sige, at nu gør jeg det ikke mere. Men det har gjort indtryk, det program. For jeg har det ikke særligt godt med at være en del af det her."

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-04-26-bordelkunde-graemmes-ved-sig-selv-efter-tv-dokumentar

Tak for at dele det. Jeg læste det også godt her til morgen. Man må da antage, at det er vores alle sammens gode @Møffe der også er trådstarter her der er ude og sige lidt – ellers så ret mig.

 

Jeg er bange for, at han har ret i den første del. At miljøet er blevet mere hårdt. At flere af pigerne er presset. Hvorfor jeg netop også synes, det er virkelig godt med en dokumentar som den fra TV2 – jeg har dog kun indtil nu selv læst artikler der fulgt med den og set klip fra den.

 

Men herfra knækker filmen lidt for mig. For han siger så, at man skal forbyde prostitution.


 

Jeg citerer fra TV2: 

 

“Synes du, at prostitution skal forbydes i Danmark?

- Ja, hvis det foregår på den måde, hvor der kommer nogle bagmænd og får halvdelen af det, som kvinderne tjener ved at sælge deres krop. Det er jo helt skævt. “


 https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-04-26-bordelkunde-graemmes-ved-sig-selv-efter-tv-dokumentar


 

Nu kender jeg ikke som nævnt andre steder til, hvor meget en pige ville skulle aflevere til en evt. bagmand. 20/80, 30/70, 50/50. Uanset hvad er det noget rigtig skidt. Men hvis man forbyder prostitution, risikerer man så ikke at gøre det endnu værre for pigerne. Så bliver det måske et mørklagt område. Det er netop en kendt sag, at mange piger oplever måske trusler, vold og pres. Det kunne være fra klienter men også netop fra bagmænd. Og hvis det foregår i det skjulte – kunne det så ikke blive endnu værre?

 

Et andet medlem skriver her:

 

Den_glade_amatør skrev, for 52 minutter siden:

Tvang tager alle afstand fra. Udnyttelse er heller ikke sympatisk. Du kender miljøet blandt latinapigerne bedre end de fleste. Hvad ville der ske for de piger, som arbejder i Danmark nu, hvis så godt som alle kunder besluttede sig for at blive væk fra nu af? Spørgsmålet er oprigtigt ment, fordi min bekymring kunne gå på, hvad fremtiden så byder på for de piger. Mere pres fra bagmændene? Yderligere voksende gæld for hver pige? Og hvad bagefter, hvis kunderne stadig bliver væk?

Og nej, spørgsmålet er ikke stillet for at give mig selv en undskyldning for at støtte pigen ved at besøge hende.

Jeg tror det, man nogen gange netop kan glemme er, hvor kompleks situationen er. At forbyde prostitution kan lyde som en nem løsning.

 

Men man skal huske dels, at det vil ramme de mange GP’er, der faktisk gør det af lyst. Det gælder nok de fleste danske GP’er og da forhåbentlig også en stor del af de udenlandske. Og så samtidig at mange alligevel er presset til det og det så måske kan blive endnu farligere for dem at gøre det.

 

Jeg tror måske snarere som nævnt tidligere, at det er bedre at overveje, om der nogen røde flag omkring nogen af pigerne som man skal være opmærksom på. Lad os sige en pige f.eks. har fuldstændig skæve åbningstider eller lignende. I artiklen på TV2 nævner “Møffe”, at han har set piger med blå mærker. Det ville godt nok heller ikke være godt. Det er dog meget sjældent jeg er stødt på det. Jeg tror kun en gang, jeg har set en pige have skrammer på benet men der svarede hun bare at hun var faldet – jeg tillod mig at spørge hvad der var sket. Det kunne også være helt skæve priser. Nogen af tatoveringerne på pigerne har jeg til tider været lidt mere bekymrede for men igen den slags er svært at vide med sikkerhed.

 

Jeg mistænker også lidt, at pigens prisleje kan spille en rolle, og jeg har netop selv forsøgt at gå lidt rundt om nogle piger, så selvom jeg mest har besøgt udenlandske GP’er, så er de piger jeg har besøgt måske heller ikke helt repræsentative for hvad man ellers kan støde på :)


 

/TheLion

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Møffe super godt indlæg og deltagelse fra dig, du virker ærlig og oprigtig med de moralske problemstillinger der opstår.

Jeg kan sige fra mig selv, så har jeg ikke synderligt meget lyst til at besøge GP længere efter at have set dokumentaren, jeg kan også se tegnene på at det er skidt for pigerne. Synd for dem der nyder det? Tja de er jo nok bare de bedste skuespillere når det kommer til stykket.

Jeg hælder efterhånden også mest til at prostitution skulle forbydes helt, det virker også helt hul i hovedet at noget så primitivt eksisterer i 2024.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 51 minutter siden:

Tvang tager alle afstand fra. 

Ja i teorien.

Adfærden siger det modsatte 

Du siger du tager afstand fra tvang 

Men ved at besøge en pige der er tvunget, støtter du jo tvangen. 

Hvis du skal leve op til dine flotte ord , skal du stoppe med at besøge de kvinder. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

 

Og nej, spørgsmålet er ikke stillet for at give mig selv en undskyldning for at støtte pigen ved at besøge hende.

Jo det er. 

Du indrømmede det selv i din kommentar til mig tidligere. 

Du indrømmede at du havde en egoistisk og liderlig agenda ved at besøge en GP. Også selvom hun var handlet.

Det skrev du fredag kl 14.20 på side 5 i denne tråd

 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stop nu lige dig selv, @Den lille frøken. Det er da en latterlig måde at citere på.

Den lille frøken skrev, for 12 minutter siden:

Du siger du tager afstand fra tvang 

Men ved at besøge en pige der er tvunget, støtter du jo tvangen. 

Hvis du skal leve op til dine flotte ord , skal du stoppe med at besøge de kvinder. 

Jeg besøger ikke piger, hvor jeg har en mistanke om, at hun er tvunget til noget. Har aldrig gjort det, og kommer heller ikke til det.

Den lille frøken skrev, for 12 minutter siden:

Du indrømmede det selv i din kommentar til mig tidligere. 

Du indrømmede at du havde en egoistisk og liderlig agenda ved at besøge en GP. Også selvom hun var handlet.

Det skrev du fredag kl 14.20 på side 5 i denne tråd

Læs lige konteksten igen, frøken! Det klæder dig ikke at beskylde mig for at besøge handlede piger. Dit debatniveau plejer altså at være højere!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændende afsnit, anden del. Brugere på eroguide blir citeret. Låsby Svendsens søn, blir forsøgt opsøgt.

Som mange herinde gennem tiden har skrevet, så er det mange steder ikke pigen man skriver med, men en pimp. Det bevises ved at 1 telefonnummer bruges 12 forskellige steder i dk.

Føj, hvor det grimt og utroligt der ikke gøres noget ved ejere af de huse der bruges til prostitution, når der flere måneder før er skrevet til dem fra politiet.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Tvang tager alle afstand fra. Udnyttelse er heller ikke sympatisk. Du kender miljøet blandt latinapigerne bedre end de fleste. Hvad ville der ske for de piger, som arbejder i Danmark nu, hvis så godt som alle kunder besluttede sig for at blive væk fra nu af? Spørgsmålet er oprigtigt ment, fordi min bekymring kunne gå på, hvad fremtiden så byder på for de piger. Mere pres fra bagmændene? Yderligere voksende gæld for hver pige? Og hvad bagefter, hvis kunderne stadig bliver væk?

Og nej, spørgsmålet er ikke stillet for at give mig selv en undskyldning for at støtte pigen ved at besøge hende.

Den vender jeg lige tilbage på. 
den kræver jeg formulerer det, så det ikke kan misforstås, og har ikke tid pt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 1 time siden:

Stop nu lige dig selv, @Den lille frøken. Det er da en latterlig måde at citere på.

Jeg besøger ikke piger, hvor jeg har en mistanke om, at hun er tvunget til noget. Har aldrig gjort det, og kommer heller ikke til det.

Læs lige konteksten igen, frøken! Det klæder dig ikke at beskylde mig for at besøge handlede piger. Dit debatniveau plejer altså at være højere!

Kommer lige med input til dette. @Den lille frøken og @Den_glade_amatør  

er det ikke sådan at alle tror de besøger piger der ikke er udnyttet eller tvunget. 
Og det ved du om nogen ikke er sandt @Den_glade_amatør det er bare for nemt at sige hun var sød og hun gav god sex. 
når man besøger piger i gamle kontor bygninger ved et værksted eller et lille hus ude på landet fyldt med latina piger. Fra Colombia eller Bolivia what ever. 
tror folk så seriøst at alt er fryd og gammen. 
kan man slet ikke se det er helt galt og selvfølgelig er der nogle der vil udnytte situationen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 49 minutter siden:

udnyttet eller tvunget

Er jeg den eneste, som synes der er ret stor forskel på de to ting? Når en pimp tager halvdelen af omsætning er det udnyttelse, og det er ufedt. Ingen tvivl om det. Men uden at forherlige noget, så er jo ikke det samme som tvang.

Har jeg været sammen med piger, som bliver udnyttet i en eller anden grad? Udnyttet i den forstand, at en del af deres omsætning afregnes til anden side. Ja, det er realistisk set nok vanskeligt at undgå, hvis man besøger udenlandske GPer. Thaier inklusive. I langt de fleste tilfælde er der jo nogen, som hjælper dem til Danmark og sørger for en række praktiske ting. Og som tager sig rigeligt betalt for det. Men piger, som sælger sex under tvang, håber jeg godt nok ikke, at jeg har besøgt. Det er vi altså nogen, sikkert ganske mange, som forsøger at undgå på forskellig vis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 27 minutter siden:

Er jeg den eneste, som synes der er ret stor forskel på de to ting? Når en pimp tager halvdelen af omsætning er det udnyttelse, og det er ufedt. Ingen tvivl om det. Men uden at forherlige noget, så er jo ikke det samme som tvang.

Har jeg været sammen med piger, som bliver udnyttet i en eller anden grad? Udnyttet i den forstand, at en del af deres omsætning afregnes til anden side. Ja, det er realistisk set nok vanskeligt at undgå, hvis man besøger udenlandske GPer. Thaier inklusive. I langt de fleste tilfælde er der jo nogen, som hjælper dem til Danmark og sørger for en række praktiske ting. Og som tager sig rigeligt betalt for det. Men piger, som sælger sex under tvang, håber jeg godt nok ikke, at jeg har besøgt. Det er vi altså nogen, sikkert ganske mange, som forsøger at undgå på forskellig vis.

Må indrømme forstår ikke helt din præmis. 
det er jo ikke enten eller. 
isoleret set ja så er tvunget med pistolen for panden være end udnyttede. 
men udnyttede har mange flere aspekter en bare de bliver lænset for penge. 
der er fastholdelse i miljøet dumme bøde alt mulig andet. 
så tvunget er et No go med udnyttelse og psykisk vold er ok det må pigerne leve med. 
så dem kan man godt besøge eller hvad ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 45 minutter siden:

udnyttede har mange flere aspekter en bare de bliver lænset for penge. 
der er fastholdelse i miljøet dumme bøde alt mulig andet.

Fair pointe. Hvis “fastholdelse i miljøet” dækker over tvang på den ene eller anden måde, så nej tak. Trues pigens familie i hendes hjemland, hvis hun ikke “makker ret” og tjener penge nok her i Danmark, så også nej tak. Er der i din optik forskel på (latina-)pigerne, eller kan alle som en skæres over samme kam?

Ser frem til dit svar på mit spørgsmål fra tidligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 7 timer siden:

. Hvad ville der ske for de piger, som arbejder i Danmark nu, hvis så godt som alle kunder besluttede sig for at blive væk fra nu af?

Det er meget forskelligt. 
Når pimps opdager der ikke er penge i pigerne mere, vil de ikke være interessante for dem mere. Så nogle ville bare kunne tage hjem og dette ville være muligheden for at slippe ud af fastholdelsen. 
 

for andre som skylder penge til udenlandske mafiaer ville nok komme andetsteds hen. 
 

men ved at sende signal til pimps om at vi besøger ikke jeres piger vil gøre vi er medvirkende til en del ville have mulighed for at vælge deres egen fremtid. 
 

men at fast holde pigerne i prostitution ved at sige jeg hjælper dem hvis jeg besøger dem. 
nej tværtimod så længe man besøge pigerne vil bagmænd finde nye piger, når en er slidt op eller blevet for gammel. 
 

Jeg har det sådan at 1 tvunget/udnyttet piger er 1 for meget. 
Og kan vi bare være med til at 50-100 piger slipper ud hvis der ingen kunder er. 
så har vi startet et sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Er der i din optik forskel på (latina-)pigerne, eller kan alle som en skæres over samme kam

Nej alle kan ikke skæres over en karm 

ca. 80-90 % af alle latina pigerne er udnyttet på den ene eller anden måde. 
det er faktisk % jeg har fået fra latina pigerne selv. 
du kan tydelig se forskel på annoncerne og priser. 
latina piger tager gerne 1500 kr. for en time. 
de selvstændige piger tager gerne 1800-2000 kr. for en time. 
de bor gerne bedre og færre piger sammen. 
de bor ikke i et lille hus uden på landet eller nedlagt kontor bygning eller en kældre. 
de er bedre vant. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man er da godt naiv hvis man tror at kvinderne bare kommer herop af sig selv, ALLE SAMMEN. Selvfølgelig er de da i kløerne på mafiaen/skylder penge til nogle. Bare se episode 2 af programmet, hende der fra Colombia siger at "jeg er bange for mafiosoen" og vil derfor ikke fortælle hvordan hun er havnet i danmark og i prostitution. 

Kendte en kvinde fra Sydamerika som jeg lærte at kende som kunde ved hende i marts 2019, i Vanløse. Hun kan "fejre" (fejre og fejre, ja....) 10 år som sexsælger i år. Jeg har snakket med andre kvinder fra sydamerika jeg har besøgt gennem tiden og en af dem var i samme WhatsApp gruppe som sendte jeg kendte og hun havde tilmed på et tidspunkt været samme sted. Hun fortalte så at hende jeg kendte var i store problemer, hvilket man jo godt kan forstå når man har set det her program. 

Hende jeg kendte har "arbejdet" i Herning, Vejle og på Amager, et par dage i Glostrup og så endelig i Vanløse. Kunne intet stille op, ville gerne have hjulpet hende men når hun ikke selv vil tale, ja så er det lidt svært. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skrevet (edited)
Larschristian skrev, for 9 timer siden:

Du glemmer lige at han tager afstand fra det nu og stopper. 
det er det der er moral og empati. 
og tage ansvar 

Synes du blev tavs lige pludselig ;) Er det svært at indrømme at du tog fejl ?

Afslutningscitat fra bunden af artiklen:

Jeg vil sgu ikke stoppe nu, hvor jeg er 55 år. Så jeg kan ikke sige, at nu gør jeg det ikke mere.”

Redigeret af Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, Lige nu:

Synes du blev tavs lige pludselig ;) Er det svært at indrømme at du tog fejl ?

Afslutningscitat fra bunden af artiklen:

Jeg vil sgu ikke stoppe nu, hvor jeg er 55 år. Så jeg kan ikke sige, at nu gør jeg det ikke mere.”

Nej jeg har ikke set programmet. 
men det han skrev her inde gider ikke finde det for din skyld. 
men han skrev noget i stil med at det vil jeg ikke være en del af mere. 
det tolkede jeg som om han havde fået andet syn på sagen. 
Det har han åbenbart ikke kan jeg tolke ud fra det du skriver. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det skrev han @Dillermand Junior 

og jeg tolkede det som han ikke ville støtte det mere. 
 

citat møffe 

 

Men at det er så omfattende, og gennemsyret af: kriminalitet, misbrug, vold, trussler og udnyttelse af andre som dette program viserer... Det er ikke noget jeg har lyst til, at støtte overhovet -og at jeg har gjort det i så mange år, er jo til at grimmes over...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

Det skrev han @Dillermand Junior 

og jeg tolkede det som han ikke ville støtte det mere. 
 

citat møffe 

 

 

Men at det er så omfattende, og gennemsyret af: kriminalitet, misbrug, vold, trussler og udnyttelse af andre som dette program viserer... Det er ikke noget jeg har lyst til, at støtte overhovet -og at jeg har gjort det i så mange år, er jo til at grimmes over...

Ja det er noget modsigende, han siger både at han ikke har lyst at støtte det men også at han ikke vil stoppe og ikke kan sige han ikke gør det mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 28 minutter siden:

Ja det er noget modsigende, han siger både at han ikke har lyst at støtte det men også at han ikke vil stoppe og ikke kan sige han ikke gør det mere.

Ja måske han selv kommenterer på det på et tidspunkt :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 10 timer siden:

Nej men jeg synes at det er sjovt at du betegner det som empati og moral når Møffe skriver han godt vidste der var ting galt men fortsatte alligevel eller han stort set indrømmer at selv om han har det dårligt med det så kan han ikke love at han vil ændre adfærd. :rolleyes:

Jeg behøver ikke stå til regnskab overfor nogen -andet mig selv, og det er også galt nok! At ændre "adfærd" tager tid -og er en proces, jeg har været igennem -de sidste år. Både ved besøg, men også herinde på eg., hvor mange problemstillinger har været vendt -det har ændret min indstilling og syn på mange ting, på godt og ondt.

Det er mange ting jeg forklarede/ sagde som ikke er med i artiklen.

Jeg har vilje til det skal ske en ændring. Efter jeg så den første dokumentar -Kunne jeg pludselig se det hele i et større perspektiv -også fordi der kom meget tæt på. 

Jeg er ikke bedre end nogen andre, og er ikke hellig/frelst i forhold til andre. Men jeg har taget en beslutning, og den vil jeg kæmpe for at overholde;-) Men jeg har ikke tænkt mig at stoppe med, at være sammen med thaier (kommer aldrig til at ske;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 5 minutter siden:

Men jeg har ikke tænkt mig at stoppe med, at være sammen med thaier (kommer aldrig til at ske;-)

Hvis det er Thaier på bordeller så er det vel så som så med forandringen og bagmændene får fortsat tjent lidt på dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...