Hop til indhold
Møffe

Bordellernes bagmænd TV2 dokumentar...

Recommended Posts

JenniferRomantica skrev, for 23 minutter siden:

For nogle mennesker, blandt andet dem der er tvunget ud i det enten pga trusler eller pga nød, kan sexsalg være lige så skadeligt som et stofmisbrug.. 

Men er problemet så ikke truslerne og nøden, mere end det er sexsalget? Hvis sexsalget kan være så farligt for nogle mennesker, burde det så ikke forbydes helt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden:

Men er problemet så ikke truslerne og nøden, mere end det er sexsalget? Hvis sexsalget kan være så farligt for nogle mennesker, burde det så ikke forbydes helt?

Du kan ikke forbyde sex, som du forbyder narko og Euforiserende stoffer. Sex er der bare og vil altid være en bytte eller handelsvare udover at det også er en kærligheds akt.

men man kan prøve at skabe bedre vilkår for købesex og derved ødelægge forretningen for krimminelle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har set en del dokumentar film om diverse emner og også oplevet at det i høj grad er et spørgsmål om hvordan journalisterne vælger at skære og klippe, der afgør hvordan helhedsindtrykket bliver.

Jeg er helt enige med dig i at der flere eksempler på vinklinger for dramaets skyld i dokumentarer eller i værste tilfælde decideret manipulation og fordrejning desværre. 

Så skepsis overfor dokumenterer skal der værre lidt af og måske er den gode vej som vi gør her ikke at tage dem som den endegyldige sandhed eller umanipulerede ægte virkelighed men derimod som et oplæg til debat og grund til selvrangsagelse og at forholde os til at der kan være nogen negative sider i branchen og hvordan er vi så vores eget ansvar modent og gør hvad vi kan for ikke at støtte der hvor vi gør skade på andre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 14 minutter siden:

Det samme gælder for de kvinder hvor bagmænd presser dem ud i prostitution eller hvor markant gæld tvinger dem til at sælge sig selv mere end deres fysik eller psyke har godt af og kan klare. Spørger du dem om de ønsker dine penge og at servicere dig i øjeblikket så vil det virke uoverskueligt og umuligt at afvise dig fordi vold fra bagmændene, trusler på ens families liv fra bagmænd eller bare den økonomiske gæld og tyngden af hvordan man kommer ud af den på anden vis virker urealistisk og uoverkommelig. 

Spørger du dem efter de er kommet ud af det efter et exit program så er svaret mere konsekvent og direkte og det er næppe pæne tanker om de mænd der udnyttede hendes udsatte situation dengang og det vil føles som overgreb det der foregik. 

God argumentation, og godt beskrevet. Jeg er nok heller ikke så uenig med dig. Og med @nillerniller også, egentlig. Måske mangler jeg bare den mellemregning, hvor kunderne bliver borte fra pigen, som så til gengæld oplever endnu større pres fra bagmanden og måske tvinges til at skulle tilbyde ydelser, som ellers ikke skulle. Eller sætte priserne ned, så det ender med flere kunder per dag. Eller hvad tænker du bliver resultatet for pigen, hvis en stor del af hendes kunder vælger hende fra? Er det bare den nødvendige hårde fase, som pigen skal igennem, eller hvad?

Jeg synes ikke, det er helt så sort/hvidt, som nogen gerne vil fremstille det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 6 minutter siden:

Hvis sexsalget kan være så farligt for nogle mennesker, burde det så ikke forbydes helt?

Problemet med den logik er at totalforbud aldrig har virket det gjorde det ikke i USA da Volstead acten gjorde alkohol ulovligt  og den organiserede kriminalitet og mafiaen voksede og blev en magtfaktor i USA som en konsekvens af det forbud. 

Det har heller ikke virket med narkotika hvor USAs war on drugs er en farce ikke engang deres egne læger eller efterretningstjenester har kunnet holde nallerne fra de store penge ulovlige stoffer frister med og nu kigger man flere steder i retning af ordnede legaliserings løsninger. 

 

Et totalforbud vil ikke stoppe trafficking eller de mest udsatte kvinder men forholdene kan forværres yderligere hvis prostitution og sexkøb kun kan foregå helt skjult og hemmeligt under endnu mere kummerlige forhold fordi risikoen er større for piger og bagmænd. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 10 minutter siden:

Problemet med den logik er at totalforbud aldrig har virket

Et totalforbud vil ikke stoppe trafficking eller de mest udsatte kvinder men forholdene kan forværres yderligere hvis prostitution og sexkøb kun kan foregå helt skjult og hemmeligt under endnu mere kummerlige forhold fordi risikoen er større for piger og bagmænd. 

Enig. Spørgsmålet var også mest retorisk, da jeg ikke synes, at @JenniferRomanticas sammenligninger helt holdt vand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 6 minutter siden:

mangler nuancer

Så nævn dem. Gerne med noget bevis, stats, doku, domme. ALT og alle, der bor tæt på, er myndighed, organisation som Reden fx, tidligere dømte, sammenhold med det, cnn og andre mastodonter har optrevlet i  deres hjemlande eller Spanien, hvor de typisk fragtes til først, vidner som tidligere chauffører eller de få kvinder, der har turret og kunnet vidne indenfor tidsfristen modsiger dine 'nuancer' og din 'tro'. 

Men prøv gerne at forklare konkret, hvad du tror, en columbia eller nigeria kvinde gør fra hendes hjemegn for at finde vej til Hvam? 

Den_glade_amatør skrev, for 10 minutter siden:

andre tråde er det fremført, at de pressede piger ofte ikke oplevede timerne med sexsalg som de værst

Hvilke: links? Baseret på folk som Lion og andre, der er empatiske og siger mange tak, når de er færdige.

Hvor mange tror du så, antal eller %, vi taler.om, der er ok med det, ikke føler, sexen 10 gange dagligt er det værste og tilfredse med de trods alt får nogle pwnge modsat i  eget land pga fattigdom? 

Og gør det så kundens ansvar mindre? Skal kunden stadig bare gemme sig bag uvidenhed, jeg så ikke signalerne og hun er ikke slået (efter hvad jeg kunne se), så hun er nok ikke handlet?

Den_glade_amatør skrev, for 13 minutter siden:

der også kan være andre pointer

 Nej, du retfærdiggør kunders VALG i Danmark med at de ellers ville få tæsk, bare være i andre lande eller dø uden penge. Underlig logik.

Hvorfor ikke bare forholde sig til fakta fra alle involvererede parter, altså andre end de 3-4 parter, der jo åbenlyst er i en interessekonflikt, fordi de selv vinder ved denne udnyttelse: bagmænd (det du kalder kontakter som dit rejsebureau eller ejendomsmægler, der får noget for ulejligheden), chauffører og stråmænd, udlejere og.....dada, KUNDER! 

Utroligt hvor mange, der ikke bare ser fakta og som Møffe bliver chokerede og tænker: det der, det vik jeg fandme ikke være en del af mere. Og trods ingen 100% garanti, researcher meget mere for signaler, hvis man ingen logisk sans og fornuft har, og så bare holder sig fra alle, man er usikre på. Så nemt er det da <_< lad nu være at gøre det sværere, end det er. Ansvarsflugt. 

Du bruger også mere tid på at negligere det, retfærdiggøre det og ganske simpelt at forholde dig til det viste. Pudsigt at naboer, politi, politikere og os, med bare lidt logik, udemærket ved, hvad der foregår. Men kunder ikke gør :D

Om det er 100 steder eller 92 steder eller 78 er underodnet, medmindre du 100% ved, hvilke steder af dem, du besøger, er med frivillige. Man har et valg. Det vælger de fleste kunder så ikke at tage. Og bruger så tid på at retfærdiggøre sig selv og hvorfor de ikke kan tage det valg. 

Du tror, TROR, at kvinder i tusindevis fra Equador og Nigeria har ærlig viden om, hvad de skal lave i Danmark. At nogle helt almindelige kontakter 'hjælper' dem. Og de er frie og kan rejse eller stoppe, så snart de vil. 

Undskyld men det er simpelthen for naivt!

Så er det fordi, du ikke vil forholde dig til virkeligheden. 

At kvinder i ulande måske dør eller skal leve i armod resten af deres liv, kan da aldrig retfærdiggøre det, vi igen ser rullet ud. Aldrig. Ligesom ham, der mente, at uden disse kvinder, ville der ske flere skilsmisser. Og hvad så. 

Du (lyder som om at du) sidestiller disse kvinder (ja, du kender 7, der er her frivilligt eller spurgt, om de helst vil ha kunderne skrider eller bliver, svarer bliver) med det T rejse i Kibbutz for at arbejde eller på cruise skib eller campingplads ved Gardasøen i kummerlige forhold, lang arbejdstid og lav løn. 

Kan du selv se, hvad forskellen er?

Det er nok ikke alle, der er HANDLET som I kidnappet eller har en pistol for tindingen selv eller imod deres familie the i hjemlandet. Igen, de fleste danskere også mænd, går op i børnesikkerhed ift fritidsjob, ordentlige forhold for byggearbejdere, kontrol med levnedsmidler, ALT ANDET, bare ikke lige så meget for disse kvinder. Og evnen til at finde 'pointer'og bortforklaringer er godt nok stor. Hold da.op. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 25 minutter siden:

Eller sætte priserne ned, så det ender med flere kunder per dag. Eller hvad tænker du bliver resultatet for pigen, hvis en stor del af hendes kunder vælger hende fra? Er det bare den nødvendige hårde fase, som pigen skal igennem, eller hvad?

Jeg synes os kunder der har evnen udover egen lidderlighed skal fravælge de kvinder der udnyttes fordi det er det etisk rigtige og det eneste vi kan gøre i situationen. 

Det ændrer dog ikke noget fordi der er massere af mænd / kunder der er ligeglade hvor et billigt tilbuds knald er vigtigere eller hvor gadepiger nærmest er en fetish. 

Men humlen er også at vi kan ikke ændre det vi kan gøre vores del til ikke at udnytte de udsatte kvinder de af os der vælger det men vi kan ikke løse problemerne. 

Løsningen skal komme politisk og lovgivnings mæssigt men der er problemet bare at politik idag er reduceret til hurtige uigennemtænkte overfladiske love der enten er rent symbolik og signalpolitik ( Her er dyresex loven et glimrende eksempel den lov har absolut ingen effekt og er ubrugelig for politiet og retsvæsnet om ti år hvis man evaluerede den lov så ville den have ført til ingen eller højst en lille håndfuld domme men mest sandsynligt 0 domme). 

Sekundært er lovene forhastede og mangler indsigt i de mere komplicerede forhold og problemer bag helt konkret en grundig undersøgelse af forholdene for alle der sælger sex både de udsatte og dem der gør det frivilligt og af lyst og hvordan deres erfaringer og brancheorganisationers erfaringer kan byde ind med løsninger på en løsning om organiseret lovlig sexkøb. 

Men statsministeren har allerede valgt at fnyse hånligt af sexkøberne og fokusere kun på at måske man skal kigge på forbud, en strategi der aldrig virker. Og igen så mangler man visioner og griber ikke problemet seriøst an hvis man letkøbt kun skælder ud og ser ned på sexkunderne, for vil man prøve at ændre sexkunderne så er eneste nogenlunde realistiske vej at undersøge og forstå sexkundernes logik og bevæggrunde og så arbejde ud fra det og ikke baseret på du er dum vi lavet en lov rettet mod dig. 

Redigeret af Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 29 minutter siden:

Men er problemet så ikke truslerne og nøden, mere end det er sexsalget? Hvis sexsalget kan være så farligt for nogle mennesker, burde det så ikke forbydes helt?

Man fjerner vel ikke nøden i de lande med et snuptag. Af flere grunde. Fjerne bagmænd svarer vel til at fjerne mafiaen med tråde overalt og i højeste kredse. Hvad skal man så? Fjerne kunder? Umuligt. Ulovliggøre det som flertallet af Europæiske lande? Det skaber iflg flere eksperter bare skjulte og kummerlige forhold, netop trusler, sexturisme.

Mit bud er en slags Belgien-New Zealand model med registration (af flere ting), samarbejde med fx ngoer i de fattige lande (regeringerne er jo ofte motorist ikke til at stole på ift OPLYSNING rettet mod kvinderne, sker allerede i Lagos mener jeg). Da de jo ofte LYVES for. De skal arbejde som hushjælp og rengøring. 

Men ift Danmark og lige nu, er det nok udlejerne (dem med stråmænd), man skal jagte. Som politiet også nævner, bla med ny strategi ift fysisk besøg og juridisk kunne bevise, at der foregår prostitution på stedet og så have lovhjemmel til at bede dem fjerne pigerne, hvis.de fx har været igennem Spanien, så de har lovlig adgang via EU til ophold i Danmark. 

I dette burde naboer (mon kunderne tænker på den utryghed, det kan give dem) OG kunderne kunne hjælpe med anonyme tip. 

Men hvis man bare holder sig for øjnene og nægter at tage ansvar, så er politiet jo alene om at stoppe det her.

Behov og besøg betyder gevinst og fortsat udnyttelse og det er udnyttelse, uanset hvordan du prøver at pakke det ind. 

https://www.thestkittsnevisobserver.com/fifteen-colombian-and-ecuadorian-women-have-been-rescued-from-a-brothel-in-spain/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 5 minutter siden:

Det ændrer dog ikke noget fordi der er massere af mænd / kunder der er ligeglade hvor et billigt tilbuds knald er vigtigere eller hvor gadepiger nærmest er en fetish. 

Men humlen er også at vi kan ikke ændre det vi kan gøre vores del til ikke at udnytte d

Tak. Ganske korrekt. Man kan også bare tillægge sig den arrogante holdning i alt, at det ikke nytter noget og fjerner udnyttelse af kvinder eller fattige kår for disse kvinder. Sikke dog en omsorg pludselig fra nogle sexkunder. Samme kan man gøre med klima, miljø, sortere affald, smide affald. 

For det ændrer jo ikke noget alligevel!

Måske nytter det lidt? Måske nytter det lidt meget om 20, 40 eller 100 år. Det kan vi jo være ligeglade med, da jorden er gået under til den tid. Og man som sexkunde jo har sit behov for sex ensomhed fjernelse eller noget 3. 

Vild tanke: det man man finde og få eller betale sig fra lovligt, under ordnede forhold, sikre sig mest muligt. 

Man har ALTID et valg. Eller er alle mandlige sexkunder blevet uselvstændige, uden øjne og det frie valg? 

Tak @Dillermand Junior

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig, @Dillermand Junior. Fin analyse og beskrivelse.

nillerniller skrev, for 11 minutter siden:

Så nævn dem. Gerne med noget bevis…

Jeg sidder med en fornemmelse af, at uanset hvad jeg måtte svare dig, så kommer du bare med samme svada for 10. gang uden at forholde dig til, om din argumentation mon er dækkende for alle i alle situationer, eller ej. Sagt med andre ord: Jeg synes, at problemstillingen er mere nuanceret, end du lægger op til, men jeg tror ikke, at mine kommunikative evner rækker til at forklare dig det. Beklager. Så må jeg leve med, at du mener, at jeg ikke forholder mig til virkeligheden, selvom jeg ikke er enig med dig i det udsagn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 16 timer siden:

Jeg må indrømme, at jeg jo nærmest kun besøger thaier. Og uanset hvad, tror jeg ikke på nogen af dem, får det jeg betaler (det fulde beløb) selv medmindre det er mutter selv -og de kører ikke butikken alene -det vil sige der er andre piger der arbejder korter eller længere tid... -Det er et samarbejde på tværs af landet... Uanset om jeg kører til Kolding, Ringsted eller Korinth. Er jeg overbevist om det foregår noget ulovligt/lyssky aktiviteter i en eller anden form. Og det de fortælle mig er halve sandhed i bedste fald -det er jo ikke noget nyt... Men at det er så omfattende, og gennemsyret af: kriminalitet, misbrug, vold, trussler og udnyttelse af andre som dette program viserer... Det er ikke noget jeg har lyst til, at støtte overhovet -og at jeg har gjort det i så mange år, er jo til at grimmes over...

Selv om jeg udmærket ved det foregår i Thailand på samme måde eller meget værre... Det er sørgeligt.   

Hej Møffe,

Jeg er en af journalisterne bag dokumentaren. 

Jeg synes virkelig, at det er interessant, hvad du skriver om dine oplevelser her. Er der mulighed for, at jeg må ringe til dig? Ellers send mig en mail på [email protected].

Det bliver naturligvis behandlet anonymt og fortroligt, hvis det ønskes.

Hvis andre herinde har viden, som I gerne vil dele med os, må I også meget gerne kontakte mig på min mail. Det bliver selvfølgelig også behandlet fortroligt.

Jeg kan tilsyneladende ikke skriver flere kommentarer herinde, så hvis nogen vil i kontakt med mig, så er I nødt til at kontakte mig på min mail ellers kan jeg ikke svare :)

Mvh

Søren Kramer

Redigeret af MuldvarpenSøren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 52 minutter siden:

lave dokumentar, kan være en beskidt forretning hvor personer hænges urimeligt og unødvendigt ud.

Helt enig i at medierne vinkler ting, som de vil. Har dog svært ved at se, hvem i de sidste 2 årtiers dokumentarer og domme er hængt ud: har du nogle konkrete eksempler, eller er det bare en tro?

Ved ikke, om det er unuanceret at påtale kundernes manglende ansvar, når man samtidig bare de sidste 2 timer ser klart flertal af anmeldelsetlr og efterlysninger om netop sådanne annoncer med ikke voksne fra europa kvinder, der er new og arbejder stort set non stop og tit på kendte adresser tidligere fra domme. 

Hvis du med nuancer mener en debat generelt ift rufferiloven, ordnede forhold som i Belgien, kontrol og hvordan man fjerner disse udlejere, så en tjekke eller Jennifer kan arbejde trygt til gavn for kunderne uden gene for naboerne, så ja. Og ja, mediefortællinger om det, ville måske holdningsændre nogen (tvivler, ikke mange imo desværre). Desværre fordi prostitution kan gavne så mange og så meget. Handicappede, ensomhed, bedstefar, partner med dødsyg kone, den unge fyr første gang, måske mindske selvmord, skilsmisser, overfald. 

Men det er jo en enorm bred snak med ekstremt mange partere også International ift samarbejde netop for at undgå alle slags ufrivillige sexarbejdere.

Fokus i denne doku er mere udlejeres udnyttelse med stråmænd og et hav af kunder samt kvindernes situation fx med den mangelfulde hjælp og politiets ressourcer trods den nye lov og strategi.  

Har du noget konkret til at stoppe dette? Udover alt det logiske som flere ressourcer og kundens ansvar? 

Slowman skrev, 1 time siden:

Jeg tror at der fint kunne laves en dokumentar om birdelvirksomhed i Danmark, hvor tingene foregår på langt mere rimelige vilkår. Ikke lovlige, men langt, langt bedre

Altså, du tror, der er bordeller i DK, ulovlige (hvordan ulovlige, de ikke betaler skat og er registreret som virksomhed?), der er rimelige: hvordan rimelige og for hvem? Mener du de østeuropæere, der ikke er en del af 'banden', der via kontakter og årelang erfaring også med helt almindelige firmaudlejere i fx Esbjerg og Kolding, blot lejer steder til normal husleje, tjener masser af penge, måske opgiver alt eller en del af indtægten til skat og som sådan ikke hader arbejdet og generelt giver soso tilfredshed hos kunderne trods falske fotos tit. 

Har du noget link til steder i Danmark, hvor dette ulovlige men rimelige bordelvirksomhed findes? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 26 minutter siden:

Helt enig, @Dillermand Junior. Fin analyse og beskrivelse.

Jeg sidder med en fornemmelse af, at uanset hvad jeg måtte svare dig, så kommer du bare med samme svada for 10. gang uden at forholde dig til, om din argumentation mon er dækkende for alle i alle situationer, eller ej. Sagt med andre ord: Jeg synes, at problemstillingen er mere nuanceret, end du lægger op til, men jeg tror ikke, at mine kommunikative evner rækker til at forklare dig det. Beklager. Så må jeg leve med, at du mener, at jeg ikke forholder mig til virkeligheden, selvom jeg ikke er enig med dig i det udsagn.

Men du er jo ukonkret. Samme svada hver gang med at du tror, der er nogle, der ved, hvad de rejser fra columbia til danmark for at skulle. Eller måske tror du, at de opdager det, men affinder sig med det (fordi kunderne er søde og de ingen alternativ har og har gæld til flybillet og hjælpekontakterne, som de vel har betalt af en dag og så bare kan rejse hjem)? 

Virkeligheden sidste 15 år via razziaer, domme, dokumentarer, pokiti og myndigheder viser vel det modsatte af det, du tror.

Konkret: fortæl hvordan du tror kvinder fra sydamerika og afrika kommer til DK? 

Hvordan er situationen med udenlandske prostituerede ift dokumentaren nuanceret?

At du tror, nogle er her frvilligt? Det tror jeg også. Bare ikke fra de lande og på den mådee, det igenigen vises på TV2. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 28 minutter siden:

Virkeligheden sidste 15 år via razziaer, domme, dokumentarer, pokiti og myndigheder viser vel det modsatte af det, du tror.

Nej, det gør det jo ikke. Det viser, at du har ret i, at der foregår udnyttelse på den måde, du beskriver. Det viser til gengæld ikke, at det KUN foregår på den måde, du beskriver. Har du mere ret end uret? Ja, det tror jeg.

nillerniller skrev, for 31 minutter siden:

Konkret: fortæl hvordan du tror kvinder fra sydamerika og afrika kommer til DK?

Jeg tror, de bliver lokket med udsigten til at tjene, hvad der for dem er mange penge. Du gætter på, at du ret i, at langt fra alle er klar over, at der skal sælges sex. Den slags humbug tager jeg selvsagt også afstand fra. Du har nok også en pointe i, at den slags snyderi udgør de fleste tilfælde. Men nogen af de piger er rimelig kvikke, så kan det afvises, at de godt ved eller har en fornemmelse af, hvordan hun skal tjene sine penge?

nillerniller skrev, for 37 minutter siden:

Men du er jo ukonkret

Ja, for jeg har ikke konkret viden på området. Jeg tror bare ikke, at din udlægning tegner det fulde billede.

nillerniller skrev, for 39 minutter siden:

At du tror, nogle er her frvilligt? Det tror jeg også. Bare ikke fra de lande og på den mådee, det igenigen vises på TV2.

Jeg er enig med dig i, at der nok er forskelle, når man sammenligner, hvordan piger fra forskellige lande er endt med at sælge sex i Danmark. Men også fællestræk, blandt andet at nogen snydes hertil med løfter om høj indtjening på anden vis end sex og så ender med at sælge sex mod sin vilje. Det bifalder jeg lige så lidt som alle andre, faktisk overhovedet ikke, og dem forsøger jeg at styre udenom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 1 time siden:

Men er problemet så ikke truslerne og nøden, mere end det er sexsalget? Hvis sexsalget kan være så farligt for nogle mennesker, burde det så ikke forbydes helt?

Jeg tænker det er og bør være begrænser hvad man kan forbyde folk at gøre med deres egne kroppe.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 17 minutter siden:

rimelig kvikke

Kvikke eller blot online og i kontakt med venner, bekendte, familie og en som kender en og efter årtier med sex trafik mod Europa, ja, så er nogle nok vidende om, at det handler om prostitution. Bare ikke som det reelt er (antal, arbejdstid, husleje). Ellers må du jo vitterligt tro, at de ved det hele, får det fortalt som i en hverveannonce og så drager afsted måske med en gæld for transport uanset om.det er fly fra Benin til Billund eller i både som migranter sørget for af flinke mennesker, der bare skal have en liiiiiiile biiiite betaling som tak for praktisk hjælp. 

Årtiers oprullende dokuer fra alle lande i Europa modbeviser din tro. Man kan bare gå i gang med at kigge.

Er der nogle, der bliver i erhvervet, er der nogle, der er totalt mutters alene uden sprog og kontakter, så de ikke kan vende hjem (eller tror du de flinke mennesker hjælper dem hjem igen?), er der østeuropæere, det en anden vist kaldte stærke, modne kvinder, der VED det forlods og frivilligt rejser og bliver uden skat eller helt lovligt som Jennifer og andre...jada. og ja, de historier kan man da fortælle. 

Det er der jo rig mulighed for nu, en journalist er kommet ind. Mail ham med al viden, erfaring, fakta, gode som dårlige historier, husleje, priser for sex, falske fotos, chauffører, adresser......

Alle er vel interesseret i fuld åbenhed, så alt det negative, de udnyttede kan fjernes og deem, der vil prosttituere sig og betale skat, kan gøre det.

Den_glade_amatør skrev, for 27 minutter siden:

forskellige lande

Mon ikke. Ville og kunne du bare rejse til Equador uden at kunne sproget eller have hjælp OG så finde Hvam eller Bramming og leje hos en udlejer og lave annoncer på AL, du fandt ved at google sex adds på spansk? 

Var nu helller ikke for at jagte dig, du deltager jo dog i debatten. Og må da tro, du er i stand til aktivt at styre uden om de værste udnyttede piger. 

Har du set de kæmpe billboard reklamer i afrika, der advarer piger mod at rejse til Europa til prostitution? Kan ikke huske, hvor jeg så den...CNN? 

Husk at mail journalisten 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 5 timer siden:

Man fjerner vel ikke nøden i de lande med et snuptag. Af flere grunde. Fjerne bagmænd svarer vel til at fjerne mafiaen med tråde overalt og i højeste kredse. Hvad skal man så? Fjerne kunder? Umuligt. Ulovliggøre det som flertallet af Europæiske lande? Det skaber iflg flere eksperter bare skjulte og kummerlige forhold, netop trusler, sexturisme.

Mit bud er en slags Belgien-New Zealand model med registration (af flere ting), samarbejde med fx ngoer i de fattige lande (regeringerne er jo ofte motorist ikke til at stole på ift OPLYSNING rettet mod kvinderne, sker allerede i Lagos mener jeg). Da de jo ofte LYVES for. De skal arbejde som hushjælp og rengøring. 

Men ift Danmark og lige nu, er det nok udlejerne (dem med stråmænd), man skal jagte. Som politiet også nævner, bla med ny strategi ift fysisk besøg og juridisk kunne bevise, at der foregår prostitution på stedet og så have lovhjemmel til at bede dem fjerne pigerne, hvis.de fx har været igennem Spanien, så de har lovlig adgang via EU til ophold i Danmark. 

I dette burde naboer (mon kunderne tænker på den utryghed, det kan give dem) OG kunderne kunne hjælpe med anonyme tip. 

Men hvis man bare holder sig for øjnene og nægter at tage ansvar, så er politiet jo alene om at stoppe det her.

Behov og besøg betyder gevinst og fortsat udnyttelse og det er udnyttelse, uanset hvordan du prøver at pakke det ind. 

https://www.thestkittsnevisobserver.com/fifteen-colombian-and-ecuadorian-women-have-been-rescued-from-a-brothel-in-spain/

Du kan tilføje Schweiz til Belgien-New Zealand model.

Deres model er den eneste jeg har hørt om, hvor den giver mening ifht. Branchen.

Der er tilknyttet en betjent til pigen i det område hun arbejder, som hun får kontakt nummer på og vist os et akut nummer.

Der er ordnede forhold iform af udvidet sundhedsordning, dog betaler de selv for denne. Ellers er de jo som EU-borgere dækket som os andre igennem EU medlemskabet.

Og de kan maks arbejde der 3 måneder på et år.

Fik det kort fortalt af en GP der kommer der jævnligt.

Jeg er så ikke helt sikker på, hvordan det foregår med ikke EU borgere, men mon ikke det er samme princip. 

Denne model ville jeg gerne se indført i Danmark, måske med modikationer. 

Men som du selv er inde på, NGO, organisationer der har dette som deres eneste opgave, at hjælpe kvinder i disse brancher.
Lad dem stå for alt det praktiske og lad dem samarbejde med Politiet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MuldvarpenSøren skrev, for 5 timer siden:

Hej Møffe,

Jeg er en af journalisterne bag dokumentaren. 

Jeg synes virkelig, at det er interessant, hvad du skriver om dine oplevelser her. Er der mulighed for, at jeg må ringe til dig? Ellers send mig en mail på [email protected].

Det bliver naturligvis behandlet anonymt og fortroligt, hvis det ønskes.

Hvis andre herinde har viden, som I gerne vil dele med os, må I også meget gerne kontakte mig på min mail. Det bliver selvfølgelig også behandlet fortroligt.

Jeg kan tilsyneladende ikke skriver flere kommentarer herinde, så hvis nogen vil i kontakt med mig, så er I nødt til at kontakte mig på min mail ellers kan jeg ikke svare :)

Mvh

Søren Kramer

Det kan du efter 24 timer. :)

Velkommen til 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en meget lang debat tråd. Jeg har ikke fået læst det hele så måske har andre skrevet omtrent det samme som jeg nu gør. Men for mig at se er pigerne blevet efterladt i et limbo i Danmark hvor prostitution er tilladt mens hvordan ikke er reguleret. Enten skal det forbydes som i Sverige hvilket nok ville være gavnligt for mig eftersom jeg måske nok ville stoppe men måske ville det øge sexturisme til lande hvor forholdene er værre. Men ellers skal det reguleres hvordan det foregår som f.eks. i Tyskland ellers i Australien hvor jeg boede i en periode og startede med at besøge GP’er. Men ellers vil jeg sige at udsendelsens vinkel på udlejerne er meget negativ idet de også sørger for pigerne i mangel på bedre. Men det uregulerede marked åbner bestemt muligheder for trafficking og udnyttelse af pigerne af alfonser. Jeg prøver at undgå den slags piger selvom de måske har ekstra meget brug for mine penge. Jeg har en håndfuld piger som jeg er overbevist om er i branchen af egen fri vilje selvom de nok havde ønsket sig et andet job. Men med dem deler jeg kun gode oplevelser og jeg gør mig umage med at forkæle dem og behandle dem med kærlighed og respekt. Numero Uno er Aisha som mange af jer kender på godt og ondt og hun finder sig ikke i noget pis fra nogen udlejer eller andre. De andre er f.eks. Daria, Vanessa, Jolien, Melanie og senest thai Lisa. Det kunne være fedt hvis TV2 fulgte op med en udsendelse om den slags uafhængige og seriøse piger og os der der kunder til dem ift. hvordan vi kunne ønske os en regulering hvis ellers prostitution ikke blot skal forbydes. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Super6banditten skrev, for 41 minutter siden:

Det er en meget lang debat tråd. Jeg har ikke fået læst det hele så måske har andre skrevet omtrent det samme som jeg nu gør. Men for mig at se er pigerne blevet efterladt i et limbo i Danmark hvor prostitution er tilladt mens hvordan ikke er reguleret. Enten skal det forbydes som i Sverige hvilket nok ville være gavnligt for mig eftersom jeg måske nok ville stoppe men måske ville det øge sexturisme til lande hvor forholdene er værre. Men ellers skal det reguleres hvordan det foregår som f.eks. i Tyskland ellers i Australien hvor jeg boede i en periode og startede med at besøge GP’er. Men ellers vil jeg sige at udsendelsens vinkel på udlejerne er meget negativ idet de også sørger for pigerne i mangel på bedre. Men det uregulerede marked åbner bestemt muligheder for trafficking og udnyttelse af pigerne af alfonser. Jeg prøver at undgå den slags piger selvom de måske har ekstra meget brug for mine penge. Jeg har en håndfuld piger som jeg er overbevist om er i branchen af egen fri vilje selvom de nok havde ønsket sig et andet job. Men med dem deler jeg kun gode oplevelser og jeg gør mig umage med at forkæle dem og behandle dem med kærlighed og respekt. Numero Uno er Aisha som mange af jer kender på godt og ondt og hun finder sig ikke i noget pis fra nogen udlejer eller andre. De andre er f.eks. Daria, Vanessa, Jolien, Melanie og senest thai Lisa. Det kunne være fedt hvis TV2 fulgte op med en udsendelse om den slags uafhængige og seriøse piger og os der der kunder til dem ift. hvordan vi kunne ønske os en regulering hvis ellers prostitution ikke blot skal forbydes. 

Kender ikke de piger du nævner, men enig i at det kunne være interessant med en langt mere nuanceret dokumentar om området. 
Men det synes som om journalister altid vælger at lave noget sensationelt uanset om det så  afspejler det generelle billede. Og det må så også gerne være en “negativ historie”.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eller måske fordi problemet er langt støre en du vil erkende @Slowman 

og hvis man ikke skal fokusere på den gruppe, hvad skal man så. 
der er lavet programmer om den lykkelige luder før. 
Og husk der kommer sjældent ild uden røg. 
så når de vælger at sætte fokus på det er problemet nok noget større end de fleste tror. 
derfor endnu mere vigtigt at folk bliver oplyst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Eller måske fordi problemet er langt støre en du vil erkende @Slowman 

og hvis man ikke skal fokusere på den gruppe, hvad skal man så. 
der er lavet programmer om den lykkelige luder før. 
Og husk der kommer sjældent ild uden røg. 
så når de vælger at sætte fokus på det er problemet nok noget større end de fleste tror. 
derfor endnu mere vigtigt at folk bliver oplyst. 

Jeg gider ikke diskutere med dig. Du er i min optik unuanceret og enøjet. Slut herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 10 minutter siden:

Jeg gider ikke diskutere med dig. Du er i min optik unuanceret og enøjet. Slut herfra.

:lol: nej nok fordi det er mere vigtigt at beskytte de udnyttede end at lukke øjne for mine egne behov.  Men programmet handler om udnyttede piger. Så hvorfor skal der andre nuancer ind :wacko:for at tilfredstille din og andres samvittighed ? 

for så kommer fokus væk fra det alvorlige emne. Og folk vil bare sige ja ja det er jo ikke dem jeg besøger de virker jo glade. 

har aldrig påstået der ikke findes frivillige glade prostitueret. 
 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg

Branchen består af dels forskellige segmenter og branchen er ligeledes hierarkisk  opbygget.

Jeg har også set udsendelsen, og for mit bekommende har jeg aldrig været i tvivlsom, at det segment man har valgt af lave en dokumentar omkring så at sige ligger i bunden af det  hierarki jeg taler om.  Måske kun overgået af narko- og gadeluder- segmentet

Derved ikke sagt at branchen i de øvre lag er helt uden nogen problemer af den ene eller anden art.

Jeg tør nu god hævde at branchen på den ene side er pil rådden og på den anden side vidunderlig skøn.  Hvad man synes afhænger nok af flere ting

1)      Det segment man køber oplevelser i

2)      Evnen til at styre udenom det værste skidt i branchen

3)      At opføre sig ansvarligt, herunder at behandler kvinderne med respekt

4)      Ikke at glemme sit moralske kompas i sin gøren og laden i branchen

 

Og afslutningsvis jeg vil blot nævne at de uagtet om man gør prostitution lovligt og anerkender det som erhverv med samme love og regler for almindelige virksomheder eller indfører totalforbud.  Vil  branchen altid tiltrække uheldige ”elementer”.     I Danmark har man valgt en mellemvej, og….tja når mere man tænker over det, er det måske klogt nok

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...