Hop til indhold
Møffe

Bordellernes bagmænd TV2 dokumentar...

Recommended Posts

 

Elprebsi skrev, for 59 minutter siden:

Rufferi-lovgivning m.v. Jeg er ikke jurist, så skal da blankt indrømme jeg kan tage fejl, men den spænder vel ben for mere reguleret og åbenlys udlejning, som vil skabe mere gennemsigtighed? Derudover er der vel også love omkring leje til erhverv m.v. som der vel er tale om her.

Og tja, det kan godt være min holdning ifølge dig er afmarcheret, men jeg tror i de fleste henseende på, at mennesker må lave de aftaler de vil og hvis markedet er, at et diskret hus på landet uden nysgerrige/emsige naboer koster 1.500 om dagen, er det ikke et selvstændigt problem for mig. Så må man jo lade være med at leje sig ind. Udlejer skal dog huske at betale skat. 

Men fair hvis vi ikke er enige. Jeg mener vi skal have meget mere åbenhed og muligheder i lovgivningen for at skabe ordnede forhold - hvilket vil medvirke til at sænke prisen også. 

 

Man kunne jo bare starte med at afskaffe rufferilovens:

Stk. 3.

Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Det ville med et slag lukke mange af disse obskure steder i faldefærdige huse langt ude på landet og udlejere som ikke betaler skat af overtakseret udlejning - og ikke mindst vil det give pigerne mere sikre arbejdsforhold og frigøre dem for at være afhængige af kriminelle og evt. voldelige alfonser.

https://danskelove.dk/straffeloven/233

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Listelømmel skrev, for 25 minutter siden:

Men en ting er sikker, en udsendelse som denne, vil afstedkomme en endnu større udskamning af mænd, som køber sex.

Vil det?

Tror du ikke hr og fru danmark og nogle få politikere mere forarges over udlejerne? 

Dit lange skriv om påståede konsekvenser automatisk (ikke at jeg er uenig, skilsmisser er da vist allerede rigeligt af, jeg tænker mere prostituerede ofte fungerer som hjælp til ensomme mænd (statistikker viser mænd er mere ensomme og isolerende mig bekendt), til fetisch, hudsult, omsorg, coaching, nærmest psykolog måske). Og potentielt måske kan 'tage trykket' fra nogle mænd, der ellers ville begå overgreb om narten, i byen, på arbejdspladsen (gætteri, har ingen stats eller bevis for det). 

Registrering med større kontrol og hjælp ville vel gavne mange med meget. At der garanteret også er konsekvenser negativt, tror jeg er rigtigt og uundgåeligt. 

At flere skilsmisser automatisk skulle være et problem, ved jeg dog ikke. Økonomisk? For børnene? Omkostninger for staten? Mistrivsel?

Kunne det ikke give større kommunikation, åbenhed, accept? 

Fjerne typer som Erik UDEN at ramme sexkunder med ønske om diskretion og ikke ramme de piger, der ikke betaler skat, skal måske ikke ske i et civiliseret samfund. 

Det ER bare interessant, at vi på mange andre områder som mennesker og kunder går vældig meget op i kontrol, beskyttelse og forhold som børnearbejde, dyr, sove/hviletid og levnedsmiddelkontrol, ansatte hos børn.....bare ikke lige med prostitution. Som vi selv nyder godt af. Alle vinder jo. Ingen snydes, er til fare eller udnyttes (jojo, men kun de handlede og dem kan man jo se). 

Listelømmel skrev, for 32 minutter siden:

tragiske menneskelige konsekvenser, i hvert fald for os "kunder" hvis det blev almindeligt kendt, hvor mange mænd, som gennem livet har købt sex.

Hvilke tragiske menneskelige konsekvenser? 

Selvmord pga ensomhed og ingen sex til mænd? Flere overgreb fx på plejehjem og sygehuse? 

1/5 af mænd, iflg undersøgelser? En del een gangs købende. 

Så vi skal intet gøre, fordi der måske er 'tragiske menneskelige konsekvenser' for SEXKUNDERNE? 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 9 minutter siden:

Man kunne jo bare starte med at afskaffe rufferilovens:

Stk. 3.

Tror jeg er enig i den. Ville man ikke kunne fjerne de fleste/mange af disse udlejere naturligvis med en kontrol? Eller er det omsonst, da 'almindelige mennesker' ikke vil have prostitution i nabolaget som man ikke vil have rockere? Hvad ville pigerne gøre, hvis vi antager at mange ikke betaler skat. Blive skattepligtige? Rejse hjem? Stoppe? Finde de få airbnb, moteller og lovlige udlejere, der er. Kunne man forestall sig, at nogle husejere ligefrem spekulerede i LOVLIGT at udleje til prostituerede med skatteopgørelse af indtægt og ift husleje leve op til reglerne (er der regler for hvor meget en erhvervsejendom må koste i husleje i Hvam fx?).

Det faldefærdige hus i programmet. Husleje på 10.000 pr måned. Skattepligtigt. Gider nogen det? Kræver måske kontakt med fx LOVLYDIGE bagmænd (ulovligt) og prostituerede fra Tjekkiet, der registreres og får bedre forhold, mindre husleje, sikkerhed ift ingen huslejestigning 400% fra den ene dag til den anden eller gæld (tvang) og kan få læge og retshjælp qua hendes skat. 

Udlejer tjener ikke 50.000 men 5-6000 måske. Pigen tjener ikke 30000 men....(?). Kunden får stadig diskretion, bedre forhold måske og større sikkerhed for ingen tvang, gæld osv. Staten får skat, selvfinansering af kontrolinsats? 

Taberne er kun naboerne, men mange ligger jo netop afsides. Hvem er de reelle tabere så? 

Kriminelle udlejere?

Bagmænd og kvinder?

De prostituerede, der mister stor indtægt, da de ikke kan tjene sorte penge mere?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 2 timer siden:

Jeg er egentlig på vej til at hoppe ud af tråden, men hvis der ikke er tale om at pigerne er tvunget til prostitution og udlejer betaler skat, har jeg ikke et principielt problem med det. Der er et begrænset udbud af den slags steder. Så mit problem er nok mere at der ikke betales skat og at pigerne mange af stederne er tvunget ud i prostitution.

Og du har vidst et 0 for meget ;-)

 

Ja røg et nul for meget på. 
Max 5% af udlandske piger betaler skat. 
De har ikke registret virksomhed i Dk. 
bagmænd betaler heller ikke skat. 
 

synes det er for voldsomt. 
så en pige der betaler 45000 kr i husleje skal have en omsætning på min. 100000 kr. får bare at få lidt ud af det. 
Der er også andre udgifter. 
det vil sige hun skal min have 66 kunder på de 20 dage hun arbejder på en måned. 
 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg

Satme nogle piger, der får tæsk (anden etnisk herkomst). En registering ville i al sund fornuft ikke fjerne men mindske dette. 

Alle aspekterne hænger imo sammen. Trafficking, skattesnyd, gæld og dermed jo tvang, udnytte og tjene på andre, utryghed naboer, rufferi, 'ligeglade sexkunder med behov', international samarbejde eller mangel på samme fx ved forskellig lovgivning, sexturisme....

Mon der er mere vold og overfald bla fra bander, netop fordi det er uregistreret med gæld-tvang, ingen anden mulighed for at leje legalt og emorme indtægter fra udlejere og bagmænd, som nogen jo må støtte konstant ved at komme der og lægge penge....

Sexkunderne!

Der tilsyneladende ofte har mere travlt med at finde forklaringerne på, hvorfor de ikkee kan vide det, se det, regne det ud, checke det, researche bare 10% af den tid, de bruger på at kigge på (falske) fotos, hæve penge og køre både 10, 20 og 50 km.

Rigtig ubehagelige klips. Men godt med mere fokus? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ulovligt, hvis fx 5 piger lejer en lejlighed til ret almindelig husleje og deles om at bruge den til en massageklinik (måske med uofficiel tilkøb af særlige ydelser - sex) og kører det som en “almindelig” forretning?

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, 1 time siden:

Er det ulovligt, hvis fx 5 piger lejer en lejlighed til ret almindelig husleje og deles om at bruge den til en massageklinik (måske med uofficiel tilkøb af særlige ydelser - sex) og kører det som en “almindelig” forretning?

Nej, det er ikke ulovligt for pigerne, såfremt de deles om udgifterne. Det vil derimod formentlig være i strid med lejekontrakten eller en forenings vedtægter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, 1 time siden:

Er det ulovligt, hvis fx 5 piger lejer en lejlighed til ret almindelig husleje og deles om at bruge den til en massageklinik (måske med uofficiel tilkøb af særlige ydelser - sex) og kører det som en “almindelig” forretning?

Ja, det er det faktisk, medmindre lejligheden er tilladt til erhverv - så nok bedre om pigerne oprettede et selskab og lejede sig ind i et erhvervslejemål.

Men var det lovligt for hoteller mv. at udleje til at prostituerede kunne mødes med deres kunder der, ville de nemmere og mere sikkert kunne drive deres virskomhed on/off/lejlighedsvis/når de har tid og lyst - eller brug for monetær understøtning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 2 timer siden:

Er det ulovligt, hvis fx 5 piger lejer en lejlighed til ret almindelig husleje og deles om at bruge den til en massageklinik (måske med uofficiel tilkøb af særlige ydelser - sex) og kører det som en “almindelig” forretning?

Ulovligt for hvem.? Hvis udlejer er vidende omkring formålet med udlejningen så er det ulovligt for udlejer, men er han ikke beviseligt bevidst omkring det så kan han - så vidt jeg ved - ikke straffes.. Det er aldrig ulovligt for pigerne.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Ulovligt for hvem.? Hvis udlejer er vidende omkring formålet med udlejningen så er det ulovligt for udlejer, men er han ikke beviseligt bevidst omkring det så kan han - så vidt jeg ved - ikke straffes.. Det er aldrig ulovligt for pigerne.. 

Også hvis han udlejer til den husleje der er fastsat af huslejenævnet?  Og ikkemodtager nogen anden form for betaling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Listelømmel skrev, for 8 timer siden:

Mediernes magt er fantastisk.

Men spørgsmålet er om alle mænd klapper i deres små hænder, hvis et dokumentar program starter en lavine, som ender på det politiske bord og afstedkommer generelle lovændringer på hele prostitutions området i Danmark.

Det lugter det faktisk af.

I selve programmet, fokuseres der på at "sex markedet" hovedsageligt indbefatter udenlandsk arbejdskraft, som lever og arbejder under kummerlige forhold. Samt at det i udsendelsen dokumenteres som værende lovbrud, da nogen og mange tjener pengene, på pigernes hårde arbejde. ( Der er der nok ikke noget nyt i, for folk i dette forum).

Selve markedet er en gråzone, og selvom det ( endnu ) er lovligt i dk, at sælge og købe sex, er det et tabu, hvor ikke mænge mænd kan og tør være ærlige omkring at de køber sex. 

Det vil afstedkomme et hav af skilsmisser, tragiske menneskelige konsekvenser, i hvert fald for os "kunder" hvis det blev almindeligt kendt, hvor mange mænd, som gennem livet har købt sex. At selve processen i at købe sex, så måske også bliver en medspiller i de tragiske menneskelige konsekvenser det har/får - for en sexsælger, tænker "man" måske ikke så meget over.

Er man et reflekterende menneske, og mener man har styr på gråzonerne - ønsker at købe sex, men samtidig kun hos de kvinder, man ved arbejder selvstændigt, og dermed også selv vælger deres arbejds lokation - så kan man med god samvittighed se sig selv i spejlet og tænke, at dette dokumentar program ikke har med mig at gøre - eller hvad. Jeg tvivler ...

Men er i hvertfald sikker på, at man som kunde aldrig kan vide, om selve sexkøbet, ender med at samtlige af de penge man har givet kvinden i hånden, også ender på hendes bank konto.

Men en ting er sikker, en udsendelse som denne, vil afstedkomme en endnu større udskamning af mænd, som køber sex.

Det var nu ikke meget fokus på, at de "arbejder under kummerlige forhold" i første del.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme, at jeg jo nærmest kun besøger thaier. Og uanset hvad, tror jeg ikke på nogen af dem, får det jeg betaler (det fulde beløb) selv medmindre det er mutter selv -og de kører ikke butikken alene -det vil sige der er andre piger der arbejder korter eller længere tid... -Det er et samarbejde på tværs af landet... Uanset om jeg kører til Kolding, Ringsted eller Korinth. Er jeg overbevist om det foregår noget ulovligt/lyssky aktiviteter i en eller anden form. Og det de fortælle mig er halve sandhed i bedste fald -det er jo ikke noget nyt... Men at det er så omfattende, og gennemsyret af: kriminalitet, misbrug, vold, trussler og udnyttelse af andre som dette program viserer... Det er ikke noget jeg har lyst til, at støtte overhovet -og at jeg har gjort det i så mange år, er jo til at grimmes over...

Selv om jeg udmærket ved det foregår i Thailand på samme måde eller meget værre... Det er sørgeligt.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 5 timer siden:

kører det som en “almindelig” forretning?

Altså skattepligtig registreret und mit alles?

@ErnstOle kan måske be eller afkræfte, om der er ny lov ift udlejer, ikke direkte bagmand og hvordan det juridisk løftes? 

Det er vel derfor, der bruges stråmænd i  både 2, 3 og 4. led. Og politiet iflg dem selv nu bruger strategien med kontrolbesøg, er der prostitution på stedet, kontakter udlejer straks, der så har pligt til at stoppe det for at undgå straf.

JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

udlejer, men er han ikke beviseligt bevidst omkring det så kan han - så vidt jeg ved - ikke straffe

For netop at sikre, at han så ikke kan bedyre, at han ikke vidste det. Dvs flere kontrolbesøg for at sikre 'beviser' som kondomer, kunder, evt koble med kontakt via annoncer og gemme beskeder. 

Jeg kan tørt konstatere at:

Produktionsselskabet bag, 'Kompagniet', udtaler, at 'vi ved det jo godt (normalt tænkende mennesker, samfund, naboer, politikere) men lukker øjnene for det' og citerer politiet: 'vi har kun skrabet i overfladen'. 

At Reden udtaler, det er old news, at der ER lovgivning nok til at gøre noget, hvorfor man tænker måske, at det er ressourcerne og.....

At mange 'lukker øjnene'. 

Men sexkunder ved naturligvis bedre end politiet, Reden og utallige journalister igennem mange år......(undre smiley)

For 11 år siden samme massive antal huse tit afsidesliggende med udlændinge uden engelsk fra den anden side af kloden. 

Hvor meget har ændret sig?

https://www.tv2nord.dk/nordjylland/bordeller-fra-omfattende-retssag-korer-videre

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Fordi det du beskriver ville besværliggøre vores arbejde.. 

Hvilket 'det'. 

Registration, skattepligt, ordentlige forhold, samme vilkår som alle andre, vished som det er muligt om at pigen ikke er i gæld/tvunget, krydschecke og kontrol med rettigheder, også selv om det ER et erhverv og interesse, mange forarges over og ikke vil have nær deres bolig og kunder af flere grunde ikke vil opdages i og derfor ikke kommer eller rejser udenlands og mange Gpere (i dette tilfælde nok en forkert tittel, da de vist er de eneste uden glæde modsat kunden og udlejer-Erik). 

 

Må folk fra afrika, asien, sydamerika og mellemøsten normalt bare rejse til Danmark, selv for at bo, arbejde? Dem jeg kender i almindelige erhverv, skal saftskisme igennem megen kontrol og ansøgning og krav. Lille bitte hint måske til mange af disse piger....

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 23 minutter siden:

Altså skattepligtig registreret und mit alles?

 

Ja, som udgangspunkt. Som hvis man udlejer til en frisør, en der giver sportsmassage, ordner negle eller lignende. Man udlejer til markedsprisen for sådan et lokale/lokaler og modtager ingen andre fordele (sex).

er det ulovligt. Det tænker jeg ikke det er, men jeg ved det ikke.

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt tragiskkomisk hvordan folk prøver at retfærdiggøre det som forgår. 
med alle mulige vinkler. 
I stedet for at tage afstand fra det, og tage ansvar. 
Selv om man har været sex kunde mange år. Kan man godt blive oplyst og ændre holdning. 
tager sgu hatten af for @Møffe 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må en jurist besvare eller en, der gider checke det i lovgivningen (men tror du har ret). Hele forretningsmodellen (for alle partere) ryger jo så nok, hvilket siges og skrives hver gang, der er en dokumentar eller dom. 

Kan man egentlig bare leje noget som helst i Danmark (bil, bolig, betale afbetaling, tlf, licens) uden dokument og en form for sprog? Dvs kunder, der besøger steder med sydamerikanere og afrikanere uanset hvor de så træffer dem, må tro, disse piger er her lovligt og helt oplyste af sig selv OG betaler en rimelig husleje....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

ændre holdning. 
tager sgu hatten af for @Møffe

Enig. Er vel også det, det handler om, som Sofie Brandvarm netop har skrevet. Åbenhed. Ansvar. Holdningsændring. Ordnede forhold. Bruge lovgivningen. Det starter OGSÅ og måske især med kunden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 2 timer siden:

Også hvis han udlejer til den husleje der er fastsat af huslejenævnet?  Og ikkemodtager nogen anden form for betaling.

Yup.. Man må ikke tjene penge på andres prostitution heller ikke selvom det er en rimelig husleje desværre - igen så er det jo så vidt som jeg har forstået -.. Men det er altså ikke noget politiet gå op i hvis det er et ordentlig sted.. Dem der ejede lejligheden i Marstalsgade hvor Romantica lå var i hvertfald ikke i tvivl eller kunne påstår at være i tvivl omkring hvad der foregik på adressen i 20-30 år:P.. Det samme med alle de andre steder med annonce og offentlig adresse.. Naboerne klagede jo en del omkring Romantica så man skulle være imbecil for at påstår med overbevisning at man var uvidende.. 

Måske har det betydning om det er et erhvervslejemål.. Saunaklubben var i hvertfald et erhvervslejemål men de andre steder er jeg i tvivl omkring.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige meget om det er husleje eller hvad vi taler om så skal fokus vel ligge på de udnyttede piger.

alt andet er fuldstændig underordne. 
Og med lidt moral og empati ville man som almindelig velfungerende menneske tage afstand og stoppe op en gang. 
Og stille sig selv det spørgsmål om det er noget man vil være medvirkede til at støtte. 
Om ens behov er vigtigere end fattige pigers velfærd. 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvordan sikrer vi kunder os at vi ikke støtte uetiske bagmænd. Jeg har ikke et problem med ‘udlejeren af Romantica’ som Jennifer refererer til, men ønsker ikke at støtte udnyttelse af kvinder. En løsning er at besøge danske kvinder, hvilket jeg normalt gør. Men hvad med de udenlandske? Hvordan kan man vide sig sikker? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
viiiilmedbryster skrev, for 2 minutter siden:

Men hvordan sikrer vi kunder os at vi ikke støtte uetiske bagmænd. Jeg har ikke et problem med ‘udlejeren af Romantica’ som Jennifer refererer til, men ønsker ikke at støtte udnyttelse af kvinder. En løsning er at besøge danske kvinder, hvilket jeg normalt gør. Men hvad med de udenlandske? Hvordan kan man vide sig sikker? 

-Du tror ikke danske kvinder betaler -f.eks. beskyttelses penge? og de opgiver naturligvis alt til skat... -og hvor har de klinik -betaler måske noget under bordet for at leje osv... Der er ingen garati uanset, hvor du går hen... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
viiiilmedbryster skrev, for 1 minut siden:

Men hvordan sikrer vi kunder os at vi ikke støtte uetiske bagmænd. Jeg har ikke et problem med ‘udlejeren af Romantica’ som Jennifer refererer til, men ønsker ikke at støtte udnyttelse af kvinder. En løsning er at besøge danske kvinder, hvilket jeg normalt gør. Men hvad med de udenlandske? Hvordan kan man vide sig sikker? 

Langt de fleste er udnyttede. 
90 % af alle udlandske piger bliver udnyttet på den ene eller anden måde. 
 

Undgå party piger  piger der har åben 24/7 piger der tilbyder alt.  Undgå steder hvor der er 3-4 piger.  Gamle kontorbygninger. Kældre og huse på landet. 
 

selvstændige udlandske piger bor gerne lidt pænere, og ikke ved et værksted eller på landet. 
de er som regel også lidt dyre end de normalt 1500 kr. for en time. 
og har grænser for hvad de tilbyder. 
 

men det er jo kun hoved træk og ikke en facits liste 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...