Hop til indhold
Møffe

Bordellernes bagmænd TV2 dokumentar...

Recommended Posts

viiiilmedbryster skrev, for 8 minutter siden:

Selvfølgelig har danske piger også udgifter, men jeg tænker at danske piger som udgangspunkt er frivillige og ikke gør det af tvang/nød. 

Og det tror jeg du har helt ret i.. 

Vi anvender dog nogle gange de samme steder som udenlandske piger også anvender.. Blandt andet forskellige hoteller og moteller.. Jeg kender også to privat diskret steder på Sjælland der lejer til udenlandske kvinder også hvor jeg selv og andre danske kollegaer arbejder fra.. Så det er ikke nemt.. Men jeg tror er godt tip er at holde øje med at prisen ikke virker urimelig lav i forhold til danske pigers priser og at pigens vagtplan ikke virker urimelig heller.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, 1 time siden:

Hvilket 'det'. 

Du skrev noget med at skulle registrerer sig som lejer ved udlejer eller.? Og noget med at stresse lejerne af stederne med kontrolbesøg.? Det tænker du ikke besværliggøre et erhverv hvor diskretion er vigtig.? Vi er jo også nogle danske privat diskret piger der anvender nogle af de samme steder som udenlandske anvender.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt ærlig @JenniferRomantica tråden handler ikke om dig,og hvor du kan arbejde. 
eller hvordan du skal kunne få diskret sted at arbejde.  Eller noget i den stil. 
den handler om udnyttede udlandske piger. 
det virker mig en smugle egoistisk 

at det står som det vigtigste i sådan alvorligt emne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Lars Christian,

Det handler vel netop også om Jennifer. Mit spørgsmål gjorde i hvertfald. Jeg vil gerne vide mig sikker på, hvordan jeg kan betale for sex uden at bidrage til kvindehandel. 

Jennifer kommer med gode indput herpå. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Helt ærlig @JenniferRomantica tråden handler ikke om dig,og hvor du kan arbejde. 
eller hvordan du skal kunne få diskret sted at arbejde.  Eller noget i den stil. 
den handler om udnyttede udlandske piger. 
det virker mig en smugle egoistisk 

at det står som det vigtigste i sådan alvorligt emne. 

Der blev stillet et spørgsmål til hvorfor vi ikke skulle ønske at tingene ændrede sig på den måde som nillerniller skrev hvilket jeg svarede på.. 
 

Hvor har jeg noget sted skrevet det var det vigtigste.? Det simpelthen så irriterende at du altid vælger at debatterer på den måde<_<..

Jeg påpeger bare at ikke alle der har et privat diskret sted er en idiot.. Vi betaler alle den samme pris for at leje os ind de forskellige steder så høje lejepriser vedkommer vel mig mere end de vedkommer dig.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhh, hvordan tror I at de udenlandske piger, som kommer her af egen fri vilje, finder en bolig at sælge sex fra? Fra en dansk boligportal fordi de kender alt det danske udlejningssystem, eller fra en dansker, som udlejer en bolig til en dagspris? Er det tvang?

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden:

Du skrev noget med at skulle registrerer sig som lejer ved udlejer eller.? Og noget med at stresse lejerne af stederne med kontrolbesøg.? Det tænker du ikke besværliggøre et erhverv hvor diskretion er vigtig.? Vi er jo også nogle danske privat diskret piger der anvender nogle af de samme steder som udenlandske anvender.. 

Jo da. Det siger sig selv. Nu bliver diskussionen jo helt generel og alt flettet sammen fra erhverv og selvstændige/frivillige til dem, programmet her handler meget om. 

Tænker rufferiloven skal ændres og man måske skal sigte mod New Zealandske tilstande. 

Har I flere og bedre lejemål og fjerner man den hekt grotesk store udnyttelse fra udlejere bla ved større krydscheck, kontrol, er min naive håb, at man over tid kan fjerne en stor del af de piger, tvunget, sat i gæld og SELVSTÆNDIGE piger som dig eller fx de mange EU borgere som Lucia, de 2 italienere, en del østeuropæere KAN leje på helt almindelige vilkår samme diskrete steder som nu. Med rettigheder, evt hjælp, sikkerhed. 

Diskretion er vigtig for Jeres kunder. 

Men som udgangspunkt har alle vel lyst til ordnede forhold med skat betalt, ingen tvang, ingen udnyttelse økonomisk. Har man selv rent mel i posen...

Mange kunder SIGER jo, de kærer sig og ikke vil handlede kunder. De vil åbenbart gerne groft udnyttede piger. Og forsvarer sig med, de ikke kan se signalerne. 

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2010/1235#K24

Registration og kontrolbesøg i et land, hvor prostitution ikke er ulovligt. Hvad er problemet? Kunderne bliver væk? Skat eller en task force er forbi hver 10. dag? Igen kan jeg konstatere, at mange har mere travlt med at sige, hvad man IKKE skal for at komme dette uhyggelige problem til livs i Danmark end at sige, hvad man kan gøre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

Hvor har jeg noget sted skrevet det var det vigtigste.? Det simpelthen så irriterende at du altid vælger at debatterer på den måde<_<..

Har ikke sagt du skrev det var det vigtigste. 
men at det står som det vigtigste lige pludselig i emnet men fred med dette. 
sorry herfra vi er videre 

Del dette indlæg


Link til indlæg
viiiilmedbryster skrev, for 54 minutter siden:

Men hvordan sikrer vi kunder os at vi ikke støtte uetiske bagmænd. Jeg har ikke et problem med ‘udlejeren af Romantica’ som Jennifer refererer til, men ønsker ikke at støtte udnyttelse af kvinder. En løsning er at besøge danske kvinder, hvilket jeg normalt gør. Men hvad med de udenlandske? Hvordan kan man vide sig sikker? 

Som Møffe: der er ingen garanti og udrydde al sort sexarbejde og sikre at ingen har gæld, tvang, trusler, er nok naivt. Men fjerne bare halvdelen er vel bedre ved forsk tiltag bla større åbenhed, holdningsændring kunder, keydscheck og kontrol, rufferilovsændring, lære at se de 3, 4 eller 5 åbenlyse signaler og som kunde træffe valget. I stedet for at have mere travlt med at anfægte at det kun foregår i afsides huse på landet, end at komme med forslag. Masser af domme viser, at det også foregår i byer og lejligheder.

Men! Af flere åbenlyse grunde viser domme og dokumentarer og politiudtalelser i årtier, at flertallet findes på landet afsidesliggende. 

24/7, udlændinge, sparsomt/ingen engelsk, mange ydelser, prisen, forhold, at fremmede fra helt andre kontinenter er i Danmark (det alene burde vel være nok til at stoppe op og som minimum reflektere, kontrollere mere og evt blive væk). 

Masser af signaler, masser af tråde om signaler, måske bare en sund logisk fornuft? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ThaiErdetbedste skrev, for 5 timer siden:

Men en ting er sikkert, at vi går ind ind i en tid med mange uanmeldte ransagninger, og formentlig anholdelse af en del bagmænd. 

Og jeg synes det er godt.

Kunne man da håbe på at de vågner op. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der mest fokus på udlejer af ejendommen. 
så er der dem som styrer pigerne rundt fra hus til hus. Står for alt det praktiske.  De vil også have en bid af kagen. 
så det er ikke bare gjort med udlejer 

Del dette indlæg


Link til indlæg
viiiilmedbryster skrev, for 11 timer siden:

Selvfølgelig har danske piger også udgifter, men jeg tænker at danske piger som udgangspunkt er frivillige og ikke gør det af tvang/nød. 

Man må da helt sikkert håbe, at de fleste danske piger gør det af lyst.

 

Bare så det heller ikke bliver helt sort/hvidt, så er det jo netop nok heller ikke alle udenlandske piger, der bliver tvunget eller på andre måder udnyttet. Forhåbentlig er det kun nogen.

 

Jeg synes netop, at det er super fint med en dokumentar som den fra TV2, men det er nok også vigtigt at huske, at det ikke er ensbetydende med, at f.eks. alle udenlandske piger har f.eks. en pimp eller lignende.

 

Larschristian skrev, for 10 timer siden:

Helt ærlig @JenniferRomantica tråden handler ikke om dig,og hvor du kan arbejde. 
eller hvordan du skal kunne få diskret sted at arbejde.  Eller noget i den stil. 
den handler om udnyttede udlandske piger. 
det virker mig en smugle egoistisk 

at det står som det vigtigste i sådan alvorligt emne. 

Jeg må da sige, at @JenniferRomantica her kommer med et rimelig velargumenteret svar. Hvor ser du, at hun skulle være egoistisk? – jeg er dog ikke altid enig med hende overordnet men det her svar er da super fint.

 

Det som måske også lidt indgår i hendes svar og som måske også kan gælde for udenlandske GP’er er f.eks. også noget med, om pigerne har urimeligt lave priser eller helt skæve arbejdstider – det kunne være tegn på noget mindre godt måske. Jeg besøger som nævnt i andre tråde typisk selv udenlandske piger, men jeg tror netop det er vigtigt at huske, at de ikke alle er handlede – forhåbentligt da. Flere af dem jeg har mødt har i hvert fald virket meget tilfredse – men jeg har også kun mødt et udsnit og gået lidt uden om nogen – og man må da håbe, at en stor del af de udenlandske piger forhåbentlig også gør det af lyst. Men det er omvendt desværre også typisk blandt nogle af de udenlandske piger, at man kan finde skrækeksemplerne på, hvor noget er helt galt med bagmænd, folk der på ikke ordentlig vis tjener penge på husleje etc. Der er netop blevet nævnt nogle fine eksempler på røde flag der som  f.eks. med helt skæve arbejdstider. Men man kan nok aldrig vide sig 100 % sikker uanset hvad.



Der kom vist også lige en anden tråd om emnet, hvor ordet empati blev bragt i spil. Det er måske et voldsomt ord – jeg foretrækker medfølelse. Men jeg tænker som altid, at det er super vigtigt med respekten for pigerne og netop også med en dokumentar som den fra TV2 der påminder os om hvad der nogen steder foregår bag lukkede døre :)

 


/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spectrum skrev, for 10 timer siden:

Øhh, hvordan tror I at de udenlandske piger, som kommer her af egen fri vilje, finder en bolig at sælge sex fra? Fra en dansk boligportal fordi de kender alt det danske udlejningssystem, eller fra en dansker, som udlejer en bolig til en dagspris? Er det tvang?

Det er jo netop en af pointerne:

Kan man som voksen mand bare unslå sig med i 2024, at 'man ikke vidste det', 'ikke kunne se signalerne'. 

De er LIGE DER! Præcis hvad du skriver!

Ingen fra Equador eller Nigeria kan selv komme til Danmark. Finde kontakter på udlejere. Mange taler ikke engelsk, som anmeldelser herinde bevidner.

At spørge konstant om signaler er sgu for fesent. 

Det handler kun om at slå hjernen, logikken og fornuften til. Og så træffe valget. Alle undskyldninger om, at der ikke er anden sex i  en radius af 50 km, at man ikke lige vidste det, at man har ret til sex, at uden sker der flere skilsmisser, at danske piger er for dyre.....

Holder ikke! 

Det er udelukkende selvforhærdigelse og forsøg på at retfærdiggøre sig selv. Intet andet. 

Ift stoppe udlejere, kræver det flere ting. Bla kontrol ved fysisk at møde op (2 x i måneden er måske ikke nok). Kunden har jo ikke noget at være bange for. Udover det kan føles pinligt, frygt for konen og andre opdager det og man mister penge for 1/2 times omsorg, nærhed og massage man måske savner i sit liv, eller det, der er værre (urinsex, knalde en fremmed i røven). Massagen og nærheden kan man få andre steder. Ensomheden kan man fjerne. Sexdelen burde man kunne betale sig fra ved frivillige piger. Ja, måske er det dyrere, måske skal man spare op, måske skal man nøjes. Og? 

Det er IKKE synd for kunderne. Det er synd for pigerne. Vend den om. Vil du selv være ok,  med at andre udnytter DIG og tager DINE penge OG jo reelt tvinger dig til at gøre ting, du ikke har lyst til. 

At de kommer fra trange kår, berettiger ikke til udnyttelse. Det er slet ikke svært. Det er noget sexkunder påstår, for at undskylde deres bevidste handlinger og valg.

Når man har stresset og kontrolleret nok bagmænd, kontakter, chauffører og udlejere ved denne nye strategi gerne hjulpet af tip fra naboer og kunder og fravalg af kunder, burde der så være rig mulighed for at Jennifer og andre frivillige, der betaler skat, kan bruge stederne under helt diskrete og lovlige forhold. 

Tanke lidt udenfor topic: man betaler en %del af fartbøder til offerfonden og ift plastic, har flere lande afgift på det, mens turistskat med straks dokumentation findes i mange lande for leje af hotel, airbnb, huse mm. Noget af det kunne man kopiere, ikke 1-1 måske men så det passer til dette erhverv og i Danmark. Gerne med registration og lovliggørelse af erhvervet ift at kunne leje (rufferilovsændring?). 

Det er min påstand, at man kun kan have noget imod kontrol, hvis man ikke har rent mel i posen, her ved ikke at betale skat, udleje til ågerpriser, give gæld til kvinderne (anden form for tvang), udnytte andre i flere led, som Lars og doku'en er inde på. Een dom mod dem på 5 år viser jo, at der enten ikke kontrolleres nok, at lovgivning eller ressourcer ikke er tilstrækkelig, at bevisbyrden ikke kan løftes (stråmænd) og at kunderne ikke tager ansvar og pigerne er angste for kontakt med politi og myndigheder (normen i mange lande) og åbenbart har for kort tid efter i Danmark til at vidne (citat Reden). 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 17 minutter siden:

er det kun nogen.

Og igen denne pakke det ind, negligere det lidt og holde sig for øjne og ører. Muligt og logisk, at ikke samtlige udenlandske er handler, tvunget, sat i gæld, 'hjulpet' til Danmark under falske forudsætninger. Men skal vi og skrive det hver eneste gang, en ny dokumentar kommer? Eller bare acceptere, at det ved alle.voksne mennesker nok godt. Eller de kan og burde kunne regne det ud. Det er ikke pointen her. Ej heller om Jennifer og mange danske betaler skat. 

TheLion skrev, for 21 minutter siden:

Flere af dem jeg har mødt har i hvert fald virket meget tilfredse – men jeg har også kun mødt et udsnit

'Virket meget tilfredse'....suk. 

Skal vi stole på en kundes tolkning eller politiet, dokumentarer, dommene igennem årtier, Reden, undersøgelser?

TheLion skrev, for 23 minutter siden:

nok aldrig vide sig 100 % sikker uanset hvad.

Jo, holde sig væk. Så er man helt sikker. Taler de intet engelsk, er prisen lav, ringe forhold, 24/7, lever/arbejder samme sted, checke adresserne ift ejerskab og tidligere domme.....flagene samlet. 

Spanske Lucia i Jylland kan tale engelsk, er anmeldt godt mange gange, er i ordentlige forhold, har en højere pris,  arbejder ikke diskret, 24/7, gemt væk 

Igen denne evindelige 'nogle gange' og 'nogle er dårligt behandlet'. Nej, de fleste og de er udnyttet, sat i gæld, tvunget, trust, efterladt under og efter uden hjælp fra nogen med, ofte, ar og familie langt væk. Hvordan kan man negligere det og undskylde sig med ikke at kunne se signalet, at de VIRKEDE OK, at de er fra fattige kår og nu får de trods alt nogle penge, at jeg vista dem medfølelse og var rar og havde taget bad inden. Så har man da misset hele pointen. 

Ville man have samme holdning, hvis man ikke selv var sexkunde eller ens more, darter, søster en dag rejste om på den anden side af kloden og arbejdede lidt fordækt, hvis hun ikke turde sige, hvad hun lavede. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 29 minutter siden:

Igen denne evindelige 'nogle gange' og 'nogle er dårligt behandlet'. Nej, de fleste og de er udnyttet, sat i gæld, tvunget, trust, efterladt under og efter uden hjælp fra nogen med, ofte, ar og familie langt væk. Hvordan kan man negligere det og undskylde sig med ikke at kunne se signalet, at de VIRKEDE OK, at de er fra fattige kår og nu får de trods alt nogle penge, at jeg vista dem medfølelse og var rar og havde taget bad inden. Så har man da misset hele pointen.

Jeg er med på, at det er dig meget imod, at mange piger udnyttes, og alle er nok enig med dig i, at det ville være bedre, hvis det ikke forholdt sig sådan. Det er jeg også.

Omvendt kan jeg godt være i tvivl om, hvad der hjælper pigen mest, hvis hun rent faktisk uden tvang har truffet et åbent valg om at tjene penge via sexsalg, fx på grund af gæld, som måske er oparbejdet før hun solgte sex. Hun ville da helst beholde alle penge selv, men er nødt til at aflevere en stor andel af omsætningen til andre (hjælpere, bagmænd) for den praktiske hjælp undervejs med bolig, annoncering osv. Er det synd for hende, at hun på den måde forsøger at arbejde sig ud af gammel gæld og bliver økonomisk udnyttet undervejs? Ja, det er det da, og hun betaler alt for meget til andre, men det kan jo stadig være den løsning, pigen ser som den mindst dårlige i hendes situation. Alt sammen selvfølgelig forudsat, at det ikke sker under tvang.

Bare af ren nysgerrighed: Har du talt med nogen piger om de givet deres pressede situation helst foretrækker at kunderne kommer eller bliver væk?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 35 minutter siden:

Har du talt med nogen piger om de givet deres pressede situation helst foretrækker at kunderne kommer eller bliver væk?

Man giver vel ikke stoffer til en narkoman bare fordi personen mener det er bedst for personen:ph34r:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 34 minutter siden:

hvad der hjælper pigen mest, hvis hun rent faktisk uden tvang har truffet et åbent valg om at tjene penge via sexsalg, fx på grund af gæld, som måske er oparbejdet før hun solgte sex

Say what? Det må du simpelthen forklare. Hvordan oparbejder disse piger, vi taler om, hovedparten fra doku, domme, afrika og sydamerika en gæld? Er det en opfundet jeg tror gætværk? 

Forfølger vi den: tror du de sidder i Lagos eller Bogota i fattigdom uden penge med 4 børn eller en kræftsyg mor og ser en annonce, hvor der står tydeligt, at hun skal til Hvam og arbejde i døgndrift under kummerlige forhold til en ågerhusleje og finde sig i alle former for sex tit, efter hun har oparbejdet gæld til mad for at overleve i Bogota? 

Den_glade_amatør skrev, for 34 minutter siden:

men det kan jo stadig være den løsning, pigen ser som den mindst dårlige i hendes situation

Jøsses. Altså desperation pga fattigdom og gæld gør, at SÅ MANGE PIGER (millioner!) vælger sex helt oplyst om det hele, husleje, gæld, kummerlige vilkår som regel, arbejdstider ved at svare annoncer eller finde kontakter, der 'naturligvis skal have en bid af kagen for deres ulejlighed', lige som når du bruger et rejsebureau til at arrangers arrangere en tur til Riga eller Andesbjergene, fordi dit engelske ikke er godt nok eller du ikke kan betjene elektoniske midler? 

Igen et tænkt eksempel stik mod hvad politi, skat, kontrolenheder, domme, dokumentarer, medier, naboer, Reden har sagt i 2 årtier. 

Hvorfor ikke bare stole på hvad myndighederne, undersøgelserne, dommene rent faktisk afslører, viser og siger, hvis man ikke stoler på helt almindelig logik og fornuft. Nåh ja, man er sexkunde? Og kan ikke se signalerne. Og bilder sig selv ind, at det nok kun er 'nogle'. 

Politiet og Reden siger, at det er en INDTÆGT på linie med narkotika og våben. Men kunderne tror, at det er uden tvang, trusler, gældsstiftelse og en del piger ligefrem selv har valgt det OPLYST og vidende. 

Uvedkommende som sådan, da alle 'kender nogen', har talt med nogen, besøgt piger, der virkede ok glade. Så misser man jo hele pointen i det her. (Hvorfor mon). Men ja, jeg kender flere udlejere og gpere fra fremmede lande med fortællinger om hvad, der sker, hvordan de kom frem, hvad de blev lovet eller fortalt....

Skal fokus i endnu en tragisk dokumentar med fakta virkelig igen være 'arg det er nok ikke så slemt', 'det er jo ikke alle sammen', 'jeg kunne ikke se signalerne' og løsningsforslag ender i 'tror du ikke det ødelægger vores forretning'. 

Måske blot acceptere virkeligheden igen vist og bevist uden at stikke sig blår i øjnene, ikke tage ansvar selv, fjerne fokus på problemet rullet ud i doku,en, der som vist stort set er præcis det samme som for 12 år siden endda på mange af de samme adresser og byer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Man giver vel ikke stoffer til en narkoman bare fordi personen mener det er bedst for personen:ph34r:.. 

Er den sammenligning er relevant for den situation, jeg skitserede? Er sexsalg et misbrug?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 40 minutter siden:

Har du talt med nogen piger om de givet deres pressede situation helst foretrækker at kunderne kommer eller bliver væk?

Dem jeg har talt med direkte eller via fx andre kunder, chauffører, familie, udlejer, betjent ven er i tråd med hvad Reden og politiet siger:

De vil gerne have hjælp men er dødsensangste for at tale med NOGEN SOM HELST. Kan du selv regne ud hvorfor eller skal vi igen retur til piger uden engelsk fra fattige kår i lande med frygt for myndigheder og politi. Det kan da ikke stilles infantilt og sort/hvidt op som:

Hey Manuela, så vil du helst retur til Bogota og dine 4 børn og lorteliv eller vil du blive og udnyttes. Hvis de er efterladt i fremmede lande som Danmark uden tryghed, anden kontakt end bagmænd (det du tror er hjælpere), uden sprog, uden tillid til myndigheder, måske smadret mentalt efter 4 mdrs sex (ikke alle er søde empatiske mænd) med 7 knald pr dag, så skal de svare frit, oplyst, om de vil have kunderne bliver væk (du mener ingen penge) eller at kunderne kommer fortsat? 

Hvilken verden lever du i? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 22 minutter siden:

Er den sammenligning er relevant for den situation, jeg skitserede? Er sexsalg et misbrug?

For nogle mennesker, blandt andet dem der er tvunget ud i det enten pga trusler eller pga nød, kan sexsalg være lige så skadeligt som et stofmisbrug.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Bare af ren nysgerrighed: Har du talt med nogen piger om de givet deres pressede situation helst foretrækker at kunderne kommer eller bliver væk?

I min optik er det stadig et overgreb og misbrug af kvinden uanset hvad hun svarer. 

Spørger du narkoluderen om hun ønsker pengene eller st være fri for en som kunde så vil hun dig fordi abstinenserne og konsekvenserne ved afvisning af kunden kan virke som det værste og uoverskuelige i situationen. 

Spørger du kvinden efter hun er blevet clean og er ude af miljøet så er hendes holdning til din hjælpsomhed og støtte til hende ikke at du var en gentleman eller knight in shining armour men at du var en i mængden af mænd der har gjort skade på hende og som vækker afsky fordi det virker ubegribeligt at at du ikke selv kan se hvor forkert det du gjorde var. 

 

Det samme gælder for de kvinder hvor bagmænd presser dem ud i prostitution eller hvor markant gæld tvinger dem til at sælge sig selv mere end deres fysik eller psyke har godt af og kan klare. Spørger du dem om de ønsker dine penge og at servicere dig i øjeblikket så vil det virke uoverskueligt og umuligt at afvise dig fordi vold fra bagmændene, trusler på ens families liv fra bagmænd eller bare den økonomiske gæld og tyngden af hvordan man kommer ud af den på anden vis virker urealistisk og uoverkommelig. 

Spørger du dem efter de er kommet ud af det efter et exit program så er svaret mere konsekvent og direkte og det er næppe pæne tanker om de mænd der udnyttede hendes udsatte situation dengang og det vil føles som overgreb det der foregik. 

 

Spørger du den Indiske arbejder i minen der risikerer livet eller deres helbred under kummerlige forhold og arbejdsvilkår om de helst er fri for arbejdet eller de ønsker deres 20 øres minimumsløn så er ønsker de deres skodjob under urimelige og farlige forholdfordi de kan ikke se alternativet eller overskue hvordan de skal forsørge sig selv og familien uden. 

 

At tro på nogen som helst måde at man hjælper de personer eller gør dem andet end ondt på langt sigt er ubegribeligt for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 29 minutter siden:

De vil gerne have hjælp men er dødsensangste for at tale med NOGEN SOM HELST.

Jeg bestrider ikke, at din argumentation kan være dækkende for en række af de GPer, som arbejder i Danmark. Jeg synes bare, at der mangler nuancer. Jeg ved godt, at du sikkert ikke kan lide at høre det, men det kunne jo være, at de strukturer, som du beskriver, kun er gældende for en del af sexarbejderne.

nillerniller skrev, for 40 minutter siden:

alle 'kender nogen', har talt med nogen, besøgt piger, der virkede ok glade. Så misser man jo hele pointen i det her. (Hvorfor mon)

Du mener sikkert, at jeg misser pointen, men nu sætter jeg det lige lidt på spidsen: I andre tråde er det fremført, at de pressede piger ofte ikke oplevede timerne med sexsalg som de værste. Det gav et frirum fra bagmandens pres, kunden var for det meste respektfuld, det var nemt at gøre kunden tilfreds ved at lade som om, hun nød tiden sammen, og der kom penge i kassen, så GPen kunne nedbringe sit udestående med bagmanden. Var der derimod ingen kunder, så kunne gælden til bagmanden ikke afvikles. Den blev tværtimod større, og bagmanden blev mere ubehagelig, for han tjente jo også færre penge. Pigen ville derfor helst have, at der kom kunder til hende.

Ovenstående er rosenrødt, det er jeg med på, men kan du se, at der også kan være andre pointer, end dem du selv fremfører?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes debatten her bliver mere og mere gentagelse på gentagelse. Og jeg synes den er meget unuanceret også.

Det er svært at få en god, nuanceret debat, når visse personer er fordømmende, belærende, nedladende og ustandselig gentager sig selv.

Ja der er forfærdelige forhold i dele af branchen. Ja det er på linje med narko og voldskriminalitet i dele af branchen og ja det bør man under den gældende lovgivning gøre meget meget mere ved. Og ja, vi sexkunder bør gøre vores del ved kun at frekventere piger hvor forholdene efter vores bedømmelse virker til at være rimelige.
 

Jeg mener så også man bør ændre lovgivningen så bodelvirksomhed kan drives på sober vis, men piger der frivilligt (ikke nødvendigvis af lyst som @TheLion skriver) tager erhvervet fordi det kan være en god forretning og fordi de kan forlige sig med de arbejdsopgaver der er. 
Kontrollerede steder, på linje med frisørsaloner, almindelige massage og behandlingssteder osv. Det ville simpelthen fjerne markedet fra forbryderne.

Og nu vover jeg så pelsen, men fare for voldsom verbal slapping fra et par brugere herinde. Jeg tror at der fint kunne laves en dokumentar om birdelvirksomhed i Danmark, hvor tingene foregår på langt mere rimelige vilkår. Ikke lovlige, men langt, langt bedre end det der normalt vises. Tænker det ville handle om danske piger om mere voksne piger fra EU lande, som altså lovligt kan og ønsker at arbejde i Danmark.  Men hvem vil lave sådan en dokumentar?
 

Jeg har set en del dokumentar film om diverse emner og også oplevet at det i høj grad er et spørgsmål om hvordan journalisterne vælger at skære og klippe, der afgør hvordan helhedsindtrykket bliver. Også det at lave dokumentar, kan være en beskidt forretning hvor personer hænges urimeligt og unødvendigt ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...