Hop til indhold
Basse00

"tager imod alle skandinaviske gentlemen"

Recommended Posts

Bear skrev, for 3 timer siden:

Jeg forsøger ikke at tvinge nogen til at dyrke sex med nogensomhelst, så den stråmand kan du godt pakke ned igen ;) 

Jeg konstaterer bare en diskrepans mellem et ønske om at ligestille erhvervet med andre erhverv, og så samtidig kræve at man skal have lov til at diskriminere. 

Jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Hør nu her.

I dagens Danmark kan du finde foreninger der tilbyder foredrag, kurser, hold rettet mod en etnicitet eller et køn
I dagens Danmark kan du finde firmaer som kun tilbyder deres ydelser f.eks. til bestemte grupper af personer

Forsæt selv listen. Så det findes allerede

Og ja, piger det sælger sex, nogle af dem vil ikke have for unge mænd, andre ikke for gamle, hos andre må de ikke være for overvægtige, nogle ønsker kun skandinaviske kunder. 

Jeg synes da det er helt rimeligt at en bager sælger hans brød til de kunder han ønsker at have. Det må bageren da selvom og skulle han udelukke nogen så bliver det jo hans eget problem. Er i øvrigt ret sikker på at ingen bagere vil udelukke nogen da der bare skal langes brød ud over disken og betales. 

Men kan du virkelig ikke se forskellen til at dyrke sex med en i forhold til at sælge et rundstykke i en bagerforretning ? Hvad er vigtigst for dig, at pigerne har det godt med de kunder de tager imod eller at de ikke har det og du får magt som du har agt og at de skal tage imod alle ? Synes du virkelig at det er i denne branche og i dette erhverv den kamp skal tages og tror du nogen som helst uden for dette lille univers tænker på på den påståede diskrimination (som måske slet ikke er der) ? Tyder det hele ikke mere på at det store problem er hos dig omkring dette og ikke ret mange andre ?  Du taler om stråmænd men kommer selv med den største af slagsen, det har intet at gøre med erhvervets mulighed for bedre vilkår, at pigerne selv vælger hvem de har sex med. Så skal du nok sætte dig ind i hvilke nogen argumenter nogen bruger for at ville ulovliggøre erhvervet eller ikke vil give erhvervet bedre muligheder. Den stråmænd du bruger for at komme med indirekte politiske røde budskaber er gennemskuet og den er ikke valid hos nogen. Den er kun groet i din have. 

Redigeret af Armstrong

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Hold da kæft kører denneher endnu ?

Det startede helt uskyldigt med et spørgsmål om hvad annoncører mente med "tager imod alle skandinaviske gentlemen".

Og nu sidder i og skriver op og ned ad stolper om diskrimination. I har jo afsporet tråden i dén grad. Find dog noget mere spændende at beskæftige jer med.

Feks hvem er bedst til at 'gnave gren' på skandinaviske gentlemen på Sjælland :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
moden libertiner skrev, for 22 minutter siden:

Hold da kæft kører denneher endnu ?

Det startede helt uskyldigt med et spørgsmål om hvad annoncører mente med "tager imod alle skandinaviske gentlemen".

Og nu sidder i og skriver op og ned ad stolper om diskrimination. I har jo afsporet tråden i dén grad. Find dog noget mere spændende at beskæftige jer med.

Feks hvem er bedst til at 'gnave gren' på skandinaviske gentlemen på Sjælland :-)

 

Kunne du ikke selv finde noget andet at beskæftige dig med, og lade folk debattere på et debatforum. Tråde har det med at udvikle sig, og hvis det er inden for rammerne, efter moderatorernes opfattelse, så er der vel intet problem i det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Jamen Sutteål det er jo netop ikke debat, men udveksling af uforskammetheder om et emne der slet ikke er lagt op til fra trådstarter. :-( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Keaper skrev, den 7.11.2022 at 22:26:

But I shudder to think if I have ever treated You or any Lady with any less than the utmost of respect.
And I can not even fathom how anyone would not respect a Thai Lady.

Don’t worry...

You’re the best and always project confidence <3

* Do your best in everything you do is important. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 1 time siden:

Jamen Sutteål det er jo netop ikke debat, men udveksling af uforskammetheder om et emne der slet ikke er lagt op til fra trådstarter. :-( 

Det er lidt pudsigt at du kritiserer at tråden afspores fra et spørgmål om hvad "tager imod alle skandinaviske gentlemen" betyder til en debat om diskrimination. Og via den kritik er tråden nu afsporet igen, så den nu handler om hvorvidt man må kritisere at en tråd afspores. Meta-meta.

Redigeret af wag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 20 timer siden:

Enig. Og det er nok medvirkende til, at problemstillingen højst sandsynligt forbliver i gråzonen lidt endnu.

Af ren nysgerrighed, @Bear: Hvordan ser du på @AalborgLooks udsagn:

Er du enig heri?

Nej, ingen skal tvinges til at have sex med en person som de ikke ønsker at have sex med, og derfor er det nok umuligt at anse erhvervet som et erhverv der kan ligestilles med andre erhverv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 20 timer siden:

Jeg er enig med dig og kan godt følge dig.
Men selvom prostitution bliver sidestillet med andre erhverv pga. lovlighed, beskyttelse, skat, dagpenge og alle disse ting, kan det at have sex men en anden person altså stadig ikke sammenlignes med at købe en pose kartofler i Fakta eller at gå til frisør blive klippet - mener jeg.

 

Jeg er helt med på at loven om racisem osv. skal overholdes. Men det at have sex med en anden person vil jeg mene BURDE give en undtagelse for det, og give ret til at afvise bestemte grupper - om det så er handicappet, religioner, hårfarve, aller osv.

Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

Problemet er bare at det er vand på prostitutionsmodstandernes mølle. Hvis på den ene side at det at sælge sex er så intimt og følelses intenst at der skal gælde særregler, så er der ikke langt til at mene at, fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 18 timer siden:

Enhver erhvervsdrivende må godt selv vælge hvilke kunder de vil betjene. Frit land frit næringsliv, fair nok at det ikke er lovligt at skrive “white only” på døren, men så må de afvise i døren, med at de ikke har lyst, så er det mere rationelt at skrive “skaninaviske gentelemen” 

Sværere er det altså ikke.

Det frie forretningsliv i Danmark må IKKE afvise kunder pga etnicitet, det går jeg ud fra at du ved? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, for 17 timer siden:

Hør nu her.

I dagens Danmark kan du finde foreninger der tilbyder foredrag, kurser, hold rettet mod en etnicitet eller et køn
I dagens Danmark kan du finde firmaer som kun tilbyder deres ydelser f.eks. til bestemte grupper af personer

Forsæt selv listen. Så det findes allerede

Og ja, piger det sælger sex, nogle af dem vil ikke have for unge mænd, andre ikke for gamle, hos andre må de ikke være for overvægtige, nogle ønsker kun skandinaviske kunder. 

Jeg synes da det er helt rimeligt at en bager sælger hans brød til de kunder han ønsker at have. Det må bageren da selvom og skulle han udelukke nogen så bliver det jo hans eget problem. Er i øvrigt ret sikker på at ingen bagere vil udelukke nogen da der bare skal langes brød ud over disken og betales. 

Så du ville ikke have noget problem med en bager der skiltede med "whites only" eller "no jews"?

Armstrong skrev, for 17 timer siden:

Men kan du virkelig ikke se forskellen til at dyrke sex med en i forhold til at sælge et rundstykke i en bagerforretning ? Hvad er vigtigst for dig, at pigerne har det godt med de kunder de tager imod eller at de ikke har det og du får magt som du har agt og at de skal tage imod alle ? Synes du virkelig at det er i denne branche og i dette erhverv den kamp skal tages og tror du nogen som helst uden for dette lille univers tænker på på den påståede diskrimination (som måske slet ikke er der) ? Tyder det hele ikke mere på at det store problem er hos dig omkring dette og ikke ret mange andre ?  Du taler om stråmænd men kommer selv med den største af slagsen, det har intet at gøre med erhvervets mulighed for bedre vilkår, at pigerne selv vælger hvem de har sex med. Så skal du nok sætte dig ind i hvilke nogen argumenter nogen bruger for at ville ulovliggøre erhvervet eller ikke vil give erhvervet bedre muligheder. Den stråmænd du bruger for at komme med indirekte politiske røde budskaber er gennemskuet og den er ikke valid hos nogen. Den er kun groet i din have. 

Jeg copy-paster lige mit svar fra ovenover ind her:

"Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

Problemet er bare at det er vand på prostitutionsmodstandernes mølle. Hvis på den ene side at det at sælge sex er så intimt og følelses intenst at der skal gælde særregler, så er der ikke langt til at mene at, fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

Der er jeg enig med dig.

 

Bear skrev, for 3 timer siden:

Problemet er bare at det er vand på prostitutionsmodstandernes mølle.

Det er jeg også enig i.

 

Bear skrev, for 3 timer siden:

Hvis på den ene side at det at sælge sex er så intimt og følelses intenst at der skal gælde særregler, så er der ikke langt til at mene at, fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for. 

Den del er jeg så ikke enig med dig i. Jeg mener at der er MEGET lang til at fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for. 
Jeg er med på at regler er regler og at de skal overholdes. Meeeeeeen, jeg syntes at du strækker den lige rigeligt med din sidste kommentar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Så du ville ikke have noget problem med en bager der skiltede med "whites only" eller "no jews"?

Jeg copy-paster lige mit svar fra ovenover ind her:

"Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

Problemet er bare at det er vand på prostitutionsmodstandernes mølle. Hvis på den ene side at det at sælge sex er så intimt og følelses intenst at der skal gælde særregler, så er der ikke langt til at mene at, fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for."

Prostitutionsmodstandere bruger jo ikke dette som argument eller interesser sig for det. Det ved du godt. Det er en ny stråmand fra dig. De har helt andre argumenter og fokus end at en pige siger nej til sex med en gamle mænd eller arabere. Faktisk hører jeg at netop at piger har friheden til at sige fra og kan og vil sige fra er med til at bekræfte pigernes selvstændighed. Det som jo bruges af prostitutionsmodstandere som argument er bl.a. at pigerne ikke har valget direkte eller indirekte til at sige fra.

Så det forholder sig stik modsat dine stråmænds argumenter. For det at en pige kan, vil, har mulighed for at sige fra overfor bestemte mænd viser kun at hun ikke er helt stå tvunget i erhvervet som nogen prostitutionsmodstandere mener.

Dit ærinde herinde er jo blot politisk fordi du har et problem med at erkende at pigerne fravælger folk fra Mellemøsten og Somalia grundet deres manglende respekt for pigerne og pigernes grænser generelt

Jeg har intet problem med i øvrigt at  du i dagens Danmark kan du finde foreninger der tilbyder foredrag, kurser, hold rettet mod en etnicitet eller et køn, at du i dagens Danmark kan du finde firmaer som kun tilbyder deres ydelser f.eks. til bestemte grupper af personer osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 4 timer siden:

Så du ville ikke have noget problem med en bager der skiltede med "whites only" eller "no jews"?

Jeg copy-paster lige mit svar fra ovenover ind her:

"Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

Problemet er bare at det er vand på prostitutionsmodstandernes mølle. Hvis på den ene side at det at sælge sex er så intimt og følelses intenst at der skal gælde særregler, så er der ikke langt til at mene at, fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for."

Du skal lige holde tungen lige i munden 

Det som nogen kalder diskrimination kan ske pga ens køn, etnicitet, alder, tro, seksuel orientering mv

I Danmark tilbydes der en og flere forretningsdrivende massagebehandlinger kun til kvinder

Der findes fitness centre kun til kvinder

Der findes svømmehold kun til kvinder

Forsæt listen, for den er lang 

Bear skrev, for 4 timer siden:

 

"Så kan man bare ikke sidestille erhvervet med andre erhverv, men må konstatere at når en så intim ydelse som at have sex sammen bliver kommerciallieret, så er det mere følsomt end andre ydelser.

 

Det passer netop ikke. Fordi andre erhverv udelukker bestemte grupper på f.eks. baggrund af deres køn alene, og med argument om at det er for intimt i en vis religiøs tro at andre mænd skal kunne se på en pige i bikini hvorfor der skal være svømmehold kun for kvinder f.eks., fitness centre noget lignende og så videre.

Så det er helt sikkert muligt at tilbyde ydelser til bestemte grupper uden ar diskriminere, det sker allerede over alt i erhvervslivet 

Rejser til ældre, rejser til kun kvinder, rejser for muslimer til Mekka, rejser kun for voksne, kurser kun for mænd, kurser kun for kvinder, kurser kun for ikke etniske danskere,  cafe kun for mænd, massage kun til kvinder, massage kun til mænd, massage kun til gravide, massage kun til ældre

Der er ikke den store forskel til når andre piger tilbyder intimmasaage kun til mænd over 30 år eller mænd under 60 år eller slanke mænd eller skandinaviske mænd, de tilbyder noget der er målrettet en gruppe, det sker mange steder i erhvervslivet 

Jeg glæder mig over at piger der tilbyder intimmassage har muligheden og friheden til selv at bestemme hvem de tilbyder intimmassage til

Det har handlede piger ikke og et af prostitutionsmodstanderes vigtigste argumenter for at forbyde erhvervet er for at komme handlen med kvinder til livs, de har nemlig ikke valget heller til ar afvise bestemte kunder

Hvor er det dejligt at nogen piger har det valg og bruger det, kan ikke forstå du ikke synes det for pigernes skyld ? Og så prostitutionsmodstanderne kan se at nogen af pigerne har et valg og bruger det. 

Redigeret af Armstrong

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, 1 time siden:

For det at en pige kan, vil, har mulighed for at sige fra overfor bestemte mænd viser kun at hun ikke er helt stå tvunget i erhvervet som nogen prostitutionsmodstandere mener.

Fin pointe.

Bear skrev, for 5 timer siden:

Nej, ingen skal tvinges til at have sex med en person som de ikke ønsker at have sex med, og derfor er det nok umuligt at anse erhvervet som et erhverv der kan ligestilles med andre erhverv. 

Er selvfølgelig enig i det første, og det sidste har du nok ret i. Men skal alle erhverv være lige stillet på alle punkter? Det bestemmer vi jo egentlig selv (via lovgivningen), og netop her er der vist behov for særregler for erhvervet. Af flere årsager.

Når man er enig med jer begge i hvert jeres udsagn, illustrerer det måske meget godt, hvor svært det er at finde en god løsning, som ikke karambolerer med et eller andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 2 timer siden:

Den del er jeg så ikke enig med dig i. Jeg mener at der er MEGET lang til at fordi sex er så intimt og følelsesintenst, bør det ikke kunne være en ydelse man kan tage penge for. 
Jeg er med på at regler er regler og at de skal overholdes. Meeeeeeen, jeg syntes at du strækker den lige rigeligt med din sidste kommentar.

Det repræsenterer ikke mit synspunkt, men vil kunne bruges som argument for dem der forsøger at forbyde prostitution. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 6 timer siden:

Det frie forretningsliv i Danmark må IKKE afvise kunder pga etnicitet, det går jeg ud fra at du ved? 

Enig, men de må godt fravælge kunder, uden at give en egentligt årsag, blot nej tak find en anden butik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, for 2 timer siden:

 

Dit ærinde herinde er jo blot politisk fordi du har et problem med at erkende at pigerne fravælger folk fra Mellemøsten og Somalia grundet deres manglende respekt for pigerne og pigernes grænser generelt

Vrøvl.

Armstrong skrev, for 2 timer siden:

Jeg har intet problem med i øvrigt at  du i dagens Danmark kan du finde foreninger der tilbyder foredrag, kurser, hold rettet mod en etnicitet eller et køn, at du i dagens Danmark kan du finde firmaer som kun tilbyder deres ydelser f.eks. til bestemte grupper af personer osv. 

Du svarer ikke på spørgsmålet:

"Så du ville ikke have noget problem med en bager der skiltede med "whites only" eller "no jews"?"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 1 minut siden:

Enig, men de må godt fravælge kunder, uden at give en egentligt årsag, blot nej tak find en anden butik. 

Men de heldigvis må ikke skilte med at specifikke grupper ikke er velkomne, og de kan jo blive dømt for at diskriminere. Så hvis en erhvervsdrivende findes skyldig i at diskriminere omkring hvem der må komme ind, kan vedkommende dømmes for det. 

Så det er ikke blot "nej tak, find en anden butik" hvis det tydeligvis kun er specifikke grupper der får den besked. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 5 minutter siden:

Vrøvl.

Du svarer ikke på spørgsmålet:

"Så du ville ikke have noget problem med en bager der skiltede med "whites only" eller "no jews"?"

Det er ikke vrøvl, jeg svarer, men du har ikke svaret på mine spørgsmål.

Alt dit er derimod vrøvl, selvmodsigelser, og stråmænd og det nytter ikke noget for dig at du taler udenom emnet nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 2 minutter siden:

Men de heldigvis må ikke skilte med at specifikke grupper ikke er velkomne, og de kan jo blive dømt for at diskriminere. Så hvis en erhvervsdrivende findes skyldig i at diskriminere omkring hvem der må komme ind, kan vedkommende dømmes for det. 

Så det er ikke blot "nej tak, find en anden butik" hvis det tydeligvis kun er specifikke grupper der får den besked. 

De må gerne skrive at de tilbyder deres ydelser til unge mænd, ældre mænd, skandinaviske mænd, tynde mænd

Og hvor er det dog dejligt at nogen af pigerne har det valg. Og tør tage det. Synes du ikke det ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, for 1 minut siden:

Det er ikke vrøvl, jeg svarer, men du har ikke svaret på mine spørgsmål.

Alt dit er derimod vrøvl, selvmodsigelser, og stråmænd og det nytter ikke noget for dig at du taler udenom emnet nu. 

Jeg har en eller anden fornemmelse at du ikke helt er "ny bruger", selvom det står ud for din profil ;) Jeg synes at jeg kan genkende dit "modus operandi" ;) 

Jeg tror at det er relativt klart for de fleste hvad jeg mener, og har egentlig ikke brug for at uddybe det yderligere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 11 minutter siden:

Det repræsenterer ikke mit synspunkt, men vil kunne bruges som argument for dem der forsøger at forbyde prostitution. 

Stråmand. Det gør det jo ikke og det bruges ikke.

Derimod så netop at pigerne kan afvise nogen kunder viser at de er mere selvstændige og har et friere valg end hvad prostitutionsmodstanderne påstår, og som mest gælder for handlede kvinder, som ikke har det valg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 20 minutter siden:

Så det er ikke blot "nej tak, find en anden butik"

Det er præcis det man bør gøre, hvis man ikke ønsker at betjene en kunde, det et altid et individuelt skøn. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 21 minutter siden:

Hvor skriver jeg det @Bear

ingen steder, det siger jeg heller ikke at du gør, men det er vel det som er parallelen i forhold til trådens emne; er det OK at pigerne skriver at de kun vil have specielle grupper af mænd som kunder, eller er det diskriminerende? Det er vel pendanten til at skrive f.eks. "whites only" på sin forretningsdør. 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...