Hop til indhold
Basse00

"tager imod alle skandinaviske gentlemen"

Recommended Posts

Selv om jeg er mulat med danske rødder som er født og opvokset her, undgå jeg alle annoncer med "Skandinavisk Mænd". Jeg har oplivet at nogle piger kan ikke se forskellen imellem de sorte mænd de ikke vil har og mænd som er velopdragen lige maget om den race de tilhør, så når jeg ser de annoncer som enden siger "NO BLACK MEN" eller "(Kun) Skandinavisk Mænd"  dropper jeg dem fordi de er et rødt flag fordi det vil være et spil af tid at tale med dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 2 timer siden:

Jeg læser den sætning som, at hun kun tager skandinaviske mænd, men spørg den pige du ønsker at besøge, hvis du er i tvivl.

Jeg læser det som at hun tager imod ALLE skandinaviske gentlemen, uanset hvad (det er faktuelt, det der står). Hvad hun gør med ikke skandinaviske gentlemen, det står der intet om -  men det er sikkert en arbitrær vurdering, ligesom begrebet Gentleman er (for kvinder, ikke for os mænd - vi er det bare altid!!) -_-

Men enig, spørg pigen - vi andre læser jo bare og tolker flittigt løs på hensigten med sætningen nu på side 2 i tråden <_<

Redigeret af OldGentlemann

Del dette indlæg


Link til indlæg

Cirka præcist samme emne. Jeg har (ikke overraskende) skrevet noget smadder langt om det i den tråd, og gentager det derfor ikke her ;) 
Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Kære Eva

Der er nogen spørgejørgener der ikke forstår hvorfor kvinder der sælger sex ikke vil betjene visse kunder. Det er vist spildte guds ord på ballelars at prøve at forklare det for dem :-)

Når det er sagt mindes jeg ved at læse denne tråd de evindelige opgaver i dansktimerne i gymnasiet hvor vi skulle tolke diverse forfatteres tekster. :-)

Som regel var forfatterne desværre døde, så man kunne ikke følge mine 'artige' råd om at spørge dem selv. :-) Men dansklærerne ( der jo måske gik med en uforløst forfatter i maven ) syntes ikke sådan en kommentar var særlig sjov.

Dansk er en svær sprog specielt for udlændinge.

Redigeret af moden libertiner

Del dette indlæg


Link til indlæg
onkelpoul skrev, den 5.11.2022 at 08:37:

Det er jo en måde ikke at være racistisk. Jeg har godt bidt mærke i sætningen i en annonce. Hvor "No black men" skærer racemæssigt over én kam, så er det muligt at tolke denne vending. Den kan feks handle om sindelag i stedet for hudfarve. Det, tænker jeg - uden at vide det, er den helt præcise mening med at formulere sig sådan.

Præcis.. Det har intet med hudfarven at gøre. Men kulturen har gjort at mange/nogle ikke behandler kvinder med respekt :rolleyes:

Og det er super træls for dem der er født her, og har danske holdninger og mentalitet, men desværre har hud gener fra en anden kultur :( Det er forståligt at de føler sat sig i bås.

For "os" andre ville vi aldrig misforstå TS spørgsmål om hvad der menes med at de kun tager mod skandinaviske mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Default User skrev, den 4.11.2022 at 23:46:

 

Vi lever i et frit land, og GPerne har ret til at vælge deres klientel. Bemærk: Man skal ikke kun være skandinavisk, men også en Gentleman!

Det kan man diskutere. Hvis man gerne vil have erhvervet legaliseret på niveau med alle andre erhverv, så er man altså nødt til at følge de samme regler som andre erhverv. Og der er det heldigvis ikke tilladt at sortere sine kunder efter etnicitet, køn eller seksualitet. 

Man kan ikke både blæse og have mel i munden ;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, Lige nu:

Det kan man diskutere. Hvis man gerne vil have erhvervet legaliseret på niveau med alle andre erhverv, så er man altså nødt til at følge de samme regler som andre erhverv. Og der er det heldigvis ikke tilladt at sortere sine kunder efter etnicitet, køn eller seksualitet. 

Man kan ikke både blæse og have mel i munden ;) 

Naturligvis må man ikke diskriminere, ligeså lidt som man må gennemtvinge sex med en der siger fra.

Det er så let at gøre verden sort/hvid når man piller én bestemt paragraf ud, men verden er kompleks og sammensat. Det afspejles heldigvis også i de fleste tilfælde i de samlede lovtekster.

Kvinder der skriver sådan siger nej på forhånd. Den er faktisk ikke meget længere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, for 13 minutter siden:

Naturligvis må man ikke diskriminere, ligeså lidt som man må gennemtvinge sex med en der siger fra.

Det er så let at gøre verden sort/hvid når man piller én bestemt paragraf ud, men verden er kompleks og sammensat. Det afspejles heldigvis også i de fleste tilfælde i de samlede lovtekster.

Kvinder der skriver sådan siger nej på forhånd. Den er faktisk ikke meget længere.

Det er så bare et problem hvis man gerne vil have erhvervet sidestillet med andre erhverv, hvis man samtidig kræver retten til at diskriminere. 

Så gør man det sværere for sig selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, 1 time siden:

Det er så bare et problem hvis man gerne vil have erhvervet sidestillet med andre erhverv, hvis man samtidig kræver retten til at diskriminere. 

Så gør man det sværere for sig selv. 

Naturligvis skal erhvervet sidestilles. Men det er vel næppe en tekst som denne der er problemet. Mon ikke det mere handler om at nogle gerne vil bestemme hvad der er moralsk rigtigt og forkert for andre, samt det store åbenlyse problem med trafficking, som nogle mener kun kan (eller billigst) løses gennem forbud for alle.

Betragt det som en servicemeddelelser om at nogen vil blive afvist i døren, så der er ingen grund til at spilde tiden ved at troppe op. Den ret har alle jo heldigvis. Ihvertfald ifølge den officielle lov.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Det kan man diskutere. Hvis man gerne vil have erhvervet legaliseret på niveau med alle andre erhverv, så er man altså nødt til at følge de samme regler som andre erhverv. Og der er det heldigvis ikke tilladt at sortere sine kunder efter etnicitet, køn eller seksualitet. 

Man kan ikke både blæse og have mel i munden ;) 

 

Interessant problemstilling. På individuelt plan må pigen naturligvis sige nej til dem, hun ikke ønsker at have sex med. Alt andet vil være et overgreb. Til gengæld må pigen ikke udelukke potentielle kunder ud fra en generel kategorisering, for så er det diskriminering. Kan de to “regler” fungere side om side? Tja, det må vel så betyde, at pigen er “nødt til” at lave en aftale, fordi hun ikke må frasortere i starten, for derefter at vende tommelfingeren nedad, når hun ser den håbefulde ungersvend. Lyder ikke særlig optimalt for nogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja en erhvervsdrivende i et rrit land må godt afvise en kunde, årsagen må blot ikke være fordi vedkommende er neger eller araber, selv har jeg smidt en dansk mand ud af mit værksted, kunder vælger hvor de vil handle, den handlende bestemmer selv hvem de vil handle med. GP har - måske begrundet med dårlige erfaringer valgt at fravælge netop den kundetype, fair nok…

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 21 timer siden:

Cirka præcist samme emne. Jeg har (ikke overraskende) skrevet noget smadder langt om det i den tråd, og gentager det derfor ikke her ;) 
Kærligst, Eva <3

Det er overhovedet ikke samme emne. TS i den tråd du henviser til spørger om hvad der ligger til grund for GP'ernes valg og det er slet ikke det jeg spørger om. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 20 timer siden:

Kære Eva

Der er nogen spørgejørgener der ikke forstår hvorfor kvinder der sælger sex ikke vil betjene visse kunder. Det er vist spildte guds ord på ballelars at prøve at forklare det for dem :-)

Når det er sagt mindes jeg ved at læse denne tråd de evindelige opgaver i dansktimerne i gymnasiet hvor vi skulle tolke diverse forfatteres tekster. :-)

Som regel var forfatterne desværre døde, så man kunne ikke følge mine 'artige' råd om at spørge dem selv. :-) Men dansklærerne ( der jo måske gik med en uforløst forfatter i maven ) syntes ikke sådan en kommentar var særlig sjov.

Dansk er en svær sprog specielt for udlændinge.

Ja, og så er der dem der slet ikke kan forstå hvad det er jeg spørger om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, for 1 time siden:

Naturligvis skal erhvervet sidestilles. Men det er vel næppe en tekst som denne der er problemet. Mon ikke det mere handler om at nogle gerne vil bestemme hvad der er moralsk rigtigt og forkert for andre, samt det store åbenlyse problem med trafficking, som nogle mener kun kan (eller billigst) løses gennem forbud for alle.

Betragt det som en servicemeddelelser om at nogen vil blive afvist i døren, så der er ingen grund til at spilde tiden ved at troppe op. Den ret har alle jo heldigvis. Ihvertfald ifølge den officielle lov.

Alle har jo netop IKKE ret til at afvise i døren, baseret på etnicitet. Jeg ved godt at det desværre er noget der i praksis foregår en del i f.eks. nattelivet, men det gør det ikke mere rigtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 56 minutter siden:

Tja en erhvervsdrivende i et rrit land må godt afvise en kunde, årsagen må blot ikke være fordi vedkommende er neger eller araber, selv har jeg smidt en dansk mand ud af mit værksted, kunder vælger hvor de vil handle, den handlende bestemmer selv hvem de vil handle med. GP har - måske begrundet med dårlige erfaringer valgt at fravælge netop den kundetype, fair nok…

Vi kan vel blive enige om at en tekst om at man kun modtager skandinaviske gentlemen, netop er at afvise kunder fordi vedkommende er sort, brun eller gul. 

Hvis det er opførslen der er problemet bør betegnelsen "gentlemen" vel i princippet være nok. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Bear

Nu går vi i ring. Nej du må ikke gøre forskel ud fra etnicitet, men det ændrer ikke på at hvis en GP ikke ønsker at være sammen med en person, så er der ingen grund til at møde op. Valget er i sidste ende hendes (eller hans) alligevel.

Redigeret af AB455
Glemte citat og kan ikke tilføje det efterfølgende, så føjede blot Bear til

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Basse Jo jeg forstår godt hvad du spørger om men du forstår ikke mit svar. Ingen herinde kan vide hvad den/de pågældende GP'er mener når de ikke skriver mere end det du beretter. Så det bliver gætteværk og derfor mit lidt udvidede svar nemlig: Spørg dem selv hvis du ikke tilfældigvis er af skandinavisk herkomst ! :-) 

Men ellers er det da et udmærket udsagn der ikke overtræder nogen diskriminationslovgivning :-) Men så kan den enkelte gætte og risikere at blive afvist i døren, måske på grund af jysk eller fynsk accent eller noget helt andet..

Redigeret af moden libertiner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Basse00 skrev, for 34 minutter siden:

Det er overhovedet ikke samme emne. TS i den tråd du henviser til spørger om hvad der ligger til grund for GP'ernes valg og det er slet ikke det jeg spørger om. 

Altså det er jo et debatforum og det er nok svært at undgå en lille smule bredere horisont end trådstarteres oplæg. Bare en lille bitte smule. 

Jeg vil så i stedet respondere helt og aldeles farveløst og unuanceret i håb om at jeg ikke denne gang maler en eneste nanometer udenfor dine streger: 

Basse00 skrev, den 4.11.2022 at 23:29:

Når en GP skriver i sin annonce at hun "tager imod alle skandinaviske gentlemen" betyder det så at hun KUN tager i mod skandinaviske gentlemen? 

Ja

;) <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, 1 time siden:

@Bear

Nu går vi i ring. Nej du må ikke gøre forskel ud fra etnicitet, men det ændrer ikke på at hvis en GP ikke ønsker at være sammen med en person, så er der ingen grund til at møde op. Valget er i sidste ende hendes (eller hans) alligevel.

Vi kan vel blive enige om at en tekst om at man kun modtager skandinaviske gentlemen, netop er at afvise kunder fordi vedkommende er sort, brun eller gul, altså etnicitet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 12 minutter siden:

Vi kan vel blive enige om at en tekst om at man kun modtager skandinaviske gentlemen, netop er at afvise kunder fordi vedkommende er sort, brun eller gul, altså etnicitet.

Gråzone måske. Skandinaviske kunder kan også være sorte, brune eller gule.

Men hvilken forskel gør det og hvem rammer det negativt? Dem der bliver afvist, bliver jo afvist uanset hvad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, 1 time siden:

Gråzone måske. Skandinaviske kunder kan også være sorte, brune eller gule.

Men hvilken forskel gør det og hvem rammer det negativt? Dem der bliver afvist, bliver jo afvist uanset hvad.

Problemet er at dem der bliver afvist, bliver afvist på grund af deres etnicitet, ikke på grund af deres opførsel eller lignende. De er afvist på forhånd, uanset hvor godt de opfører sig bliver de afvist fordi de ikke er skandinaviske. 

Jeg er godt klar over at sexarbejdere sælger sex, og at det er en intim "vare". Men retten til at afvise kunder pga etnicitet er så samtidig et argument imod at ehvervet skal ligestilles alle andre erhverv, hvor man ikke må gøre det.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 17 minutter siden:

Problemet er at dem der bliver afvist, bliver afvist på grund af deres etnicitet, ikke på grund af deres opførsel eller lignende. De er afvist på forhånd, uanset hvor godt de opfører sig bliver de afvist fordi de ikke er skandinaviske. 

Jeg er godt klar over at sexarbejdere sælger sex, og at det er en intim "vare". Men retten til at afvise kunder pga etnicitet er så samtidig et argument imod at ehvervet skal ligestilles alle andre erhverv, hvor man ikke må gøre det.  

Jamen det er jo ekstremt subjektivt hvilke typer man tænder på. Jeg tænder f.eks. slet ikke på asiatiske kvinder. Jeg tænder faktisk af på dem.

Så hvis jeg var prostituteret ville jeg afvise asiater. Derfor synes jeg selvfølgelig at enhver prostitueret skal have lov til at afvise pga. etnicitet, alder, vægt, højde, skægvækst, bumser, politisk observans, udeseende, og hvad hun ellers har lyst til at bruge som grund til at afvise.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 40 minutter siden:

Problemet er at dem der bliver afvist, bliver afvist på grund af deres etnicitet, ikke på grund af deres opførsel eller lignende

For mig, er det begge dele. 
Sådan er det bare. Man må acceptere det.
Ligesom I danskere kigger ned på thailændere. Ligegyldigt hvem vi er — og lige meget hvad vi arbejder med. Jeg har accepteret det. 
Har man kulturforståelse  - er man kommet videre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Der bliver rigtig trampet rundt i spinatbedet.

Trådstarter gav et udsagn hvor der stod positivt at vedkommende modtager skandinaviske mænd. Der står IKKE at vedkommende KUN modtager skandinaviske mænd.

Som jeg skrev tidligere har vedkommende ikke diskrimineret nogensomhelst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Bear, du aner da ikke hvorfor en bestemt kunde bliver afvist, udsagnet som trådstarter begynder med siger intet om at nogensomhelst bliver afvist.

Der kunne ligeså godt stå at vedkommende tager imod alle veludrustede mænd  :P

Redigeret af moden libertiner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...