Hop til indhold
Basse00

"tager imod alle skandinaviske gentlemen"

Recommended Posts

Bear skrev, for 2 timer siden:

Jeg er ikke helt sikker på at I tænder på alle jeres kunder uanset deres hudfarve eller etnicitet  ;)

Måske er det mere korrekt at sige nogle piger direkte tænder af på mænd med anden etnicitet.. Det er lidt som hvis i ikke kan tænde på overvægtige piger, mørke piger ext. så det måske heller ikke lige dem i vælger at være sammen med.. Og selvom vi få penge for det så det vigtigt at vi respekterer vores egne grænser.. Jeg ved nogle piger har fravalgt besøg af mænd med anden etnicitet fordi de selv færdes meget i de kredse eller fordi de evt var gift med en thailænder og derfor havde et stort netværket blandt den etnicitet.. Det er ikke altid fordi de har nogle stærkere følelser for dem alene pga deres etnicitet.. Dermed ikke sagt at der ikke er forskel på at være sammen med en skandinavisk mand og en evt muslimsk mand eller amerikansk mand for den sags skyld.. Amerikanere er faktisk generelt meget beskidte i deres mund hvilket er en ting jeg ikke er stor fan af så det er ikke min favorit gæst og hvis det skete tit nok at en amerikaner henvendte sig så ville jeg nok også skrive det i min annonce.. Jeg føler mig faktisk mest "stedkendt" når jeg er sammen med en dansk, svensk eller norsk mand hvilket giver mig mulighed for at have den bedst mulige oplevelse, og leverer den bedst mulige oplevelse.. Dog er jeg endnu ikke nået til at fravælge nogen etnicitet.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 14 timer siden:

Skulle prostitution ende med at blive et lovligt erhverv(det tror jeg dog næppe)....

 

Lige en korrektion og en påmindelse. Prostitution ER et lovligt erhverv i Danmark, det er desværre bare et stigmatiseret erhverv på mange punkter, herunder muligheden for at få erhvervskonto, dagpenge, etc, etc. Men selve erhvervet er ikke ulovligt idag.

/Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Francois skrev, for 9 timer siden:

 

Lige en korrektion og en påmindelse. Prostitution ER et lovligt erhverv i Danmark, det er desværre bare et stigmatiseret erhverv på mange punkter, herunder muligheden for at få erhvervskonto, dagpenge, etc, etc. Men selve erhvervet er ikke ulovligt idag.

/Francois

Prostitution er ikke et såkaldt lovligt erhverv, da erhvervet ikke er beskyttet af lovgivningen på arbejdsmarkedet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 7.11.2022 at 18:14:

Det skal selvfølgelig altid være tilladt at sige nej til en kunde, der hvor problemet opstår (i min optik) er når man siger nej til en gruppe af kunder alene baseret på deres etnicitet. 

Jeg synes det er en absurd debat. 

Selvfølgelig skal man da kunne fravælge at dyrke sex med personer med en bestemt hudfarve eller hårfarve hvis man ikke tænder på det. 

Jeg tænder kun på den nordiske type. Høje blonde mænd er det der er min præference. Og helst med blå øjne. Ganske ligesom nogle mænd kun tænder på langbenede blondiner. 

Jeg ser ikke ned på sorte eller brune, jeg tænder bare ikke på dem. Jeg synes der er mange smukke sorte og brune men min lyst vækkes bare ikke af dem. 

 

At begynde at overhovedet diskutere hvorvidt det er rimeligt kun at ville modtage skandinaviske mænd er det samme som at ville diskutere det rimelige i at have præferencer indenfor sex. 

Fuldstændig absurd

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 7.11.2022 at 18:18:

Det er præcis det som er problemet, danskere bør ikke generelt kigge ned på thailændere (og det gør vi iøvrigt heller ikke ;) ), ligesom vi ikke bør se ned på grønlændere, kinesere, arabere, afrikanere, tyskere, osv.... 

Hvis først man accepterer det, så åbner man en ladeport for diskrimation, og det gavner ingen på den lange bane. 

Må en pige så heller ikke sige nej til kunder under 30 år eller over 50 år eller hvad enkelte nu gør ? Det er vel at diskriminere ud fra alder så.

Må en pige heller ikke sige nej til kunder der er svært overvægtige ? Diskrimination af tykke menneske så.

Nej det er ikke diskrimination, det er pigens eget valg.

Arabiske mænd kan nogle piger af forskellige årsager ikke have lyst at dyrke sex med. Det skal Du ikke tvinge dem til at gøre. Du selv kan dyrke sex med arabiske mænd fremfor at tvinge andre til det. Du kan sikkert sælges billigt. Men vil du ? 

Redigeret af Armstrong

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, for 26 minutter siden:

Må en pige så heller ikke sige nej til kunder under 30 år eller over 50 år eller hvad enkelte nu gør ? Det er vel at diskriminere ud fra alder så.

Må en pige heller ikke sige nej til kunder der er svært overvægtige ? Diskrimination af tykke menneske så.

Nej det er ikke diskrimination, det er pigens eget valg.

Arabiske mænd kan nogle piger af forskellige årsager ikke have lyst at dyrke sex med. Det skal Du ikke tvinge dem til at gøre. Du selv kan dyrke sex med arabiske mænd fremfor at tvinge andre til det. Du kan sikkert sælges billigt. Men vil du ? 

Du forstår tydeligvis ikke hvad ordet diskrimination dækker over. Det dækker kun over etnicitet, religion og seksualitet og har intet med vægt og alder at gøre! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 1 time siden:

Jeg synes det er en absurd debat. 

Selvfølgelig skal man da kunne fravælge at dyrke sex med personer med en bestemt hudfarve eller hårfarve hvis man ikke tænder på det. 

Jeg tænder kun på den nordiske type. Høje blonde mænd er det der er min præference. Og helst med blå øjne. Ganske ligesom nogle mænd kun tænder på langbenede blondiner. 

Jeg ser ikke ned på sorte eller brune, jeg tænder bare ikke på dem. Jeg synes der er mange smukke sorte og brune men min lyst vækkes bare ikke af dem. 

 

At begynde at overhovedet diskutere hvorvidt det er rimeligt kun at ville modtage skandinaviske mænd er det samme som at ville diskutere det rimelige i at have præferencer indenfor sex. 

Fuldstændig absurd

Nu er der altså en verden til forskel mellem ens personlige sex præferencer og hvad der lovgivningsmæssigt er er lovligt og ulovligt inden for et erhverv. Men altid morsomt når man får det til at handle om hvad man tænder på og ikke tænder på. Yeah right, som om at man tænder mere på gamle blege danske mænd med ølmave og hængepatter fremfor en ung flot solbrun araber :lol: Jeg mener en GP skal have ret til at fravælge kunder ud fra etnicitet. Men vær' lige i det mindste ærlig omkring det og sig at det i virkeligheden handler om opførelse og penge og ikke udseende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Basse00 skrev, for 3 minutter siden:

Du forstår tydeligvis ikke hvad ordet diskrimination dækker over. Det dækker kun over etnicitet, religion og seksualitet og har intet med vægt og alder at gøre! 

Ej hvor er det en underholdende gætte debat.

 Diskrimination: https://da.m.wikipedia.org/wiki/Diskrimination

Intet af det der bliver diskuteret her ændrer ved at:

1) ingen skal tvinges til seksuelt samvær mod deres vilje. Heldigvis for det (hvis det så bare også galdt for alle de der er tvunget til prostitution, men der lukkes for mange øjne fra både kunder og ordensmagt).

2) teksten "tager imod alle skandinaviske gentlemen" ikke er en udelukkelse, men en positiv tilkendegivelse. Det kan simpelthen ikke skrives mere sobert.

Jeg medgiver at det ikke er rart at blive valgt fra, men det er intet i sammenligning med at blive tvunget til uønsket seksuelt samvær.

Hvorfor insistere på at der skrives mere nedladende og racistisk? Det er mig en gåde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Basse00 skrev, for 1 time siden:

Du forstår tydeligvis ikke hvad ordet diskrimination dækker over. Det dækker kun over etnicitet, religion og seksualitet og har intet med vægt og alder at gøre! 

Du forstår tydeligvis ikke hvad diskrimination er 

 Det defineres som

Diskrimination er negativ forskelsbehandling på grundlag af fordomme, rettet mod enkeltindivider eller grupper; oftest inden for områder som køn, race, etnicitet, alder, seksuel orientering samt fysisk og psykisk handicap.

Der står f.eks. alder.

Nå ja der står også handicappede.

Jeg har set piger der siger nej til handicappede eller ældre eller yngre mænd osv.

Nå ja det lyder også fra eksperter i aviser 

Eksperter: ”Svært overvægtige diskrimineres”

Men ja ja, du ved alt eller vist ingenting

Tager imod skandinaviske gentlemen, tager imod folk over 30 år, under 60 år, er vel bare pigens frie valg.

Jeg har set kurser, foredrag, idrætshold, rejser og mange andre ting som var for bestemte køn eller aldersgrupper eller overvægtige eller etnicitet eller noget andet. Det har da intet med diskrimination at gøre og ingen anklagede dem for det.

Men hvis en pige selv vil bestemme hvem hun dyrker sex med så…..

Redigeret af Armstrong

Del dette indlæg


Link til indlæg
Basse00 skrev, for 9 timer siden:

Nu er der altså en verden til forskel mellem ens personlige sex præferencer og hvad der lovgivningsmæssigt er er lovligt og ulovligt inden for et erhverv. Men altid morsomt når man får det til at handle om hvad man tænder på og ikke tænder på. Yeah right, som om at man tænder mere på gamle blege danske mænd med ølmave og hængepatter fremfor en ung flot solbrun araber :lol: Jeg mener en GP skal have ret til at fravælge kunder ud fra etnicitet. Men vær' lige i det mindste ærlig omkring det og sig at det i virkeligheden handler om opførelse og penge og ikke udseende. 

Tror du skal pakke dine egne holdninger langt væk og lade være med at prakke dem på andre.. Du har absolut ingen grund til at kalde den lille frøken for løgner..

Jeg tænder personligt selv 1000 gange mere på en blegfed dansker med hængepatter, ølånde OG svamp mellem benene end jeg tænder på en muskuløs, solbrun, ung araber.. Jeg kan simpelthen ikke tænde på den måde de knalder.. I det hele taget gider jeg ikke de yngre gæster uanset etnicitet..

Og så du jo direkte fejlagtig i dine udtalelser omkring hvornår noget er diskrimination hvis du mener at det kun kan gælde for religion, seksualitet eller etnicitet.. Det var sku et selvmål af proportioner..

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Basse00 skrev, for 10 timer siden:

Nu er der altså en verden til forskel mellem ens personlige sex præferencer og hvad der lovgivningsmæssigt er er lovligt og ulovligt inden for et erhverv. Men altid morsomt når man får det til at handle om hvad man tænder på og ikke tænder på. Yeah right, som om at man tænder mere på gamle blege danske mænd med ølmave og hængepatter fremfor en ung flot solbrun araber :lol: Jeg mener en GP skal have ret til at fravælge kunder ud fra etnicitet. Men vær' lige i det mindste ærlig omkring det og sig at det i virkeligheden handler om opførelse og penge og ikke udseende. 

Jeg er HELT ærlig. 

Jeg tænder på den nordiske type. Det er ikke det samme som at sige at jeg tænder på ALLE fra norden. Det ville jo være forrykt hvis jeg tændte på alle skandinaver :D

Men typemæssigt så er det altså den blonde høje type med blå øjne. Og jeg sexer altså ikke med nogle jeg slet ikke tænder på. 

Man vælger ikke hvem og hvad der tænder en og jeg skylder ingen forklaring. 

Men alligevel vil jeg gerne løfte sløret for hvilke mekanismer der gør sig gældende fordi emnet interesserer mig. Hvorfor synes man noget er pænt? Hvorfor synes man et menneske er tiltrækkende? For mig handler det om tryghed, genkendelse og kommunikation. Og også duft. Men duft har også noget med tryghed og genkendelse at gøre. 

 

Tror jeg. For det er svært at forklare noget der foregår ubevidst. Prøv selv at forklare hvorfor du selv tænder på noget bestemt. Hvorfor tænder nogle på langbenede blondiner? Hvorfor tænder nogle på kvinder med frodige former mens andre foretrækker de åle slanke? Hvorfor er nogle til store bryster mens andre til små? 

Det er ikke så nemt og seksualitet er komplext. 

En arabisk udseende mand vækker ikke den følelse af tryghed og  genkendelse hos mig som er fundamentet for min tænding. Tværtimod. Og jeg ville gøre vold mod mig selv hvis jeg skulle sexe med ham. Uanset hvor smuk han objektivt måtte være. Penge er ikke alt. 

 

 

 

 

 

 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 43 minutter siden:

Jeg tænder personligt selv 1000 gange mere på en blegfed dansker med hængepatter, ølånde OG svamp mellem benene end jeg tænder på en muskuløs, solbrun, ung araber..

Mit liv er komplet. Jeg er ærketypien på hvad @JenniferRomantica tænder på... Altså bortset fra det med svamp mellem benene. :ph34r:

/Francois

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 20 minutter siden:

Mit liv er komplet. Jeg er ærketypien på hvad @JenniferRomantica tænder på... Altså bortset fra det med svamp mellem benene. :ph34r:

/Francois

Jeg glemte at tilføje at det eneste der tænder mig mere er mænd der heeeeele tiden snakker om en eller anden mytisk sæson 8 af GOT:P<3.. For det der undværer jeg gerne svampen hvis det skulle være:lol:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 12 timer siden:

Jeg synes det er en absurd debat. 

Selvfølgelig skal man da kunne fravælge at dyrke sex med personer med en bestemt hudfarve eller hårfarve hvis man ikke tænder på det. 

Jeg tænder kun på den nordiske type. Høje blonde mænd er det der er min præference. Og helst med blå øjne. Ganske ligesom nogle mænd kun tænder på langbenede blondiner. 

Jeg ser ikke ned på sorte eller brune, jeg tænder bare ikke på dem. Jeg synes der er mange smukke sorte og brune men min lyst vækkes bare ikke af dem. 

 

At begynde at overhovedet diskutere hvorvidt det er rimeligt kun at ville modtage skandinaviske mænd er det samme som at ville diskutere det rimelige i at have præferencer indenfor sex. 

Fuldstændig absurd

Vill der så stå i din annonce at du kun modtager høje blonde mænd med blå øjne?

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Armstrong skrev, for 11 timer siden:

Må en pige så heller ikke sige nej til kunder under 30 år eller over 50 år eller hvad enkelte nu gør ? Det er vel at diskriminere ud fra alder så.

Må en pige heller ikke sige nej til kunder der er svært overvægtige ? Diskrimination af tykke menneske så.

Nej det er ikke diskrimination, det er pigens eget valg.

Arabiske mænd kan nogle piger af forskellige årsager ikke have lyst at dyrke sex med. Det skal Du ikke tvinge dem til at gøre. Du selv kan dyrke sex med arabiske mænd fremfor at tvinge andre til det. Du kan sikkert sælges billigt. Men vil du ? 

Jeg forsøger ikke at tvinge nogen til at dyrke sex med nogensomhelst, så den stråmand kan du godt pakke ned igen ;) 

Jeg konstaterer bare en diskrepans mellem et ønske om at ligestille erhvervet med andre erhverv, og så samtidig kræve at man skal have lov til at diskriminere. 

Jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 2 minutter siden:

Jeg forsøger ikke at tvinge nogen til at dyrke sex med nogensomhelst, så den stråmand kan du godt pakke ned igen ;)

Jeg konstaterer bare en diskrepans mellem et ænske om at ligestille erhvervet med andre erhverv, og så samtidig kræve at man skal have lov til at diskriminere. 

Jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Jeg har før påpeget at forskellige brancher nok også for sin hvis diskriminerer.. De formår bare at gøre det "uskyldigt" nok til at folk ikke opdager det.. Det er utopi hvis man tror at udenlandske unge mænd ikke diskrimineres i nattelivet, eller at tro jeg ville komme ind på en +40 bar aften.. Det er jo også dejlig nemt at sige "Sorry jeg har desværre ikke flere tider" når "Ying" eller "Muhammet" for den sags skyld skriver og spørger om en tid.. Eller sige "jeg føler sku ikke rigtig kemien er der" hvis en "Bjarne" mere ligner en "Heinrich" når han endelig står der i døren, og ikke kan et ord dansk, men sjovt nok taler flydende tysk, hvis det er den type der tænder en af.. Det samme gør frisøren sikkert når hadekunden ringer for at booke tid.. Og h*n skal bare klippe personens hår.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har før påpeget at forskellige brancher nok også for sin hvis diskriminerer.. De formår bare at gøre det "uskyldigt" nok til at folk ikke opdager det.. Det er utopi hvis man tror at udenlandske unge mænd ikke diskrimineres i nattelivet, eller at tro jeg ville komme ind på en +40 bar aften.. Det er jo også dejlig nemt at sige "Sorry jeg har desværre ikke flere tider" når "Ying" eller "Muhammet" for den sags skyld skriver og spørger om en tid.. Eller sige "jeg føler sku ikke rigtig kemien er der" hvis en "Bjarne" mere ligner en "Heinrich" når han endelig står der i døren, og ikke kan et ord dansk, men sjovt nok taler flydende tysk, hvis det er den type der tænder en af.. Det samme gør frisøren sikkert når hadekunden ringer for at booke tid.. Og h*n skal bare klippe personens hår.. 

Jeg er enig i at der (desværre) diskrimineres for mange steder, og det er i min optik ret skadeligt, men lad os lade det ligge (ellers bliver det hurtigt en politisk diskussion) ;) 

Men det bliver nærmest "officielt" og dermed accepteret hvis der direkte skiltes med det. Vi ville jo ikke acceptere hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 54 minutter siden:

Vill der så stå i din annonce at du kun modtager høje blonde mænd med blå øjne?

Ja det kunne der sagtens stå. Men hvis jeg skrev det ville der jo komme en ny absurd debat ud af det. Som denne.  Fordi nogle insisterer på at det handler om diskrimmination og racisme.  

Det handler om retten til at have præferencer

 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 56 minutter siden:

Jeg forsøger ikke at tvinge nogen til at dyrke sex med nogensomhelst, så den stråmand kan du godt pakke ned igen ;) 

Jeg konstaterer bare en diskrepans mellem et ønske om at ligestille erhvervet med andre erhverv, og så samtidig kræve at man skal have lov til at diskriminere. 

Jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Hvis en GP ikke må afvise en kunde pga. etnicitet, så er det samme som at pigerne skal have sex med den person. Det vil da altid være bedre for begge parter at pigen skriver det som det er, istedet for at avise alle med en bestemt etnicitet med begrundelse " at jeg tænder ikke på dig".
Det samme som spørgsmålet: kører du nogensiden for stærkt i din bil - og svaret er: jeg har aldrig fået en bøde for at kører for stærkt.

Men det er fuldstændig ligemet hvad os mænd syntes, da det er 100% er pigens valg hvem de vil have sex med.

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, den 8.11.2022 at 07:33:

Prostitution ER et lovligt erhverv i Danmark, det er desværre bare et stigmatiseret erhverv på mange punkter, herunder muligheden for at få erhvervskonto, dagpenge, etc, etc.

Dagpenge er for lønmodtagere, ikke selvstændige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, 1 time siden:

Hvis en GP ikke må afvise en kunde pga. etnicitet, så er det samme som at pigerne skal have sex med den person. Det vil da altid være bedre for begge parter at pigen skriver det som det er, istedet for at avise alle med en bestemt etnicitet med begrundelse " at jeg tænder ikke på dig".
Det samme som spørgsmålet: kører du nogensiden for stærkt i din bil - og svaret er: jeg har aldrig fået en bøde for at kører for stærkt.

Men det er fuldstændig ligemet hvad os mænd syntes, da det er 100% er pigens valg hvem de vil have sex med.

Det er nok lige der dillemaet opstår, er GP'ens erhverv sammenligneligt med andre erhverv, (og derfor ikke må udelukke specifikke etniske grupper) eller er GP'ens erhverv af en så personlig og intim karakter at det ikke kan sidestilles med andre erhverv?

For jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 4 minutter siden:

Det er nok lige der dillemaet opstår, er GP'ens erhverv sammenligneligt med andre erhverv, (og derfor ikke må udelukke specifikke etniske grupper) eller er GP'ens erhverv af en så personlig og intim karakter at det ikke kan sidestilles med andre erhverv?

Enig. Og det er nok medvirkende til, at problemstillingen højst sandsynligt forbliver i gråzonen lidt endnu.

Af ren nysgerrighed, @Bear: Hvordan ser du på @AalborgLooks udsagn:

AalborgLook skrev, 1 time siden:

Hvis en GP ikke må afvise en kunde pga. etnicitet, så er det samme som at pigerne skal have sex med den person.

Er du enig heri?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 42 minutter siden:

Det er nok lige der dillemaet opstår, er GP'ens erhverv sammenligneligt med andre erhverv, (og derfor ikke må udelukke specifikke etniske grupper) eller er GP'ens erhverv af en så personlig og intim karakter at det ikke kan sidestilles med andre erhverv?

For jeg antager at du ikke ville finde det rimeligt hvis bagere, supermarkeder, autoforhandlere eller andre erhverv nægtede at betjene kunder tilhørende en eller flere etniske grupper? 

Jeg er enig med dig og kan godt følge dig.
Men selvom prostitution bliver sidestillet med andre erhverv pga. lovlighed, beskyttelse, skat, dagpenge og alle disse ting, kan det at have sex men en anden person altså stadig ikke sammenlignes med at købe en pose kartofler i Fakta eller at gå til frisør blive klippet - mener jeg.

 

Jeg er helt med på at loven om racisem osv. skal overholdes. Men det at have sex med en anden person vil jeg mene BURDE give en undtagelse for det, og give ret til at afvise bestemte grupper - om det så er handicappet, religioner, hårfarve, aller osv.

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enhver erhvervsdrivende må godt selv vælge hvilke kunder de vil betjene. Frit land frit næringsliv, fair nok at det ikke er lovligt at skrive “white only” på døren, men så må de afvise i døren, med at de ikke har lyst, så er det mere rationelt at skrive “skaninaviske gentelemen” 

Sværere er det altså ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...