Hop til indhold
Basse00

"tager imod alle skandinaviske gentlemen"

Recommended Posts

Bear skrev, for 16 timer siden:

Det er så bare et problem hvis man gerne vil have erhvervet sidestillet med andre erhverv, hvis man samtidig kræver retten til at diskriminere. 

Så gør man det sværere for sig selv. 

Man skal være godt naiv hvis man tror at frisøren aldrig har sagt "nej der er desværre ikke tid" når hadekunden har ringet for at booke en tid.. Det samme med mange andre erhverv.. Der er heldigvis undskyldninger endnu der er legitime selvom man ikke må diskriminerer.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Man skal være godt naiv hvis man tror at frisøren aldrig har sagt "nej der er desværre ikke tid" når hadekunden har ringet for at booke en tid.. Det samme med mange andre erhverv.. Der er heldigvis undskyldninger endnu der er legitime selvom man ikke må diskriminerer.. 

Jojo, men så er det jo også den enkelte, som man siger nej til. Det er ikke diskrimination at fravælge enkeltpersoner og specifikke kunder, som man ikke ønsker at have noget med at gøre.

Gør man det generelt, at visse befolkningsgrupper udelukkes, så er det diskrimination. Også selvom det ikke beror på fordomme, men på at man har personlige erfaringer med, at visse befolkningsgrupper i mere udpræget grad end andre grupper agerer på en måde, man ikke bryder sig om, og at man derfor ikke ønsker dem som kunder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Jojo, men så er det jo også den enkelte, som man siger nej til. Det er ikke diskrimination at fravælge enkeltpersoner og specifikke kunder, som man ikke ønsker at have noget med at gøre.

Gør man det generelt, at visse befolkningsgrupper udelukkes, så er det diskrimination. Også selvom det ikke beror på fordomme, men på at man har personlige erfaringer med, at visse befolkningsgrupper i mere udpræget grad end andre grupper agerer på en måde, man ikke bryder sig om, og at man derfor ikke ønsker dem som kunder.

Og så ville det være nemt at undskylde det med manglende tid eller lignende.. I stedet for at sige "jeg vil ikke modtage".. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Gu ved hvor længe der kan koges suppe på denneher pølsepind ? Som jeg har gentaget et par gange så er det udtryk trådstarter angiver på ingen måde diskriminerende !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mook skrev, for 14 timer siden:


Ligesom I danskere kigger ned på thailændere. Ligegyldigt hvem vi er — og lige meget hvad vi arbejder med. Jeg har accepteret det. 

Lige den der sætning , den får det simpelthen til at løbe mig koldt ned af ryggen  for jeg håber da ved gud ikke at det er flertallet af danskere der ser ned på Thailændere , bare fordi 
i er ..  Thailændere.

Jeg er personligt stik modsat , jeg oplever kun Thailændere som hårdt arbejdende og som gør meget for at opnå drømme og ønsker og derfor har jeg det ret godt med ikke kun thailændere men også  personer fra andre lande.
Jeg er stor fan af at man arbejder for sin penge ..  men ok vinder jeg de 750 milioner i morgen , så er jeg sgu ikek sikker på jeg arbejder mere :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Man skal være godt naiv hvis man tror at frisøren aldrig har sagt "nej der er desværre ikke tid" når hadekunden har ringet for at booke en tid............ 

Jeg er fuldstændig enig ! 

Selvfølgelig sker det og kan slet ikke se der er noget i vejen med det :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Naboen skrev, for 2 timer siden:

Jeg er fuldstændig enig ! 

Selvfølgelig sker det og kan slet ikke se der er noget i vejen med det :)

Nemlig så jeg tænker da den samme fremgangsmåde kan anvendes hvis erhvervet blev sidestillet med alle andre erhverv..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skulle prostitution ende med at blive et lovligt erhverv(det tror jeg dog næppe), så vil der selvfølgelig komme en eller anden form for koallition med bl.a. forskelsbehandlingslovene. Men lovgiver bør i så fald undtage branchen fra disse love, da de modstående hensyn (retten til privatliv, herunder selvbestemmelsesretten) vejere tungere end "retten til købesex".

Et andet spørgsmål bliver så, om klager over forskelsbehandling skal indbringes for ligebehandlingsnævnet eller om de skal undergives offentlig påtale. Uanset hvad, så tror ikke, at særlig mange kunder vil melde forholdene af åbenlyse årsager.

Om det er den ene eller anden model, så håber jeg da at alle herinde går inde for, at pigerne kan fravælge hvem de vil, uanset om det er på baggrund af kundens nationalitet, alder, hudfarve, hårfarve, skostørrelse, vægt, højde osv. 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 21 timer siden:

Altså det er jo et debatforum og det er nok svært at undgå en lille smule bredere horisont end trådstarteres oplæg. Bare en lille bitte smule. 

Jeg vil så i stedet respondere helt og aldeles farveløst og unuanceret i håb om at jeg ikke denne gang maler en eneste nanometer udenfor dine streger: 

Ja

;) <3

Nej. Der står ikke noget om hvorvidt, hun også modtager andre. Hun fastslår bare, at hun modtager "alle skandinaviske gentlemen"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 50 minutter siden:

Et andet spørgsmål bliver så, om klager over forskelsbehandling skal indbringes for ligebehandlingsnævnet eller om de skal undergives offentlig påtale. Uanset hvad, så tror ikke, at særlig mange kunder vil melde forholdene af åbenlyse årsager.

Det er heller ikke relevant, da samtykke altid skal foreligge.

Som @moden libertiner har påpeget flere gange, så er det ikke noget fravalg i udtalelsen om at modtage skandinaviske gentlemen og dermed ingen diskrimination.

Derfor er denne diskussion for mig at se ren akademisk tankespind.

Tilbage står TS's irritation over formodentlig at blive frasorteret da han er mulat og den er da forståelig nok. Det ændrer bare ikke ved at kvinden skal give sit samtykke, hvis der skal duskes. Afvisning på samtykke kan man så enten få i døren eller nøjes med at se i annoncen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden:

Man skal være godt naiv hvis man tror at frisøren aldrig har sagt "nej der er desværre ikke tid" når hadekunden har ringet for at booke en tid.. Det samme med mange andre erhverv.. Der er heldigvis undskyldninger endnu der er legitime selvom man ikke må diskriminerer.. 

Det skal selvfølgelig altid være tilladt at sige nej til en kunde, der hvor problemet opstår (i min optik) er når man siger nej til en gruppe af kunder alene baseret på deres etnicitet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mook skrev, for 18 timer siden:

For mig, er det begge dele. 
Sådan er det bare. Man må acceptere det.
Ligesom I danskere kigger ned på thailændere. Ligegyldigt hvem vi er — og lige meget hvad vi arbejder med. Jeg har accepteret det. 
 

Det er præcis det som er problemet, danskere bør ikke generelt kigge ned på thailændere (og det gør vi iøvrigt heller ikke ;) ), ligesom vi ikke bør se ned på grønlændere, kinesere, arabere, afrikanere, tyskere, osv.... 

Hvis først man accepterer det, så åbner man en ladeport for diskrimation, og det gavner ingen på den lange bane. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden:

Og så ville det være nemt at undskylde det med manglende tid eller lignende.. I stedet for at sige "jeg vil ikke modtage".. 

Det vil måske faktisk være at foretrække, så vil personen ikke føle at han er "forkert" pga af noget ikke kan gøre for og som han aldrig vil kunne ændre. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 36 minutter siden:

Det skal selvfølgelig altid være tilladt at sige nej til en kunde, der hvor problemet opstår (i min optik) er når man siger nej til en gruppe af kunder alene baseret på deres etnicitet. 

Men det jo ikke alle der tænder på mørke mænd.. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med diskrimination.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

ØØhhh mig bekendt er prostitution ikke forbudt :-).  Der er nogle følgeting der er forbudt men det er en helt anden sag. 

Men suppen bliver tyndere og tyndere og pinden mere og mere udpint. :-)

Redigeret af moden libertiner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Utilregnlig
Mook skrev, for 19 timer siden:

Ligesom I danskere kigger ned på thailændere. Ligegyldigt hvem vi er — og lige meget hvad vi arbejder med. Jeg har accepteret det. 
Har man kulturforståelse  - er man kommet videre. 

Det er så ikke helt min forståelse og ikke nødvendigvis korrekt men Kulturforskellen gør helt klart en forskel idet os Dansker ikke altid forstår jeres hensigt og sprog men vi er faktisk mange som prøver alligevel fordi i bestemt er et godt folk som mange af os holder meget af og besøger ofte men man ska naturligvis affinde sig med Kulturforskellen som nok er det største problem imellem Danmark og Thailand men vi er imødekommen ligesom det Thailandske folk om du forstår så er vi faktisk rigtig imødekommende for jer :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thai connoisseur
Mook skrev, for 21 timer siden:

For mig, er det begge dele. 
Sådan er det bare. Man må acceptere det.
Ligesom I danskere kigger ned på thailændere. Ligegyldigt hvem vi er — og lige meget hvad vi arbejder med. Jeg har accepteret det. 
Har man kulturforståelse  - er man kommet videre. 

Hvordan ser vi ned på thailændere? Jeg ved godt, at mit brugernavn ikke er super heldigt her, men det har nu mest at gøre med min forkærlighed for thailandske kvinder :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Naboen skrev, for 7 timer siden:

Lige den der sætning , den får det simpelthen til at løbe mig koldt ned af ryggen  for jeg håber da ved gud ikke at det er flertallet af danskere der ser ned på Thailændere , bare fordi 
i er ..  Thailændere.

Jeg er personligt stik modsat , jeg oplever kun Thailændere som hårdt arbejdende og som gør meget for at opnå drømme og ønsker og derfor har jeg det ret godt med ikke kun thailændere men også  personer fra andre lande.
Jeg er stor fan af at man arbejder for sin penge ..  men ok vinder jeg de 750 milioner i morgen , så er jeg sgu ikek sikker på jeg arbejder mere :)

 

Åh, sorry. Jeg mente ikke alle gør.

Men jeg vil mene, at der er flere derude, som stadig og constantly vil opføre sig disrespekt mår de ser på thaikvinder. 
Selvom jeg altid er positiv og møder folk med respekt, kan jeg ikke undgå folk med respektløs. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Utilregnlig skrev, for 2 timer siden:

Det er så ikke helt min forståelse og ikke nødvendigvis korrekt men Kulturforskellen gør helt klart en forskel idet os Dansker ikke altid forstår jeres hensigt og sprog men vi er faktisk mange som prøver alligevel fordi i bestemt er et godt folk som mange af os holder meget af og besøger ofte men man ska naturligvis affinde sig med Kulturforskellen som nok er det største problem imellem Danmark og Thailand men vi er imødekommen ligesom det Thailandske folk om du forstår så er vi faktisk rigtig imødekommende for jer :D

Jeg synes ikke, at kulturforskelle kan gøres en stor forskel mellem folk. 
Hensigt og sprog er to forskellige — og når man ikke gøre sig forståeligt/ at vise hensyn for andre — så er det netop unødvendig til vi skal play en intention, vel ? 
Ps. Der er en gratis dansk- Thai ordbog på bibliotek :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Det er præcis det som er problemet, danskere bør ikke generelt kigge ned på thailændere (og det gør vi iøvrigt heller ikke ;) ), ligesom vi ikke bør se ned på grønlændere, kinesere, arabere, afrikanere, tyskere, osv.... 

Hvis først man accepterer det, så åbner man en ladeport for diskrimation, og det gavner ingen på den lange bane. 

Enig I ikke gør.

Men jeres øjne gør.

Jamen, acceptable og respekt har slået mange krige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thai connoisseur skrev, 1 time siden:

Hvordan ser vi ned på thailændere? Jeg ved godt, at mit brugernavn ikke er super heldigt her, men det har nu mest at gøre med min forkærlighed for thailandske kvinder :)

Hvordan det ? 
Når I taler om Thailand også herinde.

Når I møder Thaikvinder.

Når I synes vi er bare kun en udlænding. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mook skrev, for 11 minutter siden:

 

Mook
Dear Mook.
I mean, I am as much an Nationalist as I think it's possible to be.
But I shudder to think if I have ever treated You or any Lady with any less than the utmost of respect.
And I can not even fathom how anyone would not respect a Thai Lady.
The limited experience I have is that Thai Women are incredibly beautiful, with hearths of gold.
And that you are even more so.

I may miss something.
As I don't understand Danish enough.

But I hope I have respect for the ladies I have meet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Men det jo ikke alle der tænder på mørke mænd.. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med diskrimination.. 

Jeg er ikke helt sikker på at I tænder på alle jeres kunder uanset deres hudfarve eller etnicitet  ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tvivler på at GP tænder på kunder, og hvis GP ikke ønsker st betjene en neget eller araber eller en tyk dansk mand eller handicappede er det sgu ok at oplyse det i annoncer - måske der er erfaringsbaseret - hos GP eller manglene arbejdslyst til nogle bestemte kundetyper, der er ikke racisme i danmark.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mook skrev, 1 time siden:

Åh, sorry. Jeg mente ikke alle gør.

Men jeg vil mene, at der er flere derude, som stadig og constantly vil opføre sig disrespekt mår de ser på thaikvinder. 
Selvom jeg altid er positiv og møder folk med respekt, kan jeg ikke undgå folk med respektløs. 

Nej der vil desværre altid være nogen der ikke udviser den respekt :( 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...