Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Som man kan se, er det altsammen bare løs snak - så før engang til næste år -skal man nok ikke forvente de åbner op for andre end dem med spækket pengepung og tætte relationer til de kongelige og uniformerede med sildesalat:

https://www.pattayamail.com/news/pattaya-wants-to-be-considered-next-for-phuket-model-pipedream-312738

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og samtidig er der også den med insurance på 100.000 $ , som de ikke kan blive enige om, men tvivler på at mange shot time eller long time turister kan tegne en forsikring på det beløb  ;)

En normal rejseforsikring dækker kun omkring 200 - 300.000 dkr.

Måske Jernsvin har et bud på hvordan den skal forstås :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 9 timer siden:

Og samtidig er der også den med insurance på 100.000 $ , som de ikke kan blive enige om, men tvivler på at mange shot time eller long time turister kan tegne en forsikring på det beløb  ;)

En normal rejseforsikring dækker kun omkring 200 - 300.000 dkr.

Måske Jernsvin har et bud på hvordan den skal forstås :)

Gouda har muligheden og dækker selvom landet er orange, hvilket Thailand bliver ved med at være indtil de dropper karantænen. 

Og så dækker den Covid19 sygdom også hvis man får den under karantæne opholdet.

https://www.gouda.dk/privat/rejseforsikring/voksen

Sakset herfra 

 

Når du køber din enkeltrejseforsikring kan du vælge mellem Super eller Standard dækning.

Super dækning
Super dækningen er den bedste og mest valgte dækning.. Du får bl.a.:

  • Ubegrænset dækning til sygdomsbehandling
  • 2 Personer i tilkaldelse og sygeledsagelse
  • Ubegrænset sum til forsinket fremmøde under hele rejsen 

Standard dækning
Med standard dækningen får du bl.a.:

  • Op til 1.000.000 kr. til sygdomsbehandling
  • 1 Person ved tilkaldelse og sygeledsagelse
  • Op til 5.000 kr. ved forsinket fremmøde (dog kun ved udrejse fra DK)
Redigeret af Den lille hårde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan godt se, at det er en katastrofe, såvel for rejsebranchen, som turist afhængige erhverv i bred forstand, at turister ikke længere rejser.

Men er det så vigtigt for os selv, eksempelvis som sex turister, at kunne rejse som sex turist for tiden, corona situationen taget i betragtning.

At alle forhindringer, skal forsøges overvundet, i bestræbelserne på at kunne rejse ud?

Et er at jeg i forvejen har lagt rejseriet på hylden, for en længere periode, men personligt synes jeg at begrænsningerne for tiden, er så dræbende for lysten til at rejse nogen steder.

Ja i det hele tage for at foretage sig noget aktivt, og gå uden for ens dør, i andet end nødvendigt ærinde.

At jeg besværet taget i betragtning, selv holder mig tilbage, omend ikke fuldstændig, men så noget tilbage fra at foretage egne sædvanlige aktiviteter.

Det forbandede visir/mundbind, og alt det personale der bruger det også, giver en associationer til Tjernobyl, og lægger i det hele taget en dæmper på fornøjelsen ved at bevæge sig ud, hjemme såvel som ud i verden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror Thailand vil forblive lukket lang tid fremover, da det lader til regeringen i Thailand kun ønsker få superrige turister i fremtiden - derfor er jeg begyndt at søge andre muligheder - f.eks. Columbia, hvortil man fra London kan flyve næsten ligeså billigt som til Bangkok - og om man skal flyve til London og skifte lufthavn eller tage toget til CPH - det er næsten lige dyrt og besværligt.

En anden fordel - en pige fra Columbia behøver ikke turistvisa for at komme til DK ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes ikke det er til at blive klog på hvad de Thailandske myndigheder vil mht. turister: den ene dag er det næsten umuligt at få visa - og den næste dag åbner de alligevel op:

https://www.pattayamail.com/thailandnews/special-tourist-visa-ready-for-covid-19-passed-foreigners-with-long-stay-plans-in-thailand-328686

Covid 19 attest er til at få - men hvordan med en rejseforsikring, der forsikrer for op imod kr. 700000 i tilfælde af at man får Corona i et land næsten uden Corona?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 38 minutter siden:

Synes ikke det er til at blive klog på hvad de Thailandske myndigheder vil mht. turister: den ene dag er det næsten umuligt at få visa - og den næste dag åbner de alligevel op:

https://www.pattayamail.com/thailandnews/special-tourist-visa-ready-for-covid-19-passed-foreigners-with-long-stay-plans-in-thailand-328686

Covid 19 attest er til at få - men hvordan med en rejseforsikring, der forsikrer for op imod kr. 700000 i tilfælde af at man får Corona i et land næsten uden Corona?

Et par indlæg oppe kan du læse at Gouda har forsikringen.

Om et par dage ankommer de første test-turister fra Thailand. De skal så 14 dage i karantæne på et hotel. Vi må se hvordan disse første test forløber. Det har indflydelse på hvordan Thailand ender med at åbne mere op for turister.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Nogle der er dernede nu og kan fortælle om urolighederne er udbredt ?  

Og gætter lidt på det blusser mere op nu, hvor de mangler turisterne. Mener at have læst at turismen kun udgør ca 10 af BNP i Thailand.  Tror dog det tal er meget underdrevent.  Der er feks virkelig mange sorte penge i omløb fra sex turismen.  For slet ikke at tale om alle de penge der sendes fra udlandet både fra thaier og udenlandske mænd der støtter en feriekæreste.

Så jeg tror den menige thaier er presset økonomisk nu, efter nedlukningen af turister til landet. 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 25.9.2020 at 10:04:

Jeg tror Thailand vil forblive lukket lang tid fremover, da det lader til regeringen i Thailand kun ønsker få superrige turister i fremtiden - derfor er jeg begyndt at søge andre muligheder - f.eks. Columbia, hvortil man fra London kan flyve næsten ligeså billigt som til Bangkok - og om man skal flyve til London og skifte lufthavn eller tage toget til CPH - det er næsten lige dyrt og besværligt.

En anden fordel - en pige fra Columbia behøver ikke turistvisa for at komme til DK ;-)

Columbia. Der skal du nok passe lidt på kriminaliteten. Et farligt land.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har læst lidt på visum regler til Thailand. 

Der står noget med, at der skal tegnes en sundhedsforsikring på et Thailandsk forsikringsbureo, er der nogen som har en viden om dette.

For mig ser de visum regler ret indviklet ud og også lidt forskellige ordlyde om insurance. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 36 minutter siden:

Har læst lidt på visum regler til Thailand. 

Der står noget med, at der skal tegnes en sundhedsforsikring på et Thailandsk forsikringsbureo, er der nogen som har en viden om dette.

For mig ser de visum regler ret indviklet ud og også lidt forskellige ordlyde om insurance. 

Tror ikke man skal bekymre sig om at rejse til Thailand og visumregler foreløbigt. De regler kan nå at ændre sig mange gange inden der er åbent for danskere. Til den tid kender den thailandske ambassade i Hellerup nok reglerne.

I første omgang åbnes der for kinesere, derefter nok andre asiatiske lande.

De første testkinesere skulle ankomme til Bangkok (og ikke Phuket) på tirsdag. Selvom der også har været forlydender om at ingen kinesere har ansøgt om visum til Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liverpool skrev, for 9 timer siden:

Columbia. Der skal du nok passe lidt på kriminaliteten. Et farligt land.

Tror ikke du er helt opdateret ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 5 timer siden:

Tror ikke du er helt opdateret ;-)

Jeg håber, at du hare ret :)

Du kører en recon, og resten af tropperne følger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har et par monger kammerater fra USA, som der jævnligt tager til  Medellín i Colombia, og de har aldrig problemer, og siger at det er rigtig fedt

overvejer selv at tage der over næste gang at jeg skal på tur. 

og så hvid jeg ved har de ikke nogle restriktioner

 

Redigeret af crogh

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, 1 time siden:

Ja, men stadig med:

"Here’s the catch… travellers still need to undergo the mandatory 2 week quarantine upon arrival. Travellers need proof of their long-term accommodation or residence in Thailand, such as a hotel reservation, rental contract or condominium ownership documents. Travellers also need the required medical and travel insurance as well as a valid Fit to Fly medical certificate."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Yes :( der går mindst 4 - 6 mdr, før det bliver ( måske ) muligt at komme til LOS, uden alt for mange restriktioner 

Øv øv :( 

Venter selv , mvh Butterfly :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Du får nu turist visa på 45 dage i stedet for de normale 30, da det er inkluderet at de første 15 dage forgår på hotel, min kammerat er lige overstået sin 14 dage karantæne og er nu sluppet løs i Bangkok, det gør lidt ondt når han spammer mig med billeder fra vores stamsteder :)

Desværre tror jeg at Thailand er på vej ind i en kedelig periode men flere ramte af corona, flere områder er allerede lukket ned, og både Pattaya og Bkk har lukket ned for store nytårs fester, men mon ikke der bliver ok gang i den alligevel 

Håber jeg kan komme tilbage i marts selv, da jeg kan arbejde fra Thailand, så min chef bliver nok glad for min indsats de første 14 dage hvor jeg alligevel er locked up, men rygtet går på det snart falder til 10 dage, det kan jeg lige klare hvis jeg skal være der 2-3 mdr

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 12 timer siden:

 

Du får nu turist visa på 45 dage i stedet for de normale 30, da det er inkluderet at de første 15 dage forgår på hotel, min kammerat er lige overstået sin 14 dage karantæne og er nu sluppet løs i Bangkok, det gør lidt ondt når han spammer mig med billeder fra vores stamsteder :)

Desværre tror jeg at Thailand er på vej ind i en kedelig periode men flere ramte af corona, flere områder er allerede lukket ned, og både Pattaya og Bkk har lukket ned for store nytårs fester, men mon ikke der bliver ok gang i den alligevel 

Håber jeg kan komme tilbage i marts selv, da jeg kan arbejde fra Thailand, så min chef bliver nok glad for min indsats de første 14 dage hvor jeg alligevel er locked up, men rygtet går på det snart falder til 10 dage, det kan jeg lige klare hvis jeg skal være der 2-3 mdr

Hej.

Spændende.

Hvad forlanges der for at få et 45 dages Visa, det er vel gennem ambassaden.

Godt nytår @average joe til dig og din kammerat, som er så rar at sende hilsner til dig :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
average joe skrev, for 17 timer siden:

min kammerat er lige overstået sin 14 dage karantæne og er nu sluppet løs i Bangkok, det gør lidt ondt når han spammer mig med billeder fra vores stamsteder :)

Kan du ikke få din kammerat til at skrive lidt så vi andre kan få næring til vores drømme?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...