Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Jeg husker for en del år siden at have set islandske Björk synge og optræde i en video, delvist nøgen. Flotte bryster. Men jeg kan ikke finde videoen. Kan i hjælpe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 42 minutter siden:

Jeg husker for en del år siden at have set islandske Björk synge og optræde i en video, delvist nøgen. Flotte bryster. Men jeg kan ikke finde videoen. Kan i hjælpe?

Kendte den faktisk ikke selvom jeg har hørt en del med Björk/Sugarcubes. Den var nem at google sig frem til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Lick skrev, for 2 minutter siden:

Så skal der danses tæt :P

 

Så dansepartneren kan mærke "humøret"? :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Lick skrev, for 1 time siden:

Så er der fest

Er godt nok ærgerlig over at jeg ikke får set dem til Copenhell alligevel. Gad vide om de kan overtales til at skyde pensionen et års tid (og om man så må komme til koncert til den tid).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er en guitarklassiker:

Den er fra 1967, bemærk hvorledes der anvendes feed-back på en måde som Jimi Hendrix og Carlos Santana senere også benyttede sig af.

Komponisten og guitaristen er Peter Green, der skrev sig ind i rækken af fantastiske guitarister hos John Mayall. Nævnes skal yderligere Eric Clapton og Mick Taylor.

Jeg synes nummeret er så stemningsfuldt og velspillet, at jeg får gåsehud af det.

Venligst OT (der netop har Santana i baggrunden)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mickey Maus
Nannas Hjørne skrev, den 20.5.2020 at 21:49:

Denne får mig altid i stemning 
 

 

Er mere til originalen med Talking heads, men et godt cover nummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Mickey Maus skrev, for 6 minutter siden:

Er mere til originalen med Talking heads, men et godt cover nummer.

Jeg hørte denne først, så den har altid lagt mig lidt nærmere, og Tom Jones er nu dejlig, men originalen er selvfølgelig sublim.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden:

Jeg hørte denne først, så den har altid lagt mig lidt nærmere, og Tom Jones er nu dejlig, men originalen er selvfølgelig sublim.

Her et andet Talking Heads cover nummer, Listening Wind , som klarer sig ret så godt, originalen nedenunder, som er et vildt nummer:

xxx

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender I det ? Ansporet af anden tråd om tilværelsens  imellem mere barske nedslag  har en bestemt sang kværnet rundt i hovedet. 

Nu deles den 

Reseach på originalen http://www5.kb.dk/da/nb/samling/ma/fokus/ugens_hit/uge_17_1974_seasons_in_the_sun.html angiver en mere humoristisk vinkel og  en modvægt til tristessen i forhold til den omskrevne amerikaniserede version.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Griber du mig når jeg falder

Snup lige et stykke  af den danske vidunderlige sommer og lad de lyse sommeraftner emme af livsglæde,livsvisdom, rytme og i dette stykke danske musik.  <3

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mickey Maus
Midtvestagurken skrev, den 29.5.2020 at 00:36:

 

Godt cover af et gammelt Jeff Healey nummer fra 1990

Redigeret af Mickey Maus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mickey Maus skrev, for 11 timer siden:

Godt cover af et gammelt Jeff Healey nummer fra 1990

Ja de piger har virkelig talent. I øvrigt var Jeff Healeys version også et cover. Det er oprindeligt et Beatles nummer skrevet af George Harrison. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...