Hop til indhold
Jasmin

åh hvor jeg dog afskyr Tanja Rahm

Recommended Posts

Mig ik' helt forstå her:

Tanja forbyde købesexkunder, men alligevel tillade prostitution. Hvordan prostitution eksistere uden kunder?

Spørg svenskerne!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke i er helt forkert på det, selv om jeg ikke tror det går så nemt.

Det tror vi afgjort heller ikke - faktisk regner vi med modstand fra mange kanter. 

Men fortæl mig en ting: hvorfor skal den glade erhvervsdrivende GP klare alting selv?

Fordi - det er et arbejde. Og - hvis logikken om at det skal være kvinder af rette støbning der udbyder det så vi beskytter de svage - så er kriterierne for hvornår man har lov til at være GP nødt til at blive oppet. 

Men ærlig talt - så svært er det slet ikke.... og alle der VIRKELIG vil det og som mig er vilde men konceptet og legen og kunderne - de vil sagtens og uden de store vanskeligheder kunne gøre det... men alle de svage elementer der aldrig skulle have været igang in the first place - for dem vil det være en uoverstigelig opgave... og en fornuftig showstopper

Ingen skal kunne tjene noget på hendes arbejde,

Jo hende selv... det skal være HENDE der sætter dagsordenen for udgifterne - aldrig andre!  

og altså kan hun ikke købe nogen som helst hjælp for at få det at fungere:

Jo da - det kan hun sagtens. For det vil være køb af tjenesteydelser fra andre erhverv nøjagtig som alle andre virksomheder... 

hun har ikke lov at leje lokal,

Den her er  Tanja og mig uenige om, for selvfølgelig mener jeg IKKE at vi skal invitere mænd ind i vores private hjem. Det er livsfarligt. Så det er udelukket. 

Leje af lokaler er den eneste serviceydelse der er direkte relateret til pigens kerneydelse - derfor er den underlagt særlige restriktioner. 

Det Tanja og jeg er fuldkommen enige om er at leje af lokaler på dagsbasis aldrig nogensinde må overstige den udgift udlejer reelt har til at drive det med en urimelig procentdel. 

INGEN steder koster leje af erhvervslejemål 1.000 kr om dagen for 15-25-kvm værelse + toilet.... men udlejere til PD og klinikker tager dette alligevel. Nogle tager endda mere. Der er utrolig mange fantasifulde forklaringer på hvordan de sllipper afsted med at tage de beløb - men det er lukrering på pigens kerneydelse. 

Et hotel koster omkring 500-600 for det samme... et rum plus et rimeligt bad. At en udlejer til PD skal have mere fordi værelset benyttes til at knalde i er hul i hovedet!! 

Det er DEN virksomhed der skal stoppes for den er endnu et trin på stigen ifht udnyttelsen af de svagere stillede. 

En hver kan sige sig selv at det er en guldgrube af en indtægts-kilde for udlejer.  Det skal ikke være tilladt at tjene på pigerne på den facon. I min optik og jf min logik skal være tilladt at leje ud - selvfølgelig. Men ikke til disse komplet vanvittige priser. 

hun skal tage sine billeder selv,

Hvorfor det? Jeg slog fx en annonce op og spurgte om nogen ville tage billeder af mig for at øve sig. Det blev da en række gode fotos. Man kan da også betale et studio eller få mand eller venner til det. At få taget billeder er på ingen måde direkte relateret til sex-salget. 

skrive sine annoncer,

JA!!!! og det skal være et komplet ufravigeligt krav. Se pigerne herinde. De lyserøde kan sagtens. Men det skal være en pige der præsenterer sig selv. Det er HENDES ydelser og HENDES forretning. Ingen andre skal på nogen måde have indflydelse på hvad der står. 

Hvor mange gange har i drenge ikke skrevet i jeres anmeldelser at pigen ikke anede hvad der stod i annoncen ???? hvad fortæller det jer.... 

At en pige skal ydbyde det andre har tilbudt - det skal være utænkeligt.  

svare i telefon,

Naturligvis. Jeg har da forhåndskontakten til alle mine gæster selv. Det er en del af arbejdet!  SMS tlf, mail... det er mig folk snakker med for det er MIG de skal købe af. 

Hvis man ikke føler man kan det - så kan PIGEN selv hyre en telefondame så telefondamen siger det PIGEN ønsker. Så er det pigens eget valg og så er der et kontraktsligt forhold hvis pigen har valgt det. Udbetaling af løn ect. Så tjener telefondamen et vist beløb der er uafhængigt af firmaets øvrige indtjening og er underlagt samme skatteforpligtelser som alle andre. 

Mange klinikker har obligatorisk telefondame - som PIGEN skal betale for....  det er et scenarie der skal stoppes. Hvis nogen skal tage telefonen andre end den erhversdrivende selv - så skal det være fordi hun selv har ansat vedkommende. 

Igen - det vil alle de stærke glade piger snildt kunne administrere.... men de svage der ikke hører til her vil få endnu en mur de skal over uden en stige. 

lave sin hjemmeside,

Nu har jeg ikke selv hjemmeside - jeg har 3 annoncer der ligner hjemmesider. Men vil man gerne have en - så kan pigens firma da som alle andre hyre en til at lave det. 

Igen - det er ydelser der ikke er direkte relateret til kerneproduktet.....  

ordne sin bogføring ...

Igen er dette en service der er uafhængig af kerneydelsen i firmaet. Hun kan vælge at sende det hele til en revisor eller hun kan ordne det selv. Det er hendes valg. 

NØJAGTIG som alle andre erhvervsdrivende! 

hun skal simpelt hen være et rennaisance-menneske med mange talenter hvis hun skal få det at fungere.

Jamen selvstændig erhvervsdrivende ER disse mennesker.  Det kræver meget at gøre det... og det er uanset hvilket fag eller branche man vælger. 

Det er skidesvært at få det til at fungere - bare se på antallet af konkurser på årsbasis

Men det er hele ideen... for hvis pigerne virkelig vil - så er der et garanteret kundegrundlag.... hvilket er en kæmpe plus.... men de skal ville det

Alle stærke piger vil kunne... hvis de virkelig ønsker det. Men det skal være NØJAGTIG som med alle andre fag - man skal virkelig ville det for at det lykkes. 

Lige nu tjener mange kassen på at gøre det "nemt" hvorved hundreder af piger lander i branchen selv om de ALDRIG skulle have været der...  Det er det der skal stoppes. 

Sexkøb skal ikke stoppes... slet ikke... men de piger som kun kan komme igang fordi det er "nemt" - de skal præsenteres for den virkelige verden som selvstændig erhversdrivende

Multi talented og desuden meget ensom. 

Vi PDer der kører selv ER multi-talenter... men ensomme??? ej.... ikke just... 

Er det virkelig fair, og er det virkelig egnet at få stop på trafficking?

Hvis kravene til pigerne bliver i retning af det jeg har skitseret - så vil det være SÅ let at få øje på dem der ikke overholder de krav og dermed straffe de mænd der besøger dem. 

Det skal ganske enkelt være strafbart at købe sex af de piger der ikke har ovenstående på plads. Og det vil uden tvivl rygtes meget hurtigt hvem man kan købe sikkert af og hvor man bliver præsenteret for en varetægts-fængsling når man har skudt kanonen af.  

Hele ideen er at gøre det så let at få øje på de forkerte elementer i branchen at det ikke vil være specielt ressourcekrævende for Skat/Politi at håndhæve. For som det er nu, der er bevisførelsen for rufferi og trafficking så vanskelig, så det slet ikke forfølges som det burde. 

Det er en meget kompleks problemstilling... og det kræver mange ideer at løse den. 

Nej Jasmin, hvordan skulle jeg kunne komme med konstruktive forslag. Jeg som tror at jeg er en rar fyr, men jeg lider af falsk bevidsthed; i virkeligheden er jeg en stjernepsykopat som efterlader et kølvand af voldtægter og uendelige lidelser ..

Du ved da bedst selv hvem du køber dine sexuelle ydelser af. 

Hvis du godt ved at du køber af piger hvor det er tvivlsomt hvad de ønsker/ikke ønsker og vil/ikke vil - så har du jo selv svaret. 

Hvis du har din sti ren og også udvælger din GP med tanke på pigens trivsel - hvad trækker du så offerkortet for ? Hvad er så problemet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Offerkort? næh egentlig ikke. For det er sådan Tanja ser mig. Som en svært kriminel, der burde i fængsel.
Og da du støtter helhjertet op om hendes købesexforbudsscenarie (når du altså lige kan friholde dit eget hjørne), så gør du hendes syn til dit eget.
Du er en købesexforbudsaktivist forklædt som sexarbejder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Offerkort? næh egentlig ikke. For det er sådan Tanja ser mig.

Gør hendes syn på mænd der ikke tænker sig om det til sandheden om dig?? Det vælger du da selv

Som en svært kriminel, der burde i fængsel.

Mænd der er ligeglade med om de køber sex af handlede kvinder burde altså straffes... 

Og da du støtter helhjertet op om hendes købesexforbudsscenarie (når du altså lige kan friholde dit eget hjørne), så gør du hendes syn til dit eget.

jeg støtter helhjertet op om hendes ønske om at beskytte de svage/svageste. Jeg mener ikke der skal være et forbud mod at købe fra alle mine stærke kolleger. Men mænd der ønsker at købe af piger der aldrig skulle have været i branchen - de er et meget stort problem. 

Du er en købesexforbudsaktivist forklædt som sexarbejder.

Tja.... jeg er sexarbejder med ønske om en branche med primært glade kolleger.... og en kvinde der ønsker at foreninger som Netværksgruppen slet ikke burde have eksistensberretigelse. Men sådan er virkeligheden bare ikke :( 

At det at sætte barren for at sælge sex højere tilfældigvis kommer til at kollidere med mænds behov for let tilgængelig fisse hos svage kvinder der ikke kan sige til og fra  - se det kan jo ikke være mit problem. 

Enhver mand med pæren i orden vil da ønske at købe af glade piger .... dem der er ligeglade med den del er en del af hele problemet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er da selv træt af at blive set som kriminel.  Måske er det nemmere for nogle mænd istedet for at være i forhold at gå til en gp. For mit vedkommende elsker jeg snakken bagefter ligeså meget som sexen. Høre pigers historier og hvor de er fra og snakke om fremtiden. Jeg lader dem føre samtalen for jeg vil ikke snage i noget de ikke vil snakke om. Jeg respekterer glædespiger og deres grænser. Både hvad sex og snak angår. Bliver selv pissesur når jeg hører om en eller anden idiot der ikke respekterer at en gp har grænser. Jasmin, skidegod tråd. Vær stolt af din seksualitetet og dit job.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jasmin, et problem med de handlede piger er at de bliver nærmest kriminaliseret og bare smidt tilbage til deres bagmænd i udlandet, hvis de bliver taget i en razzia. Er det noget i har snakket om? Synes det er synd at de ikke får bedre hjælp.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, et problem med de handlede piger er at de bliver nærmest kriminaliseret og bare smidt tilbage til deres bagmænd i udlandet, hvis de bliver taget i en razzia. Er det noget i har snakket om? Synes det er synd at de ikke får bedre hjælp.

Det er ikke en problemstilling vi har drøftet endnu - den er jo ikke direkte relateret til selve købesexen, men det er da helst klart en overvejelse vi skal have med hvis ændrede forhold betyder flere succesfulde razziaer, for pigerne skal jo ikke bare lades i stikken. Deri er vi helt enige!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det tror vi afgjort heller ikke - faktisk regner vi med modstand fra mange kanter. 

Fordi - det er et arbejde. Og - hvis logikken om at det skal være kvinder af rette støbning der udbyder det så vi beskytter de svage - så er kriterierne for hvornår man har lov til at være GP nødt til at blive oppet. 

Men ærlig talt - så svært er det slet ikke.... og alle der VIRKELIG vil det og som mig er vilde men konceptet og legen og kunderne - de vil sagtens og uden de store vanskeligheder kunne gøre det... men alle de svage elementer der aldrig skulle have været igang in the first place - for dem vil det være en uoverstigelig opgave... og en fornuftig showstopper

Jo hende selv... det skal være HENDE der sætter dagsordenen for udgifterne - aldrig andre!  

Jo da - det kan hun sagtens. For det vil være køb af tjenesteydelser fra andre erhverv nøjagtig som alle andre virksomheder... 

Den her er  Tanja og mig uenige om, for selvfølgelig mener jeg IKKE at vi skal invitere mænd ind i vores private hjem. Det er livsfarligt. Så det er udelukket. 

Leje af lokaler er den eneste serviceydelse der er direkte relateret til pigens kerneydelse - derfor er den underlagt særlige restriktioner. 

Det Tanja og jeg er fuldkommen enige om er at leje af lokaler på dagsbasis aldrig nogensinde må overstige den udgift udlejer reelt har til at drive det med en urimelig procentdel. 

INGEN steder koster leje af erhvervslejemål 1.000 kr om dagen for 15-25-kvm værelse + toilet.... men udlejere til PD og klinikker tager dette alligevel. Nogle tager endda mere. Der er utrolig mange fantasifulde forklaringer på hvordan de sllipper afsted med at tage de beløb - men det er lukrering på pigens kerneydelse. 

Et hotel koster omkring 500-600 for det samme... et rum plus et rimeligt bad. At en udlejer til PD skal have mere fordi værelset benyttes til at knalde i er hul i hovedet!! 

Det er DEN virksomhed der skal stoppes for den er endnu et trin på stigen ifht udnyttelsen af de svagere stillede. 

En hver kan sige sig selv at det er en guldgrube af en indtægts-kilde for udlejer.  Det skal ikke være tilladt at tjene på pigerne på den facon. I min optik og jf min logik skal være tilladt at leje ud - selvfølgelig. Men ikke til disse komplet vanvittige priser. 

Hvorfor det? Jeg slog fx en annonce op og spurgte om nogen ville tage billeder af mig for at øve sig. Det blev da en række gode fotos. Man kan da også betale et studio eller få mand eller venner til det. At få taget billeder er på ingen måde direkte relateret til sex-salget. 

JA!!!! og det skal være et komplet ufravigeligt krav. Se pigerne herinde. De lyserøde kan sagtens. Men det skal være en pige der præsenterer sig selv. Det er HENDES ydelser og HENDES forretning. Ingen andre skal på nogen måde have indflydelse på hvad der står. 

Hvor mange gange har i drenge ikke skrevet i jeres anmeldelser at pigen ikke anede hvad der stod i annoncen ???? hvad fortæller det jer.... 

At en pige skal ydbyde det andre har tilbudt - det skal være utænkeligt.  

Naturligvis. Jeg har da forhåndskontakten til alle mine gæster selv. Det er en del af arbejdet!  SMS tlf, mail... det er mig folk snakker med for det er MIG de skal købe af. 

Hvis man ikke føler man kan det - så kan PIGEN selv hyre en telefondame så telefondamen siger det PIGEN ønsker. Så er det pigens eget valg og så er der et kontraktsligt forhold hvis pigen har valgt det. Udbetaling af løn ect. Så tjener telefondamen et vist beløb der er uafhængigt af firmaets øvrige indtjening og er underlagt samme skatteforpligtelser som alle andre. 

Mange klinikker har obligatorisk telefondame - som PIGEN skal betale for....  det er et scenarie der skal stoppes. Hvis nogen skal tage telefonen andre end den erhversdrivende selv - så skal det være fordi hun selv har ansat vedkommende. 

Igen - det vil alle de stærke glade piger snildt kunne administrere.... men de svage der ikke hører til her vil få endnu en mur de skal over uden en stige. 

Nu har jeg ikke selv hjemmeside - jeg har 3 annoncer der ligner hjemmesider. Men vil man gerne have en - så kan pigens firma da som alle andre hyre en til at lave det. 

Igen - det er ydelser der ikke er direkte relateret til kerneproduktet.....  

Igen er dette en service der er uafhængig af kerneydelsen i firmaet. Hun kan vælge at sende det hele til en revisor eller hun kan ordne det selv. Det er hendes valg. 

NØJAGTIG som alle andre erhvervsdrivende! 

Jamen selvstændig erhvervsdrivende ER disse mennesker.  Det kræver meget at gøre det... og det er uanset hvilket fag eller branche man vælger. 

Det er skidesvært at få det til at fungere - bare se på antallet af konkurser på årsbasis

Men det er hele ideen... for hvis pigerne virkelig vil - så er der et garanteret kundegrundlag.... hvilket er en kæmpe plus.... men de skal ville det

Alle stærke piger vil kunne... hvis de virkelig ønsker det. Men det skal være NØJAGTIG som med alle andre fag - man skal virkelig ville det for at det lykkes. 

Lige nu tjener mange kassen på at gøre det "nemt" hvorved hundreder af piger lander i branchen selv om de ALDRIG skulle have været der...  Det er det der skal stoppes. 

Sexkøb skal ikke stoppes... slet ikke... men de piger som kun kan komme igang fordi det er "nemt" - de skal præsenteres for den virkelige verden som selvstændig erhversdrivende

Vi PDer der kører selv ER multi-talenter... men ensomme??? ej.... ikke just... 

Hvis kravene til pigerne bliver i retning af det jeg har skitseret - så vil det være SÅ let at få øje på dem der ikke overholder de krav og dermed straffe de mænd der besøger dem. 

Det skal ganske enkelt være strafbart at købe sex af de piger der ikke har ovenstående på plads. Og det vil uden tvivl rygtes meget hurtigt hvem man kan købe sikkert af og hvor man bliver præsenteret for en varetægts-fængsling når man har skudt kanonen af.  

Hele ideen er at gøre det så let at få øje på de forkerte elementer i branchen at det ikke vil være specielt ressourcekrævende for Skat/Politi at håndhæve. For som det er nu, der er bevisførelsen for rufferi og trafficking så vanskelig, så det slet ikke forfølges som det burde. 

Det er en meget kompleks problemstilling... og det kræver mange ideer at løse den. 

 

 

Fuck Jasmin, det er faktiskt ikke så dumt. Jeg vil helt sikkert miste mange af mine dejlige thaieventyr, og det er jo til at leve med. Hvis i lykkes med lansere dette så lykkes i med hvad man ikke har lykkets med i Sverige. På den anden side ville vi jo ikke primært gøre livet bedre for nogen, men gøre livet værre for andre: mænd der køber sex. Det er jo nemlig fokus der er så vigtigt i denne sag:

Skal køberen få det værre?

eller

Skal sælgeren få det bedre?

Men i vil stadig få de samme problemer som i Sverige: Pigerne som ikke lykkes med erhvervspapieren, biver sværere for politiet at holde styr på. Der vil flyve falske papirer rundt og købere vil henvise til at de troede på dem etc etc etc.  Der er jo de svenske lov en clean cut. Det er bare forbudt, ikke noget at diskutere.

Jeg tror i er noget på sporet, men hvis i ikke finder en model der også kan inkludere udenlandske glade og stærke GP så tror jeg det kan blive som i Sverige: mange der havde det dårligt i forvejen, har fået det værre.

Men bliv endelig ved. Dette er interessant.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ah, men de glædes piger som har en veninde med, som tager telefonen osv., hvad får de så for 1 vagt ? altså veninden ?

Jeg gad i hvert fald ikke at sidde et sted syd for Hedensted en hel dag og svare på telefon opkald og åbne døren for 200 kr, med 2x2 timers kørsel.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Tanja og Jasmin, er et par oratorisk stærke piger, med meget erfaring i rygsækken. 

Det er derfor godt at de er nået til enighed på enkelte punkter. Punkter som Jasmin kan tale med om, pga sin status som PD pige, med et begrænset kendskab til modus på klinik. 

Tanja og Jasmin har jo ingen besluttende myndighed, men i og med Tanjas blog så ofte refereres til, er det vigtig at det der refereres til, er fornuftigt og lad-sig-gørligt. 

 

At det kun er tilværelsen som 100% selvstændig PD pige der skal legaliseres osv, tror jeg ikke Jasmin mener helhjertet. Det er et godt sted at starte, fordi det er der mindst komplicerede setup. 

Jeg ser intet galt i at piger, der frivilligt ønsker at arbejde som GP,  kan købe sig til en løsning, hvori der indgår bla booking, lokaler, annoncering m.v. 

Det der er galt er når nogen tjener ublu på pigerne, og benytter forskellige ufine metoder til at malke penge ud af dem. 

Når nu konceptet med de 100% selvhjulpne og selvstændige piger er på plads, må næste skridt være at diskutere sig frem til en model, hvor de andre piger kan passe ind. 

Der er ingen tvivl om at området kræver en del mere kontrol, end andre erhverv, fordi prostitution historisk har været plaget af griske bagmænd, ofte uden skrupler. De forsvinder ikke bare, så de skal presses ud ved effektive kontrol metoder.

Jeg vil sige at det er godt gået, og flot at i på trods af meget forskellige indstillinger, er nået til hvor i er. Især synes jeg Jazz skal have ros, idet hun ikke, inden for overskueligt tid, får noget ud af det arbejde hun lægger i projektet. Men også Tanja, fordi hun, på trods af hvad man umiddelbart skulle tro hun ville, har rykket sig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Jasmin - jeg har svært ved at se den enighed/model du har opnået med Tanja som andet end et signal fra hendes side om en vis vilje til at anerkende der findes andre holdninger end hendes egen, men reelt er der tale om et 99,9% sexkøbsforbud. 

I Tanja´s fremstilling er jeres enighed/model:

"Prostituerede skal oprette sig under en særlig (nyoprettet og særskilt) branchekode. Denne skal dække over en art massage. Branchekoden kan udelukkende bruges til enkeltmandsvirksomheder". 

Så langt så godt - men det er vel ikke meget anderledes end idag?

Herfra begynder det så at gå det galt. Sexkøberen pålægges pligten til at sikre sig købet er lovligt, mens sexsælgeren mister mulighed for betalt hjælpere og værre endnu, skal give afkald på sin anonymitet. 

"Virksomheden skal være registreret i virksomhedsejerens eget navn og salget af ”massagen” må kun foregå i egen bolig eller ved besøg hos køber, således at der ikke er risiko for bordelvirksomhed og/eller rufferi.  ....  Virksomhedsregistreringen skal bidrage til en større åbenhed omkring temaet, således at stigmatisering kan nedbrydes. Hvis du ikke vil stå ved at du prostituerer dig, så kan du ikke registrere din virksomhed, og i så fald er du ikke afklaret om dit valg – og dermed skal køberne straffes for at betale for seksuelle ydelser hos dig. Det skal nemlig være muligt at se, hvem der ejer virksomheden. Politiet skal ikke jagte købere, der henvender sig disse steder, men skal naturligvis tage det ganske alvorligt, hvis vold anmeldes disse steder".

"Fra egen bolig" har du selv fat i, er urealistisk. Men i det fremhævede går det helt galt.

Det krav der stilles til mig som samvittighedsfuld, lovlydig sexkøber, er at jeg sikrer mig at pigen er virksomhedsregistreret - og den registrering kan ikke være anonym, da pigen dermed pr. definition ikke er afklaret. 

Hvor mange lovlige piger ville der være i branchen på de betingelser? - forslaget omfatter jo ikke engang deform form for PD som du selv praktiserer :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tanja har haft en problematisk og kaotisk barndom med en alkoholiseret far. Hun er blevet smidt ud af skoler har været stofmisbruger og  har prostitueret sig i en for ung alder.

Nu står hun frem og mener at hendes liver er det samme som alle andre der har prostitueret sig, med hvilken ret kan en person som hende påstå dette.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har endnu til gode at høre et godt argument for, hvorfor sexarbejde ikke må foregå som et ansættelsesforhold. Du kommer kort ind på det Jasmin, men argumentet om, at ingen skal tjene på dit arbejde ville jo i princippet gælde for alle brancher? Hvad er det der fundamentalt adskiller købesex fra andet wellness, som betyder at det skal være kriminelt at være arbejdsgiver?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har endnu til gode at høre et godt argument for, hvorfor sexarbejde ikke må foregå som et ansættelsesforhold.

Hvis man tager ansættelse som sexarbejder, vil der jo være en chef/leder der bestemmer hvad pigen skal lave og ikke lave. Derved mister pigen jo rettet til selv at vælge hvilke gæster hun vil betjene.

Tænker man lidt videre ud at et traditionelt ansættelsesforhold, vælter det hurtigt op med problemstillinger der viser, at salg af seksuelle ydelser aldrig vil kunne sidestilles med et "almindeligt lønmodtager job".

Umiddelbart kan jeg kun se et spor der kan benyttes, hvis man ønsker at acceptere prostitution som et erhverv, og det er modellen med, at alle piger skal være selvstændige erhvervsdrivende med eget CVR.nr.

Og ganske kort , det vil aldrig kunne blive tale om et erhverv der kan være omfattet af købeloven og den slags. Ydermere kunne nogle også fristes til at tro, at hvis det bliver et erhverv, så er pigerne pludselig forpligtet til at modtage alle typer kunder, og det vil sikkert hurtigt drukne i alverdens sager omkring forskels behandling osv.  Så ønsker man at gøre det til el lovligt erhverv, er man nødt til at underlægge dette erhverv særlige regler og forpligtigelser.

I øvrigt tror jeg slet ikke at pigerne ønsker, at det skal gøres til et lovligt erhverv, hvor man som det første vil miste anonymiteten over for landets institutioner og hvor man højest tænkeligt vil lave et system, hvor det bliver nærmest umuligt at fifle lidt med skat, og modtagelse af diverse indkomstbestemte ydelser, og underlagt alverdens kontrolforanstaltninger. Så kunne man jo sige "jamen med de timepriser kan pigerne tjene kassen".

Hvis man erhverver sig lidt indsigt i branchen vil man hurtigt opdage, at de svimlende beløb man kan udregne på regnemaskinen, med en arbejdsmåned på 150 timer ligger WAY fra virkelighedens verden.  Man vil ligeledes hurtigt opdage, at den med at alle pigerne er under uddannelse eller tilbyder seksuelle ydelser som hobby, ligeledes ligger langt fra virkelighedens verden, når der ses bort fra undtagelserne. 

Begynder man i stedet at lave regnestykker på, den samlede tidsanvendelse, divideret op i bruttoomsætningen, så er timelønnen pludselig nede i en størrelsesorden man kan forholde sig til. Hvis  man så samtidigt skal betale skat at hele indtægten, og underligges alverdens kontroller m.v.  og "betale" prisen for at leve en dobbelttilværelse, så har jeg svært ved at få øje på, at det længere er specielt attraktivt. Ok jeg anerkender at man kan have forskellige holdninger til lønsomhed samt at der hersker rimelig usikkerhed omkring fakta i branchen, men jeg har svært ved at få øje på nogle modeller som hvis de skal honorere krav fra pigerne, altså forbedringer kan gøres på en måde, hvor pigerne  ikke efterfølgende synes at de skal "betale" dyrt for disse forbedringer. 

I øvrigt synes jeg nu heller ikke at man kan tale om vilde successer i de lande hvor man anerkender prostitution som et erhverv, og min egen personlige holdninger er også, at i forbudslande som Sverige, da virker det nu også en kende optimistisk at tale om, at man har fjernet kedelige slagssider i prostitution branchen, som selvfølgelig stadig findes i Sverige.

Jeg kunne være ganske tilbøjelig til at mene, at man måske med fordel kunne ændre lidt på rufferilovgivningen, men ellers bare lade det være som det nu engang er.  Jeg ville forholde mig anderledes hvis branchen selv droppede ud af al den mistro og angst for at nogen skulle opdage at de enten køber eller sælger seksuelle ydelser. Det giver ikke mening for mig, at gøre noget "lysky" til et lovligt og anerkendt erhverv med krav og  rettigheder, når næsten ingen ønsker at stå ved deres relation til erhvervet.  Der til kommer så også en meget udbredt udtalelse "Det er dybt tåbeligt at drive den form for business i egen bolig" Jeg synes den slags udtalelser fortæller meget "erhvervet" og klientellet heromkring.

Skal det gøres til et lovligt erhverv, burde man dæleme også kunne drive det hjemme fra med en sikkerhed, tryghed osv der stort set svarer alle andre erhverv. Som det forholder sig i dag, handler det vist ikke bare om naboernes syn på salgs af seksuelle ydelser, men nok nærmere omkring al det "skidt" der desværre også findes i branchen.

Så jo, nogle enkelte danske piger ville måske nok droppe anonymiteten, men langt de fleste vil nok have en masse drømmescenarier om at man sagtens kan bevare anonymitet og få gjort erhvervet lovligt, det er bare naivt. Til gengæld er jeg rimelig overbevist omkring, at så længe de udenlandske piger kan oprette holde den indtjening der har i dag, så vil de se mere positivt på det. Deres bekymringer vil nok mere gå på, om der udveksles informationer med deres hjemland samt om systemet vil være svært at forstå.

Afslutningsvis tror jeg ikke at det er helt tilfældigt, at man fra statens side kun har udarbejdet et lille lovsæt, der blot sikre statens muligheden for at få skattesnabelen ned i indtægterne. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Jasmin - jeg har svært ved at se den enighed/model du har opnået med Tanja som andet end et signal fra hendes side om en vis vilje til at anerkende der findes andre holdninger end hendes egen, men reelt er der tale om et 99,9% sexkøbsforbud. 

Som Tanja siger er det her udkast skrevet på baggrind af et 4 timers - i øvrigt superfedt - møde.... det er en fandens masse ideer.... og intet af det er endnu blevet arbejdet igennem. 

Problemet med at publicere u-bearbejdede ideer er at de er fabelagtig nemme at skyde ned - og jeg som projektets deltager herinde skal forsøge at redegøre for plus og minus inden vi egentlig er gået igang.... 

Det er ikke nogen skide taknemmelig opgave - men jeg skal give det et forsøg. 

Hele ideen er at skrue sex-erhvervet sådan sammen at KØBERNE - og KUN KØBERNE - kan holdes ansvarlige for deres køb. De skal have den komplette mulighed for at sikre sig at de køber sex af en kvinde der virkelig ønsker at være i jobbet.... hvis de ikke kan det eller hvis der er tvivl - så skal de lade være med at købe af hende for så er det ulovligt. 

Det skal være lovligt at købe sex - men kun af sælgere der virkelig gerne vil sælge!

Ideen er at køberne ikke bare skal kunne frasige sig ansvaret som de gør idag - og hvis de gør det skal de straffes. Og det skal gøres meget let at straffe dem...

Der skal sendes et meget vigtigt signal til mænd "det er meget strafbart at købe sex af piger der ikke har valgt selv - så gør jeres research"

Det burde slet ikke være nødvendigt - men som købesegmentet er skruet sammen - så er det nødvendigt... og mænd der ikke gør deres research eller er ligeglade og bare køber af hvem som helst - de skal straffes hårdt når de dummer sig.

Dumhed er aldrig en undskyldning i nogen andre juridiske sammenhænge... tilsyneladende kun ved køb af sex... og det skal laves om på. 

I Tanja´s fremstilling er jeres enighed/model:

"Prostituerede skal oprette sig under en særlig (nyoprettet og særskilt) branchekode. Denne skal dække over en art massage. Branchekoden kan udelukkende bruges til enkeltmandsvirksomheder". 

Der er nogle anonymitets-problemer i den opstilling. Det er en af de ting der virkelig skal gennemtænkes. Om det er et ApS eller en enkeltmandsvirksomhed gør for min skyld ikke det store sålænge præmissen er at det KUN er pigen der har ejerskab over virksomheden. 

Dvs det er hende der vælger hvad der skal bruges penge på og KUN hende der vælger hvilke ydelser der sælges. 

Så langt så godt - men det er vel ikke meget anderledes end idag?

Teoretisk set nej - i praksis jo. For klinikkerne/bordellerne giver pigerne mulighed for bare at købe en hel pakke - hvor prisen sættes af bordellerne (rufferi) - og så er hun igang... 

Du har ret i at teorien er fin nok.... men al den bordel-virksomhed underminerer teorien... og så må teorien laves om så virkeligheden ikke bare kan underminere det hele. 

Herfra begynder det så at gå det galt. Sexkøberen pålægges pligten til at sikre sig købet er lovligt, mens sexsælgeren mister mulighed for betalt hjælpere og værre endnu, skal give afkald på sin anonymitet. 

Nej - læs mit svar til Bananen.... der er fin mulighed for betalt hjælp. 

"Virksomheden skal være registreret i virksomhedsejerens eget navn og salget af ”massagen” må kun foregå i egen bolig eller ved besøg hos køber, således at der ikke er risiko for bordelvirksomhed og/eller rufferi.  ....  Virksomhedsregistreringen skal bidrage til en større åbenhed omkring temaet, således at stigmatisering kan nedbrydes. Hvis du ikke vil stå ved at du prostituerer dig, så kan du ikke registrere din virksomhed, og i så fald er du ikke afklaret om dit valg – og dermed skal køberne straffes for at betale for seksuelle ydelser hos dig. Det skal nemlig være muligt at se, hvem der ejer virksomheden. Politiet skal ikke jagte købere, der henvender sig disse steder, men skal naturligvis tage det ganske alvorligt, hvis vold anmeldes disse steder".

"Fra egen bolig" har du selv fat i, er urealistisk. Men i det fremhævede går det helt galt.

Igen - de anonymitets problemer skal vi have adresseret - men teorien bag hele projektet er god nok. 

Køberne skal kunne sikre sig at pigen er afklaret.... hvis de ikke gør det eller er ligeglade og bare køber af hvem som helst skal hammeren falde. Hårdt. 

Det krav der stilles til mig som samvittighedsfuld, lovlydig sexkøber, er at jeg sikrer mig at pigen er virksomhedsregistreret - og den registrering kan ikke være anonym, da pigen dermed pr. definition ikke er afklaret. 

Når du køber en vare har du som køber pligt til at sikre dig at det ikke er hælervarer. Ellers kan du straffes for at købe. 

Det er almindelig sund fornuft... og med almindelige køb kan du sikre dig at varen er lovlig - du kan blot bede om at se en kvittering. Ingen kvittering - købet er per def ulovlig. 

Hvorfor skal det være spor anderledes med køb af sex??? det skal det ikke og det skal være købers ansvar at bede om "kvittering" (og pigens ansvar at have den)

Hvor mange lovlige piger ville der være i branchen på de betingelser? - forslaget omfatter jo ikke engang deform form for PD som du selv praktiserer :)

Den omfatter næsten den modus PD pigerne har... der er ikke mange justeringer der skal til.  For der skal være et segment der er attraktivt for stærke glade sælgere så alle mænd har mulighed for at købe lovlig sex.  Det er det der er hele ideen. 

Såsnart vi har adresseret og løst anonymitets-problemet - så rammer den hele PD segmentet. Det er heldigvis rigtig mange. Men bordellerne - de skal ikke længere i praksis kunne dække over al den ulovlige handel med sex... både med svage danske piger der aldrig skulle have været igang og de handlede udenlandske. Ikke uden at køberne til disse piger får en klækkelig bøde, en plet på straffeattesten og eksponering som køber af ulovlige sexuelle ydelser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig, som solgte sex helt og aldeles frivilligt og afklaret i mange år fra et bordel før jeg gik privat, og faktisk var ret tilfreds med vilkårene, hvor jeg arbejdede, og på ingen måde følte mig svag og udnyttet, virker det utrolig voldsomt at opleve her fra dig Jasmin, at bordeller i den grad bliver generaliseret og kogt ned til steder der huser svage danske og udenlandske piger og udnytter dem på det groveste og derfor burde forbydes.

Sidst du fremturede med at piger, der ikke arbejdede på privat/diskret-måden nærmest var nogle dumme gæs, med for lidt pondus til at se lyset, var vi en del piger, der protesterede, og dengang havde vi bare misforstået dig. Det ser ikke sådan ud nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig, som solgte sex helt og aldeles frivilligt og afklaret i mange år fra et bordel før jeg gik privat, og faktisk var ret tilfreds med vilkårene, hvor jeg arbejdede, og på ingen måde følte mig svag og udnyttet, virker det utrolig voldsomt at opleve her fra dig Jasmin, at bordeller i den grad bliver generaliseret og kogt ned til steder der huser svage danske og udenlandske piger og udnytter dem på det groveste og derfor burde forbydes.

Sidst du fremturede med at piger, der ikke arbejdede på privat/diskret-måden nærmest var nogle dumme gæs, med for lidt pondus til at se lyset, var vi en del piger, der protesterede, og dengang havde vi bare misforstået dig. Det ser ikke sådan ud nu.

Nikita - du beviser min pointe... 

DU var stærk nok til at gå PD - du var en af dem der kunne selv... du gik selv fra klinik til PD....  du er/var en af dem der slet ikke har brug for beskyttelse

Du er en af dem der bare kunne skifte til projektets lovlige alternativ... uden videre..... så du er helt uden for nummer

Men bare fordi du var stærk nok og der findes andre piger som dig der er glade nok for klinikkerne - så ændrer det ikke en bønne på at der er RIGTIG mange af Tanjas type... den type af piger du overhovedet ikke kan identificere dig med fordi de slet ikke har dine/mine vores glade kollegers ressourcer

Du havde det der skulle til for at gå privat.... det har de ikke.... de forsætter med at blive udnyttet.... og MANGE ender som Tanja og netværksgruppen.... eller værre

Selvfølgelig var dem der protesterede i sin tid herinde.... for det er ikke de svage og udnyttede der er herinde.... men de er derude... Netværksgruppen som Tanja er med i bugner af disse piger... 

Skal de ikke beskyttes fordi du og andre godt kan sige til og fra ??? 

Hvis bordellerne kun var fyldt med piger som dig - så var der intet problem. Men så var der heller ikke prostitutionsmodstand verden over....  du er ikke i målgruppen Nikita så bare fordi du kunne og synes at Tanjas og min indstilling til bordeller er "voldsom" - så ændrer det ikke på fakta. 

Det er bordeller af mere eller mindre lyssky art der har huset kvinderne i Netværksgruppen... 

Det her handler ikke om dig og mig og de andre stærke... det handler om de svage og hvordan du og jeg stadig kan drive en gennemskuelig virksomhed samtidig med at de svage OG dem der udnytter de svage mister deres forretningsgrundlag

Det er muligt det her i sidste ende også rammer vores gruppe.... men vi klarer os nok endda.... vi kan hvad vi vil....

Men skal alle de svage lide under de nuværende forhold bare fordi vi insisterer på at vi kan selv og dagligt viser at vi gør det..... 

Det er de svage vi skal beskytte.... ikke de lyserøde herinde der aldrig har haft skyggen af behov for det

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Nikita 

For hver af dig der er glad for klinikkerne/bordellerne... der er der 50, 75, 99 - kvinder der i det af alle de forkerte grunde eller er handlede eller er tvunget eller på anden måde

Skal det at du er glad for det og har haft succes med det være mere vigtigt end alle dem der er ramt, når du bare kunne vælge (og valgte) et alternativ ? 

for hver klinik en eller anden stærk pige er glad for - der er der klinikker der repræsenterer tvang og ulykke....  skal disse klinikker bare kunne handle videre fordi en enkelt klinik tilfældigvis ikke udnytter en stærk pige ? 

Igen - det handler ikke om dig eller mig... og personligt kunne jeg ikke være mere flintrende ligeglad med hvor upopulær det gør mig hos mine glade klinik-kolleger at jeg ikke synes at bordelvirksomhed med piger der ikke er glade/afklarede/handlede/tvungne  er ok. 

Nu har jeg været med i 1½ år.... lidt mere.. og efter jeg kom ind i det her projekt har jeg fået så mange henvendelser fra de sagesløse piger der er glade for at en aktiv pige taler deres sag, at jeg har fået indblik i hvad der foregår bag kulisserne.  Det er hæsligt... og det er på bordeller!

Så det kan godt være du var glad og ikke følte dig udnyttet - men helt ærligt Nikita - at du var glad gør ikke hundreder af andre piger glade... og det er dem vi som stærke piger burde tale for... netop fordi vi er glade burde vi kunne se deres side!!!

At du har mere travlt med at beskytte bordellerne fordi du var stærk nok til ikke at blive udnyttet - det synes jeg personligt er pisse ærgeligt for du ved lige så godt som jeg hvor mange der ender rigtig skidt efter sådan et eventyr... og jeg forstår ikke at du ikke anderkender at du var en af de heldige...  og at ikke alle er som dig og mig

For os lyserøde herinde er de "heldige".... så meget er tydeligt....  krystalklart tydeligt.... bare se hvor meget i brokkede jer sidst og fortalte hvor stærke i var..... men det er jo også i smørhullet Eroguide... ikke ude i den virkelig verden

Men igen - jeg er ligeglad med om jeg bliver upopulær hos andre glade bordel/klinik-lyserøde fordi det, at jeg ønsker at beskytte de svage, rammer dem.... det er ikke nogen popularitetskonkurrence at forsøge at tale for nogen der ikke kan tale for dem selv... 

så bare skyd løs.... det er ok....  

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

For hver af dig der er glad for klinikkerne/bordellerne... der er der 50, 75, 99 - kvinder der i det af alle de forkerte grunde eller er handlede eller er tvunget eller på anden måde

 

Den udtalelse er i bedste fald BS! Kan du på nogen måde bakke det op med fakta der ikke er opfundet til lejligheden?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den udtalelse er i bedste fald BS! Kan du på nogen måde bakke det op med fakta der ikke er opfundet til lejligheden?

jeg ved at Tanja kan .- hun har flere gange nævnt undersøgelser der underbygger det fra flere europæiske lande. Jeg kan prøve at høre hende om hvor de er tilgængelige

Det er et simpelt numbers game....   men det bliver jo ikke BS bare fordi du ikke kan lide projektets dagsorden

og hvis de henvendelser jeg har fået fra piger som dem i Netværksgruppen er nogen indikation - så er det desværre langt fra BS :(   Deres beretninger er hjerteskærende :(

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Jasmin

Fin teori... Men jeg synes at du blander ordene lyst og tvang sammen. 

Der er sikkert mange glædes piger som sikkert ikke har lyst, eller ikke har professionen som 1 prioritet på arbejdsfronten, men de er da ikke nødvendigvis tvunget af en grum bagmand. 

Og det at spotte en ulykkelig glædes pige kan sgu være svært når man står i døren. Jeg har prøvet at blive overøst med små gaver osv., og hun var rigtigt glad for mine besøg. Det var først til sidst at hun kom med en grum historie som gjorde at jeg tænkte, om det nu var godt at hun var glædes pige. Men hvis emnet ikke var dukket op, så havde jeg aldrig opdaget det. 

Og jeg har selvfølgelig ikke besøgt hende siden. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Jasmin

Fin teori... Men jeg synes at du blander ordene lyst og tvang sammen. 

Der er sikkert mange glædes piger som sikkert ikke har lyst, eller ikke har professionen som 1 prioritet på arbejdsfronten, men de er da ikke nødvendigvis tvunget af en grum bagmand. 

Og det at spotte en ulykkelig glædes pige kan sgu være svært når man står i døren. Jeg har prøvet at blive overøst med små gaver osv., og hun var rigtigt glad for mine besøg. Det var først til sidst at hun kom med en grum historie som gjorde at jeg tænkte, om det nu var godt at hun var glædes pige. Men hvis emnet ikke var dukket op, så havde jeg aldrig opdaget det. 

Og jeg har selvfølgelig ikke besøgt hende siden. 

 

 

Du har helt ret - der kan være mange grunde til at det er en rigtig dårlig ide at sælge sex.... 

der er de piger der bliver tvunget - de er en kategori... 

så er der de piger der aldrig nogensinde skulle være begyndt at sælge sex - men fordi det var let at komme igang - så fik de alligevel startet op... uden at det på nogen måde var gennemtænkt. 

Det lyder som om din GP var i sidste kategori sådan som du fortæller din oplevelse.... 

At købe af hende skal naturligvis ikke være ulovligt... for hun har selv valgt.... så langt så godt 

Men hele ideen med projektet er at piger som hende skal have samme seriøse udfordringer ved at komme igang som alle andre almindelige selvstændige erhvervsdrivende. At blive GP uden videre skal ikke være så let som det er idag... 

Hvis det gøres sværere - så vil mange af dem der ellers ville plumpe i uden at gennemtænke noget blive sorteret fra.... og dermed vil historier som dem du beretter forhåbentlig blive færre... 

Det er utopi at tro vi kan udrydde det... det ved vi godt... men vi kan i hvert fald arbejde på at gøre dem der sælger sex til piger af en anden støbning....  

Og få flere mænd til at reagere som dig - lade være med at købe hvis de er i tvivl.  For allerede der ville vi være nået langt.

Stor knus i øvrigt fordi du ikke kom igen.... for hvis alle mænd tænkte sådan når de blev i tvivl - så var projektet slet ikke nødvendigt :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Bordeller af mere eller mindre lyssky art" 

Så er det måske mere bordel ejerne og forholdene som skal have et pift opad. 

 

det kan man ikke...  det ville være det ideelle - men ikke ladsiggørligt i praksis...  

hvis der var tale om at "bordeller" udlejede til PDer så det var PDer der lejede sig ind på markedsvilkår... og ikke bordellerne der besatte vagtplaner - så kunne vi måske nå nogle vegne

Men som det er nu, der har bordellerne vagtplaner - dvs - det er ikke pigerne der har kontrollen med tingene... det er ikke dem der 100% står for markedsføringen og det er ikke dem der har kontrollen over eksponeringen... 

Hvis alle bordeller gjorde alt det rigtige - så var problemet ikke så stort.... men der er så mange der ikke gør at det vil gå ud over dem der gør hvis de svage skal beskyttes for det vil være umuligt at sortere

og så bliver det med laveste fællesnævner... sådan er det jo desværre altid :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Der er vist gået lort i citering funktionen!! 

Men at stoppe den slags er ikke let. Jeg kender piger som hellere ville æde en lort end at arbejde / arbejde indenfor de muligheder de har med manglende uddannelse og erfaring. Ikke gider aktivering...  

Det er ikke sjovt hvis man ikke engang kan købe en leverpostej mad! 

Så er det let at tjene 2000 kr ved en omgang seksuelle ydelser. 

Min pointe er: lyssky prostitution kan man ikke komme af med. 

Hellere oplysning end forbud. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...