Hop til indhold
Jasmin

åh hvor jeg dog afskyr Tanja Rahm

Recommended Posts

Gæst

God eftermiddag!

Er det kun mig, der sidder med denne følelse:

Hende Jasmin - hun fylder da vist temmelig meget her på Eroguide!!!!??

Efterhånden ee hvert andet ord herinde fra eller om Jasmin.

Det minder mig om skjult reklame.

Trods alt: god weekend!

​Jeg synes nu bare det minder mig om en kvinde med sine meningers mod....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

God eftermiddag!

Er det kun mig, der sidder med denne følelse:

Hende Jasmin - hun fylder da vist temmelig meget her på Eroguide!!!!??

Efterhånden ee hvert andet ord herinde fra eller om Jasmin.

Det minder mig om skjult reklame.

Trods alt: god weekend!

​Indrømmet, jeg synes at det er fint at Jasmin kopierer både hendes egne og TR's indlæg her på EG, det er nok lidt lettere at får et overblik her.;-)

Og noget tyder da på, at det er lykkes hende at komme til orde og nuancere debatten. Om det så får nogen effekt kommer vel an på, hvem der læser TR's blog.

Men at beskylde hende for skjult reklame er da for dumt. Her er endelig en kvinde, som er velformuleret og som har tid, lyst og overskud at gå i kødet på TR's argumenter De har vel ellers stort set har tegnet debatten som værende 'sandheden'. Det er flot gjort af Jasmin. Thumps up. :grin::grin:

 

Redigeret af Kunden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå, så fik jeg læst Tanjas svar, som absolut er et dejligt og sobert svar!!! Thumbs up til Tanja!!!

Dog føler jeg mig ufattelig alene som købesex-kunde. For jf. Tanjas definering af sexkunder generelt, så er stort set alle sexkøbere ekstremt egoistiske, afstumpede, voldelige og behandler GP'erne som undermennesker/ting(fordi de er anonyme). Det kan jeg bare slet ikke identificere mig med.

De gange jeg har købt/begavet mig til kvindeligt samvær, har det altid været med "god tid", og altid været med en masse tid til snak og sjov, både inden og/eller efter evt. sex. Så derfor har jeg haft rigtigt mange lange snakke med rigtigt mange søde og dejlige GP'ere igennem tiden. Og sjovt nok har størstedelen af al den snak, altid været om købesex-forholdet, dvs. om det at være kunde/gæst og sælger/værtinde, og om hvordan det for en pige er at have sex med mange, og mandens bekymring om pigens nydelse, om at modtage penge/gaver mod at en gæst/kunde forventer sex, om pigens orgasmer efter mange gæster på en dag, skatteforhold, rufferiregler, menneskehandel, den "lykkelige" luder osv. osv.

Faktisk er det sket flere gange, at vi(mig og GP'eren) har snakket så godt sammen, at vi simpelthen slet ikke nåede til selve sex-delen.... (ja, helt rigtigt læst! Jeg betalte for en laaang snak, helt uden sex!!!)

Og jeg har utallige gange spurgt ind til, om GP'eren nu var ok med at skulle være sammen mig og om hun gjorde det frivilligt osv. Og jeg har ALDRIG fået nogen som helst antydninger om andet end at alt er OK og det foregik 100% frivilligt.

Det kan selvfølgelig være løgne fra GP'erne, men i alle de situationer jeg har spurgt, har jeg ikke haft antydning af grund til at betvivle den enkelte GP'ers ærlighed (som skal ses i lyset af, at jeg bruger rigtigt meget tid på at snakke med vedkommende).

Det skal siges, at jeg har også mødt GP'ere, som jeg har valgt fra. Dvs. ved den indledende snak (før evt. betaling), har jeg fornemmet, at denne GP nok ikke trives særligt godt med situationen, eller med mig, eller bare ikke burde have været i branchen overhovedet, og jeg derfor valgt at gå igen. Dvs. jeg har aldrig nået til de dybere konversationer med disse GP'ere som formentligt mistrives, og derfor heller har kunne spørge ind til frivillighed osv., og jeg kan derfor intet sige om dem(GP'ere i mistrivsel) som sådan.

Men jeg kan sige, at antallet GP'ere som jeg har vurderet til at mistrives (og hvor jeg er gået igen!), er et fåtal, og kan tælles på fingre (måske tæer med).

Antallet GP'ere som har forbarmet sig over mig, og har givet mig en hyggelig stund sammen med dem, skal tælles i hundredvis....

Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at jeg ALTID har behandlet GP'erne med stor respekt, og anser dem som fuldkomment ligeværdige med mig selv. Jeg kunne ALDRIG drømme om, at gøre de ting, som Tanja beretter om, og jeg kan slet ikke forstå, er der er nogle mennesker, der kan opføre sig som hun beskriver.

Når jeg "køber" sex, så ser jeg det altid som at jeg giver en GAVE til en GP'er og så HÅBER jeg på, at GP'eren vil give mig en dejlig og erotisk gave-oplevelse retur.

Og når jeg "begaver" en GP'er så¨har GP'eren ALTID retten til på hvilket som helst tidspunkt, til at bede mig om at at gå sin vej!! UBETINGET!!!

Og såfremt en GP'eren skulle vælge, at smide mig ud (noget jeg dog aldrig har oplevet!!), så har jeg som gæst selvfølgelig INGEN krav på at få mine penge(gaven) med sig, eller krav om, at GP'eren SKAL opfylde ønsker/ydelser osv.

Man skal ALTID huske på, at man er GP'erens GÆST, og den ENESTE rettighed en "gæst" har, er retten til at tage sit tøj og gå! Og det er UDEN eventuelle givne gaver!

Sådan har jeg det med at "købe" sex.... Men jeg findes åbenbart ikke.... eller også er jeg yderst sjælden.... :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tanjas facebookvenner tror simpelthen at Jasmin ikke eksisterer og at hun er en mand.. Det kan godt være at man skal have lidt maskuline kvaliteter for at trives i branchen hehe.. Men kan også se at nogen af hendes venner er træt af offergørelsen af kvinderne. Een sammenligner det med noget sadisme- at presse hjælperrollen over på andre kvinder. 

Måske er forskellen på at trives eller ej også noget med at have den seksuelle nysgerrighed og lyst med i det- f.eks som Rikke Grossel også havde.  

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tanjas facebookvenner tror simpelthen at Jasmin ikke eksisterer og at hun er en mand..

​Så fik jeg søreme også læst op på Tanjas facebook profil.

Og søreme ja, der er nogle der stiller spørgsmålstegn ved om Jasmin er en mand. Måske man skulle foreslå dem, at de booker en tid hos Jasmin, så de kan få opklaret, om hun er med eller uden tap ;-)

Og de kritiserer - som sædvanligt - at hun ikke står offentligt frem.

Det viser jo (desværre), at de IKKE har læst den fine debat mellem Tanja og Jasmin. Jasmin forklarer jo netop hvorfor hun ikke står frem, og Tanja anerkender rent faktisk hendes valg herom.

Suk. Man burde opfordre disse kommentatorer til rent faktisk at læse hvad de kommenterer på, INDEN de kommenterer på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har dyb respekt for, at eksempelvis Tanja ser anderledes på prostitutionsbranchen og de udfordringer der klart er forbundet med prostitution end jeg gør. 

Jeg har dog meget svært ved at se fornuften I, at smide hele ansvaret over på et bestemt køn, tilfældigvis det modsatte af sit eget. Prostitutionsbranchen I den form vi kender I dag,  er bestemt ikke optimal, men de udfordringer der skal løses, skal ikke løses ud fra en feministisk synsvinkel, der bygger på et stenaldersyn, hvor mænd er sat I verdenen for at undertrykke og misbruge kvinder på fronter I livet. 

Jeg synes eksempelvis at narkobranchen er noget skidt, men heldigvis rækker min fantasi og kreativitet længere end til blot at forslå ”vi kriminaliserer bare køberne for pushere og bagmænd er jo bare nogle stakler der ikke kan sige nej til købernes plageri omkring køb af narko”.

Modsat så mange andre synes jeg ikke Tanja er en pistillens der burde holde kæft i prostitutionsdebatten.  Jeg synes bestemt at hun har sin berettigelse, ligesom alle vi andre der har en liberal tilgang til branchen

Helt overordnet er jeg uenig i hendes tro på, at kriminaliseringen af mænd vil ændre noget af betydning. Til gengæld synes jeg, at hun har nogle gode pointer, når man træder dybere ned i branchen, som klart bør give stof til eftertanke.

Man skal være end dog meget naiv, hvis man render rundt og tror at pigerne i branchen er kronisk nymfomaner samt at alle køberne er de fødte gentlemen i alle henseender. Det er mit stille håb at fremtidens løsninger omkring branchen træffes på et objektivt grundlag samt at beslutningstagerne handler på fakta og ikke på baggrund af følelser, fordomme o.lign.

Afslutningsvis vil jeg bare sige ”Set i en helt generel sammenhæng, kan man ikke bekæmpe mænds naturlige seksuelle drift med forbud, men normer, kultur m.v. kan påvirke hvorledes den udleves og realiseres Det forudsætter blot at man tager den alvorligt og ikke betragter den som vold mod kvinder”

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Suk. Man burde opfordre disse kommentatorer til rent faktisk at læse hvad de kommenterer på, INDEN de kommenterer på det.

​Det har du helt sikkert ret i, men de er ikke noget særsyn; denne type findes alle steder, desværre også her på EG. :x

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ej, er ikke nymfoman- men går ikke ud og kaster op, hvis jeg får en orgasme. Har prøvet ting med fyre jeg har været ude hos, som jeg ikke har prøvet privat og fandt ud af at det tændte mig. 

Men at presse ned over hovedet på folk at de er ødelagte, for det ved hun og den grove sprogbrug ang sex ml sexkøber/sælger - det virker lidt perverst. På mig altså. 

Synes jeg læste noget med at hun var/har været til badboys. Det er jeg slet ikke. Har været sammen privat med en, men han var sød, når vi var sammen. Og har oplevet det mange gange- de kan lide mig, fordi at de kan være dem selv og ikke skal have den hårde facade. Hun snakker også om det anstrengte forhold hun har til mænd i sit privatliv. Ved ikke om hun er blevet mere afklaret der? 

 

Hun skitserer forskellige krænkende typer af sexkunder. Og det er såmen rigtigt nok. Det er bare de færreste som kommer forbi min dør og hvis de er der, så er det ikke noget de udlever. Jeg lærte meget hurtigt mine grænser at kende, da jeg startede.. 

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har dyb respekt for, at eksempelvis Tanja ser anderledes på prostitutionsbranchen og de udfordringer der klart er forbundet med prostitution end jeg gør. 

Jeg har dog meget svært ved at se fornuften I, at smide hele ansvaret over på et bestemt køn, tilfældigvis det modsatte af sit eget. Prostitutionsbranchen I den form vi kender I dag,  er bestemt ikke optimal, men de udfordringer der skal løses, skal ikke løses ud fra en feministisk synsvinkel, der bygger på et stenaldersyn, hvor mænd er sat I verdenen for at undertrykke og misbruge kvinder på fronter I livet. 

Jeg synes eksempelvis at narkobranchen er noget skidt, men heldigvis rækker min fantasi og kreativitet længere end til blot at forslå ”vi kriminaliserer bare køberne for pushere og bagmænd er jo bare nogle stakler der ikke kan sige nej til købernes plageri omkring køb af narko”.

Modsat så mange andre synes jeg ikke Tanja er en pistillens der burde holde kæft i prostitutionsdebatten.  Jeg synes bestemt at hun har sin berettigelse, ligesom alle vi andre der har en liberal tilgang til branchen

Helt overordnet er jeg uenig i hendes tro på, at kriminaliseringen af mænd vil ændre noget af betydning. Til gengæld synes jeg, at hun har nogle gode pointer, når man træder dybere ned i branchen, som klart bør give stof til eftertanke.

Man skal være end dog meget naiv, hvis man render rundt og tror at pigerne i branchen er kronisk nymfomaner samt at alle køberne er de fødte gentlemen i alle henseender. Det er mit stille håb at fremtidens løsninger omkring branchen træffes på et objektivt grundlag samt at beslutningstagerne handler på fakta og ikke på baggrund af følelser, fordomme o.lign.

Afslutningsvis vil jeg bare sige ”Set i en helt generel sammenhæng, kan man ikke bekæmpe mænds naturlige seksuelle drift med forbud, men normer, kultur m.v. kan påvirke hvorledes den udleves og realiseres Det forudsætter blot at man tager den alvorligt og ikke betragter den som vold mod kvinder”

​Amen Brotha!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tanjas facebookvenner tror simpelthen at Jasmin ikke eksisterer og at hun er en mand.. Det kan godt være at man skal have lidt maskuline kvaliteter for at trives i branchen hehe...

For h... kan de skeptikere ikke bare booke en helv time hos Jasmin og få verficeret hendes eksistens. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Så fik jeg søreme også læst op på Tanjas facebook profil.

Og søreme ja, der er nogle der stiller spørgsmålstegn ved om Jasmin er en mand. Måske man skulle foreslå dem, at de booker en tid hos Jasmin, så de kan få opklaret, om hun er med eller uden tap ;-)

Og de kritiserer - som sædvanligt - at hun ikke står offentligt frem.

Det viser jo (desværre), at de IKKE har læst den fine debat mellem Tanja og Jasmin. Jasmin forklarer jo netop hvorfor hun ikke står frem, og Tanja anerkender rent faktisk hendes valg herom.

Suk. Man burde opfordre disse kommentatorer til rent faktisk at læse hvad de kommenterer på, INDEN de kommenterer på det.

​Ja og hvis hun stod frem ville de også være så heldige at have endnu én de kunne skamme ud, pege fingre af eller fortælle hvad "de rigtige" meninger er, sådan at de ikke behøver at tage hånd om egne følelser. Meget belejligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Ja og hvis hun stod frem ville de også være så heldige at have endnu én de kunne skamme ud, pege fingre af eller fortælle hvad "de rigtige" meninger er, sådan at de ikke behøver at tage hånd om egne følelser. Meget belejligt.

Præcis samme omgang, som Tanja ganske rigtigt påpeger, hun får af et udvalg af medlemmer herinde fra.

Medlemmer der har flere tusind indlæg på bagen og som selv ikke er sene til at hyle, hvis de modtager deres egen medicin.

Kønt er det ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Præcis samme omgang, som Tanja ganske rigtigt påpeger, hun får af et udvalg af medlemmer herinde fra.

Medlemmer der har flere tusind indlæg på bagen og som selv ikke er sene til at hyle, hvis de modtager deres egen medicin.

Kønt er det ikke.

​Enig - og det er her lidt selvrefleksion også ville være relevant i forhold til hvordan man kommunikerer ens budskab. Kommer det fra et kærligt sted med ønsket om at oplyse og hjælpe eller kommer det fra et sted af bitterhed og vrede med ønsket om at fortælle andre hvad de skal mene og "voldtage" dem med "Sandheden".

Det gælder fra begge sider og reaktionen fra modsatte part vil så også være derefter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Enig - og det er her lidt selvrefleksion også ville være relevant i forhold til hvordan man kommunikerer ens budskab. Kommer det fra et kærligt sted med ønsket om at oplyse og hjælpe eller kommer det fra et sted af bitterhed og vrede med ønsket om at fortælle andre hvad de skal mene og "voldtage" dem med "Sandheden".

Det gælder fra begge sider og reaktionen fra modsatte part vil så også være derefter.

Det handler om respekt.

Jeg er sikker på, at Tanja mener, at hendes budskab "Kommer det fra et kærligt sted med ønsket om at oplyse og hjælpe....."

Du gør dig så til overdommer og mener noget andet, for du kender "sandheden"? Og så har alle ret til at svine hende til med PERSONLIGE angreb? Sågar en person, som ikke er medlem herinde?

Er det respekt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næste led i føljetonen :) for dem der stadig er med....  mit svar til Tanja... 

Kære Tanja J

 

Begræsningens kunst kan vi næppe prale af som vores stærkeste side – din mail pingede ud med 13 sider i min Word J J 

 

Men 13 siders gode overvejelser og reflektioner som jeg for en stor dels vedkommende slet ikke er uenig i.   Jeg skal forsøge at undgå at gentage mig selv, men med så meget materiale vi efterhånden har med, så er vi vist udfordret J Jeg har dog kunnet nøjes med 10 denne gang J J

 

Når vi snakker om at neutralisere retorikken, så er dit valg af udtryk ”sexarbejder” faktisk rigtig godt. Ifht mig, så repræsenterer det ligepræcis den sondring at kvinden har ”valgt at arbejde med sex” hvilket er fuldstændig i overenstemmelse med ”det frie valg”    Jeg vil gerne medgive at det på alle måder udelukker den gruppe der er handlet, men da vi i forvejen her snakker trafficking er det  ikke kvinder der har udøvet noget valg overhovedet. De er bare ofre for menneskehandel - slet og ret - så  man kan overhovedet ikke give det et prædikat vedr. sexarbejde.  Lyserød var ganske rigtig blot en reference til Eroguides valg af medlemsfarve for sexarbejderne – men jeg foretrækker faktisk dit forslag selv J

 

Den lagkagedeling du beskriver er jeg meget enig i. Det jeg stiller spørgsmåltegn ved er mængde-fordelingen. For ligesom du har et utal af kvinder på negativ-siden, så har jeg mine lyserødt-farvede kolleger på positiv siden plus en del mails fra tidligere prostituerede der har læst vores debat og har skrevet til mig at de er glade for at jeg har startet debatten.

 

Som du selv påpeger i en af de forrige mails ville det ikke give mening af de glade sexarbejdere henvendte sig til dig – hverken de fortidige eller for den sags skyld nutidige. For det er for svært at finde fælles fodslag. Problemet er at det betyder at vores respektive %-satser er upræcise.

 

Faktisk aner vi ikke hvor mange der er i hvert segment, for vi har ingen målestok for det. Vi kan gætte mere eller mindre kvalificeret – men når det gælder rendyrket fakta – så ved vi det rent faktisk ikke.  Det er et problem, for hvis vi skal opkvalificere debatten til politisk hold – så skal der være konkrete tal at forholde sig til. Ellers når ingen parter nogen vegne.

 

Der er ganske rigtig nogle statistikker fra Tyskland – men vi aner i realiteten ikke om de validt kan overføres på det danske sex-marked. Det kan vi på ingen måde sige med sikkerhed. Om ikke andet – så ganske enkelt fordi Tyskland har ca 15 gange så mange indbyggere og en helt anden kultur end os.  Vi kan igen gætte – men hvor kvalificeret er det når det kommer til stykket.   Uanset hvilken side af hegnet vi står på, så nytter det ikke at vi siger ”mange”, ”ofte”, ”hyppige”  eller tager udgangspunkt i vores egen ”opfattelse” når vi skal debattere noget så faktuelt.

 

For hvis det viser sig ikke at holde stik – hvad så... så er det meget svært at blive taget alvorligt bagefter.  Min opfattelse er naturligvis anderledes end din for det er jo alle de glade der har skrevet til mig, og hvis de repræsenterer min gruppe og der estimeret er 3000 sexarbejdere i landet – så vil jeg også kunne tegne lagkagen blot med andre tal. Men ingen af os vil vide om vi rent faktisk har ret.  Når du i samme moment skriver om de ”såkladt tilfredse” – så lander de jo meget naturligt i puljen med de ulykkelige, for uanset om man bliver ramt mens man er i det eller når man efterrationaliserer – så rammes man jo. Det er det der tæller i den pulje.

 

Du går så videre til at skrive om legalisering af erhvervet. Der er du dog en lille smule forhastet ifht mig, for selv om jeg ikke ønsker at se prostitution kriminaliseret, så har jeg samtidig meget vanskeligt ved at se hvordan der skulle kunne foregå en decideret ”legalisering” i den forstand at vi snakker organisering på arbejdsmarkedet. Det er familien DK  i almindelighed og branchen i særdeleshed slet ikke parat til.

 

Jeg har været selvstændig hele mit liv. Jeg har aldrig arbejdet for nogen så at sige. Ikke siden jeg blev 18. Men jeg har meget svært ved at se en fagforening endsige en a-kasse der kunne rumme dette erhverv. Alene legaliteterne i det – er såvidt jeg kan se - nærmest uoverstigelige i praksis.  Jeg er fortaler for legaliseringen som princip og ville altid bakke op om det hvis nogen virkelig sætter sig ned og gør det milliard-giga-store arbejde det ville være overhovedet at stykke et brugbart forslag sammen.  Men lige nu og her – der kæmper jeg sådan set blot for anderkendelse af at vi altså er en gruppe der er stor nok til at fortjene respekt for vores valg. Også i medierne! Også selv om der er nogen andre der er i klemme!

 

Omvendt kan man argumentere, at HVIS den her industri og det her arbejde fik en ligeberettigelse – så ville det at gå ned jo kunne sammenlignes med arbejdsrelateret stress og således være berettiget som sådan.  Det ville stille de piger der virkelig blev ramt væsentlig bedre.  I hvert fald i teorien.  I praksis... uha – den er straks værre.  Det ville være for meget bad business for den der skulle stå for at sikre pigerne.

 

Problemet er også de handlede kvinder. Trafficking er en ækel institution og faktisk burde de her piger have en lagkage helt for sig selv for det handler jo slet ikke om valg. Det handler om vold. Ikke kun mod deres sjæl men mod deres menneskerettigheder. Det er meget svært at sammenligne deres situation med de ulykkelige men selvvalgte sexarbejdere for slet ikke at tale om min gruppe.

 

I den forbindelse burde vi jo snakke en helhjertet målrettet indsats mod traffickingen og ikke mod sex-industrien per se. At de hænger sammen er uomtvisteligt – men ingen trafficking – ingen handlede kvinder – ingen overgreb mod den mest udsatte gruppe. Så det er jo ikke via et prostitutions-forbud den ged skal barberes. Det vil være som at skyde på et lokomotiv med en luftpistol. I forhold til de handlede kvinder er det den forkerte vej rundt hvis det skal batte noget som helst.

 

Der er, omkring det at være ”allierede”, en pointe der er utrolig vigtig at have med. Min gruppe føler os ikke overset, underminerede eller ignorerede – vi føler os despekterede. Fordi vi bliver gjort til noget vi ikke er. Det er såmen det hele. Når vi siger vi er glade bliver vi ikke respekteret for den udmelding.  Vi bliver angrebet på vores integritet og vores troværdighed og vores selvindsigt. Det bør stoppe!!!

 

Men når det så er sagt – så vil jeg faktisk mene at vi kan finde fælles fodslag mange steder sålænge alle parter forstår ideen om den gensidige respekt og undlader at kaste med sten – for det kan glashuset ikke bære.

Jeg tvivler stærkt på at nogen i min gruppe vil gå ind for legalisering af ”rufferi” – for det betyder implicit at det er tilladt for nogen at tjene på andres potentielle ulykke. Der vil du finde at mange i min gruppe  vil skelne meget skarpt – undertegnede inkl.   Jeg er selv privat/diskret (herefter kaldet P/D) hvilket for den almindelige læser betyder at jeg styrer min forretning 110% selv uden indblanding fra nogen som helst og modtager kunderne et privat sted (der ikke er min egen adresse).

 

 Jeg har haft 2 vagter på en klinik og så var det det.  Det gør jeg aldrig mere – og du kan læse hvorfor her:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/17731-priss%C3%A6tning-og-reklame-piger-vs-klinikker-vs-privat-diskret-udbud-og-eftersp%C3%B8rgsel/

 

Jeg ville aldrig i hele mit liv advokere for at blive taget i røven (i overført betydning altså) for legalisering af det jeg oplevede der... aldrig!!

 

At legalisere noget i stil med det jeg oplevede da jeg startede ville være at legalisere pigerne lige ind i alle problemerne. I hvert fald hvis man spørger mig – så det er slet ikke den vej jeg forestiller mig at gå.  Branchen er så ophængt på at der skal eksistere bordeller/klinikker – men hvad nu hvis vi tænker lidt ud af boksen her.  Hvis der nu ikke var nogle der skulle tjene formuer på pigernes vagter, hvis pigerne nu godt kunne finde ud af at styre en kalender selv og skifte et lagen – så var banen kridtet op til P/D pigerne som selv har det der skal til for at kunne styre en forretning. Hvis det blev væsentligt sværere for pigerne at drive en forretning fordi de skulle gøre tingene selv og det hele ikke blev gjort for dem – så var der en gigantisk masse der aldrig nogensinde ville komme igang. Så var det at blive sexarbejder lukket land for alle der ikke har evnerne til at drive business. Så langt så godt.

 

Jeg tænker ikke i forbud fordi jeg kan se mange flere fordele i at omstrukturere branchen på en måde så der er langt færre der tager skade.  Jeg ved godt det er en lidt utraditionel vinkling, men den vil på den lange bane tilgodese flere. For prostitution vil eksistere uanset om det er via en annonce for Pornosex som min eller en annonce for ”fransk vask og strygning” som det var engang.

 

Derfor kan jeg sagtens se os lægge hovederne i blød i samme regi – for basalt set vil vi gerne det samme. Vi vil gerne have ryddet op i den del af sex-industrien der ødelægger kvinderne. Og vi vil gerne se kvinderne rustet til at modstå de mænd der ikke forstår præmisserne for den her type af sexuel omgang.

 

Jeg er stadig på bar bund ifht hvad det er muligt at gøre med sådan en afart som gade-prostitution, men vi skal jo starte et sted.

 

Problemet - som jeg ser det - når du udtaler at ”prostitution er vold”, er at volden rent definitorisk  enten skal have et fysisk islæt eller først opstår i det øjeblik at der ikke tilkendegives et blankt ”NEJ”  Der er som du rigtigt skriver ingen kunder der begår vold (hverken fysisk eller mentalt) mod mig – men mod mange af dem der ikke kan sige fra. Men kundernes opførsel afviger næppe så meget fra pige til pige så problemet ligger i definitionen. Det skal defineres meget meget klart hvornår der er tale om vold.

 

Du har ret i at nogle sex-købere har et nedsættende syn på sex-arbejdere. Som bruger af Eroguide gennem 1½ år kan jeg skrive under på den del med en fed tusch. MEN – at ændre denne specifikke type mænds grundsyn på kvinder i almindelighed er ikke en option. Vi snakker et helt kultur-skred hvis det skal være aktuelt.  Du kan selv se hvor lang tid det tog feminismen at få fodfæste og nu hvor den endelig har fundet sine ben – så er den på vej til at gå over gevind og skabe polarisering mellem kønnene fremfor lighed.   At ændre disse mænds syn på kvinder vil betyde at kampen skal tages på 2 fronter i et par generationer – det er ikke en mulighed som det er ligenu.

 

Men hvad er en mulighed??

 

Det er en mulighed at bekæmpe trafficking så disse mænd ikke har adgang til kvinder de kan mishandle eller ”behandle som de vil fordi de har smidt 1000 kr”  

 

Det er en mulighed at gå ind med lokaliserede forbud der i højere grad fordrer at  pigerne tager kontrol over deres egen ”forretning” Det vil sortere RIGTIG mange af de svage fra så ender med langt færre ofre.

 

Det ville være muligt at lovgive sig ud af en aldersgrænse for salg af sex. Ligesom man ikke kan tage stort lastbilkort før man er 21 eller stort buskørekort før man er 24 så kan man heller ikke lovligt blive sexarbejder før man har en vis alder.

 

Det er muligt at oprette netværksgrupper mellem pigerne så de stærke kan hjælpe nye. Konkurrencen mellem de danske piger er på ingen måde så indædt at det repræsenterer et problem. Slet ikke hvis nye piger har en vis alder.

 

Dette  er blot en brainstorm – og hvis man satte sig ned og tænkte ud af boksen fremfor blindt at gå efter et total-forbud, der ikke lader sig gøre fordi skridtet er for stort – så kunne vi måske nå nogen vegne og komme nogle af alle dårligdommene til livs lidt efter lidt.  Jeg siger ikke at alt ville forsvinde – men med udsigten til at nå ingen vegne ved at gå efter det totale forbud – så ville nogen vegne jo være at foretrække ved at være lidt strategisk.

 

Mht dit afsnit om køberne – der skriver du :

Jeg mener, i modsætning til dig, at køberne har det fulde ansvar og at deres handlinger skal straffes fordi størstedelen af dem helt bevidst forsøger at overskride disse kvinders grænser, bare fordi de kan, og fordi de ved at de aldrig nogensinde behøver at stå til ansvar for deres handlinger..

 

Den fik det altså til at gibbe i mig... lidt ligesom det i sidste mail.  Det er ikke størstedelen af alle sexkøbere der bevidst forsøger at overskride pigernes grænser – det er det ikke. Nogle gør HELT SIKKERT – men ikke hovedparten.  Mere end 50% af den helt almindelige danske mand (som er dem der primært køber sex) behandler ikke eller har behov for at behandle kvinder sådan.   Nogle vil gøre det ja!! ... det vil altid være ”for mange” set i enhver kontekst – men det er ikke størstedelen.  Så lad os i første omgang lige gå ud fra at der også findes ordentlige mænd i verden.  For naturligvis gør der det.

 

Du vil aldrig nogensinde kunne straffe en hel kundegruppe, for hvordan vil du sortere alle svinene fra alle de gode kunder ? Det er jo på ingen måde fair at det skal gå ud over det kæmpe segment af gode, respektfulde, søde og belevne kunder som virkelig har stor respekt for kvinder og behandler pigerne rigtig rigtig godt. Det er jo ikke dem der begår den mentale voldshandling eller overskrider en eneste grænse.

 

VI er nødt til at blive enige om, at sålænge en kunde respekterer de grænser pigen selv har sat – så er der hverken definitorisk eller juridisk tale om vold (hverken mental eller psykisk)  Dvs problemet er begrænset til den gruppe af mænd der virkelig ikke har respekt for grænserne eller får dem overskredet bevidst eller ubevidst. 

 

Det vil også sige at den resterende gruppe deler sig i to – og det er her problemet opstår i vores respektive argumenter. For jeg mener ikke at vi kan holde manden entydigt ansvarlig for at kvinden ikke formår at sige nej/give udtryk for et nej.

 

Man kan ikke sige at ”manden kan se det på hende” hvis kvinden holder facaden og gennemfører skuespillet.  Det er et helt urimeligt forlangende. Der har vi med en kundegruppe at gøre der ubevidst overskrider pigens grænser og tror deres samværd var  inden for grænserne fordi hun ikke sagde fra.  Det er svært at straffe en gruppe der ikke er bevidst om at det de har gjort er forkert.  De ville selvfølgelig være stoppet hvis de havde fået en ytring om det.  Så hvordan kan de være ubetinget skyldige???  Det kan de ikke.... for det var ikke med vilje.

 

Den sidste gruppe – der er vi hjertens enige. De skulle have skåret pikken af og sættes på hjul og stejle for deres adfærd mod kvinder. Men da vi ikke  kan sortere i denne gigantiske fællesmængde – hvad er så mulighederne??  Jeg mener ikke entydigt at man kan give mændene skylden ligesom jeg ikke mener at kvinderne har ret til blankt at fralægge sig ethvert ansvar.

 

Når man vælger sexarbejde har man retten til at vælge mellem kunderne og sætte sine grænser. Med den ret følger også et ansvar og det kan ikke pludselig invalideres fordi nogle mænd er nogen svin og ikke har respekt. Det er ikke en rimelig betragtning.   Det må altså på en eller anden måde kombineres hvis det skal give mening.

 

For disse krænkere – de skal stoppes. Det er vi helt enige i.  De bliver stoppet af piger som mig der siger nej (ellers er der tale om kriminelle handlinger og det kan stoppes af anden vej) De bliver ikke stoppet af forbud, for så sker det bare i det skjulte og så er vi lige vidt. De skal afsløres og stoppes og der skal sendes et signal fra branchen og alle pigerne om at vores grænser SKAL  respekteres ellers er der repræssalier.  Dvs – pigerne skal ”uddannes”/rustes til at modstå presset fra det her erhverv på en eller anden måde. De skal ikke bare blindt vade ind i armene på den førte den bedste kvindehader.  De skal på en eller anden måde gøres bevidst om at hvis de ikke evner det forhold at sige til og fra – så skal de holde sig LANGT VÆK fra sexarbejde.

 

Igen – det er brainstorming – men det er mere nuanceret end det rene forbud og tvinger alle parter til at bære deres del af ansvaret. For det er ikke rimeligt kun at pege fingre et sted hen (3 fingre vil jo altid pege tilbage på en selv) Der må være en måde at holde de grænseløse, pigerne med det lave selvværd, de selvdestruktive  og de udsatte ude af branchen. Finde en håndgribelig og ikke mindst implementerbar måde at sørge for at de aldrig begynder.

 

Du skriver at du har svært ved at se hvordan vi skal holde disse udsatte piger ude af erhvervet. Jamen så må vi jo virkelig tænke ud af boksen.   Jeg har ingen illusioner om at løsningerne præsenterer sig på en dag – men jeg er sikker på at vi ved at undgå en polarisering rent faktisk kan finde en middelgrund og et sted at begynde.

 

Og når du siger at du er urokkelig omkring forbudet fordi nogle har sagt at det ville have hjulpet dem ud af prostitution langt tidligere – jamen hvad så hvis vi ændrer præmissen til at lovgivningen er skruet sådan sammet at de aldrig kom ind i erhvervet. Det ville løse problemet fremadrettet.

 

Du har da ret i alder ikke er en garanti hvis alle de kedelige førnævnte faktorer er med hos den enkelte kvinde – men uanset hvad, så kan vi ikke redde alle. Det er for altruistisk og i øvrigt uopnåeligt.  Missionen må være at redde så mange det er muligt.  Det andet er a loosing battle.

 

Du kommenterer at fordi jeg ønsker en ligeberettigelse for begge ender af erhvervet, så har jeg skyklapper på.  Det er ikke en helt fair vurdering. I så fald har vi begge, for du vil ikke medtage segmentet i debatten til trods for at du her anderkender vores eksistens.  Du har ret i at jeg ønsker noget af stigmaen elimineret  - fordi jeg faktisk synes vi er en stor gruppe der gør det her på gode præmisser og fortjener at få det med  - om ikke andet så som en del af debatten.  Det er kun rimeligt!

 

Men det betyder ikke at jeg på nogen måde forklejner skadevirkningernes størrelse... for de kan jo variere fra kvinde til kvinde – alt fra ærgelse til PTSD.  Men der hvor kæden hopper af er når du beskriver det som værende dagligdag med drabsforsøg, voldtægter ect.  Jeg siger ikke at det er usandt som enkeltstående episoder, men jeg siger at de argumenter bliver brugt i en grad der efterhånden truer med at gøre samtlige købesex-kunder til voldtægtsforbrydere og drabsmænd.

 

Det er de jo ikke.

 

Det jeg ønsker er et mere nuanceret syn på tingene. Noget du med denne dialog har bevist at du behersker omend du ikke promoverer det.  Det er i hvert fald mere end AGBR formår J  Men når du skriver at

 

Det jeg mener er, at selvsamme mænd, som køber sex, også er de første til at skrive LUDERKÆLLING, FISSEHUL, MEDIELUDER og meget meget mere.. Og det var det, AGBR mente, at dem I forsvarer, når I tager køberne i forsvar, er de første til at kaste om sig med svinske og nedsættende gloser og dermed også er dem, som bidrager til stigmatiseringen og den grove retorik..

 

så er det igen ALLE sexkøbere du rammer.

 

Det er derfor retorikken på Eroguide (og de andre medier du har optrådt i) omkring din person er blevet som den er. Fordi du faktisk rammer brugere som aldrig nogensinde i hele deres liv ville sende de ord ud i æteren til en kvinde uanset hvad.  Du smider uden at diskriminere en klyngebombe ind i en samlet gruppe og dem der bliver ramt uretmæssigt – de bliver jo selv sagt pisse sure... og med rette.

 

Du har ret i at mænd der skriver så perfidt er med til at sætte barren meget meget lavt for hvad man kan tillade sig – men igen – fordi nogle mænd er nogle svin er det bestemt ikke alle. Og det er dem der tillader disse ord at blive stående (redaktører/ejere af alle sociale medier) der i min optik bærer en stor del af ansvaret – for de sanktionerer det.

 

Småt begavede kommentarer kan der være rigelige af. Men at de får lov at blive stående så barren kan forblive så lav – DET er problematisk.  

 

Når du skriver til mig:

 

Ikke desto mindre, så sidder disse bedrevidende mænd og udtaler sig om mig, mit liv og mine bevæggrunde, samtidig med at de brokker sig over, at jeg generaliserer over mennesker i prostitution.. Det er sgu da lidt komisk

 

så kan man jo argumentere at begge parter skal være varsomme med retorikken og ISÆR med generaliseringerne.  For du synes åbenlyst lige så lidt om deres bedrevidende kommentarer som de gør når du udtaler at de allesammen over en kam er voldsforbrydere.

 

Begge dele er lige malplaceret.... for min erfaring er at de fleste af debattørerne på Eroguide har stor respekt for kvinderne. Og hvis du læser trådden nu, er der faktisk mange der har rost dine indspark i debatten efterfølgende.  Det ville de jo ikke gøre hvis de allesammen var notoriske kvindehadere.

 

Det kan godt ærge mig at de piger der har skrevet il mig efter at du og jeg begyndte vor dialog ikke ønsker at stå frem.  Hvis jeg havde muligheden for at gøre det – stadig anonymt naturligvis – ville jeg da gøre det for vi fortjener et mere nuanceret billede af hvad det vil sige at være sexarbejder.  Især fordi – alle de ting du skriver om ikke at kunne mærke din krop – alle de problemstillinger har jeg slet ikke og jeg har ingen mareridt og ingen flashbacks. Jeg har masser af refleksioner men pt ingen efterrationaliseringer.  I og med at mit mål ikke er hverken at romantisere noget eller på anden måde glorificere noget – så ville jeg gerne give mit indput til debatten – blot jeg kunne forblive anonym.

 

Man kan jo om ikke andet sige at jeg i det mindste har fået taletid fordi du har lagt det hele på bloggen og uanset hvad er det jo et hit for debattens bredde J

 

Jeg er ret sikker på, at når jeg finder en mand (der selvfølgelig ved hvad jeg laver) får børn der får forklaret hvad mor har foretaget sig når de bliver gamle nok til at forstå – jamen så er det mere end sandsynligt at jeg også står frem for så er vi nået til et sted hvor det ikke har altoverskyggende og fatale konsekvenser for min familie.   

 

Problemet med at stå frem som fortaler er jo lige netop at det er svært at blive troet. (Bare se din egen FB pt)  Og vedkender man sig sine lyster – uha – så kan man godt nok anfægtes som afvigende. Og så er alle sexarbejdere der kan lide hvad de laver jo pludselig afvigere.  Jeg kan godt forstå du ikke har mødt dem – nu har jeg så haft fornøjelsen af at maile med et par stykker så jeg kan sige at de findes.  Men jeg forstår godt de ikke føler behovet for at kæmpe for det de var stolte af engang og stadig ser tilbage på med smil. De har jo ikke nogen ”sag” at slås for – de glæder sig bare over at det ikke er/var dem debatten handler om.

 

At du er socialist og feminist – det er der intet galt i. Der er kun noget galt i det hvis det betyder at man taber evnen til at se andres side af sagen fordi man selv har en ideologi.  Jeg er enig med dig i at vi skal beskytte de svageste – men jeg er ikke enig i at det skal ske ubetinget og på alle andres bekostning.  Vi skal altid gå efter at redde så mange som muligt – men aldrig efter at redde alle uden omtanke for de ressourcer der anvendes.  Altruisme er en smuk tanke – men det er også tilladt at være realist i processen.

 

Vedr.  min sentens omkring at det kan være et forløsende arbejde/hobby for alle vis sexualitet passer ind i rammerne – der skriver du

 

Jeg ser det fuldstændig anderledes.. Jeg anser det netop som din måde, at udleve din seksualitet.. Du vælger så, i mine øjne, at kommercialisere din egen seksualitet, ved at tage penge for dét, som du ligeså godt kunne gøre i en Swingerklub.. For der behøver du heller ikke at se mændene igen..

 

Der tager du fuldstændig fejl. 100 % Jeg begyndte netop på det her fordi din påstand her ikke holder.  Man kan næsten ikke knalde mænd uden for købesex-regi uden at de får følelser med i spillet. Jeg har været swinger siden jeg var helt ung og det har altid været et tilbagevendende problem med dem der kommer fast i klubberne.  De forstod ikke at jeg på ingen måde gad dem uden for klubben.  Det samme med freelance sexpartnere... pludselig fandt jeg en skjorte under sengen... eller en tandbørste på badeværelset... eller også spurgte han om jeg ville med i biografen.  ”HEY MAKKER – det var bare slet ikke det aftalen gik på... sex-only!! - heraus per omgående!!! ”

 

Derfor er købesex den ideelle måde for mig for jeg kan lige præcis stole på at manden går sin vej igen. Det skal han også.... for jeg vil ikke have ham ud over den time vi havde aftalt. Det scenarie er jeg kun garanteret som sexarbejder.  Så du har ret i at pengene sætter punktummet J

 

Det har aldrig været min tanke at stoppe min seksualitet ned i halsen på andre og jeg føler absolut heller ikke at min seksualitet er ”kommercialiseret”  netop fordi jeg har mine personlige bevæggrunde der er som de nu er.  Jeg vil tro at det er fælles for de piger der gør det af lyst – deres seksualitet per se er ikke kommercialiseret.  Det er i højere grad den anden vej rundt... enten er kommercialiseringen en del af deres seksualitet eller også er den som mig garant for at manden går sin vej når vi har fået hvad vi vil have J   Det er blot uhyggelig svært at vedkende sig dette for åben skærm for familien DK vil næppe kunne forstå det.   Allerede der vil stigmaet begynde.  Igen – bare se kommentarerne på din FB om mig

 

Du skal være meget velkommen til at følge mig. Jeg er jo på Eroguide og er en relativt flittig skribent når der er tråde der fanger min interesse.   Og jeg vil med glæde holde kontakten for dialogen har været god og saglig desuagtet uenighederne.   Jeg kan se en del muligheder.... ikke noget der kommer let og ikke noget der kan gøres på en dag eller en uge... endsige et år... men der er muligheder der ligger mere i midten hvor flest mulig kan have glæde af det.

 

Det ville det i hvert fald være en fornøjelse at samarbejde om en dag hvis det på nogen måde kunne kommer dertil J

Knus og kram

Jazz 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er nødt til at sige, at du altså gør det sindssygt godt, Jasmin!

Både for de nuværende og tidligere piger i branchen, der ikke er ofre. Og for købersiden.

Af hjertet tak fordi du orker!

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtigt godt indlæg Jasmin.

Dog et lille men!

Pas på ikke at se for ensidigt på det, når du foreslår kun at tillade p/d-segmentet ( dit eget område). Jeg tror at en del piger vil foretrække bordel. Bla pga samværet med de andre piger - de har nogen at dele oplevelser og erfaringer med; det er jo ikke noget de nødvendigvis kan tale med andre om.

Jeg mener: det er nemt at se sit eget som det rigtige og de andre løsninger som forkerte ( det kender jeg fra mig selv ;0). Tror nu heller ikke at det var det du mente,  men det kom til at lyde sådan.

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg være så fræk og Spørge kan der snart koges mere suppe på den diskussion?

Her er 2 meget seriøse om lidt vaklende i starten Hvor Jasmin måtte ud med nogle frustration og hvor Tanja ikke er for fin til at svare. I er nok ikke slyngveninde, men lyttende og accepteret hinanden. modsætninger ville der altid være.

Jeg er nok mest på Jasmins side men omvendt skal man ikke glemme at der altid er 2 sider af samme sag. og det burde have lige meget værdi, men sådan er verden ikke skruede sammen. jeg kender ikke svaret på dette dillemma og hvordan vi i fremtiden hjælper folk som Tanja inden det er gået så galt, og hvordan vi anerkender folk som Jasmin? Som jeg synes gør et godt indtryk på mig.

man skal være og stærk i begge lejrer i Tanjas Tilfælde ikke tager meget fejl gerne ville leve de år om. og for Jasmin der slet og ret beskytter sig selv mod de få idioter det er altid det få idioter der gør det besværlig for mange.

og minder en sjov ting eller en pudsig ting, Hvis det er gode minder er himlen altid lidt mere blå og pigen er altid lidt mere smuk og sød. mens de grufulde minder overskygger alt det der er bedre. Tanja skriver ikke om søde og gavmilde mænd der behandlede hende med respekt, fordi de dårlig oplevelser står så stærkt. kender det selv uden at vil gå i detaljere med fejer ting af banen der rent faktisk kunne være positivt. Det tager utroligt lang tid og man skal virkelig gå dybt i erindringsstrømmen og her er terapi ren og skær en nødvendighed. Jeg har også haft vrede, som grundfølelse, nu er det blevet mildere men kan aldrig nogensinde komme ud til det punkt hvor man tilgiver ikke over hvad jeg har oplevet, jeg er ellers god til at tilgive. Måske kan Tanja ikke tilgive sig selv her  

Tanjas grundfølelse må være vrede hendes drivkræft måske også sorg. I stedet for at kæmpe med næb og klør om et forbud skulle man måske ruste dem til livet i branchen og objektiv rådgive kvinder og hjælpe dem der har traumer omkring.  Og til dem der ikke så meget ramt men vil gerne videre med uddannelse og job eller hvad det nu kan være slet og ret dem der gerne vil stoppe mens legen er god. stopper på toppen. og de få der ser det som et kald anerkende dette valg. Alle mennesker forsøger at finde sin ståsted, nogen som glædespiger andre som bankdirektører i nogen ved en kasse i Bilka.

jeg tror det har en utroligt gavnlig effekt at snakke med der er ligesindet. Positiv hævn. men for Tanjas side er det desværre kun hævn. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er sikker på, at Tanja mener, at hendes budskab "Kommer det fra et kærligt sted med ønsket om at oplyse og hjælpe....."

​Det er jeg også sikker på hun gør. Det er bare ikke det jeg oplever fra hende - undtaget i en nogle af de mails hun nu har skrevet - og det er godt!

Du gør dig så til overdommer og mener noget andet, for du kender "sandheden"? Og så har alle ret til at svine hende til med PERSONLIGE angreb? Sågar en person, som ikke er medlem herinde?

Nej, jeg kender ikke Sandheden, men jeg kender sandheden for MIG og det jeg føler mig provokeret over, er når hendes subjektive, men virkelige og sørgelige oplevelser omkring sexkunder, bliver til en generalisering om at ALLE sexkunder er på den måde - DET provokerer mig.

I forhold til det sidste så synes jeg ikke personlige angreb er ok, men jeg er overbevist om at hvis hendes ytringer og holdninger virkelig kom fra et fra et ikke-dømmende og ikke-skammende sted, ville der slet ikke i lige så høj grad være de her angreb - MIN sandhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu vil jeg være så fræk og Spørge kan der snart koges mere suppe på den diskussion?

Her er 2 meget seriøse om lidt vaklende i starten Hvor Jasmin måtte ud med nogle frustration og hvor Tanja ikke er for fin til at svare. I er nok ikke slyngveninde, men lyttende og accepteret hinanden. modsætninger ville der altid være.

Jeg er nok mest på Jasmins side men omvendt skal man ikke glemme at der altid er 2 sider af samme sag. og det burde have lige meget værdi, men sådan er verden ikke skruede sammen. jeg kender ikke svaret på dette dillemma og hvordan vi i fremtiden hjælper folk som Tanja inden det er gået så galt, og hvordan vi anerkender folk som Jasmin? Som jeg synes gør et godt indtryk på mig.

man skal være og stærk i begge lejrer i Tanjas Tilfælde ikke tager meget fejl gerne ville leve de år om. og for Jasmin der slet og ret beskytter sig selv mod de få idioter det er altid det få idioter der gør det besværlig for mange.

og minder en sjov ting eller en pudsig ting, Hvis det er gode minder er himlen altid lidt mere blå og pigen er altid lidt mere smuk og sød. mens de grufulde minder overskygger alt det der er bedre. Tanja skriver ikke om søde og gavmilde mænd der behandlede hende med respekt, fordi de dårlig oplevelser står så stærkt. kender det selv uden at vil gå i detaljere med fejer ting af banen der rent faktisk kunne være positivt. Det tager utroligt lang tid og man skal virkelig gå dybt i erindringsstrømmen og her er terapi ren og skær en nødvendighed. Jeg har også haft vrede, som grundfølelse, nu er det blevet mildere men kan aldrig nogensinde komme ud til det punkt hvor man tilgiver ikke over hvad jeg har oplevet, jeg er ellers god til at tilgive. Måske kan Tanja ikke tilgive sig selv her  

Tanjas grundfølelse må være vrede hendes drivkræft måske også sorg. I stedet for at kæmpe med næb og klør om et forbud skulle man måske ruste dem til livet i branchen og objektiv rådgive kvinder og hjælpe dem der har traumer omkring.  Og til dem der ikke så meget ramt men vil gerne videre med uddannelse og job eller hvad det nu kan være slet og ret dem der gerne vil stoppe mens legen er god. stopper på toppen. og de få der ser det som et kald anerkende dette valg. Alle mennesker forsøger at finde sin ståsted, nogen som glædespiger andre som bankdirektører i nogen ved en kasse i Bilka.

jeg tror det har en utroligt gavnlig effekt at snakke med der er ligesindet. Positiv hævn. men for Tanjas side er det desværre kun hævn. 

​Well said!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Flot som du kæmper Jasmin. Men de rygter der går om dig, - at du skulle være mand, er det noget du ville kommentere, bare for god ordens skyld?

Redigeret af asspassion

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tanjas facebookvenner tror simpelthen at Jasmin ikke eksisterer og at hun er en mand.

​Det er den slags tricks, man typisk tyr til, når man er løbet tør for argumenter. Verificeringen er da ellers ganske enkel: Bestil en tid. Hun annoncerer jo flittigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er den slags tricks, man typisk tyr til, når man er løbet tør for argumenter. Verificeringen er da ellers ganske enkel: Bestil en tid. Hun annoncerer jo flittigt.

Bare lige til din information... du er på en side hvor man kan anmelde og læse om besøg hos glædes piger, og Jasmin har været så elskværdig at linke til hendes anmeldelser på hendes profil herinde :D

En opringning burde være unødvendig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​En opringning burde være unødvendig.

​Jeg tænkte nu mere på de hårdere faktabenægtere. De kan sikkert ikke nøjes med en opringning, men må have syn for sagn. Det sker bedst ved et besøg :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jeg tænkte nu mere på de hårdere faktabenægtere. De kan sikkert ikke nøjes med en opringning, men må have syn for sagn. Det sker bedst ved et besøg :wink:

​Er det ikke blevet foreslået før ? - og afslået :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...