Hop til indhold
Jasmin

åh hvor jeg dog afskyr Tanja Rahm

Recommended Posts

Gæst

Hvis man lige selv prøve at slå koldt vand i blodet og læser hvad Tanja Rahm skriver.

Hun har aldrig selv mødt nogen, mens hun var i branchen, der har gået ind velovervejet. Hvor mange har hun mødt? Næppe ret mange i forhold til populationen. Og måske hendes hukommelse fortrænger et par stykker, der ikke passer i hendes ramme. Det er en lovlig undskyldning.

Hun er efterfølgende blevet kontaktet af mange. Men hvilke typer kontakter hende?

Hun konkluderer, at flertallet, FLERTALLET, passer i hendes ramme. Altså lidt mere end halvdelen, 50%, passer i rammen. OG IKKE ALLE, som nogle ovenfor, pludseligt får ud af det. Hun siger jo ikke, at der ikke findes velovervejede piger. Hun gemmer det bare godt i sine tekster.

Jeg sympatiserer ikke med TR, men spis nu lige brød til.

Samme argumentation med modsat fortegn bruges af lyserøde herinde, og nogle bliver ederspændtrasende, hvis man anfægter deres argumentation.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og nu har Tanja Rahm sandelig svaret Jasmin :)  : http://tanjarahm.dk/56-dejlige-jamin-afskyr-mig/

Venligst

Spunsen/Bundstokken 

​ja - det har hun... RESPEKT!!! :) og jeg fik en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang mail hvor hun selv opfordrer mig til at lægge hendes svar på EG.... 

Det bliver en lidt lang smøre - for jeg lægger det op på den måde jeg har svaret hende.... - i kan selv læse originalen i Bundstokkens link - det er identisk med det der fremover er markeret med rød

 

Svar nedenfor med sort :)  og jeg glæder mig til at se det på din blog. Så kan der måske omsider komme noget nuance i den her debat!! - Jeg skal nok lægge dette på EG.
 

Kære Jasmin..

Tak for din mail. Jeg har naturligvis integritet, og vil derfor gerne svare på den.. Hvis du selv har integritet, så lægger du mit svar ind på Eroguide, under den tråd du har startet, så det bliver muligt for de andre der inde at se, at jeg, i modsætning til dig, er i stand til at holde en sober tone.

 
Kære Tanja. 
 
Først og fremmest tak for dit meget meget lange svar... at du har taget dig tiden til at svare er over forventning omend - med din tone kan vi vist konstatere at den ene ikke har det fjerneste at lade den anden høre. Din arrogante tone overfor os der er glade for det vi laver fornægter sig ikke, men lad os nu se bort fra det et øjeblik. 
 
Først og fremmest er jeg da glad for at jeg (vist ovenikøbet på linie med Rikke) har fået din opmærksomhed. 
 
Du starter med at citere mig for at have skrevet følgende:

”Jeg har aldrig mødt nogen der var i prostitution på baggrund af velovervejede valg, (etc.)”

Du glemmer at citere, at jeg også har skrevet, at jeg de første 1-2 år, trivedes i prostitution. Det gjorde jeg ikke på grund af mændene, men på grund af det destruktive der lå i at lade mænd misbruge min krop. Jeg troede, på baggrund af de overgreb jeg havde været udsat for, at den form for udnyttelse, var en kompliment og en måde at blive bekræftet på. Og jeg abstraherede fra det, ved at tjene penge, som kunne bidrage til en livsstil, som gjorde at jeg kunne se gennem fingre med de mange overgreb.
 
Jeg var som skabt til et liv som prostitueret. Jeg var grænseløs, kunne spille skuespillet til UG, jeg lagde mange kræfter i at tilsidesætte mig selv og give køberne en god oplevelse. Jeg var sød, smilende, pleasende og god til det jeg gjorde.. Der kom mange faste mænd hos mig, fordi de netop fik den service de fik.. En service, der netop var betinget af, at jeg troede, at det at sælge sig selv til mænd, var mit lod i livet..
 
Fair nok at du så det som et kompliment og en bekræftelse - men at du så det som et overgreb allerede der er en efterrationalisering af de helt store. Det invaliderer dit argument. Lad mig slå fast - jeg er IKKE misbrugsoffer men jeg har tilstrækkelig psykologisk baggrund til at se at dit mix af tidsperspektiv er en salgsparameter for dine holdninger og ikke et regulært argument
 
Disse mænd misbrugte dig ikke - de gik ind til dig i den tro at du gerne ville have deres besøg (nøjagtig som dem der besøger mig) og du fortæller selv om din villighed og dit skuespil. Disse mænd var i god tro. Du var dansk, du var gammel nok til at træffe dine egne valg. 
 
At du nu betegner det som overgreb er ikke ok. Det er kommet til bagefter fordi du i virkeligheden ikke sagde ja og nej på de rette tidspunkter. Måske kva din baggrund, måske kva din personlighed eller et mix - men det var IKKE mændenes skyld. Det var - sorry to say - fuldstændig din egen. Det var ikke tvang som ved overgreb!! 
.
Det som du kalder en smagløs generalisering, er ikke en generalisering, men et faktum. Det er lidt ligesom med kriminalitet. De fleste af dem der ender i kriminalitet, har haft svære opvækstvilkår. Men ind imellem støder man på kriminelle, som voksede op i kernefamilier, og hvor man må erkende, at der ikke altid er ensidige svar på, hvad der får folk til at blive kriminelle (eller prostituerede). Det ændrer dog ikke på det faktum, at flertallet er havnet i prostitution, af andre bevæggrunde end dine egne..

Jeg kalder det en smagsløs generalisering fordi du maler det billede at det gælder for os alle. Din historie er IKKE min og det der pisser mig af er at du aldrig nogensinde giver plads til at det kan være anderledes når du  udtaler dig. Jeg negligerer ikke at der er mange der er ulykkelige - men du giver overhovedet ikke plads til at der faktisk er 3 grupper hvoraf du kun er talskvinde for de 2 af dem. Dem du kan tale for - de handlede, dem der gør det af de forkerte grunde.... og så min gruppe - dem du BURDE holde dig langt fra at udtale dig om. 
 
Du er ikke talskvinde for mig - men du fører dig frem som om du er og er tilmed fræk nok til at sige at jeg ikke ville blive sur hvis det ikke gik mig på. Det er ikke det du siger der går mig på. Det er det faktum at du får det til at lyde som om det også gælder for MIG. (og alle mine lyserøde kolleger på Eroguide som er ligesom mig og har været i branchen i allerhelvedes mange flere år) 
 
Et strålende eksempel er det du sagde da hende radioværten stod frem og du blev interviewet i den forbindelse. Den kvinde er i høj grad lige som mig... og har i særdeleshed ikke brug for at du stiller dig op og taler VORES sag. Det har du ikke ret til.  Vi tilhører en gruppe du burde være klog nok til ikke at udtale dig for!!
 
Du kan tale for alle de handlede og alle dem der bliver prostituerede af alle de forkerte årsager - men fremhæv venligst OGSÅ at der findes os der er super glade for det. 

Jeg ignorerer ikke det faktum, at der også findes kvinder i prostitution, som trives med at lade sine huller penetrere af fremmede mænd. Som tilmed tænder på det, og udlever sin seksualitet på den måde. Jeg underkender heller ikke det faktum, at nogen er i stand til at lade deres privatsfære overskride på en måde, hvor de kan lade så mange fremmede mænd komme så tæt på, så mange gange i løbet af en uge, uden at blive ødelagt af det. Jeg negligerer heller ikke det faktum, at få kvinder er så priviligerede, at de uden problemer kan komme ud på den anden side, uden at være blevet ødelagt..
 
Bare se her - det jeg har markeret med fed. En udlægning der er så gennemsyret af din foragt for os der har truffet de informerede valg og er glade for det. Apropos det med at holde kammertonen.  Lad være med at sige du ikke overser, negligerer det eller kalde os priviligerede. Vi er IKKE priviligerede. Vi er helt normale, dejlige, psykisk stabile danske velinformerede veluddannede kvinder der tilfældigvis er meget begejstrede for at dette er en del af vores seksualitet. 
 
For en der fremhæver at hun anderkender det - der gør du VIRKELIG en indsats for at sørge for at vi bliver gemt laaaaaaaaaaaangt væk. Vi er dårlige for din side af debatten. 
 
Men jeg synes ærlig talt at din udlægning virker en kende forkælet.. – Fordi du ikke er blevet ødelagt af prostitution, så må vi andre ikke fortælle om vores oplevelser, holdninger og erfaringer? Vi må ikke dele den viden vi har, som indbefatter et utal af kvinder, som forsvarede deres valg, imens de var i det, men som først mærkede følgerne, da de var ude på den anden side?
 
Du må forsvare og fortælle om din holdning alt det du vil  men det ændrer ikke på at du igen har slået os alle sammen sammen i samme pulje. OG det er DET der gør mig vred. For jeg vil meget nødig sammenlignes med dig. Misbrugsoffer, tidligere stofmisbruger og en kvinde der virkelig fik sine 20'ere til at gå med forkerte valg. Det er ikke noget jeg ønsker at blive set som. 
 
Dine erfaringer kan jeg på ingen måde genkende selv om jeg snart har 2 år på bagen. Ja jeg har da haft 3 run-ins med 3 mænd - alle med anden etnisk baggrund - som var ubehagelige. Men så er det det og jeg har lært ikke at modtage dem igen - ever. Jeg har altså ikke haft en eneste oplevelse der har kunnet ødelægge noget som helst. Jeg gjort enkelte ting en gang og gjort mig den erfaring aldrig at gøre det igen - men det kan da ikke ødelægge mig.  jeg vil gerne have disse mænd kommer til min dør!! Og gerne igen og igen!! 
 
jeg har karriere ved siden af og mennesker der fortjener et hensyn (bl.a. pga det billede du tegner af piger som mig)  hvorfor jeg holder min kæft, jeg er ikke mentalt ustabil og jeg har ingen dårlige eller dyre vaner der skal finansieres. Det er vi faktisk en meget stor gruppe der ikke har. Min familie ved hvad jeg laver og jeg nyder det. Hvorfor skal jeg slåes i hartkorn med kvinder med din historie (som om det KUN er dem der findes) 

LivaRehab har haft over 400 kvinder igennem deres forløb.. Svanegrupperne mange, mange flere.. Personligt er jeg i kontakt med over 50 kvinder, der deler mine holdninger.. Og derfor konkluderer jeg, at vi er mange kvinder, som har mærket de svære følger af et liv i prostitution..
 
Det synes jeg selvfølgelig er enormt trist for jer/dem - men kan du  dog ikke GLÆDE DIG OVER at det ikke rammer os alle. At vi ikke alle  er i den sørgelige situation og tale som om der faktisk findes noget positivt når du udtaler dig til medierne ?  Det er ikke all bad. Det er det for nogen - men nøjes dog med at tale for dem!! 

Ja, jeg var en naiv 20-årig… Det giver jeg dig fuldstændig ret i.. Naiv, fordi mænd gentagende gange gennem min opvækst, følte sig berettiget til at tage ejerskab over min krop og seksualitet, og dermed ødelagde min tro på, at jeg havde ejerskab over mig selv. Nej, jeg havde ikke et overforbrug der skulle finansieres. Jeg var ikke i et misbrug da jeg startede i prostitution. Det kom først 2 år efter jeg var startet, som eneste mulighed for at udholde det jeg lagde krop til.. Nej, jeg tog ikke revl og krat. Jeg var på nogle af de mest ”anerkendte” bordeller i København, længe før du overhovedet begyndte at snuse til prostitution. Den gang var tiden en ganske anden, ligeså var rammerne. Den gang var markedet ikke presset af udenlandske kvinder. Grænserne var tegnet langt bedre op end i dag, for den gang var der langt flere ting, som man rent faktisk kunne sige nej, fordi adskillelsen mellem privatliv og prostitution var langt tydeligere. Derfor var der mange ting jeg ikke tilbød.. Det ændrede ikke på, at jeg tjente masser af penge.. Penge, som jeg dårligt nok vidste, hvad jeg skulle bruge til, fordi pengene sådan set aldrig rigtig var årsagen til at jeg gik ind i prostitution..
 
Tanja kan du slet ikke få øje på at din argumentation er bagvendt. Du siger at du ikke skulle bruge pengene men jeg kan finde indtil flere steder på nettet hvor du siger det modsatte. Men uanset hvad - så var du ødelagt INDEN du blev prostitueret. Du blev ikke ødelagt AF prostitutionen. HELE dit udgangspunkt for dine udtalelser i medierne og på din blog er at prostitution ødelægger kvinder. NEJ - det gør den ikke. Forkerte valg ødelægger kvinder. Tidligt misbrug ødelægger kvinder. Du klarede begge dele helt  på egen hånd - men det var ikke arbejdet, ikke mændene og ikke det at lægge krop til der ødelagde dig..... det var sket for længst. 
 
Som terapeut må det da stå lysende klart ? Differencen mellem de 3 scenarier ? 

At du omtaler mine 3 år i prostitution som ”sølle”, siger mere om dig end om mig.. Jeg har aldrig fralagt mig noget som helst ansvar. Det er din udlægning, og din måde at gøre mine oplevelser og erfaringer ikke-valide. Jeg har netop taget ansvar, ved at stå frem, dele min historie, ved at vedkende mig den, stå ved den og lige netop på den baggrund, har holdt fast i min integritet. At du kan sidde ganske anonym på den anden side skærmen, gør i højere grad dine udtalelser useriøse. En ting er, at du er uenig i mine holdninger.. En anden ting er, at du føler dig berettiget til at svine mig til, og tilmed sende det til min e-mail.. Det står dig frit for, at oprette din egen blog, at stå frem med navn og billede og dele dine egne oplevelser og erfaringer.. Men at din harme kan gøre dig til så bittert et menneske, at du føler dig berettiget til at svine mig til som person, gør at jeg får svært ved at tage dig seriøst..
 
Jo - du fralægger dig ansvaret. Se fx din afsky i det før markerede. Du omtaler det som de her mænd OG jeg, betragter som en lækker stund sammen som "penetrering af huller"  Det er juridisk sprogbrug for overgreb. Implicit kriminaliserer du mændene allerede der. Størstedelen af de ting du citeres for lægger ansvaret på købekunderne og ikke på kvinderne. Den går ikke.  Mændene kan ikke andet end at bruge sund fornuft og i det omfang de er i god tro - ifht at den kvinde de står overfor har lyst til det - gå ud fra at det her er "consensual" sex. 
 
Jeg anser mange af dine argumenter for ikke valide - for rent terapeutisk kan de pilles fra hinanden med lethed. For du har valgt at gøre dine argumenter til et mix af hensigt, valg og konsekvenser uden tanke for om hønen eller ægget kommer først. Og det invaliderer mange af dine udtalelser hvis man går dem efter i sømmene. 
 
Jeg har ikke svinet dig til - faktisk var jeg meget sober. Men jeg har - såvel som du - ret til den modsatte overbevisning og ret til at indtage den stik modsatte holdning. Og ja - om et års tid har jeg lige så lang tid i branchen som du nåede at få. Den eneste forskel er, at kunne jeg huske ansigterne på mine kunder ville det være noget der fik mig til at smile af gode minder - ikke noget jeg ville omtale som overgreb. 
 
Og ja - "sølle 3 år" - på EG har vi veteraner på både 5-10 og 20 år i  branchen. 3 år i den sammenhæng må vist siges at være småting. 

Der er ingen tvivl om, at hele prostitutionsdebatten flyder på høje bølger, men hvis det stod til dig, så skulle jeg nok bare tie stille, holde mine holdninger for mig selv, og lade dine lykkelige omstændigheder skinne igennem, fordi du ikke er i stand til at gennemskue, at flertallet af dem der er eller har været i prostitution, ikke har været i stand til at træffe de samme overvejede beslutninger, som du selv har.. Og det synes jeg er bekymrende…
 
Tanja - du skal ikke tie stille. Det er overhovedet ikke pointen og har aldrig været det. DU skal tale for de rigtige!! Det er for pokker dem der har brug for at du taler for dem. Men ved at slå alle over en kam svækker du for det første dit budskab, og for det andet får du hele købesex-kunde segmentet imod dig. For ingen af dem der besøger piger som mig og mine lyserøde kolleger har lyst til at tro på at de begår et overgreb. 
 
Du skyder gåspurve med kanoner og fordi du på ingen måde differentierer - så ender du med at skyde dig selv i foden. For hver tilhænger du har kan jeg love dig for at der også er en modstander, og det er pisse ærgeligt for alle de handlede piger og alle dem der gør det her af de forkerte årsager - de har jo brug for dig.
 
Men du skal samtidig erkende glæden ved det frie valg.... det valg jeg og mange jeg kender har truffet.  

At du giver mig så meget magt, at jeg skulle have frataget dig alle dine personlige sejre, evner, kvaliteter og personlige træk, som du er stolt af i dit liv, er vidst at ophøje mig til noget ganske guddommeligt.. Jeg kan ikke fratage dig noget som helst, med mindre du i virkeligheden slet ikke ser sådan på det, som du beskriver. Hvis du i virkeligheden trivedes så meget som du siger, så ville intet af det jeg siger, kunne bringe dit pis i kog. Fordi du ikke ville kunne genkende det hos dig selv. Hvis du var så glad og stolt, så ville du stå frem og holde fast i det du glæder dig over. Derfor må jeg slutte af med at sige: Nej tak.. Jeg skal ikke skamme mig.. Og jeg skammer mig ikke.. Skammen må blive hos dig selv.. – Og næste gang du skriver, så overvej, om ikke du skal gøre det i en mere debatterende tone.. – For jeg vil gerne debattere.. Bare ikke på det niveau du lægger for dagen..
 
Fordi du har malet et billede af hvad en prostitueret er der er skrup forkert.  Se her - fra dagens BT
 
"Den lykkelige luder er en myte" .- Der er rigtig mange prostituerede kvinder, der bedrager sig selv, når de siger, det er et frit valg. Det er en frase, de fyrer af for at bevare deres egen integritet. De valg, de træffer, er ikke taget på baggrund af gode, sunde overvejelser,
 
Du har her SVINET mig og alle mine velovervejede sunde og glade valg til på det groveste... i et nationalt medie. Du er alt andet end guddommelig, men du har taletid i medierne og fordi debatten kører i højt gear - så får du folk til at tro at det du lukker ud her er sandheden - uber alles... det er det IKKE!!  Du skriver jeg er en myte... gu fanden er jeg ej!! 
 
Det er det du burde skamme dig over... for hvad ret har du til at fortælle familien DK at jeg lyver overfor mig selv når jeg ikke gør. Hvad ret har du til at fortælle nogen som helst at mine valg ikke er velovervejede.  Hvis du synes jeg sviner dig til - hvad er det så lige du har gjort her???  For en der ikke negligerer piger som mig skal jeg love for at du har en sjov måde at vise det på 

Mange hilsner

Tanja Rahm..


PS: I det tilfælde af at du ikke lægger det på Eroguide.dk, så kan jeg fortælle dig, at jeg selvfølgelig har lagt det hele på min egen blog…
 
PS - jeg har lagt hele det her svar - på din opfordring - på Eroguide.... og som sagt glæder jeg mig til at se mit svar til dig på din blog ! 
 
Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dejligt med modargumentation   3d applause Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg var til samtale hos Livarehab og de lovede mig guld og grønne skove- har jo ikke meget SU tilbage, så var interesseret i et uddannelsestilbud de havde. Men det hele var lidt underligt. Jeg kom ind og vi snakkede frem og tilbage- Flora begyndte at sige noget med at jeg aldrig skulle slåes af en mand igen, aldrig skulle der være overgreb osv. Og jeg kiggede lidt på hende. Jeg tror at hun er vant til at på dette tidspunkt bryder pigerne sammen og tudbrøler- men det skete ikke lige. 

Jeg fandt ud af at de sidestiller prostituerede med kvinder i voldelige forhold. At det er samme mønstre, som kører. Nu er jeg aldrig never ever blevet slået af en mand, så fandt det lidt mystisk. Jeg er opvokset i et overbeskyttet miljø og fik lyst til at lave 'ballade' og leve livet lidt. Synes at det har været skægt og spændende, har brændt nallerne lidt, men det har gjort mig stærkere. Jeg tror også at det handler lidt om ens syn på livet...

Livarehab fik mig til at indse at der er et meget firkantet syn på prostituerede i div grupper, men også ved nærmere granskning, at feminister generelt og heldigvis da, har et meget forskelligt syn på os kvinder i faget, da nogle har den holdning at ens krop er ens egen. Naturligt nok.. 

Og så historien med hende feministen, som også arbejder med at 'redde' prostituerede, oplevede 'fjernvold' fordi at en trafikant havde råbt af hende- det var et overgreb. Arh, hold nu oooop. Det er da bare så hysterisk at høre på. 

Det giver mening at Tanja Rahm har haft en aha oplevelse på de ting hun har oplevet ift noget psykologisk teori, men der er vel en del materiale, som efterhånden kan vendes og drejes så det lige passer med ens holdninger. Det næste skridt må da være at undersøge andre kvinders oplevelser- gå i dybden med det og prøve at bore under overfladen for at blive klogere. 

En kvinde som står frem med ansigt og kører escort og har en del tanker liggende er jo hende Annika-escort.com (?) 

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen vil jeg sige tak for dit indlæg Jasmin. 

Jeg er stor tilhænger at ytringsfrihed så Tanja har ret til at sige, hvad hun gør og blive hørt. Men det er vigtigt at der også kommer andre synspunkter frem 

det er ligemeget hvad jeg synes, men ikke hvad pigerne synes. 

Tak Tanja for at kvalificere debatten. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske burde man også have en vis alder, når man træder ind i branchen. Det er da svært for Tanja Rahm at udtale sig om Rikke Grossel, da Tanja var 20 og Rikke 35, da de hver især startede.. Der er en verden til forskel.. Og også bare fra 20 til 25 år..

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke, at Tanja kvalificerer debatten, tværtimod. Det er hende og hendes ligesindede, der har hele debatten. Når andre, der ikke deler deres synspunkter, ytrer sig, så bliver de beskyldt for at fornægte fakta, ikke ville indse, at de er ofre, der er udsat for overgreb og meget mere. Det ændrer Tanjas svar til Jasmin ikke på. Skal debatten kvalificeres, skal flere nuværende og forhenværende piger med positive historier på banen og fortælle dem.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen vil jeg sige tak for dit indlæg Jasmin. 

Jeg er stor tilhænger at ytringsfrihed så Tanja har ret til at sige, hvad hun gør og blive hørt. Men det er vigtigt at der også kommer andre synspunkter frem 

det er ligemeget hvad jeg synes, men ikke hvad pigerne synes. 

Tak Tanja for at kvalificere debatten. 

Tanja kvalificerer ikke debatten. Det er hende og hendes ligesindede, der sidder på debatten. Skal den kvalificeres, må flere nuværende og forhenværende GP'er fortælle deres gOde oplevelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I sidste afsnit citeres TR for, at det er et rollespil. Mit spørgsmål er så, hvad der er galt i det? Pigerne ved det, de sælger en oplevelse. Vi mænd ved det, vi søger en oplevelse. Det handler jo ikke kun om at få en stump kød i klemme imellem nogle hudflapper. 

Hvis både pige og kunde er enige om præmissen, så er der al mulig grund til at tro, at det bliver til begges tilfredshed. Den dag kunden ikke føler sig tilfreds, bør han finde noget andet at bruge tid og penge på. Den dag pigen ikke er glad for jobbet, så bør hun stoppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ærgerligt hun spreder en sort sky over branchen! Desværre lever vi i fordomsfulde Danmark hvor janteloven har sin magt og man gør alt for at få noget at pege fingre af. Mange danskere æder det RÅT fordi de føler sig "hævet" over os og dét gør at Hun har en god vuggevise at brygge på. 

Men igen der er GLÆDESpiger i branchen som spreder god karma og sex ;) også er der dem der gør det af nød og høster mændene for penge og ligger og griner af ham imens. Det er med at kunne skille bukkene fra fårene. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg syntes at Jasmin's glimrende skriv til Tanja er et lille skridt i den rigtige retning. Det er brug for alle de historier, der fortælles af en velfungerende glædespige, for på nuværende tidspunkt er Tanja's holdninger tungen på vægtskålen. Især fornemmer jeg, at der mangler versioner fra ex. piger, som stadig mener at glædespige jobbet var det ideelle for dem på daværende tidspunkt..:)

Jeg har skrevet det før, og mener stadig, at Eroguide.dk kunne være et fantastisk talerør i prostitutionsdebatten og i offentligheden. I er mange velskrivende, velfungerende og kvikke tøser samlet herinde.. Brug dog opbakningen fra en stor gruppe brugere og købere, som sagtens kan se jeres ret til at bestemme over egen sjæl og krop. Der er et stort behov for signaler, som viser et vist sammenhold blandt de piger, som virkelig ønsker nogle optimerede arbejdsvilkår med opbakning fra lovgiverne.

Hvis vi i lille Danmark skal bestå med sexkøb som lovligt, tror jeg der skal foretages nogle radikale opråb..!! Jeg kunne godt frygte at vores regering (uanset hvilken) vil vælge den nemme løsning, når engang EU's klamme hånd, få held med at gennemtrumfe et sexkøbsforbud over hele linjen. De skal nok samle flertal med argumenterne om kvindehandel og kriminalitet som tungtvejende.

Hvis vi nu skal være helt ærlige over for os selv..? Kan vi så på nuværende tidspunkt, med den nuværende lovgivning, kigge os selv i spejlet, og sige at prostitution stadigvæk skal være lovligt her i landet..?? Er det rimeligt at vi tillader et erhverv, som er så stærk relateret til grov kriminalitet og økonomisk misbrug..?? Er det rimeligt, at måske "FLERTALLET" i denne branche mistrives med mulige psykiske og sociale problemer til følge..??

Hvis viljen er tilstede, vil der sagtens kunne udarbejdes en model og en lovgivning, som tilgodeser alle parter..:) Problemet er bare at de enorme ressourcer det kræver aldrig blive bevilliget, for så længe der er kontanter i omløb, er der gangstere på spil, og så er det jo Politiet og ikke socialrådgivere der i første omgang, for de største udfordringer for bedre vilkår.

Hvis nu retten til at bestemme over eget liv og krop, samt muligheden for at udføre jobbet som glædespige under favorable vilkår, krævede at man kun modtog elektronisk betaling, vil jobbet så stadigvæk være ligeså attraktivt..? Vil man være villig til at lade sig "myndighedsgodkende under tavshedspligt og anonymitet" hvis det kunne være en form for accept blandt offentligheden..??

Jeg kender ikke de vise sten, men jeg frygter en fremtid for branchen med kummerlige forhold, hvis ikke der kommer en mindre revolution på området. Helt galt går så endeligt når det kontantløse samfund rammer os..:)

God Pinse.

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin skriver:

Tanja - du skal ikke tie stille. Det er overhovedet ikke pointen og har aldrig været det. DU skal tale for de rigtige!! Det er for pokker dem der har brug for at du taler for dem. Men ved at slå alle over en kam svækker du for det første dit budskab, og for det andet får du hele købesex-kunde segmentet imod dig. For ingen af dem der besøger piger som mig og mine lyserøde kolleger har lyst til at tro på at de begår et overgreb. 

Jeg er meget enig. Men problemet er at det det kan ende med at skade de piger som har brug for hjælp. I Sverige har de jo forbudt prostitution. Det betyder jo ikke, at det så ikke findes mere. Det gør bare konkurrencen hårdere. De piger som er tvunget ind i miljøet af, enten af bagmand eller af misbrug, lider under det.

Der findes skam stærke fornuftige kvinder, som vælger dette her af egen fri vilje. Og nej, det er ikke det samme som at være frisør. Det kan være et hårdt job, og det kræver at man passer godt på sig selv.

Men lad de piger vælge selv, og hjælp  dem der har behov.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tag bare en som Bly, der kører der ud af lige nu. Den unge mor fra det sydlige Jylland, hun besluttede at stoppe, men mens hun fortale side op og side ned, om hvor meget jeg havde misforstået, og hvor dejligt hun havde det med at manden gik en tur med barnet, mens hun lige lavede nogle kontanter i deres private hjem (til moderator) de oplysninger er her på EG, skrevet af den kvinde selv,) jeg afslører ingenting.

Stump, det er rigtig fint at du ikke kan lide mig, det er gengældt. Men gider du lade være med at være sådan en kæmpe idiot der spreder usandheder og løgne omkring mig og min person? Det ville jeg sætte stor pris på, tak. ​

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Stump - lidt er der da måske om din første linje. Resten har du vist fået lidt galt i halsen ;) . Der er faktisk intet af det du skriver der passer.. overhovedet :D. DU blander Bly sammen med en anden eks GP herindefra ;) .. men nok om det.. dejligt at se at både Jasmin og Tanja faktisk begge er ved at finde kammertonen.. interessant dialog

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Hvis nu retten til at bestemme over eget liv og krop, samt muligheden for at udføre jobbet som glædespige under favorable vilkår, krævede at man kun modtog elektronisk betaling, vil jobbet så stadigvæk være ligeså attraktivt..?

Hvorfor skal kravet om kun at modtage elektronisk betaling, kun gælde for prostituerede? Det må også gælde for andre brancher med mange selvstændige, f.eks. frisører, restauration, håndværkere osv., hvor der også er mulighed for at lave væsentlige mængder af sorte penge. Hvis de andre brancher med mange sort penge ikke bliver ramt, er det jo klart, at prostitution bliver mindre attraktivt i forhold til disse.

Der er dog allerede i dag en andel af GP'ere, som rent faktisk selvangiver alt indtægt, og betaler den moms/skat de skal. For disse, vil krav om elektronisk betaling være uden betydning.

Og i forhold til de udenlandske(indenfor EU) prostituerede, så vil skatte-andelen bare være yderligere en "ruffer" der skal betales. Gevinsten der kommer ud efter skat og rufferbetaling, vil stadig være attraktiv i forhold til de lønforhold de oplever i deres hjemlande.

Vil man være villig til at lade sig "myndighedsgodkende under tavshedspligt og anonymitet" hvis det kunne være en form for accept blandt offentligheden..??

Hvis diskretionen kan opretholdes i forhold til en GP'ers privatliv, ser jeg ingen problemer i, at GP'ere "godkendes" mv.

Jeg kender ikke de vise sten, men jeg frygter en fremtid for branchen med kummerlige forhold, hvis ikke der kommer en mindre revolution på området. Helt galt går så endeligt når det kontantløse samfund rammer os..:)

​Det kontantløse samfund kommer aldrig til at ramme os. I hvert fald ikke, hvis der ikke kommer en tilsvarende erstatning, med samme egenskaber, dvs. 100% anonymitet og ingen sporbarhed.

I dag findes der elektroniske valutaer som f.eks. BitCoins. Disse er 100% anonyme, der er ingen sporbarhed og de 100% uafhængige af statskontrol. Dvs. bitCoins er faktisk et bedre "sort" betalingsmiddel end kontanter. Men da der er ingen stater der bakker om op valutaen, f.eks. ved opkøb/salg, er bitCoins udsat for direkte spekulation, hvilket kan får værdien til at falde/stige drastisk på kort tid. Men hvis BitCoins blev mere udbredt, vil valutaen være mindre påvirkelig i forhold til spekulation.

Hvis en stat afskaffer kontanter, og ikke indfører en tilsvarende erstatning, vil der ske en opblomstring af BitCoins el. lign., som derved kan sikre stabiliteten på BitCoins. Og hvis stabiliteten for BitCoins bliver en realitet, så vil BitCoins meget hurtigt blive meget udbredt betalingsmiddel i andre sammenhænge end i den sorte økonomi, som ingen stat er interesseret i. Staten vil nemlig derved miste et pengepolitisk styringsinstrument.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg

-snip-

Der er dog allerede i dag en andel af GP'ere, som rent faktisk selvangiver alt indtægt, og betaler den moms/skat de skal. For disse, vil krav om elektronisk betaling være uden betydning.

-snip

​Tror faktisk et krav om elektronisk betaling vil skræmme mange kunder væk. Ikke lige det man vil have til at stå på sit konto-udtog. :?

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Tror faktisk et krav om elektronisk betaling vil skræmme mange kunder væk. Ikke lige det man vil have til at stå på sit konto-udtog. :?

Det vil heller ikke forhindre sort arbejde betalt med kontanter, så det er svært at se fidusen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Filosof!

Selvfølgelig skulle et krav om elektronisk betaling gælde alle. Det handler nok mere om hvor vidt livet som glædespige stadig vil være attraktivt, hvis muligheden for et seriøst sort tilskud var udelukket. Lad os nu ikke lukke øjnene, for den lukrative mulighed, branchen altid har været for "hurtige penge". De mest benyttede ord i prostitution har altid været.. "Jeg - ta'r - bare - en - vagt - mere", og på den og andre bekostninger tror jeg at, et kontantløst samfund vil tynde gevaldigt ud blandt de aktive.

Jeg tror på et kontantløst samfund, det er udelukkende den retning jeg fornemmer i min hverdag, men sikkert findes der et system hvor transaktionerne kan hemmeligholdes..:) Spørgsmålet er så, hvor egenet sådan et system er til branchen og dens nuværende "afregningsmekanisme"..?

Men hensyn til den udenlandske konkurrence, så er mange andre fag, også blevet berørt. I min branche har der været et valg..!! Sænk dækningsbidraget eller luk..:) Andet råd kan jeg heller ikke bidrage med til prostitutionen.

Jeg kender også til indbetalt skat og moms, og ved godt at flere betaler med glæde. De fortjener også et fair fundament under deres forretning, og en større anerkendelse ude i offentligheden. Men hvor stor en andel er det, af den samlede stab..?

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Filosof!

Selvfølgelig skulle et krav om elektronisk betaling gælde alle. Det handler nok mere om hvor vidt livet som glædespige stadig vil være attraktivt, hvis muligheden for et seriøst sort tilskud var udelukket. Lad os nu ikke lukke øjnene, for den lukrative mulighed, branchen altid har været for "hurtige penge". De mest benyttede ord i prostitution har altid været.. "Jeg - ta'r - bare - en - vagt - mere", og på den og andre bekostninger tror jeg at, et kontantløst samfund vil tynde gevaldigt ud blandt de aktive.

Jeg tror på et kontantløst samfund, det er udelukkende den retning jeg fornemmer i min hverdag, men sikkert findes der et system hvor transaktionerne kan hemmeligholdes..:) Spørgsmålet er så, hvor egenet sådan et system er til branchen og dens nuværende "afregningsmekanisme"..?

Men hensyn til den udenlandske konkurrence, så er mange andre fag, også blevet berørt. I min branche har der været et valg..!! Sænk dækningsbidraget eller luk..:) Andet råd kan jeg heller ikke bidrage med til prostitutionen.

Jeg kender også til indbetalt skat og moms, og ved godt at flere betaler med glæde. De fortjener også et fair fundament under deres forretning, og en større anerkendelse ude i offentligheden. Men hvor stor en andel er det, af den samlede stab..?

VH Ludvig.

Jeg tror også på Big Brother fra Orwels 1984. Jeg håber virkelig ikke på, at det totalt kontantløse šamfund bliver en realitet.

hvordan betaler man i øvrigt med glæde? Jeg er altid nødt til at bruge penge :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Glæde er ikke noget man betaler med. Det er noget man får, når man betaler!

:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som jeg ser stumps indlæg, så siger han ingenting? Det er måske meget godt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...